euhm een infraroodcam legt warmte vastquote:Op zondag 24 juli 2011 17:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja en? Wat bewijst dat? Het Mexicaanse leger zegt dat ze niets zagen met hun ogen, maar alleen met een infraroodcamera. Als je dus het filmpje wilt weerleggen zul je toch echt 's nachts moeten gaan vliegen en gaan filmen met een infraroodcamera.
Wat nou dussss....quote:Op zondag 24 juli 2011 18:30 schreef bonke het volgende:
[..]
euhm een infraroodcam legt warmte vast
die bollen die je zag kwamen qua ligging overeen met de gasafvoerbranders van de boorplatformen
dussss....
Zo fake. De luchtvervuiling is er niet op te zien die duidelijk bij de mensen te zien is. Het lijkt alsof het iets is wat aan de bovenkant vasthangt aan een plafond en vandaar om zijn as draait.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Deze kreeg ik van iemand door gepm-ed en hij is erg vet!
Dus die hele nieuwsreport is ook fake? Al die mensen die naar boven kijken, dat is in scene gezet?quote:Op maandag 25 juli 2011 07:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zo fake. De luchtvervuiling is er niet op te zien die duidelijk bij de mensen te zien is. Het lijkt alsof het iets is wat aan de bovenkant vasthangt aan een plafond en vandaar om zijn as draait.
volgens mij geloof jij alles wat op film gezet isquote:Op dinsdag 26 juli 2011 02:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dus die hele nieuwsreport is ook fake? Al die mensen die naar boven kijken, dat is in scene gezet?
Dat zou prima kunnen. Sommige nieuwszenders doen alles voor kijkcijfers. Dat iets in het nieuws is, betekent niet automatisch dat het waar is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 02:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dus die hele nieuwsreport is ook fake? Al die mensen die naar boven kijken, dat is in scene gezet?
Lieve schat. Ik heb het 'onderzocht' en ik ken de feiten, maar ik ben niet overtuigd. Is dat nou zo moeilijk te accepteren? Lastig he, als mensen een andere mening zijn toegedaan.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Goed zo! Als je de feiten niet kent, dan maar op de man gaan spelen dat is nl. veel makkelijker dan zelf eens wat onderzoek te doen!
quote:Op maandag 25 juli 2011 07:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zo fake. De luchtvervuiling is er niet op te zien die duidelijk bij de mensen te zien is. Het lijkt alsof het iets is wat aan de bovenkant vasthangt aan een plafond en vandaar om zijn as draait.
Dus nu zitten ook nieuwszenders in het complot? En als uitkomt dat het nep zou zijn, gaan ze niet op hun bek?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:39 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Dat zou prima kunnen. Sommige nieuwszenders doen alles voor kijkcijfers. Dat iets in het nieuws is, betekent niet automatisch dat het waar is.
Ik geloof eigenlijk niets wat op film is gezetquote:Op dinsdag 26 juli 2011 06:48 schreef bonke het volgende:
[..]
volgens mij geloof jij alles wat op film gezet is
Dat ben ik met je eens. Maar het maakt het toch iets geloofwaardiger dat het niet in een woonkamer aan een touwtje heeft gehangen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:39 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Dat zou prima kunnen. Sommige nieuwszenders doen alles voor kijkcijfers. Dat iets in het nieuws is, betekent niet automatisch dat het waar is.
Je gelooft misschien zelf dat je het een en ander goed hebt onderzocht, maar je kennis is niet eens oppervlakkig te noemen. Dat heb je allang laten blijken, met je "War of the Worlds" fotoquote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:41 schreef DenWauwelaar het volgende:
Lieve schat. Ik heb het 'onderzocht' en ik ken de feiten, maar ik ben niet overtuigd. Is dat nou zo moeilijk te accepteren? Lastig he, als mensen een andere mening zijn toegedaan.
Ik zal het je laten zien:quote:Veralgemeniseren heb je het over?
Dit is dus weer zo'n veralgemenisering. Hoe wil je dat wat jij noemt nou vergelijken met sightings waarbij verschillende piloten (en ook passagiers) een duidelijke vliegende schotel zien en dat dit voorwerp ook op radar wordt waargenomen? Is het radarsysteem dan ook aan het hallucineren?quote:Overigens duizenden mensen die zeggen Jezus, Elvis of Moeder Theresa na hun dood gezien te hebben. Ik neem aan dat we volgens jouw logica die ook op hun woord moeten geloven.
Natuurlijk gaan mensen als ze iets zien en niet begrijpen dingen roepen. Genoeg boeken over groepsgedrag en massapsychose zou ik zeggen.
Ik kan weinig met foto's en video's, maar het is wel interessant. En daar ga je weer met je veralgemenisering van "dingen die mensen niet begrijpen". Het overgrote deel van de UFO's kan verklaard worden. Dat is ook gebleken uit de UFO files van de Engelse overheid. Deze overheid geeft ook toe dat er een deel van 5% niet verklaarbaar is, waarbij er al een categorie is met "niet genoeg info voor een conclusie". Men weet dus echt niet wat het is in 5% vd gevallen. Neem bijv. de officieren die in Rendlesham een ufo op de grond zeggen te hebben onderzocht, zagen zij dan eigenlijk een vuilniswagen midden in het bos?quote:De stellingname van een aantal lieden hier vind ik een beetje vreemd, het lijkt wel te zijn 'het is een ufo tot het tegendeel is bewezen'. Dat is inderdaad zo, want het blijft unidentified natuurlijk, maar er zijn meer verklaringen dan aliens en hun bezoekjes. Vaak zien mensen dingen die ze niet begrijpen ( luchtspiegelingen), verdraaien de boel ( nepufo's, bijvoorbeeld die brazil ufo) of zien iets dat ze niet begrijpen en vertellen het 30 keer aangedikt door. Maar waar is die HD foto dichtbij van een alien? Waar is die HD foto of video van een echt 'spaceship'? Het blijft bij verklaringen, 'documenten', een paar foto's waarop moeilijk te zien is wat het precies is.
Kun jij mij uitleggen waarom men in Hessdalen heeft bewezen dat de lichtbollen daar uit plasma bestaan (kan alleen worden bijeengehouden door een sterk magnetisch veld) en waarom deze voor langere tijd op de radar worden waargenomen? Wordt het Noorderlicht ook op radar waargenomen?quote:Natuurlijk zijn er vreemde lichten te zien hier en daar op deze planeet, maar dat dit aliens MOETEN zijn lijkt me nogal vergezocht, laat staan waarschijnlijk. Dat neemt niet weg dat we naar goede verklaringen moeten zoeken om onze planeet beter te begrijpen.
Hoe denk je dat in het verleden naar het noorderlicht gekeken werd?
Ik geloof niet en dat is nou precies zo moeilijk voor jou, blijkbaar. Enige vorm van humor is je ook vreemd.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je gelooft misschien zelf dat je het een en ander goed hebt onderzocht, maar je kennis is niet eens oppervlakkig te noemen. Dat heb je allang laten blijken, met je "War of the Worlds" foto
Ik laat je enkel zien dat je argument 'zoveel mensen zien het, dus het is zo' geen steek houdt. Zoals zoveel van je argumentatie. Thats all.quote:Dit is dus weer zo'n veralgemenisering. Hoe wil je dat wat jij noemt nou vergelijken met sightings waarbij verschillende piloten (en ook passagiers) een duidelijke vliegende schotel zien en dat dit voorwerp ook op radar wordt waargenomen? Is het radarsysteem dan ook aan het hallucineren?
Ik heb het nu juist over die 5%. Wellicht hebben die officieren in Rendlesham wel een prototype vliegtuig (denk aan de sightings van stealth vliegtuigen) gezien dat destijds niet bekend was. Misschien verzinnen ze ook wel de hele zooi aan elkaar. Bekentenissen spreken elkaar tegen of leggen andere accenten, mensen komen pas veel later naar voren. Ook dat is verdacht, niet alleen de sightings....quote:Ik kan weinig met foto's en video's, maar het is wel interessant. En daar ga je weer met je veralgemenisering van "dingen die mensen niet begrijpen". Het overgrote deel van de UFO's kan verklaard worden. Dat is ook gebleken uit de UFO files van de Engelse overheid. Deze overheid geeft ook toe dat er een deel van 5% niet verklaarbaar is, waarbij er al een categorie is met "niet genoeg info voor een conclusie". Men weet dus echt niet wat het is in 5% vd gevallen. Neem bijv. de officieren die in Rendlesham een ufo op de grond zeggen te hebben onderzocht, zagen zij dan eigenlijk een vuilniswagen midden in het bos?
Ook in Hessdalen heeft niemand echt iets bewezen. Ufologen hebben bewezen ja, de hypothese was daar namelijk al dat het aliens waren. Er zijn daarnaast verschillende natuurkundige verklaringen hoe het licht tot stand komt. ( bijvoorbeeld quartz). Men weet het helemaal niet. Er zit een groot verschil tussen hypotheses die men stelt ( wat jij bewijs noemt) en de meest aannemelijke verklaring ( wat ik bewijs noem). De AMS in Hessdalen registreert alleen maar, interpretatie volgt later. Ik ben persoonlijk in dit voorbeeld gecharmeerd van de quartz-hypothese, die ook wetenschappelijk gezien aannemelijk lijkt te zijn.quote:Kun jij mij uitleggen waarom men in Hessdalen heeft bewezen dat de lichtbollen daar uit plasma bestaan (kan alleen worden bijeengehouden door een sterk magnetisch veld) en waarom deze voor langere tijd op de radar worden waargenomen? Wordt het Noorderlicht ook op radar waargenomen?
Het doet me wel enigzins denken aan die discolichten die de lucht in worden geprojecteerd. Maar weet niet of dat pulseren van de lampen dan ook kan.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Deze kreeg ik van iemand door gepm-ed en hij is erg vet!
Hoe werden de ufo's uit 1904 en die uit 1913 omschreven ?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:23 schreef DarkY.NL het volgende:
het hoorspel gedoe waar op de vorige pagina naar verwezen werd is uit 38. Niet uit 42.
Niet dat ik daarme het WoW verhaal onderuit haal
Heb hier het boek van Charles Berlitz, the Roswell Indicent(alleen nog maar het voorwoord gelezen) en daar worden ook nog 2 oudere "UFO" sights beschreven, 24-2-1904 en maart 1913.
quote:1903. De gebroeders Wright maken de eerste gemotoriseerde vlucht in de luchtvaartgeschiedenis duur : 12 seconde Bron: Wikipedia
Toen waren er nog geen flares ?quote:Louis Blériot stak in 1909 als eerste met een vliegtuig het Kanaal over tussen Engeland en Frankrijk. Roland Garros deed hetzelfde met de Middellandse Zee oin 1913. Aan het begin van de Eerste Wereldoorlog (1914) is de ontwikkeling al zo ver dat het vliegtuig als oorlogsmiddel gebruikt kan worden. In eerste instantie, naast het gebruik van hete lucht ballonen, om te verkennen: om de vijandelijke linies vanuit de hoogte te bekijken. Later werd het vliegtuig ook gebruikt in de oorlogsvoering.
Knap een hightech vliegtuig in driehoek formaat met "hover" techniek en soort geruisloze straalmotoren als 5 jaar later pas het eerste significante vliegtuig wordt uitgevonden en flares nog niet bestonden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:59 schreef DarkY.NL het volgende:
ik citeer "Luitenant Frank H. Schofield, commandant van het schip USS Supply, meldde dat hij een zijn bemanning op 24-2-1904 duidelijk 3 enorme lichtgevende voorwerpen hadden gezien, die zich in formatievlucht door de nachtelijke hemel ver weg boven de Atl. Oceaan voortbewogen, het grootste met een diameter van 6x de zon."
Dit stond ooit in de Monthly Weather Review van maart 1904.
(editje: copy/paste van Wiki over deze sighting)
During this time, while commanding the Supply he reported seeing "three meteors which he says appeared near the horizon and below the clouds, traveling in a group directly toward the Supply,"[3] which has been interpreted by some as an early UFO observation
En ik citeer weer "In dezelfde geest verscheen in het tijdschrift van de Royal Astronomical Society of Canada van maar 1913 een verzameling berichten door Prof Chant uit Toronto over ongeïdentificeerde vliegende voorwerpen die het continent van oost naar west langs de Amerikaans-Canadese grens overstaken, op een tijdstip waarop er, zo bleek uit latere onderzoeken, geen 'menselijke' luchtschepen in de lucht waren.'
Gaat dan even verder dat meerdere mensen het gezien hebben en dan weer "... in een rechte lijn door de hemel voortbewoog, dat het 'lichaam uit 3 of 4 delen bestond, met aan elk deel een staart' en dat, toen het verdween, een 2de en 3de groepering volgden."
Dit herhaalde zich 32x (ik zou denken flares)
(nog een edit:)
Net nog ff op die professor gezocht en kwam op een pagina de "lubbock lights" tegen (V-vorm net als phoenix)
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:52 schreef Summers het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Toen waren er nog geen flares ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |