Het lijkt me niet dat hierdoor studenten opeens een nieuwe afstudeerscriptie moeten schrijven. Maar als het een publicatie is, dan kan die misschien wel worden ingetrokken ofzo?quote:Op woensdag 7 september 2011 20:27 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Of afstudeerscripties- zouden ze dat ook gaan controleren? En alle artikelen.... jaren hard gewerkt als onderzoeker, is bijna alles ongeldig. Lijkt me een heel bittere pil.
Ik denk het ook niet, al was het maar om praktische redenen.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:30 schreef Operc het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat hierdoor studenten opeens een nieuwe afstudeerscriptie moeten schrijven. Maar als het een publicatie is, dan kan die misschien wel worden ingetrokken ofzo?
Tenzij studenten wisten van het fingeren van data en eraan mee hebben gewerkt of gebruik van hebben gemaakt, zie ik geen reden om een thesis af te keuren achteraf. Of je een significant resultaat vindt is bij een thesis wel erg leuk, maar niet verplicht. Een student heeft dan ook minder aan gefingeerde data.
Heb het ook niet eerder kenbaar gemaaktquote:Op woensdag 7 september 2011 20:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij ook op de UvT zat.
[..]
Ja, daar vind ik het écht écht erg voor!
Inderdaad ja. Hij deed alsof het een doodgewone woensdagochtend was.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:17 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Pfoe wat een verhaal :/
Dan kan Marcel Zeelenberg wel een goede game face opzetten, want ik heb vanochtend nog les van hem gehad en niets opmerkelijks gezien.
Hidden brag. 'Ik ben ook naar college geweest.'quote:Op woensdag 7 september 2011 20:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Hij deed alsof het een doodgewone woensdagochtend was.
Zo, dan voel je je genaaid. Heb je 4+ jaar voor een paar stuivers gewerkt (relatief dan), blijkt het allemaal voor niks. Het is toch bizar dat deze man zo ver is gegaan om zelf maar 'goede' publicaties te maken...quote:Op woensdag 7 september 2011 19:06 schreef Tink89 het volgende:
Een onderzoekster zou over een paar weken haar dissertation hebben, die is geschrapt, ze moet overnieuw beginnen met promoveren.
Nou ja, het is net een tikkie minder erg (maar nog steeds erg) dan er pas erna achter komen. Als de uni zijn woord houdt gaan de gedupeerden allemaal alle kansen krijgen om zich hieruit te werken. Beter dat je dan wat later promoveert op de juiste data dan dat het achteraf allemaal een deceptie blijkt te zijn...quote:Op woensdag 7 september 2011 22:04 schreef SH. het volgende:
[..]
Zo, dan voel je je genaaid. Heb je 4+ jaar voor een paar stuivers gewerkt (relatief dan), blijkt het allemaal voor niks. Het is toch bizar dat deze man zo ver is gegaan om zelf maar 'goede' publicaties te maken...
Ook waar. Allemaal kwalitatief uitermate teleurstellend in ieder gevalquote:Op woensdag 7 september 2011 22:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nou ja, het is net een tikkie minder erg (maar nog steeds erg) dan er pas erna achter komen. Als de uni zijn woord houdt gaan de gedupeerden allemaal alle kansen krijgen om zich hieruit te werken. Beter dat je dan wat later promoveert op de juiste data dan dat het achteraf allemaal een deceptie blijkt te zijn...
Ik denk dat je als collega-onderzoeker wel zult moeten op dit moment. Als ze nu niet meteen afstand van het onderzoek zou nemen, zouden mensen misschien denken dat ze actief heeft meegewerkt aan het fabriceren van data en dat is niet goed voor je reputatie.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:00 schreef EllaN het volgende:
Harde woorden. Misschien ietwat voorbarig? Of zij heeft inderdaad al zekerheid dat met dat onderzoek geknoeid was.
Ja, dat is wellicht ook zo. Dit stukje heeft een wat meer veroordelende toon dan dat van Lammers. Viel me opquote:Op woensdag 7 september 2011 23:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik denk dat je als collega-onderzoeker wel zult moeten op dit moment. Als ze nu niet meteen afstand van het onderzoek zou nemen, zouden mensen misschien denken dat ze actief heeft meegewerkt aan het fabriceren van data en dat is niet goed voor je reputatie.
Ja, hij is een UD bij sociale psychologie volgens mij.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:15 schreef Operc het volgende:
Is inderdaad anders. Maar bij hem is het ook meer een korte mededeling, en bij Roos Vonk een uitgebreide reactie. Joris Lammers zegt mij persoonlijk niet zoveel. Werkt hij op de UVT? Dan is het misschien wel logischer dat hij wat terughoudender reageert.
Truequote:Op woensdag 7 september 2011 23:15 schreef oompaloompa het volgende:
Het zijn ook twee verschillende soorten reacties. De ene is een publieke reactie naar de wereld, het andere is een academische reactie naar het veld.
Ah ok, dan is het beter te plaatsen.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:18 schreef EllaN het volgende:
Ja, hij is een UD bij sociale psychologie volgens mij.
Kloptquote:Op woensdag 7 september 2011 23:15 schreef oompaloompa het volgende:
Het zijn ook twee verschillende soorten reacties. De ene is een publieke reactie naar de wereld, het andere is een academische reactie naar het veld.
Die is zijn baan kwijt en alle publicaties worden teruggetrokken lijkt me. Is volgens mij niet veel meer dat men kan doen.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Klopt
Ben wel benieuwd wat voor maatregelen ze tegen Diederik zelf nemen.
Nou, die Roos Vonk heeft zelf flink wat boter op haar hoofd en het komt sterk over alsof ze via dit artikeltje zichzelf schoon probeert te praten...quote:Op woensdag 7 september 2011 22:53 schreef automatic_ het volgende:
Een reactie van Roos Vonk op het vlees-onderzoek:
http://www.roosvonk.nl/fraude
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |