Je bent niet de enige, mijn dag loopt ook totaal niet lekker.quote:
Jammer om te horen dat je naar/op mavo (gaat) / (blijft).quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
Er zit een verschil tussen een dag niet lekker in je vel zitten, of even te horen krijgen dat jouw aanmelding op het laatste moment is afgeketst.
Nou, dat wordt dan 1 jaar lang op m'n handen zitten op de mavo.
Mooi artikel, er zitten echt veel herkenbare dingen in (pa ingenieur, hoewel ik niet zoveel met techniek heb) die ik ook heb meegemaakt. Het zou fijn zijn als autisme in de toekomst genuanceerder wordt gezien, in de zin van dat je niet meteen als een soort van gek wordt weggezet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:19 schreef Pandora73 het volgende:
Sommige Aspergers schoppen het best ver:
http://www.auticom.nl/fil(...)%20basis%20geven.pdf
(Link toegestuurd gekregen via een maillijst)
Nee, ik wilde havo doen en dan evt vwo indien mogelijk uiteraard, maar er is nu een aardige kink in de kabel gekomen doordat ik op 1/10 gezakt ben. Het voorstel van mijn decaan was om dan maar mbo-4 te gaan doen en zodoende door te stromen naar het hoger onderwijs. Maar helaas, tegenwoordig schijnen er nogal wat zwart-wit denkers actief te zijn binnen het MBOquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:26 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Jammer om te horen dat je naar/op mavo (gaat) / (blijft).
Wilde je VWO gaan doen? Of?
Grappig, ik had een paar weken geleden een kopie van dat artikel gekregen. Best leuk om te lezen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:19 schreef Pandora73 het volgende:
Sommige Aspergers schoppen het best ver:
http://www.auticom.nl/fil(...)%20basis%20geven.pdf
(Link toegestuurd gekregen via een maillijst)
Dat is inderdaad wel heel erg kak, aangezien het maar om 1/10e punt gaat.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik wilde havo doen en dan evt vwo indien mogelijk uiteraard, maar er is nu een aardige kink in de kabel gekomen doordat ik op 1/10 gezakt ben. Het voorstel van mijn decaan was om dan maar mbo-4 te gaan doen en zodoende door te stromen naar het hoger onderwijs. Maar helaas, tegenwoordig schijnen er nogal wat zwart-wit denkers actief te zijn binnen het MBO
Ik ben er niet in thuis, maar wat houdt dat nu in?quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
Maar het is nu definitief, kan gewoon op niv 4 beginnen, kwestie van de juiste intaker zoeken. Alles is geaccordeerd.
Het was mij het maantje weer wel
Een driejarige BOL opleiding? Nou, het is competentie gericht dus er wordt voornamelijk zelfstandigheid van je verwacht, dat zul je terugvinden in de vele projecten/werkstukken/etc die je moet doen. Verder krijg je gewoon wat algemene vakken zoals Engels, Duits, Nederlands, Wiskunde, en uiteraard de vakgeoriënteerde vakken wat bij mij neerkomt op managemant, commerciële economische vorming, Branche, en natuurlijk de stage om uiteindelijk gediplomeerd te worden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben er niet in thuis, maar wat houdt dat nu in?
Mooi. Hopelijk wordt het een succes voor je.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een driejarige BOL opleiding? Nou, het is competentie gericht dus er wordt voornamelijk zelfstandigheid van je verwacht, dat zul je terugvinden in de vele projecten/werkstukken/etc die je moet doen. Verder krijg je gewoon wat algemene vakken zoals Engels, Duits, Nederlands, Wiskunde, en uiteraard de vakgeoriënteerde vakken wat bij mij neerkomt op managemant, commerciële economische vorming, Branche, en natuurlijk de stage om uiteindelijk gediplomeerd te worden.
Ik heb er redelijk vertrouwen in, sowieso zijn ze daar strenger geworden tegenover ongemotiveerde studenten dus ik verwacht dat die snel genoeg geroyeerd worden als zij de boel voor de rest verzieken. Ach, ook na deze opleiding kun je verder leren (zelfs propedeuse), maar je hebt ook een basis om werk te zoeken. Dus je kunt letterlijk alle richtingen opquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi. Hopelijk wordt het een succes voor je.
Ik zocht nog even op BOL, maar dit klinkt niet zo gek idd. Hopelijk hebben je ouders nu ook wat meer vertrouwen in je.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb er redelijk vertrouwen in, sowieso zijn ze daar strenger geworden tegenover ongemotiveerde studenten dus ik verwacht dat die snel genoeg geroyeerd worden als zij de boel voor de rest verzieken. Ach, ook na deze opleiding kun je verder leren (zelfs propedeuse), maar je hebt ook een basis om werk te zoeken. Dus je kunt letterlijk alle richtingen op
Ze zijn redelijk gekalmeerd, en ook hun bekruipt het gevoel dat dit voor nu het beste is. Het is allemaal breed georiënteerd en volgend jaar heb ik mavo. (zou gvd tijd worden ookquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zocht nog even op BOL, maar dit klinkt niet zo gek idd. Hopelijk hebben je ouders nu ook wat meer vertrouwen in je.
Dus hier gaat het volgende principe op: Een luis op je hoofd betekent automatisch dat je er meerdere kunt hebben (is dikwijls ook zo)quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:40 schreef von_Preussen het volgende:
Het is een erfelijk defect, je kan het niet "krijgen" of "ontwikkelen", zoals bijv. kanker.
Het zit in je genen, dus je moet het wel van je ouders hebben meegekregen. Maar hou er wel rekening mee dat het generatie's kan overslaan en bijv. alleen maar een oom ook ASS heeft.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus hier gaat het volgende principe op: Een luis op je hoofd betekent automatisch dat je er meerdere kunt hebben (is dikwijls ook zo)
Sorry dat ik het nogal simplistisch vraag
Niet prettig idd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:36 schreef Auti het volgende:
Het dak kraakt door de wind en dat is verschrikkelijk
Ok, was daar namelijk even benieuwd na.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het zit in je genen, dus je moet het wel van je ouders hebben meegekregen. Maar hou er wel rekening mee dat het generatie's kan overslaan en bijv. alleen maar een oom ook ASS heeft.
Als je zelf kinderen maakt dan hoeven die dat ook niet per definitie te hebben, maar de kans bestaat wel dat je het doorgeeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |