abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101686718
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Of afstudeerscripties- zouden ze dat ook gaan controleren? En alle artikelen.... jaren hard gewerkt als onderzoeker, is bijna alles ongeldig. Lijkt me een heel bittere pil.
Het lijkt me niet dat hierdoor studenten opeens een nieuwe afstudeerscriptie moeten schrijven. Maar als het een publicatie is, dan kan die misschien wel worden ingetrokken ofzo?

Tenzij studenten wisten van het fingeren van data en eraan mee hebben gewerkt of gebruik van hebben gemaakt, zie ik geen reden om een thesis af te keuren achteraf. Of je een significant resultaat vindt is bij een thesis wel erg leuk, maar niet verplicht. Een student heeft dan ook minder aan gefingeerde data.
pi_101687039
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:30 schreef Operc het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat hierdoor studenten opeens een nieuwe afstudeerscriptie moeten schrijven. Maar als het een publicatie is, dan kan die misschien wel worden ingetrokken ofzo?

Tenzij studenten wisten van het fingeren van data en eraan mee hebben gewerkt of gebruik van hebben gemaakt, zie ik geen reden om een thesis af te keuren achteraf. Of je een significant resultaat vindt is bij een thesis wel erg leuk, maar niet verplicht. Een student heeft dan ook minder aan gefingeerde data.
Ik denk het ook niet, al was het maar om praktische redenen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_101687776
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik wist niet dat jij ook op de UvT zat.

[..]

Ja, daar vind ik het écht écht erg voor!
Heb het ook niet eerder kenbaar gemaakt ;), maar vond dit wel erg genoeg om even te melden.

Ik verdwijn gauw genoeg weer ik lurk modus :D.
pi_101687874
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:17 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Pfoe wat een verhaal :/

Dan kan Marcel Zeelenberg wel een goede game face opzetten, want ik heb vanochtend nog les van hem gehad en niets opmerkelijks gezien.
Inderdaad ja. Hij deed alsof het een doodgewone woensdagochtend was.
pi_101690394
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Hij deed alsof het een doodgewone woensdagochtend was.
Hidden brag. 'Ik ben ook naar college geweest.'
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_101691657
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:06 schreef Tink89 het volgende:
Een onderzoekster zou over een paar weken haar dissertation hebben, die is geschrapt, ze moet overnieuw beginnen met promoveren.
Zo, dan voel je je genaaid. Heb je 4+ jaar voor een paar stuivers gewerkt (relatief dan), blijkt het allemaal voor niks. Het is toch bizar dat deze man zo ver is gegaan om zelf maar 'goede' publicaties te maken...
pi_101691834
quote:
13s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:04 schreef SH. het volgende:

[..]

Zo, dan voel je je genaaid. Heb je 4+ jaar voor een paar stuivers gewerkt (relatief dan), blijkt het allemaal voor niks. Het is toch bizar dat deze man zo ver is gegaan om zelf maar 'goede' publicaties te maken...
Nou ja, het is net een tikkie minder erg (maar nog steeds erg) dan er pas erna achter komen. Als de uni zijn woord houdt gaan de gedupeerden allemaal alle kansen krijgen om zich hieruit te werken. Beter dat je dan wat later promoveert op de juiste data dan dat het achteraf allemaal een deceptie blijkt te zijn...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_101693676
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou ja, het is net een tikkie minder erg (maar nog steeds erg) dan er pas erna achter komen. Als de uni zijn woord houdt gaan de gedupeerden allemaal alle kansen krijgen om zich hieruit te werken. Beter dat je dan wat later promoveert op de juiste data dan dat het achteraf allemaal een deceptie blijkt te zijn...
Ook waar. Allemaal kwalitatief uitermate teleurstellend in ieder geval :P
  woensdag 7 september 2011 @ 22:53:01 #134
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101693968
Een reactie van Roos Vonk op het vlees-onderzoek:
http://www.roosvonk.nl/fraude
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_101694279
Harde woorden. Misschien ietwat voorbarig? Of zij heeft inderdaad al zekerheid dat met dat onderzoek geknoeid was.
pi_101694509
dat is 99.99 zeker
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 7 september 2011 @ 23:05:49 #137
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_101694551
Een kans wordt uitgedrukt met een getal tussen 0 en 1.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_101694579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:00 schreef EllaN het volgende:
Harde woorden. Misschien ietwat voorbarig? Of zij heeft inderdaad al zekerheid dat met dat onderzoek geknoeid was.
Ik denk dat je als collega-onderzoeker wel zult moeten op dit moment. Als ze nu niet meteen afstand van het onderzoek zou nemen, zouden mensen misschien denken dat ze actief heeft meegewerkt aan het fabriceren van data en dat is niet goed voor je reputatie.
pi_101694586
%
pi_101694607
nou ja eigenlijk gewoon 1 dan :D
pi_101694717
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:06 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik denk dat je als collega-onderzoeker wel zult moeten op dit moment. Als ze nu niet meteen afstand van het onderzoek zou nemen, zouden mensen misschien denken dat ze actief heeft meegewerkt aan het fabriceren van data en dat is niet goed voor je reputatie.
Ja, dat is wellicht ook zo. Dit stukje heeft een wat meer veroordelende toon dan dat van Lammers. Viel me op :).
pi_101694783
Heb je een linkje naar die reactie?
pi_101694969
Is inderdaad anders. Maar bij hem is het ook meer een korte mededeling, en bij Roos Vonk een uitgebreide reactie. Joris Lammers zegt mij persoonlijk niet zoveel. Werkt hij op de UVT? Dan is het misschien wel logischer dat hij wat terughoudender reageert.
pi_101694985
Het zijn ook twee verschillende soorten reacties. De ene is een publieke reactie naar de wereld, het andere is een academische reactie naar het veld.
pi_101695105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:15 schreef Operc het volgende:
Is inderdaad anders. Maar bij hem is het ook meer een korte mededeling, en bij Roos Vonk een uitgebreide reactie. Joris Lammers zegt mij persoonlijk niet zoveel. Werkt hij op de UVT? Dan is het misschien wel logischer dat hij wat terughoudender reageert.
Ja, hij is een UD bij sociale psychologie volgens mij.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:15 schreef oompaloompa het volgende:
Het zijn ook twee verschillende soorten reacties. De ene is een publieke reactie naar de wereld, het andere is een academische reactie naar het veld.
True :Y .
pi_101695281
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:18 schreef EllaN het volgende:

Ja, hij is een UD bij sociale psychologie volgens mij.

Ah ok, dan is het beter te plaatsen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:15 schreef oompaloompa het volgende:
Klopt :)

Ben wel benieuwd wat voor maatregelen ze tegen Diederik zelf nemen.
pi_101695334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:23 schreef Operc het volgende:

[..]

Klopt :)

Ben wel benieuwd wat voor maatregelen ze tegen Diederik zelf nemen.
Die is zijn baan kwijt en alle publicaties worden teruggetrokken lijkt me. Is volgens mij niet veel meer dat men kan doen.
pi_101695446
Ik weet niet in hoeverre UVT nog een boete eist of iets dergelijks door imagoschade.
Wat jij noemt gaat sowieso wel gebeuren lijkt me.
  donderdag 8 september 2011 @ 03:09:38 #150
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101698926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:53 schreef automatic_ het volgende:
Een reactie van Roos Vonk op het vlees-onderzoek:
http://www.roosvonk.nl/fraude
Nou, die Roos Vonk heeft zelf flink wat boter op haar hoofd en het komt sterk over alsof ze via dit artikeltje zichzelf schoon probeert te praten...
Want ze neemt feitelijk klakkeloos resultaten over haar begeleider omdat hij altijd zo integer is.... 8)7
Wat een onzin! Is dat nou een echte kritische wetenschapper die zijn/haar bronnen checkt? 8)7 Lekker belangrijk dat een hoogleraar haar de resultaten geeft. En ze vermoedde nog iets ook, maar deed daar verder niets mee...... Sterker nog: ze viel diegenen aan die haar op dit punt bekritiseerde. :X Over groepsprocessen gesproken (was dat nou in-group bias of zo?) Of misschien was ze wel gewoon arrogant en elitair: "Ik zou dan ook de wedervraag willen stellen of u als journalist wel waardevrij bent in uw werk?"

Eigenlijk vind het maar een beetje misselijkmakend stukje...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')