abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99107250
Dus als je iets uitloop hebt maar het dit jaar afmaakt heb je geen problemen...
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:02:50 #282
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99107442
Klopt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_99108057
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 01:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk ook niet dat deze rechter standhoudt voor de rechter. ;)
Rechtvaardigheid is een heel arbitrair begrip. De reactie van studenten op deze ontwikkeling is logisch, maar je benadeeld voelen is niet hetzelfde als benadeeld zijn. Als je denkt dat alles eerlijk gaat ben je nog erg naïef.
in deze wereld draait alles om eigenbelang. Overigens geldt dat ook voor de meeste hier. wees eens eerlijk en zeg hoeveel je je deze maatregel zou interesseren als je je papiertje al binnen had? Mensen klagen hier over kwaliteit van onderwijs etc,maar waarom in werkelijkheid wordt geklaagd is omdat het mensen raakt in hun knip.
pi_99108566
Ik ben als mijn scriptie goed gekeurd wordt over twee weken afgestudeerd, maar ik vind het net zo hard een stomme maatregel. Puur omdat ik weet dat langer over je studie doen niet altijd slecht hoeft te zijn.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:34:42 #285
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99108597
Ik vind het persoonlijk ook vervelend voor de ouders van kinderen die nu gaan studeren. En voor die kinderen zelf dus ;)

En voor alle generaties die gaan komen. Die ouders zitten opeens met een enorme hoop onverwachte kosten straks. Wie wist dat je kind laten studeren opeens klauwen met geld zou gaan kosten?
pi_99108737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:34 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het persoonlijk ook vervelend voor de ouders van kinderen die nu gaan studeren. En voor die kinderen zelf dus ;)

En voor alle generaties die gaan komen. Die ouders zitten opeens met een enorme hoop onverwachte kosten straks. Wie wist dat je kind laten studeren opeens klauwen met geld zou gaan kosten?
het leven wordt altijd duurder, dat kun je verwachten. net zoals de verbazing over de almaar stijgende zorgkosten. natuurlijk stijgen die. alles kost geld en hoe meer mensen er zijn en hoe ouder we worden, hoe meer alles gaat kosten.
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2011 @ 13:42:42 #287
43556 miss_dynastie
pi_99108881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:20 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Rechtvaardigheid is een heel arbitrair begrip. De reactie van studenten op deze ontwikkeling is logisch, maar je benadeeld voelen is niet hetzelfde als benadeeld zijn. Als je denkt dat alles eerlijk gaat ben je nog erg naïef.
in deze wereld draait alles om eigenbelang. Overigens geldt dat ook voor de meeste hier. wees eens eerlijk en zeg hoeveel je je deze maatregel zou interesseren als je je papiertje al binnen had? Mensen klagen hier over kwaliteit van onderwijs etc,maar waarom in werkelijkheid wordt geklaagd is omdat het mensen raakt in hun knip.
Ik word hier helemaal niet mee geconfronteerd, maar ben principieel genoeg om hier grote bezwaren tegen te hebben. Met terugwerkende kracht een maatregel invoeren is onrecht en ik kan me niet voorstellen dat een rechter dat in stand zal laten. Je hebt een beslissing genomen op basis van de feiten van toen, daar kan je nu niet op worden afgestraft.

Als het argument zou zijn dat het onderwijs betaalbaar moet blijven, of iets van die strekking, ga dan voor selectie aan de poort op basis van kwaliteit. Maar dat zal de VVD nooit willen. Want dan kunnen de papa en mama van Frederik-Jan en Marie-Estelle nooit een plekje kopen, maar zal het afhangen van hun kwaliteiten, en dat kan nooit de bedoeling zijn.
pi_99108890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:33 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben als mijn scriptie goed gekeurd wordt over twee weken afgestudeerd, maar ik vind het net zo hard een stomme maatregel. Puur omdat ik weet dat langer over je studie doen niet altijd slecht hoeft te zijn.
ik vind het ook een stomme maatregel, maar ik denk dat jij net als ik er verder niet warm of koud van wordt, gewoon omdat het ons niet raakt. als je gaat werken of een huis bezit heb je weer andere belangen en dan zie je die graag behartigd worden.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:46:20 #289
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99109029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:38 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

het leven wordt altijd duurder, dat kun je verwachten. net zoals de verbazing over de almaar stijgende zorgkosten. natuurlijk stijgen die. alles kost geld en hoe meer mensen er zijn en hoe ouder we worden, hoe meer alles gaat kosten.
Zo natuurlijk is dat anders niet hoor. Dit alles heeft meer te maken met conjunctuur.
pi_99109082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:46 schreef Mishu het volgende:

[..]

Zo natuurlijk is dat anders niet hoor. Dit alles heeft meer te maken met conjunctuur.
:')
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:49:59 #291
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99109177
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:47 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

:')
Mensen die economische termen niet begrijpen :')
pi_99109315
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:46 schreef Mishu het volgende:

[..]

dude.. ja immers volgen de prijzen de stand van de economie, en betalen we rekening houdend met conjunctuurschommelingen ongeveer evenveel voor een brood als 50 jaar terug

Weinig te maken met conjunctuur, alles te maken met geldontwaarding doordat er steeds meer geld de samenleving in wordt gepompt om de economie draaiend te houden
pi_99109333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Mensen die economische termen niet begrijpen :')
nee, die begrijp ik niet ;( gelukkig maar dat jij het begrijpt :Y
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:10:15 #294
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99110000
quote:

[..]

Onzin, ik word er niet persoonlijk door geraakt en ben toch tegen. Dacht je dat het Malieveld volstond met alleen maar langstudeerders?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_99110030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:42 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

ik vind het ook een stomme maatregel, maar ik denk dat jij net als ik er verder niet warm of koud van wordt, gewoon omdat het ons niet raakt. als je gaat werken of een huis bezit heb je weer andere belangen en dan zie je die graag behartigd worden.
Je zegt dus dat hij zich niet druk moet maken ondanks dat het hem niet raakt, omdat het hem niet raakt en hij zich er dus niet druk om zal maken?
Nice.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:52 schreef Mankatans het volgende:

[..]

dude.. ja immers volgen de prijzen de stand van de economie, en betalen we rekening houdend met conjunctuurschommelingen ongeveer evenveel voor een brood als 50 jaar terug

Weinig te maken met conjunctuur, alles te maken met geldontwaarding doordat er steeds meer geld de samenleving in wordt gepompt om de economie draaiend te houden
Inflatie=/ conjunctuur (bovendien is conjunctuur een begrip dat op de korte termijn slaat, dus klopt er al helemaal niks van.)
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:14:35 #296
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99110189
quote:

[..]

Gelukkig is niet iedereen alleen maar egoïstisch. :X
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:35:52 #297
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99110978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:34 schreef Mishu het volgende:

Het kost ook geen klauwen met geld, als je kind er niet met de pet naar gooit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:46:51 #298
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99111407
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het kost ook geen klauwen met geld, als je kind er niet met de pet naar gooit.
Bij het maken van deze wet is te weinig rekening gehouden met bepaalde groepen zoals deeltijdstudenten die meer dan gemiddeld gemotiveerd zijn om werk te combineren met hun studie. Door deze groep gelijk te stellen met voltijdstudenten zullen er minder deeltijdstudenten overblijven. Dat is al een ding wat niet klopt aan het voorstel.

Ik geef toe dat een groep luie studenten dringend een schop onder hun kont nodig hebben. Wat er aan dit voorstel niet klopt is dat de huidige studenten in feite worden gestraft door deze maatregel voor gemaakte keuzes in het verleden. Ik vind het van de zotte dat er geen overgangsregeling is voor de huidige studenten.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:01:52 #299
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_99111993
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:39 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Kan ik ergens doneren?
Ik ben NIET gevolgd, ik laat studenten, overheden en onderwijsinstellingen het met elkaar uitvechten.

Dit is hun straf voor het niet erkennen van bovengemiddeld talent, leer ermee leven...
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:28:09 #300
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99113044
Die "kaalslag" in de "bestuursfuncties" trouwens, is dat erg?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:43:29 #301
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_99113890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:28 schreef eriksd het volgende:
Die "kaalslag" in de "bestuursfuncties" trouwens, is dat erg?
Bestuur en instelling zijn twee handen op één buik, zitten er alleen om talenten van achteren te nemen. Moet ik een traan laten hierom? :r :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')