abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:37:38 #251
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99058464
Thanks meiden :*. Ik ben inderdaad maar weer begonnen om in elk geval op te schrijven hoe laat ze gedronken heeft en hoeveel dat was. Misschien ook goed om op te schrijven hoe de voeding verliep. Ze krikte daarnet de hoeveel gelukkig weer op, er ging 180ml in en zonder morren. Dat geeft de burger wat moed, ze ligt nu lekker te slapen met haar konijn over haar hoofd O+.
pi_99058522
Zoiets zou ik ook doen, TM. En misschien ook de slaapjes en dingen je opvallen, zoals een gekke kleur poep of zo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99058587
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:20 schreef danic het volgende:
Ja, ik had hetzelfde Claudia. Ze lijkt best wel een beetje op Eva.
Eva lacht al een week of 3. Het staat ook vastgelegd, ik ga eens even kijken of het ook al op de computer staat.....

Ja hoor:
[ afbeelding ]
Dat is een gulle lach!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:42:34 #254
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99058712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:38 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets zou ik ook doen, TM. En misschien ook de slaapjes en dingen je opvallen, zoals een gekke kleur poep of zo?
Psies. Haar poep is trouwens standaard mosterdgeel ;). Ze heeft gelukkig gewoon goede ontlasting, 1x (soms 2) goede poepluiers en een paar goede plasluiers.
pi_99058761
Lena's poep is nu weer groen. Duidelijk een virusje.
pi_99059067
TM wat lastig zo. Ik kan je ook geen advies geven behalve het advies om toch contact met de ha op te nemen

Wat loopt Floris al goed zeg
Slaapkopje eva
En een hele mooie curve van geert

ean was om 06:30 klaar wakker dus heb haar maar weer naast mij gelegd en toen heeft ze tot 09:00 geslapen
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:52:34 #257
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99059152
Wat fijn is dat he, zo'n slapend meisje naast je f_r O+. Na de ochtendvoeding leg ik haar ook lekker naast me met een voedingskussen er omheen en dan slaapt ze nog even lekker (en ik soms ook)., heerlijk!
pi_99059179
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:13 schreef jubelientje het volgende:
Ik sluit hier graag aan, samen met onze dochter Isa (02-02-2011)
goeie datum! :7 :D
mag ik Juub zeggen? voelt lekker vertrouwd :+

en welkom uiteraard *O*

Floris wohooooo! :o wat knap! wat goed O+ wat wordt ie groot he son?
:)
pi_99059222
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:52 schreef twentemeisje het volgende:
Wat fijn is dat he, zo'n slapend meisje naast je f_r O+. Na de ochtendvoeding leg ik haar ook lekker naast me met een voedingskussen er omheen en dan slaapt ze nog even lekker (en ik soms ook)., heerlijk!
Ik durf dan zelf niet te slapen bang om haar te pletten. En als ik mijn arm weg haal wordt ze wakker. Hoeze een eigen wil
pi_99059262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:52 schreef twentemeisje het volgende:
Heerlijk, hè? Geniet er nog maar van, want over een tijdje knijpt ze in je neus en trekt ze aan je haar. :Y) Als Leen klaarwakker is is ze écht wakker.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:10:38 #261
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99059877
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:54 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik durf dan zelf niet te slapen bang om haar te pletten. En als ik mijn arm weg haal wordt ze wakker. Hoeze een eigen wil
Iedereen roept altijd naar me 'je gaat echt niet bovenop haar liggen!' maar ik durf het risico niet te nemen ;). Ik leg dus altijd een voedingskussen om haar heen, dan kan ik er ook niet bovenop rollen. Is dat wat f_r? Wanneer Saar erg onrustig is dan slaapt ze zo ook wel eens tussen ons in.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heerlijk, hè? Geniet er nog maar van, want over een tijdje knijpt ze in je neus en trekt ze aan je haar. :Y) Als Leen klaarwakker is is ze écht wakker.
Het lijkt me geweldig Claudia :D. Al mag ze het haren trekken laten, want dat valt nu echt heel heftig uit... Pfff, heel moeilijk vind ik het... Ik ga het morgen af laten knippen, het is nu net boven mijn schouders en ik ga er echt een heel stuk af laten halen. Ik durf het nu niet eens door te kammen, das toch ernstig...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99060047
Jemig, TM, dat ziet er heftig uit! :o Ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Hoe kort ga je het laten knippen?

Ivan wou gister niet slapen en met name op zulke momenten denk ik terug aan die begintijd waarin hij nog in mijn armen in slaap viel. Hij moet nu echt in zijn eigen bed liggen, anders kun je het vergeten. Lena slaapt in ieder geval nog als ze bij me ligt. Ze heeft de hele nacht bij me geslapen en zo nu en dan wat gedronken. Ze is ziek en duidelijk zichzelf niet, heel sneu om te zien. Vanochtend had ze ook enorme wallen. ;(
pi_99060076
@claudia ze trekt nu al aan mijn haar
@tm dat is idd een bos. Ik liep al bij de dermatoloog ivm haaruitval voor mijn zwangerschap. Ze hebben toen een afschraapsel van mijn hoofduid gemaakt en daaruit bleek dat er een onsteking zat waar de oorzaak niet van bekend was. Tijdens mijn zwangerschap amper last gehad van haaruitval ik kreeg weer een beetje mijn oude haar terug. En nu begint het al weer. Ik ben zo bang kaal te worden
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:39:35 #264
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99061015
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:47 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat niet helpt is dat mijn huisarts zelf nu met zwangerschapsverlof is. Haar vervangster (arts in opleiding) en ik liggen elkaar niet heel erg. Ze vind me geloof ik wat te doortastend :D. Toen ik met mijn vermoeden van verborgen reflux bij d'r kwam hebben we ook een redelijke discussie gevoerd want ze kwam eerst met wat dooddoeners als 'ja dat hoort er bij babietjes ook gewoon een beetje bij hè...'. Kwam daarna wel allemaal goed maar helemaal fijn voel ik me niet bij haar als het om Saar gaat.

Oh verschrikkelijk, dat zinnetje! Ik kreeg het ook bij de huisarts te horen, en ook bij de gyn, nadat ik vertelde dat Larissa zowat vanaf dag 1 niet goed slaapt. Gelukkig begreep de mevrouw bij het CB mij wel.

Kan je niet langs het CB gaan ofzo? Misschien hebben zij een idee of tips.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:20 schreef danic het volgende:
Ja, ik had hetzelfde Claudia. Ze lijkt best wel een beetje op Eva.
Eva lacht al een week of 3. Het staat ook vastgelegd, ik ga eens even kijken of het ook al op de computer staat.....

Ja hoor:
[ afbeelding ]
Sja, we hadden toentertijd ook al tijdens onze zwangerschap elke keer dezelfde ervaringen, dus waarom niet op elkaar lijkende baby's :+ O+ Ik heb dat shirtje in het roze trouwens :D

Larissa zal waarschijnlijk haar tintje houden, papa is half spaans/half indisch :)

Vandaag het inbakeren geprobeerd, en dat was een groot drama. Huilen krijsen gillen, en het maakte niet uit hoe strak ik het ook deed, ze kreeg met een beweging haar armen los (ik weet niet hoe ze dit voor elkaar krijgt trouwens). Heb haar toen maar gewoon zo wakker en huilend even in haar bedje gelaten en heb toen maar 10 minuten even zelf gehuild (onder de douche).

Daarna haar even bij mij gehouden en gevoed, en toen ze in slaap viel weer in bed gedaan. Ze heeft even gehuild, maar nu slaapt ze ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Tankgirl op 05-07-2011 12:44:56 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:58:53 #265
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99061724
Ik vraag morgen wel advies bij de kapper, als ik het korter heb dan valt het in elk geval niet meer zo in een scheiding bovenop mijn hoofd, en waarschijnlijk lijkt het dan wat voller. Ik denk ergens net onder mijn oren, weet het dus nog niet helemaal...
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:15 schreef ferrari_rood het volgende:
@claudia ze trekt nu al aan mijn haar
@tm dat is idd een bos. Ik liep al bij de dermatoloog ivm haaruitval voor mijn zwangerschap. Ze hebben toen een afschraapsel van mijn hoofduid gemaakt en daaruit bleek dat er een onsteking zat waar de oorzaak niet van bekend was. Tijdens mijn zwangerschap amper last gehad van haaruitval ik kreeg weer een beetje mijn oude haar terug. En nu begint het al weer. Ik ben zo bang kaal te worden
Ik ook ferrari, heel erg bang. Ik moest net aan de telefoon ook huilen toen ik het er met mijn lief over had. Het is echt niet grappig meer, het voelt ook zo dun. Misschien moet ik (ook al kunnen ze er volgens mij niks aan doen omdat het hormonaal gerelateerd is) toch even een afspraak bij de huisarts maken... Ik word er zo onzeker van.

Tankgirl :*. Larissa heeft dus een subtropisch genenpakketje meegekregen, zo mooi zo'n tintje!

Wat het inbakeren betreft, ik zou je zeker aanraden om de inbakerdoek van Sonnetje of mij te lenen om het te proberen. De eerste keer vond ik het ook keizielig (en griezelig) maar toen ik al snel zag hoe rustig ze er van werd was het goed.
pi_99062596
Vervelend hè, dat haaruitval. Dat is hier zo goed als voorbij, maar mijn haar is ontzettend droog, het ziet eruit alsof ik nodig naar de kapper moet, maar ik heb net de punten laten knippen.
Ik droeg mijn haar altijd graag los, en nog, maar het ziet er niet uit...dus van ellende maar elke dag een staart in, alhoewel die staart er ook niet al te mooi uit ziet.
Ik hoop inderdaad ook maar dat het gauw over is.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:27:55 #267
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99062722
Het is bij mij inderdaad ook ineens heel droog Nienna, ut lijkt wel deaud... Alle b-vitamines en goede shampoo ten spijt. Soms heb ik zin om iets radicaals te doen en het er helemaal af te scheren :D. Weg met dat stomme haarrrrrrr! Maar iets weerhoudt me daar dan toch wel van ;).
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:32:59 #268
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_99062928
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:27 schreef twentemeisje het volgende:
Het is bij mij inderdaad ook ineens heel droog Nienna, ut lijkt wel deaud... Alle b-vitamines en goede shampoo ten spijt. Soms heb ik zin om iets radicaals te doen en het er helemaal af te scheren :D. Weg met dat stomme haarrrrrrr! Maar iets weerhoudt me daar dan toch wel van ;).
Kaal op je trouwfoto, wel bijzonder op zich.

Juub welkom!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:39:31 #269
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99063155
:D Pessie, op zich wel ja.... Maar of ik er heel vrolijk van word ;).
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:52:41 #270
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_99063745
@TM Ik heb hier net even bijgelezen. Wat je beschrijft is heel herkenbaar! Isa weigert de fles ook standaard, iedere voeding is een gevecht. Ik vind het ook behoorlijk frustrerend (en manoief ook). Ook aankleden en mn iets over haar hoofd of armpjes is een heus drama! Inmiddels moet Isa zo'n 165 cc drinken en soms krijgen we het erin en soms niet. Ook 's ochtends, na zo'n 8 uur zonder voeding drinkt ze niet meer dan 30 cc (en later in kleine beetjes de rest). Ook spuugt ze veel voeding terug. Voor ons duidt het op (verborgen) reflux.
Eind mei zijn we bij de kinderarts geweest, maar ik voelde me niet serieus genomen. Die adviseerde de 3 R's met de G van geduld. Vond zelf toen dat we al geduld genoeg hadden gehad, ze was toen al 4 maanden. Vorige week weer bij de kinderarts geweest. Eigenlijk voor de afplatting van Isa's hoofd en aanvraag van een helmpje, maar toch weer het spugen en slechte drinken aangekaart. De kinderarts vond me duidelijk een zeer irritante ouder, maar hij heeft wel logopedie aangeboden om haar drinktechniek te verbeteren (denk eerder dat ze last heeft van het zuur, maar daar wilde de kinderarts niet aan). Daar kunnen we begin augustus terecht. Dat duurt nog even, maar dat komt omdat wij eerst op vakantie gaan.
Achteraf denk ik dat ik nog wat aanhoudender had moeten zijn. Isa spuugt veel. Ik heb het idee dat haar ontwikkeling daardoor ook erg traag gaat. Ze wil niet op haar zij- of buik liggen (al gaat dat laatste na héél veel oefenen beter). Zodra ze op haar buik ligt of heeft gelegen komt er voeding terug, hetzelfde geldt voor op haar zij liggen. Daarom ligt ze vanaf het begin voornamelijk op haar rug en daarom moet ze nu een helmpje (dat is dan wel onze keuze, maar ze heeft nu een zichtbaar plat achterhoofd en dat lijkt ons later niet zo fijn voor haar).

Meteen ook weer duidelijk waar wij mee worstelen!

Isa is verder een heerlijk meisje! Ze lacht wanneer we haar uit bed halen, vindt samen spelen superleuk. Met klap eens in je handjes pakt ze mijn pinken vast om mee te klappen!

Natuurlijk niet alleen kommer en kwel, alleen tijdens voedingsmomenten, aan- en uitkleden en verplichte oefeningen.

Misschien had ik beter kunnen beginnen met een positievere introductie, maar ik las het 'verhaal' van TM en het was zó herkenbaar.
Life is what happens to you when you're busy making other plans
pi_99065474
Heel herkenbaar die haar foto TM, hier groeit het net weer wat aan. Ik heb nu lang haar, met een korte laag ertussen. Erg charmant (not)
Mijn haar was ineens erg vet. Ik wilde het zo min mogelijk wassen, omdat bij het wassen hele plukken eruit kwamen, maar moest wel dagelijks wassen. Verschrikkelijk.
*poef* nu is het weg
pi_99065827
Hallo dames, toevallig zit ik me even te vervelen dus las even mee. Twentemeisje en F-R, wat jullie haaruitval betreft: ik kan jullie Priorin aanraden!
Heb zelf heel dun en fluthaar haar wat steeds meer uitviel en kreeg zelfs een soort inhammen, dermatoloog kon niets vinden, misschien overgang of zoeits maar niets gerichts. Was er zo verdrietig van...
Ben toen op advies Priorin gaan kopen en waarempel, het helpt nog ook, haar in de "inhammen" is inmiddels flink gegroeid, de borstel zit niet meer vól meer dan het gebruikelijk uitvallende haar en mijn haar ziet er een stuk gezonder uit. (lijkt wel een reklamespotje _O- )
Mij mij heeft het een week of 5-6 geduurd voor ik echt resultaat zag, het is natuurlijk dus kan geen kwaad.
Ik heb iig een stuk meer en voller haar dan even geleden, gebruik het nu ruim 2 maanden en de kapper heeft er zaterdag weer eens iets leuks van kunnen bakken dus ben echt blij!.

Dus wilde jullie de tip even niet onthouden.

Knuffel voor jullie moppies, zit hier weer met een veel ge-ahhhhhhhhhhh en ge-ochissies die koppies te bewonderen. O+

ps:
Het mag gerust gebruikt worden tijdens zwangerschap en borstvoeding.
http://www.priorin.nl/vraag_en_antwoord.html#3
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_99066231
Bai zu wee, vriendin van mij heeft van nature heel weinig haar, draagt het in een bob met een scheiding maar dan zie je echt zo'n brede streep (en ze heeft ook nog eens heel donker haar). Simpel advies van haar nieuwe kapper: geen rechte scheiding maar een versprongen scheiding (weet niet hoe ik het uit moet leggen, zeg maar een soort van zig-zag) en nu valt het een stuk minder op.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:50:34 #274
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99068457
Jubelientje welkom! Het is inderdaad herkenbaarheid alom! Het beheerst de dag dan ook, dat verrekte drinken... Saar heeft gelukkig ook periodes waarin ze wel goed drinkt (laatst ook gewoon 1000cc op 1 dag :o) dat maakt het makkelijker om te denken dat het allemaal wel weer goed komt. Eerst schreef ik de huidige episode nog op het conto van een "sprongetje", maar twee weken lijkt me daar ook rijkelijk lang voor...

Die 165 die je noemt, is dat door de kinderarts of het CB gezegd? Ik neem aan dat dat bij een dagtotaal van 5 flessen is? Dus in totaal 825.

"Probleem" hier is ook dat door de slaapkonterigheid van mijn kind (yeah O+) ik de laatste tijd gewoon niet aan 5 flessen kom, dus als er dan een hele belabberde tussen zit dan is het niet makkelijk om het te compenseren. Ik bied nu bij de voeding na een slechte fles een fles met 210/7 aan, als ze die dan leegdrinkt (gebeurt wel eens) dan is dat weer mooi meegenomen. Gemiddeld zit ik de laatste twee weken denk ik rond de 700cc per dag. Natuurlijk niet genoeg om echte problemen te veroorzaken (lijkt me) maar wel weinig voor een kindje van 4 maanden en 6500gr. Toch?

Schandalig trouwens dat de kinderarts je niet serieus genoeg neemt. Jullie zijn haar ouders en kennen haar door en door, hij ziet haar een paar minuten op zijn spreekuur... Dat gaf mijn huisarts laatst ook wel toe (toen ze na overleg met de kinderarts toch Nexium voorschreef). Ik ben geloof ik geen makkelijke patiënt ;). Kun je niet nog een afspraak maken? Desnoods bij een van zijn collega's?

Saar heeft trouwens ook een afplatting, donderdag weer naar de kinderfysio voor overleg. De vorige keer was het nog te minimaal om er wat aan te doen, eens zien wat ze nu zegt (geloof dat ze ook wil gaan meten).

:* Lottekoekie, je bent een schatje. Grappig want een kennis raadde het me ook al aan dit weekend. Ik slik nu in elk geval vitamine B-complex. Eens ff zien. Frustrerende is dat ik tot vorig jaar een hele hoop pakjes Priorin had liggen, heb ooit meegedaan aan een of andere test en die dingen toen helemaal niet geslikt, oeps. Ik heb ze een paar maanden geleden weggegooid omdat ze over de datum waren... Was gewoon een paar honderd euro waard. Shit...

Kaatjejannie gelukkig is mijn haar dan wat droger, hoef ik het niet zo vaak te wassen...want dat is echt vreselijk inderdaad. En overal in huis kom ik ook haren tegen... In de schone was, op de wc-bril, op Saar en ga zo maar door. Blegh, stom! Ssserpente vertelde laatst geloof ik ook al over haar tweede boblijn in haar kapsel, lijkt me ook gek zo'n nieuwe haardosis die een hele andere lengte heeft.

Saar is uiteraard ook niet alleen maar kommer en kwel, ze is naast deze moeilijke toestanden ook gewoon een heel alert en vrolijk meisje O+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99071424
Kan ik die priorin gewoon bij de drogist kopen of alleen bij de apotheek?
Wat is Saar toch een schatje

Jubelientje welkom en de KA verdient een schop onder zijn hol. Zo ga je niet met ouders om
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')