Hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Generatie verschil in denken. Moet kunnen. Ik heb ook tot mijn 21-22e(totdat ik geen werken) thuis gewoond en ben ook nu zelfstandig en dop mijn eigen boontjes. Sterker nog ik val mijn eigen ouders niet eens lastig om ze te vragen voor allerlei klusjes in huis want juist daar heb ik een hekel aan. Ik zie 18 niet als een grens zolang ze zich inzetten en zich moeite doen om er iets van te maken.
49 en zit in een midlife crisis denk ikquote:
Dan schelen nog geen halve generatie.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
49 en zit in een midlife crisis denk ik
49?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
49 en zit in een midlife crisis denk ik
teveel empathie naar anderen zeit me in dit topic al voor het blok Lol
Nee hoor. Ze komen ook voor de individuele arbeider op.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:00 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dan heb je er nog wat aan, alleen bij grote ontslagrondes komen ze tevoorschijn i.v.m. media-aandacht
Hulp bij belastingaangifte ja, heb verscheidende familieleden en kennissen die met individuele conflicten niks terugzagen van decennialange bijdragen aan dat bolwerk wat ooit voor de werknemers opkwam.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze komen ook voor de individuele arbeider op.
Bij mij wel anders ze hebben me geholpen bij loonkwesties, arbeidsconflicten. Dat ging tot de rechter toe.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:29 schreef JoaC het volgende:
[..]
Hulp bij belastingaangifte ja, heb verscheidende familieleden en kennissen die met individuele conflicten niks terugzagen van decennialange bijdragen aan dat bolwerk wat ooit voor de werknemers opkwam.
Klopt. Maar ik moet wel zeggen dat de FNV de laatste tijd behoorlijk de plank misslaat. Ze hebben net iets teveel macht. Zeker als je twee verschillende vakbonden binnen een bedrijf hebt is dit erg nadelig. De ene vakbond gaat akkoord maar de andere vakbond is tegen. Dat geeft vaak problemen. En meestal wint de FNV(de grootste) ook al is de achterban het niet altijd eens.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze komen ook voor de individuele arbeider op.
Dat is waar. Heb diverse malen gezien dat collega.s die ontslagen zouden zijn zonder hulp van de bond. Punt is alleen dat je dan een verstandhouding met je baas hebt die het niveau nul heeft bereikt. Meestal kregen ze klusjes dat ze uiteindelijk zelf wel de benen namen.Dat hoeft natuurlijk niet overal gelijk te zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Bij mij wel anders ze hebben me geholpen bij loonkwesties, arbeidsconflicten. Dat ging tot de rechter toe.
En nu helpen ze me bij het aanvragen van een invaliditeitspensioen bij defensie.
Ik heb niks te klagen bij de bond en zal lid blijven tot mijn dood.
Ja die is goedquote:
Ik heb één kind boven de 18. Zijn ziektekosten bedragen, minus zorgtoeslag, slechts iets van 35 euro. Die betaalt hij van zijn stufi en/of stagevergoeding.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat komt uit de context van de discussie in een ander topic voort. Zie deze post:
[..]
Ja, daarom, kinderen boven de 18 kunnen het best zelf betalen. Ouders hoeven niet hun hele leven financieel voor hun kinderen te zorgen. Met 18 ben je volwassen en kan je je eigen kosten (bijbaantje, lenen bij de DUO) dekken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb één kind boven de 18. Zijn ziektekosten bedragen, minus zorgtoeslag, slechts iets van 35 euro. Die betaalt hij van zijn stufi en/of stagevergoeding.
Hmm 35 euro. Ik ben benieuwd waar je die verzekering hebt afgesloten en hoe je aan die zorgtoeslag komt. Dan neem ik daar direct contact op. want dan zou me dat minus de hulpmiddelen al gauw 175 euro schelen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb één kind boven de 18. Zijn ziektekosten bedragen, minus zorgtoeslag, slechts iets van 35 euro. Die betaalt hij van zijn stufi en/of stagevergoeding.
Studentenverzekering waarschijnlijk. Die heb je al voor plusminus 100 euro. Je zorgtoeslag voor een student kan tot 70 euro oplopen, als een student een laag inkomen heeft.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:34 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hmm 35 euro. Ik ben benieuwd waar je die verzekering hebt afgesloten en hoe je aan die zorgtoeslag komt. Dan neem ik daar direct contact op. want dan zou me dat minus de hulpmiddelen al gauw 175 euro schelen.
Moet je dan uit huis wonen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:35 schreef Zienswijze het volgende:
Studentenverzekering waarschijnlijk. Die heb je al voor plusminus 100 euro. Je zorgtoeslag voor een student kan tot 70 euro oplopen, als een student een laag inkomen heeft.
Dat begrijp ik nog wel. Maar ik merk al dat sommige zorgtoeslag krijgen en anderen niet. Weer andere krijgen subsidies en andere weer niet. Daarom dat dit ook moeilijk verklaarbaar is.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:40 schreef 08gnoT. het volgende:
Mijn ouders is het altijd prima gelukt om van 1400-1500 netto rond te komen, en die zijn echt niet zuinig (het liefst overal in huis de lampen en verwarming aan, 200e p.w. boodschappen). Dus 2600 lijkt me behoorlijk royaal.
Alleen het laatste jaar wordt het wat krapper heb ik begrepen (stijgende prijzen, zelf rijden ipv carpoolen), terwijl ik nu nog m'n eigen kosten betaal dus ze weer een persoon minder hebben.
Houd je er wel rekening mee dat je financieel verantwoordelijk blijft voor je kinderen t/m 23 jaar. . Dus kunnen je kinderen de lening niet terugbetalen als ze die nodig hebben kun je alsnog opdraaien voor de kosten als ouder.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:34 schreef Zienswijze het volgende:
En mbt werkloosheid:
- Als je je kinderen boven de 18 hun eigen kosten laat betalen, ontstaat er voor de ouders ruimte om een arbeidongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Op deze manier is voorkom je dat de ouders plotseling met een flink lager inkomen moeten rondkomen.
Zorgtoeslag wel, andere subsidies nietquote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat begrijp ik nog wel. Maar ik merk al dat sommige zorgtoeslag krijgen en anderen niet. Weer andere krijgen subsidies en andere weer niet. Daarom dat dit ook moeilijk verklaarbaar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |