abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99580778
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:50 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig, maar ik wil me toch eens in het geloof gaan verdiepen. Ik heb een lijndraad in me leven nodig die mij een reden geeft om te leven. Die reden zoek ik nu nog steeds, en mij werd door een groepsgenoot aangeraden om me eens in het geloof te gaan verdiepen.

Ik heb alleen geen flauw idee waar ik zou moeten beginnen.
Ik speel zelf wel eens met het idee om eens een kerkdienst bij te wonen, al kan dit zoals EG poste ook online. Het is niet dat ik niet weet wat er in een kerk gebeurt of wordt gezegd. En dat weerhoud mij er een beetje van want imho is het een bijzonder saaie lezing :@
Maar ik vind een kerk dan wel weer vreselijk mooi en ik zou die sfeer wel eens willen proeven.

Als ik verplicht een geloof zou moeten kiezen dan zou ik denk ik voor Boedisme gaan.
-weg-
pi_99580814
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ga eens opzoek in de bieb
En dan alle bijbels herplaatsen in de SCFI sector ;) :@
-weg-
  zondag 17 juli 2011 @ 16:00:31 #228
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_99580815
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:43 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik ben enorm Goddelijk :Y :o
Maar voor de rest ook Atheist heur :Y Ik vind het wel allemaal interessant, in diverse opzichten.
Ik vind het aan de ene kant wat hebben en mooi allemaal (ik hou bijv van kerkorgels) en ik vind het ook mooi als mensen er iets in kunnen vinden en op die wijze samenhorig kunnen zijn. Maar voor mij is het iets uit de oudheid, "mooiste sprookje ooit!". Maar ik haat niet. Waar ik wel een hekel aan heb is als het mij wordt opgedwongen, dan kan men een pittige discussie verwachten waar de echte gelovigen zwaar beroerd van worden. Dat is dan ook weer niet mijn bedoeling maar ik weet ze elke keer weer in een hoek te lullen en de echte fanatiekelingen gaan dan maar weer menen dat ik in en in slecht ben en nog net niet de duivel ben }:|

Ik zeg ook altijd, als God echt bestaat.. dan ben ik zijn schepsel en kent hij mij en mijn redenen. We zouden goede vrienden kunnen zijn ^O^
Ik heb ook geen hekel aan religies. Sterker nog, ik vind de verhalen juist heel interessant. Zo vind ik 'Il vangelo secondo Matteo' van Pasolini een prachtige film, omdat die film gewoon gebaseerd is op de citaten van Mattheüs uit het NT. Sowieso zijn de beelden erg mooi. Ik raad echt iedereen aan om die film te zien.
signatuurloos
pi_99580880
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:00 schreef Auti het volgende:

[..]

En dan alle bijbels herplaatsen in de SCFI sector ;) :@
Hihi :+ :@
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_99580967
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ook van de satanskerk? offtopic enzo

Nee, gelukkig niet. :)
quote:
nee ik ben overtuigt Atheïst. Ik heb nog geen enkel bewijs tegen gekomen dat het bestaan van een God rechtvaardigt
Dat kan. :)
pi_99581235
http://www.dumpert.nl/med(...)s_marching_home.html

zó mooi..
Kerkorgels! _O_
Ben Middeldorp _O_ _O_
-weg-
pi_99581340
http://www.dumpert.nl/med(...)urs_orgelremix_.html

Echte gelovigen zouden dit niet goedkeuren, denk ik. Maar ik vind het fantastisch!
-weg-
  zondag 17 juli 2011 @ 16:17:32 #233
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_99581409
quote:
11s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:57 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Ik houd er niet zo van om met onbekende op vakantie te gaan. :@

[..]

Nouja, de stap zetten om het te gaan doen is voor mij wel groot. Ik heb zoiets van waarom zou ik in iets geloven wat misschien wel niet bestaat. Ik zou best die gedachten om willen zetten, maar dat lukt me simpelweg niet. 8)7 Misschien is het ook wel totaal niet weg gelegd voor mij. Maar ik zou er toch wel wat meer over willen weten. Inderdaad maar een keer naar de bieb, of Google'n.
Gewoon doen. :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_99581421
Overigens ben ik blij dat het PDD forum weer een beetje leeft. _O_
  zondag 17 juli 2011 @ 16:20:57 #235
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_99581540
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:15 schreef Auti het volgende:

Echte gelovigen zouden dit niet goedkeuren, denk ik. Maar ik vind het fantastisch!
Wow, dit is echt wel tof. _O_
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zondag 17 juli 2011 @ 16:21:06 #236
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_99581545
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet. :)
Waarom niet? Het is een geloof. Dus waarom zou daar geen aandacht aan besteed mogen worden?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 17 juli 2011 @ 17:23:16 #237
297051 schaal_9
Caissière B
pi_99583593
quote:
Op zondag 17 juli 2011 15:36 schreef Vluchtdeur het volgende:
Yaay, donderdag weer naar huis. _O_
2 weken vakantie is veelte lang.
Zomer! *O*
Lijkt me een heel mooi land, ben er in een ver verleden maar één dag geweest (Rhodos).

Nog leuke vrouwen gezien daar en op welk eiland ben je geweest?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_99584795
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:15 schreef Auti het volgende:

Geinig. En t is maar wat je 'echt gelovig' noemt. De laatste keer dat ik het checkte zei de bijbel niets over muziek smaak.
Overigens krijg ik zonder beeld erbij meer een draaiorgel gevoel.
  zondag 17 juli 2011 @ 18:06:59 #239
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_99584826
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:50 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig, maar ik wil me toch eens in het geloof gaan verdiepen. Ik heb een lijndraad in me leven nodig die mij een reden geeft om te leven. Die reden zoek ik nu nog steeds, en mij werd door een groepsgenoot aangeraden om me eens in het geloof te gaan verdiepen.

Ik heb alleen geen flauw idee waar ik zou moeten beginnen.
Verdiep je eens in het Humanisme... mijn vriendin/aanstaande vrouw is afgestudeerd aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Er is genoeg om je leven zin te geven buiten God om.
Heb persoonlijk niets met geloven. Heb een Rooms-katholieke opvoeding gekregen door de basisschool en daar had ik er al een hekel aan, Sinterklaas geloofde ik al niet in laat staan een (nog) hogere macht ;).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_99588330
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:06 schreef Maartel het volgende:

[..]

Geinig. En t is maar wat je 'echt gelovig' noemt. De laatste keer dat ik het checkte zei de bijbel niets over muziek smaak.
Overigens krijg ik zonder beeld erbij meer een draaiorgel gevoel.
Nou, ik bedoelde meer iets in de zin van dat men kan stellen dat dit niet in een kerk thuis hoort.
Wat onzin is natuurlijk, imho. Maar er zijn van die strenge oude garde figuren die dit niet kunnen waarderen.
-weg-
  zondag 17 juli 2011 @ 21:17:11 #241
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_99591703
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Verdiep je eens in het Humanisme... mijn vriendin/aanstaande vrouw is afgestudeerd aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Er is genoeg om je leven zin te geven buiten God om.
Heb persoonlijk niets met geloven. Heb een Rooms-katholieke opvoeding gekregen door de basisschool en daar had ik er al een hekel aan, Sinterklaas geloofde ik al niet in laat staan een (nog) hogere macht ;).
Ik was 4 jaar toen mijn ouders vertelde dan Sinterklaas niet bestond. Tenminste, dat zeggen ze, aangezien ik zelf niks meer van weet.
signatuurloos
pi_99592123
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:23 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Zomer! *O*
Lijkt me een heel mooi land, ben er in een ver verleden maar één dag geweest (Rhodos).

Nog leuke vrouwen gezien daar en op welk eiland ben je geweest?
Ik ben op Kos geweest, geen leuke vrouwen gezien. Daar let ik overigens ook niet op. :P
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik zal me er eens in verdiepen! :Y
pi_99592447
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik was 4 jaar toen mijn ouders vertelde dan Sinterklaas niet bestond. Tenminste, dat zeggen ze, aangezien ik zelf niks meer van weet.
Ik was 6 toen ik het doorhad. Toen werd het mij verteld dat het een geheimpje was en de andere kindjes het nog niet mochten weten :').

Het is wel leuk voor die kindjes maar eigenlijk is het een vreselijk schijnheilig feestje :o
-weg-
  zondag 17 juli 2011 @ 21:45:35 #244
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_99593197
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:30 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik was 6 toen ik het doorhad. Toen werd het mij verteld dat het een geheimpje was en de andere kindjes het nog niet mochten weten :').

Het is wel leuk voor die kindjes maar eigenlijk is het een vreselijk schijnheilig feestje :o
Mijn ouders hadden ervoor gekozen omdat ze het hypocriet vonden (en nog steeds) om tegen je eigen kinderen te liegen, terwijl je kinderen juist leert dat liegen fout is.
signatuurloos
pi_99593241
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:45 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden ervoor gekozen omdat ze het hypocriet vonden (en nog steeds) om tegen je eigen kinderen te liegen, terwijl je kinderen juist leert dat liegen fout is.
Eigenlijk is dat ook heel mooi. Had je dan niet heel veel moeite om het stil te houden en het spelletje mee te spelen tegenover klasgenootjes e.d.?
-weg-
  zondag 17 juli 2011 @ 22:12:49 #246
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_99594727
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:46 schreef Auti het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat ook heel mooi. Had je dan niet heel veel moeite om het stil te houden en het spelletje mee te spelen tegenover klasgenootjes e.d.?
Weet ik niet meer. ;(
Maar volgens mij mocht ik het de eerste jaren niet aan klasgenootjes vertellen.
signatuurloos
  zondag 17 juli 2011 @ 23:21:17 #247
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_99598706
quote:

[..]

Ik weet dat m'n moeder het verteld en ik zoiets had van 'ja, duh!'.
Was wel zwaar overstuur toen ze vertelde dat E.T. maar een film was :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_99611524
quote:

[..]

Sinterklaas bestaat wel hoor. Ik zie hem elk jaar op TV. :+
  maandag 18 juli 2011 @ 11:49:51 #249
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99613480
Toen ik in groep 3 zat kwam ik er pas achter :+ Alhoewel ik ook klasgenootjes had die er nog in groep 6/7/8 nog in geloofden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_99620345
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
Toen ik in groep 3 zat kwam ik er pas achter :+ Alhoewel ik ook klasgenootjes had die er nog in groep 6/7/8 nog in geloofden.
Ik snap niet dat ouders daar bewust voor kiezen.
signatuurloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')