Ik vind het écht schokkend...quote:Op woensdag 7 september 2011 16:51 schreef Tink89 het volgende:
Persbericht Tilburg University
Serieus, hoeveel mensen hij niet met zich mee naar beneden trekt... hoorde het bij college een paar uur geleden
Xx
Nou, als het echt zo is, dan is dat best drastisch. Hij heeft volgens mij geen enkel artikel alleen geschreven, de laatste jaren, dus dat zou betekenen dat iemand anders er van moet hebben geweten. Toch? Dus misschien gaat dit nog wel een stuk dieper.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik vind het écht schokkend...
Het staat ook bij RTL Nieuws etc. en vanavond is er een persconferentie. Ben wel benieuwd of het echt allemaal zo is, zoals het er staat...
Ja, ALS het inderdaad zo is, dan is het nogal heavy. Vooral omdat er best veel mensen onder hem stonden etc.quote:Op woensdag 7 september 2011 17:00 schreef SH. het volgende:
[..]
Nou, als het echt zo is, dan is dat best drastisch. Hij heeft volgens mij geen enkel artikel alleen geschreven, de laatste jaren, dus dat zou betekenen dat iemand anders er van moet hebben geweten. Toch? Dus misschien gaat dit nog wel een stuk dieper.
Hoorde het bij college van de docenten, die wilden verklaren waarom onze gastdocente even niet in staat was tot het geven van college (helft van de papers die zij ooit schreef, waren ook van Diederik). Zij hebben het rechtstreeks van de 'grote bazen'...en waren overigens in tranen.quote:Op woensdag 7 september 2011 17:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, ALS het inderdaad zo is, dan is het nogal heavy. Vooral omdat er best veel mensen onder hem stonden etc.
Pfoe wat een verhaal :/quote:Op woensdag 7 september 2011 19:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoorde het bij college van de docenten, die wilden verklaren waarom onze gastdocente even niet in staat was tot het geven van college (helft van de papers die zij ooit schreef, waren ook van Diederik). Zij hebben het rechtstreeks van de 'grote bazen'...en waren overigens in tranen.
For the record:
Diederik heeft bekend. Het is echt waar en duurt al minimaal 6 jaar. Hoe omvangrijk de fraude is, wordt onderzocht. Hij is per direct op non-actief gesteld en er wordt een nieuwe decaan aangesteld.
Een aantal mensen loopt een heel groot risico hun Phd. (of andere titel) in te moeten leveren, omdat hun titel gebaseerd is op fictieve data. Een onderzoekster zou over een paar weken haar dissertation hebben, die is geschrapt, ze moet overnieuw beginnen met promoveren. Heel veel mensen hebben papers teruggetrokken en aan alle papers waar hij ooit aan meegewerkt heeft, wordt getwijfeld.
Over de insiders: zijn eigen team heeft hem aangegeven, nadat ze bewijs verzameld hadden voor hun vermoedens. Het is een one-man-action. Het gaat onder andere om vragenlijsten die door studenten afgenomen zouden zijn op scholen. Diederik heeft zijn collega's voorzien van kant en klare data. Zij vonden dat soms vreemd, maar je beschuldigt iemand niet zomaar van fraude. Toen ze bewijs hadden, zijn ze naar Zeelenberg gestapt. Die heeft met Diederik gepraat en kreeg geen antwoorden. Toen is Zeelenberg naar de rector magnificus gestapt.
Zo, dat wilde ik even verhelderen... Wat een gedoe zeg.
Waarom, waarom?quote:Stapel zou langdurig, bij diverse onderzoeken gegevens hebben verzonnen. Eijlander wil niet ingaan op de vraag hoe professor Stapel tot zijn actie is gekomen. ,,Ik heb daar wel met hem over gepraat. Ik heb niet het ultieme antwoord gekregen. Het is een persoonlijk drama."
Ik wist niet dat jij ook op de UvT zat.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:46 schreef EllaN het volgende:
Pffff wat erg zeg.. Wat een klap voor onze faculteit en wat een erg voor betrokkenen.
Ja, daar vind ik het écht écht erg voor!quote:Op woensdag 7 september 2011 19:50 schreef Ewelina het volgende:
Waarom, waarom?
En al die andere onderzoekers....
Nee, ik quote Ellan ookquote:Op woensdag 7 september 2011 20:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, ik studeer aan de UvA en ik doe ook geen psychologie (hoewel het wel mijn belangstelling heeft). Ik heb eerder een vraag in dit topic gesteld, vandaar dat ik meelees.
Zie mijn aangepaste post.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, ik quote Ellan ook![]()
Naja, in elk vakgebied zou dit zwaaar kut zijn natuurlijk.
Hij publiceerde vooral veel richting sociale psychologie, volgens mij worden daar weinig tot geen behandelmethoden op gebaseerd? Gelukkig.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:05 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Zie mijn aangepaste post.![]()
Ja, zeker. Hoeveel publicaties zijn er nu niet compleet onzinnig? En hoeveel behandelmethoden zijn daar niet op gebaseerd?
Jarenlang geploeterd voor je PhD, is ie ineens ongeldig. Hier komt een héééél naar staartje aan.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
[..]
Ja, daar vind ik het écht écht erg voor!
Ik denk niet dat die carrières meteen verwoest zullen zijn (zijn vrouw werkt in een andere hoek). Hoewel ze ongetwijfeld nadelen gaan ondervinden.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:16 schreef Muis006 het volgende:
Wat denk je van zijn gezin? Die zullen er ongetwijfeld ook wat van gaan merken.
Waarschijnlijk wel, maar niet zoveel als zijn medewerkers. In de wetenschappelijke wereld is hij wegens zijn hoogleraarschap misschien bekend, in het gewone leven is hij dat niet.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:16 schreef Muis006 het volgende:
Wat denk je van zijn gezin? Die zullen er ongetwijfeld ook wat van gaan merken.
Ik had het ook meer over de nadelen inderdaad, niet per se carriere gerelateerd.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:19 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die carrières meteen verwoest zullen zijn (zijn vrouw werkt in een andere hoek). Hoewel ze ongetwijfeld nadelen gaan ondervinden.
Ik snap niet hoe iemand tot zoiets komt. Wáár zijn je academische principes- en je gevoel voor je medemens?
Het is voor die mensen denk ik nog de meest vreselijke ervaring. Hopelijk valt de schade mee.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:11 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Jarenlang geploeterd voor je PhD, is ie ineens ongeldig. Hier komt een héééél naar staartje aan.
Of afstudeerscripties- zouden ze dat ook gaan controleren? En alle artikelen.... jaren hard gewerkt als onderzoeker, is bijna alles ongeldig. Lijkt me een heel bittere pil.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:19 schreef Operc het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar niet zoveel als zijn medewerkers. In de wetenschappelijke wereld is hij wegens zijn hoogleraarschap misschien bekend, in het gewone leven is hij dat niet.
Daarnaast heeft zijn gezin geen diploma's gehaald die nu in twijfel worden getrokken.
Dan heb je je PhD na 4 jaar en dan hoor je dat hij mogelijk ongeldig wordt verklaart, dat moet echt gigantisch zuur zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |