quote:Op zondag 3 juli 2011 17:42 schreef Niles-Crane het volgende:
Ik zit toch serieus na te denken om een auto te kopen als ik een rijbewijs hebMoet alleen een goedkope in aankoop zijn, en ook in maandlasten. Mag wat mij betreft 20 jaar zijn en 100.000+ op de teller hebben, als 'tie maar ietwat betrouwbaar is en als ik maar geen 1000en euro's neer hoef te leggen bij de APK
Iemand tips? (er zitten zat autofanaten hier geloof ik)
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:45 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Bohh, zoiets wil ik dan ook wel zoeken. Wat zijn daar ongeveer de maandlasten van (hoeveel rijdt ie op 1 litertje, wegenbelasting...?)
Aanschaf was 350 euro. Wel wat dingen aan vervangen ondertussen, maar dat was meer hobby dan noodzaak. Natuurlijk waren er wel kosten in onderhoud, maar dat was elke keer een paar euro [letterlijk]quote:Op zondag 3 juli 2011 17:45 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Bohh, zoiets wil ik dan ook wel zoeken. Wat zijn daar ongeveer de maandlasten van (hoeveel rijdt ie op 1 litertje, wegenbelasting...?)
Boeiendquote:
Kan je met een foto of advertentie aangeven welke auto het precies is?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Aanschaf was 350 euro. Wel wat dingen aan vervangen ondertussen, maar dat was meer hobby dan noodzaak. Natuurlijk waren er wel kosten in onderhoud, maar dat was elke keer een paar euro [letterlijk]
Heb hem gesloopt omdat hij een lekke koppakking had, en dat vervangen was hij niet meer waard. Was verre van moeders mooiste, maar wel zuinig en superbetrouwbaar! Reed er tot aan het einde gewoon 1:20 mee. Dikke duizend kilometer op een tank dus.
Wegenbelasting weet ik niet zeker meer, maar zat geloof ik op 20-30 euro per maand.
Was een superauto, belachelijk veel kilometers mee gemaakt. In iets meer dan een jaar 50.000
Ben niet echt een autokennertquote:Op zondag 3 juli 2011 17:55 schreef The_Dean het volgende:
Je kent de Golf 2 toch wel?
Dit was hem:
[ afbeelding ]
Auto die er iets modern uitziet, liefst niet meer dan 150.000 op de teller, niet te duur in onderhoud/belasting/benzine. Eigenlijk te veel ''eisen'', ik moet zelf nog voor een auto sparen uiteraardquote:Op zondag 3 juli 2011 17:57 schreef The_Dean het volgende:
Hangt van je budget af, en wat je zelf graag wil in een auto. Ik heb zelf niet veel nodig, mijn nieuwe auto heeft ook weinig opties.
Inderdaadquote:
Dat is wel een optie, kan je sparen voor wat mooisquote:Op zondag 3 juli 2011 17:59 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Auto die er iets modern uitziet, liefst niet meer dan 150.000 op de teller, niet te duur in onderhoud/belasting/benzine. Eigenlijk te veel ''eisen'', ik moet zelf nog voor een auto sparen uiteraardMisschien toch maar een dagje extra gaan werken dan
Ik denk eigenlijk dat ik pas ná mijn studie echt een mooie bak kan kopen, dus misschien moet ik het de komende jaren nog even bij de auto's van mijn ouders houden....
Absoluutquote:
dat hangt er precies van af wat ik deze zomervakantie + de komende maanden ga verdienen eigenlijkquote:Op zondag 3 juli 2011 18:02 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat is wel een optie, kan je sparen voor wat moois
Wat is je budget dan?
Altijd te weinigquote:Op zondag 3 juli 2011 18:06 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
dat hangt er precies van af wat ik deze zomervakantie + de komende maanden ga verdienen eigenlijk
quote:Op zondag 3 juli 2011 18:22 schreef BoerBert het volgende:
Alleen maar over auto's praten in dit topic vraagt om
.
Plaatje kaputquote:Op zondag 3 juli 2011 19:58 schreef guitarist het volgende:
Vandaag clip opgenomen voor Ricky Rehab. In een leegstaand kantoorgebouw van het Kadaster in Emmen. Te gekke locatie!
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 juli 2011 18:22 schreef BoerBert het volgende:
Alleen maar over auto's praten in dit topic vraagt om
.
Wow, nicequote:
Jij plugt altijd je gitaar in je autoradio?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:25 schreef The_Dean het volgende:
Alleen wel jammer dat ze mijn idee gejat hebben
Ik dacht ook al dat ie dat bedoeldequote:Op zondag 3 juli 2011 21:00 schreef KaMo het volgende:
[..]
Jij plugt altijd je gitaar in je autoradio?
Kan dat bij iedere auto?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:08 schreef The_Dean het volgende:
Naja, nee, dat je je gitaar in kan pluggen ergens in de auto
Zweden! Daar zou ik ook nog graag een keer heengaanquote:Op zondag 3 juli 2011 23:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ben weer aanwezig![]()
Had toch de tele en de cube meegenomen op vakantie![]()
![]()
![]()
* Had ook een 100 W stack mee kunnen nemen zo afgelegen was het![]()
15 minuten rijden voordat je op een verharde weg was en dan nog 25 minuten voordat je een dorpje hadZweden
![]()
Doen!quote:Op zondag 3 juli 2011 23:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Zweden! Daar zou ik ook nog graag een keer heengaan
Hahaha, echt geniaal!!quote:Op zondag 3 juli 2011 23:37 schreef Witchfynder het volgende:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nice! Mijn pa z'n nieuwe auto komt volgende week binnen, hopelijk zit t daarin maar vrees van nietquote:Op zondag 3 juli 2011 23:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb je een autoradio met aux in? Koop dit ff en een kabeltje vanuit deze naar de radio en 'you're ready to go'![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 juli 2011 01:22 schreef LeNick het volgende:
Is een aux ingang hetzelfde als 3,5mm ingang?
Hmm, volgens mij heb ik geluk als ik zo op internet leesquote:
Hangt er helemaal van af wat voor versterker je wil.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:03 schreef 73 het volgende:
weet iemand of je een goede versterker voor 200 euro kunt krijgen? Ik ga binnenkort een elektrische gitaar kopen en de gitaar die ik wil is ongeveer 800 euro terwijl mijn budget 1000 euro is.
Hoe Gaaf! Lekker ruimte voor mooi camerawerk. Ben erg benieuwd.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:58 schreef guitarist het volgende:
Vandaag clip opgenomen voor Ricky Rehab. In een leegstaand kantoorgebouw van het Kadaster in Emmen. Te gekke locatie!
[ afbeelding ]
Ik heb nog een goede versterker voor staan, mag je voor 200 wel hebbenquote:Op maandag 4 juli 2011 14:03 schreef 73 het volgende:
weet iemand of je een goede versterker voor 200 euro kunt krijgen? Ik ga binnenkort een elektrische gitaar kopen en de gitaar die ik wil is ongeveer 800 euro terwijl mijn budget 1000 euro is.
het is wel een redelijk flexibel budget wat ik heb, ten eerste omdat er verschillende gitaren zijn waaruit ik zou willen kiezen en ten tweede omdat de gitaar die ik waarschijnlijk ga kopen niet met prijs staat aangegeven in de winkel waar ik de gitaar wil kopen. Ik heb wat ge-internet en de prijs van de gitaar ligt ongeveer tussen de 600 en 800 euro.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:43 schreef Svyatagor het volgende:
Amp maakt voor een groot deel je geluid, onderschat dat niet. Ik zou de kostenverdeling gitaar / versterker eerder richting 60/40 schuiven, als ik jou was. Maar goed, dat vroeg je niet.
Eerst moet ik alles te weten komen over versterkers zodat ik er vervolgens een kan kopen. Als jouw versterker degene is die ik wil hebben dan bel ik je meteen.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb nog een goede versterker voor staan, mag je voor 200 wel hebben
[TK] Randall RH150 G3 gitaarversterker
Zonder de head heb je niks aan de kast, en andersomquote:Op maandag 4 juli 2011 22:38 schreef 73 het volgende:
[..]
het is wel een redelijk flexibel budget wat ik heb, ten eerste omdat er verschillende gitaren zijn waaruit ik zou willen kiezen en ten tweede omdat de gitaar die ik waarschijnlijk ga kopen niet met prijs staat aangegeven in de winkel waar ik de gitaar wil kopen. Ik heb wat ge-internet en de prijs van de gitaar ligt ongeveer tussen de 600 en 800 euro.
Verder is het er waarschijnlijk dat ik de prijs van een versterker verkeerd heb ingeschat, ik heb niet veel verstand van versterkers, hoewel ik steeds vaker informatie lees. Ik heb nu nog wel even een vraagje: ik zie dat er twee verschillende soorten amps zijn, namelijk de head en de grotere kast eronder, wat is het verschil tussen die twee precies?
Je hebt in feite drie soorten versterkers (met allerlei hybride varianten): combo, head + cabinet, en rack.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:38 schreef 73 het volgende:
[..]
het is wel een redelijk flexibel budget wat ik heb, ten eerste omdat er verschillende gitaren zijn waaruit ik zou willen kiezen en ten tweede omdat de gitaar die ik waarschijnlijk ga kopen niet met prijs staat aangegeven in de winkel waar ik de gitaar wil kopen. Ik heb wat ge-internet en de prijs van de gitaar ligt ongeveer tussen de 600 en 800 euro.
Verder is het er waarschijnlijk dat ik de prijs van een versterker verkeerd heb ingeschat, ik heb niet veel verstand van versterkers, hoewel ik steeds vaker informatie lees. Ik heb nu nog wel even een vraagje: ik zie dat er twee verschillende soorten amps zijn, namelijk de head en de grotere kast eronder, wat is het verschil tussen die twee precies?
[..]
Die eerste is gewoon een wallpaper man!quote:Op maandag 4 juli 2011 22:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je hebt in feite drie soorten versterkers (met allerlei hybride varianten): combo, head + cabinet, en rack.
Een combo is de simpelste vorm, daarin zitten versterker en luidspreker bij elkaar in één kast waar je je gitaar inprikt. Plaatje:
[ afbeelding ]
Bij een head + cabinet(s) zijn de versterker (de head) en de luidspreker(s) (de cabinets) gescheiden. Meestal is dat handiger als je meer of grotere luidsprekers wil gebruiken. De head is via een of meer kabels verbonden aan de speaker cabs. Deze opstelling is vaak groter en zwaarder dan een combo, meestal (maar zeker niet altijd) hebben de versterkers wat meer vermogen en heb je door het gebruik van meerdere speakers in een grote kast wat meer 'druk', het geluid is wat voller en dieper. Eigenlijk net als met je audio-installatie thuis.
[ afbeelding ]
En dan heb je ook nog rack-spul; daarin zit de versterker (vaak losse voor- en eindversterker) in een 19" rack, meestal met nog aparte effectprocessors ertussen. Kan ook, het voordeel is dat je zelf kunt kiezen wat voor voor- en eindversterker je wil gebruiken, maar het is ook wat meer getweak. Racks gebruiken, net als head + cab, losse speakerkasten.
[ afbeelding ]
Wil je gewoon inpluggen en spelen, dan kun je het beste voor een combo gaan, denk ik. Dat is voor beginners thuis sowieso meer aan te raden. Ga je echt in een band spelen en optreden, dan is een grotere speaker wel lekker omdat je gewoon een wat meer gespreid geluid hebt (niet per se qua decibellen).
bedankt voor de duidelijke uitleg, dan ga ik vanaf nu slechts op zoek naar combo's. Weet jij ook toevallig hoe de prijzen van verschillende combo-versterkers verschillen en wat dan de verschillen zijn tussen de dure en de goedkopere soorten?quote:Op maandag 4 juli 2011 22:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je hebt in feite drie soorten versterkers (met allerlei hybride varianten): combo, head + cabinet, en rack.
Een combo is de simpelste vorm, daarin zitten versterker en luidspreker bij elkaar in één kast waar je je gitaar inprikt. Plaatje:
[ afbeelding ]
Bij een head + cabinet(s) zijn de versterker (de head) en de luidspreker(s) (de cabinets) gescheiden. Meestal is dat handiger als je meer of grotere luidsprekers wil gebruiken. De head is via een of meer kabels verbonden aan de speaker cabs. Deze opstelling is vaak groter en zwaarder dan een combo, meestal (maar zeker niet altijd) hebben de versterkers wat meer vermogen en heb je door het gebruik van meerdere speakers in een grote kast wat meer 'druk', het geluid is wat voller en dieper. Eigenlijk net als met je audio-installatie thuis.
[ afbeelding ]
En dan heb je ook nog rack-spul; daarin zit de versterker (vaak losse voor- en eindversterker) in een 19" rack, meestal met nog aparte effectprocessors ertussen. Kan ook, het voordeel is dat je zelf kunt kiezen wat voor voor- en eindversterker je wil gebruiken, maar het is ook wat meer getweak. Racks gebruiken, net als head + cab, losse speakerkasten.
[ afbeelding ]
Wil je gewoon inpluggen en spelen, dan kun je het beste voor een combo gaan, denk ik. Dat is voor beginners thuis sowieso meer aan te raden. Ga je echt in een band spelen en optreden, dan is een grotere speaker wel lekker omdat je gewoon een wat meer gespreid geluid hebt (niet per se qua decibellen).
Het camerawerk was niet eens mooi, gewoon op een statief laten staan de hele tijd! (maar de clip wordt wel te gek)quote:Op maandag 4 juli 2011 19:41 schreef savale het volgende:
[..]
Hoe Gaaf! Lekker ruimte voor mooi camerawerk. Ben erg benieuwd.
(ook weer terug uit België)
Het makkelijkst is natuurlijk om een gitaar van iemand te lenen. Dan kan je bijvoorbeeld een maandje testen en kijken of je het wat vindt. Of je koopt een starter set maar koop dan wel een degelijke want daar zit veel troep tussenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:17 schreef 73 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet zeer gecompliceerd, maar dit is wat ik graag na zou bootsen.
Ik heb deze opgezocht op youtube en eigenlijk is elke reviewer er positief over, ik zie ook dat hij "Best Verkocht" is bij Rock Palace, waar ik ook mijn gitaar vandaan wil halen. Ik vind het een leuk ding, ik denk dat ik hem ga proberen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:12 schreef kelinci het volgende:
http://www.feedback.nl/sh(...)o=105773#description
ik heb deze nu 3 jaar ongeveer, en voor het thuisgebruik is die voor mij perfect ( 219,--)
Je kan ook bij feedback langsgaan en het daar testen of je daar laten adviseren...
Die eerste tweequote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:12 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]?
[ afbeelding ]?
[ afbeelding ]?
Ze passen mij helaas niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Die eerste twee
Die schoenen zijn al geniaal in zwart en wit, laat staan in Iron Maiden opdruk
Homoquote:
Mint is toch ook meer groenachtig?quote:
En die van hem zijn zwart, ik snapte het al niet.quote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:17 schreef brother52 het volgende:
Dat wel, maar ze zijn vrij smal.
Deze All Stars passen me gelukkig wel![]()
[ afbeelding ]
Nu die van Hendrix nog zien te vinden.
Oh, dat haal ik nog welquote:
Die zijn wel tofquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:35 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Die zou ik wel stiekem willen
Ik heb alleen al 3 paar All Stars.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:46 schreef The_Dean het volgende:
Een rocker met een raar hoofdeksel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:46 schreef The_Dean het volgende:
Een rocker met een raar hoofdeksel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
Noted !quote:
Die man daarvan was een keer bij een of ander zondags televisieprogramma. Ik meen op rtl. Ik heb die link hier ooit gepost, zal 'm eens proberen terug te vindenquote:Op woensdag 6 juli 2011 07:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Noted !
Maar ik dacht aan speelcomfort en sustain klank etc
Adje Vandenbergquote:Op woensdag 6 juli 2011 09:15 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Die man daarvan was een keer bij een of ander zondags televisieprogramma. Ik meen op rtl. Ik heb die link hier ooit gepost, zal 'm eens proberen terug te vinden
Edit: dit filmpje dus (business class), vanaf 18:10
Marshall.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:28 schreef wimjongil het volgende:
Wat is een degelijke 2-button footswitch (voor clean/lead en crunch)? Die van Peavey zelf schijnen niet heel stevig te zijn.
Ik snap je vraag niet helemaal, maar;quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:20 schreef RockNijntje het volgende:
Is een buizenbak een combo en een "gewone" versterker alleen een eindversterker of hoe zit dat nou?
Je hebtquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:20 schreef RockNijntje het volgende:
Is een buizenbak een combo en een "gewone" versterker alleen een eindversterker of hoe zit dat nou?
quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:54 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet helemaal, maar;
Een (gitaar)-versterker bestaat uit een voorversterker en een eindversterker (met daar tussenin vaak een paar eq controles en eventuele oversturingsmogelijkheden en misschien andere effecten).
Tegenwoordig worden er ipv buizen vaak transistoren gebruikt (deze doen allebei hetzelfde, namelijk een klein signaal groter maken). Sommige mensen vinden transistoren beter klinken dan buizen en andersom.
Een combo is niks meer dan: Een versterker (voor, -eindversterker met eventuele andere dingen zoals eerder gezegd) EN een luidspreker in 1 mooie kast
quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:55 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Je hebt
- Combo's [dus 1 kast met alles erop en eraan, versterker + speaker],
- (half)Stacks [een losse speakerkast en een losse versterker] en
- Racks [speakerkast, voorversterker, eindversterker en eventueel nog wat spul. Je kunt hier dus precies kiezen wat je wilt.]
Bij alle 3 de opties kunnen de versterkers (voor- en eind) zowel transistor of buizen zijn.
Ah zoquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:57 schreef GuitarJJ het volgende:
http://www.popschoolmaast(...)rversterkerkopen.php
http://free-guitar.webs.com/versterkers.htm
Die marshall footswitches gaan volgens mij niet werken met m'n peavey trouwens. Zit nu te kijken naar een Boss FS-6.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:24 schreef The_Dean het volgende:
Ik vind mijn Peavey top met Marshall cab ook een goede combo
Gewoon twee kanaals jack toch?quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:28 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Die marshall footswitches gaan volgens mij niet werken met m'n peavey trouwens. Zit nu te kijken naar een Boss FS-6.
Hij zit er nu mee te patsen dat ie "Hello" al kan spelen, zo zo geweldigquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:32 schreef savale het volgende:
ajoh als gitarist own je tegen de tijd dat ie n bas hebt nog makkelijk (ook al speel je normaal geen bas) dan is t vast wel weer klaar
of je geeft m wat (zogenaamd makkelijke) suggesties om te oefenen
Ik vond bij marshall alleen switches met lead/clean en dan de andere een chorus of reverb ofzo, terwijl ik voor die 2e crunch nodig heb.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gewoon twee kanaals jack toch?
Op mijn Peavey werken andere footswitches ook wel
Wist niet dat Braddie nog op school zat.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:33 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Hij zit er nu mee te patsen dat ie "Hello" al kan spelen, zo zo geweldig
En hij heeft z'n bass nog niet eens
Mensen die op deze manier aandacht willen
Of ben je jaloers op de aandacht die hij (blijkbaar) krijgt?quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:33 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Hij zit er nu mee te patsen dat ie "Hello" al kan spelen, zo zo geweldig
En hij heeft z'n bass nog niet eens
Mensen die op deze manier aandacht willen
Tussen aandacht krijgen en aandacht opeisen zit verschilquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:35 schreef savale het volgende:
[..]
Of ben je jaloers op de aandacht die hij (blijkbaar) krijgt?
De tekst op het bakje geeft niet aan wat hij schakelt hoor, dat bepaald je versterker zelf welquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:35 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik vond bij marshall alleen switches met lead/clean en dan de andere een chorus of reverb ofzo, terwijl ik voor die 2e crunch nodig heb.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:35 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wist niet dat Braddie nog op school zat.
Ah, nee zeg! Neequote:Op woensdag 6 juli 2011 17:35 schreef savale het volgende:
[..]
Of ben je jaloers op de aandacht die hij (blijkbaar) krijgt?
Dat dusquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Tussen aandacht krijgen en aandacht opeisen zit verschil
quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Tussen aandacht krijgen en aandacht opeisen zit verschil
quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:37 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
[..]
Ah, nee zeg! NeeJe moet een instrument bespelen omdat je het leuk vindt, niet omdat je dan aandacht krijgt o.i.d.
[..]
Dat dus
Stelletje wijven hierquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:51 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Wtf, gaan we het hier over schoenen hebben?
Dat zijn anders best veel features voor een gitaarversterker.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:43 schreef RockNijntje het volgende:
75 Watt
En dan dit:
• 4 amp models: Clean, Crunch, Metal & Insane
• 6 Smart Control FX (2 simultaneous) including Phaser, Chorus/Flanger, Tremolo, Sweep Echo, Tape Echo, and Reverb
Je zou verwachten dat er toch iets meer op zou zittenDit zit ook op mijn "goedkopere" versterker
Ohquote:Op woensdag 6 juli 2011 19:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat zijn anders best veel features voor een gitaarversterker.
Vergelijk het bijvoorbeeld maar eens met een JCM800quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:11 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
OhIk dacht dat het niet zo geweldig veel was omdat het ook op de mijne zit
mijn orange moet ik de komende drie weken missenquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:15 schreef The_Dean het volgende:
Vanavond weer even over mijn nieuwe head spelen
quote:
Gail!quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:50 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
firebird!
[ afbeelding ]
http://cgi.ebay.co.uk/199(...)82066#ht_6387wt_1139
quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:50 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
firebird!
[ afbeelding ]
Heb je vaker iets via ebay laten komen? Ik zit ook enmeunig te gassen op sommige gitaren, maar ik ben altijd bang dat bestellen vanuit Engeland of Italie grandioos fout zal gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:50 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
firebird!
[ afbeelding ]
Betalen als je het ontvangen hebt?quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:39 schreef tarantism het volgende:
[..]
Heb je vaker iets via ebay laten komen? Ik zit ook enmeunig te gassen op sommige gitaren, maar ik ben altijd bang dat bestellen vanuit Engeland of Italie grandioos fout zal gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
Ja, dat zou kunnen. Maar zijn er veel mensen die hun instrument opsturen zonder geld te hebben ontvangen? Dat zou ik nooit doen eigenlijkquote:Op woensdag 6 juli 2011 20:40 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Betalen als je het ontvangen hebt?
Hmmz, ook een punt ja...quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:55 schreef tarantism het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar zijn er veel mensen die hun instrument opsturen zonder geld te hebben ontvangen? Dat zou ik nooit doen eigenlijk
Ik heb mij SG uit Engeland laten komen omdat ze hier haast niet te krijgen waren/zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:39 schreef tarantism het volgende:
[..]
Heb je vaker iets via ebay laten komen? Ik zit ook enmeunig te gassen op sommige gitaren, maar ik ben altijd bang dat bestellen vanuit Engeland of Italie grandioos fout zal gaan.
Baileyquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
In het kader van de topictitel;
http://www.dumpert.nl/mediabase/1579581/b7bcc225/bill_bailey.html
quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:50 schreef Cynic het volgende:
Afgelopen weken voor een kapitaal aan hout uitgegeven, niks aan als het dan geen gitaar is...Maar wel erg netjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Ik heb ook maar een een kanaals versterker met alleen een gain, low, mid, high en master volumequote:Op woensdag 6 juli 2011 19:11 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
OhIk dacht dat het niet zo geweldig veel was omdat het ook op de mijne zit
Zou het zo doen, maar meestal is het geld eerder overgemaakt dan ik bij het postkantoor zou staan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:55 schreef tarantism het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar zijn er veel mensen die hun instrument opsturen zonder geld te hebben ontvangen? Dat zou ik nooit doen eigenlijk
Damn, wat een geluid met een strat. Zou haast denken dat het EMG's zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ok tof kan inderdaad ook gewoon even een p90 element in m'n les paul zetten...quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:36 schreef The_Dean het volgende:
Heb een P90 in humbuckerformaat liggen, van GFS. Zou je ook best mogen testen, mocht je dat willen. Zelf nog nooit gehoord, dus geen idee qua klank/brom/ruis...
Welk liedje?quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:42 schreef FipoSepo het volgende:
Ik ben beginnend, maar ik ga deze vakantie oefenen op liedje van John Mayer oefenen
Het is deze.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:41 schreef savale het volgende:
[..]
Ok tof kan inderdaad ook gewoon even een p90 element in m'n les paul zetten...
quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ja, en een lipstick is meestal ronder, echt een lipstick formaat. Dit is meer een gewone single coil met een chromen kapje ofzo...quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:02 schreef savale het volgende:
hehe sorry verder dan een tele lipstick kom ik niet.... Apart die zitten meestal in de neck
boh ziek gitaar. Is dit worn cherry? Sowieso sg met dubbel p90quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb mij SG uit Engeland laten komen omdat ze hier haast niet te krijgen waren/zijn.
Geen enkel probleem, nog een leuk contact aan overgehouden ook!
Edit: Niet eens via Ebay, gewoon via een forum. Achteraf gezien best risky... Maar ik wilde em graag hebben
[ afbeelding ]
KaMo, Braddie, Wimjongil en Brother52. Brian heeft de clip gemaakt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:29 schreef Elusive het volgende:
ok wie van jullie speelt in http://www.dumpert.nl/med(...)_van_nederland_.html
quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:50 schreef Cynic het volgende:
Afgelopen weken voor een kapitaal aan hout uitgegeven, niks aan als het dan geen gitaar is...BBQ tijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
15-20 euro schat ik.quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:45 schreef BurnaBoy het volgende:
Dean weet jij wat een setje standaard ibanez pickups waard zijn ?
Gaat om Inf 3 Inf3s en inf 4
Uit wat voor Ibanez komen ze?quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:50 schreef BurnaBoy het volgende:
Geen idee wat ik er mee moet eigenlijk
Kan er ook wel een in die tele gooien, als het geluid tegenvalt
Ja hoor, geen probleem.quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:39 schreef The_Dean het volgende:
Ik wil er sowieso nog een organiseren deze zomer. Dat zal al een hele tijd trouwens, zou in de winter al
Moet alleen nog even kijken hoe en wat en wanneer het een beetje kan. Heb BBQ en genoeg tuin, maar het is de vraag of de mensen wel naar Noord Friesland willen reizen.
Maar dat is dan ook geen lipstickquote:Op donderdag 7 juli 2011 00:09 schreef savale het volgende:
De lipstick in mijn fender baja tele is toch echt hetzelfde volgens mij:
http://liveassets.rationa(...)/p1_uyb4hwjim_so.jpg
Je overschat mijn zangkwaliteiten.quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
KaMo, Braddie, Wimjongil en Brother52. Brian heeft de clip gemaakt.
Ziet er zo een beetje uit als een handvat van IKEAquote:Op donderdag 7 juli 2011 07:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook geen lipstick![]()
Die zien er namelijk zo uit:
[ afbeelding ]
De band van een vriendin van me speelde in Den Haag op een festivalletje en daar speelde Tycus ook. Iedereen was van 'WTF?!'quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:29 schreef Elusive het volgende:
ok wie van jullie speelt in http://www.dumpert.nl/med(...)_van_nederland_.html
Sky Radio scoort ook, denk ik dan maar.quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:02 schreef Witchfynder het volgende:
Wat ik niet snap is dat deze gasten toch nog een rits optredens konden scoren, terwijl echt goede bands er moeite mee hebben. Huh?
Op Skyradio hebben ze tenminste nog wel ritme en mensen die kunnen zingenquote:Op donderdag 7 juli 2011 08:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sky Radio scoort ook, denk ik dan maar.
Dat is alleen bij de tele's waar de pickup niet aan de slagplaat gemonteerd is, je hebt er dus ook die eruit zien zoals op die foto van Deanquote:Op donderdag 7 juli 2011 07:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook geen lipstick![]()
Die zien er namelijk zo uit:
[ afbeelding ]
Ook dan is het nog steeds een single coil met een kapje.quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:17 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de tele's waar de pickup niet aan de slagplaat gemonteerd is, je hebt er dus ook die eruit zien zoals op die foto van Dean
quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik speel?quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:06 schreef Under_Score het volgende:
als ik bands als tycus zie denk ik van waarom kunnen wij nou niemand vinden die wil spelen dan, en zon band wel..
Ik heb niet eens een band (helaas)quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
grapje ik zit undercover met KaMo, Braddie en Brother52 in een band en Brian is onze filmslaaf.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:00 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een band (helaas)![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
drums? bass?quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:42 schreef The_Dean het volgende:
Heeft ook iemand Brothers UI gejat
Tchock
Wow. Dit moet wennen, heb je in al die jaren nog nooit met een andere UI gezienquote:
Bestand -> Exporteerquote:Op donderdag 7 juli 2011 15:32 schreef RockNijntje het volgende:
Aaaaaaaargh, waarom kun je in Audacity 1.3 Bčta alleen "project opslaan" en niet gewoon dat het een mp3'tje wordt o.i.d.
Doet ie nietquote:
Je hebt wel de mp3.dll gedownload?quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:35 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Doet ie niet
Dat is dus het hele probleem
Helaas ben ik niet in het bezit van degelijke opname-apparatuurquote:
quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Je hebt wel de mp3.dll gedownload?
Oh godquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:04 schreef Niles-Crane het volgende:
Ach het is nog net niet erger dan dit:
Haha, dan hoor je net iemand keihard lachen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:44 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Oh god__!
ik haakte af bij de solo...
JA!quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:39 schreef The_Dean het volgende:
Ik wil er sowieso nog een organiseren deze zomer. Dat zal al een hele tijd trouwens, zou in de winter al
Moet alleen nog even kijken hoe en wat en wanneer het een beetje kan. Heb BBQ en genoeg tuin, maar het is de vraag of de mensen wel naar Noord Friesland willen reizen.
Ik heb ze allebei, maar ik ga ze niet een paar weken uitlenen...quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:34 schreef savale het volgende:
Wie heeft er een les paul of tele met p90 pickups die em even een paar weekjes wil omruilen voor bijv een custom epiphone les paul / fender baja tele?
Toch echt een lipstick uit een tele! Vriend van mij had er vroeger 1 in zijn strat, maar dan bij de hals, klonk puik!quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, en een lipstick is meestal ronder, echt een lipstick formaat. Dit is meer een gewone single coil met een chromen kapje ofzo...
[ afbeelding ]
Dan ben ik zelfs beterquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:04 schreef Niles-Crane het volgende:
En toch is het wel aardig als het op een gegeven moment ook een beetje gaat klinkenquote:
likequote:Op donderdag 7 juli 2011 20:11 schreef The_Dean het volgende:
Hoe meer bier je drinkt hoe beter het gaat klinken
p90 in me lp is beste beslissing geweest!quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:00 schreef TeleluvR het volgende:
Houd er wel erg in dat een tele of LP met p90 wel een heel verschil maakt. Zelfs LP of SG maakt behoorlijk uit. Leuk om je eens in te verdiepen!
Stelletje gitaargoden dat het zijnquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:11 schreef The_Dean het volgende:
Hoe meer bier je drinkt hoe beter het gaat klinken
Een bandje moet toch leven naar de spreuk "we proosten op het leven maar klinken doet het niet"quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
En toch is het wel aardig als het op een gegeven moment ook een beetje gaat klinken
Wat is t fijnst? In de nek of brug?quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:29 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
p90 in me lp is beste beslissing geweest!
same! morgen huurcontract tekenen, en dan woon ik officieel in Delftquote:Op donderdag 7 juli 2011 23:41 schreef KaMo het volgende:
yes! Ik heb ws een kamer! Moet alleen nog tekenen
ik heb alleen in de nek positie een p90, in de brug een humbucker. De p90 klinkt laag en zwaar vergeleken met de brug, waardoor het een hele brede gitaar wordt.quote:
Tja slecht of niet, ze hebben blijkbaar wel publiek. Die solo maakt het inderdaad wel af. Het past wel allemaal bij elkaar hehe.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:04 schreef Niles-Crane het volgende:
Heel Sweet Child of Mine? Nogal een opgave voor een nacht.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:20 schreef Braddie het volgende:
Zo, gisternacht Sweet Child O Mine aan een vriend geleerd
Dat dus.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:40 schreef KaMo het volgende:
Ik heb dat nummer 1 keer geprobeerd. Wat was ik dat snel beu
Had jij niet iets beloofd?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:20 schreef Braddie het volgende:
Lange nachtquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:20 schreef Braddie het volgende:
Hoe die vriend nu Sweet Child o' Mine speelt waarschijnlijk ook.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:56 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Lange nacht
Oh wat klinkt dat fout
Datquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat dus.
Binnen 5 minuten stond ik al weer lekker powerchords te raggen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe die vriend nu Sweet Child o' Mine speelt waarschijnlijk ook.
Dat heb ik elke keer als ik iets probeer te oefenenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat dus.
Binnen 5 minuten stond ik al weer lekker powerchords te raggen.
probeer de solo, gegarandeerd geen vervelingquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:40 schreef KaMo het volgende:
Ik heb dat nummer 1 keer geprobeerd. Wat was ik dat snel beu
Enkel frustratiequote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:27 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
probeer de solo, gegarandeerd geen verveling
Nee, alleen het intro riffje..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heel Sweet Child of Mine? Nogal een opgave voor een nacht.
dat is bij heel veel zoquote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:59 schreef BurnaBoy het volgende:
Ach, als je hem eenmaal kunt heb je zoiets van.
Nou dat was niet moeilijk. Deze doe ik zo.
Ja klopt, maar ik was voornamelijk gewoon aan het trollen..quote:
Snel quoten!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ik was voornamelijk gewoon aan het trollen..
Ik ben er op terug gekomen, en ga me vanaf nu gewoon *normaal* gedragen zeg maar, is voor mezelf ook fijner, gewoon geen muziek meer posten totdat ik er echt tevreden over ben, en geen onzin vertellen...
Surequote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Surequote:Ik ben er op terug gekomen, en ga me vanaf nu gewoon *normaal* gedragen zeg maar, is voor mezelf ook fijner, gewoon geen muziek meer posten totdat ik er echt tevreden over ben, en geen onzin vertellen...
All right!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:02 schreef Braddie het volgende:
All Right Now van Free is een vrij makkelijk nummer, maar (mits goed gespeeld) staat het als een huis.
Ja, je kan "snel quoten" typen, maar veel schiet je daar niet mee op.. want ik ga me gewoon normaal gedragen, ik ga geen tracks meer posten, ga geen onzin meer typen, gewoon omdat dat voor de algehele sfeer niks bijdraagt, het gitaristentopic moet voor ELKE gitarist(of hij nou net begint, of conservatorium heeft gehad) toegankelijk zijn!quote:
Nog een keer snel quoten!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, je kan "snel quoten" typen, maar veel schiet je daar niet mee op.. want ik ga me gewoon normaal gedragen, ik ga geen tracks meer posten, ga geen onzin meer typen, gewoon omdat dat voor de algehele sfeer niks bijdraagt, het gitaristentopic moet voor ELKE gitarist(of hij nou net begint, of conservatorium heeft gehad) toegankelijk zijn!
Snel even quotenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:28 schreef TeleluvR het volgende:
Ik vind trouwens dat beginners en conservatorium gitaristen hier niks te zoeken hebben. Dit topic is alleen voor blaaskaken die powerchords kunnen...
Gastquote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, je kan "snel quoten" typen, maar veel schiet je daar niet mee op.. want ik ga me gewoon normaal gedragen, ik ga geen tracks meer posten, ga geen onzin meer typen, gewoon omdat dat voor de algehele sfeer niks bijdraagt, het gitaristentopic moet voor ELKE gitarist(of hij nou net begint, of conservatorium heeft gehad) toegankelijk zijn!
Rammstein vind ik nooit al te lastig. Nickelback ook zoquote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeft iemand een suggestie voor een makkelijk maar stevig nummer? We hebben een zanger, 1 gitaar en de drummer heeft 1 jaar ervaring.
Nouhouhouhou!quote:
Zo zeikerig zingen is anders niet iedereen gegeven.quote:
Knocking On Heavens Door, ook een fijn nummer, 3 akkoordenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:43 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Rammstein vind ik nooit al te lastig. Nickelback ook zo
Flikker toch op man.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Met andere woorden, je blijft hier voortaan gewoon weg.quote:Ik ben er op terug gekomen, en ga me vanaf nu gewoon *normaal* gedragen zeg maar, is voor mezelf ook fijner, gewoon geen muziek meer posten totdat ik er echt tevreden over ben, en geen onzin vertellen...
Nouja, er is gewoon een heleboel gebeurd de afgelopen paar maanden, waardoor ik mezelf niet altijd meer onder controle had..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:47 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Waarom heb je je dan maanden als mongool gedragen? Was dat grappig ofzo?!
Nee, iedereen heeft zo z`n gebreken, en iedereen verdient een aantal kansen, ik wil laten zien dat ik het ook echt serieus kan aanpakken, en serieus kan zijn, dat wilt uiteraard niet zeggen dat ik hier weg moet blijven vind ik persoonlijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Flikker toch op man.
[..]
Met andere woorden, je blijft hier voortaan gewoon weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |