Catch22- | woensdag 6 juli 2011 @ 09:59 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i (in bestelling) 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • rival, E39 528i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Catch22- op 06-07-2011 17:08:30 ] | |
Tarado | woensdag 6 juli 2011 @ 10:09 |
Bij mijn auto is rolgordijntje rechtsachter kapot getrokken, weet iemand waar zoiets te koop is van een sloopauto of zo? Anders moet ik een nieuwe kopen | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 10:13 |
http://img197.imageshack.us/img197/4421/x26f53aa6.jpg (copy/paste deze link) | |
Maharbal | woensdag 6 juli 2011 @ 10:17 |
![]() | |
TommyGun | woensdag 6 juli 2011 @ 10:23 |
Wat kost zo'n ding nieuw, 2 tientjes? ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 6 juli 2011 @ 10:30 |
Mis ik deel 57.. ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 6 juli 2011 @ 10:30 |
Het gaat gewoon erg snel. | |
Herr.Flick | woensdag 6 juli 2011 @ 10:31 |
Zo snel dat het vorige deel nog 56 was ![]() ![]() | |
Catch22- | woensdag 6 juli 2011 @ 10:35 |
tr gemacht | |
Tarado | woensdag 6 juli 2011 @ 10:37 |
![]() ![]() | |
Catch22- | woensdag 6 juli 2011 @ 10:49 |
http://www.dparts.com/ | |
Tarado | woensdag 6 juli 2011 @ 11:04 |
Dank je, maar die heb ik al geprobeerd | |
TommyGun | woensdag 6 juli 2011 @ 11:14 |
http://www.bimmerparts.nl/ | |
tha_rizzo | woensdag 6 juli 2011 @ 11:20 |
Tarado, misschien hebben ze 't bij Offenga? @ Haarbal, moet jij dan nu niet op 't platteland werken? Het is volgens mij weer aspergepluktijd? ![]() ![]() | |
Maharbal | woensdag 6 juli 2011 @ 11:27 |
Ik ben meer van de aardbeien! Het ironische is dat ik hoger ben opgeleid / meer masters af heb dan de meeste mensen in Nederland ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 6 juli 2011 @ 11:42 |
Met een master kan je alsnog prima aardbeien plukken hoor ![]() Dan moeten we bij een BMW-meet trouwens wel zorgen voor heel veel Euroshopper bier ![]() [/trolololol-modus] | |
Maharbal | woensdag 6 juli 2011 @ 12:07 |
Tuurlijk, kan prima ![]() Krijg ik dan ook m'n huidige loon? ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 12:15 |
Ken jij geen goede spuiter / LPG inbouw in Polen? | |
Herr.Flick | woensdag 6 juli 2011 @ 12:32 |
![]() | |
Maharbal | woensdag 6 juli 2011 @ 13:06 |
Nee, maar ik kan het wel vragen aan m'n familie. Ik ga daar ~volgende week toch naartoe. Bijkomend voordeel: het plaatsje waar ik naartoe ga ligt op ~700km van Groningen. | |
Tarado | woensdag 6 juli 2011 @ 15:13 |
Nog even gecheckt en de prijs is 152euro en dat volgens de prijslijst tot 01/07 want BMW schijnt z'n onderdelen prijzen per 1 juli te hebben verhoogd. Verder ook de anderen bedankt voor de tips ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 15:31 |
Dan mag je wel met m'n 7-serie, als je dan terugkomt met LPG erin en volledig opnieuw gespoten voor een schappelijk aan zloty's ![]() | |
Maharbal | woensdag 6 juli 2011 @ 15:34 |
Haha, en daar doe je mij een plezier mee? ![]() Ik zal 't proberen te onthouden om te vragen wat daar nou de gangbare prijzen zijn. | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 15:54 |
Oke bedankt vriend ![]() | |
Mikkie | woensdag 6 juli 2011 @ 16:51 |
Hee verrek, ik wist helemaal niet dat Haarbal een Pool is ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 16:52 |
En wat maakt dat verder uit? Volgens mij kwam er ooit al een foto van hem langs, daar zag je het al duidelijk ![]() | |
Catch22- | woensdag 6 juli 2011 @ 16:59 |
Ik weet dat we van jou niet teveel mogen verwachten, maar een beetje vriendelijker mag ook wel. | |
Mikkie | woensdag 6 juli 2011 @ 17:05 |
Het maakt helemaal niks uit, maar dat plaatje had ik er gewoon niet bij ![]() | |
Catch22- | woensdag 6 juli 2011 @ 17:08 |
ik ben een halve indo klopt dat wel bij je beeld offuh? ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 17:36 |
Pfff ik zie niet in hoe ik nou weer onvriendelijk deed maar het zal wel. Ik ben ook halve indo trouwens. Zitten hier überhaupt wel Nederlanders in dit topic? ![]() | |
Sounddragon | woensdag 6 juli 2011 @ 17:39 |
Nu wel ![]() | |
Mikkie | woensdag 6 juli 2011 @ 18:19 |
Twee pinda's hier, dat had ik ook niet gedacht. Ik ben wel een echte kaaskop ![]() | |
Bowny | woensdag 6 juli 2011 @ 19:14 |
Nog een Aziaat die zich meldt ![]() Hey Haarbal! Pizda! Edit: Uh WHUT WHUT? YOSHI OOK?!!!?!???!?!?! ORIENTAL ROEPT ONS YOSHIIIIII lol [ Bericht 21% gewijzigd door Bowny op 06-07-2011 19:20:54 ] | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 19:22 |
Haha ja ik kom er de laatste tijd wat minder ![]() Ik zie er trouwens gewoon uit als een Nederlander hoor dus troost je ![]() ![]() Maar goed het is dus wel duidelijk wie er BMW's rijden in Nederland... turken, aziaten, pinda's, polen ![]() ![]() | |
Bowny | woensdag 6 juli 2011 @ 19:26 |
Yoshi, in het weekend bij Oriental eten is net pokeren. Bluffen dat je een reservering hebt gemaakt en als ze weigeren, zeg ik dat ik 't m'n familie wel laat weten....binnen 5 minuten zit ik lol. BMW meet @ Oriental? ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 19:29 |
Ja lekker allemaal parkeren in de grachten of Bijenkorf ![]() Jij ziet er misschien uit als een echte Aziaat ik kan dat niet flikken. Soms ga ik daar heen met Chinezen dat helpt wel, als er een rij Nederlanders staat en je gaat ff Chinees babbelen vinden ze wel een tafel. Bovendien heb je altijd gratis drinken ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 19:29 |
Ik was eerst ![]() Vanaf 22 juni probeer ik overigens mn spullen van Offenga te krijgen, heb nog steeds niks en wel betaald. Is dat normaal? | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 19:31 |
Huh 1100 voor hele auto spuiten vind ik nog best meevallen. Ik weet niet of het veel verschil maakt tussen een E36 of een E23? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 19:38 |
Ik vind de kleur geweldig. Is overigens helemaal retro want zie steeds meer nieuwe modellen ook in bruin. Maar dan niet precies jouw bruin, lekker individualistisch toch ![]() Prijs is zeker te overzien. Zal uiteraard de resultaten laten zien. | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 19:51 |
Ja dat is waar, maar is dus ook gespoten. Als je voor de auto staat dan zie je dat motorkap, bumper en zijscherm 3 verschillende kleuren bruin zijn haha. Ach ja, luxeprobleem, ook geen zin om er zinloze kosten aan te maken als ie maar lekker rijdt. Beter wat geld besteden aan tectyleren en beginnend roest wegwerken. | |
Turquaz52 | woensdag 6 juli 2011 @ 19:57 |
Turq die weer meldt.. ![]() Voorlopig geen updates meer aan de bummer btw ![]() | |
Maharbal | woensdag 6 juli 2011 @ 20:07 |
Huh, heb ik die foto gemist of wat? Meestal hoor ik overigens 't tegenovergestelde. "Maar jij hebt helemaal geen pools hoofd" ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 20:13 |
Huh ik weet ook niet meer, maar kon me herinneren dat ik ooit een foto van jou zag met een E30. Misschien was dat niet op Fok, maar ik dacht meteen aan een oostblokker ![]() | |
Maharbal | woensdag 6 juli 2011 @ 20:18 |
Ik heb nooit (duidelijke) foto's van mij gepost met een E30, voorzover ik me kan herinneren ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 20:21 |
Nou dan weet ik het ook niet meer hoor ![]() | |
gebrokenglas | woensdag 6 juli 2011 @ 21:13 |
Nou, nu maak je ons nieuwsgierig. Why? | |
Bowny | woensdag 6 juli 2011 @ 21:26 |
Vijf euro op een rip-deal ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 6 juli 2011 @ 21:50 |
Geen tijd. Nu iig.. ![]() rip deal? | |
gebrokenglas | woensdag 6 juli 2011 @ 22:19 |
Ik had wat geks vandaag. Ik zat op de linkerrijstrook een stel auto's in te halen en ging even mijn ruiten sproeien om wat viezigheid en wat stof van de ruiten te krijgen. Nou, een op zich vrij normale actie nietwaar? Ik ga rustig door met inhalen, na 20 seconden ben ik klaar en ga weer naar rechts. De auto die achter me reed haalt mij dus in, gaat dan heel strak voor mij naar de rechterbaan invoegen, blijft vlak voor me rijden en begint zijn ruiten te sproeien, zodat ik beneveld werd met het water wat enigszins over de auto heen gaat. Ik zat eerst ![]() ![]() ![]() ![]() Blijkbaar dacht hij dat ik het expres deed ofzo omdat hij zat te bumperkleven misschien... Maar ik had helemaal geen speciale bedoelingen met mijn gesproei, gewoon even mijn ruiten schoonwissen. Ik kon verder alleen maar hardop lachen... Wat een rare mensen zijn er toch. Vast een gefrustreerde mislukte huisvader in zijn midlifecrisis. | |
Turquaz52 | woensdag 6 juli 2011 @ 23:22 |
![]() Endan de ruitensproeier aan, 5-10 sec later de achterligger.. ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 juli 2011 @ 23:27 |
Je moet het van een andere kant bekijken. Ik had toevallig vandaag dat ik in cruisecontrol rechts reed 120 km/u. Heeeel lang leeg stuk en iemand reed achter me ook 120. Toen zag ik verderop een vrachtwagen rijden. Duurde nog wel ff..... vlak ervoor wil ik naar links, gaat hij opeens al naar links en geeft gas bij. Wat zijn dat nou voor acties??? En ze snappen het gewoon niet he die mensen. Dan kijk ik daarna boos naar hem, geeft geen krimp. Ik heb soms ook gehad dat ik mn auto er toen voor sneed alleen om hem even duidelijk te maken. En dan opeens worden ze kwaad. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 23:47 |
Ja ja, jij denkt zeker dat je alles kunt maken omdat je een BMW hebt? Hmm? | |
Turquaz52 | woensdag 6 juli 2011 @ 23:50 |
Is toch zoo.. ![]() BMW = Overige verkeer aan de kant ![]() | |
Catch22- | woensdag 6 juli 2011 @ 23:59 |
als je dat kan moet je nodig eea gaan afstellen want dan kan er nooit echt veel op je ruit terechtkomen. En wat is de lol daarvan? Die anders wist zijn ramen even en het is klaar | |
FkTwkGs2012 | donderdag 7 juli 2011 @ 00:31 |
Ik ben er altijd blij mee. Dank aan jou en je matties ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 7 juli 2011 @ 00:33 |
Mijn E23 spuit heel zwak dan moet ik een tijdje pompen waar ligt dat aan? | |
Mikkie | donderdag 7 juli 2011 @ 00:40 |
Juist. Gewoon gratis ruitenwisservloeistof ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 7 juli 2011 @ 08:19 |
Het is gewoon kut als dit gebeurt op een 3 baans weg wanneer je net in een flauwe bocht zit terwijl je inhaalt en ingehaald wordt. Voor hetzelfde geldt voegt er iemand even voor je in waardoor je net door het wissen de auto niet ziet. | |
rival | donderdag 7 juli 2011 @ 08:24 |
als ik dit soort dingen lees word ik gewoon bang man.... door die paar spetters een hele auto missen ![]() hoe gaat dat dan in de regen ![]() | |
Maharbal | donderdag 7 juli 2011 @ 08:24 |
? Er komt een klein straaltje uit...niet een waterval. En verder zijn je wissers een paar cm dik, geen boomstammen. ![]() Daarbij komt dat 95% van de mensen niet kan en/of durft auto te rijden. Die gaan dus ruim onder de toegestane snelheid rijden zodra er ook maar iets komt dat op een bocht lijkt. Dan zijn ze opperst geconcentreerd om goed die bocht uit te komen, dan hebben ze geen tijd om aan een hendeltje te trekken ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 7 juli 2011 @ 08:34 |
Regen komt niet onverwacht ![]() In het vorig topic had ik nog een vraag over mijn tellers in mijn tellerunit. Toen ik muziek aan het luisteren was in de auto vielen alle tellers uit toen ik het contact omdraaide. Het gaat om de toerenteller, kmteller, kvsmeter, benzinemeter. Het aan of uitzetten van de contact hielp niet maar die avond deed hij het weer wel. Op internet lees ik dat het een aantal oorzaken kan hebben: -Tellerunit is kapot, iets met batterij in de unit die doorgelekt is waardoor het zuur de printplaat aantast. -De boordcomputer is kapot, kan komen door vocht waardoor de waarden niet meer gelezen worden.(Mijn verbruiksmeter op de BC werkt wel) -De contacten van de tellerunit moeten schoongemaakt worden Of wat ik denk, de radio kan overhitraken waardoor er kortsluiting komt | |
Alicey | donderdag 7 juli 2011 @ 09:01 |
Er zijn zelfs speciaal BMW-stroken voor aangelegd. | |
YoshiBignose | donderdag 7 juli 2011 @ 09:11 |
Was jij dit Gokhan? | |
Gokhan03 | donderdag 7 juli 2011 @ 10:26 |
Wat heeft dit met mijn rijgedrag te maken? ![]() | |
Maharbal | donderdag 7 juli 2011 @ 10:32 |
Ik denk dat hij ook een drup van de ruitensproeiers van z'n voorganger op z'n ruit kreeg ![]() ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 7 juli 2011 @ 10:40 |
Hij schept daar wel een een persoon op 0:15 als je goed kijkt. | |
Maharbal | donderdag 7 juli 2011 @ 10:56 |
Ja, das de presentator: Ruben Nicolai ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 7 juli 2011 @ 11:24 |
Die gast was wel grappig bij de Lama's. Ik snap de hele opzet van dat programma ook niet hoor. Iedereen loopt wel te schelden op die gast DIE MAG NOOIT MEER RIJDEN, maar dat was toch ook het doel van dat programma? Je weet dat er slechte rijders tussen zitten. Dan zitten er camera's op hem gemikt en moet ie achterom kijken ofzo, dan houd je er toch rekening mee dat het fout kan gaan? Om dat zo dichtbij in de buurt te gaan staan......... en kan dat wijf ernaast niet ingrijpen ofzo? Heeft die geen rempedaal? Vreemd hoor allemaal ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 7 juli 2011 @ 11:24 |
Niks, Yoshi zegt gewoon dat je een hysterische nicht bent ![]() M.b.t. je tellerunit-probleem, bij een e28 wil het nog wel eens zijn dat de batterijen doorlekken, maar dan doet je halve unit het niet meer (snelheid, verbruik, temperatuur en SI). Als alles uitvalt zou ik toch maar gaan kijken naar sluiting, of een zekering die is gesprongen/niet goed meer is. | |
Gokhan03 | donderdag 7 juli 2011 @ 12:00 |
Hmm daarvoor moet de unit eruit neem ik aan? Kan dit komen door vocht? Als er een nieuwe unit in moet dan komt er meteen een m3 unit in als dat ook past in een compact (A) | |
tha_rizzo | donderdag 7 juli 2011 @ 12:37 |
Als het de batterijen zijn wel ja. Maar ik weet niet hoe de teller van een e36 in elkaar zit. Het lekken van de batterijen heeft niks met vocht te maken, eerder met ouderdom. Maar als ik jou was zou ik eerst de zekeringen controleren voordat je de tellerbak eruit gaat slopen. Ik heb zelf ook eens gehad dat opeens al m'n tellers uitvielen, dit bleek toen te liggen aan een gare/ half weggesmolten zekering, na het vervangen werkte alles weer naar behoren. | |
Gokhan03 | donderdag 7 juli 2011 @ 13:52 |
Ga ik controleren. Mijn E36 komt ook uit 1999 dus lijkt het me vreemd dat het door de ouderdom komt. | |
Kenju | donderdag 7 juli 2011 @ 14:15 |
Net even gevraagd wat een softwareupdate van mijn radio kost, zodat ik de AUX ingang die er al zit, kan gebruiken: 200 Euro ex btw. ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 7 juli 2011 @ 14:22 |
Wtf, zou het ze niet eens gunnen voor zo'n belachelijke prijs. ![]() | |
Tarado | donderdag 7 juli 2011 @ 14:24 |
Eerste foto's BMW M3 DTM auto![]() ![]() http://richardsf1.com/201(...)s-of-bmw-m3-dtm-car/ | |
Xaobotnik | donderdag 7 juli 2011 @ 15:09 |
Niet normaal dit. En dat voor iets dat gewoon had moeten werken. Ik weet dat je bij BMW voor ieder kutdingetje betaalt. maar dit is belachelijk. Overigens heb ik hetzelfde probleem bij de 120 die ik rijd. Nooit gevraagd naar wat het zou kosten, omdat ik zoiets wel al had verwacht. Men is schijnt het gewoon vergeten te zijn bij de introductie. Die die middenconsole is eigenlijk niets anders dan een armsteun, en misschien een bekerhouder. Of zit die er standaard in? Gaat er gewoon mooi uitzien. Had niets anders verwacht. Als het basismodel er degelijk uit ziet, dan de DTM uitvoering ook meteen. Hebben ze er eindelijk een derde merk in. bij de DTM. In principe is het net als de F1 niet echt interessant voor autofabrikanten omdat het zo ver af staat van de straatauto's. Wellicht als goedkope alternatief voor de F1. Alleen jammer dat er dus maar drie merken in rijden (vanaf volgend seizoen). Misschien dat Toyota/Lexus in de toekomst mee kan doen. Ze hebben in Keulen toch een leuke fabriek staan waar ze niets mee doen.... | |
Mikkie | donderdag 7 juli 2011 @ 17:10 |
Oh, da's niet duur voor een simpele softwareupdate. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 7 juli 2011 @ 17:17 |
Voor ff een kabeltje aan te sluiten en op Yes te drukken ![]() ![]() ![]() | |
Kenju | donderdag 7 juli 2011 @ 17:44 |
Zo komt het op mij dus ook over. Maar ook dat ze dat gewoon doodleuk zeggen, terwijl het het natuurlijk vanaf het begin had moeten werken. Ze gaven ook aan dat het sowieso niet onder de garantie van de auto valt (ik heb geen garantie meer, misschien dat ze dat bedoelden). Dit is net zoiets als een dikke computer die je koopt, maar dat je voor de geluidskaart driver wel effe wat extra ballen moet lappen. En wel meer dan wat extra ballen, gewoon dat kinderding bij McDonalds vragen ze. | |
Turquaz52 | donderdag 7 juli 2011 @ 18:14 |
Is gewoon met een huis tuin en keuken OBD2 lezer toch wel te doen..? Of een USB 2 OBD2 kabeltje met een BMW software er op..? ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 7 juli 2011 @ 18:19 |
Die BMW software is duur!!! | |
Bowny | donderdag 7 juli 2011 @ 18:28 |
Als BMW liefhebber heb ik vandaag maar 200 stuks in de porto opgenomen......had beter van dat geld een echte BMW kunnen kopen ![]() | |
Mikkie | donderdag 7 juli 2011 @ 19:33 |
Jammer genoeg is de uitgebreide BMW software gewoon kloteduur. Anders had ik 'm ook wel gehad inmiddels. Kun je zelf wat voorkeursinstellingen veranderen, zaken resetten, maar ook foutmelding uitlezen en anderen helpen tegen een kleine vergoeding. | |
Kenju | donderdag 7 juli 2011 @ 19:42 |
Tsja, maar ik hoef die uitgebreide BMW software niet. Daar heb ik de Mobile Care Service voor als ik problemen heb. Ik wil gewoon dat mijn mini jack aansluiting werkt. En daar moet ik dus gewoon 235 euro voor lappen, terwijl het toch functionaliteit is die bij het high executive pakket zou moeten zitten. Niet alleen die aansluiting, maar ook dat hij werkt. Of eis ik dan te veel? [ Bericht 2% gewijzigd door Kenju op 07-07-2011 19:53:24 ] | |
Turquaz52 | donderdag 7 juli 2011 @ 19:58 |
Nou PM me maar zou ik zeggen, mag geen warez posten hier.. ![]() | |
Xaobotnik | donderdag 7 juli 2011 @ 20:38 |
Kutauto, nu zit hij weer vast op het stuurslot. Aangzien ik hem al sinds 2006 heb, ga ik morgen maar eens kijken voor iets anders. CT200H wellicht (en uiteindelijk toch weer een beamer ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 7 juli 2011 @ 21:17 |
De Toyota Auris bedoel je? ![]() | |
Xaobotnik | donderdag 7 juli 2011 @ 21:48 |
Maar nu met een Lexus embleempje. ![]() Maar ik moet wel zeggen dat ik wel effe baal van deze auto. Het is gewoon een tegenvaller dat die cinch-aansluiting niet werkt terwijl ik hem nu met de vakantie voor de boeg toch wel zou waarderen, en dat ik er nu zomaar 235 (200 Euro inclusief btw) Euro voor wil betalen. Belachelijk veel, aangezien je voor minder gewoon een bluetooth Parrot oplossing hebt die volledig werkt (inclusief bediening) met je iPod. En dat is met installatie en al. En dat verhaal van de stuurslot helpt natuurlijk ook niet. | |
YoshiBignose | donderdag 7 juli 2011 @ 21:56 |
Uiteraard betaal je voor het embleem, vooral bij de 1-serie is de vraag of dat het (de RWD) waard is. Ik blijf het maar een gare lease-bak vinden, maar dan de iets hogere prijsklasse. Dat Lexus zich verlaagt tot die niveau begrijp ik niet helemaal, maar goed er valt nu eenmaal geld te verdienen in dat segment. Neem gewoon een 3-serie man ![]() | |
Hyperdude | donderdag 7 juli 2011 @ 22:29 |
Hoezo vast in stuurslot? 99% is ff met stuur "tegen de druk indraaien" en hij doet het weer. | |
Xaobotnik | donderdag 7 juli 2011 @ 22:38 |
Heb ik geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten. Het schijnt volgens een maat van me te maken te hebben met het feit dat de auto niet goed afsluit. Een paar keer de centrale deurvergrendeling in en uitschakelen zorgde ervoor dat hij weer startte. Maar het gaat nog altijd niet naar behoren. Morgen maar effe langs de garage om effe uit te laten lezen. Eens zien wat ze daarvoor vragen. Iemand enig idee? | |
Hyperdude | donderdag 7 juli 2011 @ 22:40 |
OK. Succes morgen (= vlotte oplossing tegen weinig ¤¤) ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 juli 2011 @ 02:13 |
Slecht openen en sluiten is de cm5 module. Maarre heeft niets met stuurslot te maken | |
Maharbal | vrijdag 8 juli 2011 @ 07:38 |
Wat je ook kunt doen: zoek even een BMW specialist in de buurt die niet de originele BMW vlag voert. Die hebben ook altijd de bijbehorende software, maar de prijzen zijn er vaak schappelijker. Het beste is om een kleinere lokale garage te vinden die zich specialiseert in BMW's. | |
gebrokenglas | vrijdag 8 juli 2011 @ 07:53 |
Een tip: benadruk bij de balie dat het alleen om uitlezen gaat en niet gelijk om reparatieacies, EN dat je de daadwerkelijke error-codes ook wil hebben, niet alleen de uitleg van de monteur. Die codes zijn namelijk prachtig opzoekbaar op internet bij die DIY sites. En het kost het uurloon plus "iets extra's". Al snel 30 euro. | |
Hyperdude | vrijdag 8 juli 2011 @ 08:26 |
Luchtmassameters (Bosch, Siemens) tegen, volgens mij, redelijke prijzen: Ook wel redelijke tooltjes om te kijken welke je precies moet hebben http://www.maf-shop.com/ Of de prijzen redelijk zijn en de tooltjes de correcte versie voor je aangeven, moet je zelf bepalen. ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 8 juli 2011 @ 08:36 |
Even een vraag: Ik heb gehoord dat je een diesel regelmatig flink toeren moet laten maken, om deze schoon te blazen. Natuurlijk niet onbelast, maar op de snelweg even het gas erop en altijd met doorgewarmde motor. Ik doe zulks echt eigenlijk nooit. Ik ben van het type: weinig toeren maken, nooit meer dan 2200, altijd uitrollen in hoge versnellingen naar stoplichten toe enzo, a la het nieuwe rijden, en haal daarmee een mooie 1 op 19 en soms 1 op 20. Niet een BMW-achtige manier van rijden maar zo doe ik het al jaaaren, heb misschien al wel een miljoen kilometers geklokt, en het is een compleet ingesleten rijstijl. Maarja, altijd als ik toch even wat extra gas geef (de oprit naar de snelweg) komen er van die mooie echt heel diepgrijze wolken uit, dus dat verhaal van doorblazen snijdt wel degelijk hout. • Hoevaak geven jullie de BMW even de sporen om de roetwolken eruit te jagen en de turbo schoon te blazen? • Enneh, mag je zo van rustig rijden ineens vol gas geven (na een rustig ritje over 80km wegen bij de snelweg aangekomen volgas de oprit op) of moet je dat altijd rustig opbouwen, en steeds een tandje erbij doen? | |
Gokhan03 | vrijdag 8 juli 2011 @ 10:04 |
Zolang je blok warm is mag je wel vol op de gas. Hou wel rekening met je snelheid. Je kan heus wel 120 rijden met wat hogere toeren. Het gaat immers niet om de snelheid maar om de toeren. Ik heb zelf nooit een diesel gehad dus kan je weinig vertellen over het effect. | |
Catch22- | vrijdag 8 juli 2011 @ 10:19 |
Keertje terugschakelen zodat je hoog in de toeren komt kan ook, of gewoon ff in de 2 en 3 vol doortrekken. Op een warme motor natuurlijk, na een kilometer of 20 gereden te hebben natuurlijk. | |
YoshiBignose | vrijdag 8 juli 2011 @ 10:48 |
Niet alleen een diesel, elke motor. Ik kocht m'n eerste E36 316i van een politieagente, toen ik harder dan 120 wilde gebeurde er niks. Pas na een tijdje flink trappen kwam er een grote zwarte wolk uit en ging ie harder. Doordat de motor nooit ingetrapt wordt en nooit toeren maakt blijft er toch blijkbaar iets ophopen ergens. Ik heb er verder geen verstand van, maar goed kan het in ieder geval niet zijn en daarvoor koop je ook geen BMW toch? | |
gebrokenglas | vrijdag 8 juli 2011 @ 12:06 |
Dat is ook zo. Toch prachtig dat je als BMW rijder toch een bepaalde status op de weg krijgt. Soms positief, maar ook negatief. Als ik in een Aygo of ZX een fietser voor laat gaan dan kijkt men niet eens op, doe ik dat in me BMW, dan krijg ik een vriendelijk knikje en goedkeurende blikken. Of het komt omdat ie er zo mooi uitziet, dat ken ook. [ Bericht 5% gewijzigd door gebrokenglas op 09-07-2011 15:40:52 ] | |
YoshiBignose | vrijdag 8 juli 2011 @ 12:20 |
Haha ja, dat werkt andersom ook. Als ik met m'n BMW aan kom rijden bij een zebrapad dan steken de meeste mensen niet eens meer over. Als ik in de Toyota van m'n ouders rijdt wel. Ze gaan bij BMW rijders er al vanuit dat ze niet remmen ![]() Nou ja, een auto mollen door een verkeerde rijstijl gebeurt natuurlijk niet zomaar. Het allerbelangrijkste is gewoon de motor goed warm laten worden. Verder zal alles gewoon sneller slijten als je sportiever rijdt dat is een feit. | |
tha_rizzo | vrijdag 8 juli 2011 @ 12:22 |
De nieuwe M3 krijgt een triturbo?! @gebrokenglas, als je de auto rustig laat warm worden en af en toe flink doortrekt mol je de auto niet zo snel (of je moet een boom tegenkomen onderweg). En ik merk ook dat als ik in een grote auto rij, mensen sneller geneigd zijn om voor je opzij te gaan, je voor te laten et cetera. Je krijgt meer aanzien met auto's als BMW, Mercedes, Range Rovers et cetera ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 8 juli 2011 @ 12:26 |
Hoe het ook een beetje komt: elke keer dat ik in mijn vorige auto eens wat extra gas gaf, had ik de dag erna trammelant. Blijkbaar als je afwijkt van standaard (rij)gedrag kan het spul daar niet goed tegen. [ Bericht 7% gewijzigd door gebrokenglas op 08-07-2011 18:25:21 ] | |
Catch22- | vrijdag 8 juli 2011 @ 12:37 |
http://www.bmwme.nl/bmw-houdt-alle-opties-open-voor-volgende-m3/ Ik heb daar ook eens een artikel over geschreven. Ik acht de kans dat er een triturbo in komt niet zo heel groot. | |
YoshiBignose | vrijdag 8 juli 2011 @ 17:13 |
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE http://www.112fryslan.nl/news/6765 ![]() nou ja, stijgt de waarde weer van mijn E23 ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 8 juli 2011 @ 18:27 |
Gelukkig (gelukkig?) was het maar een oudje. Maar welke gestoorde malloot doet nou zoiets, blijf met je tengels van andermans spullen af. | |
YoshiBignose | vrijdag 8 juli 2011 @ 18:39 |
Gelukkig? Had liever dat het een splinternieuw was, die zijn goed verzekerd of lease. Als iemand mijn E23 in de fik steekt ben ik gewoon de lul hoor en heeel verdrietig ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 8 juli 2011 @ 19:53 |
Jah. 't doet wel pijn dit. Maar alleen de achterkant is in de fik geweest, het interieur en blok zijn nog goed. Dus dit kan een prima 'onderdelen auto' worden. | |
FalleNk810i | vrijdag 8 juli 2011 @ 20:07 |
Wist niet dat E36 tourings mooi konden worden ![]() Die dingen zie je trouwens ook nooit in NL? Meestal zijn t de 5 serie's of de nieuwere 3 serie tourings die ik zie.. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rizkant | vrijdag 8 juli 2011 @ 20:38 |
Fallen je bent gek! Rijden er voldoende rond.... Deze is van Dr. AK.... Word compleet gerepareerd nu... Deze is van een goeie vriend van mij.. Velgen heeft ie onlangs verkocht.. http://img18.imageshack.us/img18/7369/dsc0450g.jpg (copy/paste deze link) | |
YoshiBignose | vrijdag 8 juli 2011 @ 21:01 |
Ja die zie je nog wel hoor, best mooi deze. Wat ik altijd wel cool vind staan is als ze die dakdragers eraf halen. Dan een (subtiele) verlaging erbij en lijkt ie heel stoer ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 9 juli 2011 @ 00:53 |
Kenteken is ook uber: BMW T 323, maw : BMW Touring 323i.. ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 9 juli 2011 @ 02:59 |
Thanks ![]() Hmm, zie ze zelf nooit, misschien niet echt op gelet dan? Zal morgen eens opletten ![]() Jammer, die velgen zien er echt vet uit onder die Touring ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 9 juli 2011 @ 08:06 |
Die dobbelstenen aan de spiegel is dan weer zo jammer... | |
Rizkant | zaterdag 9 juli 2011 @ 09:37 |
Hij is bezig met een andere T. .. Dus deze langzaam terug bouwen.. Hij heeft onlangs setje style 32 in 18" gekocht... Zelfde als de touring van jou foto's... Vandaag komt ie me helpen met mijn schroefset!!! Eindelijk kan ie op zijn bek... ![]() | |
Mikkie | zaterdag 9 juli 2011 @ 12:39 |
Niks mis met dobbelstenen aan de spiegel, ik heb ze een tijdje niet gehad maar ze zitten er nu ook weer. ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 9 juli 2011 @ 12:43 |
Omdat jij hebt hebt, wil niet zeggen dat er niks mis mee is hoor ![]() | |
Tarado | zaterdag 9 juli 2011 @ 12:44 |
ik ook, geen gezicht ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 9 juli 2011 @ 12:48 |
Wat is het hele idee erachter eigenlijk? Bij dobbelstenen denk ik aan gokken... | |
DandyC | zaterdag 9 juli 2011 @ 12:51 |
Sjonnie style. | |
YoshiBignose | zaterdag 9 juli 2011 @ 13:06 |
Joh... maar ik vraag wat het idee achter 2 dobbelstenen is ![]() | |
Tarado | zaterdag 9 juli 2011 @ 13:08 |
even gekeken op internet, het komt oorspronkelijk uit de VS, de twee meest voorkomende zijn; Dit was om aan te tonen dat de bestuurder van de auto al een vriendin/relatie had. De bestuurder van deze auto wil wel een gokje wagen in de zin van klaar voor een dragrace tegen een uitdager | |
YoshiBignose | zaterdag 9 juli 2011 @ 13:10 |
Ah oke, grappig. Vraag me af of de meeste mensen die dobbelstenen hebben hangen dat wel weten ![]() | |
Mikkie | zaterdag 9 juli 2011 @ 13:15 |
Ik in elk geval niet ![]() ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 9 juli 2011 @ 13:46 |
Als het fout moet: doe je ook van die knikkebollende teckels op de hoedenplank? | |
Mikkie | zaterdag 9 juli 2011 @ 15:07 |
Nee, want die zijn echt irritant ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 9 juli 2011 @ 16:00 |
Ik wil ook dobbelsteentjes omdat het fout sstaat, maar aan de andere kant: Mijn auto is gewoon in elk opzichte fout ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 9 juli 2011 @ 16:08 |
Nice! Wel foto's plaatsen he ![]() | |
Mikkie | zaterdag 9 juli 2011 @ 17:15 |
Jij hebt de dobbelstenen niet nodig inderdaad ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 9 juli 2011 @ 20:25 |
Hij heeft de auto niet eens nodig ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 9 juli 2011 @ 20:40 |
Je kent hem persoonlijk? ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 9 juli 2011 @ 20:41 |
Nee is op gevoel ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 9 juli 2011 @ 22:24 |
Nee daarom rij ik er ook niet meer mee.. Heb nu een Benz ![]() Maar is aan de andere kant wel: - 3 liter - 6 Cilinder - RWD - Bomvol met opties - Oldtimer - S-Klasse haat me nou niet ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 9 juli 2011 @ 22:40 |
300 SE? Die zijn wel cool, maar de coupe is zoveel gruwelijker. Echt een aso-bak ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:01 |
Ik heb een iets nieuwere model.. best raar.. Eerste serie van de 'nieuwe' s-klasse. Dus deze model: ![]() Bouwjaartje 1986.. (: | |
YoshiBignose | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:04 |
Hoe kom je daar nou weer aan dan? Is wel een eckte turkenbak ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:49 |
Ohhhh, die rijden echt als de brandweer. Ik heb eens zoeen mercedes 600SEL mogen rijden. Automaat, V12, 275pk. 't barst van de metertjes, knopjes en lampjes... Zet 'm in R, gaan er 2 sprieten omhoog bij de achterlichten om aan te geven wat de afmetingen zijn. Prachtig. De gordijntjes achter kunnen electrisch dichtgeschoven, tegen de zon.... Even optrekken in je straatje en je doet al 90. Even inhalen op de snelweg en je zit boven de 175. Dat gaat zo rap... En je merkt er niets van. Snelheid krijgt een heel ander begrip, en dan is 120 maar een kuttige kneutersnelheid. Een lachertje. Je rijdt veel dynamischer en - opvallend genoeg - ook oplettender. | |
Bowny | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:50 |
Hey Turq, serieus vraagje he.....sinds ik er op let, rijden er verdomd veel ouwe W'jes rond met nieuw kenteken, bereden door Turken en Marokkanen. Wat is het verhaal erachter? Export? Wat levert dat op? | |
Tarado | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:51 |
Met die V12 wel ja met zo'n 3liter 6 in lijn is het een beetje behelpen met zo'n zware bak | |
gebrokenglas | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:52 |
Ja, wat woog dat ding wel niet.. 2 ton? of 2.5 ofzo was het. Als een tank op de weg. | |
gebrokenglas | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:54 |
BMW of die SEL, 't is Duitse degelijkheid. Turq stapt dus ook zo in een Audi Quattro. Geen Opel alstublieft! | |
gebrokenglas | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:58 |
Trouwens, goedkoop rijden kan wel degelijk (misschien heb ik m al eens genoemd): De Tata Nano Een heel geinig autootje voor in de stad. Vergis u niet, er zit zowaar een Bosch ECU in om toch wat pk's uit het motortje te persen. En kost echt geen drol, nog geen 2000 euro max nieuwprijs. | |
YoshiBignose | zondag 10 juli 2011 @ 00:01 |
Fietsen is ook niet duur ![]() | |
gebrokenglas | zondag 10 juli 2011 @ 00:02 |
Je zou de ruiten wat donker kunnen laten tinten, zodat minder zichtbaar is wie achter het stuur zit. | |
YoshiBignose | zondag 10 juli 2011 @ 00:04 |
Dat scheelt al, maar moet ik ook wel heel sneaky uitstappen ![]() | |
gebrokenglas | zondag 10 juli 2011 @ 00:06 |
Ja, de snelweg is een uitdaging. 105km/u max, meer lukt niet. 't is echt een auto voor in een dorp of stad. En toegegeven, hij is wat kaal uitgevoerd. Het Europese model wordt standaard wat ruimer aangekleed. | |
YoshiBignose | zondag 10 juli 2011 @ 00:09 |
Ja, maar is het dan niet verstandiger om een brommobiel te nemen? Dan kan je ook nog de fietspaden op ![]() | |
Tarado | zondag 10 juli 2011 @ 00:10 |
Lijkt me een levensgevaarlijk voertuig, dit kan je geen auto noemen | |
gebrokenglas | zondag 10 juli 2011 @ 00:14 |
Met de snelheden in een stad valt het wel mee. Ik durf er best in te rijden. 't is eens wat anders dan de luxe, comfort en wegligging van een BMW. | |
Tarado | zondag 10 juli 2011 @ 00:16 |
Qua rijden zal het misschien nog meevallen, maar als je met zo'n ding bevoorbeeld in botsing zou komen met mijn auto, ben je er waarschijnlijk niet meer en gaan bij mij de airbags niet eens af | |
Mikkie | zondag 10 juli 2011 @ 01:40 |
Zo'n bak is wel echt geniaal. Wat een pimpmobiel ![]() Zullen met lage tellerstanden geïmporteerd zijn. Belastingvrij en daarom leuk om te rijden? | |
YoshiBignose | zondag 10 juli 2011 @ 12:41 |
![]() | |
gebrokenglas | zondag 10 juli 2011 @ 12:52 |
Wat is hiermee? | |
YoshiBignose | zondag 10 juli 2011 @ 12:58 |
Oh gewoon even een foto van mijn E46 en de E36 van m'n broertje ![]() | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 13:14 |
Tja dan praat je over een V12 benzine, dit is maar een simpele 3 liter 6 cilinder met 110PK.. ![]() ![]() Belasting vrij + luxe &nd Comfort.. Dat is het verhaal er achter.. ![]() We betalen al tegen de 400 euro aan voor de Grand Scenic van paps, laten we dan ook een auto er bij nemen om dat te compenseren.. Audi liever ook niet hoor.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 13:14 |
![]() | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 13:16 |
Heb nu electrisch leren interieur nu in de Benz gebouwd, er stond hier een sloop Grand Cherokee waar de startmotor van kapoet was. Mocht gratis van me baas de interieur er uit slopen, met 4 bouten zat ie al vast in de Benz. Met 2 draadjes ook nog eens de automatische bediening.. ![]() Ik post vanaaf wel een pic (als het gewenst is hier natuurlijk).. xx | |
YoshiBignose | zondag 10 juli 2011 @ 13:18 |
Ooh een 3 liter diesel. Dat schiet inderdaad niet op, maar beter dan die 180D ![]() | |
Catch22- | zondag 10 juli 2011 @ 13:35 |
Door je projectjes wist ik al dat je geen BMW hart hebt (zulke dingen doe je niet met een bmw als je er van houdt) Turk, maar nu weet ik t zeker | |
FalleNk810i | zondag 10 juli 2011 @ 15:42 |
![]() | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 15:54 |
x2 | |
Rizkant | zondag 10 juli 2011 @ 16:06 |
Schroefset zit eronder... Was een hels karwei.. Een nadeel... Ac Schnitzer veerpootbrug past nu niet meer... Iemand interesse? M-tech onderstel met Eibach veren? | |
YoshiBignose | zondag 10 juli 2011 @ 16:09 |
Voor E36? | |
Rizkant | zondag 10 juli 2011 @ 16:37 |
Nope ... E39.... | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 20:38 |
Hoezoo pasttie nietmeer..? | |
gebrokenglas | zondag 10 juli 2011 @ 20:57 |
En dat past zo maar? Toch compleet verschillende afmetingen? | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 21:00 |
Jij hebt niks opgestoken van mij van mijn Project topics..? Als ik zeg dat iets kan, dan kan dat ook. En ik moet je zeggen het zit heerlijk. Wacht ik maak wel ff foto's.. ![]() | |
gebrokenglas | zondag 10 juli 2011 @ 21:07 |
Ik weet dat je heel wat kan inderdaad. Daar hoor je mij niet over, kep er erg veel respect voor. Maar hoe je 2 compleet verschillende interieurs van twee compleet verschillende fabrikanten kunt laten matchen..... Ben benieuwd naar je pics.... Sta je nu echt buiten foto's te maken?? ![]() | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 21:17 |
Heb al gemaakt nu voor jou speciaal, ff ook een vid er bij met de ophaning. Oordeel zelf maar.. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rizkant | zondag 10 juli 2011 @ 21:20 |
Hardheid verstelling steekt nogal uit... | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 21:21 |
Maaar nu begin ik te twijfelen, is dit nou een 190 of een S-Klasse..? ![]() Ik heb echt geen ruk verstand van mercedesen.. Mij is S-Klasse wijsgemaakt.. Maar pff niet dat het me wat doet ofzo, maar kan iemand me ff zeggen of dit een C, E of een S klasse is..? check spoiler: Thanks.. xxx | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 21:21 |
Aanpassingen niet mogenlijk? | |
Anne | zondag 10 juli 2011 @ 21:22 |
Is dit nou het BMW topic of niet? | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 21:22 |
Ik heb hem expres in een spoiler gezet zodat het niet zou opvallen sies ![]() | |
gebrokenglas | zondag 10 juli 2011 @ 21:23 |
Zoo, dat ziet er goed uit. Alsof het zo hoort. Nog best nette leren bekleding. En inderdaad vol electrisch alle kanten op. Keurig! | |
Turquaz52 | zondag 10 juli 2011 @ 21:24 |
![]() ![]() | |
Anne | zondag 10 juli 2011 @ 21:24 |
Het valt inderdaad niet op dat er al tig posts over een totaal ander merk gaan in dit deel. Daar kijk ik zó overheen. Écht. Ofwel: Kappen. | |
gebrokenglas | zondag 10 juli 2011 @ 21:27 |
undo | |
Mikkie | zondag 10 juli 2011 @ 21:36 |
Flinke stoelen! En waarom voer je het kenteken niet in op rdw.nl... dan zie je meteen het typenummer dat eraan hangt. | |
YoshiBignose | zondag 10 juli 2011 @ 21:55 |
Dat is een E-klasse Turkie ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 juli 2011 @ 22:25 |
OF eentje met een neus upgrade, maar het is- en blijft een Ster in een BMW topic. | |
Turquaz52 | maandag 11 juli 2011 @ 07:09 |
Wtf :p t is gewoon en 86er :p ik post wel in de benz topic, misschien weten zij wel wat meer.. x | |
Alicey | maandag 11 juli 2011 @ 08:14 |
We zouden het ook gewoon Duitse auto's of zo kunnen noemen anders. ![]() | |
Maharbal | maandag 11 juli 2011 @ 08:46 |
Opbokken. Dan komt Henk met z'n Astra station hier ook posten ![]()
| |
FalleNk810i | maandag 11 juli 2011 @ 15:09 |
Maak dan gewoon een nieuw topic aan ''het duitse auto topic'' ofzo. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 15:20 |
Dat was er, maar daar mocht van de modjes geen deel 2 meer van komen. | |
gebrokenglas | maandag 11 juli 2011 @ 17:20 |
Waarom niet? Zo gek is dat niet. | |
Sounddragon | maandag 11 juli 2011 @ 22:02 |
Heuj, ik heet geen Henk ![]() ![]() | |
Sounddragon | maandag 11 juli 2011 @ 22:03 |
Omdat we dan van elk merk een SC topic krijgen, en dan ook nog eens per werelddeel; eind zoek enzo ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 11 juli 2011 @ 22:43 |
![]() Hopelijk wordt het hier wel gewaardeerd ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 22:44 |
![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 juli 2011 @ 22:59 |
Niet door mij in ieder geval ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 12 juli 2011 @ 01:12 |
Door mij in ieder geval wel ![]() Waar moet ik dan over mn VW praten? ![]() | |
rival | dinsdag 12 juli 2011 @ 07:56 |
Via de 27mc ![]() | |
Rizkant | dinsdag 12 juli 2011 @ 10:45 |
Ook door mij wordt dit gewaardeerd! | |
FalleNk810i | dinsdag 12 juli 2011 @ 11:21 |
De watte? | |
Catch22- | dinsdag 12 juli 2011 @ 11:22 |
het bakkie | |
FalleNk810i | dinsdag 12 juli 2011 @ 11:25 |
Ow okay, ja leuk, rij geen Golf. | |
HFdude | dinsdag 12 juli 2011 @ 14:55 |
Ik wil graag in mijn BMW met 1e generatie I-drive de CD-wisselaar vervangen voor een orginele (2e hands) BMW ipod-interface, heeft iemand hier al ervaring mee?? Is het een kwestie van wisselaar uitbouwen, draadjes in de ipod-interface en draaien maar, of moet hiervoor een softwareupdate plaatsvinden?? | |
rival | dinsdag 12 juli 2011 @ 15:49 |
zijn er dan andere VW's waar het nuttig is om over te praten? ![]() | |
rival | dinsdag 12 juli 2011 @ 15:50 |
kan ik ook wel waarderen. ik, de E36 afkraker, die nu zelf een E36 rijdt ![]() | |
ToerkCep | dinsdag 12 juli 2011 @ 16:50 |
Dudes vraagje voor de kenners heb een probleem met mijn 320d e46 facelift. Auto trekt niet, rookt zwart en bij gas geven rattelt het. Denk dat mijn verstuivers naar de klote zijn ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 12 juli 2011 @ 17:18 |
Ik dacht aan swirlflaps ofzo, veel voorkomend probleem toch @ de Bimmer diesels? Weet niet of dat de zelfde symptomen heeft.. Of anders zou ik zeggen turbo kaduuk. | |
Turquaz52 | dinsdag 12 juli 2011 @ 17:20 |
yeahh ![]() Gewoon hier, plak gewoon 2 BMW emblemen op en een 313Ti stickert, en je hebt een 1.3 Compact. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 juli 2011 @ 19:14 |
Als je swirlflaps de motor ingejoekeld zijn ben je de zak, dan rij je alles aan gort. En kapotte turbo is een bekend manco van de e46 320d FL. Vooral die ratel baart zorgen... gebrek aan trekkracht en roken kan de luchtmassameter zijn, maar een ratel kan iets ergers betekenen... | |
Turquaz52 | dinsdag 12 juli 2011 @ 21:42 |
ahzoewe.. kweet alleen dat die swirlflaps bekende probleem zijn @ de e46 diesel.. | |
Mikkie | dinsdag 12 juli 2011 @ 21:46 |
Bij de facelift ja. Het PFL-model heeft geen swirlflaps. Ook blijft de turbo daarvan langer leven. Helaas is er wel weer een ander kwaaltje: de brandstofpomp die het altijd tussen 200k en 230k begeeft. Ook een 1.500 euro reparatie... | |
Gokhan03 | woensdag 13 juli 2011 @ 09:07 |
Ook bij de E39 | |
Bowny | woensdag 13 juli 2011 @ 10:24 |
Ook bij de E60 ![]() | |
rival | woensdag 13 juli 2011 @ 10:42 |
zelfde motor toch? | |
Gokhan03 | woensdag 13 juli 2011 @ 11:58 |
Als het goed is wel(lijkt me ook vrij sterk als dat niet zo zou zijn) Ik las het ooit op bmwfan.nl dat iemand iets met de vlinderkleppen zou doen op zijn e39 530d. | |
Turquaz52 | woensdag 13 juli 2011 @ 17:20 |
Ja die flaps/vlinderkleppen deleten ze toch meestal? ![]() | |
MisterJ.Lo | woensdag 13 juli 2011 @ 17:35 |
Wat een oude barrels komen hier voorbij, het had net zo goed een verzameltopic omtrent dit onderwerp kunnen zijn. | |
Hyperdude | woensdag 13 juli 2011 @ 18:05 |
Met nieuwe barrels mot je rijden. Over oude barrels mot je leuteren | |
YoshiBignose | woensdag 13 juli 2011 @ 18:59 |
Ik vind het nog wel meevallen. Er zijn toch relatief weinig mensen hier met echt oude BMW's als de CSL of 02, enkelen met E21/E23/E24/E28 maar toch grotendeels E46. Dat wil ik echt geen barrel noemen hoor. Wat rij jij dan? | |
tha_rizzo | woensdag 13 juli 2011 @ 19:21 |
Zeker als die oude barrels niet rijden
| |
#ANONIEM | woensdag 13 juli 2011 @ 19:41 |
Nou ja! U rijdt? Na een maand dan eindelijk mijn buit binnen van Offenga, met welgemeende excuses en een aansteker, haha, stond al bijna op de stoep. Straks nog even knutselen ![]() ![]() | |
Mikkie | woensdag 13 juli 2011 @ 22:32 |
Mee eens. Ik kan me voorstellen dat mensen een E36 uit '94 zo langzamerhand een oud barrel vinden, maar een E46 is gewoon een model dat van 98 tot 2005 gemaakt is, niet echt oud dus. Niet iedereen kan immers een nieuwe BMW betalen ![]() Bovendien, maar da's meer algemeen, zijn de personen die misplaatst pochen over hun Bimmer, vaak degenen die 'm in de lease hebben. Lekker makkelijk ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 13 juli 2011 @ 22:42 |
Precies, zo'n 1-serie 116d kan elke gek met een brutosalaris van 2500 al krijgen. | |
Mikkie | woensdag 13 juli 2011 @ 22:48 |
En die is waarschijnlijk per maand minder kwijt dan de particulieren die 'm rijden. Maar toch voelt ie zich helemaal tof ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 13 juli 2011 @ 22:57 |
hehehehhehehe... ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 13 juli 2011 @ 23:05 |
Jij zou tekenen voor een 2500 per maand turq ![]() ![]() | |
Mikkie | donderdag 14 juli 2011 @ 04:02 |
Elke student (including me) op dit moment ook ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 08:38 |
Ja, maar als je zoveel verdient dan krijg je geen studiefinanciering ![]() | |
Maharbal | donderdag 14 juli 2011 @ 08:39 |
Jij niet? Dat is (inclusief vakantiegeld en bonus) gewoon modaal. Bovengemiddeld startsalaris dus. | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 08:46 |
Ik zou niet genoegen nemen met een modaal salaris nee, maar als startsalaris is 2500 natuurlijk niet slecht. In principe kan je zo 2500 per maand verdienen met vrij kansloze baantjes (zonder enige vooropleiding) na enkele jaren ervaring. Maar goed, 2500 bruto is ongeveer 1800 netto. Best lastig om een gezin van te onderhouden tegenwoordig. | |
Maharbal | donderdag 14 juli 2011 @ 08:50 |
Ik heb het over startsalaris. Dat is meer dan prima, dat is meer dan de meeste mensen krijgen. Zonder vooropleiding kun je best ¤ 2.500 bruto krijgen ja, na een jaar of 5 tot 10 (uitzonderingen daargelaten). Mensen hebben soms geen idee wat tegenwoordig modaal is ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Maharbal op 14-07-2011 08:55:25 ] | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 09:00 |
Ik had het niet over startsalaris eigenlijk ![]() ![]() | |
Maharbal | donderdag 14 juli 2011 @ 09:04 |
Dan praten we langs elkaar heen ![]() Niet dat ik jaloers ben, want ik krijg als startsalaris meer dan dat. Maar het zet dingen wel in perspectief. Ik verdien binnen 3 jaar hetzelfde / meer dan m'n moeder na ruim 10+ jaar, omdat zij in de zorg werkt. Het is dus een mix van een blij gevoel en een wrang gevoel. Ik wist overigens niet dat jij accountancy hebt gedaan! ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 09:10 |
Ja haha ik doe nog weleens wat nuttigs hoor ![]() ![]() Bij accountancy (en volgens mij binnen jouw vakgebied ook wel een beetje) staat het bekend dat de startsalarissen niet heel hoog zijn, maar dat je toch redelijk snel kan doorgroeien. Na 10 jaar is het bijv. zeker niet vreemd dat je op het dubbele zit. Nou werkte ik niet bij de "grote 4" daar liggen de salarissen wel wat hoger denk ik. | |
Maharbal | donderdag 14 juli 2011 @ 09:16 |
De grote 4 zijn ook overschat. Ik krijg hier meer dan bij de grote 4, terwijl ik niet die idiote (bijna verplichte) overuren moet maken (ik ken mensen die bij de 4 werken). En in mijn branche is het inderdaad ook dat je startsalaris relatief (ten opzichte van het verloop van je salaris, want absoluut is het hoger dan wat je overal elders normaliter krijgt) lager is. Nou vind ik de iets meer dan ¤ 2.500 die ik krijg zonder relevante werkervaring eigenlijk al prima te doen, maar je hebt inderdaad gelijk. Ik heb eens naar het salarisverloop hier gekeken. Na 5 jaar heb je het meestal verdubbeld, een daarna gaat het nog sneller. Dit is dan voor een MKB-kantoor. De big 4 is de stijging geloof ik iets hoger. Mij zul je dan ook nooit horen klagen over te weinig betaald ofzo, ik zou niet durven. Ik ben dan ook geen elitaire snob en ik heb een hekel aan dat soort balletjes die zich verheven voelen, helemaal omdat ze bij de 4 werken. Ik vertel ze dan ook met liefde dat ik meer dan ze krijg terwijl ik er niet werk ![]() edit: zoals je kunt zien ben ik aardig open over 'n salaris, in tegenstelling tot de meeste Nederlanders ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 09:25 |
Dat heb ik altijd vreemd gevonden, dat mensen hun salaris niet vertellen. Zal inderdaad toch te maken hebben met de Nederlande cultuur ofzo. Bij m'n vader lag vroeger z'n loonstrookje gewoon op tafel dat ik dan weleens zag, maar als je aan andere mensen vroeg wat hun vader verdiende dan wist 9 van de 10 dat niet. ![]() ![]() Na 5 jaar al verdubbeld? Dat is wel lekker... maar in jouw vakgebied is het nog belangrijker om constant te blijven leren en up-to-date te blijven dus ja makkelijk zal je het niet verdienen, maar zo is het meestal he. Anders was je wel trambestuurder geworden ![]() | |
Maharbal | donderdag 14 juli 2011 @ 09:33 |
Ja, permanente educatie. Elke week een hoop tijdschriften en elk jaar meerdere cursussen, maargoed...gelukkig is het interessant ![]() Trambestuurder lijkt me wel vet ![]() | |
Bowny | donderdag 14 juli 2011 @ 11:11 |
Asian bl00d Yoshi....wij doen niet zo moeilijk over geldzaken ![]() Ik zit ruim boven modaal, heb niets te klagen, maar er mag altijd wel wat meer bij ![]() Edit: Holy Cow, ik zag net de nieuwe 6......porno op wielen.....dat ga ik met m'n salaris niet redden ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 11:46 |
Oh ja dat zal het zijn ![]() ![]() Waarom verdient iedereen hier bovenmodaal, ik had niet zoveel rijke stinkerds verwacht in het BMW topic ![]() ![]() | |
Bowny | donderdag 14 juli 2011 @ 12:53 |
Ja, ik verdien minimum loon, daarom ga ik op z'n minst 4x per jaar op verre vakantie en hou nog geld over ook ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 12:55 |
Daarom zeg ik ook op papier ![]() | |
Bowny | donderdag 14 juli 2011 @ 12:56 |
Sorry, overheen gelezen. Nee, ben een eerlijke jongen ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 12:59 |
Wanneer ga je weer een BMW kopen? ![]() | |
rival | donderdag 14 juli 2011 @ 13:00 |
modaal 2011 is 33.000 per jaar. bruto. | |
Bowny | donderdag 14 juli 2011 @ 13:00 |
Ik hoop heel snel, hoewel ik het voor m'n dagelijkse activiteiten niet nodig heb. Ik heb stiekem ook bij andere merken rondgekeken, maar dat voelde serieus als vreemdgaan.....BMW for life! | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 13:03 |
Ja, zo'n 2500 per maand dus excl. vakantiegeld ![]() E60 ![]() ![]() ![]() | |
Mikkie | donderdag 14 juli 2011 @ 13:49 |
Zeg, spreek voor jezelf ![]() | |
Maharbal | donderdag 14 juli 2011 @ 14:40 |
En dus ¤ 2.546 bruto per maand, tenzij je nog een (standaard) bonus krijgt. Dan is het nog minder. | |
FalleNk810i | donderdag 14 juli 2011 @ 15:40 |
''BMW Owners''![]() | |
Mikkie | donderdag 14 juli 2011 @ 18:02 |
Zo... auto is ook weer probleemloos terug van de APK ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 18:08 |
Ja banden bij mij hetzelfde, ik probeer ook nog even de zomer mee door te komen, maar nu met dit weer is het wel gevaarlijk met 2mm en 225/255. | |
Turquaz52 | donderdag 14 juli 2011 @ 18:16 |
Ik verdien niks, ik bezit al veel ![]() | |
Mikkie | donderdag 14 juli 2011 @ 18:26 |
Mja, ik heb wel iets smallers, maar merk wel dat de grip in de regen niet ideaal is. Sneller aquaplaning enzo...banden kunnen immers minder afvoeren. Nu het grote dilemma: deze velgen gebruiken en enkel nieuwe banden kopen, of deze verkopen en voor een ander setje op MP/eBay kijken? | |
Hyperdude | donderdag 14 juli 2011 @ 18:31 |
Ik zou 4 goede/nieuwe banden halen. Wel of niet op andere velgen; maar dat is secundair. ![]() [ Bericht 34% gewijzigd door Hyperdude op 14-07-2011 18:36:21 ] | |
gebrokenglas | donderdag 14 juli 2011 @ 19:00 |
Ja hoeveel auto's had je? je had er 6, staat me bij, maar daar zit nu ook een oude ster bij... | |
Yuri_Boyka | donderdag 14 juli 2011 @ 19:06 |
Wat is de grote 4? | |
Turquaz52 | donderdag 14 juli 2011 @ 19:15 |
51.. | |
Turquaz52 | donderdag 14 juli 2011 @ 19:16 |
en mijn BMW als project, ander bimmer om onverklaarbare reden (waarom heb ik toch zo iets gekocht destijds?) en de Benz als oldtimer & dus ook daily. | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 19:23 |
Maar je verdient niks zei je net ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 14 juli 2011 @ 19:25 |
Ik verdien wel wat, maar verdien ook weer niks.. ![]() | |
Barcaconia | donderdag 14 juli 2011 @ 19:27 |
Is dat een cryptische manier om belastingontduikende drugshandelaar te benoemen? | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 19:33 |
![]() | |
Turquaz52 | donderdag 14 juli 2011 @ 19:35 |
Ik ben geen belastingontduikende drugshandelaar.. ![]() ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 14 juli 2011 @ 19:44 |
Of verdien je een hoop en krijg je het alleen niet? Zeg ik ook altijd tegen me baas, zonder effect verder trouwens. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 14 juli 2011 @ 20:53 |
Zou kunnen.. ![]() | |
Maharbal | donderdag 14 juli 2011 @ 21:09 |
"Big 4" - PwC - EY - Deloitte - KPMG | |
gebrokenglas | vrijdag 15 juli 2011 @ 14:32 |
'k zag daarnet een zwarte BMW met getinte ramen... Dat blijft toch echt mooi hoor. Maar dat was wel een touring. Dus ik dacht zo van misschien is het ook wel wat voor de mijne. Maar staat het wel bij een sedan, getinte achterramen? | |
Turquaz52 | vrijdag 15 juli 2011 @ 14:52 |
Jha zeker, maar dan zonder luchtbelletjes enzo.. Achter limoblack en dan voor iets van max. toegestaande.. (15% meende ik?) x | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2011 @ 15:35 |
Getinte zijramen achter, of niet? Hmm, da's een afweging die ik niet eens kán maken. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2011 15:36:27 ] | |
FalleNk810i | vrijdag 15 juli 2011 @ 16:40 |
Kappers moeten weer andere keuzes maken, je kan niet alles hebben he ![]()
| |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2011 @ 19:05 |
Geeft niet. Ik denk dat iedereen er heel erg om moest lachen. ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 15 juli 2011 @ 19:23 |
Nouja ik vat 'm niet dus ik lach niet. | |
tha_rizzo | vrijdag 15 juli 2011 @ 20:20 |
Hij zei niet dat je een succesvolle was ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 15 juli 2011 @ 20:49 |
![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 15 juli 2011 @ 20:51 |
Rizzo, wanneer ga je je E28 nou eens rijdbaar maken man. | |
Rizkant | vrijdag 15 juli 2011 @ 21:21 |
Tinten staat ook nog hoog op het lijstje.. Maar mijn interieur mag ook gezien worden... ![]() Liefst heb ik gewoon OEM rollo's in de achterportieren... Dilemma's... | |
Turquaz52 | zaterdag 16 juli 2011 @ 01:25 |
Ik heb automatische zonnescherm achter in me Benz, zeker weten iets wat ik ooit in de bimmer ga beunen van mij.. dat ding is echt fantastisch ![]() | |
Mikkie | zaterdag 16 juli 2011 @ 15:47 |
Ik heb ook zo'n ding. Handig als de zon erop schijnt, maar verder doe je er niet schokkend veel mee ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 16 juli 2011 @ 17:07 |
Is grappig bij de stoplichten als er een zo'n petje achter je is om hem omhoog te doen, of als er mooie dames achter je zijn om hem dan omlaag te doen ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 16 juli 2011 @ 19:03 |
![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 16 juli 2011 @ 22:21 |
Hoezo andersom? Hoe is jou zonnerollo dan achter? De mijne begint van onderen en gaat naar boven ipv. van boven naar onderen? ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 16 juli 2011 @ 22:35 |
Oh ja zo ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 16 juli 2011 @ 23:51 |
Iemand opzoek naar een 316i op LPG/LPI? E46..? | |
Mikkie | zondag 17 juli 2011 @ 03:03 |
Mocht ik zo'n Dynavin Android kopen dan zie ik het nut er wel van ja. Alleen vrees ik dat ik dan regelmatig het schuifdak dicht moet doen om de Dynavin te kunnen lezen, en da's nou net niet de bedoeling ![]() Daarbij gebruik ik het ook wel eens ja ![]() ![]() En handig als mensen de koplampen te hoog hebben afgesteld, die ondanks mijn dimmende binnenspiegel nog hinderlijk zijn...rollo omhoog en je bent van de irritatie af ![]() Specs? Kmstand, onderhoud, gem. verbruik e.d.? Misschien ken ik wel iemand die geïnteresseerd is. | |
YoshiBignose | zondag 17 juli 2011 @ 13:08 |
Hoe komt dit? Lekt er remvloeistof ofzo dat het lak aantast of is het gewoon slecht gespoten? Het is vooral linksvoor zo erg, maar rechtsvoor zie je ook die streepjes komen. ![]() ![]() | |
gebrokenglas | zondag 17 juli 2011 @ 13:33 |
Dat is gewoon viezigheid man.. Je moet wat vaker een doekje erlangs halen... | |
Tompsen | zondag 17 juli 2011 @ 14:58 |
Wat is het verschil tussen de 318 en 320? Zit dan in de motor of zijn er uiterlijke verschillen die ik gewoon niet zie? ![]() | |
Hyperdude | zondag 17 juli 2011 @ 15:17 |
Welk model/bouwhaar heb je het over? E30, E36, E46 of E90, benzine of diesel? ![]() @Yoshi Slecht gespoten vlgns mij. | |
Turquaz52 | zondag 17 juli 2011 @ 17:54 |
Uiterlijk: 318i heeft trommels achter, 320i heeft achter schijven. 318i heeft 115PK 1.8 8v. En 320i heeft 150PK 2.0 24v 6 cilinder. Teminste, dit is @ een E36 zo. | |
Turquaz52 | zondag 17 juli 2011 @ 18:00 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Is gewoon een 1.9 btw.. ![]() ![]() Maare ik heb een belangrijke vraag!!: Ik heb een 1991 model E36 deur gekocht en door mijn 1994 model zijn deur vervangen. Maar nu kom ik er achter dat deze een ander motor heeft voor de elec. ramen, maar los van het feit daarvan.. Er lopen maar een paar kabeltjes richting de slot, terwijl de mijne 9 kabels heeft lopen naar de deurhendel (2 stuks) en de rest naar de slot toe (dat blok wat in de slothouder valt als je de deur dicht doet ).. Waarvoor dienen deze kabels? Mij maakt het niet veel uit als ik nu geen comfort sluiting heb aan die kant, want mijn slot wordt toch gecleand (dus ga niet met de sleutel in de slot, 2 sec slot stand en dan de ramen op slot, dat gebeurt toch via de bestuurderskant). en nadat ik klaar was andere werk stuitte ik op een ander probleem: Nou heb ik een probleem wat ik wel vaker heb gehad: als de accu van me bimmer leeg was dan gingen de ramen maar mm voor mm omhoog/omlaag en niet in een keer als je de knop helemaal indrukte, na een paar keer (lees paar minuten) deed ie het weer zoals het moet. Nu met de nieuwe deur doet ie ook mm voor mm, maar de bestuurderskant (dus origineel) doet het wel goed..? Ik zie wel dat de deze motor (bj 91) 1 stekker heeft, mijn oude raammotor heeft er 4 (bj 94). Wat kan dit zijn? Of ben ik genoodzaakt de hele deur kabelboom te vervangen en de slot etc..? (topic @ http://www.bimmerportal.nl/post334061.html ) please help ben al de hele dag bezig met dat onding.. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 17 juli 2011 @ 18:18 |
Ben je scheel ofzo? Het lak laat los man ![]() Was ik al bang voor. Maar het is vreemd dat het precies langs die strepen zo gaat ![]() 318 is een 1.8 / 4 cilinder, 320 is een 2.0 / 6 cilinder. Dit is zo bij de E21 (behalve de 320i die was 4 cilinder), bij de E30, E36 en bij de E46. Tot een bepaald jaar, toen werd de 318 een 2.0 / 4 cilinder en de 320 een 2.2 / 6 cilinder. Bij de E90 zijn het beide 4 cilinders. | |
Turquaz52 | zondag 17 juli 2011 @ 18:32 |
Niemand die ff antwoord kan geven..? ![]() Dan maar niet afwerken vandaag, ik wacht wel met terugbouwen van alles tot morgen.. ![]() | |
daNpy | zondag 17 juli 2011 @ 18:55 |
Je nieuwe deur zit geen sensor in maar de kabelboom is daar wel op voorbereid? | |
Turquaz52 | zondag 17 juli 2011 @ 19:01 |
Welk sensor? | |
daNpy | zondag 17 juli 2011 @ 19:20 |
Voor de CV. | |
D. | zondag 17 juli 2011 @ 21:10 |
*ff klaagt Wat een stomme, onduidelijke, oliepeilstok heeft de E36 ![]() | |
YoshiBignose | zondag 17 juli 2011 @ 21:24 |
Inderdaad, maar E46 ook. Bij mij was opeens onderste stukje afgebroken ook lekker handig ![]() | |
daNpy | zondag 17 juli 2011 @ 21:27 |
Ik heb er geen problemen mee eigenlijk. | |
D. | zondag 17 juli 2011 @ 21:28 |
Dan hebben we vast niet dezelfde ![]() | |
Turquaz52 | zondag 17 juli 2011 @ 22:00 |
cv werkt wel gewoon, maar het rare is dat ie alleen op slot gaat als ik hem via de bestuurderskant op slot zet, eerst was het dat als je die kant op slot zet dat ze ook gelijk allemaal op slot gingen.. pfff ik zet wel gewoon alles over van me oude deur, kabelboom, motor en slot.. ![]() KUT deur. | |
gebrokenglas | zondag 17 juli 2011 @ 22:19 |
De E90 benzine heeft zoeen sensor erin zitten. Het ding heeft niet eens een normale peilstok. Nou moet je er dus maar vanuitgaan dat die computer het juiste niveau goed kan uitlezen. Ik vertrouw zulks voor geen meter. | |
daNpy | zondag 17 juli 2011 @ 22:33 |
Wat bedoel je nou want volgens mij staat er twee keer hetzelfde. Die sensor in je bijrijders-deur zorgt er dus voor dat alle deuren ook via die kant dichtgaan, ipv enkel via de bestuurdersdeur. Daar zijn vlgs mij die extra draden voor. En als hij dat nu dus niet -meer- via de bijrijdersdeur doet (wat ik half uit je verhaal begrijp), weet je nu waarom. | |
Mikkie | maandag 18 juli 2011 @ 01:17 |
Klote is dat ja. De sensoren gaan ook nog eens vaker kapot dan de onderdelen zelf... ![]() Zo is mijn olieniveausensor kapot, maar peil ik gewoon om de paar weken zelf. Dat zou ik sowieso doen... kennis van me heeft ooit vertrouwd op de elektronica...tot bleek dat het lampje van de olie kapot was. Daar kwam ie pas achter bij een geplofte motor. Moraal van dit korte verhaal: elektronica kan niet alles vervangen en is regelmatig te onbetrouwbaar, ik doe het zelf wel ![]() | |
TommyGun | maandag 18 juli 2011 @ 08:32 |
Update @ http://www.bimmerportal.n(...)9262-30.html#p334206 Met als hamvraag: Anyhow, weet iemand of de Rear Trailing Arm Bushes veel invloed hebben op het weggedrag? Ik merk namelijk dat de auto de laatste tijd onzeker rijdt, voornamelijk met slecht weer (regen/wind). Misschien is het een waanbeeld maar om een rechte lijn te kunnen rijden moet ik redelijk veel corrigeren. In de bochten heb ik ook steeds het idee dat de achterkant kleine duwtjes krijgt (profiel is nog een mm of 4 achter). Maar het toppunt was wel vanmorgen: ik reed vanaf de A16 de A58 op, wat een flinke doordraaier is die je met droog weer eenvoudig kunt nemen met 120km/h. (Adviessnelheid is daar 90 km/h overigens). Nu reed ik achter een Golf met pakweg 110 km/h en het voelde steeds alsof de achterkant weggeduwd werd. Op een gegeven moment brak de achterkant volledig uit en heb ik de Bimmer met meer geluk dan wijsheid uit de vangrail kunnen houden. Aardig schrikmoment met gelukkig een goede afloop.... Maar nu vraag ik me af, hebben die rubbers zoveel invloed? De mijne zijn flink versleten, dus ik heb 4 nieuwe op de plank liggen: ![]() Of is dit een combinatie van iets mindere banden, en mogelijk andere draagdelen? De laatste keer op de brug was dat niet waar te nemen... Ik kan me voorstellen dat een achterwielaandrijver meer de neiging heeft om gekke dingen te doen in bochten en dergelijke maar het lijkt me sterk dat zoveel onbalans (waar het op lijkt) normaal is. Maar misschien vergis ik me wel? |