quote:Mart Smeets betrapt op EGO-gebruik
NOS trekt wielerjournalist terug uit De Avondetappe
Kort voor het begin van de van Tour de France is de wielerwereld opgeschrikt door een nieuw dopinggeval. Mart Smeets, de zelfbenoemde Boss van de wielerjournalisten, testte bij een ‘out of competition’-controle positief op het zelfversterkende middel EGO. Dat maakte de UCI vanochtend bekend.
In het bloed van televisiepresentator troffen dopingcontroleurs abnormaal hoge eigenwaardes aan, een indicatie voor het gebruik van EGO. Dit middel vergroot de zelfingenomenheid en verkleint het vermogen tot zelfrelativering. Bijwerkingen zijn vetzucht, clichématig taalgebruik en een liefde voor opvallend gekleurde overhemden.
In afwachting van de contra-expertise heeft de NOS de presentator op non-actief gesteld. Smeets zal niet deelnemen aan de komende serie Avondetappes, een praatprogramma dat Smeets de laatste jaren domineerde. “We beraden ons nog op volgende stappen”, zegt NOS-directeur Jan de Jong, “De heer Smeets heeft de ethische code van Studio Sport ernstig geschonden. Misschien sturen we hem wel met vervroegd pensioen.”
“Ik ben hier echt doodziek van”, zegt collega sportjournalist Herbert Dijkstra. “Mart heeft al die jaren de uitzendingen van de Tour gedomineerd. Als geen ander wist hij het wielrennen met het goede van het leven te combineren. Terwijl anderen aan tafel een gesprek probeerden te voeren, luisterde Mart alleen naar zichzelf en hief hij een goed glas rode wijn. En het leek allemaal zo natuurlijk te gaan.”
Niet iedereen in de Tourkaravaan is verrast. Een sportcommentator die anoniem wil blijven: “Vaak zat ik naar De Avondetappe te kijken en dacht ik: dit kan helemaal niet, dit is gewoon onmogelijk. Drie weken lang iedere dag met een aantal nietszeggende Nederlanders aan tafel zitten en het leuk blijven vinden, kan gewoon niet zonder af en toe wat te snoepen uit de pot met de verboden middelen.” Smeets zelf ontkent het dopinggebruik. “Ik heb van nature gewoon een enorm ego.”
Een wieler-Derksen kan ik zo snel niet bedenken. De wieler-wereld is ook te vrolijk om figuren als Derksen voort te kunnen brengen.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tankink, Boogerd ook nog wel enigszins, mis je alleen nog een Derksen.
Hahaha ik lig dubbel.quote:
Hm?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:34 schreef eriksd het volgende:
Voorschrift, ik heb een mooie foto voor je.
Bepaalde lieden die Speld bezoeken lijken te denken dat de site serieus nieuws presenteert.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:36 schreef Monolith het volgende:
Vond het zelf ook een van de geniaalste Speld artikelen sinds tijden.
Ach, 1.5 miljoen mensen schijnen ook te denken dat Nederland met de PVV beter af is.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bepaalde lieden die Speld bezoeken lijken te denken dat de site serieus nieuws presenteert.
Serieus nieuws?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
Bepaalde lieden die Speld bezoeken lijken te denken dat de site serieus nieuws presenteert.
Enkele lieden op dit forum denken dat geld alles is.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach, 1.5 miljoen mensen schijnen ook te denken dat Nederland met de PVV beter af is.
Enkele lieden op dit forum moeten hun paternalistische houding voor zich houden.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Enkele lieden op dit forum denken dat geld alles is.
Lul toch niet altijd zo achterlijk, man.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:44 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Serieus nieuws?
Nieuws is gewoon nieuws als het nieuw is,,,, dat ik jou dat moet vertellen!
quote:Op maandag 4 juli 2011 16:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Enkele lieden op dit forum moeten hun paternalistische houding voor zich houden.
Dan krijg je al die klapjosti's hier.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:48 schreef Dutchnative het volgende:
ik hoop dat Geenstijl daadwerkelijk uit de lucht gaat
Da's waarquote:Op maandag 4 juli 2011 16:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan krijg je al die klapjosti's hier.
Wees blij, anders is verstand ver te zoeken.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Enkele lieden op dit forum denken dat geld alles is.
Geld is een middel, geen doel, mn beste.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wees blij, anders is verstand ver te zoeken.
Middel tot een hoger doel.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geld is een middel, geen doel, mn beste.
Of één van GSbrder z'n vriendinnetje's.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:53 schreef Nautilus. het volgende:
Misschien wil een van die dellerige meisjes uit de Fok!-header mij vergezellen op mijn vakantie naar Colombia.
Oke, en nu?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:53 schreef von_Preussen het volgende:
Speciaal voor Koos en het andere linkse gespuis:
quote:Op maandag 4 juli 2011 16:53 schreef von_Preussen het volgende:
Speciaal voor Koos en het andere linkse gespuis:
Ben je al geil?quote:
Nee, maar ik kan dan ook geen filmpjes kijken op mn werk.quote:
Ja dan werkt het niet he.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan dan ook geen filmpjes kijken op mn werk.
Gaan zitten, een coupure van minstens ¤100 in een open vuur houden en daarmee uwe sigaar aansteken.quote:
Van dat geld haal ik liever een royale fles wijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gaan zitten, een coupure van minstens ¤100 in een open vuur houden en daarmee uwe sigaar aansteken.
Hoe wil jij in godsnaam een fles wijn aanstekken dan?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van dat geld haal ik liever een royale fles wijn.
Zullen we de rollen in deze film maar niet verdelen onder Fokkers?quote:
Ik weet niet of jij een te beminnen zus hebt.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zullen we de rollen in deze film maar niet verdelen onder Fokkers?
Ja, maar die heb ik al sinds enkele jaren achter het raam gezet om (mede) mijn uitbundige levensstijl te financieren.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:01 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij een te beminnen zus hebt.
Incestboy.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, maar die heb ik al sinds enkele jaren achter het raam gezet om (mede) mijn uitbundige levensstijl te financieren.
Reacties op het internet lijken me bezwaarlijk representatief voor de publieke opinie.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:01 schreef eriksd het volgende:
Ik verbaas mij er toch over dat zowel op polls van het Parool als AT5 men altijd een hekel heeft aan de PvdA, en dat zijn toch echt geen rechtse sites.
Sterkt mij in mijn conclusie dat de PvdA in bijv. Amsterdam het nog moet hebben van traditiestemmers en allochtonen.
Mwoah. We kunnen toch wel stellen dat oudjes en allochtonen die geen Nederlands spreken over het algemeen niet reageren.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Reacties op het internet lijken me bezwaarlijk representatief voor de publieke opinie.
De enige te beminnen vrouw is Patsy Stone.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:01 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij een te beminnen zus hebt.
Evenals alle mensen die iets beters hebben te doen.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah. We kunnen toch wel stellen dat oudjes en allochtonen die geen Nederlands spreken over het algemeen niet reageren.
Die stemmen geen PvdA.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Evenals alle mensen die iets beters hebben te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |