abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99392354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:11 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat signaleer ik dus ook bij sommige figuren die hier even groot kwamen zijn .. been there, done that..
Ik ben inmiddels aardig veranderd, maar wat een fucking trigger :X
Ik begrijp het. :D
signatuurloos
pi_99392416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat als ik al die bans niet mee zou rekenen dat ik dan wel over de 50k heen ben :P
Ik ga hard, ik ga lekker.... _O_
pi_99392472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:28 schreef von_Preussen het volgende:
Vanochtend stond er zo'n kutjong op straat lawaai te maken en was ik al om half 8 wakker, als ik niet genoeg rust krijg dan kan ik nogal snel geprikkeld raken. :r
De meeste mensen worden prikkelbaar als ze slaap te kort komen. :{

Alleen bij ASS-ers is dat effect nog groter.
pi_99393462
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De meeste mensen worden prikkelbaar als ze slaap te kort komen. :{

Alleen bij ASS-ers is dat effect nog groter.
Oud en nieuw is daarom ook een hel. Jochies die continu rotje rondom de flat gooien. Om gek van te worden.
signatuurloos
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:49:13 #105
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99393669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:46 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Oud en nieuw is daarom ook een hel. Jochies die continu rotje rondom de flat gooien. Om gek van te worden.
Oud en nieuw vind ik juist een hel omdat er dan verwacht wordt dat je vreselijk sociaal gaat doen en tenminste op 1 feestje bent en wat weet ik allemaal niet meer.

Het liefste ben ik op oud en nieuw alleen en zet de telefoon uit, dan hoef je niemand te spreken en kan je gewoon rustig je gang gaan. Oud en nieuw is voor mij meestal een confrontatie met de zaken die in het afgelopen jaar NIET gelukt zijn en de moeilijkheden die er in het nieuwe jaar aankomen.
pi_99393906
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:49 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Oud en nieuw vind ik juist een hel omdat er dan verwacht wordt dat je vreselijk sociaal gaat doen en tenminste op 1 feestje bent en wat weet ik allemaal niet meer.

Het liefste ben ik op oud en nieuw alleen en zet de telefoon uit, dan hoef je niemand te spreken en kan je gewoon rustig je gang gaan. Oud en nieuw is voor mij meestal een confrontatie met de zaken die in het afgelopen jaar NIET gelukt zijn en de moeilijkheden die er in het nieuwe jaar aankomen.
Ik geef geen fuck om oud en nieuw zelf, omdat het naar mijn mening niet meer is dan gegeven wat de mensen ooit bedacht hebben om aan te geven dat de aarde een rondje om de zon heeft gemaakt. Feestjes doe ik niet meer. De laatste keer was ik alleen thuis en ik vond dat heerlijk. 's Avonds gourmetten en filmpjes kijken en om 12 uur met champagne genieten van het siervuurwerk.
signatuurloos
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:09:05 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99394792
Ach, met oud&nieuw vind ik het best leuk om samen te zijn met familie e.d, maar ik zie ook werkelijk het nut er niet van in om geforceerd feest te gaan vieren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:09:56 #108
297051 schaal_9
Caissière B
pi_99394829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat je door je werk veel sociaal contact opdoet, waardoor je in de weekenden wat liever op jezelf bent en liever dingen als fietsen en wandelen alleen doet? Dat is niet verkeerd, dan kan je immers tot rust komen.

Het gaat er om dat je niet verveelt in het weekend, dat zou toch een beetje jammer zijn. Ik mag hopen dat je bijvoorbeeld je ouders ook regelmatig ziet, of broers/zussen om je verhaal ook een beetje kwijt te kunnen. Dat is ook erg belangrijk. :Y

Tja, NT zullen grosso modo misschien wat sterker zijn in het aanvoelen van anderen..., maar mensen met Asperger zullen meer bij jou herkennen en patronen zien. Ze weten veel beter dan NT-ers wat ASS inhoudt en kunnen het veel beter plaatsen. Iemand met Asperger zal jou veel makkelijker snappen wat jou beweegt. :)
Hier kan ik indirect uit opmaken dat er veel meer dan werk alleen is. Op financieel vlak kom ik nog aardig in de buurt van een junior collega, maar ik heb goed beschouwd een aardige afstand tot hun belevingswereld. Dat het ondanks dat klikt met borrels en met het directie-uitje, draagt voor mij bij aan een normaal leven én een geslaagd 2011.

Tistjes onder elkaar zou voor mij denk ik niet goed werken. Ik heb de idee dat het al vrij snel gaat over ervaringen delen en de relatie tot ASS. Maar via internet vind ik wel leuk.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_99395928
Oud en Nieuw _O_
Groot feest hoeft voor mij niet, te druk en alles. Het is zo lastig te omschrijven heh, want ik kan ook niet tegen herrie en een schreeuwend koter in de ochtend of mensen die herrie maken.. ooooh afschruwelijk.. Maar met Oud en Nieuw.. tja.. dat is voor mij een vrijbrief.
Dat komt ook omdat het afgesproken is, denk ik. Het mag dan, je kan er ook niet omheen. Ik vind dan ook dat ik niet heel erg rekening hoef te houden met anderen, als ik het wel doe dan doet een ander het niet... iedereen weet dat er herrie is op 31 december. Ik heb dus ook een hekel aan vroegtijdig afsteken en al dat. Maar op 31 december moet het knallen! :Y
Ik houd wel rekening met ramen, en ook als ik weet van dieren. 1 van mijn honden is ook echt panisch voor knallen en die is rond oud en nieuw dus ook echt totaal van slag, dus ik ga niet expres dieren pesten. Dus ik hou er ook zoveel mogelijk rekening mee, maar op 31 december is dat bijna niet te doen. Als ik het niet doe dan doet een ander het wel, dat is dus mijn vrijbrief. Maar ik ga ook makkelijk ergens anders staan knallen als er problemen zijn.

^O^
-weg-
pi_99396056
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:52 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik geef geen fuck om oud en nieuw zelf, omdat het naar mijn mening niet meer is dan gegeven wat de mensen ooit bedacht hebben om aan te geven dat de aarde een rondje om de zon heeft gemaakt. Feestjes doe ik niet meer. De laatste keer was ik alleen thuis en ik vond dat heerlijk. 's Avonds gourmetten en filmpjes kijken en om 12 uur met champagne genieten van het siervuurwerk.
Ging je echt in je eentje gourmetten? Dat duurt toch veel te lang? Ik ben dan weer zo simpel dat ik gewoon normaal eet, als ik alleen ben. Ik vind gourmetten niet iets wat je in je eentje doet?
-weg-
  woensdag 13 juli 2011 @ 01:02:31 #111
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99397265
Dat lijkt mij nou ook niet bepaald gezellig.
pi_99400834
Ik vind het concept Oud en Nieuw ook ongeloofelijk achterhaald! Net als kerst en sinterklaas. :r
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_99403631
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 01:02 schreef phpmystyle het volgende:
Dat lijkt mij nou ook niet bepaald gezellig.
Maar wel lekker. En of je nou gaat gourmetten of tosti's maken, je blijft alleen.
signatuurloos
pi_99405297
In je eentje gourmetten kan toch een stuk sneller als je gewoon alles in een braadpan mikt of ben ik nu gek? :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_99405421
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:26 schreef Ceased2Be het volgende:
In je eentje gourmetten kan toch een stuk sneller als je gewoon alles in een braadpan mikt of ben ik nu gek? :)
Dat zou ik dus ook doen.
Maar aan de andere kant heeft het ook wel wat :D .
-weg-
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:45:00 #116
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99405958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:30 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Maar wel lekker. En of je nou gaat gourmetten of tosti's maken, je blijft alleen.
En met familie gourmetten dan?
pi_99407496
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:09 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Hier kan ik indirect uit opmaken dat er veel meer dan werk alleen is. Op financieel vlak kom ik nog aardig in de buurt van een junior collega, maar ik heb goed beschouwd een aardige afstand tot hun belevingswereld. Dat het ondanks dat klikt met borrels en met het directie-uitje, draagt voor mij bij aan een normaal leven én een geslaagd 2011.

Tistjes onder elkaar zou voor mij denk ik niet goed werken. Ik heb de idee dat het al vrij snel gaat over ervaringen delen en de relatie tot ASS. Maar via internet vind ik wel leuk.
Er is denk ik veel meer nodig dan werk alleen om een mens gelukkig te maken... Je privé is erg belangrijk, je thuis... Ik hoop dat je, sinds je op jezelf woont je huis je thuis is geworden. :)

Ik denk best, dat je thuis veel met je werk bezig bent en het misschien wat lastig kan loslaten. Toch zou dat goed zijn, als je dat zou kunnen. Wel gemakkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. :{

Tja, tisjes onder elkaar... Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, dat kan triggers geven. Als je mensen irl ziet, dan zie je en dan herken je ook veel meer in anderen ASS-er. Kan best confronterend zijn. Ook al ken ik ze niet, ik haal ze er meteen uit....(herkenningspunten).

Als je van te voren weet dat je een ASS-er irl treft en je gaat het gesprek aan, dan scheelt het ook weer hoe je zo'n gesprek aangaat. Zie je de persoon louter als ASS-er dan is de neiging om ervaringen uit te wisselen erg groot. Maar je kan ook voor kiezen om de ASS-er net zoals iedere andere NT te benaderen. Dat scheelt natuurlijk weer wel.

Een forum is natuurlijk nogal gefilterd tov irl.... Dat voelt veiliger en je kan terugtrekken maar weer je ook wilt. :)
pi_99407542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 07:36 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik vind het concept Oud en Nieuw ook ongeloofelijk achterhaald! Net als kerst en sinterklaas. :r
Ik hou van tradities als deze. :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:41:11 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99407874
http://www.elsevier.nl/we(...)-maken-of-breken.htm

Heeft niet direct iets te maken met de insteek van dit topic, maar het ligt wel in het verlengde daarvan. Hoe dan ook, interessant artikel.
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:01:29 #120
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99410974
Wat een gigantische schijtdag.
pi_99411168
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
SSDD
-weg-
pi_99411207
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:26 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat gaat toch niet tijdens tv kijken.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En met familie gourmetten dan?
Had ik al met kerst gedaan. :)
signatuurloos
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:15:01 #123
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99411541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:06 schreef Auti het volgende:

[..]

SSDD
Dat houdt in ? :P
pi_99411571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat houdt in ? :P
Same Shit, Different Day.
-weg-
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:21:10 #125
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99411796
Oh, en wiens shit is erger ditmaal ? :P
pi_99413380
quote:
Je bent niet de enige, mijn dag loopt ook totaal niet lekker.
pi_99414103
Sommige Aspergers schoppen het best ver:
http://www.auticom.nl/fil(...)%20basis%20geven.pdf
(Link toegestuurd gekregen via een maillijst)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:19:49 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99414111
Er zit een verschil tussen een dag niet lekker in je vel zitten, of even te horen krijgen dat jouw aanmelding op het laatste moment is afgeketst.

Nou, dat wordt dan 1 jaar lang op m'n handen zitten op de mavo.
pi_99414332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
Er zit een verschil tussen een dag niet lekker in je vel zitten, of even te horen krijgen dat jouw aanmelding op het laatste moment is afgeketst.

Nou, dat wordt dan 1 jaar lang op m'n handen zitten op de mavo.
Jammer om te horen dat je naar/op mavo (gaat) / (blijft).
Wilde je VWO gaan doen? Of?
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:49:14 #130
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99415198
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:19 schreef Pandora73 het volgende:
Mooi artikel, er zitten echt veel herkenbare dingen in (pa ingenieur, hoewel ik niet zoveel met techniek heb) die ik ook heb meegemaakt. Het zou fijn zijn als autisme in de toekomst genuanceerder wordt gezien, in de zin van dat je niet meteen als een soort van gek wordt weggezet.

Hoewel ik eerder iemand zou zijn die het in een werkomgeving zou verzwijgen, niet zozeer omdat ik mij ervoor schaam, maar ik wil niet het predikaat van "ach kijk hem eens zielig doen met z'n labeltje" opgeplakt krijgen. :{

Dank voor het delen!
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:11:07 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99416054
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:26 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Jammer om te horen dat je naar/op mavo (gaat) / (blijft).
Wilde je VWO gaan doen? Of?
Nee, ik wilde havo doen en dan evt vwo indien mogelijk uiteraard, maar er is nu een aardige kink in de kabel gekomen doordat ik op 1/10 gezakt ben. Het voorstel van mijn decaan was om dan maar mbo-4 te gaan doen en zodoende door te stromen naar het hoger onderwijs. Maar helaas, tegenwoordig schijnen er nogal wat zwart-wit denkers actief te zijn binnen het MBO :')
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:11:35 #132
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99416071
Overigens kan ik er ook niet om janken, dat hele mbo is een pot nat, je krijgt geen flikker uitgelegd, en leren kun je beter thuis doen.
pi_99416198
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:19 schreef Pandora73 het volgende:
Grappig, ik had een paar weken geleden een kopie van dat artikel gekregen. Best leuk om te lezen.
signatuurloos
pi_99421953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, ik wilde havo doen en dan evt vwo indien mogelijk uiteraard, maar er is nu een aardige kink in de kabel gekomen doordat ik op 1/10 gezakt ben. Het voorstel van mijn decaan was om dan maar mbo-4 te gaan doen en zodoende door te stromen naar het hoger onderwijs. Maar helaas, tegenwoordig schijnen er nogal wat zwart-wit denkers actief te zijn binnen het MBO :')
Dat is inderdaad wel heel erg kak, aangezien het maar om 1/10e punt gaat. :(
pi_99424300
Ik herken mij dus totaal niet in wat jullie hier over feestjes, O&N, etc. Ik voel mij zeker wel eens rot maar dat is meestal na 1 of 2 dagen wel over. Het leven is kut. Soms.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:19:47 #136
297051 schaal_9
Caissière B
pi_99468031
quote:
Wat een gigantische schijtdagmaand.
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:58:42 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99475351
Maar het is nu definitief, kan gewoon op niv 4 beginnen, kwestie van de juiste intaker zoeken. Alles is geaccordeerd.

Het was mij het maantje weer wel :P
pi_99475622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
Maar het is nu definitief, kan gewoon op niv 4 beginnen, kwestie van de juiste intaker zoeken. Alles is geaccordeerd.

Het was mij het maantje weer wel :P
Ik ben er niet in thuis, maar wat houdt dat nu in? :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:16:37 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99476251
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben er niet in thuis, maar wat houdt dat nu in? :)
Een driejarige BOL opleiding? Nou, het is competentie gericht dus er wordt voornamelijk zelfstandigheid van je verwacht, dat zul je terugvinden in de vele projecten/werkstukken/etc die je moet doen. Verder krijg je gewoon wat algemene vakken zoals Engels, Duits, Nederlands, Wiskunde, en uiteraard de vakgeoriënteerde vakken wat bij mij neerkomt op managemant, commerciële economische vorming, Branche, en natuurlijk de stage om uiteindelijk gediplomeerd te worden.
pi_99476574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Een driejarige BOL opleiding? Nou, het is competentie gericht dus er wordt voornamelijk zelfstandigheid van je verwacht, dat zul je terugvinden in de vele projecten/werkstukken/etc die je moet doen. Verder krijg je gewoon wat algemene vakken zoals Engels, Duits, Nederlands, Wiskunde, en uiteraard de vakgeoriënteerde vakken wat bij mij neerkomt op managemant, commerciële economische vorming, Branche, en natuurlijk de stage om uiteindelijk gediplomeerd te worden.
Mooi. Hopelijk wordt het een succes voor je. :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:25:12 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99476791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mooi. Hopelijk wordt het een succes voor je. :)
Ik heb er redelijk vertrouwen in, sowieso zijn ze daar strenger geworden tegenover ongemotiveerde studenten dus ik verwacht dat die snel genoeg geroyeerd worden als zij de boel voor de rest verzieken. Ach, ook na deze opleiding kun je verder leren (zelfs propedeuse), maar je hebt ook een basis om werk te zoeken. Dus je kunt letterlijk alle richtingen op :)
pi_99476934
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb er redelijk vertrouwen in, sowieso zijn ze daar strenger geworden tegenover ongemotiveerde studenten dus ik verwacht dat die snel genoeg geroyeerd worden als zij de boel voor de rest verzieken. Ach, ook na deze opleiding kun je verder leren (zelfs propedeuse), maar je hebt ook een basis om werk te zoeken. Dus je kunt letterlijk alle richtingen op :)
Ik zocht nog even op BOL, maar dit klinkt niet zo gek idd. Hopelijk hebben je ouders nu ook wat meer vertrouwen in je. :)
pi_99477460
Het dak kraakt door de wind en dat is verschrikkelijk :{
-weg-
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:36:51 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99477507
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zocht nog even op BOL, maar dit klinkt niet zo gek idd. Hopelijk hebben je ouders nu ook wat meer vertrouwen in je. :)
Ze zijn redelijk gekalmeerd, en ook hun bekruipt het gevoel dat dit voor nu het beste is. Het is allemaal breed georiënteerd en volgend jaar heb ik mavo. (zou gvd tijd worden ook :P )

En hoe gaat het met jou?
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:39:02 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99477633
Overigens heb ik laatst te horen gekregen dat familie van mij ook ass schijnt te hebben. Is zoiets erfelijk of gewoon toeval?
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:40:44 #146
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99477725
Het is een erfelijk defect, je kan het niet "krijgen" of "ontwikkelen", zoals bijv. kanker.
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:42:25 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99477820
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:40 schreef von_Preussen het volgende:
Het is een erfelijk defect, je kan het niet "krijgen" of "ontwikkelen", zoals bijv. kanker.
Dus hier gaat het volgende principe op: Een luis op je hoofd betekent automatisch dat je er meerdere kunt hebben (is dikwijls ook zo)

Sorry dat ik het nogal simplistisch vraag :P
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:43:53 #148
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99477922
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dus hier gaat het volgende principe op: Een luis op je hoofd betekent automatisch dat je er meerdere kunt hebben (is dikwijls ook zo)

Sorry dat ik het nogal simplistisch vraag :P
Het zit in je genen, dus je moet het wel van je ouders hebben meegekregen. Maar hou er wel rekening mee dat het generatie's kan overslaan en bijv. alleen maar een oom ook ASS heeft.

Als je zelf kinderen maakt dan hoeven die dat ook niet per definitie te hebben, maar de kans bestaat wel dat je het doorgeeft.
pi_99478705
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:36 schreef Auti het volgende:
Het dak kraakt door de wind en dat is verschrikkelijk :{
Niet prettig idd. :{
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:18:42 #150
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99480241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:43 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het zit in je genen, dus je moet het wel van je ouders hebben meegekregen. Maar hou er wel rekening mee dat het generatie's kan overslaan en bijv. alleen maar een oom ook ASS heeft.

Als je zelf kinderen maakt dan hoeven die dat ook niet per definitie te hebben, maar de kans bestaat wel dat je het doorgeeft.
Ok, was daar namelijk even benieuwd na.
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:22:51 #151
297051 schaal_9
Caissière B
pi_99480481
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:43 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zou het echt altijd erfelijk zijn, desnoods via wat verdere familie, en kan het niet door andere factoren ontstaan?
Ik ben zelf geadopteerd, zou heel goed kunnen dat mijn biologische ouders ASS hebben en ze mij daardoor niet konden opvoeden.
pi_99482395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:22 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Zou het echt altijd erfelijk zijn, desnoods via wat verdere familie, en kan het niet door andere factoren ontstaan?
Ik ben zelf geadopteerd, zou heel goed kunnen dat mijn biologische ouders ASS hebben en ze mij daardoor niet konden opvoeden.
Men vermoedt bij ASS wel een "aanzienlijke" erfelijke component...

Goh, wat heftig Schaal_9, dat je ook nog eens geadopteerd bent... Je leven is bepaald niet eenvoudig begonnen begrijp ik des te meer, geboren met ASS en ouders die je niet konden opvoeden.. ;( Ik kijk wel eens naar Spoorloos, vaak dat geadopteerde kinderen toch willen weten wie hun biologische ouders zijn en graag met ze in contact willen komen.

Maar zou je niet graag in contact willen komen met je biologische ouders? Ze wonen vast niet in Nederland, maar elders op deze wereld?

Tja, vaak is het inderdaad een verhaal dat ouders hun kinderen om wat voor reden dan ook niet kunnen opvoeden... Zo erg vind ik dat, maar helaas vaak een feit.

Je zal je best afgevraagd hebben waarom je biologische ouders hebben afgestaan. :{ Maar ik heb absoluut geen idee wat het is om geadopteerd te zijn.

Maar gelukkig heb je toch ouders die jou graag wilden, dan zijn toch mensen met een hart die jou een toekomst hebben gegeven die jou is toegekomen. :)

Ik hoop maar voor je dat je dat hele proces een plekje heeft kunnen geven :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:47:24 #153
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99485021
Niets meer dan lof voor EG hoe hij bepaalde dingen weet te verwoorden. Een puntje van aandacht is wel dat je ook mensen eerlijk moet vertellen als ze verkeerd bezig zijn, of een bepaalde handeling/beslissing moeten heroverwegen.

Je moet altijd eerlijk blijven, want als je dat doet hebben mensen echt wat aan je ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:55:08 #154
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_99485335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ach als je 21 bent kun je gewoon 'n toelatingsexamen doen voor wat voor opleiding dan ook die je wil gaan volgen. :)
Hallon!
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:57:25 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99485450
quote:
4s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ach als je 21 bent kun je gewoon 'n toelatingsexamen doen voor wat voor opleiding dan ook die je wil gaan volgen. :)
Klopt, maar dan moet je er vanuit gaan dat je dat haalt, en dat je een bepaalde basis mist. Lijkt me niet handig.
pi_99495055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
Niets meer dan lof voor EG hoe hij bepaalde dingen weet te verwoorden. Een puntje van aandacht is wel dat je ook mensen eerlijk moet vertellen als ze verkeerd bezig zijn, of een bepaalde handeling/beslissing moeten heroverwegen.

Je moet altijd eerlijk blijven, want als je dat doet hebben mensen echt wat aan je ;)
Dank je. :)

Ik probeer soms heel subtiel ook wel eens kritische feedback te geven door soms met tegenvragen te komen. ;)
pi_99497297
Pfff, voor t eerst sinds jaren volledig van de alcohol af (gedwongen ivm medicatie) en nu merk ik in één klap kei hard hoe autistisch ik echt ben. Erg frustrerend als je de afgelopen jaren wel hebt kunnen genieten van zomerfeesten, concerten en contact met vrienden :{
pi_99497726
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:34 schreef Maartel het volgende:
Pfff, voor t eerst sinds jaren volledig van de alcohol af (gedwongen ivm medicatie) en nu merk ik in één klap kei hard hoe autistisch ik echt ben. Erg frustrerend als je de afgelopen jaren wel hebt kunnen genieten van zomerfeesten, concerten en contact met vrienden :{
Ik vraag mij wel eens af wat nu eigenlijk gezonder is.
Welke medicijnen gebruik je nu?
-weg-
pi_99497795
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:46 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik vraag mij wel eens af wat nu eigenlijk gezonder is.
Welke medicijnen gebruik je nu?
Bupropion. Schijnt écht niet goed samen te gaan.
Ik weet het ook niet zo goed hoor, ze zeggen wel 'richt je leven anders in', maar gewoon maar accepteren dat drukte en gezelligheid niets voor mij is is ook zoiets.

Maarja, zonder medicijn had ik wel weer de nodige paniek en depressieklachten, waarvan ik nu natuurlijk roep dat t wel meeviel, maar ik heb niet voor niks die pillen gekregen.. Plus dat ze wel goed helpen w.b. mijn adhd.
pi_99498357
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:49 schreef Maartel het volgende:

[..]

Bupropion. Schijnt écht niet goed samen te gaan.
Ik weet het ook niet zo goed hoor, ze zeggen wel 'richt je leven anders in', maar gewoon maar accepteren dat drukte en gezelligheid niets voor mij is is ook zoiets.

Maarja, zonder medicijn had ik wel weer de nodige paniek en depressieklachten, waarvan ik nu natuurlijk roep dat t wel meeviel, maar ik heb niet voor niks die pillen gekregen.. Plus dat ze wel goed helpen w.b. mijn adhd.
Tja, ik weet het dus ook niet eigenlijk. Of laat ik zeggen dat ik niet weet wat ik met mijzelf aan moet. Ik was weer begonnen met ritalin maar dat is echt heel slecht oor mij, ik heb ze nu weggegooid want ik word er echt heel erg depri van en emoties en alles.

Ik moet het in andere dingen zoeken en vinden denk ik, ook gewoon helemaal mijn eigen weg. Nu zit ik te denken aan een LOI cursus die gericht is op een eigen PC-service bedrijf te beginnen.
-weg-
pi_99500996
Ik vermaak me opzich wel prima achter mijn computer, met mijn muziek, wat vrijwilligerwerk en een paar buiten de deur activiteiten erbij en klaar.. Het is ws meer tegenover de rest van de wereld (en vooral vrienden die mij minder beperkt gewend waren) moeilijk .
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:18:00 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99517621
Dan is er toch geen probleem op het alcohol gemis na.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:30:30 #163
297051 schaal_9
Caissière B
pi_99518364
@EchtGaaf:
Gek genoeg heb ik er helemaal niks mee, bij mij is die behoefte nooit gegroeid dat ik wil weten wie mijn biologische ouders zijn. Dat komt deels omdat ik al heel jong ben geadopteerd - ik spreek ook niet de taal van mijn geboorteland.

Mijn leven is zeker niet zo heftig als het lijkt en heb een prima opvoeding genoten.
------------------
Wow... aso man!! Ik was ff een stukje aan het fietsen in Midden-Delfland, kwam daar ook langs een fietsstraat. Dat betekent: auto’s zijn welkom, mits ze hun snelheid aanpassen (max. 30 km/uur, smalle weg). Komt er zo’n kutpatser in zijn dikke rijkeluisbak met minstens 70 km/uur aanscheuren zonder ook maar enige vaart te minderen 8)7

Te snel rijden.. prima, maar doe het dan op het 60 km/uur gedeelte waar het wat breder is en/of breng alleen je eigen veiligheid in gevaar.
pi_99526343
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
Dan is er toch geen probleem op het alcohol gemis na.
Nouja, die buitenwereld heb je toch nog wel af-en-toe mee te maken.
En vrienden waar ik voorheen elke week wel een avond mee op stap ging vinden het ook een beetje moeilijk te plaatsen dat ik ineens aangeef dat niet te trekken.. Plus dat als ik terugkijk op de afgelopen jaren de leukste momenten wel juist diegene waren die ik nuchter niet zo makkelijk aandurf, zoals concerten, zomerfeesten, verjaardagen.. Ik kan ze best aangaan hoor, voorheen was het ook wel eens overdag, alleen dan is t gewoon hard werken en geen moment plezier, en dat is toch niet de bedoeling van dergelijke dingen.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 00:32:36 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99527752
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 00:04 schreef Maartel het volgende:

[..]

Nouja, die buitenwereld heb je toch nog wel af-en-toe mee te maken.
En vrienden waar ik voorheen elke week wel een avond mee op stap ging vinden het ook een beetje moeilijk te plaatsen dat ik ineens aangeef dat niet te trekken.. Plus dat als ik terugkijk op de afgelopen jaren de leukste momenten wel juist diegene waren die ik nuchter niet zo makkelijk aandurf, zoals concerten, zomerfeesten, verjaardagen.. Ik kan ze best aangaan hoor, voorheen was het ook wel eens overdag, alleen dan is t gewoon hard werken en geen moment plezier, en dat is toch niet de bedoeling van dergelijke dingen.
Ik kan je een beetje begrijpen, aangeschoten zijn geeft gewoon een onbeschrijvelijk goed gevoel. Daar kan niks tegen op, en ik vind dat zoiets best zo nu en dan moet kunnen :) Je moet ook niet te streng zijn naar jezelf. (hoewel ik jouw achterliggende problematiek niet ken )
pi_99529366
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1677403/7/25#99527752]
Ik kan je een beetje begrijpen, aangeschoten zijn geeft gewoon een onbeschrijvelijk goed gevoel. Daar kan niks tegen op, en ik vind dat zoiets best zo nu en dan moet kunnen :) Je moet ook niet te streng zijn naar jezelf. (hoewel ik jouw achterliggende problematiek niet ken )
Nouja, ik zou t af-en-toe nog best willen, alleen zou dat in combinatie met medicatie tot blackouts, depressie en epilepsieaanvallen kunnen leiden, dus dan is t al niet echt meer verleidelijk.
Da's ws ook waarom ik het zo moeilijk vind, het gevoel van 'nooit meer mogen' is gewoon frustrerend. Plus dat ik de afgelopen jaren ook wel heel erg standaard wist wanneer ik angstig/gespannen was dat ik 's avonds altijd terug kon vallen op een biertje, dus hoe ik zonder ondersteuning/uitvluchten functioneer voel ik nu pas echt goed.. en da's pittig, want dat geeft t gevoel alsof je iets wordt afgepakt en je er alleen maar klachten bij krijgt.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 16:10:24 #167
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99544143
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 00:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik kan je een beetje begrijpen, aangeschoten zijn geeft gewoon een onbeschrijvelijk goed gevoel.
Zet dan eens een spuit heroine in je arm, het gevoel wat je dan krijgt schijnt pas echt buiten alles te gaan. Het schijnt zelfs zo goed te zijn dat je er heel snel verslaafd aan raakt.

Nee, ik ben geen ervaringsdeskundige, ik heb nooit drugs gebruikt of geprobeerd en zal die verleiding* ook altijd weerstaan.

* Zie het af en toe in mijn omgeving gebruikt worden en heb het ook wel een keertje aangeboden gekregen, maar ik heb er geen behoefte / nieuwschierigheid aan dus ik sla het steevast af.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 16:22:37 #168
297051 schaal_9
Caissière B
pi_99544711
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 01:12 schreef Maartel het volgende:

[..]

Nouja, ik zou t af-en-toe nog best willen, alleen zou dat in combinatie met medicatie tot blackouts, depressie en epilepsieaanvallen kunnen leiden, dus dan is t al niet echt meer verleidelijk.
Da's ws ook waarom ik het zo moeilijk vind, het gevoel van 'nooit meer mogen' is gewoon frustrerend. Plus dat ik de afgelopen jaren ook wel heel erg standaard wist wanneer ik angstig/gespannen was dat ik 's avonds altijd terug kon vallen op een biertje, dus hoe ik zonder ondersteuning/uitvluchten functioneer voel ik nu pas echt goed.. en da's pittig, want dat geeft t gevoel alsof je iets wordt afgepakt en je er alleen maar klachten bij krijgt.
Moeilijk, moeilijk... vooral ook de combinatie autisme en ADHD. Heb je het idee dat je vroeger mee kon draaien omdat je vanwege de alcohol ongeremder was? Het is niet ongebruikelijk dat uitgerekend mensen met autisme minder plezier beleven aan leuke activiteiten dan andere mensen. Ik heb dat zelf enigszins met vakanties. Zijn mensen in je omgeving wel begripvol?

Met dit weer valt er ook weinig te genieten, iedereen weer lange broeken aan. Totaal onbruikbaar weer voor elke denkbare buitenactiviteit, er is nog net geen watersnoodramp.
pi_99545840
Ach, mijn voorkeur gaat toch uit naar binnen :)
Plus dat t dan tenminste een beetje rustig is met de Nijmeegse zomerfeesten, waar ik middenin woon :P (help!)

Ik heb absoluut het gevoel dat ik met alcohol mijn grenzen wat verlegte.. alleen dat valt wel op 2 manieren uit te leggen. Behandelaars zeggen vooral 'als iets je zonder alcohol geen plezier en alleen maar spanning oplevert dan moet je gewoon accepteren dat t niks voor jou is', terwijl vrienden weer zoiets hebben van 'laat je niet zieker praten dan je bent, je hebt t altijd gekund, dat verandert echt niet omdat je wat minder drinkt... en als je dan een biertje nodig hebt dan moet t maar, da's gezonder dan niet sociaal functioneren'.

Dat laatste is natuurlijk opbeurend bedoeld, maar geeft me wel gigantisch t gevoel niet begrepen te worden, zo van 'ach kom op, gewoon niet zo moeilijk doen!'
pi_99545854
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 01:12 schreef Maartel het volgende:

[..]

Had ik ook altijd, bij mij is het alleen zo'n random omslagpunt tussen gezellig meekletsen en 'fuck it ik ga naar huis en zeg het niemand'. Dat laatste werd niet altijd gewaardeerd.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_99555463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 21:30 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf:
Gek genoeg heb ik er helemaal niks mee, bij mij is die behoefte nooit gegroeid dat ik wil weten wie mijn biologische ouders zijn. Dat komt deels omdat ik al heel jong ben geadopteerd - ik spreek ook niet de taal van mijn geboorteland.

Mijn leven is zeker niet zo heftig als het lijkt en heb een prima opvoeding genoten.
------------------
Wow... aso man!! Ik was ff een stukje aan het fietsen in Midden-Delfland, kwam daar ook langs een fietsstraat. Dat betekent: auto’s zijn welkom, mits ze hun snelheid aanpassen (max. 30 km/uur, smalle weg). Komt er zo’n kutpatser in zijn dikke rijkeluisbak met minstens 70 km/uur aanscheuren zonder ook maar enige vaart te minderen 8)7

Te snel rijden.. prima, maar doe het dan op het 60 km/uur gedeelte waar het wat breder is en/of breng alleen je eigen veiligheid in gevaar.
Goh, bijzonder is dat, dat je die behoefte niet hebt. (maar dat geldt ook voor je biologische ouders als ze nog in leven zijn :{ ) ..Het is voor mij niet voor te stellen hoe het is om geadopteerd te zijn. :{

Ik kan me wel voorstellen als je al heel jong geadopteerd bent, dat je dan geen enkele herinnering hebt aan je biologische ouders. Laat staan dat je daar een band mee kan hebben. Vanuit dat perspectief kan ik mij inderdaad voorstellen dat je geen behoefte hebt om met ze in contact te komen. Hoe anders zal dat zijn met je ouders die je groot hebben gebracht en je broer(s) en zus(sen).

Ik geloof dat dit ook voor jou een onderdeel is van je leven dat zo voorbestemd is. Mooi dat je in land met prachtige mogelijkheden bent opgegroeid en zeer waarschijnlijk deel uitmaakt in een familie met warme mensen. :)

Tja, ik maak ook vaak genoeg agressief gedrag mee in het verkeer. Asociaal gedrag kom je in alle lagen van de bevolking tegen, die "epidemie" discrimineert niet. Wat mij opvalt is dat niet eens de jeugd maar vooral ouderen zijn die schuldig maken aan asociaal gedrag. :{
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:55:37 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99555930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:45 schreef Maartel het volgende:
Ach, mijn voorkeur gaat toch uit naar binnen :)
Plus dat t dan tenminste een beetje rustig is met de Nijmeegse zomerfeesten, waar ik middenin woon :P (help!)

Ik heb absoluut het gevoel dat ik met alcohol mijn grenzen wat verlegte.. alleen dat valt wel op 2 manieren uit te leggen. Behandelaars zeggen vooral 'als iets je zonder alcohol geen plezier en alleen maar spanning oplevert dan moet je gewoon accepteren dat t niks voor jou is', terwijl vrienden weer zoiets hebben van 'laat je niet zieker praten dan je bent, je hebt t altijd gekund, dat verandert echt niet omdat je wat minder drinkt... en als je dan een biertje nodig hebt dan moet t maar, da's gezonder dan niet sociaal functioneren'.

Dat laatste is natuurlijk opbeurend bedoeld, maar geeft me wel gigantisch t gevoel niet begrepen te worden, zo van 'ach kom op, gewoon niet zo moeilijk doen!'
Kijk, een dokter of begeleider gaat voor jou geen nuances maken, vaak is het toch een stukje rechtlijnigheid dat vaak doorslaat. Het is natuurlijk vreemd om vanaf nu alcohol geheel af te zweren, anderzijds, als jij van jezelf weet dat je aanleg hebt om snel aan dingen verslaafd te raken dan zul je voor jezelf moeten bedenken in welke kaders jij je alcohol gebruik hanteert. Kort door de bocht genomen: ergens tussen gezelligheid en de wetenschap van jezelf dat je er reeds verslaafd aan bent geweest.
pi_99556154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:22 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Met dit weer valt er ook weinig te genieten, iedereen weer lange broeken aan. Totaal onbruikbaar weer voor elke denkbare buitenactiviteit, er is nog net geen watersnoodramp.
Het is nat, maar er komen vast weer wat betere tijden. Ik hoop toch dat je toch wat kan vermaken. :)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:07:54 #174
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99556430
Gezeik met ouders is grotendeels voorbij, behalve dan dat zij van mening zijn dat ik de boeken mag betalen omdat ik niet voldoende mijn best heb gedaan, alle positieve comments van mijn decaan/coordinator ten spijt :')

Tis niet dat ik het niet kan betalen, maar de argumentatie van mijn ouders rammelt aan alle kanten.
pi_99556502
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Gezeik met ouders is grotendeels voorbij, behalve dan dat zij van mening zijn dat ik de boeken mag betalen omdat ik niet voldoende mijn best heb gedaan, alle positieve comments van mijn decaan/coordinator ten spijt :')

Tis niet dat ik het niet kan betalen, maar de argumentatie van mijn ouders rammelt aan alle kanten.
Blijf in jezelf geloven, al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. :{
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:18:07 #176
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99556788
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Blijf in jezelf geloven, al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. :{
Dat doe ik ook wel, het is alleen frustrerend om te weten dat mijn inzet resulteert in een boete a 500 euro. Weet ik ook weer waar ik mij 1 1/2 week voor kan uitsloven :')

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 16-07-2011 21:23:57 ]
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:25:29 #177
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99557080
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is nat, maar er komen vast weer wat betere tijden. Ik hoop toch dat je toch wat kan vermaken. :)
Ha, nu je "nat" aanspreekt, van de week maakte ik weer een autigrap van jewelste zonder het zelf door te hebben.

Gezamelijk met een vriendin liep ik door de regen naar het station. Ze had iets verteld waarvan ik dacht "laat ik maar eventjes een arm om haar heen slaan en aaahhh meissie toch" zeggen (niet om haar te troosten, maar eerder spottend bedoeld). Alleen op het moment dat ik mijn arm om haar heen legde merkte ik hoe nat haar leren jack was, waarop ik tegen haar zei: "bah, je bent nat".

Kijkt ze me aan met een hele ondeugende blik en een glimlach: "ik ben inderdaad soms nat". Tik tak tik tak tik tak tik tak .......... en toen had ik pas door wat ze bedoelde en moesten we beiden lachen.

:+
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:25:59 #178
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99557106
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat doe ik ook wel, het is alleen frustrerend om te weten dat mijn inzet resulteert in een boete a 500 euro. Weet ik ook weer waar ik mij 1 1/2 week voor kan uitsloven :')
Goh, dat heb ik nu ook, alleen dan met een boete van 3.000 euro. :')
pi_99557283
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
Kijk, een dokter of begeleider gaat voor jou geen nuances maken, vaak is het toch een stukje rechtlijnigheid dat vaak doorslaat. Het is natuurlijk vreemd om vanaf nu alcohol geheel af te zweren, anderzijds, als jij van jezelf weet dat je aanleg hebt om snel aan dingen verslaafd te raken dan zul je voor jezelf moeten bedenken in welke kaders jij je alcohol gebruik hanteert. Kort door de bocht genomen: ergens tussen gezelligheid en de wetenschap van jezelf dat je er reeds verslaafd aan bent geweest.
Als we t even puur over die alcohol hebben: de behandelaar heeft niet gezegd dat ik niet mag drinken omdat het niet goed voor me is, maar omdat het met dit medicijn puur vergif schijnt te zijn. Dus praktisch gezien is drinken gewoon geen optie zo lang ik dit medicijn blijf slikken.

Wat betreft het feit dat de behandelaars geen nuances maken, dat zou kunnen, maar dat vind ik voor een deel ook wel weer prettig. Wanneer vervolgens een ander weer wel nuances wil maken raak ik alleen maar in de war omdat ik wel altijd precies het goede wil doen, en dus niets iets waarvan een ander me net gezegd heeft dat het beter is van niet. Dus op een moment dat ik me net probeer neer te leggen bij het feit dat ik gewoon niet meer voor mijn plezier naar een feestje zal kunnen, zijn nuances als 'ach, af-en-toe moet het wel kunnen' alleen maar dingen waardoor ik weer volkomen vastloop in geredeneer en gepieker.
pi_99557310
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is dan ook weer jammer, je hebt in iedere geval initiatief laten zien om de goede decaan te spreken te krijgen en goede zaken gedaan. Dat had je vader toch ook moeten zien. Ik geloof best dat je een zeker zakelijk instinkt hebt om dingen te regelen, dat is net zo belangrijk dan een schoolresultaten.

Je hebt een stevig zelfvertrouwen, dat is in dat soort gevallen goed, maar soms denk ik dat je iets teveel zelfvertrouwen hebt en dat kan weer leiden tot overschatting. Klopt dat? :)
pi_99558072
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:25 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ha, nu je "nat" aanspreekt, van de week maakte ik weer een autigrap van jewelste zonder het zelf door te hebben.

Gezamelijk met een vriendin liep ik door de regen naar het station. Ze had iets verteld waarvan ik dacht "laat ik maar eventjes een arm om haar heen slaan en aaahhh meissie toch" zeggen (niet om haar te troosten, maar eerder spottend bedoeld). Alleen op het moment dat ik mijn arm om haar heen legde merkte ik hoe nat haar leren jack was, waarop ik tegen haar zei: "bah, je bent nat".

Kijkt ze me aan met een hele ondeugende blik en een glimlach: "ik ben inderdaad soms nat". Tik tak tik tak tik tak tik tak .......... en toen had ik pas door wat ze bedoelde en moesten we beiden lachen.

_O-
pi_99558415
quote:

[..]

Misschien was dat een hint dat ze toch wel iets in jou ziet of met jou wil doen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:12:20 #183
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99559110
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien was dat een hint dat ze toch wel iets in jou ziet of met jou wil doen
Die kans lijkt me uitermate klein, ze heeft al een vriend en eigenlijk weten we niet waarom we goed met elkaar kunnen opschieten, aangezien we letterlijk compleet verschillende personen zijn met compleet verschillende interesse's en levensstijlen.

Daar komt dan nog eens bij dat ik nou niet bepaald over de fysieke eigenschappen beschik waar vrouwen van dromen.

Dus is ze gewoon "maar" m'n maatje, lachen kunnen we iig samen. :)
pi_99559418
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:12 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Die kans lijkt me uitermate klein, ze heeft al een vriend en eigenlijk weten we niet waarom we goed met elkaar kunnen opschieten, aangezien we letterlijk compleet verschillende personen zijn met compleet verschillende interesse's en levensstijlen.

Daar komt dan nog eens bij dat ik nou niet bepaald over de fysieke eigenschappen beschik waar vrouwen van dromen.

Dus is ze gewoon "maar" m'n maatje, lachen kunnen we iig samen. :)
Zulke maatjes zijn belangrijk. Maar als een meisje zoiets tegen mij zou zeggen dan valt het kwartje meteen.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:24:01 #185
297051 schaal_9
Caissière B
pi_99559630
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goh, bijzonder is dat, dat je die behoefte niet hebt. (maar dat geldt ook voor je biologische ouders als ze nog in leven zijn :{ ) ..Het is voor mij niet voor te stellen hoe het is om geadopteerd te zijn. :{
...
Tja, ik maak ook vaak genoeg agressief gedrag mee in het verkeer. Asociaal gedrag kom je in alle lagen van de bevolking tegen, die "epidemie" discrimineert niet. Wat mij opvalt is dat niet eens de jeugd maar vooral ouderen zijn die schuldig maken aan asociaal gedrag. :{
Asociaal rijgedrag komt inderdaad overal voor. Ik heb ook niks met ouderen, zij zitten in een heel andere levensfase.

Ik geloof niet zo in voorbestemming. Omdat ik niet zo gevoelig of emotioneel ben, eerder uitgesproken rationeel, kijk ik vrij nuchter tegen het fenomeen adoptie aan. In mijn geboorteland zou ik veel minder kansen hebben gehad; naast dat mijn biologische ouders waarschijnlijk ASS hebben, is de welvaart daar heel laag (ook als je het uitzet tegen de kosten van levensonderhoud).

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zit nu te kijken voor een 10-daagse reis. Niet te lang, en ik wil toch het gevoel hebben niet voor noppes gewerkt te hebben. Eind juli heeft iedereen het over het aanhoudende slechte weer. Anno 2011 eet ik wat vaker kant-en-klaar, koop meer kleding maar verder is er ten opzichte van de Wajong weinig veranderd.

Mijn collega’s gaan trouwens bijna allemaal ver op vakantie. Zonder Asperger (en met partner) doe je zoiets toch een stuk sneller. Niet op vakantie? Prima, maar dat betekent wel minder aansluiting en herkenning vinden bij wat (binnen de directie waar ik werk) gangbaar is.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:27:34 #186
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99559801
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zulke maatjes zijn belangrijk. Maar als een meisje zoiets tegen mij zou zeggen dan valt het kwartje meteen.
Bij haar ben ik mij vrij zeker dat er niet meer achter steekt, omdat er ook van mij zulke grapjes uitgaan.

Maar hey, ik ben autist, dus het kan zomaar zijn dat ik de signalen ook verkeerd opvang. Weet nog goed dat een tijdlang een meisje erg liet blijken mij leuk te vinden (zwaaien, lachen, kusjes op de wang geven) en ik niet doorhad dat ze iets van me wilde. Pas toen haar interesse was vervlogen merkte ik dat er toch meer was. Heel jammer, want het was echt mijn type meisje (soort: Gooisch). :|W
pi_99559982
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Bij haar ben ik mij vrij zeker dat er niet meer achter steekt, omdat er ook van mij zulke grapjes uitgaan.

Maar hey, ik ben autist, dus het kan zomaar zijn dat ik de signalen ook verkeerd opvang. Weet nog goed dat een tijdlang een meisje erg liet blijken mij leuk te vinden (zwaaien, lachen, kusjes op de wang geven) en ik niet doorhad dat ze iets van me wilde. Pas toen haar interesse was vervlogen merkte ik dat er toch meer was. Heel jammer, want het was echt mijn type meisje (soort: Gooisch). :|W
Ik vind het eerder klote als een meisje zo'n opmerking maak. Dan maak ik vrij zeker een opmerking dat ik haar daar wel mee wil helpen.

Waarom zeggen ze gewoon hoi ik vind je leuk keertje wat drinken ofzo. Al dat gedoe erom heen zo vermoeiend. Zeg verdomme gewoon waar het opstaat.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:39:10 #188
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99560308
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik vind het eerder klote als een meisje zo'n opmerking maak. Dan maak ik vrij zeker een opmerking dat ik haar daar wel mee wil helpen.
Die opmerkingen vind ik alleen maar leuk, omdat we samen zo schaamteloos kunnen lachen. Ook stonden we samen eens om 8u00 bij de McDonalds om voor het werk nog even wat hamburgers te "ontbijten". :+

quote:
Waarom zeggen ze gewoon hoi ik vind je leuk keertje wat drinken ofzo. Al dat gedoe erom heen zo vermoeiend. Zeg verdomme gewoon waar het opstaat.
Als een meisje je leuk vindt is dat idd handiger, maar ik denk dat dat eerder psychologisch is, meisjes willen versierd worden i.p.v. dat ze jongens gaan versieren.
pi_99560441
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:39 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Die opmerkingen vind ik alleen maar leuk, omdat we samen zo schaamteloos kunnen lachen. Ook stonden we samen eens om 8u00 bij de McDonalds om voor het werk nog even wat hamburgers te "ontbijten". :+
Oh dat is leuk. Jullie hadden de nacht daarvoor samen door gebracht?

Dubbelzinnige opmerkingen maken ben ik goed in. En het kost mij geen moeite andere aan het lachen te krijgen

quote:
[..]

Als een meisje je leuk vindt is dat idd handiger, maar ik denk dat dat eerder psychologisch is, meisjes willen versierd worden i.p.v. dat ze jongens gaan versieren.
Stom :{w
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:52:43 #190
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99560910
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:41 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oh dat is leuk. Jullie hadden de nacht daarvoor samen door gebracht?

Dubbelzinnige opmerkingen maken ben ik goed in. En het kost mij geen moeite andere aan het lachen te krijgen
Nee, natuurlijk niet, zoals gezegd heeft ze al een vriend en ben ik nu niet wat je noemt: "een verbetering t.o.v. de bestaande positie". Gewoon leuke maatjes, that's it.

Zelf vind ik het moeilijk om mensen aan het lachen te krijgen, pas als ik ze wat beter ken en kan inschatten begin ik uit mijn schulp te komen en ook wat "gewaagdere" opmerkingen te maken. In een situatie die voor mij onoverzichtelijk is (veel mensen, of nieuwe mensen) treed ik juist eerder op de achtergrond. Zal wel met m'n autisme te maken hebben.

quote:
Das de natuur, kan het helaas niet veranderen.
pi_99560918
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:41 schreef tijnbrein het volgende:

Nah, als je allemaal slingers enzo gaat gebruiken bij het versieren dan is het misschien wel weer lachen.
-weg-
pi_99560997
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:52 schreef Auti het volgende:

[..]

Nah, als je allemaal slingers enzo gaat gebruiken bij het versieren dan is het misschien wel weer lachen.
Misschien moet ik dat eens doen :D Hoi meisje mag ik jou versieren?
14 SHADES OF GREY
pi_99561098
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, zoals gezegd heeft ze al een vriend en ben ik nu niet wat je noemt: "een verbetering t.o.v. de bestaande positie". Gewoon leuke maatjes, that's it.

Zelf vind ik het moeilijk om mensen aan het lachen te krijgen, pas als ik ze wat beter ken en kan inschatten begin ik uit mijn schulp te komen en ook wat "gewaagdere" opmerkingen te maken. In een situatie die voor mij onoverzichtelijk is (veel mensen, of nieuwe mensen) treed ik juist eerder op de achtergrond. Zal wel met m'n autisme te maken hebben.

[..]

Das de natuur, kan het helaas niet veranderen.
Meestal ben ik ook niet zo'n grote meester in grappen maken. En als ik een 'grap' maak dan is dat vooral door mijn iet wat formelere taalgebruik, dat dan vaak dubbelzinnig is (soms on purpose).

Zwarte humor kan ik altijd wel waarderen :)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:01:24 #194
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99561324
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien moet ik dat eens doen :D Hoi meisje mag ik jou versieren?
Omgekeerd had ik dat wel een keer, een aantal meisjes deden in het centrum een ontgroeningsopdracht en vroegen of ze mijn gezicht met vingerverf mochten versieren. Jammer dat ze niet aantrekkelijk waren, dus ik heb beleefd bedankt en ben doorgelopen. -O-
pi_99561550
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:01 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Omgekeerd had ik dat wel een keer, een aantal meisjes deden in het centrum een ontgroeningsopdracht en vroegen of ze mijn gezicht met vingerverf mochten versieren. Jammer dat ze niet aantrekkelijk waren, dus ik heb beleefd bedankt en ben doorgelopen. -O-
Volgende keer gewoon doen is toch leuk :D
14 SHADES OF GREY
pi_99561753
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:52 schreef von_Preussen het volgende:

Dat heb ik ook, ik kijk het altijd eerst allemaal aan en probeer ik dingen te bedenken of ga ik kijken hoe iemand is en hoe ik daar dan op in kan spelen of zoiets.
Soms lukt het wel, als ik even een momentje heb of ergens tijdens een feestje met veel (ook onbekende) mensen ergens op in kan haken, maar dat ligt dan weer aan hoe ik vertel. Dan is het een beetje cabaret a'la Hans Sibbel of ik loop mij net zo vreselijk druk te maken over iets maar ik maak dan automatisch toch een soort grapjes en dan moeten mensen wel lachen.

Maarja, als het dan gelukt is om positieve aandacht te krijgen van het vrouwelijke geslacht dan haken ze weer af als ze wat verder hebben gekeken. Ik heb momenteel eigenlijk ook niet te bieden wat ze zoeken in een relatie, denk ik.
-weg-
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:14:59 #197
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99561932
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:11 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, ik kijk het altijd eerst allemaal aan en probeer ik dingen te bedenken of ga ik kijken hoe iemand is en hoe ik daar dan op in kan spelen of zoiets.
Soms lukt het wel, als ik even een momentje heb of ergens tijdens een feestje met veel (ook onbekende) mensen ergens op in kan haken, maar dat ligt dan weer aan hoe ik vertel. Dan is het een beetje cabaret a'la Hans Sibbel of ik loop mij net zo vreselijk druk te maken over iets maar ik maak dan automatisch toch een soort grapjes en dan moeten mensen wel lachen.

Maarja, als het dan gelukt is om positieve aandacht te krijgen van het vrouwelijke geslacht dan haken ze weer af als ze wat verder hebben gekeken. Ik heb momenteel eigenlijk ook niet te bieden wat ze zoeken in een relatie, denk ik.
Wat bij mij altijd werkt zijn de vrouwen waarmee ik een interessant gespreksonderwerp heb, als dat eenmaal loopt dan kan ik letterlijk uren met vrouwen door blijven kleppen. Zelfs zo erg dat als de vriendinnen weggaan de vrouwen in kwestie ervoor kiezen om het gesprek met mij voort te zetten.

Helaas heb ik echter door mijn klungeligheid en timide overkomen daar geen kapitaal uit kunnen slaan door een vervolgdate te regelen. :(
  zondag 17 juli 2011 @ 01:14:44 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99566736
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je hebt een stevig zelfvertrouwen, dat is in dat soort gevallen goed, maar soms denk ik dat je iets teveel zelfvertrouwen hebt en dat kan weer leiden tot overschatting. Klopt dat? :)
Moeilijk te zeggen, maar laat ik het zo formuleren. Ik ben iemand die niet gauw opgeeft, of beter gezegd, bijna nooit. En dat zou inderdaad een vorm van zelfoverschatting kunnen zijn, maar het gaat mij net wat te ver om mezelf als een rigide persoon te omschrijven. Kan wel eigenwijs zijn overigens :P

quote:

[..]

Goh, dat heb ik nu ook, alleen dan met een boete van 3.000 euro. :')
Ja, alleen is dat papiertje van jouw wel net even wat meer waard dan dat mbo-vod wat ik over 2 of 3 jaar heb.
  zondag 17 juli 2011 @ 14:50:17 #199
297051 schaal_9
Caissière B
pi_99578686
quote:
15s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik merk dat je vaak verveeld op zondagavond. :)
Haha... lijkt wel of God het verboden heeft, Fok!ken op zondag 8)7
  zondag 17 juli 2011 @ 14:56:56 #200
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_99578918
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:50 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Haha... lijkt wel of God het verboden heeft, Fok!ken op zondag 8)7
Op zondag hoor je ook netjes in de kerk te zitten en de bijbel te lezen. :')
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')