en je doet niets met ons advies, eno p momenten dat je er zin in hebt denk je dat alles wel goed komt, en op momenten dat je er geenz in in hebt vraag je om ons advies..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:00 schreef Siral het volgende:
Ik blijf hier inderdaad elke keer mijn gezeik posten ondanks dat ik me had voorgenomen het niet meer te doen.
Vanavond yoghurt met een banaan en wat amandelen..
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:00 schreef loveli het volgende:
Nu maar hopen dat de volgende nummer 1539 opent
Ik zie dat niet en kan gewoon posten in topics die al op slot zijnquote:
en nog wat lekkers na je avondeten? Kan er nog wel bij!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:02 schreef Isabeau het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag overigens:
ontbijt: yoghurt, eetlepel muesli (eh, daarna was het op), pompoenpitten en lijnzaad, glas bessensap
lunch: twee bruine boterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met pindakaas, glas sinaasappelsap
tussendoorsmoothie gemaakt van melk met banaan en blauwe bessen
avondeten: posteleinstamppot met pinda's en pangasiusfilet met citroen
Eens.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:56 schreef _aurum_ het volgende:
weet je Siral, iedereen hier zit je tips te geven en energie in je te steken terwijl je selectief bent met wat je doet. En iedere keer geef je aan dat je tegen een stootje kan, dat het allemaal wel meevalt, maar als de info die je hier geeft dan valt je nog steeds systematisch af.
Dat geeft aan dat wat je nu doet niet werkt!
Wat mij betreft schuif je door naar R&P en ga je daar je verhaal neerleggen.
/my2cents
klinkt lekker!!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en nog wat lekkers na je avondeten? Kan er nog wel bij!
Ik heb net na het werk een wijntje gedronken met een collega, en zit nu op mijn eigen balkonnetje met nog een wijtne te wachten tot de oven voorverwarmd is. Ovenfrietjes, een biefstuk en een salade, best okay avondeten, dacht ik!
Maar ik zit propvolquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:04 schreef Jagärtrut het volgende:
en nog wat lekkers na je avondeten? Kan er nog wel bij!
Ik heb net na het werk een wijntje gedronken met een collega, en zit nu op mijn eigen balkonnetje met nog een wijtne te wachten tot de oven voorverwarmd is. Ovenfrietjes, een biefstuk en een salade, best okay avondeten, dacht ik!
als ik geirriteerd raak dan komen de typo'squote:
Eerlijk gezegd vind ik dit een rare reactie. We weten nu wel dat het blijkbaar niet altijd lukt om naar onze tips te handelen. Hell, er zijn genoeg mensen in dit topic zonder "eetstoornis" die óók slechte lijstjes eten terwijl mensen al meerdere keren duidelijk hebben gemaakt wat er beter zou kunnen. Het is dan je eigen keuze of je er nog tijd in steekt om erop te reageren of niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:56 schreef _aurum_ het volgende:
weet je Siral, iedereen hier zit je tips te geven en energie in je te steken terwijl je selectief bent met wat je doet. En iedere keer geef je aan dat je tegen een stootje kan, dat het allemaal wel meevalt, maar als de info die je hier geeft dan valt je nog steeds systematisch af.
Dat geeft aan dat wat je nu doet niet werkt!
Wat mij betreft schuif je door naar R&P en ga je daar je verhaal neerleggen.
/my2cents
ik zeg niet dat ze gewoon moet gaan eten. Ik denk niet dat dat het enige probleem is. Dat eetlijstje gaat het ook echt niet oplossen voor haar.....quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:06 schreef Mini. het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit een rare reactie. We weten nu wel dat het blijkbaar niet altijd lukt om naar onze tips te handelen. Hell, er zijn genoeg mensen in dit topic zonder "eetstoornis" die óók slechte lijstjes eten terwijl mensen al meerdere keren duidelijk hebben gemaakt wat er beter zou kunnen. Het is dan je eigen keuze of je er nog tijd in steekt om erop te reageren of niet.
Dat je je zorgen maakt om Siral omdat het haar blijkbaar niet lukt om iets te doen waarvan ze weet dat het beter is, dat is één ding. Om haar te gaan verwijten dat ze onze tijd en energie verspilt vind ik echt nergens op slaan.
Sorry als het er wat fel uit komt maar ik luister al 20 jaar naar een deel van mijn familie die iemand met anorexia verwijten "dat ze niet gewoon gaat eten" omdat ze hun tot last is met haar ziekte.
Je hebt met mensen gepraat, en een eetlijstje gekregen. Maar jouw problematiek lijkt het beste te passen bij hulp door een arts of psycholoog.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:15 schreef Siral het volgende:
Ik heb al zoveel stappen ondernomen. Dus dat ik niet aan mezelf werk is ver van waar. HULP KRIJG IK!! Maandag ga ik het aankaarten bij maatschappelijk werk dat ik meer hulp wil.
Misschien moet ik mezelf maar deeltijd laten opnemen ofzo. Ik wil hier vanaf.
Je portemonnaie aan iemand anders geven ter bescherming?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef Viking84 het volgende:
Oh God, die jurkjes op Shopvip zijn echt leuk. En dat merk heeft hier een winkel, dus ik weet al wat ik morgenochtend ga doen
.
quote:
Bij een arts ben ik geweest, ziekenhuis ook, uitslagen bloed/hart/buik onderzoek e.d heb ik nog niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je hebt met mensen gepraat, en een eetlijstje gekregen. Maar jouw problematiek lijkt het beste te passen bij hulp door een arts of psycholoog.
Opnemen gaat niet zo maar, daar gaat nog wel een tijdje over heen denk ik ook.
meer sporten doe ik niet, ik sport juist minder..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je hebt net zoveel stappen vooruit als achteruit genomen (meer eten --> meer sporten). Je bent immers nog steeds gewicht aan het verliezen. En (gedeeltelijke) opname, lijkt me niet eens zo'n slecht idee.
Maar uiteindelijk zeg je dat wel. Uiteindelijk zeg je, als je een fout een keer gemaakt hebt en iemand heeft je daarop gewezen, dan is het niet toegestaan om die fout nog eens te maken. En zo werkt het gewoon niet. Soms kun je niet 100% consequent zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:14 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze gewoon moet gaan eten. Ik denk niet dat dat het probleem is.
Wat er ook mis is, dat kan ze niet zelf oplossen. Daar zal ze externe hulp bij nodig hebben, van fysieke personen en niet die op het internet.
Dus ze komt hier brakke lijstjes posten, je geeft pointers, ze neemt de helft van die pointers mee en geeft aan dat ze in gevecht is met zichzelf om morgen hetzelfde programma af te werken.
Dan vraag ik me af hoe graag je je probleem wil oplossen. En kom dan niet hier drama doen, maar zoek hulp. _echte hulp_ !!
En misschien ben ik te direct, maar je shit los je op en je blijft niet draaien want je zakt alleen maar verder weg.
Met mooi weer spelen en alles goedpraten komt ze er imo niet.
de ernst zie ik zeker.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef Mini. het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk zeg je dat wel. Uiteindelijk zeg je, als je een fout een keer gemaakt hebt en iemand heeft je daarop gewezen, dan is het niet toegestaan om die fout nog eens te maken. En zo werkt het gewoon niet. Soms kun je niet 100% consequent zijn.
Daarnaast hééft Siral hulp gezocht, maar dan nog kan het niet in een week opgelost zijn. Je moet iets ook de tijd geven om te kijken of het helpt. Volgens mij is het echt niet zo dat ze de ernst van haar situatie ontkent, dus ik zie niet in hoe het gaat helpen als iedereen dat er nog eens in gaat wrijven.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef Mini. het volgende:
Daarnaast hééft Siral hulp gezocht, maar dan nog kan het niet in een week opgelost zijn. Je moet iets ook de tijd geven om te kijken of het helpt. Volgens mij is het echt niet zo dat ze de ernst van haar situatie ontkent (ook al zijn haar daden daar niet altijd naar), dus ik zie niet in hoe het gaat helpen als iedereen dat er nog eens in gaat wrijven.
Goed planquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:21 schreef sigme het volgende:
Kortom: het is ergerlijk en frustrerend.
Kom, laten we het over jurkjes gaan hebben. Of schoenen.
Even quoten voor als je weer eens gaat mopperen als we het over jurkjes hebben.quote:
Ja ik ga ook eens uitzoeken waar dat merk verkocht wordt, want bij mij gaat het vaak mis met de boobsquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:44 schreef Mini. het volgende:
[..]
Jawel, ik heb zelfs meerdere Freya's! Misschien moet ik ze nog eens proberen, mijn bewbs veranderen nogal eens van maat gedurende de maand.
Fijn dat de jouwe wel goed zitten!
Voor die jurkjes denk ik dat ik gewoon in de winkel van dat merk ga kijken, want ik heb geen idee welke maat ik zou moeten bestellen en hoe die dingen in het echt zouden vallen.
maatje 158 kidsquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef sigme het volgende:
Siral, pas je al maat 0?
Ga maandag maar weer naar de dokter. Je zit nu onder de anorexia-grens en valt nog steeds af.
goeie dag voor Vik, of niet?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja ik ga ook eens uitzoeken waar dat merk verkocht wordt, want bij mij gaat het vaak mis met de boobs. Maar ik vind de dessins wel leuk
.
En m'n beha's zitten echt heerlijk! Ik voel me helemaalnu hahaha
.
M'n D wordt een stoommaaltijd met pasta, geitenkaas, noten etc. Stuk beter dan de patat. Eens kijken wat ik dit weekend zal maken
.
Lekker goedkoopquote:
Het was ironischquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:22 schreef Siral het volgende:
[..]
Goed plantopic moet wel leuk blijven, have fun.
ik ga een potje wiien met mn moeder ofzo.. als ze er zin in heeft.
jawel hoor. Als het erg genoeg met je gesteld is kan je vanavond nog terecht in een kliniek.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je hebt met mensen gepraat, en een eetlijstje gekregen. Maar jouw problematiek lijkt het beste te passen bij hulp door een arts of psycholoog.
ik meen hetquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Het was ironisch.
Dit is geen funkusjekroeltopic. Mensen gaan dood aan te weinig eten. Mensen gaan bijna dood aan buikwandcorrecties. Dat mogen we hier in ons slankslankslanktopic best ook voor ogen houden.
Heb jij antwoord gegeven op mijn vraag laatst? Dan heb ik eroverheen gelezenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:02 schreef Isabeau het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag overigens:
ontbijt: yoghurt, eetlepel muesli (eh, daarna was het op), pompoenpitten en lijnzaad, glas bessensap
lunch: twee bruine boterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met pindakaas, glas sinaasappelsap
tussendoorsmoothie gemaakt van melk met banaan en blauwe bessen
avondeten: posteleinstamppot met pinda's en pangasiusfilet met citroen
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb jij antwoord gegeven op mijn vraag laatst? Dan heb ik eroverheen gelezen.
Wil je er wat af, gaat er wat af, hoeveel wil je eraf?
Nee, wel een emotiedrinker. Bij tijd en wijle. En dat vind ik soms best eng. Zeker aangezien de hoeveelheid wijn die m'n ouders naar binnen gooien.quote:
Klinkt lekker!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef Viking84 het volgende:
M'n D wordt een stoommaaltijd met pasta, geitenkaas, noten etc. Stuk beter dan de patat. Eens kijken wat ik dit weekend zal maken
.
Niet? Could have fooled me...quote:
Als je alleen jezelf kwaad doet, gaat het niet zo heel hard...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
jawel hoor. Als het erg genoeg met je gesteld is kan je vanavond nog terecht in een kliniek.
Mwah, van dichtbij meegemaakt dat dat nog wel mee kan vallen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als je alleen jezelf kwaad doet, gaat het niet zo heel hard...
Ik wilde hier helemaal niet blijvenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:27 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
Ik vind Isa een goede aanwinst voor dit topic!
nouja, mijn ervaring is anders.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als je alleen jezelf kwaad doet, gaat het niet zo heel hard...
Maar tot maandag kan er ook best gewacht worden hoor.
Dat is positievere ervaring dan ik ziequote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
nouja, mijn ervaring is anders.
En dan heb ik het niet over een incident maar over meerdere opnames van verschillende mensen met verschillende ziektenbeelden.
Oh ja, ik verwacht ook geheel niet dat Siral binnenkort doodhongert. Daarvoor eet ze veel te veel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Mini. het volgende:
[..]
Klinkt lekker!
[..]
Niet? Could have fooled me...
Om dood te gaan moet je nog wel wat minder eten dan Siral nu doet, en wat langer achter elkaar (understatement). Uiteindelijk krijgt best een groot deel van de Nederlandse bevolking volgens mij structureel te weinig gezonde dingen binnen (ik ken bijv. genoeg mensen die nauwelijks groente of fruit eten, ooit), en die overleven het ook gewoon.
Ja, mogelijk. Maar het ging om goede snelle hulp in diverse delen van het land. M.i. is hrt zeker niet overal slecht gesteld met de geestelijke gezondheidszorg.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is positievere ervaring dan ik zie
Zolang je er zelf maar bewust van bent, toch? Je bent slim genoeg om aan de rem te trekken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Nee, wel een emotiedrinker. Bij tijd en wijle. En dat vind ik soms best eng. Zeker aangezien de hoeveelheid wijn die m'n ouders naar binnen gooien.
Gelukkig kan ik best zonder, en drink ik als ik alleen ben bijna nooit. Dus soms mag het.
Studeer je nou nog medicijnen of ben je inmiddels medicijnvrouw?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde hier helemaal niet blijven![]()
En ik heb over je vraag heen gelezen, sigme. Ja, ik wil afvallen, maar ik jojo al een hele tijd behoorlijk. Ik heb dus in mijn hoofd de moed al lang opgegevenDoel: gezond gewicht (bmi <25). Doel te bereiken met gezond eten en straks weer hardlopen
Ik ben nu vooral veel aan het wandelen en fietsen (uur per dag). En ik denk dat ik een diëtiste (of psycholoog
) nodig heb om datgene wat mij steeds doet terugvallen in slecht eetgedrag aan te pakken. Ik weet namelijk uitstekend hoe het moet, dat lijnen, maar ik saboteer mezelf continue na een tijdje
(mijn hypothalamus is sterker dan mijn frontaalkwab
)
Dat laatste zeker.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, ik verwacht ook geheel niet dat Siral binnenkort doodhongert. Daarvoor eet ze veel te veel.
Maar hoewel ik denk dat ze betere hulp kan gebruiken dat ze hier kan krijgen, vind ik haar - en de waarschuwing die van haar uitgaat- tamelijk ontopic hier.
Ik ben tijdens mijn depressie gestopt met mijn studie. Moest nog maar liefst 3 hele maandenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:38 schreef sigme het volgende:
Studeer je nou nog medicijnen of ben je inmiddels medicijnvrouw?
Val je op dit moment af en hoeveel kilo's eraf heb je nu als streven?
Ik ben die zeikerd die blijft doorvragen. Welkom.
Oh, je bedoelde dat het juist vreemd is om haar probleem niet te willen bespreken hier? Daar heb je gelijk in ja.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, ik verwacht ook geheel niet dat Siral binnenkort doodhongert. Daarvoor eet ze veel te veel.
Maar hoewel ik denk dat ze betere hulp kan gebruiken dat ze hier kan krijgen, vind ik haar - en de waarschuwing die van haar uitgaat- tamelijk ontopic hier.
Het gaat hier negen van de tien keer ook over iets anders, dus weest welkomquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben tijdens mijn depressie gestopt met mijn studie. Moest nog maar liefst 3 hele maanden(een depressie is overigens super voor je gewicht, ik had eindelijk een gezond gewicht
ok, ik at niks meer, misschien was dat het...)
Verder heb ik geen zin om over kilo's te kletsen op fok
De cijfers van het percentage mensen dat op gewicht blijft na succesvol afgevallen te zijn zijn deprimerend. Tot nu toe behoor ik bij de overgrote meerderheid die continue vervalt in weer opnieuw aankomen. Die drang naar (slecht) eten wordt gereguleerd door je hypothalamus en blijkbaar is die sterker dan mijn logisch redenerenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Het gaat hier negen van de tien keer ook over iets anders, dus weest welkom![]()
Hypothalamus >> frontaalkwab
Is het gisteren nog gelukt?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:48 schreef Mini. het volgende:
In het kader van hypothalamus en frontaalkwab ga ik maar weer eens verder aan mijn scriptie.
Succes, Minikinsquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:48 schreef Mini. het volgende:
In het kader van hypothalamus en frontaalkwab ga ik maar weer eens verder aan mijn scriptie.
Voortaan gaan wij het alleen nog maar over eten hebben alsof het een vreselijk ernstige zaak is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:43 schreef Mini. het volgende:
Oh, je bedoelde dat het juist vreemd is om haar probleem niet te willen bespreken hier? Daar heb je gelijk in ja.Maar dat betekent hoop ik toch niet dat we nu alleen nog maar over eten mogen praten alsof het een vreselijk ernstige zaak is?
Een aantal van mijn jurkjes blijkt bij verschillende maten nog goed te staan hoorquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:49 schreef sigme het volgende:
Voortaan gaan wij het alleen nog maar over eten hebben alsof het een vreselijk ernstige zaak is.
En dat is het ook, lieve kijkbuiskindertjes. Immers, zonder een voldoende voedzame doch niet overdadige maaltijd, zal het kopen van een fatsoenlijk collectie jurkjes een onbetaalbare liefhebberij blijken. Een evenwichtige garderobe begint met een stabiel gewicht en dus dient de samenstelling en hoeveelheid van het eten met gepaste aandacht beschouwd te worden.
Wauw, is eten dan minstens zo'n ernstige zaak als jurkjes?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Voortaan gaan wij het alleen nog maar over eten hebben alsof het een vreselijk ernstige zaak is.
En dat is het ook, lieve kijkbuiskindertjes. Immers, zonder een voldoende voedzame doch niet overdadige maaltijd, zal het kopen van een fatsoenlijk collectie jurkjes een onbetaalbare liefhebberij blijken. Een evenwichtige garderobe begint met een stabiel gewicht en dus dient de samenstelling en hoeveelheid van het eten met gepaste aandacht beschouwd te worden.
Precies!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat precies?quote:
Hmpff, gelukkig hebbn we niet dezelfde maat. Straks zijn de leuke al op voor ik zelfs maar heb kunnen passen) en dat ik er hier steeds over praat, helpt ook niet (lurkers en zulks).quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:55 schreef Rituals het volgende:
[..]
Jaaa!Heb er een paar besteld door jou
.
nvm, ik haal nog namen door elkaarquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:55 schreef Mini. het volgende:
Wat precies?
Thanks Maria!Laatste loodjes indeed...
Ah, ik dacht al.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
nvm, ik haal nog namen door elkaarDat was chicolate
En dat is je nieuwe kookboek?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef sigme het volgende:
Nou ga ik toch even een stukje uit m'n nieuwe kookboek overtypen.
Zooals reeds in de inleiding werd aangestipt, is het geenszins de bedoeling voor het dekken vaste voorschriften te geven. Zonder twijfel speelt de persoonlijke smaak van de huisvrouw hierbij een te belangrijke rol, dan dat wij zouden pleiten voor een uniforme wijze van tafeldekken. Echter willen wij aan de hand van enkele foto's bespreken, op welke wijze men het couvert voor de verschillende maaltijden op de meest gebruikelijke wijze kan dekken. ()
Bekijken we nu het couvert voor de ontbijttafel ( zie fig 29 ). Het bordje is 1 cm van den tafelrand geplaatst; het patroon bevindt zich aan de bovenzijde.
![]()
![]()
Succes met schrijven!quote:
Ik zou me bijna gaan verontschuldigenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hmpff, gelukkig hebbn we niet dezelfde maat. Straks zijn de leuke al op voor ik zelfs maar heb kunnen passen) en dat ik er hier steeds over praat, helpt ook niet (lurkers en zulks).
Ik heb ook nog 25 euro shoptegoed, dankzij oa Slankies.
Ok. Ik ken ook wel mensen die van een depressie erg zwaar worden, dus als remedie zou ik het niet durven aanbevelen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben tijdens mijn depressie gestopt met mijn studie. Moest nog maar liefst 3 hele maanden(een depressie is overigens super voor je gewicht, ik had eindelijk een gezond gewicht
ok, ik at niks meer, misschien was dat het...)
Verder heb ik geen zin om over kilo's te kletsen op fok
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef sigme het volgende:
Nou ga ik toch even een stukje uit m'n nieuwe kookboek overtypen.
Zooals reeds in de inleiding werd aangestipt, is het geenszins de bedoeling voor het dekken vaste voorschriften te geven. Zonder twijfel speelt de persoonlijke smaak van de huisvrouw hierbij een te belangrijke rol, dan dat wij zouden pleiten voor een uniforme wijze van tafeldekken. Echter willen wij aan de hand van enkele foto's bespreken, op welke wijze men het couvert voor de verschillende maaltijden op de meest gebruikelijke wijze kan dekken. ()
Bekijken we nu het couvert voor de ontbijttafel ( zie fig 29 ). Het bordje is 1 cm van den tafelrand geplaatst; het patroon bevindt zich aan de bovenzijde.
![]()
![]()
yep, de meeste anti-depressiva zijn dan ook een bitchquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:58 schreef sigme het volgende:
Ok. Ik ken ook wel mensen die van een depressie erg zwaar worden, dus als remedie zou ik het niet durven aanbevelen.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:58 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik zou me bijna gaan verontschuldigen. Snel bestellen dan maar Vik, voordat de lurkers je voor zijn
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zo, dat lucht op. straks lekker aardappeltjes en salade en een tartaartje eten met mn lief
Kwak
Is dat lekker? Ik heb ook nog een avocado liggen namelijkquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
T: smoooothie van banaan en avocado enzo![]()
ELECTRO KOOKBOEKquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:03 schreef Isabeau het volgende:
sigme, wat voor kookboek is dat eigenlijk?
Aaaaah, 1948, dat verklaart een boelquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
ELECTRO KOOKBOEK
ELFDE DRUK
(115e t/m 126e duizend)
Uit het voorwoord:
Ik weet, dat honderden huisvrouwen met ongeduld op deze uitgave wachten. En terecht, want dit kookboek biedt niet alleen practische richtlijnen voor het specifiek electrisch koken, maar houdt ook rekening met het feit, dat, wie de verantwoording draagt voor de samenstelling en bereiding der maaltijden, óók weten moet, wat zij in verband met de voedingswaarde der levensmiddelen, den huisgenooten bieden moet. Daarom werd in deze druk een hoofdstuk ingelascht, waarin een voedingsmiddelentabel met de daarbij behoorende toelichting, is afgedrukt.
Met bijzonder vreugde zij opgemerkt, dat in dit boek een aantal eenvoudige recepten werd opgenomen, die door de nood der tijden in den oorlog ontstonden en die toch werkelijk niet mogen worden vergeten.
Mei '48.
dat wil nog wel eens meevallen. ik raad siral aan om eens op psyq.nl te gaan kijken. er is niet overal een wachtlijst daar en ze hebben deeltijd therapie. ben er zelf ook geweest voor mn eetstoornis.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
eerstegraads wel. heel erg zelfs.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Netjes. Wat verdien je dan precies als ik vragen mag? Ik zat op trede 1 = 2445, ben wel benieuwd wat trede 2 is. En ik wist niet dat Nederlands een tekortvak is?
.
12 lesuren is bijna een halve baan he... dat is dus omgerekend 20 uur, want een fulltime docentenweek is 42 uur (ter compensatie van de lange vakanties, incl. alle taken en lessen en voorbereiding) dus eigenlijk verdient ze niet veel meer dan jijquote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Aaaaah, 1948, dat verklaart een boel
Ik ben echt dòl op dat soort oude kookboeken(en boeken voor den vrouwmensch hygiene ed
)
quote:
Ja!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat lekker? Ik heb ook nog een avocado liggen namelijk
kwakz0r, even lekker relaxen nu? Je moet je wel heel kut voelen als je zo reageert op een gemiste bus
je D klinkt goedquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja ik ga ook eens uitzoeken waar dat merk verkocht wordt, want bij mij gaat het vaak mis met de boobs. Maar ik vind de dessins wel leuk
.
En m'n beha's zitten echt heerlijk! Ik voel me helemaalnu hahaha
.
.
Sorry, ik weet niet uit mijn hoofd dat 12 uur werken voor leraren ineens meer is. Maar dan nog krijgt ze dat bedrag dus voor `omgerekend´ 20 uur!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:45 schreef kwakz0r het volgende:
nog even een oude koe:
[..]
eerstegraads wel. heel erg zelfs.
trede 5 is 2699 bruto. die treden gaan dus niet zo hard omhoog...
[..]
12 lesuren is bijna een halve baan he... dat is dus omgerekend 20 uur, want een fulltime docentenweek is 42 uur (ter compensatie van de lange vakanties, incl. alle taken en lessen en voorbereiding) dus eigenlijk verdient ze niet veel meer dan jij
Je mag het hebbenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]daar word ik héél hebberig van
En dat voor iemand die gisteren dapper met voor 70 euro aan vvv-bonnen op stap ging om leuke dingen voor haarzelf te gaan kopen en met een doos aardbeien thuis kwamEr was echt niets wat ik wilde hebben. Maar zo'n boek!
Ik ben nog ongeveer een half jaar bezig met mijn opleiding (scriptie). Wat ik daarna ga verdienen staat niet vast, maar bij mijn huidige werkgever zal dat niet heel veel meer zijn. Ik ben dus ook van plan daar zo snel als mogelijk is weg te gaan (werkgever detacheert mij.. werkgever is mwah, plek waar ik gedetacheerd wordt is top). Kan eventueel in dienst gaan bij de plek waar ik nu werkzaam ben, dan ga ik er bruto zo'n 500 euro op vooruit en heb ik meer vakantiedagen. Maar ik kan ook gewoon aan het solliciteren slaan, ik weet het allemaal nog niet!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Viking84 het volgende:
Goodbye, hoe lang ben je nog bezig met je opleiding? En wat ga je daarna verdienen? En hoe krijg je het voor elkaar dat je baas je opleiding betaalt? Werkte je daar al voor je aan die opleiding begon ofzo?
/kruisverhoor.
Ik vind 'm mooi!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lijstje
O: dubbele boterham pindakaas
B: 3 kwartier fietsen
L: dubbele boterham kipfilet, salade, groentesoep, mandarijntje
T: appel
T: 2 plakken roggebrood
B: 3 kwartier fietsen
T: handje amandelen
D: waldorf salade
T: pruim, nectarine
Best oké toch?
Anderhalve week na mn vakantie!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:10 schreef _aurum_ het volgende:
volgens mij heb je wel een goed lijstje Puff. Heb je al iets gehoord over de BNOR?
ik begin de spierpijn in mijn benen te voelen, vermoeid gevoel als je loopt. Heb gister goed mijn best gedaan
Je D klinkt goed, voor de rest vind ik het niet zo best.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:41 schreef Mixende_match het volgende:
Vandaag:
O: 2 glazen water, 2 crackers van atkins met pindakaas Waarom atkins als je de rest van de dag wel carby-barbie eet?
T: 3 verkade kaakjes kaneel suiker en 2 Thee
L: pudding broodjesuiker en 2 witte boterhammen doet niks voor je lijf met thee worst
T: bakje fruitsalade suiker, weliswaar minder slechte, maar toch en zo nu en dan wat zoute dropjes suiker.
D: brocolli schotel uit de oven met aardappelplakjes, gehakt, paprika, ui, mozzerella, knoflook en geraspte kaaslekkur!
T: chocotofs van cote d'or.suiker
Dat.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef Tinkepink het volgende:
Dat inconsequent zijn (lees niet stabiel) is m.i. Sirals echte probleem. Maar dat weet siral ook best. Het gaat ook niet om het eten. Dat is gewoon een gevolg van een ander, onderliggend probleem. Ook dat weet siral best. Siral kan pas geholpen worden als het echt foutgaat en ze er zelf de noodzaak van inziet. En dat weet siral ook best.
Het gaat alleen niet om weten, maar om doen. En dat is lastig. Iemand met een depressie of psychose heeft vaak ook niet door hoe erg het met hem of haar is gesteld. En dit is ook gewoon iets in sirals hoofd. Logica brengt dan niets meer.
Afschuwelijk!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:13 schreef _aurum_ het volgende:
morgen moet ik om 0830 klaarstaan op het strand van Noordwijk. heb me opgegeven voor een fitness bootcamp,dus het gaat leuk worden! Lekker door de duinen rennen tot je niet meer kan en dan nog meer
Op zich leuk voor je, maar mijn ogen doen pijnquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:03 schreef Goodbye het volgende:
[..] plek waar ik gedetacheerd wordt is top [..]
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 02:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Op zich leuk voor je, maar mijn ogen doen pijn
Ik heb wel een beetje moe voor je.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 02:13 schreef Mini. het volgende:
[..]
Meh, ik heb iets te veel koffie gehad en nu ben ik nog niet moe.
Kan ik wel gebruiken... Vriendje viel net in slaap tijdens Top Gear, de held.quote:
loop je niet wat hard van stapel? Je doet het wel op de loopband toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ga zondag gewoon 5 km doen. Heel rustig en kijken hoe de enkel zich houdt.
Morgenochtend zit ik om half 9 weer op de spinningfiets en daarna nog even wat krachttraining. En daarna nog maar even proberen er wat extra sportkleding bij te scoren. Is wel handig met mijn huidige regime!
Haha ik ook, als ik ze bestel dan. Bij mij duurde het wel vrij lang. De rest had de setjes (veel) eerder.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:45 schreef Rituals het volgende:
Hoe lang duurde het voordat jullie de Freya-BH's kregen? Stond er toen ook bij dat de levering binnen 15 werkdagen zou plaatsvinden? Ik hoop namelijk dat de jurkjes wat eerder komen![]()
.
Ja, ik loop hard van stapel, maar over 99 dagen loop ik een halve marathon.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 05:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
loop je niet wat hard van stapel? Je doet het wel op de loopband toch?
Menquote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:11 schreef sigme het volgende:
11 km | 10,6 km/u
en aansluitend:
9 km | 4,6 km/u met hondjes
Nu heb ik honger. En kou.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
zo, 35 minuten gelopen. Darabovenop 5 minuten stilgestaan om naar 2 spelende eekhoornjtes op minder dan een meter afstand van me te kijken. De verdere score: 1 ree in het veld en 1 egel...
En het is 25 graden, dus ik heb behoorlijk gezweet. Nu nog, trouwens. Zit in m'n onderbroek en hempje op het balkon, te wachten todat ik uitgezweet ben...
Het boze wicht was er niet?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik sluit me aan bij de zaterdagochtend-sportievelingenGeZumbaat!
![]()
[b]Ook geen beesten gezienHelaasch![/b[
Nein, die is er nooit op zaterdagquote:
het is dus niet 12 uur werkenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:00 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Sorry, ik weet niet uit mijn hoofd dat 12 uur werken voor leraren ineens meer is. Maar dan nog krijgt ze dat bedrag dus voor `omgerekend´ 20 uur!![]()
Ik heb maar 20 vakantiedagen![]()
Maar, ik heb heeeeeeeeeeeele leuke collega´s
Net gedaan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De rest verzin in nog.![]()
Zo eerst maar eens mijn huishouden doen ofzo.
Maar heb je ook al gesport?quote:
Nee, maar dat deed ik sowieso nietquote:
Ben je vrij om te gaan zonder terugbetalingsplicht? Dat is wel heel netjesquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:03 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik ben nog ongeveer een half jaar bezig met mijn opleiding (scriptie). Wat ik daarna ga verdienen staat niet vast, maar bij mijn huidige werkgever zal dat niet heel veel meer zijn. Ik ben dus ook van plan daar zo snel als mogelijk is weg te gaan (werkgever detacheert mij.. werkgever is mwah, plek waar ik gedetacheerd wordt is top). Kan eventueel in dienst gaan bij de plek waar ik nu werkzaam ben, dan ga ik er bruto zo'n 500 euro op vooruit en heb ik meer vakantiedagen. Maar ik kan ook gewoon aan het solliciteren slaan, ik weet het allemaal nog niet!
En ik heb gewoon gesolliciteerd op een vacature waar dat werd aangeboden.. Was nog niet daar werkzaam dus.
Sporten is wel heel goed voor je! Al was het maar om je frustraties af te kunnen reageren.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:44 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, maar dat deed ik sowieso niet![]()
Maar ik heb wel weer een uur gedanst.
Oew, driedubbele sport hier dus!quote:En ik ga zo de stad in. Winkelen is ook sport.
Wat een geweldig mooi model jurkje!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Sporten is wel heel goed voor je! Al was het maar om je frustraties af te kunnen reageren.![]()
[..]
Oew, driedubbele sport hier dus!
30% extra korting bij Steps.![]()
Schade: [ afbeelding ]
Het rode stippeljurkje stond niet leuk genoeg vond ik.
En even hulde voor de jurkjeslengte van steps: ze komen gewoon tot op de knie ipv halverwege de dijbeen!
Oh leuk! Het model ieg, vind hem niet zo zomers door de kleurquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Sporten is wel heel goed voor je! Al was het maar om je frustraties af te kunnen reageren.![]()
[..]
En even hulde voor de jurkjeslengte van steps: ze komen gewoon tot op de knie ipv halverwege de dijbeen!
Daarom ga ik er ook heen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
[..]
ik heb daar pas ook een rokje gekocht! wat voor rokje heb je gekochtquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vandaag heb ik een rokje en shirt gekocht bij action!![]()
Mn espritspul is ook binnen, allemaal mooi, alleen de bloes is wel erg netjes.
Vik die ruim je eerst op en dan ga je stofzuigenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:55 schreef Viking84 het volgende:
Sport![]()
.
Ik heb net stofgezogen, ook onder het bed en ik probeerde heel voorzichtig om dingen heen te gaan die niet in de stofzuiger moesten (kattenspeeltjes e.d.), maar dat was een dikke faal.
Zo even lunchen met twee eitjes en dan de badkamer nog even en dan ga ik Fringe kijken denk ik. Lekker dagje zo
. Morgen weekmenu bedenken, administratie doen en sollibrieven schrijven. En weer Fringe kijken ws
.
Dat kan!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:50 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh leuk! Het model ieg, vind hem niet zo zomers door de kleur
Leuk! En nu al zo veel korting, terwijl de zomer er nog aankomt!quote:Wij zijn 2 tuinsets rijker en een paar ribben armermaar wel 30 en 65% off dat scheelt toch weer.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:06 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vik die ruim je eerst op en dan ga je stofzuigen![]()
Sperziebonen en sla geoogst hierstraks even de nodige lichaamsbeweging tijdens het vegen enz.
Een blauwe katoenen, zonder zoom, dus beetje ballonrok idee, maar minder wijd. Echt leuk! De slippers zijn er ook prima geloof ik.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:54 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
ik heb daar pas ook een rokje gekocht! wat voor rokje heb je gekocht
Het lijkt mij op het eerste gezicht niet zo veel, met alle beweging erbij. Maar goed, ik weet ook niet hoeveel nootjes jij tussendoor eet, dat tikt misschien wel aardig aan. Verder wel fruit, eiwitten, als er nu ook nog genoeg groente in je bami zit is hij qua voedingsstoffen volgens mij wel mooi.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:08 schreef Viking84 het volgende:
Lijstje:
O1: beschuit pindakaas, rijstwafel
S: 5 km hardlopen
O2: Griekse yoghurt met aardbeien
T: bordje kersen
B: stofzuigen en badkamer/wc schoonmaken
L: twee boterhammen met twee gekookte eitjes
T: colaatje (laatste die er nog ligt)
D: bami met vlees en groentepakket
T: één of twee augurken met bthworst
T: hand nootjes (en dat een x of 3 over de dag heen, denk ik)
Wat vinden jullie ervan? (behalve de cola dan)
Ben nogal van de kleurtjesquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat kan!Ik vond de kleur wel heel mooi staan.
![]()
Heb ook nog een witte met bloemen aangehad, maar dat is wel echt een hoog zomer jurkje. Vond ik minder handig.
[..]
Leuk! En nu al zo veel korting, terwijl de zomer er nog aankomt!
Foto?
Gniffel wij hebben een dyson (iets met verharende hond) en daar hoef ik dat ook echt niet mee te doen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]Ik probeer ze met de stofzuiger onder het bed vandaan te tikken
Maar onze nieuwe stofzuiger is nogal krachtig.
En wij kunnen een theewinkel beginnen, want Mark heeft alle smaken van Lipton verzameld, zo onderhand.
Met een pijnlijke enkel kun je wel fietsen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:09 schreef Mini. het volgende:
Ik wilde gaan sporten vandaag, maar ik heb ineens zo'n last van mijn enkel dat ik al blij ben als ik normaal kan lopen.Waar dat nou weer vandaan komt...
Hoe duur mag het zijn?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zag een leuk jurkje!![]()
En oe, ik mag van het vriendje een kado uitzoeken omdat ik klaar ben met mijn studieNou bedenken wat ik wil
80 en dat vond ik al best veelquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe duur mag het zijn?
Ik zou in mijn geval een nw laptop vragen(ca 500 euro)
Ja ik denk nu in de richting van iets van Troll Beads (ze hebben mooie oorbellen die ik wil hebben maar ik kan daar niet zo goed tegen helaas!) of idd iets semi-kunstzinnigsquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zeg: hele mooie (dure) schoenen! Of een mooi horloge of iets in die geest.
Iets waar je heeeeel lang van kunt doen en waar je later nog op terug kunt kijken en kunt denken "dat kreeg ik van mijn vriendje voor mn afstuderen"
Ik ben groot tegenstander van gebruikvoorwerpen kopen voor zo'n speciale gelegenheid. Een vriendin van mij wilde een nieuwe koelkast kopen voor het geld dat ze hadden gekregen bij hun huwelijk. En dat vind ik stom. Koop dan een mooie eetkamertafel of een schilderij ofzo.
Ja!!! Een mooie tas is ook een geweldig idee! Heb ik ooit gekregen als afscheidskado en gebruik 'm nog dagelijks.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:51 schreef Mini. het volgende:
Als ik afgestudeerd ben wil ik een mooie nette tas, die ik voor mijn toekomstige baan kan gebruiken. Symbolisch én iets dat lang meegaat.
Wat fijn XM!
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
80 en dat vond ik al best veelNee een laptop hoeft niet
[..]
Ja ik denk nu in de richting van iets van Troll Beads (ze hebben mooie oorbellen die ik wil hebben maar ik kan daar niet zo goed tegen helaas!) of idd iets semi-kunstzinnigsiig niet iets mega-praktisch idd
En nog eenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb gezonde oogjes! De floaters zijn dus alleen irritant, maar geen voorbode van iets ernstigers.
Yay! Alle beetjes goed nieuws zijn fijn!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb gezonde oogjes! De floaters zijn dus alleen irritant, maar geen voorbode van iets ernstigers.
Thanks! Vind Zout op mijn huid van Benoite Groult wel een mooi boek voor vakantie, romantisch/tragisch.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:41 schreef Jagärtrut het volgende:
mooi lijstje, Novem!
Iemand nog tips voor leuke, makkelijke, vakantieboeken?
Mermaid? Ariël?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Alleen heb ik druppels gehad die je pupillen verwijden en die werken nog een tijdje na. Dus, alles dichtbij is onscherp, want ik kan niet focussen
.
Oh en tassen, ik heb een Mermaid-tas gekregen voor mijn afstuderen
oh, dat was m'n ik ben 14 en ik vind alle sexscenes zo spannend boek....quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:44 schreef Novem het volgende:
[..]
Thanks! Vind Zout op mijn huid van Benoite Groult wel een mooi boek voor vakantie, romantisch/tragisch.
Haha, ik heb hem vorig jaar pas gelezenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oh, dat was m'n ik ben 14 en ik vind alle sexscenes zo spannend boek....
ja, van murakami heb ik redlijk wat gelezen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha, ik heb hem vorig jaar pas gelezen.
Heb je al eens wat van Murakami gelezen? Indien niet, dan Norwegian Wood. Verder vond ik Het Diner van Herman Koch leuk en ik wil Zomerhuis met zwembad ook nog lezen.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
haha! Ik heb hem ook pas vorig jaar gelezenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:59 schreef Novem het volgende:
[..]
haha! Ik heb hem ook pas vorig jaar gelezen
Ik vond Norwegian Wood juist een beetje van, ooh kijk ons eens lekker exentriek en oversekst Japans zijn. Moet eens een ander boek van Murakami proberen denk ik.
Dat heb ik helemaal niet, ook niet bij Murakami. Maar het is wel typisch Nederlands iddquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Dat heb ik met Nederlandse boeken juist snel! Zo van, 'huuhuu, wij zijn Nederlanders, kijk ons es lekker schunnig schrijven, hihihi'
Is die net zo erg als De kleine vriend? Wat een dráák van een boek was datquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:58 schreef Mini. het volgende:
Ik ben al eeuwen bezig in The Liar van Stephen Fry, maar die is echt geweldig.Niet te zwaar, vooral heel grappig.
Verder lees ik de laatste tijd helemaal niet.Ik ben ook nog steeds bezig in The Secret History van Donna Tartt, maar als ik klaar ben met alle lees- en schrijfwerk voor mijn studie ga ik eerst eens lekker een detective (van Jef Geeraerts) uitlezen waar ik ooit in was begonnen. Dat is voor mij een verstand-op-nul-boek.
Haha, dat is inderdaad echt typisch bij Nederlandse literatuur/film.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Dat heb ik met Nederlandse boeken juist snel! Zo van, 'huuhuu, wij zijn Nederlanders, kijk ons es lekker schunnig schrijven, hihihi'
Wat ook maar elkaar napraten is. Ik heb me er prima mee vermaakt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is die net zo erg als De kleine vriend? Wat een dráák van een boek was dat. Volgens eoa enquete is dat ook hét boek dat mensen enthousiast kochten zonder het uit te lezen
.
Ik heb me er niet mee vermaakt, maar ik heb hem wel uitgelezen. Wel snellezenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat ook maar elkaar napraten is. Ik heb me er prima mee vermaakt.
Ja volgens mij werkte ik toen De kleine vriend uit kwam in een boekhandel, en er waren vele mensen die schijnbaar heel lang hadden gewacht op De kleine vriend omdat De verborgen geschiedenis schijnbaar geniaal was.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:26 schreef Mini. het volgende:
Volgens mij is De kleine vriend juist zo vaak gekocht omdat De verborgen geschiedenis wél een goed boek is.Niet dat ik er heel ver in ben, maar tot nu toe vind ik het wel goed.
Nee, niet helemaal. Ik ben op een gegeven moment symbolisch de opleiding gaan terugbetalen (vanaf een bepaald moment worden de studiekosten lager en lager. Als ik na één jaar weg was gegaan had ik dus best een aardige som moeten betalen). Maar als ik klaar ben zou dat nog een half jaartje zijn. Dus of ik blijf nog een half jaartje hangen of ik ga kijken hoe hoog dat bedrag is en dan kijken of dat het me waard is (of dat ik evt. wat kan regelen met de toekomstige werkgever).quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:47 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ben je vrij om te gaan zonder terugbetalingsplicht? Dat is wel heel netjes
Een Nederlands Kampioenschap bbqen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:51 schreef Phaidra het volgende:
Wij waren net op het NK bbq dat hier in het centrum gehouden wordt dit weekend. Gratis vleesjes geproefd.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:37 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nee, niet helemaal. Ik ben op een gegeven moment symbolisch de opleiding gaan terugbetalen (vanaf een bepaald moment worden de studiekosten lager en lager. Als ik na één jaar weg was gegaan had ik dus best een aardige som moeten betalen). Maar als ik klaar ben zou dat nog een half jaartje zijn. Dus of ik blijf nog een half jaartje hangen of ik ga kijken hoe hoog dat bedrag is en dan kijken of dat het me waard is (of dat ik evt. wat kan regelen met de toekomstige werkgever).
Ja, iddquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Een Nederlands Kampioenschap bbqen?![]()
![]()
Yay GeeBee!
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:52 schreef Goodbye het volgende:
Een Volvo s60, volgens mij. Hij is zwart, dat weet ik nog
Die zijn leukk!!!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh ik heb trouwens zo'n WWF-AH-aapje gehad van vriendje!Het was geen heel spontane actie ben ik bang, ik had iets te vaak gebruld dat ik ze zo leuk vond
![]()
![]()
Desalniettemin: aapjeHij is heul zacht!
Die van Spotzz jaquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:25 schreef Ml-etje het volgende:
Die banner hierboven trouwenszoveel spelfouten maak ik niet eens
Awquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:25 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Die zijn leukk!!!
Bowie sleept nog steeds met de schildpad, eigenlijk zonde maar vooruit het is schattig.
Ja, ik heb ook nooit begrepen hoe lln konden denken dat ik dat niet door had. Vooral op het doveninstituut was het gemakkelijk, want er is maar een enkeling die een volledig juiste volzin kan produceren daar en dan leveren ze een boekverslag in keurig Nederlands in met woorden die ze niet eens kennenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:28 schreef kwakz0r het volgende:
Jeuj, mn nakijkwerk is af. stelletje apen had weer zitten kopieren van elkaar in de literatuuropdrachten. Alsof ik blind ben. En achterlijk. Ik ben wel heeel trots, ze hebben de leestoets (PTA, schoolexamen) echt goed gemaakt. Yes, ik heb iets bereikt dit jaar!
Nu lekker breien en haken (kindje van vrienden krijgt een hello kitty kamer, dus nu moet ik wel een hello kitty voor haar maken)
Jep,ga spontaan mijn werklaptopje pakkenquote:
Oeh leuk als je dat kan!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:28 schreef kwakz0r het volgende:
Jeuj, mn nakijkwerk is af. stelletje apen had weer zitten kopieren van elkaar in de literatuuropdrachten. Alsof ik blind ben. En achterlijk. Ik ben wel heeel trots, ze hebben de leestoets (PTA, schoolexamen) echt goed gemaakt. Yes, ik heb iets bereikt dit jaar!
Nu lekker breien en haken (kindje van vrienden krijgt een hello kitty kamer, dus nu moet ik wel een hello kitty voor haar maken)
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
AwAch wordt er waarschijnlijk wel meer mee gedaan
De schildpad is ook leuk ja, en de panter!
![]()
Ik zie alleen een banner van de open universiteit, waar ze iets zijn vergeten geloof ikEr staat heel vrolijk: "De beste universiteit van". Da was het
Uhuh, wat zoek je en welke regio?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
MIWat attent van Bowie
![]()
Yay Kwak, fijn van de PTA!Pure voldoening lijkt me dat!
*vacature-zoek-modus AAN*
Que?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:30 schreef Viking84 het volgende:
()
De examenresultaten preikten op de ramen, ()
Inderdaad... Niet iedereen heeft het geluk dat zijn ouders zoveel geld neer (kunnen) tellen voor extra begeleiding, de rest van ons heeft zijn diploma ook gewoon op eigen kracht moeten halen. Als ze dan nog falen, dan is het toch echt hun eigen schuld.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook nooit begrepen hoe lln konden denken dat ik dat niet door had. Vooral op het doveninstituut was het gemakkelijk, want er is maar een enkeling die een volledig juiste volzin kan produceren daar en dan leveren ze een boekverslag in keurig Nederlands in met woorden die ze niet eens kennen.
Fietste ook nog even langs m'n school vanochtend. De examenresultaten preikten op de ramen, maar ik vond ze maar tegenvallen: kleine klassen, intensieve begeleiding... dan moet je toch wel bijna 100 % kunnen halen? Ben je op zo'n dure school zelfs bijna verplicht aan de ouders, vind ik, al weet ik ook wel dat van de ll ook een bijdrage wordt verwacht.
DM ipv overdadige topicvervuiling!quote:
In veel gevallen wel ja, vooral op het VMBOquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:41 schreef Mini. het volgende:
[..]
Inderdaad... Niet iedereen heeft het geluk dat zijn ouders zoveel geld neer (kunnen) tellen voor extra begeleiding, de rest van ons heeft zijn diploma ook gewoon op eigen kracht moeten halen. Als ze dan nog falen, dan is het toch echt hun eigen schuld.
Die ouders doen hun kind natuurlijk ook niet voor niks naar zo'n school, dat betekent toch dat ze sowieso al meer kans maken om te zakken dan andere leerlingen. Tenminste, bij de mensen die ik ken die Luzac ofzo heb gedaan was het echt een laatste redmiddel, maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jouw leerlingen ook zo was.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:00 schreef Mini. het volgende:
Even een ego-post:
Mijn scriptie is ingeleverd!![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Even een ego-post:
![]()
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:01 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
I know the feeling... Nog even doorbijten. Ik zal je wel aanmoedigen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Know that while you sleep
Everything has changed
Yaaaaayquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:00 schreef Mini. het volgende:
Even een ego-post:
![]()
Even een ego-post:
![]()
Dit wordt mijn post over 2 maanden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:00 schreef Mini. het volgende:
Even een ego-post:
![]()
Nog een lotgenoot?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dit wordt mijn post over 2 maanden.![]()
Vind je het heel erg als ik daar nog éven niet over nadenk?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn Mini! Nu over 4 jaar dat proefschrift...
Kan ik me voorstellenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:34 schreef Mini. het volgende:
[..]
Nog een lotgenoot?Succes!
Rituals: ik ben nog niet helemaal uit die modus van bedenken of allerlei kleine dingetjes toch niet anders hadden gemoeten. Moet nog even aan het idee wennen.
Maar thanks voor het meejompelen allemaal!
Leuk! Vind de 1e je het mooiste staan denk ikquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:37 schreef Phaidra het volgende:
Feli mini!!!![]()
![]()
![]()
Ewelina, leuk jurkje, staat je mooi denk ik!
Jullie hadden nog jurkjesfoto's van mij tegoed:
[ afbeelding ]
Zelfde jurkje met bolero:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tweede en derde jurkje zijn hetzelfde model. Het fijne is dat ze door de lange mouwen ook geschikt zijn voor werk (koud daar!). Wel met een hemdje eronder tho.
*noteert*quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:44 schreef Phaidra het volgende:
Thanks!! Ik ben ook echt in love met het eerste jurkje. Ik zag op mijn afschrift dat de de winkel I Dolls heet. Zit in Haarlem. Ze hadden best veel jurkjes in die zachte blauwe kleur
.
Hihi!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oeeeeh die tweedeMaar ze staan je sowieso allemaal super ja!
De kleuren van de laatste zijn tof met je blonde haar!
Tevens bonuspunten voor subtiel cleavage![]()
Ook leuk!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:57 schreef Ewelina het volgende:
En mijn jurkje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rotboek waar ik maar niet doorheen kom, snap niet waar de rest van de wereld zo lyrisch over isquote:
Ja, Wat een domper was datquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond De Kleine Vriend zoooo vaag en je blijft met 100 vage vragen zitten als je het boek uit hebt. Helemaal niks voor mij.
SM-filmpjes?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:28 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, Wat een domper was dat![]()
Vanmorgen filmpje gemaakt met collega'sm hilarischhelaas onder embargo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |