Welke schrik?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Behoorlijk, ik hoop dat men de schrik van een aantal dagen geleden te boven is gekomen
Och, er schijnen FOK!kers te zijn die het interessant vinden om dergelijke citaten van hier elders te posten.quote:
Geen schrik, wel totale verbijstering.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Behoorlijk, ik hoop dat men de schrik van een aantal dagen geleden te boven is gekomen
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:51 schreef Auti het volgende:
[..]
Geen schrik, wel totale verbijstering.
Ik ga niet hetzelfde spelletje spelen, wil het ooooh zo graag.. maar ik pas.
Ik geloof er in dat mensen zichzelf ooit keihard tegenkomen.
Nou... misschien moeten sommige mensen eens leren relativeren.quote:
Dat zijn je bps trekjesquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:20 schreef Captain_Maximum het volgende:
Hebben jullie trouwens ook last van heftige stemmingswisselingen? Ik weet nog steeds niet of het door mijn asperger komt of door mijn borderlinetrekken. Echter word ik er wel knettergek van. Heb gisteravond ook maar een bor (bed op recept) genomen.
Helaas, inderdaad veel behoefte aan structuur en behoefte aan rust in het weekend. Maar ik ga ook regelmatig naar buiten (niet alleen hardlopen, maar ook fietsen of wandelen). Nu de zomer voorbij (?!) is misschien wel wat minder. Kleding kopen doe ik veel via internet, maar wel met volop plezierquote:Op maandag 11 juli 2011 18:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lastig hoorTja, jij hebt echt veel behoefte aan structuur en gebaande wegen, tenminste dat is altijd mijn indruk
Verder denk ik ook dat jij na een week van werk ook veel behoefte heeft aan rust om te herstellen. Misschien heb je daarom niet zoveel ruimte voor actieve dingen, zoals het uitoefenen van een leuke hobby. Verder zal sociaal contact in het weekend je ook best energie kosten...
Maar is muziekluisteren niet iets voor je in het weekend? Of lezen?
Tja, Fok! is voor tisjes natuurlijk een prachtig medium. Op eigen momenten kan je een keer berichtje achterlaten. Je hoeft dan ook niet ad hoc te reageren dit itt irlOf het weekend of door de week maakt niet uit
Dan mag je één nachtje op de open afdeling slapen. Ze hebben daar een aparte slaapkamer voor.quote:
En om dat maar even heel zwart wit uit te drukken, is dat positief of negatief. Als je de nadruk legt op ''open'' dan intrepreteer ik dat als positief.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:45 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dan mag je één nachtje op de open afdeling slapen. Ze hebben daar een aparte slaapkamer voor.
Voor mij is het positief, omdat ik dan één avond gewoon eventjes bij kan komen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En om dat maar even heel zwart wit uit te drukken, is dat positief of negatief. Als je de nadruk legt op ''open'' dan intrepreteer ik dat als positief.
Ligt eraan, sommige mensen kunnen dingen heel goed combineren, flink posten op FOK!, werken, educatie volgen, achter de playstation, boek lezen, sociaal leven, en nog even een filmpje pakken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:51 schreef Auti het volgende:
Hoe quasi sophisticated die mannetjes ook doen in hun eigen topic.
Beetje patsen met "luxe" en goed milieu e.d. , van dat compensatiegedrag.
Ik ben ook een tijd zo geweest, zeker in de tijd dat ik goed geld maakte en op alles en iedereen scheet omdat het allemaal maar pleps en paupers waren. Is een soort van puberaal rebel zijn denk ik. Wat dat betreft zou ik er eigenlijk ook moeten gaan posten, horloge laten zien e.d.
.
Smakeloze meuk daaro.. gewoon keihard rellen, en lekker op de man spelen.
Wat vinden jullie trouwens van iemand die een postgemiddelde heeft van 85 posts per dag?
In mijn omgeving zijn ze daar nogal duidelijk in..
Ach ja, was best apart. Ik reageer dan altijd maar met: de beste stuurlui staan aan wal. Ik doe mijn werk en betaal mijn belasting, dus voel me ook niet afhankelijk van hoe ze daar dan weer op reageren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, gewoon jammer hoe een topic zo praktisch omzeep is geholpen. Er hoeft er maar eentje te zijn die dat flikt. Jammer, het is een tijd goed gegaan
Wel jammer dat de zomer nu een beetje bij laat zitten. Alhoewel, het was met zo'n 22 graden ook best lekker buiten, maar jij vindt warmer weer duidelijk prettiger, een echt zomermensquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:27 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Helaas, inderdaad veel behoefte aan structuur en behoefte aan rust in het weekend. Maar ik ga ook regelmatig naar buiten (niet alleen hardlopen, maar ook fietsen of wandelen). Nu de zomer voorbij (?!) is misschien wel wat minder. Kleding kopen doe ik veel via internet, maar wel met volop plezier
Zouden NTers mij minder goed aanvoelen dan mensen met Asperger?
Dat signaleer ik dus ook bij sommige figuren die hier even groot kwamen zijn .. been there, done that..quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef Captain_Maximum het volgende:
Zelf heb ik last van grootheidswaanzin gehad waar ik me later kapot voor schaamde.![]()
Moet alleen wel oppassen dat het niet terug komt.
Dat is heel verstandig wat je zegt. En ook wat PHP en Auti hierover hebben gezegd. We hoeven ons dit topic ook niet te laten ontnemen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:06 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ach ja, was best apart. Ik reageer dan altijd maar met: de beste stuurlui staan aan wal. Ik doe mijn werk en betaal mijn belasting, dus voel me ook niet afhankelijk van hoe ze daar dan weer op reageren.
Nog gefeliciteerd met het bereiken van je 40.000e post!
Heb je nog netjes gedaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is heel verstandig wat je zegt. En ook wat PHP en Auti hierover hebben gezegd. We hoeven ons dit topic ook niet te laten ontnemen.
Dank je voor de felicitatie, ik had het niet eens gezienMaar ja, het is dan wel over tig jaar
Nou, dat zijn nog altijd 1.7 post per dagquote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Heb je nog netjes gedaan.
Zelf heb ik iets van 5000 post in meer dan 8 jaar.
Ik begrijp het.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:11 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat signaleer ik dus ook bij sommige figuren die hier even groot kwamen zijn .. been there, done that..
Ik ben inmiddels aardig veranderd, maar wat een fucking trigger
Ik ga hard, ik ga lekker....quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat als ik al die bans niet mee zou rekenen dat ik dan wel over de 50k heen ben
De meeste mensen worden prikkelbaar als ze slaap te kort komen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:28 schreef von_Preussen het volgende:
Vanochtend stond er zo'n kutjong op straat lawaai te maken en was ik al om half 8 wakker, als ik niet genoeg rust krijg dan kan ik nogal snel geprikkeld raken.
Oud en nieuw is daarom ook een hel. Jochies die continu rotje rondom de flat gooien. Om gek van te worden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De meeste mensen worden prikkelbaar als ze slaap te kort komen.![]()
Alleen bij ASS-ers is dat effect nog groter.
Oud en nieuw vind ik juist een hel omdat er dan verwacht wordt dat je vreselijk sociaal gaat doen en tenminste op 1 feestje bent en wat weet ik allemaal niet meer.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:46 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Oud en nieuw is daarom ook een hel. Jochies die continu rotje rondom de flat gooien. Om gek van te worden.
Ik geef geen fuck om oud en nieuw zelf, omdat het naar mijn mening niet meer is dan gegeven wat de mensen ooit bedacht hebben om aan te geven dat de aarde een rondje om de zon heeft gemaakt. Feestjes doe ik niet meer. De laatste keer was ik alleen thuis en ik vond dat heerlijk. 's Avonds gourmetten en filmpjes kijken en om 12 uur met champagne genieten van het siervuurwerk.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oud en nieuw vind ik juist een hel omdat er dan verwacht wordt dat je vreselijk sociaal gaat doen en tenminste op 1 feestje bent en wat weet ik allemaal niet meer.
Het liefste ben ik op oud en nieuw alleen en zet de telefoon uit, dan hoef je niemand te spreken en kan je gewoon rustig je gang gaan. Oud en nieuw is voor mij meestal een confrontatie met de zaken die in het afgelopen jaar NIET gelukt zijn en de moeilijkheden die er in het nieuwe jaar aankomen.
Hier kan ik indirect uit opmaken dat er veel meer dan werk alleen is. Op financieel vlak kom ik nog aardig in de buurt van een junior collega, maar ik heb goed beschouwd een aardige afstand tot hun belevingswereld. Dat het ondanks dat klikt met borrels en met het directie-uitje, draagt voor mij bij aan een normaal leven én een geslaagd 2011.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat je door je werk veel sociaal contact opdoet, waardoor je in de weekenden wat liever op jezelf bent en liever dingen als fietsen en wandelen alleen doet? Dat is niet verkeerd, dan kan je immers tot rust komen.
Het gaat er om dat je niet verveelt in het weekend, dat zou toch een beetje jammer zijn. Ik mag hopen dat je bijvoorbeeld je ouders ook regelmatig ziet, of broers/zussen om je verhaal ook een beetje kwijt te kunnen. Dat is ook erg belangrijk.
Tja, NT zullen grosso modo misschien wat sterker zijn in het aanvoelen van anderen..., maar mensen met Asperger zullen meer bij jou herkennen en patronen zien. Ze weten veel beter dan NT-ers wat ASS inhoudt en kunnen het veel beter plaatsen. Iemand met Asperger zal jou veel makkelijker snappen wat jou beweegt.
Ging je echt in je eentje gourmetten? Dat duurt toch veel te lang? Ik ben dan weer zo simpel dat ik gewoon normaal eet, als ik alleen ben. Ik vind gourmetten niet iets wat je in je eentje doet?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:52 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik geef geen fuck om oud en nieuw zelf, omdat het naar mijn mening niet meer is dan gegeven wat de mensen ooit bedacht hebben om aan te geven dat de aarde een rondje om de zon heeft gemaakt. Feestjes doe ik niet meer. De laatste keer was ik alleen thuis en ik vond dat heerlijk. 's Avonds gourmetten en filmpjes kijken en om 12 uur met champagne genieten van het siervuurwerk.
Maar wel lekker. En of je nou gaat gourmetten of tosti's maken, je blijft alleen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:02 schreef phpmystyle het volgende:
Dat lijkt mij nou ook niet bepaald gezellig.
Dat zou ik dus ook doen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:26 schreef Ceased2Be het volgende:
In je eentje gourmetten kan toch een stuk sneller als je gewoon alles in een braadpan mikt of ben ik nu gek?
En met familie gourmetten dan?quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:30 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar wel lekker. En of je nou gaat gourmetten of tosti's maken, je blijft alleen.
Er is denk ik veel meer nodig dan werk alleen om een mens gelukkig te maken... Je privé is erg belangrijk, je thuis... Ik hoop dat je, sinds je op jezelf woont je huis je thuis is geworden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:09 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Hier kan ik indirect uit opmaken dat er veel meer dan werk alleen is. Op financieel vlak kom ik nog aardig in de buurt van een junior collega, maar ik heb goed beschouwd een aardige afstand tot hun belevingswereld. Dat het ondanks dat klikt met borrels en met het directie-uitje, draagt voor mij bij aan een normaal leven én een geslaagd 2011.
Tistjes onder elkaar zou voor mij denk ik niet goed werken. Ik heb de idee dat het al vrij snel gaat over ervaringen delen en de relatie tot ASS. Maar via internet vind ik wel leuk.
Ik hou van tradities als deze.quote:Op woensdag 13 juli 2011 07:36 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik vind het concept Oud en Nieuw ook ongeloofelijk achterhaald! Net als kerst en sinterklaas.
Dat gaat toch niet tijdens tv kijken.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:26 schreef Ceased2Be het volgende:
In je eentje gourmetten kan toch een stuk sneller als je gewoon alles in een braadpan mikt of ben ik nu gek?
Had ik al met kerst gedaan.quote:
Je bent niet de enige, mijn dag loopt ook totaal niet lekker.quote:
Jammer om te horen dat je naar/op mavo (gaat) / (blijft).quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
Er zit een verschil tussen een dag niet lekker in je vel zitten, of even te horen krijgen dat jouw aanmelding op het laatste moment is afgeketst.
Nou, dat wordt dan 1 jaar lang op m'n handen zitten op de mavo.
Mooi artikel, er zitten echt veel herkenbare dingen in (pa ingenieur, hoewel ik niet zoveel met techniek heb) die ik ook heb meegemaakt. Het zou fijn zijn als autisme in de toekomst genuanceerder wordt gezien, in de zin van dat je niet meteen als een soort van gek wordt weggezet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:19 schreef Pandora73 het volgende:
Sommige Aspergers schoppen het best ver:
http://www.auticom.nl/fil(...)%20basis%20geven.pdf
(Link toegestuurd gekregen via een maillijst)
Nee, ik wilde havo doen en dan evt vwo indien mogelijk uiteraard, maar er is nu een aardige kink in de kabel gekomen doordat ik op 1/10 gezakt ben. Het voorstel van mijn decaan was om dan maar mbo-4 te gaan doen en zodoende door te stromen naar het hoger onderwijs. Maar helaas, tegenwoordig schijnen er nogal wat zwart-wit denkers actief te zijn binnen het MBOquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:26 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Jammer om te horen dat je naar/op mavo (gaat) / (blijft).
Wilde je VWO gaan doen? Of?
Grappig, ik had een paar weken geleden een kopie van dat artikel gekregen. Best leuk om te lezen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:19 schreef Pandora73 het volgende:
Sommige Aspergers schoppen het best ver:
http://www.auticom.nl/fil(...)%20basis%20geven.pdf
(Link toegestuurd gekregen via een maillijst)
Dat is inderdaad wel heel erg kak, aangezien het maar om 1/10e punt gaat.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik wilde havo doen en dan evt vwo indien mogelijk uiteraard, maar er is nu een aardige kink in de kabel gekomen doordat ik op 1/10 gezakt ben. Het voorstel van mijn decaan was om dan maar mbo-4 te gaan doen en zodoende door te stromen naar het hoger onderwijs. Maar helaas, tegenwoordig schijnen er nogal wat zwart-wit denkers actief te zijn binnen het MBO
Ik ben er niet in thuis, maar wat houdt dat nu in?quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
Maar het is nu definitief, kan gewoon op niv 4 beginnen, kwestie van de juiste intaker zoeken. Alles is geaccordeerd.
Het was mij het maantje weer wel
Een driejarige BOL opleiding? Nou, het is competentie gericht dus er wordt voornamelijk zelfstandigheid van je verwacht, dat zul je terugvinden in de vele projecten/werkstukken/etc die je moet doen. Verder krijg je gewoon wat algemene vakken zoals Engels, Duits, Nederlands, Wiskunde, en uiteraard de vakgeoriënteerde vakken wat bij mij neerkomt op managemant, commerciële economische vorming, Branche, en natuurlijk de stage om uiteindelijk gediplomeerd te worden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben er niet in thuis, maar wat houdt dat nu in?
Mooi. Hopelijk wordt het een succes voor je.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een driejarige BOL opleiding? Nou, het is competentie gericht dus er wordt voornamelijk zelfstandigheid van je verwacht, dat zul je terugvinden in de vele projecten/werkstukken/etc die je moet doen. Verder krijg je gewoon wat algemene vakken zoals Engels, Duits, Nederlands, Wiskunde, en uiteraard de vakgeoriënteerde vakken wat bij mij neerkomt op managemant, commerciële economische vorming, Branche, en natuurlijk de stage om uiteindelijk gediplomeerd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |