http://www.nu.nl/internet(...)-dagen-inloggen.htmlquote:Mensen met een spaarrekening bij MoneYou worden verplicht om in te loggen op hun persoonlijke pagina met een tussentijd van maximaal tien dagen.
Dat heeft de financiële dienstverlener dinsdag laten weten aan zijn klanten.
De verplichting zou een bijdrage leveren aan de bescherming van de persoonlijke gegevens van de klanten.
''MoneYou vindt het belangrijk dat je als klant regelmatig, met een tussentijd van maximaal 10 dagen, inlogt op je persoonlijke pagina om de eventueel aanwezige berichten te lezen en de boekingen te controleren. Daarom heeft MoneYou dit als verplichting in de voorwaarden opgenomen'', aldus MoneYou.
Wat de sancties zijn voor mensen die dat niet doen, is onduidelijk. Bij MoneYou was niemand bereikbaar voor inhoudelijk commentaar. Klanten die niet akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden, moeten dat voor 5 september laten weten aan de klantenservice, aldus MoneYou in de mail naar klanten.
quote:De verplichting zou een bijdrage leveren aan de bescherming van de persoonlijke gegevens van de klanten.
Zoals veel anderen. In het hoge-rente-topic worden tips gegeven voor andere banken:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:44 schreef karr-1 het volgende:
Eens in de 10 dagen vind ik ook wel een belachelijke termijn. Zeker voor een spaarrekening red ik dat echt nooit. En waarom? Om een vals gevoel van zekerheid te geven.
Ik ga ook maar eens op zoek naar alternatieven denk ik.
Idem hier...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Hier is alles al onderweg naar de tegenrekening.. Vind het prima met ze.
Ik heb weken dat ik dagelijks kijk, en maanden dat ik niet kijk. Ik wil niet beperkt worden daarin. En voor die belangrijke mededelingen van ze:
Als je inlogt staat er ALTIJD een envelopje, en er zit nooit wat achter (uitgezonderd vandaag). Belangrijke dingen stuurden ze al per e-mail, dus ik zie niet in waarom dat niet meer zou kunnen.
Al met al belabberde bank geworden sinds het los is gekoppeld van ABN..
quote:Hierbij bevestigen we dat, naar aanleiding van het ontvangen verzoek, de klantrelatie met MoneYou is beeindigd.
In paniek zie ik niemand raken, wel geïrriteerd.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:51 schreef BertV het volgende:
ahja, eerst weten wat de eis is.
Als dat het intypen van een SMS-code is is het paniek om niks.
Naja, niet dat ze mijn 1000 Euro gaan missen maar ben er wel klaar mee nu.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:33 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zoals wel meer mensen. MoneYou organiseert een bankrun op zichzelf.
twitter:peterverhaar twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 11:47:34goed zo: ik trek NU mijn geld weg bij #moneyou reageer retweet
twitter:MaatmanM twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 11:47:27Ik ga maar eens op zoek naar een andere spaarrekening voor mijn centen #moneyou reageer retweet
twitter:Team_Sinus twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 11:45:49Ga mijn #moneyou rekening maar opzeggen. Geen zin om elke 10 dagen in te loggen! Moneyou geen gedoe #fail reageer retweet
Ik zie ze nog wel omvallen ook... Meeste banken hebben maar een fractie in huis omdat ze er mee speculeren (waar dan de rente van betaald wordt)... Sowieso blij dat m'n geld er nu weg is, dan hoef ik tenminste straks niet met een curator te onderhandelen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:52 schreef PiRANiA het volgende:
Willekeurige 3 minuten op twitter:twitter:peterverhaar twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 11:47:34goed zo: ik trek NU mijn geld weg bij #moneyou reageer retweet
twitter:MaatmanM twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 11:47:27Ik ga maar eens op zoek naar een andere spaarrekening voor mijn centen #moneyou reageer retweet
twitter:Team_Sinus twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 11:45:49Ga mijn #moneyou rekening maar opzeggen. Geen zin om elke 10 dagen in te loggen! Moneyou geen gedoe #fail reageer retweet
belachelijk... geld weghalen.. opzeggen... Bankrun... BANKRUN...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In paniek zie ik niemand raken, wel geïrriteerd.
Belangrijke mededelingen kunnen ze ook mailen, de rest is vaak alleen reclame of zoquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:56 schreef Aether het volgende:
Van andere fora begrijp ik dat er geen consequenties zijn. Het ‘probleem’ dat genoemd wordt door de klantenservice is dat je meldingen kunt mislopen door niet regelmatig in te loggen.
Zeker met de vakantie die er aan komt zou ik nu wel bij mijn geld willenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zie ze nog wel omvallen ook... Meeste banken hebben maar een fractie in huis omdat ze er mee speculeren (waar dan de rente van betaald wordt)... Sowieso blij dat m'n geld er nu weg is, dan hoef ik tenminste straks niet met een curator te onderhandelen...
Ik denk dat ik de helft omzet in Bitcoins, koers is lekker laag nuquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zeker met de vakantie die er aan komt zou ik nu wel bij mijn geld willen.
Nicequote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de helft omzet in Bitcoins, koers is lekker laag nu
In de mail noemen ze het toch echt een 'verplichting'. Nou kan het best zo zijn dat er geen consequenties aan vast zitten, maar op zo'n verplichting voor een bank met 'geen gedoe' (hun slogan!) zit ik niet te wachten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:56 schreef Aether het volgende:
Van andere fora begrijp ik dat er geen consequenties zijn. Het ‘probleem’ dat genoemd wordt door de klantenservice is dat je meldingen kunt mislopen door niet regelmatig in te loggen.
Ze komen er op terug. Mark this postquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
In de mail noemen ze het toch echt een 'verplichting'. Nou kan het best zo zijn dat er geen consequenties aan vast zitten, maar op zo'n verplichting voor een bank met 'geen gedoe' (hun slogan!) zit ik niet te wachten.
Naja, om straks ruim een jaar te wachten tot de curator het vrij geeft lijkt me ook niet handig...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:14 schreef oinkoink12 het volgende:
Geen zin om het weg te halen. Valt toch binnen het garantie stelsel
communist!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:14 schreef oinkoink12 het volgende:
Geen zin om het weg te halen. Valt toch binnen het garantie stelsel
Een optout gebruiken.quote:Indien je akkoord bent met de nieuwe voorwaarden, hoef je niets te doen. Wanneer je niet akkoord bent, neem dan vóór 5 september 2011 contact met ons op via een e-mail aan klantenservice@moneyou.nl.
Alleen via email is het wat minder handig. Je zal maar een slechte spamfilter hebbenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:32 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat is normaal hoor, dat je automatisch akkoord gaat tenzij je het aangeeft.
Vanochtend kwam die mail bij mij en m'n collega's binnen en we hadden echt zoiets van WTF?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:44 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Alleen via email is het wat minder handig. Je zal maar een slechte spamfilter hebben
Vraag me af of ze ook zo je ziel kunnen verkopen
Waarom? Non-nieuws dit.quote:
BSquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom? Non-nieuws dit.
Bij ING moet je ook eens in de 14 dagen inloggen
Zit al vanaf dat ik uit de luiers kwam bij ING en daar heb ik nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom? Non-nieuws dit.
Bij ING moet je ook eens in de 14 dagen inloggen
Waar staat dat dan in hun voorwaarden? Ik log eens per 6 maanden misschien eens in.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom? Non-nieuws dit.
Bij ING moet je ook eens in de 14 dagen inloggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |