Goeie titel voor een boek. Ik claim de titel alvast.quote:
De parafrase was nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Goeie titel voor een boek. Ik claim de titel alvast.
Dank jequote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De parafrase was nieuw voor mij.![]()
je bent wel creatief
Je humor kan ik altijd wel waarderen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dank jezulke dingen verzin ik wel vaker.
Misschien weet ik al waar het boek over gaat. Een moppenboeken voor en door autistenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je humor kan ik altijd wel waarderen.
Ze hebben vaak wel een apart soort humor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien weet ik al waar het boek over gaat. Een moppenboeken voor en door autisten
En anders voor de NT-ers zodat ze ons beter kunnen begrijpenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze hebben vaak wel een apart soort humor.
Aangezien zo'n 1 a 2 % van de bevolking een vorm van autisme heeft, is daar misschien wel een markt voor
Dat zou niet gek zijn....Er is veel onbegrip door NT-ers over het fenomeen. Het is ook een ingewikkeld syndroom, en voor veel NT-ers moeilijk te vatten. Sommigen NT-ers zijn bereid iets verder te kijken dan hun neus lang is en zich verdiepen in het fenomeen. De meesten blijven liever onwetend.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En anders voor de NT-ers zodat ze ons beter kunnen begrijpen
Dan moet het wel in Jip en Janneke taal de meeste NT-ers zijn niet zo slimquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou niet gek zijn....Er is veel onbegrip door NT-ers over het fenomeen. Het is ook een ingewikkeld syndroom, en voor veel NT-ers moeilijk te vatten. Sommigen NT-ers zijn bereid iets verder te kijken dan hun neus lang is en zich verdiepen in het fenomeen. De meesten blijven liever onwetend.
Sja, mensen kijken liever naar amusement en dat kan ik mij ook weer voorstellen.
Er zijn ook best wel wat boeken geschreven over autisme.
Eigenlijk slaat het nergens op, aangezien Venus gewoon onbewoonbaar is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vrouwen komen van venus, mannen van mars en autisten van pluto
Juist als je dat kan, dan is dat knap. En dat meen ik ook serieus. Ingewikkelde dingen eenvoudig verwoorden is een kunst op zich.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan moet het wel in Jip en Janneke taal de meeste NT-ers zijn niet zo slim
Daarom is die vent van 'De rijdende rechter' zo geniaal. Hij kan het allemaal zo mooi verwoorden voor al die simpele zielen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Juist als je dat kan, dan is dat knap. En dat meen ik ook serieus. Ingewikkelde dingen eenvoudig verwoorden is een kunst op zich.
Vrouwen zijn overrated. Ik zie echt niet in waarom ze je gelukkiger maken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Oja, Schaal_9....ik merk toch wel een gevoeligheid van afwijzing door vrouwen van je.als dat zo is, dan kan ik mij wel voorstellen dat je een lichte allergie hebt opbouwd. Herken je dat?
![]()
Maar trekt het je niet aan hoor. Het hoeft toch immers niet aan jou te liggen dat de ander even gene zin in en praatje heeft.
Ze communiceren heel anders. Ik heb ook geen behoefte aan vrouwen, met alle respect voor vrouwen verder.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Vrouwen zijn overrated. Ik zie echt niet in waarom ze je gelukkiger maken.
Inderdaad. Een communicatieve topper vind ik deze jurist.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:14 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Daarom is die vent van 'De rijdende rechter' zo geniaal. Hij kan het allemaal zo mooi verwoorden voor al die simpele zielen.
Met sommige vrouwen kan ik best een gesprekje voeren, maar ik zie niet de meerwaarde in het feit dat ze vrouw zijn. Komt nog bij dat ik veel vrouwen ook gewoon niet begrijp. Zeker niet als het om liefde en zo gaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze communiceren heel anders. Ik heb ook geen behoefte aan vrouwen, met alle respect voor vrouwen verder.
Niet alleen vrouwen hoor... dat 'trucje' wordt zo vaak gebruikt. Doe het zelf ook zo vaakquote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:44 schreef schaal_9 het volgende:
Yesssss.... meevaller van 336 euro van UWV in aantocht!! Bedankt belastingbetalers!
Wat me trouwens opvalt is dat vrouwen als ze geen zin hebben in een praatje, doen alsof ze je niet begrijpen/verkeerd hebben verstaan.
Voorbeeld in een winkel:
Ik: De zomer is helemaal de weg kwijt.
Zij: Je komt hier elke dag.
Het leven is net een voetbalwedstrijd: soms win je, soms verlies je en als je veel geluk achter elkaar hebt kun je je als een ware kampioen voelen. En elke dag zou je kunnen zien als een wedstrijd.
Volgens mij lijkt het mis te gaan als ze het gevoel hebben dat ik haar leuk vind. Er is ook een groep waarmee gemakkelijker een klik ontstaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Oja, Schaal_9....ik merk toch wel een gevoeligheid van afwijzing door vrouwen van je.als dat zo is, dan kan ik mij wel voorstellen dat je een lichte allergie hebt opbouwd. Herken je dat?
![]()
Maar trekt het je niet aan hoor. Het hoeft toch immers niet aan jou te liggen dat de ander even gene zin in en praatje heeft.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, hoewel ik soms het gevoel heb dat mijn hersens figuurlijk doodbloeden bij het monotone werk. Maar je leert ook veel tussen de bedrijven door, door op te letten hoe bepaalde dingen in elkaar zitten (technische dingen, maar ook verhoudingen met collega's etc). Dat mag ik altijd graag analyseren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:40 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Pittig, die ploegendiensten! Je bouwt wel een flexibiliteit op waar je in de toekomst profijt van hebt. Met arbeidsintensief werk raak je gewend aan heel hard werken; in een toekomstige baan zul je wellicht meer verdienen tegen minder inspanning.
Eerste keer was bij mijn ouders, dus geen verblijfskosten... inkomen is nu op een voor mijn leeftijd normaal niveau gekomen, net iets boven het modale niveau. Maar juli 2011 is de maand van onvervulde verlangens. Ik neem de lastige aspecten van een (groeps)reis graag op de koop toe. Zo heb ik veel behoefte om alleen te zijn, wat dat betreft lijk ik wel een tistje
[..]
Moeilijk, moeilijk... typerend voor mensen met autisme is wel dat als hun structuur doorbroken wordt, ze heel gespannen kunnen raken. Uitgerekend voor ons is vakantie niet bepaald een sinecure. Helpt het misschien als je beseft dat je met een (klein) tijdverschil te maken hebt of gewoon denkt: oké, ik moet nog even een uur wachten.
Vrouwen die ik leuk vind zijn over het algemeen een tikje arrogant.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze communiceren heel anders. Ik heb ook geen behoefte aan vrouwen, met alle respect voor vrouwen verder.
Dan heb je nooit de goede ontmoet denk ikquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:11 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Eigenlijk slaat het nergens op, aangezien Venus gewoon onbewoonbaar is.
Sowieso lijkt het me een stom boek.
Ik vind het zeer prettig als vrouwen mij genegenheid tegenover mij tonen, dus van zulke kleine dingen als je hand vasthouden, aaien, tegen je aan kruipen c.q. in je arm liggen, arm in arm lopen en dat soort zaken. Dat zijn voor mij dingen die een contact een stuk intiemer maken, zonder dat het meteen iets op sexueel vlak heeft te betekenen (dat staat er los van, sex kan je in elke kroeg krijgen, genegenheid is veel lastiger te verkrijgen). Dat betekenen vrouwen voor mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Vrouwen zijn overrated. Ik zie echt niet in waarom ze je gelukkiger maken.
Pluto niet danquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:11 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Eigenlijk slaat het nergens op, aangezien Venus gewoon onbewoonbaar is.
Sowieso lijkt het me een stom boek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |