Ja want ik betaal zelf helemaal niks aan mijn AOW, ik draag namelijk geen belasting af en spaar niet voor mijn pensioen omdat ik er voor kies geen kinderen te krijgen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer dat mijn kinderen jouw AOW gaan betalen.
Daar gaat het mij ook om. Daar is deze hele discussie met zienswijze ook door ontstaan. Tegenslag heren. Dat kan iedereen overkomen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en dat is dan verschrikkelijk kloten. En dan hoop ik dat het sociale vangnet nog staat al wordt dat hard afgebroken tegenwoordig.
Onzin. En ik doe boodschappen bij de AH en haal iedere week m'n kratje bier, we eten altijd bolletjes/kleinbrood en 1 x per week laat ik eten bezorgen en dan zit ik max. op 400. Goed wel veel huismerk en we drinken nooit frisdranken ala Coca Cola ed maar dat is het dan.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Ik leef als in de jaren 70 op dat gebied. Nog gewone kost geen kant en klare pakketten voor de magnetron etc. Ja kaas, vleesbeleg en braadvlees en vers fruit. Tja als dat niet meer kan dan houd het op. Je praat over 200 euro per week met 4 man dat is dus 50 euro per week de man. Incluis schoonmaakmiddelen voor een maand drinken en andere kleine uitgaves zoals briefpapier, printerpapier, pennen, onderhoud die betrekking hebben op kleine zaken. etc.
Het zogenaamde "shit happens"quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:19 schreef Cherna het volgende:
[..]
Daar gaat het mij ook om. Daar is deze hele discussie met zienswijze ook door ontstaan. Tegenslag heren. Dat kan iedereen overkomen.
7,14 p.p. p.d. aan eten en schoonmaakmiddelen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:23 schreef Scorpie het volgende:
En 800 euro aan vreten betekent elke dag biefstuk eten.
Jij betaalt inderdaad niks aan je eigen AOW.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja want ik betaal zelf helemaal niks aan mijn AOW, ik draag namelijk geen belasting af en spaar niet voor mijn pensioen omdat ik er voor kies geen kinderen te krijgen.
Indedaad shit happens. Maarquote:
Dat klopt in de tijd van de gulden gaf ik voor het gelijke circa 790 gulden per maand uit. Daarom blijf ik het vreemd vinden. Ik ga voor de lol eens proberen. Je moet wel bedenken dat daar ook kleding voor 2 man bij zat. Huishoudzaken die stuk gaan etc zoals bv lampen, de banden van de fietsen die zowat wekelijks lek worden gestoken in deze achterlijke maatschappij waar anderen niet van andermans spullen af kunnen blijven. Het is ook een gemiddelde. Soms iets minder soms iets meerquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin. En ik doe boodschappen bij de AH en haal iedere week m'n kratje bier, we eten altijd bolletjes/kleinbrood en 1 x per week laat ik eten bezorgen en dan zit ik max. op 400. Goed wel veel huismerk en we drinken nooit frisdranken ala Coca Cola ed maar dat is het dan.
800 is echt waanzinnig veel. Even omrekenen he, dat is een ouderwetse 1800 gulden per maand aan boodschappen!
Wat vind je van ons huishoudboekje?quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Indedaad shit happens. Maar
[..]
Dat klopt in de tijd van de gulden gaf ik voor het gelijke circa 790 gulden per maand uit. Daarom blijf ik het vreemd vinden. Ik ga voor de lol eens proberen. Je moet wel bedenken dat daar ook kleding voor 2 man bij zat. Huishoudzaken die stuk gaan etc zoals bv lampen, de banden van de fietsen die zowat wekelijks lek worden gestoken in deze achterlijke maatschappij waar anderen niet van andermans spullen af kunnen blijven. Het is ook een gemiddelde. Soms iets minder soms iets meer
Hangt van het aantal kinderen af. Een gezin zonder kinderen kan er echter prima van rondkomen en ook nog op vakantie e.d.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:40 schreef MichaelScott het volgende:
Natuurlijk, zelfs met 1600 euro is rond te komen.
En ook niet aan die van mijn vader, maar wel aan de gemiddelde jan met de korte achternaam die nu AOW krijgt. Waarschijnlijk krijg ik minder AOW van jouw kinderen dan ik betaald heb aan anderen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Jij betaalt inderdaad niks aan je eigen AOW.
Als je vader dood is of nog werkt niet nee. Als je pa met pensioen gaat wel.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En ook niet aan die van mijn vader, maar wel aan de gemiddelde jan met de korte achternaam die nu AOW krijgt. Waarschijnlijk krijg ik minder AOW van jouw kinderen dan ik betaald heb aan anderen.
Geen kinderen krijgen ook wat zeg ik zelfs meer, de volgende generatie draait voor jouw AOW op.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En ook niet aan die van mijn vader, maar wel aan de gemiddelde jan met de korte achternaam die nu AOW krijgt. Waarschijnlijk krijg ik minder AOW van jouw kinderen dan ik betaald heb aan anderen.
Maar jij hebt dus kinderen omdat ze dan jouw AOW kunnen betalen zoals ik al zei kinderen zijn een egoïstische hobby
Dat eerste. Dus je moet kinderen nemen opdat zij jou later zouden kunnen onderhouden. Als je al het geld spaart dat je normaal verliest aan kinderen kun je een leuke oude dag hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je vader dood is of nog werkt niet nee. Als je pa met pensioen gaat wel.
Mensen zonder kinderen zouden helemaal geen AOW mogen krijgen.
Maar waarom draag ik dan loonheffing etc af?quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen kinderen krijgen ook wat zeg ik zelfs meer, de volgende generatie draait voor jouw AOW op.
Grof, maar als je het zo doen kan moet je het zeker niet laten. Ik gun iedereen het beste ja zelfs de aller rijksten.quote:
En mensen die geen kinderen kunnen krijgen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je vader dood is of nog werkt niet nee. Als je pa met pensioen gaat wel.
Mensen zonder kinderen zouden helemaal geen AOW mogen krijgen.
Niet voor jouw AOW in ieder geval.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar waarom draag ik dan loonheffing etc af?
Ik dacht dat al dat geld naar de ABP ging voor mijn pensioen. En dat ik pensioen opbouwde. (maarja dat is geen AOW, je hebt gelijk)quote:
Kinderen zijn de toekomst, ook voor de oudere.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat eerste. Dus je moet kinderen nemen opdat zij jou later zouden kunnen onderhouden. Als je al het geld spaart dat je normaal verliest aan kinderen kun je een leuke oude dag hebben.
Daar heb je een punt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:35 schreef Tem het volgende:
[..]
En mensen die geen kinderen kunnen krijgen?
Maar waarom zoveel als 1 op de 10 mensen een kind krijgen is dat toch meer dan voldoende. Dat is veel handiger voor het grondstof gebruik, en gewoon in het algemeen maakt de mensheid het zichzelf makkelijker als er 90% minder mensen op de bol rondliepen. En ik zeg altijd een beter milieu begint bij jezelf dus hoef ik geen kinderen. Omdat ik het argument om kinderen te nemen nogal onzinnig vind, de meeste mensen nemen een kind omdat ze een gezinnetje willen stichten, met andere woorden zichzelf beter willen voelen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Kinderen zijn de toekomst, ook voor de oudere.
Zit veel sparen bij. Hypotheek, auto, zelf, kinderen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Grof, maar als je het zo doen kan moet je het zeker niet laten. Ik gun iedereen het beste ja zelfs de aller rijksten.
de energie kosten zijn hoog.
Maar eten is erg laag. Als dat zo is zit ik met mijn 800 euro dan echt te ruim? Hmmm ergens gaat er iets mis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |