Ik heb daar niks van gemerktquote:Op zondag 17 juli 2011 14:50 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Haha... lijkt wel of God het verboden heeft, Fok!ken op zondag
Kerk is allang dichtquote:Op zondag 17 juli 2011 14:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Op zondag hoor je ook netjes in de kerk te zitten en de bijbel te lezen.
Ik merk het ook dat jij heel verstandelijk bent ingesteld, rationeel inderdaad. Dat kan schelen inderdaad als het gaat om behoefte om te weten waar je vandaan komt en wie je familie is enzo. Dat kan ook uitermate belastend zijn als je constant met die vragen zou zitten. Of de gedachte dat je biologische ouders op zoek naar je zouden kunnen zijn... Maar ja, ik kijk denk ik te vaak naar Spoorloos, en dan zie je louter de mensen die meestal vanuit een ver land zijn geadopteerd en die behoefte wel hebben. Dat geeft wellicht toch een vertekend beeld, misschien dat wel de meesten die behoefte helemaal niet zullen hebben en gewoon vooruit kijken. ik kan mij dat ook heel goed voorstellen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Asociaal rijgedrag komt inderdaad overal voor. Ik heb ook niks met ouderen, zij zitten in een heel andere levensfase.
Ik geloof niet zo in voorbestemming. Omdat ik niet zo gevoelig of emotioneel ben, eerder uitgesproken rationeel, kijk ik vrij nuchter tegen het fenomeen adoptie aan. In mijn geboorteland zou ik veel minder kansen hebben gehad; naast dat mijn biologische ouders waarschijnlijk ASS hebben, is de welvaart daar heel laag (ook als je het uitzet tegen de kosten van levensonderhoud).
[..]
Ik zit nu te kijken voor een 10-daagse reis. Niet te lang, en ik wil toch het gevoel hebben niet voor noppes gewerkt te hebben. Eind juli heeft iedereen het over het aanhoudende slechte weer. Anno 2011 eet ik wat vaker kant-en-klaar, koop meer kleding maar verder is er ten opzichte van de Wajong weinig veranderd.
Mijn collegas gaan trouwens bijna allemaal ver op vakantie. Zonder Asperger (en met partner) doe je zoiets toch een stuk sneller. Niet op vakantie? Prima, maar dat betekent wel minder aansluiting en herkenning vinden bij wat (binnen de directie waar ik werk) gangbaar is.
Toch wel? Ik kom er nooitquote:
Ik weet dat je dolgraag wilt, maar op kerkdienstgemist kan je hele dag kerkdiensten volgen. Live, maar ook kerkdiensten die geweest zijn.quote:
Ook van de satanskerk? offtopic enzoquote:Op zondag 17 juli 2011 15:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet dat je dolgraag wilt, maar op kerkdienstgemist kan je hele dag kerkdiensten volgen. Live, maar ook kerkdiensten die geweest zijn.
Oh, hai!quote:Op zondag 17 juli 2011 15:21 schreef tijnbrein het volgende:
nee ik ben overtuigt Atheďst. Ik heb nog geen enkel bewijs tegen gekomen dat het bestaan van een God rechtvaardigt
Ben jij het bewijs dat er een God is? Ik geloof er niets vanquote:
Toch zijn heel veel autisten juist gelovig. Dat biedt houvast. Ook al is het iets onverklaarbaars.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:33 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit in goden heb geloofd.
Ruilen?quote:Op zondag 17 juli 2011 15:36 schreef Vluchtdeur het volgende:
Yaay, donderdag weer naar huis.
2 weken vakantie is veelte lang.
Oh, ik heb niet zoveel ervaring met autisten en diegene die ik ken zijn vrij nuchter tegenover dit soort dingen.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Toch zijn heel veel autisten juist gelovig. Dat biedt houvast. Ook al is het iets onverklaarbaars.
Ik zou best willen ruilen.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ruilen?ik had wel 2 weken naar Griekenland gewild hoor
Ik ook niet. Maar ik weet dat Echtgaaf bv gelovig is en een paar andere ook. Alhoewel bij sommige die wat minder intelligent zijn het eerder opgedrongen is door familie.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:39 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Oh, ik heb niet zoveel ervaring met autisten en diegene die ik ken zijn vrij nuchter tegenover dit soort dingen.
Waarom ga je dan op vakantie?quote:Op zondag 17 juli 2011 15:40 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Ik zou best willen ruilen.
Ik houdt er mee van om in me eigen omgeving te zijn, met mijn eigen kamer.
Ik ben enorm Goddelijkquote:Op zondag 17 juli 2011 15:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ben jij het bewijs dat er een God is? Ik geloof er niets van![]()
Ik heb het laatst met een neef over geloof gehad. Het is een gevoel en dat gevoel mis ik. En dat wist ik al toen ik een jaar of 8 was.
Dit jaar is de laatste vakantie dat ik met mijn ouders op vakantie ga. Had hun beloofd nog een keer mee te gaan, en dat was dit jaar.quote:
Dit kan je ook anders beredeneren, autisten proberen juist veel vanuit logica te verklaren en kunnen moeilijker abstract denken. Geloof is juist iets abstracts en heeft weinig logische regels en gevolgtrekkingen. Dus zouden autisten juist minder gelovig kunnen zijn.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Toch zijn heel veel autisten juist gelovig. Dat biedt houvast. Ook al is het iets onverklaarbaars.
Als gelovige in het algemeen meer open zouden staan voor discussie en niet hun mening als waarheid verkondigen. Dan zou de kerk een meer prominentere plaats in de samenleving kunnen krijgen. En zouden wij(autisten) misschien ook minder eenzaam zijn. De samenleving is zeer individualistisch geworden. Het gemeenschapsgevoel is totaal weg hier. En daarom is het voor autisten zeer moeilijk om aansluiting te vindenquote:Op zondag 17 juli 2011 15:43 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben enorm Goddelijk![]()
![]()
Maar voor de rest ook Atheist heurIk vind het wel allemaal interessant, in diverse opzichten.
Ik vind het aan de ene kant wat hebben en mooi allemaal (ik hou bijv van kerkorgels) en ik vind het ook mooi als mensen er iets in kunnen vinden en op die wijze samenhorig kunnen zijn. Maar voor mij is het iets uit de oudheid, "mooiste sprookje ooit!". Maar ik haat niet. Waar ik wel een hekel aan heb is als het mij wordt opgedwongen, dan kan men een pittige discussie verwachten waar de echte gelovigen zwaar beroerd van worden. Dat is dan ook weer niet mijn bedoeling maar ik weet ze elke keer weer in een hoek te lullen en de echte fanatiekelingen gaan dan maar weer menen dat ik in en in slecht ben en nog net niet de duivel ben![]()
Ik zeg ook altijd, als God echt bestaat.. dan ben ik zijn schepsel en kent hij mij en mijn redenen. We zouden goede vrienden kunnen zijn
2 weken is idd net iets te lang, zo heb ik dat zelf ook altijd ervaren. Maar ik vind het wel heel erg leuk om naar een andere omgeving te gaan en die te verkennen en te bekijken. Daar ben ik dan achteraf ook heel lang mee bezig. Ik ga soms ook nog wel eens terug naar een oude vakantiespot omdat het daar erg mooi is en apart. Maar 2 weken lang van huis en vertrouwde omgeving is voor mij ook wel te lang hoor.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:40 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Ik zou best willen ruilen.
Ik houdt er mee van om in me eigen omgeving te zijn, met mijn eigen kamer.
Oh zo. Dus hierna ga je niet meer op vakantie? Is een jongerenreis al dan niet voor autisten niet wat voor jou?quote:Op zondag 17 juli 2011 15:45 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Dit jaar is de laatste vakantie dat ik met mijn ouders op vakantie ga. Had hun beloofd nog een keer mee te gaan, en dat was dit jaar.
Als je een autist een duidelijk beeld van het geloof. Hemel en hel geeft. Dan zou hij daar juist houvast aan hebben.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dit kan je ook anders beredeneren, autisten proberen juist veel vanuit logica te verklaren en kunnen moeilijker abstract denken. Geloof is juist iets abstracts en heeft weinig logische regels en gevolgtrekkingen. Dus zouden autisten juist minder gelovig kunnen zijn.
Ik geloof alleen in mezelf, want alleen ik kan dingen in mijn leven veranderen.
Ga eens opzoek in de bieb en internet. Praat er eens met mensen over.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:50 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig, maar ik wil me toch eens in het geloof gaan verdiepen. Ik heb een lijndraad in me leven nodig die mij een reden geeft om te leven. Die reden zoek ik nu nog steeds, en mij werd door een groepsgenoot aangeraden om me eens in het geloof te gaan verdiepen.
Ik heb alleen geen flauw idee waar ik zou moeten beginnen.
Ik houd er niet zo van om met onbekende op vakantie te gaan.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh zo. Dus hierna ga je niet meer op vakantie? Is een jongerenreis al dan niet voor autisten niet wat voor jou?
Nouja, de stap zetten om het te gaan doen is voor mij wel groot. Ik heb zoiets van waarom zou ik in iets geloven wat misschien wel niet bestaat. Ik zou best die gedachten om willen zetten, maar dat lukt me simpelweg niet.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:53 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ga eens opzoek in de bieb en internet. Praat er eens met mensen over.
Laat deze mensen links liggen:
Jehova's
$cientology
En andere fanatieke gelovigen
Ik speel zelf wel eens met het idee om eens een kerkdienst bij te wonen, al kan dit zoals EG poste ook online. Het is niet dat ik niet weet wat er in een kerk gebeurt of wordt gezegd. En dat weerhoud mij er een beetje van want imho is het een bijzonder saaie lezingquote:Op zondag 17 juli 2011 15:50 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig, maar ik wil me toch eens in het geloof gaan verdiepen. Ik heb een lijndraad in me leven nodig die mij een reden geeft om te leven. Die reden zoek ik nu nog steeds, en mij werd door een groepsgenoot aangeraden om me eens in het geloof te gaan verdiepen.
Ik heb ook geen hekel aan religies. Sterker nog, ik vind de verhalen juist heel interessant. Zo vind ik 'Il vangelo secondo Matteo' van Pasolini een prachtige film, omdat die film gewoon gebaseerd is op de citaten van Mattheüs uit het NT. Sowieso zijn de beelden erg mooi. Ik raad echt iedereen aan om die film te zien.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:43 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben enorm Goddelijk![]()
![]()
Maar voor de rest ook Atheist heurIk vind het wel allemaal interessant, in diverse opzichten.
Ik vind het aan de ene kant wat hebben en mooi allemaal (ik hou bijv van kerkorgels) en ik vind het ook mooi als mensen er iets in kunnen vinden en op die wijze samenhorig kunnen zijn. Maar voor mij is het iets uit de oudheid, "mooiste sprookje ooit!". Maar ik haat niet. Waar ik wel een hekel aan heb is als het mij wordt opgedwongen, dan kan men een pittige discussie verwachten waar de echte gelovigen zwaar beroerd van worden. Dat is dan ook weer niet mijn bedoeling maar ik weet ze elke keer weer in een hoek te lullen en de echte fanatiekelingen gaan dan maar weer menen dat ik in en in slecht ben en nog net niet de duivel ben![]()
Ik zeg ook altijd, als God echt bestaat.. dan ben ik zijn schepsel en kent hij mij en mijn redenen. We zouden goede vrienden kunnen zijn
Hihiquote:Op zondag 17 juli 2011 16:00 schreef Auti het volgende:
[..]
En dan alle bijbels herplaatsen in de SCFI sector![]()
Nee, gelukkig niet.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ook van de satanskerk? offtopic enzo
Dat kan.quote:nee ik ben overtuigt Atheďst. Ik heb nog geen enkel bewijs tegen gekomen dat het bestaan van een God rechtvaardigt
Gewoon doen.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:57 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Ik houd er niet zo van om met onbekende op vakantie te gaan.
[..]
Nouja, de stap zetten om het te gaan doen is voor mij wel groot. Ik heb zoiets van waarom zou ik in iets geloven wat misschien wel niet bestaat. Ik zou best die gedachten om willen zetten, maar dat lukt me simpelweg niet.Misschien is het ook wel totaal niet weg gelegd voor mij. Maar ik zou er toch wel wat meer over willen weten. Inderdaad maar een keer naar de bieb, of Google'n.
Wow, dit is echt wel tof.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:15 schreef Auti het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)urs_orgelremix_.html
Echte gelovigen zouden dit niet goedkeuren, denk ik. Maar ik vind het fantastisch!
Waarom niet? Het is een geloof. Dus waarom zou daar geen aandacht aan besteed mogen worden?quote:
Zomer!quote:Op zondag 17 juli 2011 15:36 schreef Vluchtdeur het volgende:
Yaay, donderdag weer naar huis.
2 weken vakantie is veelte lang.
Geinig. En t is maar wat je 'echt gelovig' noemt. De laatste keer dat ik het checkte zei de bijbel niets over muziek smaak.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:15 schreef Auti het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)urs_orgelremix_.html
Echte gelovigen zouden dit niet goedkeuren, denk ik. Maar ik vind het fantastisch!
Verdiep je eens in het Humanisme... mijn vriendin/aanstaande vrouw is afgestudeerd aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Er is genoeg om je leven zin te geven buiten God om.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:50 schreef Vluchtdeur het volgende:
Nou, ik bedoelde meer iets in de zin van dat men kan stellen dat dit niet in een kerk thuis hoort.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:06 schreef Maartel het volgende:
[..]
Geinig. En t is maar wat je 'echt gelovig' noemt. De laatste keer dat ik het checkte zei de bijbel niets over muziek smaak.
Overigens krijg ik zonder beeld erbij meer een draaiorgel gevoel.
Ik was 4 jaar toen mijn ouders vertelde dan Sinterklaas niet bestond. Tenminste, dat zeggen ze, aangezien ik zelf niks meer van weet.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Verdiep je eens in het Humanisme... mijn vriendin/aanstaande vrouw is afgestudeerd aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Er is genoeg om je leven zin te geven buiten God om.
Heb persoonlijk niets met geloven. Heb een Rooms-katholieke opvoeding gekregen door de basisschool en daar had ik er al een hekel aan, Sinterklaas geloofde ik al niet in laat staan een (nog) hogere macht.
Ik ben op Kos geweest, geen leuke vrouwen gezien. Daar let ik overigens ook niet op.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:23 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Zomer!
Lijkt me een heel mooi land, ben er in een ver verleden maar één dag geweest (Rhodos).
Nog leuke vrouwen gezien daar en op welk eiland ben je geweest?
Ik zal me er eens in verdiepen!quote:Op zondag 17 juli 2011 18:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Verdiep je eens in het Humanisme... mijn vriendin/aanstaande vrouw is afgestudeerd aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Er is genoeg om je leven zin te geven buiten God om.
Heb persoonlijk niets met geloven. Heb een Rooms-katholieke opvoeding gekregen door de basisschool en daar had ik er al een hekel aan, Sinterklaas geloofde ik al niet in laat staan een (nog) hogere macht.
Ik was 6 toen ik het doorhad. Toen werd het mij verteld dat het een geheimpje was en de andere kindjes het nog niet mochten wetenquote:Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik was 4 jaar toen mijn ouders vertelde dan Sinterklaas niet bestond. Tenminste, dat zeggen ze, aangezien ik zelf niks meer van weet.
Mijn ouders hadden ervoor gekozen omdat ze het hypocriet vonden (en nog steeds) om tegen je eigen kinderen te liegen, terwijl je kinderen juist leert dat liegen fout is.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik was 6 toen ik het doorhad. Toen werd het mij verteld dat het een geheimpje was en de andere kindjes het nog niet mochten weten.
Het is wel leuk voor die kindjes maar eigenlijk is het een vreselijk schijnheilig feestje
Eigenlijk is dat ook heel mooi. Had je dan niet heel veel moeite om het stil te houden en het spelletje mee te spelen tegenover klasgenootjes e.d.?quote:Op zondag 17 juli 2011 21:45 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden ervoor gekozen omdat ze het hypocriet vonden (en nog steeds) om tegen je eigen kinderen te liegen, terwijl je kinderen juist leert dat liegen fout is.
Weet ik niet meer.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:46 schreef Auti het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat ook heel mooi. Had je dan niet heel veel moeite om het stil te houden en het spelletje mee te spelen tegenover klasgenootjes e.d.?
Ik weet dat m'n moeder het verteld en ik zoiets had van 'ja, duh!'.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik was 4 jaar toen mijn ouders vertelde dan Sinterklaas niet bestond. Tenminste, dat zeggen ze, aangezien ik zelf niks meer van weet.
Sinterklaas bestaat wel hoor. Ik zie hem elk jaar op TV.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ouders daar bewust voor kiezen.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
Toen ik in groep 3 zat kwam ik er pas achterAlhoewel ik ook klasgenootjes had die er nog in groep 6/7/8 nog in geloofden.
Ik snap dat ook niet, ik voelde me als kind echt heel erg bedrogen en was super driftig op me ouders.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:04 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ouders daar bewust voor kiezen.
Ach die vinden het zelf gewoon te leukquote:Op maandag 18 juli 2011 15:04 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ouders daar bewust voor kiezen.
Precies, ouders gebruiken het gewoon als machtspelletje.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
Kinderen lekker angst in boezemen enzo
Ik moest dan altijd mijn knex bouwwerken afbreken omdat die in de weg stonden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:32 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Precies, ouders gebruiken het gewoon als machtspelletje.
Philip Larkin - This Be The Versequote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:32 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Precies, ouders gebruiken het gewoon als machtspelletje.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:55 schreef Auti het volgende:
Vanmiddag moest ik echt heel erg hard lachen, was een soort van herkenningspuntje oid.
In 1 van de supermarkten waar ik regelmatig kom werkt een groenteboer, beetje oude man, chagarijn, introvert, hard werkend en precies e.d. Gewoon niet lastig vallen (straalt hij uit) en je moet ook geen dingen verplaatsen of te lastig doen op die afdeling want dan gaat hij nog zuurder kijken.
Kwamen er twee meisjes naar hem toe; "Meneer, kunt u ons vertellen waar de sinasappelsap ligt?"
.. .. (2 tellen, en ik dacht werkelijk gelijktijdig met hem mee en voelde hem keihard aankomen)
Groenteboer; "Waar het staat!?"
![]()
Is dat nieuw voor je, of heb je een minder gunstig rooster? Het is heel onregelmatig he... misschien ook wel s-avonds laat of zelfs s-nachts. Mensen met autisme hebben een bovengemiddelde behoefte aan structuur.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
Men, mijn hele ritme is uit het lood geslagen doordat ik draai in ploegendiensten
We hebben het niet getroffen. Als het echt zo erg is als je hier voorstelt, zou ik beter helemaal thuis kunnen blijvenquote:Op donderdag 21 juli 2011 22:29 schreef Vluchtdeur het volgende:
Yaay, terug uit Griekenland.
Ben alleen helemaal ontregeld door dat stomme tijds verschil.
Opzich was vakantie okay, had alleen liever thuis gebleven.
Dit jaar was gelukkig de laatste keer.
Nee, ik werk in de zgn 5 ploegendienst wat inhoudt dat je 6 dagen werkt en 4 dagen vrij hebt, van die 6 dagen werk je 2 dagen van 6-2 2-10 10-6. Maar telkens als ik opsta nadat ik gewerkt heb, heb ik het gevoel alsof ik een kater heb. Terwijl ik de laatste tijd bijna niets meer drink.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:50 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Is dat nieuw voor je, of heb je een minder gunstig rooster? Het is heel onregelmatig he... misschien ook wel s-avonds laat of zelfs s-nachts. Mensen met autisme hebben een bovengemiddelde behoefte aan structuur.
Hier is het ook niet alles. Ik ben de laatste tijd bezig met allerlei computerproblemen aan het oplossen. Dat is niet het werk waar ik voor betaald wordt, ook niet het leukste werk. En juli 2011 is al niet bepaald een hoogvlieger. Geen enkele dag strandweer, zelfs geen doekje voor het bloeden!
Ik heb een leuke reis naar Egypte op het oog. Zowel qua klimaat als cultureel heel interessant. Ik merk dat ik wel toe ben aan de oriëntaalse sfeer. Nu maar hopen dat ik die weken vrij kan krijgen (tweede helft van oktober). Dat hoor ik maandag wel... het goede nieuws voor deze keer: groepscontact gaat de laatste tijd prima, vandaag nog naar een borrel geweest
Wat ik er van merk is beetje moeilijk om uit te leggen, maar ik ga het toch proberen:quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
We hebben het niet getroffen. Als het echt zo erg is als je hier voorstelt, zou ik beter helemaal thuis kunnen blijven
Eén uur tijdverschil, wat merk je dan eigenlijk dat je er helemaal ontregeld van raakt?
Je hebt wel weer levenservaring er bij
Dan moet je toch echt maar eens bij mij langskomenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:10 schreef phpmystyle het volgende:
Ik kwam deze foto hier tegen en moest meteen aan dit topic denken
Maar jij hebt dat toch niet midden in je woonkamer geëtaleerd?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:02 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Dan moet je toch echt maar eens bij mij langskomen
Pittig, die ploegendiensten! Je bouwt wel een flexibiliteit op waar je in de toekomst profijt van hebt. Met arbeidsintensief werk raak je gewend aan heel hard werken; in een toekomstige baan zul je wellicht meer verdienen tegen minder inspanning.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik werk in de zgn 5 ploegendienst wat inhoudt dat je 6 dagen werkt en 4 dagen vrij hebt, van die 6 dagen werk je 2 dagen van 6-2 2-10 10-6. Maar telkens als ik opsta nadat ik gewerkt heb, heb ik het gevoel alsof ik een kater heb. Terwijl ik de laatste tijd bijna niets meer drink.
Weer een vakantie? JIj zit wel in de slappe was he
Moeilijk, moeilijk... typerend voor mensen met autisme is wel dat als hun structuur doorbroken wordt, ze heel gespannen kunnen raken. Uitgerekend voor ons is vakantie niet bepaald een sinecure. Helpt het misschien als je beseft dat je met een (klein) tijdverschil te maken hebt of gewoon denkt: oké, ik moet nog even een uur wachten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:55 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Wat ik er van merk is beetje moeilijk om uit te leggen, maar ik ga het toch proberen:
Ik neem als voorbeeld: Ik neem mijn medicatie om 21:00 uur. Nu ben ik terug in Nederland dus is het hier een uur vroeger. Ik voel altijd de tijden aan, zonder op me horloge te kijken weet ik eigenlijk al bijna dat het 21:00 uur is. Hoe? Geen idee. het is altijd zo. Dus vandaag voelde ik dat ik me medicatie moest innemen, en toen keek ik op de klok en toen was het in Nederlandse tijd 20:00. Dan klopt mijn gevoel niet met de werkelijkheid en dan schiet in in de stress.
Ik hoop dat ik het een beetje fatsoenlijk heb uitgelegd.
Vrouwen komen dan ook van een andere planeet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:44 schreef schaal_9 het volgende:
Wat me trouwens opvalt is dat vrouwen als ze geen zin hebben in een praatje, doen alsof ze je niet begrijpen/verkeerd hebben verstaan.
Voorbeeld in een winkel:
Ik: De zomer is helemaal de weg kwijt.
Zij: Je komt hier elke dag.
Het leven is net een voetbalwedstrijd: soms win je, soms verlies je en als je veel geluk achter elkaar hebt kun je je als een ware kampioen voelen. En elke dag zou je kunnen zien als een wedstrijd.
Vrouwen komen van venus, mannen van mars en autisten van plutoquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vrouwen komen dan ook van een andere planeet.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vrouwen komen van venus, mannen van mars en autisten van pluto
Goeie titel voor een boek. Ik claim de titel alvast.quote:
De parafrase was nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Goeie titel voor een boek. Ik claim de titel alvast.
Dank jequote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De parafrase was nieuw voor mij.![]()
je bent wel creatief
Je humor kan ik altijd wel waarderen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dank jezulke dingen verzin ik wel vaker.
Misschien weet ik al waar het boek over gaat. Een moppenboeken voor en door autistenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je humor kan ik altijd wel waarderen.
Ze hebben vaak wel een apart soort humor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien weet ik al waar het boek over gaat. Een moppenboeken voor en door autisten
En anders voor de NT-ers zodat ze ons beter kunnen begrijpenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze hebben vaak wel een apart soort humor.
Aangezien zo'n 1 a 2 % van de bevolking een vorm van autisme heeft, is daar misschien wel een markt voor
Dat zou niet gek zijn....Er is veel onbegrip door NT-ers over het fenomeen. Het is ook een ingewikkeld syndroom, en voor veel NT-ers moeilijk te vatten. Sommigen NT-ers zijn bereid iets verder te kijken dan hun neus lang is en zich verdiepen in het fenomeen. De meesten blijven liever onwetend.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En anders voor de NT-ers zodat ze ons beter kunnen begrijpen
Dan moet het wel in Jip en Janneke taal de meeste NT-ers zijn niet zo slimquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou niet gek zijn....Er is veel onbegrip door NT-ers over het fenomeen. Het is ook een ingewikkeld syndroom, en voor veel NT-ers moeilijk te vatten. Sommigen NT-ers zijn bereid iets verder te kijken dan hun neus lang is en zich verdiepen in het fenomeen. De meesten blijven liever onwetend.
Sja, mensen kijken liever naar amusement en dat kan ik mij ook weer voorstellen.
Er zijn ook best wel wat boeken geschreven over autisme.
Eigenlijk slaat het nergens op, aangezien Venus gewoon onbewoonbaar is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vrouwen komen van venus, mannen van mars en autisten van pluto
Juist als je dat kan, dan is dat knap. En dat meen ik ook serieus. Ingewikkelde dingen eenvoudig verwoorden is een kunst op zich.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan moet het wel in Jip en Janneke taal de meeste NT-ers zijn niet zo slim
Daarom is die vent van 'De rijdende rechter' zo geniaal. Hij kan het allemaal zo mooi verwoorden voor al die simpele zielen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Juist als je dat kan, dan is dat knap. En dat meen ik ook serieus. Ingewikkelde dingen eenvoudig verwoorden is een kunst op zich.
Vrouwen zijn overrated. Ik zie echt niet in waarom ze je gelukkiger maken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Oja, Schaal_9....ik merk toch wel een gevoeligheid van afwijzing door vrouwen van je.als dat zo is, dan kan ik mij wel voorstellen dat je een lichte allergie hebt opbouwd. Herken je dat?
![]()
Maar trekt het je niet aan hoor. Het hoeft toch immers niet aan jou te liggen dat de ander even gene zin in en praatje heeft.
Ze communiceren heel anders. Ik heb ook geen behoefte aan vrouwen, met alle respect voor vrouwen verder.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Vrouwen zijn overrated. Ik zie echt niet in waarom ze je gelukkiger maken.
Inderdaad. Een communicatieve topper vind ik deze jurist.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:14 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Daarom is die vent van 'De rijdende rechter' zo geniaal. Hij kan het allemaal zo mooi verwoorden voor al die simpele zielen.
Met sommige vrouwen kan ik best een gesprekje voeren, maar ik zie niet de meerwaarde in het feit dat ze vrouw zijn. Komt nog bij dat ik veel vrouwen ook gewoon niet begrijp. Zeker niet als het om liefde en zo gaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze communiceren heel anders. Ik heb ook geen behoefte aan vrouwen, met alle respect voor vrouwen verder.
Niet alleen vrouwen hoor... dat 'trucje' wordt zo vaak gebruikt. Doe het zelf ook zo vaakquote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:44 schreef schaal_9 het volgende:
Yesssss.... meevaller van 336 euro van UWV in aantocht!! Bedankt belastingbetalers!
Wat me trouwens opvalt is dat vrouwen als ze geen zin hebben in een praatje, doen alsof ze je niet begrijpen/verkeerd hebben verstaan.
Voorbeeld in een winkel:
Ik: De zomer is helemaal de weg kwijt.
Zij: Je komt hier elke dag.
Het leven is net een voetbalwedstrijd: soms win je, soms verlies je en als je veel geluk achter elkaar hebt kun je je als een ware kampioen voelen. En elke dag zou je kunnen zien als een wedstrijd.
Volgens mij lijkt het mis te gaan als ze het gevoel hebben dat ik haar leuk vind. Er is ook een groep waarmee gemakkelijker een klik ontstaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Oja, Schaal_9....ik merk toch wel een gevoeligheid van afwijzing door vrouwen van je.als dat zo is, dan kan ik mij wel voorstellen dat je een lichte allergie hebt opbouwd. Herken je dat?
![]()
Maar trekt het je niet aan hoor. Het hoeft toch immers niet aan jou te liggen dat de ander even gene zin in en praatje heeft.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, hoewel ik soms het gevoel heb dat mijn hersens figuurlijk doodbloeden bij het monotone werk. Maar je leert ook veel tussen de bedrijven door, door op te letten hoe bepaalde dingen in elkaar zitten (technische dingen, maar ook verhoudingen met collega's etc). Dat mag ik altijd graag analyseren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:40 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Pittig, die ploegendiensten! Je bouwt wel een flexibiliteit op waar je in de toekomst profijt van hebt. Met arbeidsintensief werk raak je gewend aan heel hard werken; in een toekomstige baan zul je wellicht meer verdienen tegen minder inspanning.
Eerste keer was bij mijn ouders, dus geen verblijfskosten... inkomen is nu op een voor mijn leeftijd normaal niveau gekomen, net iets boven het modale niveau. Maar juli 2011 is de maand van onvervulde verlangens. Ik neem de lastige aspecten van een (groeps)reis graag op de koop toe. Zo heb ik veel behoefte om alleen te zijn, wat dat betreft lijk ik wel een tistje
[..]
Moeilijk, moeilijk... typerend voor mensen met autisme is wel dat als hun structuur doorbroken wordt, ze heel gespannen kunnen raken. Uitgerekend voor ons is vakantie niet bepaald een sinecure. Helpt het misschien als je beseft dat je met een (klein) tijdverschil te maken hebt of gewoon denkt: oké, ik moet nog even een uur wachten.
Vrouwen die ik leuk vind zijn over het algemeen een tikje arrogant.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze communiceren heel anders. Ik heb ook geen behoefte aan vrouwen, met alle respect voor vrouwen verder.
Dan heb je nooit de goede ontmoet denk ikquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:11 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Eigenlijk slaat het nergens op, aangezien Venus gewoon onbewoonbaar is.
Sowieso lijkt het me een stom boek.
Ik vind het zeer prettig als vrouwen mij genegenheid tegenover mij tonen, dus van zulke kleine dingen als je hand vasthouden, aaien, tegen je aan kruipen c.q. in je arm liggen, arm in arm lopen en dat soort zaken. Dat zijn voor mij dingen die een contact een stuk intiemer maken, zonder dat het meteen iets op sexueel vlak heeft te betekenen (dat staat er los van, sex kan je in elke kroeg krijgen, genegenheid is veel lastiger te verkrijgen). Dat betekenen vrouwen voor mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Vrouwen zijn overrated. Ik zie echt niet in waarom ze je gelukkiger maken.
Pluto niet danquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:11 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Eigenlijk slaat het nergens op, aangezien Venus gewoon onbewoonbaar is.
Sowieso lijkt het me een stom boek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |