en je doet niets met ons advies, eno p momenten dat je er zin in hebt denk je dat alles wel goed komt, en op momenten dat je er geenz in in hebt vraag je om ons advies..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:00 schreef Siral het volgende:
Ik blijf hier inderdaad elke keer mijn gezeik posten ondanks dat ik me had voorgenomen het niet meer te doen.
Vanavond yoghurt met een banaan en wat amandelen..
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:00 schreef loveli het volgende:
Nu maar hopen dat de volgende nummer 1539 opent
Ik zie dat niet en kan gewoon posten in topics die al op slot zijnquote:
en nog wat lekkers na je avondeten? Kan er nog wel bij!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:02 schreef Isabeau het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag overigens:
ontbijt: yoghurt, eetlepel muesli (eh, daarna was het op), pompoenpitten en lijnzaad, glas bessensap
lunch: twee bruine boterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met pindakaas, glas sinaasappelsap
tussendoorsmoothie gemaakt van melk met banaan en blauwe bessen
avondeten: posteleinstamppot met pinda's en pangasiusfilet met citroen
Eens.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:56 schreef _aurum_ het volgende:
weet je Siral, iedereen hier zit je tips te geven en energie in je te steken terwijl je selectief bent met wat je doet. En iedere keer geef je aan dat je tegen een stootje kan, dat het allemaal wel meevalt, maar als de info die je hier geeft dan valt je nog steeds systematisch af.
Dat geeft aan dat wat je nu doet niet werkt!
Wat mij betreft schuif je door naar R&P en ga je daar je verhaal neerleggen.
/my2cents
klinkt lekker!!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en nog wat lekkers na je avondeten? Kan er nog wel bij!
Ik heb net na het werk een wijntje gedronken met een collega, en zit nu op mijn eigen balkonnetje met nog een wijtne te wachten tot de oven voorverwarmd is. Ovenfrietjes, een biefstuk en een salade, best okay avondeten, dacht ik!
Maar ik zit propvolquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:04 schreef Jagärtrut het volgende:
en nog wat lekkers na je avondeten? Kan er nog wel bij!
Ik heb net na het werk een wijntje gedronken met een collega, en zit nu op mijn eigen balkonnetje met nog een wijtne te wachten tot de oven voorverwarmd is. Ovenfrietjes, een biefstuk en een salade, best okay avondeten, dacht ik!
als ik geirriteerd raak dan komen de typo'squote:
Eerlijk gezegd vind ik dit een rare reactie. We weten nu wel dat het blijkbaar niet altijd lukt om naar onze tips te handelen. Hell, er zijn genoeg mensen in dit topic zonder "eetstoornis" die ķķk slechte lijstjes eten terwijl mensen al meerdere keren duidelijk hebben gemaakt wat er beter zou kunnen. Het is dan je eigen keuze of je er nog tijd in steekt om erop te reageren of niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:56 schreef _aurum_ het volgende:
weet je Siral, iedereen hier zit je tips te geven en energie in je te steken terwijl je selectief bent met wat je doet. En iedere keer geef je aan dat je tegen een stootje kan, dat het allemaal wel meevalt, maar als de info die je hier geeft dan valt je nog steeds systematisch af.
Dat geeft aan dat wat je nu doet niet werkt!
Wat mij betreft schuif je door naar R&P en ga je daar je verhaal neerleggen.
/my2cents
ik zeg niet dat ze gewoon moet gaan eten. Ik denk niet dat dat het enige probleem is. Dat eetlijstje gaat het ook echt niet oplossen voor haar.....quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:06 schreef Mini. het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit een rare reactie. We weten nu wel dat het blijkbaar niet altijd lukt om naar onze tips te handelen. Hell, er zijn genoeg mensen in dit topic zonder "eetstoornis" die ķķk slechte lijstjes eten terwijl mensen al meerdere keren duidelijk hebben gemaakt wat er beter zou kunnen. Het is dan je eigen keuze of je er nog tijd in steekt om erop te reageren of niet.
Dat je je zorgen maakt om Siral omdat het haar blijkbaar niet lukt om iets te doen waarvan ze weet dat het beter is, dat is één ding. Om haar te gaan verwijten dat ze onze tijd en energie verspilt vind ik echt nergens op slaan.
Sorry als het er wat fel uit komt maar ik luister al 20 jaar naar een deel van mijn familie die iemand met anorexia verwijten "dat ze niet gewoon gaat eten" omdat ze hun tot last is met haar ziekte.
Je hebt met mensen gepraat, en een eetlijstje gekregen. Maar jouw problematiek lijkt het beste te passen bij hulp door een arts of psycholoog.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:15 schreef Siral het volgende:
Ik heb al zoveel stappen ondernomen. Dus dat ik niet aan mezelf werk is ver van waar. HULP KRIJG IK!! Maandag ga ik het aankaarten bij maatschappelijk werk dat ik meer hulp wil.
Misschien moet ik mezelf maar deeltijd laten opnemen ofzo. Ik wil hier vanaf.
Je portemonnaie aan iemand anders geven ter bescherming?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef Viking84 het volgende:
Oh God, die jurkjes op Shopvip zijn echt leuk. En dat merk heeft hier een winkel, dus ik weet al wat ik morgenochtend ga doen
.
quote:
Bij een arts ben ik geweest, ziekenhuis ook, uitslagen bloed/hart/buik onderzoek e.d heb ik nog niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je hebt met mensen gepraat, en een eetlijstje gekregen. Maar jouw problematiek lijkt het beste te passen bij hulp door een arts of psycholoog.
Opnemen gaat niet zo maar, daar gaat nog wel een tijdje over heen denk ik ook.
meer sporten doe ik niet, ik sport juist minder..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je hebt net zoveel stappen vooruit als achteruit genomen (meer eten --> meer sporten). Je bent immers nog steeds gewicht aan het verliezen. En (gedeeltelijke) opname, lijkt me niet eens zo'n slecht idee.
Maar uiteindelijk zeg je dat wel. Uiteindelijk zeg je, als je een fout een keer gemaakt hebt en iemand heeft je daarop gewezen, dan is het niet toegestaan om die fout nog eens te maken. En zo werkt het gewoon niet. Soms kun je niet 100% consequent zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:14 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze gewoon moet gaan eten. Ik denk niet dat dat het probleem is.
Wat er ook mis is, dat kan ze niet zelf oplossen. Daar zal ze externe hulp bij nodig hebben, van fysieke personen en niet die op het internet.
Dus ze komt hier brakke lijstjes posten, je geeft pointers, ze neemt de helft van die pointers mee en geeft aan dat ze in gevecht is met zichzelf om morgen hetzelfde programma af te werken.
Dan vraag ik me af hoe graag je je probleem wil oplossen. En kom dan niet hier drama doen, maar zoek hulp. _echte hulp_ !!
En misschien ben ik te direct, maar je shit los je op en je blijft niet draaien want je zakt alleen maar verder weg.
Met mooi weer spelen en alles goedpraten komt ze er imo niet.
de ernst zie ik zeker.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef Mini. het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk zeg je dat wel. Uiteindelijk zeg je, als je een fout een keer gemaakt hebt en iemand heeft je daarop gewezen, dan is het niet toegestaan om die fout nog eens te maken. En zo werkt het gewoon niet. Soms kun je niet 100% consequent zijn.
Daarnaast hééft Siral hulp gezocht, maar dan nog kan het niet in een week opgelost zijn. Je moet iets ook de tijd geven om te kijken of het helpt. Volgens mij is het echt niet zo dat ze de ernst van haar situatie ontkent, dus ik zie niet in hoe het gaat helpen als iedereen dat er nog eens in gaat wrijven.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef Mini. het volgende:
Daarnaast hééft Siral hulp gezocht, maar dan nog kan het niet in een week opgelost zijn. Je moet iets ook de tijd geven om te kijken of het helpt. Volgens mij is het echt niet zo dat ze de ernst van haar situatie ontkent (ook al zijn haar daden daar niet altijd naar), dus ik zie niet in hoe het gaat helpen als iedereen dat er nog eens in gaat wrijven.
Goed planquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:21 schreef sigme het volgende:
Kortom: het is ergerlijk en frustrerend.
Kom, laten we het over jurkjes gaan hebben. Of schoenen.
Even quoten voor als je weer eens gaat mopperen als we het over jurkjes hebben.quote:
Ja ik ga ook eens uitzoeken waar dat merk verkocht wordt, want bij mij gaat het vaak mis met de boobsquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:44 schreef Mini. het volgende:
[..]
Jawel, ik heb zelfs meerdere Freya's! Misschien moet ik ze nog eens proberen, mijn bewbs veranderen nogal eens van maat gedurende de maand.
Fijn dat de jouwe wel goed zitten!
Voor die jurkjes denk ik dat ik gewoon in de winkel van dat merk ga kijken, want ik heb geen idee welke maat ik zou moeten bestellen en hoe die dingen in het echt zouden vallen.
maatje 158 kidsquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef sigme het volgende:
Siral, pas je al maat 0?
Ga maandag maar weer naar de dokter. Je zit nu onder de anorexia-grens en valt nog steeds af.
goeie dag voor Vik, of niet?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja ik ga ook eens uitzoeken waar dat merk verkocht wordt, want bij mij gaat het vaak mis met de boobs. Maar ik vind de dessins wel leuk
.
En m'n beha's zitten echt heerlijk! Ik voel me helemaalnu hahaha
.
M'n D wordt een stoommaaltijd met pasta, geitenkaas, noten etc. Stuk beter dan de patat. Eens kijken wat ik dit weekend zal maken
.
Lekker goedkoopquote:
Het was ironischquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:22 schreef Siral het volgende:
[..]
Goed plantopic moet wel leuk blijven, have fun.
ik ga een potje wiien met mn moeder ofzo.. als ze er zin in heeft.
jawel hoor. Als het erg genoeg met je gesteld is kan je vanavond nog terecht in een kliniek.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je hebt met mensen gepraat, en een eetlijstje gekregen. Maar jouw problematiek lijkt het beste te passen bij hulp door een arts of psycholoog.
Opnemen gaat niet zo maar, daar gaat nog wel een tijdje over heen denk ik ook.
ik meen hetquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Het was ironisch.
Dit is geen funkusjekroeltopic. Mensen gaan dood aan te weinig eten. Mensen gaan bijna dood aan buikwandcorrecties. Dat mogen we hier in ons slankslankslanktopic best ook voor ogen houden.
Heb jij antwoord gegeven op mijn vraag laatst? Dan heb ik eroverheen gelezenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:02 schreef Isabeau het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag overigens:
ontbijt: yoghurt, eetlepel muesli (eh, daarna was het op), pompoenpitten en lijnzaad, glas bessensap
lunch: twee bruine boterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met pindakaas, glas sinaasappelsap
tussendoorsmoothie gemaakt van melk met banaan en blauwe bessen
avondeten: posteleinstamppot met pinda's en pangasiusfilet met citroen
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb jij antwoord gegeven op mijn vraag laatst? Dan heb ik eroverheen gelezen.
Wil je er wat af, gaat er wat af, hoeveel wil je eraf?
Nee, wel een emotiedrinker. Bij tijd en wijle. En dat vind ik soms best eng. Zeker aangezien de hoeveelheid wijn die m'n ouders naar binnen gooien.quote:
Klinkt lekker!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef Viking84 het volgende:
M'n D wordt een stoommaaltijd met pasta, geitenkaas, noten etc. Stuk beter dan de patat. Eens kijken wat ik dit weekend zal maken
.
Niet? Could have fooled me...quote:
Als je alleen jezelf kwaad doet, gaat het niet zo heel hard...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
jawel hoor. Als het erg genoeg met je gesteld is kan je vanavond nog terecht in een kliniek.
Mwah, van dichtbij meegemaakt dat dat nog wel mee kan vallen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als je alleen jezelf kwaad doet, gaat het niet zo heel hard...
Ik wilde hier helemaal niet blijvenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:27 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
Ik vind Isa een goede aanwinst voor dit topic!
nouja, mijn ervaring is anders.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als je alleen jezelf kwaad doet, gaat het niet zo heel hard...
Maar tot maandag kan er ook best gewacht worden hoor.
Dat is positievere ervaring dan ik ziequote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
nouja, mijn ervaring is anders.
En dan heb ik het niet over een incident maar over meerdere opnames van verschillende mensen met verschillende ziektenbeelden.
Oh ja, ik verwacht ook geheel niet dat Siral binnenkort doodhongert. Daarvoor eet ze veel te veel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Mini. het volgende:
[..]
Klinkt lekker!
[..]
Niet? Could have fooled me...
Om dood te gaan moet je nog wel wat minder eten dan Siral nu doet, en wat langer achter elkaar (understatement). Uiteindelijk krijgt best een groot deel van de Nederlandse bevolking volgens mij structureel te weinig gezonde dingen binnen (ik ken bijv. genoeg mensen die nauwelijks groente of fruit eten, ooit), en die overleven het ook gewoon.
Ja, mogelijk. Maar het ging om goede snelle hulp in diverse delen van het land. M.i. is hrt zeker niet overal slecht gesteld met de geestelijke gezondheidszorg.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is positievere ervaring dan ik zie
Zolang je er zelf maar bewust van bent, toch? Je bent slim genoeg om aan de rem te trekken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Nee, wel een emotiedrinker. Bij tijd en wijle. En dat vind ik soms best eng. Zeker aangezien de hoeveelheid wijn die m'n ouders naar binnen gooien.
Gelukkig kan ik best zonder, en drink ik als ik alleen ben bijna nooit. Dus soms mag het.
Studeer je nou nog medicijnen of ben je inmiddels medicijnvrouw?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde hier helemaal niet blijven![]()
En ik heb over je vraag heen gelezen, sigme. Ja, ik wil afvallen, maar ik jojo al een hele tijd behoorlijk. Ik heb dus in mijn hoofd de moed al lang opgegevenDoel: gezond gewicht (bmi <25). Doel te bereiken met gezond eten en straks weer hardlopen
Ik ben nu vooral veel aan het wandelen en fietsen (uur per dag). En ik denk dat ik een diëtiste (of psycholoog
) nodig heb om datgene wat mij steeds doet terugvallen in slecht eetgedrag aan te pakken. Ik weet namelijk uitstekend hoe het moet, dat lijnen, maar ik saboteer mezelf continue na een tijdje
(mijn hypothalamus is sterker dan mijn frontaalkwab
)
Dat laatste zeker.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, ik verwacht ook geheel niet dat Siral binnenkort doodhongert. Daarvoor eet ze veel te veel.
Maar hoewel ik denk dat ze betere hulp kan gebruiken dat ze hier kan krijgen, vind ik haar - en de waarschuwing die van haar uitgaat- tamelijk ontopic hier.
Ik ben tijdens mijn depressie gestopt met mijn studie. Moest nog maar liefst 3 hele maandenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:38 schreef sigme het volgende:
Studeer je nou nog medicijnen of ben je inmiddels medicijnvrouw?
Val je op dit moment af en hoeveel kilo's eraf heb je nu als streven?
Ik ben die zeikerd die blijft doorvragen. Welkom.
Oh, je bedoelde dat het juist vreemd is om haar probleem niet te willen bespreken hier? Daar heb je gelijk in ja.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, ik verwacht ook geheel niet dat Siral binnenkort doodhongert. Daarvoor eet ze veel te veel.
Maar hoewel ik denk dat ze betere hulp kan gebruiken dat ze hier kan krijgen, vind ik haar - en de waarschuwing die van haar uitgaat- tamelijk ontopic hier.
Het gaat hier negen van de tien keer ook over iets anders, dus weest welkomquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben tijdens mijn depressie gestopt met mijn studie. Moest nog maar liefst 3 hele maanden(een depressie is overigens super voor je gewicht, ik had eindelijk een gezond gewicht
ok, ik at niks meer, misschien was dat het...)
Verder heb ik geen zin om over kilo's te kletsen op fok
De cijfers van het percentage mensen dat op gewicht blijft na succesvol afgevallen te zijn zijn deprimerend. Tot nu toe behoor ik bij de overgrote meerderheid die continue vervalt in weer opnieuw aankomen. Die drang naar (slecht) eten wordt gereguleerd door je hypothalamus en blijkbaar is die sterker dan mijn logisch redenerenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Het gaat hier negen van de tien keer ook over iets anders, dus weest welkom![]()
Hypothalamus >> frontaalkwab
Is het gisteren nog gelukt?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:48 schreef Mini. het volgende:
In het kader van hypothalamus en frontaalkwab ga ik maar weer eens verder aan mijn scriptie.
Succes, Minikinsquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:48 schreef Mini. het volgende:
In het kader van hypothalamus en frontaalkwab ga ik maar weer eens verder aan mijn scriptie.
Voortaan gaan wij het alleen nog maar over eten hebben alsof het een vreselijk ernstige zaak is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:43 schreef Mini. het volgende:
Oh, je bedoelde dat het juist vreemd is om haar probleem niet te willen bespreken hier? Daar heb je gelijk in ja.Maar dat betekent hoop ik toch niet dat we nu alleen nog maar over eten mogen praten alsof het een vreselijk ernstige zaak is?
Een aantal van mijn jurkjes blijkt bij verschillende maten nog goed te staan hoorquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:49 schreef sigme het volgende:
Voortaan gaan wij het alleen nog maar over eten hebben alsof het een vreselijk ernstige zaak is.
En dat is het ook, lieve kijkbuiskindertjes. Immers, zonder een voldoende voedzame doch niet overdadige maaltijd, zal het kopen van een fatsoenlijk collectie jurkjes een onbetaalbare liefhebberij blijken. Een evenwichtige garderobe begint met een stabiel gewicht en dus dient de samenstelling en hoeveelheid van het eten met gepaste aandacht beschouwd te worden.
Wauw, is eten dan minstens zo'n ernstige zaak als jurkjes?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Voortaan gaan wij het alleen nog maar over eten hebben alsof het een vreselijk ernstige zaak is.
En dat is het ook, lieve kijkbuiskindertjes. Immers, zonder een voldoende voedzame doch niet overdadige maaltijd, zal het kopen van een fatsoenlijk collectie jurkjes een onbetaalbare liefhebberij blijken. Een evenwichtige garderobe begint met een stabiel gewicht en dus dient de samenstelling en hoeveelheid van het eten met gepaste aandacht beschouwd te worden.
Precies!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat precies?quote:
Hmpff, gelukkig hebbn we niet dezelfde maat. Straks zijn de leuke al op voor ik zelfs maar heb kunnen passen) en dat ik er hier steeds over praat, helpt ook niet (lurkers en zulks).quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:55 schreef Rituals het volgende:
[..]
Jaaa!Heb er een paar besteld door jou
.
nvm, ik haal nog namen door elkaarquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:55 schreef Mini. het volgende:
Wat precies?
Thanks Maria!Laatste loodjes indeed...
Ah, ik dacht al.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
nvm, ik haal nog namen door elkaarDat was chicolate
En dat is je nieuwe kookboek?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef sigme het volgende:
Nou ga ik toch even een stukje uit m'n nieuwe kookboek overtypen.
Zooals reeds in de inleiding werd aangestipt, is het geenszins de bedoeling voor het dekken vaste voorschriften te geven. Zonder twijfel speelt de persoonlijke smaak van de huisvrouw hierbij een te belangrijke rol, dan dat wij zouden pleiten voor een uniforme wijze van tafeldekken. Echter willen wij aan de hand van enkele foto's bespreken, op welke wijze men het couvert voor de verschillende maaltijden op de meest gebruikelijke wijze kan dekken. ()
Bekijken we nu het couvert voor de ontbijttafel ( zie fig 29 ). Het bordje is 1 cm van den tafelrand geplaatst; het patroon bevindt zich aan de bovenzijde.
![]()
![]()
Succes met schrijven!quote:
Ik zou me bijna gaan verontschuldigenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hmpff, gelukkig hebbn we niet dezelfde maat. Straks zijn de leuke al op voor ik zelfs maar heb kunnen passen) en dat ik er hier steeds over praat, helpt ook niet (lurkers en zulks).
Ik heb ook nog 25 euro shoptegoed, dankzij oa Slankies.
Ok. Ik ken ook wel mensen die van een depressie erg zwaar worden, dus als remedie zou ik het niet durven aanbevelen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben tijdens mijn depressie gestopt met mijn studie. Moest nog maar liefst 3 hele maanden(een depressie is overigens super voor je gewicht, ik had eindelijk een gezond gewicht
ok, ik at niks meer, misschien was dat het...)
Verder heb ik geen zin om over kilo's te kletsen op fok
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef sigme het volgende:
Nou ga ik toch even een stukje uit m'n nieuwe kookboek overtypen.
Zooals reeds in de inleiding werd aangestipt, is het geenszins de bedoeling voor het dekken vaste voorschriften te geven. Zonder twijfel speelt de persoonlijke smaak van de huisvrouw hierbij een te belangrijke rol, dan dat wij zouden pleiten voor een uniforme wijze van tafeldekken. Echter willen wij aan de hand van enkele foto's bespreken, op welke wijze men het couvert voor de verschillende maaltijden op de meest gebruikelijke wijze kan dekken. ()
Bekijken we nu het couvert voor de ontbijttafel ( zie fig 29 ). Het bordje is 1 cm van den tafelrand geplaatst; het patroon bevindt zich aan de bovenzijde.
![]()
![]()
yep, de meeste anti-depressiva zijn dan ook een bitchquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:58 schreef sigme het volgende:
Ok. Ik ken ook wel mensen die van een depressie erg zwaar worden, dus als remedie zou ik het niet durven aanbevelen.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:58 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik zou me bijna gaan verontschuldigen. Snel bestellen dan maar Vik, voordat de lurkers je voor zijn
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zo, dat lucht op. straks lekker aardappeltjes en salade en een tartaartje eten met mn lief
Kwak
Is dat lekker? Ik heb ook nog een avocado liggen namelijkquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
T: smoooothie van banaan en avocado enzo![]()
ELECTRO KOOKBOEKquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:03 schreef Isabeau het volgende:
sigme, wat voor kookboek is dat eigenlijk?
Aaaaah, 1948, dat verklaart een boelquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
ELECTRO KOOKBOEK
ELFDE DRUK
(115e t/m 126e duizend)
Uit het voorwoord:
Ik weet, dat honderden huisvrouwen met ongeduld op deze uitgave wachten. En terecht, want dit kookboek biedt niet alleen practische richtlijnen voor het specifiek electrisch koken, maar houdt ook rekening met het feit, dat, wie de verantwoording draagt voor de samenstelling en bereiding der maaltijden, ķķk weten moet, wat zij in verband met de voedingswaarde der levensmiddelen, den huisgenooten bieden moet. Daarom werd in deze druk een hoofdstuk ingelascht, waarin een voedingsmiddelentabel met de daarbij behoorende toelichting, is afgedrukt.
Met bijzonder vreugde zij opgemerkt, dat in dit boek een aantal eenvoudige recepten werd opgenomen, die door de nood der tijden in den oorlog ontstonden en die toch werkelijk niet mogen worden vergeten.
Mei '48.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |