Nou en?quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:45 schreef Spanky78 het volgende:
Echt weinig is 2600 niet, maar na zorgkosten blijft er 1800 euro over, dat is gewoon geen vetpot.
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:21 schreef betyar het volgende:
[..]
En iedereen die op kantoor zit verdient meer zeker???
En wij hebben makkelijk praten. Met je keuken van 40.000 euro. Dat is gewoon te makkelijk. En ik spreek ook voor mijzelf, ik verdien ook genoeg en heb zat te besteden.quote:
Zonder enige vorm van subsidie? Dat er hier gasten schreeuwen dat zij makkelijk met 1600 euro netto rondkomen en een gezin draaiende kunnen houden dan vraag ik me af hoe. Als jij zegt dat het kan vraag ik me af of jij dat kan of dat je bedoelt dat anderen dat maar moeten. Want dat gevoel heb ik.quote:
Ik weet niet hoe jij bent begonnen, maar hier vlogen de tonnen ook niet binnen vanaf dag 1. Ik heb dus ook met minder rond moeten komen. Niet met vrouw en kinderen, want ik heb tot op de dag van vandaag geen kinderen, maar todh: ik ken ook andere situaties dan de situatie waarin wij nu verkeren.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:53 schreef Spanky78 het volgende:
En wij hebben makkelijk praten. Met je keuken van 40.000 euro. Dat is gewoon te makkelijk. En ik spreek ook voor mijzelf, ik verdien ook genoeg en heb zat te besteden.
het is gewoon niet makkelijk om rond te komen van een dergelijk bedrag met 4 man en die zorgkosten.
Ik denk inderdaad dat je heel goed op je uitgaven moet letten, dat is niet leuk maar helaas. Echt zielig ben je ook weer niet toch? Je hebt de basis en kunt gewoon eten.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zonder enige vorm van subsidie? Dat er hier gasten schreeuwen dat zij makkelijk met 1600 euro netto rondkomen en een gezin draaiende kunnen houden dan vraag ik me af hoe. Als jij zegt dat het kan vraag ik me af of jij dat kan of dat je bedoelt dat anderen dat maar moeten. Want dat gevoel heb ik.
Ik heb dan geen gezin maar dit jaar halen we de 20000 netto niet, en dat is gewoon te doen. kwestie van bufferen en goed opletten.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zonder enige vorm van subsidie? Dat er hier gasten schreeuwen dat zij makkelijk met 1600 euro netto rondkomen en een gezin draaiende kunnen houden dan vraag ik me af hoe. Als jij zegt dat het kan vraag ik me af of jij dat kan of dat je bedoelt dat anderen dat maar moeten. Want dat gevoel heb ik.
Ook.quote:
Ik kan dat, want ik heb jarenlang geleefd van weinig geld. Tering naar de nering zetten. Dat ik thans al voor één auto zeker het dubbele per maand kwijt ben maakt niet dat ik per definitie niet rond zou kunnen komen van weinig geld.quote:Dat er hier gasten schreeuwen dat zij makkelijk met 1600 euro netto rondkomen en een gezin draaiende kunnen houden dan vraag ik me af hoe. Als jij zegt dat het kan vraag ik me af of jij dat kan of dat je bedoelt dat anderen dat maar moeten. Want dat gevoel heb ik.
Hmm welke aannames vind je WTF. Huur/hypotheek, energie, gemeentebelasting, roer en overmaas, verzekeringen zoals WA, brand en opstal zijn gewoon vaste lasten net zoals de hypotheek van 650 euro(ja inderdaad met aflossing). De auto is alleen 150 euro aan brandstof opgevoerd, wegenbelasting en verzekering. Niets lening en dus afschrijving opgevoerd.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:52 schreef robber57 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Het is meer om duidelijk te maken hoe bijzonder je situatie wel niet is als je 2600 euro netto in de maand te besteden hebt, er zijn zo verschrikkelijk veel mensen die het met veel minder moeten doen en nog steeds een redelijk normaal leven weten te leiden.
Nou moet ik wel toegeven dat 750 eu aan zorgkosten voor je kids en bak geld is maar zelfs dan nog blijft er 1850 euro over en dat is echt niet een sloeber salaris,het zijn dan ook de aannames die ik lees waarvan ik denk wtf?
Zoals ik al zei hebben wij makkelijk praten. Tuurlijk begint iedereen met weinig. Ik ben ook student geweest en heb wel eens een week geen geld voor eten gehad.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij bent begonnen, maar hier vlogen de tonnen ook niet binnen vanaf dag 1. Ik heb dus ook met minder rond moeten komen. Niet met vrouw en kinderen, want ik heb tot op de dag van vandaag geen kinderen, maar todh: ik ken ook andere situaties dan de situatie waarin wij nu verkeren.
Ik zeg alleen maar dat het kan. En dat het geen vetpot is... tsja... Dat hoeft toch ook niet? Rijkdom is per definitie maar voor enkelen weggelegd. Dak boven het hoofd, eten, drinken, zorg, scholing... De basisbehoeftes moeten bij iedereen verzorgd zijn. Maar dat zit wel snor bij 2600 euro lijkt mij.
wacht ff nogmaals ik heb wel wat meer dan 2600. Please persoonlijk heb ik alleen moeite met de ziektekosten. Nogmaals dit was een reactie op een inkomen van 2600 euro. Vreemd ik probeer alleen maar aan te geven dat ik me heel goed kan voorstellen dat anderen met 2600 euro het moeilijk kunnen hebben. Maar als ik nu al hoor hier in het forum dat je zat met 1600 euro rond kan komen dan ga ik me afvragen hoe zonder subsidies als zij ook met dit soort kosten te maken hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat je heel goed op je uitgaven moet letten, dat is niet leuk maar helaas. Echt zielig ben je ook weer niet toch? Je hebt de basis en kunt gewoon eten.
Veel mensen hier vinden 1800 euro veel geld maar hebben geen idee van de kosten die een gezin met zich meebrengt.
Tuurlijk kun je het lastig hebben met 2600 maar het hoeft niet. Al ken ik genoeg mensen die het al lastig hebben als ze geen smeg koelkast kunnen kopen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
wacht ff nogmaals ik heb wel wat meer dan 2600. Please persoonlijk heb ik alleen moeite met de ziektekosten. Nogmaals dit was een reactie op een inkomen van 2600 euro. Vreemd ik probeer alleen maar aan te geven dat ik me heel goed kan voorstellen dat anderen met 2600 euro het moeilijk kunnen hebben. Maar als ik nu al hoor hier in het forum dat je zat met 1600 euro rond kan komen dan ga ik me afvragen hoe zonder subsidies als zij ook met dit soort kosten te maken hebben.
Ook jij gaat er ooit op een ahrde manier achter komen dat het leven niet zo eenvoudig te plannen is als je wel zou willen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja dan moet je bezuinigen op kinderen, tegenwoordig kun je die gewoon plannen 1tje minder wordt de wereld alleen maar beter van
Wie sabel ik neer?quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:06 schreef Spanky78 het volgende:
Zoals ik al zei hebben wij makkelijk praten. Tuurlijk begint iedereen met weinig. Ik ben ook student geweest en heb wel eens een week geen geld voor eten gehad.
Met een gezin is het toch anders. Als ik zie hoeveel we hier aan de basiskosten kwijt zijn, dan is 2600 euro echt een schijntje. En die 800 euro zorgkosten zijn precies de kosten waar je normaal de extra's van doet. Effectief zijn 1800 euro per maand voor 4 man niet veel euro's als je er de vaste kosten vanaf haalt.
Je kunt op vanalles bezuinigen en alle clichés zijn waar. Maar vanuit je luie stoel roepen dat het makkelijk is, dat vind ik decadent. Ik ben me dagelijks bewust van mijn rijkdom en het gemak wat dat (in iede rgeval financieel) met zich meebrengt.
Dat we neit voor iedereen een riant leven kunnen gaan betalen als belastingbetaler is een andere kant van het verhaal. Ik vind TS dan ook zeker niet zielig. Maar ik vind dat ze het best lastig mag vinden om trond te komen. iemand neersabelen omdat ze daarover eerlijk is vind ik niet fair.
Hoezo? dat is een kwestie van keuzes maken. Ik kies er bewust voor om geen kinderen te nemen. Ik vind kinderen nemen ook een soort egoistisch zwaktebod, daarbij vind ik het niet nodig om mijn genen door te geven.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ook jij gaat er ooit op een ahrde manier achter komen dat het leven niet zo eenvoudig te plannen is als je wel zou willen.
Kijk en nu komen we tot het punt waar ik me nu al tijden zorgen om maak de basisbehoeften. Kijk ik heb die ziektekosten mede door de pech dat een kind gebruik moet maken van hulpmiddelen etc. maar goed dat is persoonlijk. Wat als je die kosten hebt met een inkomen van 1600 euro. Daar draait het me om en daar is het me altijd al om te doen geweest. Degenen die al mijn post terughaalt heb ik nooit en te nimmer moeite gehad met iemand die meer heeft. Maar mijn god de basisbehoeften daar gaat het om.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wie sabel ik neer?
Ik zeg dat het kan. Volgens mij is dat heel feitelijk.
En verder vind ik jouw argumentum ad hominem niet zo sterk. Ik heb het gedaan, rondkomen van weinig. Ja, mijn vrouw en ik zijn in goede doen. Maar dat maakt niet dat ik dan niet meer mag zeggen dat het te doen is. Ik heb al lang bewezen dat ik de tering naar de nering kan zetten en misschien moet ik het ook nog wel eens een keer gaan bewijzen, want niets is zeker in het leven.
Wat daar ook van moge zijn: het kan. Klaar. Er zijn genoeg gezinnen die het doen, dus daar blijkt het al uit. En gelukkig... GELUKKIG!.. kan iedereen in NL in zijn basisbehoefte voorzien. En dat vind ik belangrijk. Meer mag van mij, maar daar moet je wat voor doen.
Ook jij kan arbeidsongeschikt worden. Ik wens het niemand toe, maar plannen kun je dat niet.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo? dat is een kwestie van keuzes maken. Ik kies er bewust voor om geen kinderen te nemen. Ik vind kinderen nemen ook een soort egoistisch zwaktebod, daarbij vind ik het niet nodig om mijn genen door te geven.
14.gifquote:Op donderdag 7 juli 2011 18:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je leeft.
Wat voor huis heb je, wat voor auto hoe scherp ben je in het laag houden van de vaste lasten etc etc.
Met 2600netto aan inkomsten moet je met een gezin in een rijtjeswoning naar mijn mening absoluut rond kunnen komen zonder iets te kort te komen.
Jammer dat mijn kinderen jouw AOW gaan betalen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo? dat is een kwestie van keuzes maken. Ik kies er bewust voor om geen kinderen te nemen. Ik vind kinderen nemen ook een soort egoistisch zwaktebod, daarbij vind ik het niet nodig om mijn genen door te geven.
Helemaal mee eens en dat is dan verschrikkelijk kloten. En dan hoop ik dat het sociale vangnet nog staat al wordt dat hard afgebroken tegenwoordig.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:16 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ook jij kan arbeidsongeschikt worden. Ik wens het niemand toe, maar plannen kun je dat niet.
Laat duidelijk zijn: ik vind dat chronisch zieken, sowieso ziektekosten iha (maar dan wel echte ziektekosten), gedekt moeten zijn voor iedereen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:15 schreef Cherna het volgende:
Kijk en nu komen we tot het punt waar ik me nu al tijden zorgen om maak de basisbehoeften. Kijk ik heb die ziektekosten mede door de pech dat een kind gebruik moet maken van hulpmiddelen etc. maar goed dat is persoonlijk. Wat als je die kosten hebt met een inkomen van 1600 euro. Daar draait het me om en daar is het me altijd al om te doen geweest. Degenen die al mijn post terughaalt heb ik nooit en te nimmer moeite gehad met iemand die meer heeft. Maar mijn god de basisbehoeften daar gaat het om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |