abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98920028
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98920085
Ik blijf hier inderdaad elke keer mijn gezeik posten ondanks dat ik me had voorgenomen het niet meer te doen.

Vanavond yoghurt met een banaan en wat amandelen..
pi_98920174
Siral ik maak me zorgen om je...

Ik hoop dat je snel professionele hulp gaat zoeken..
Alleen een lijstje van een diëtiste gaat jou volgens mij niet helpen...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98920177
Mijn lijstje voor vandaag overigens:

ontbijt: yoghurt, eetlepel muesli (eh, daarna was het op), pompoenpitten en lijnzaad, glas bessensap
lunch: twee bruine boterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met pindakaas, glas sinaasappelsap
tussendoor *) smoothie gemaakt van melk met banaan en blauwe bessen
avondeten: posteleinstamppot met pinda's en pangasiusfilet met citroen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98920195
en buikkramp :r en auw :r en mwuh :r (Ja gewoon de tijd van de maand en zo)

Dus het is weekend en alcohol verdoofd, wijn dan maar :9
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98920198
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:00 schreef Siral het volgende:
Ik blijf hier inderdaad elke keer mijn gezeik posten ondanks dat ik me had voorgenomen het niet meer te doen.

Vanavond yoghurt met een banaan en wat amandelen..
en je doet niets met ons advies, eno p momenten dat je er zin in hebt denk je dat alles wel goed komt, en op momenten dat je er geenz in in hebt vraag je om ons advies..

Ik hoop werkelijk dat je huisarts/maatschappelijk werker/dieetist je door gaat sturen, want dat lijkt me voor jouw gezondheid het allerbeste.

@ Isa: door slotjes heenposten... o|O
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:03:41 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98920226
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:00 schreef loveli het volgende:
Nu maar hopen dat de volgende nummer 1539 opent :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98920233
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:03 schreef Jagärtrut het volgende:

@ Isa: door slotjes heenposten... o|O
Ik zie dat niet en kan gewoon posten in topics die al op slot zijn -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98920246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:02 schreef Isabeau het volgende:

ontbijt: yoghurt, eetlepel muesli (eh, daarna was het op), pompoenpitten en lijnzaad, glas bessensap
lunch: twee bruine boterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met pindakaas, glas sinaasappelsap
en nog wat lekkers na je avondeten? Kan er nog wel bij!

Ik heb net na het werk een wijntje gedronken met een collega, en zit nu op mijn eigen balkonnetje met nog een wijtne te wachten tot de oven voorverwarmd is. Ovenfrietjes, een biefstuk en een salade, best okay avondeten, dacht ik!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:04:41 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98920266
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:56 schreef _aurum_ het volgende:
weet je Siral, iedereen hier zit je tips te geven en energie in je te steken terwijl je selectief bent met wat je doet. En iedere keer geef je aan dat je tegen een stootje kan, dat het allemaal wel meevalt, maar als de info die je hier geeft dan valt je nog steeds systematisch af.

Dat geeft aan dat wat je nu doet niet werkt!

Wat mij betreft schuif je door naar R&P en ga je daar je verhaal neerleggen.

/my2cents
Eens.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98920270
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb net na het werk een wijntje gedronken met een collega, en zit nu op mijn eigen balkonnetje met nog een wijtne te wachten tot de oven voorverwarmd is. Ovenfrietjes, een biefstuk en een salade, best okay avondeten, dacht ik!
klinkt lekker!!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98920297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:04 schreef Jagärtrut het volgende:

Maar ik zit propvol :o

Ik heb nog wel grapefruit liggen voor later :D

En je avondeten incl wijntje klinkt heerlijk :Y
pi_98920301
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Eens.
als ik geirriteerd raak dan komen de typo's :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98920321
en le cute:

pi_98920375
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:56 schreef _aurum_ het volgende:
weet je Siral, iedereen hier zit je tips te geven en energie in je te steken terwijl je selectief bent met wat je doet. En iedere keer geef je aan dat je tegen een stootje kan, dat het allemaal wel meevalt, maar als de info die je hier geeft dan valt je nog steeds systematisch af.

Dat geeft aan dat wat je nu doet niet werkt!

Wat mij betreft schuif je door naar R&P en ga je daar je verhaal neerleggen.

/my2cents
Eerlijk gezegd vind ik dit een rare reactie. We weten nu wel dat het blijkbaar niet altijd lukt om naar onze tips te handelen. Hell, er zijn genoeg mensen in dit topic zonder "eetstoornis" die ķķk slechte lijstjes eten terwijl mensen al meerdere keren duidelijk hebben gemaakt wat er beter zou kunnen. Het is dan je eigen keuze of je er nog tijd in steekt om erop te reageren of niet.
Dat je je zorgen maakt om Siral omdat het haar blijkbaar niet lukt om iets te doen waarvan ze weet dat het beter is, dat is één ding. Om haar te gaan verwijten dat ze onze tijd en energie verspilt vind ik echt nergens op slaan.

Sorry als het er wat fel uit komt maar ik luister al 20 jaar naar een deel van mijn familie die iemand met anorexia verwijten "dat ze niet gewoon gaat eten" omdat ze hun tot last is met haar ziekte.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_98920492
Het is niet mijn intentie om jullie te laten ruzieen om mij. Dus bij deze sorry. Ik zit hier alleen maar onrust te zaaien momenteel. Ik ben voorheen ook weggebleven uit dit topic maar toen ging het in vele mate slechter met mij, juist, omdat ik hier niet meer postte. Maar ik snap dat mijn posts op dit moment niet gepast zijn hier.
pi_98920623
Nummering gaat weer fout!

Siral: in principe is iedereen welkom, maar dat er zo gereageerd wordt bij jou is waarschijnlijk omdat je probleem meer dan bij anderen, gaat over je gedachten en je obsessieve gedrag. Meer geest dan lichaam eigenlijk. Van mij mag je blijven, maar probeer eens consequent te zijn (lees je eerdere posts eens terug bv)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:12:37 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98920636
Ik denk dat het niet zozeer irritatie is Siral, als wel frustratie omdat we vanachter onze beeldschermpjes niets voor je kunnen doen, maar wel merken dat het niet beter met je gaat. Die machteloosheid is gewoon niet prettig. Ik denk dat velen van ons je het liefst aan je haren zouden meesleuren naar iemand die je professionele hulp kan bieden. Wij bedoelen het goed, maar jij hebt echt face-to-face begeleiding nodig. Onze woorden kunnen je daarbij ondersteunen, maar zijn niet dé oplossing.
pi_98920724
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:06 schreef Mini. het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dit een rare reactie. We weten nu wel dat het blijkbaar niet altijd lukt om naar onze tips te handelen. Hell, er zijn genoeg mensen in dit topic zonder "eetstoornis" die ķķk slechte lijstjes eten terwijl mensen al meerdere keren duidelijk hebben gemaakt wat er beter zou kunnen. Het is dan je eigen keuze of je er nog tijd in steekt om erop te reageren of niet.
Dat je je zorgen maakt om Siral omdat het haar blijkbaar niet lukt om iets te doen waarvan ze weet dat het beter is, dat is één ding. Om haar te gaan verwijten dat ze onze tijd en energie verspilt vind ik echt nergens op slaan.

Sorry als het er wat fel uit komt maar ik luister al 20 jaar naar een deel van mijn familie die iemand met anorexia verwijten "dat ze niet gewoon gaat eten" omdat ze hun tot last is met haar ziekte.
ik zeg niet dat ze gewoon moet gaan eten. Ik denk niet dat dat het enige probleem is. Dat eetlijstje gaat het ook echt niet oplossen voor haar.....

Wat er ook mis is, dat kan ze niet zelf oplossen. Daar zal ze externe hulp bij nodig hebben, van fysieke personen en niet die op het internet.

Dus ze komt hier brakke lijstjes posten, je geeft pointers, ze neemt de helft van die pointers mee en geeft aan dat ze in gevecht is met zichzelf om morgen hetzelfde programma af te werken.

Dan vraag ik me af hoe graag je je probleem wil oplossen. En kom dan niet hier drama doen, maar zoek hulp. _echte hulp_ !!

En misschien ben ik te direct, maar je shit los je op en je blijft niet draaien want je zakt alleen maar verder weg.

Met mooi weer spelen en alles goedpraten komt ze er imo niet.
pi_98920782
Ik weet niet zo goed wat ik daarop zeggen moet, Siral. Ik post hier nog niet zo lang, dus ik ben je nog laaaaang niet beu ;) maar ik kan me goed voorstellen dat je problematiek wat heavy is voor dit topic. Ik bedoel, mensen proberen hier op een gezonde manier af te vallen en jouw gewicht en eetgedrag baart veel mensen hier blijkbaar zorgen.

Ik heb ervaring met mensen proberen te helpen die eigenlijk niet geholpen willen worden en dat vreet energie. Daar word je oprecht heel erg moe van en ook verdrietig als je ziet dat er niets met je immens goed bedoelde advies wordt gedaan. En het frustreert 8-) (duidelijk)

Wat mij betreft blijf je vooral hier meeposten als het goed voor jou is, maar ik hoop wel dat je inziet dat je professionele hulp moet zoeken en snel ook. Dat betekent dus niet 'ergens volgende maand', maar zsm na het weekend (lees: op zijn laatst maandag).
pi_98920788
Ik heb al zoveel stappen ondernomen. Dus dat ik niet aan mezelf werk is ver van waar. HULP KRIJG IK!! Maandag ga ik het aankaarten bij maatschappelijk werk dat ik meer hulp wil.

Misschien moet ik mezelf maar deeltijd laten opnemen ofzo. Ik wil hier vanaf.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:17:16 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98920858
Oh God, die jurkjes op Shopvip zijn echt leuk :'). En dat merk heeft hier een winkel, dus ik weet al wat ik morgenochtend ga doen *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_98920867
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:15 schreef Siral het volgende:
Ik heb al zoveel stappen ondernomen. Dus dat ik niet aan mezelf werk is ver van waar. HULP KRIJG IK!! Maandag ga ik het aankaarten bij maatschappelijk werk dat ik meer hulp wil.

Misschien moet ik mezelf maar deeltijd laten opnemen ofzo. Ik wil hier vanaf.
Je hebt met mensen gepraat, en een eetlijstje gekregen. Maar jouw problematiek lijkt het beste te passen bij hulp door een arts of psycholoog.

Opnemen gaat niet zo maar, daar gaat nog wel een tijdje over heen denk ik ook.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:17:46 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98920882
Je hebt net zoveel stappen vooruit als achteruit genomen (meer eten --> meer sporten). Je bent immers nog steeds gewicht aan het verliezen. En (gedeeltelijke) opname, lijkt me niet eens zo'n slecht idee :). Maar ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat.
pi_98920883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef Viking84 het volgende:
Oh God, die jurkjes op Shopvip zijn echt leuk :'). En dat merk heeft hier een winkel, dus ik weet al wat ik morgenochtend ga doen *O*.
Je portemonnaie aan iemand anders geven ter bescherming?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:18:30 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98920930
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:03 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

_O-. Ook eensch met Aurum, al schrik ik een beetje vd harde toon.

@ Isa: nee nee, want ik moet nog zomerjurkjes én ik heb geld, dus het mag :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_98920954
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je hebt met mensen gepraat, en een eetlijstje gekregen. Maar jouw problematiek lijkt het beste te passen bij hulp door een arts of psycholoog.

Bij een arts ben ik geweest, ziekenhuis ook, uitslagen bloed/hart/buik onderzoek e.d heb ik nog niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je hebt net zoveel stappen vooruit als achteruit genomen (meer eten --> meer sporten). Je bent immers nog steeds gewicht aan het verliezen. En (gedeeltelijke) opname, lijkt me niet eens zo'n slecht idee :).
meer sporten doe ik niet, ik sport juist minder..
pi_98920979
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:14 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik zeg niet dat ze gewoon moet gaan eten. Ik denk niet dat dat het probleem is.

Wat er ook mis is, dat kan ze niet zelf oplossen. Daar zal ze externe hulp bij nodig hebben, van fysieke personen en niet die op het internet.

Dus ze komt hier brakke lijstjes posten, je geeft pointers, ze neemt de helft van die pointers mee en geeft aan dat ze in gevecht is met zichzelf om morgen hetzelfde programma af te werken.

Dan vraag ik me af hoe graag je je probleem wil oplossen. En kom dan niet hier drama doen, maar zoek hulp. _echte hulp_ !!

En misschien ben ik te direct, maar je shit los je op en je blijft niet draaien want je zakt alleen maar verder weg.

Met mooi weer spelen en alles goedpraten komt ze er imo niet.
Maar uiteindelijk zeg je dat wel. Uiteindelijk zeg je, als je een fout een keer gemaakt hebt en iemand heeft je daarop gewezen, dan is het niet toegestaan om die fout nog eens te maken. En zo werkt het gewoon niet. Soms kun je niet 100% consequent zijn.
Daarnaast hééft Siral hulp gezocht, maar dan nog kan het niet in een week opgelost zijn. Je moet iets ook de tijd geven om te kijken of het helpt. Volgens mij is het echt niet zo dat ze de ernst van haar situatie ontkent (ook al zijn haar daden daar niet altijd naar), dus ik zie niet in hoe het gaat helpen als iedereen dat er nog eens in gaat wrijven.
Everything has changed
pi_98921016
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef Mini. het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk zeg je dat wel. Uiteindelijk zeg je, als je een fout een keer gemaakt hebt en iemand heeft je daarop gewezen, dan is het niet toegestaan om die fout nog eens te maken. En zo werkt het gewoon niet. Soms kun je niet 100% consequent zijn.
Daarnaast hééft Siral hulp gezocht, maar dan nog kan het niet in een week opgelost zijn. Je moet iets ook de tijd geven om te kijken of het helpt. Volgens mij is het echt niet zo dat ze de ernst van haar situatie ontkent, dus ik zie niet in hoe het gaat helpen als iedereen dat er nog eens in gaat wrijven.
de ernst zie ik zeker.
pi_98921051
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef Mini. het volgende:
Daarnaast hééft Siral hulp gezocht, maar dan nog kan het niet in een week opgelost zijn. Je moet iets ook de tijd geven om te kijken of het helpt. Volgens mij is het echt niet zo dat ze de ernst van haar situatie ontkent (ook al zijn haar daden daar niet altijd naar), dus ik zie niet in hoe het gaat helpen als iedereen dat er nog eens in gaat wrijven.
^O^
pi_98921074
Kortom: het is ergerlijk en frustrerend.

Kom, laten we het over jurkjes gaan hebben. Of schoenen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98921105
Of waldorfsalade :9
pi_98921107
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:21 schreef sigme het volgende:
Kortom: het is ergerlijk en frustrerend.

Kom, laten we het over jurkjes gaan hebben. Of schoenen.
Goed plan ^O^ topic moet wel leuk blijven, have fun.

ik ga een potje wiien met mn moeder ofzo.. als ze er zin in heeft.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:22:59 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98921135
Jaaa jurkjes! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:23:28 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98921165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:22 schreef Viking84 het volgende:
Jaaa jurkjes! *O*.
Even quoten voor als je weer eens gaat mopperen als we het over jurkjes hebben.
pi_98921168
Siral, pas je al maat 0?

Ga maandag maar weer naar de dokter. Je zit nu onder de anorexia-grens en valt nog steeds af.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:23:36 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98921174
Dat inconsequent zijn (lees niet stabiel) is m.i. Sirals echte probleem. Maar dat weet siral ook best. Het gaat ook niet om het eten. Dat is gewoon een gevolg van een ander, onderliggend probleem. Ook dat weet siral best. Siral kan pas geholpen worden als het echt foutgaat en ze er zelf de noodzaak van inziet. En dat weet siral ook best.
Het gaat alleen niet om weten, maar om doen. En dat is lastig. Iemand met een depressie of psychose heeft vaak ook niet door hoe erg het met hem of haar is gesteld. En dit is ook gewoon iets in sirals hoofd. Logica brengt dan niets meer.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:23:58 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98921194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:44 schreef Mini. het volgende:

[..]

Jawel, ik heb zelfs meerdere Freya's! Misschien moet ik ze nog eens proberen, mijn bewbs veranderen nogal eens van maat gedurende de maand. :')
Fijn dat de jouwe wel goed zitten!

Voor die jurkjes denk ik dat ik gewoon in de winkel van dat merk ga kijken, want ik heb geen idee welke maat ik zou moeten bestellen en hoe die dingen in het echt zouden vallen.
Ja ik ga ook eens uitzoeken waar dat merk verkocht wordt, want bij mij gaat het vaak mis met de boobs :'). Maar ik vind de dessins wel leuk :Y.

En m'n beha's zitten echt heerlijk! Ik voel me helemaal *O* nu hahaha :D.

M'n D wordt een stoommaaltijd met pasta, geitenkaas, noten etc. Stuk beter dan de patat ;). Eens kijken wat ik dit weekend zal maken :).
Niet meer actief op Fok!
pi_98921212
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef sigme het volgende:
Siral, pas je al maat 0?

Ga maandag maar weer naar de dokter. Je zit nu onder de anorexia-grens en valt nog steeds af.
maatje 158 kids ^O^
pi_98921229
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja ik ga ook eens uitzoeken waar dat merk verkocht wordt, want bij mij gaat het vaak mis met de boobs :'). Maar ik vind de dessins wel leuk :Y.

En m'n beha's zitten echt heerlijk! Ik voel me helemaal *O* nu hahaha :D.

M'n D wordt een stoommaaltijd met pasta, geitenkaas, noten etc. Stuk beter dan de patat ;). Eens kijken wat ik dit weekend zal maken :).
goeie dag voor Vik, of niet?

Sinds de wijntjes zit ik ook een stuk beter in m'n vel. Boh, wat een kutmiddag was het.....

[/alcoholic]
pi_98921239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:24 schreef Siral het volgende:

maatje 158 kids ^O^
Lekker goedkoop *) alleen beetje kinderlijk O-)
pi_98921253
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:22 schreef Siral het volgende:

[..]

Goed plan ^O^ topic moet wel leuk blijven, have fun.

ik ga een potje wiien met mn moeder ofzo.. als ze er zin in heeft.
Het was ironisch :').

Dit is geen funkusjekroeltopic. Mensen gaan dood aan te weinig eten. Mensen gaan bijna dood aan buikwandcorrecties. Dat mogen we hier in ons slankslankslanktopic best ook voor ogen houden.
pi_98921260
jagartrut is een probleemdrinker :P
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:25:43 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98921279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

jawel hoor. Als het erg genoeg met je gesteld is kan je vanavond nog terecht in een kliniek.
pi_98921283
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Het was ironisch :').

Dit is geen funkusjekroeltopic. Mensen gaan dood aan te weinig eten. Mensen gaan bijna dood aan buikwandcorrecties. Dat mogen we hier in ons slankslankslanktopic best ook voor ogen houden.
ik meen het ;)
pi_98921304
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:02 schreef Isabeau het volgende:

Heb jij antwoord gegeven op mijn vraag laatst? Dan heb ik eroverheen gelezen :).
Wil je er wat af, gaat er wat af, hoeveel wil je eraf?
pi_98921340
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb jij antwoord gegeven op mijn vraag laatst? Dan heb ik eroverheen gelezen :).
Wil je er wat af, gaat er wat af, hoeveel wil je eraf?
^O^

Ik vind Isa een goede aanwinst voor dit topic!
pi_98921379
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:25 schreef Isabeau het volgende:
jagartrut is een probleemdrinker :P
Nee, wel een emotiedrinker. Bij tijd en wijle. En dat vind ik soms best eng. Zeker aangezien de hoeveelheid wijn die m'n ouders naar binnen gooien.

Gelukkig kan ik best zonder, en drink ik als ik alleen ben bijna nooit. Dus soms mag het.
pi_98921481
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:23 schreef Viking84 het volgende:

Klinkt lekker! :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:25 schreef sigme het volgende:

Dit is geen funkusjekroeltopic.
Niet? Could have fooled me... :P
Om dood te gaan moet je nog wel wat minder eten dan Siral nu doet, en wat langer achter elkaar (understatement). Uiteindelijk krijgt best een groot deel van de Nederlandse bevolking volgens mij structureel te weinig gezonde dingen binnen (ik ken bijv. genoeg mensen die nauwelijks groente of fruit eten, ooit), en die overleven het ook gewoon.
Everything has changed
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:30:42 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98921490
Goodbye, hoe lang ben je nog bezig met je opleiding? En wat ga je daarna verdienen? En hoe krijg je het voor elkaar dat je baas je opleiding betaalt? Werkte je daar al voor je aan die opleiding begon ofzo?

/kruisverhoor :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:31:39 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98921537
Eerlijk is eerlijk, nog niet zo heel lang geleden kreeg ik niet heel veel meer binnen dan Siral. Miss een extra stuk fruit of een extra boterham. Dus dat vind ik niet zo dramatisch, maar de hele manier van omgaan met eten en bewegen, daar zit wel een probleem.
Niet meer actief op Fok!
pi_98921557
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

jawel hoor. Als het erg genoeg met je gesteld is kan je vanavond nog terecht in een kliniek.
Als je alleen jezelf kwaad doet, gaat het niet zo heel hard...
Maar tot maandag kan er ook best gewacht worden hoor.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:33:09 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98921596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mwah, van dichtbij meegemaakt dat dat nog wel mee kan vallen.
pi_98921667
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:27 schreef Jagärtrut het volgende:

^O^

Ik vind Isa een goede aanwinst voor dit topic!
Ik wilde hier helemaal niet blijven -O-

En ik heb over je vraag heen gelezen, sigme. Ja, ik wil afvallen, maar ik jojo al een hele tijd behoorlijk. Ik heb dus in mijn hoofd de moed al lang opgegeven :') Doel: gezond gewicht (bmi <25). Doel te bereiken met gezond eten en straks weer hardlopen O+ Ik ben nu vooral veel aan het wandelen en fietsen (uur per dag). En ik denk dat ik een diëtiste (of psycholoog :D ) nodig heb om datgene wat mij steeds doet terugvallen in slecht eetgedrag aan te pakken. Ik weet namelijk uitstekend hoe het moet, dat lijnen, maar ik saboteer mezelf continue na een tijdje :) (mijn hypothalamus is sterker dan mijn frontaalkwab }:| )
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:35:08 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98921684
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar tot maandag kan er ook best gewacht worden hoor.
nouja, mijn ervaring is anders.
En dan heb ik het niet over een incident maar over meerdere opnames van verschillende mensen met verschillende ziektenbeelden.
pi_98921725
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

nouja, mijn ervaring is anders.
En dan heb ik het niet over een incident maar over meerdere opnames van verschillende mensen met verschillende ziektenbeelden.
Dat is positievere ervaring dan ik zie :)
pi_98921767
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Mini. het volgende:

[..]

Klinkt lekker! :)

[..]

Niet? Could have fooled me... :P
Om dood te gaan moet je nog wel wat minder eten dan Siral nu doet, en wat langer achter elkaar (understatement). Uiteindelijk krijgt best een groot deel van de Nederlandse bevolking volgens mij structureel te weinig gezonde dingen binnen (ik ken bijv. genoeg mensen die nauwelijks groente of fruit eten, ooit), en die overleven het ook gewoon.
Oh ja, ik verwacht ook geheel niet dat Siral binnenkort doodhongert. Daarvoor eet ze veel te veel.
Maar hoewel ik denk dat ze betere hulp kan gebruiken dat ze hier kan krijgen, vind ik haar - en de waarschuwing die van haar uitgaat- tamelijk ontopic hier.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:38:11 #58
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98921839
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is positievere ervaring dan ik zie :)
Ja, mogelijk. Maar het ging om goede snelle hulp in diverse delen van het land. M.i. is hrt zeker niet overal slecht gesteld met de geestelijke gezondheidszorg.
pi_98921843
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:28 schreef Jagärtrut het volgende:

Nee, wel een emotiedrinker. Bij tijd en wijle. En dat vind ik soms best eng. Zeker aangezien de hoeveelheid wijn die m'n ouders naar binnen gooien.

Gelukkig kan ik best zonder, en drink ik als ik alleen ben bijna nooit. Dus soms mag het.
Zolang je er zelf maar bewust van bent, toch? Je bent slim genoeg om aan de rem te trekken.
Niet dat alleen domme mensen de mist in gaan qua alcohol, maar vaak is er dan ook kop-in-het-zand-gedrag aanwezig.
pi_98921865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wilde hier helemaal niet blijven -O-

En ik heb over je vraag heen gelezen, sigme. Ja, ik wil afvallen, maar ik jojo al een hele tijd behoorlijk. Ik heb dus in mijn hoofd de moed al lang opgegeven :') Doel: gezond gewicht (bmi <25). Doel te bereiken met gezond eten en straks weer hardlopen O+ Ik ben nu vooral veel aan het wandelen en fietsen (uur per dag). En ik denk dat ik een diëtiste (of psycholoog :D ) nodig heb om datgene wat mij steeds doet terugvallen in slecht eetgedrag aan te pakken. Ik weet namelijk uitstekend hoe het moet, dat lijnen, maar ik saboteer mezelf continue na een tijdje :) (mijn hypothalamus is sterker dan mijn frontaalkwab }:| )
Studeer je nou nog medicijnen of ben je inmiddels medicijnvrouw?

Val je op dit moment af en hoeveel kilo's eraf heb je nu als streven?
Ik ben die zeikerd die blijft doorvragen. Welkom.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:39:05 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98921880
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja, ik verwacht ook geheel niet dat Siral binnenkort doodhongert. Daarvoor eet ze veel te veel.
Maar hoewel ik denk dat ze betere hulp kan gebruiken dat ze hier kan krijgen, vind ik haar - en de waarschuwing die van haar uitgaat- tamelijk ontopic hier.
Dat laatste zeker.
pi_98921916
Je hebt toch geen verwijzing nodig voor eerstelijns psychologische hulp? Je kan dan gewoon zelf een psych bij je in de buurt benaderen.

Overigens denk ik dat we wat te hard/niet inlevend opstellen, Siral heeft pas 2 weken geleden besloten om de boel om te gooien en heeft al heel wat hordes genomen. Dat ze nu terugvalt en het niet alleen aankan lijkt me logisch.
Aan de andere kant zitten we hier in dit topic om op een leuke manier over eten/afvallen te praten, niet om iemand van "de ondergang" te behoeden, aan het eind van de rit lullen we allemaal ook maar wat. Dus Siral, kijk even in de Gouden Gids en ga maandag (alleen of met de maatschappelijk werker) een professional bellen, alsjeblieft!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_98921948
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:38 schreef sigme het volgende:

Studeer je nou nog medicijnen of ben je inmiddels medicijnvrouw?

Val je op dit moment af en hoeveel kilo's eraf heb je nu als streven?
Ik ben die zeikerd die blijft doorvragen. Welkom.
Ik ben tijdens mijn depressie gestopt met mijn studie. Moest nog maar liefst 3 hele maanden :') (een depressie is overigens super voor je gewicht, ik had eindelijk een gezond gewicht *) ok, ik at niks meer, misschien was dat het...)

Verder heb ik geen zin om over kilo's te kletsen op fok :7
pi_98922039
Is een opname niet méér aan de orde als iemand elk moment kan omkiepen en er écht geen tijd meer is om af te wachten of diegene zelf het tij weet te keren?
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, je bedoelde dat het juist vreemd is om haar probleem niet te willen bespreken hier? Daar heb je gelijk in ja. :) Maar dat betekent hoop ik toch niet dat we nu alleen nog maar over eten mogen praten alsof het een vreselijk ernstige zaak is? :P
Everything has changed
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:43:24 #65
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98922044
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben tijdens mijn depressie gestopt met mijn studie. Moest nog maar liefst 3 hele maanden :') (een depressie is overigens super voor je gewicht, ik had eindelijk een gezond gewicht *) ok, ik at niks meer, misschien was dat het...)

Het gaat hier negen van de tien keer ook over iets anders, dus weest welkom :+

Hypothalamus >> frontaalkwab _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:47:32 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98922218
JURKJES!!! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:47:44 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98922230
XM, ga je dat ene jurkje nog bestellen? *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_98922242
In het kader van hypothalamus en frontaalkwab ga ik maar weer eens verder aan mijn scriptie. ;(
Everything has changed
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:48:10 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98922247
Nee, denk het niet :).
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:48:15 #70
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98922251
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:47 schreef Viking84 het volgende:
JURKJES!!! *O*.
You're freaking me out.
pi_98922262
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Het gaat hier negen van de tien keer ook over iets anders, dus weest welkom :+

Hypothalamus >> frontaalkwab _O-
De cijfers van het percentage mensen dat op gewicht blijft na succesvol afgevallen te zijn zijn deprimerend. Tot nu toe behoor ik bij de overgrote meerderheid die continue vervalt in weer opnieuw aankomen. Die drang naar (slecht) eten wordt gereguleerd door je hypothalamus en blijkbaar is die sterker dan mijn logisch redeneren -O-

Maar goed, ik las een tijdje terug een wetenschappelijk onderzoek waarin aangetoond was dat mensen die jojo'en nog steeds gezonder zijn dan mensen die alleen maar te dik zijn en nooit afvallen. Vooruit dan maar... :D
pi_98922280
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:48 schreef Mini. het volgende:
In het kader van hypothalamus en frontaalkwab ga ik maar weer eens verder aan mijn scriptie. ;(
Is het gisteren nog gelukt?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:48:54 #73
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98922284
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:48 schreef Mini. het volgende:
Succes, Minikins O+ *O* Blijf denken: laatste loodjes! :7
pi_98922329
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:43 schreef Mini. het volgende:

Oh, je bedoelde dat het juist vreemd is om haar probleem niet te willen bespreken hier? Daar heb je gelijk in ja. :) Maar dat betekent hoop ik toch niet dat we nu alleen nog maar over eten mogen praten alsof het een vreselijk ernstige zaak is? :P
Voortaan gaan wij het alleen nog maar over eten hebben alsof het een vreselijk ernstige zaak is.
En dat is het ook, lieve kijkbuiskindertjes. Immers, zonder een voldoende voedzame doch niet overdadige maaltijd, zal het kopen van een fatsoenlijk collectie jurkjes een onbetaalbare liefhebberij blijken. Een evenwichtige garderobe begint met een stabiel gewicht en dus dient de samenstelling en hoeveelheid van het eten met gepaste aandacht beschouwd te worden.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:51:15 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98922403
quote:
JURKJES!!! *O*.
was ist los mit dir?
pi_98922432
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:49 schreef sigme het volgende:

Voortaan gaan wij het alleen nog maar over eten hebben alsof het een vreselijk ernstige zaak is.
En dat is het ook, lieve kijkbuiskindertjes. Immers, zonder een voldoende voedzame doch niet overdadige maaltijd, zal het kopen van een fatsoenlijk collectie jurkjes een onbetaalbare liefhebberij blijken. Een evenwichtige garderobe begint met een stabiel gewicht en dus dient de samenstelling en hoeveelheid van het eten met gepaste aandacht beschouwd te worden.
Een aantal van mijn jurkjes blijkt bij verschillende maten nog goed te staan hoor O-)
Niet allemaal :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:52:44 #77
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98922474
quote:

[..]

Wauw, is eten dan minstens zo'n ernstige zaak als jurkjes? >:O
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:54:21 #78
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98922536
quote:

[..]

Precies!

vrijdag 1 juli 2011 @ 19:54:43 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98922562
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

was ist los mit dir?
Ik ben in een hyperbui ;). Tut mir leid ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_98922579
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is het gisteren nog gelukt?
Wat precies?

Thanks Maria! O+ Laatste loodjes indeed...
Everything has changed
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:55:51 #81
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98922614
quote:
JURKJES!!! *O*.
Jaaa! *O* Heb er een paar besteld door jou oO<.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_98922644
Nou ga ik toch even een stukje uit m'n nieuwe kookboek overtypen.

Zooals reeds in de inleiding werd aangestipt, is het geenszins de bedoeling voor het dekken vaste voorschriften te geven. Zonder twijfel speelt de persoonlijke smaak van de huisvrouw hierbij een te belangrijke rol, dan dat wij zouden pleiten voor een uniforme wijze van tafeldekken. Echter willen wij aan de hand van enkele foto's bespreken, op welke wijze men het couvert voor de verschillende maaltijden op de meest gebruikelijke wijze kan dekken. ()
Bekijken we nu het couvert voor de ontbijttafel ( zie fig 29 ). Het bordje is 1 cm van den tafelrand geplaatst; het patroon bevindt zich aan de bovenzijde.

:D :o _O-
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:56:42 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98922664
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:55 schreef Rituals het volgende:

[..]

Jaaa! *O* Heb er een paar besteld door jou oO<.
Hmpff, gelukkig hebbn we niet dezelfde maat. Straks zijn de leuke al op voor ik zelfs maar heb kunnen passen) en dat ik er hier steeds over praat, helpt ook niet (lurkers en zulks).

Ik heb ook nog 25 euro shoptegoed, dankzij oa Slankies O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_98922683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:55 schreef Mini. het volgende:

Wat precies?

Thanks Maria! O+ Laatste loodjes indeed...
nvm, ik haal nog namen door elkaar O-) Dat was chicolate :D
pi_98922706
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

nvm, ik haal nog namen door elkaar O-) Dat was chicolate :D
Ah, ik dacht al. :D

Okee, nu ga ik echt...
Everything has changed
pi_98922711
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef sigme het volgende:

Zooals reeds in de inleiding werd aangestipt, is het geenszins de bedoeling voor het dekken vaste voorschriften te geven. Zonder twijfel speelt de persoonlijke smaak van de huisvrouw hierbij een te belangrijke rol, dan dat wij zouden pleiten voor een uniforme wijze van tafeldekken. Echter willen wij aan de hand van enkele foto's bespreken, op welke wijze men het couvert voor de verschillende maaltijden op de meest gebruikelijke wijze kan dekken. ()
Bekijken we nu het couvert voor de ontbijttafel ( zie fig 29 ). Het bordje is 1 cm van den tafelrand geplaatst; het patroon bevindt zich aan de bovenzijde.

En dat is je nieuwe kookboek? :D _O-
pi_98922718
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:57 schreef Mini. het volgende:

Ah, ik dacht al. :D

Okee, nu ga ik echt...
Succes met schrijven! *O*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:58:19 #88
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98922735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hmpff, gelukkig hebbn we niet dezelfde maat. Straks zijn de leuke al op voor ik zelfs maar heb kunnen passen) en dat ik er hier steeds over praat, helpt ook niet (lurkers en zulks).

Ik heb ook nog 25 euro shoptegoed, dankzij oa Slankies O+.
Ik zou me bijna gaan verontschuldigen :P. Snel bestellen dan maar Vik, voordat de lurkers je voor zijn :+.
pi_98922758
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ok. Ik ken ook wel mensen die van een depressie erg zwaar worden, dus als remedie zou ik het niet durven aanbevelen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:58:51 #90
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98922764
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef sigme het volgende:

_O-
pi_98922891
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:58 schreef sigme het volgende:
Ok. Ik ken ook wel mensen die van een depressie erg zwaar worden, dus als remedie zou ik het niet durven aanbevelen.
yep, de meeste anti-depressiva zijn dan ook een bitch :Y

Ik had juist totaaaal geen behoefte aan eten (ook met dank aan de Prozac). Begrijp nu ook hoe superslanke mensen die niet begrijpen dat je je kan overeten zich voelen O-)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:01:27 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98922908
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:58 schreef Rituals het volgende:

[..]

Ik zou me bijna gaan verontschuldigen :P. Snel bestellen dan maar Vik, voordat de lurkers je voor zijn :+.
:P. Morgen :Y. Als de jurkjes in de winkel goed vallen en ik weet welke maat ik heb :).

Het wordt wel moeilijk om te kiezen zeg :'). Mag er max 3 hebben van mezelf (waarvan één dus gratis is ivm shoptegoed).
Niet meer actief op Fok!
pi_98923022
sigme, wat voor kookboek is dat eigenlijk? :D
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:07:40 #94
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98923189
o hai, ik heb al bijlezend allemaal enorme replies getypt, maar ik heb er geen puf meer voor. wat een k*tdag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zo, dat lucht op. straks lekker aardappeltjes en salade en een tartaartje eten met mn lief O+
Kwak
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:10:59 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98923366
C'est du lijstje!

O: volkorenbroodtosti
T: snee brood met pindakaas
T: maté met honing
L: volkorenbroodtosti
D: gemengde rauwkostknabbels met spicy gekruide gehaktbal en wat oven-aardappeltjes met rozemarijn
T: smoooothie van banaan en avocado enzo :9

Niet perfect, maar weer best okay denk ik zo!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:12:49 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98923461
Krijg hier steeds een banner van deze site in beeld: http://www.spotzz.nl/frontpage

Met in de banner: staat jou (sic) wereld soms op z'n kop? :').
Niet meer actief op Fok!
pi_98923594
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
T: smoooothie van banaan en avocado enzo :9

Is dat lekker? Ik heb ook nog een avocado liggen namelijk *)

kwakz0r, even lekker relaxen nu? Je moet je wel heel kut voelen als je zo reageert op een gemiste bus :*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:15:21 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98923596
Awww kusje voor Kwak (maar ik moest wel een beetje lachen hoor :')).

Ook iets stoms: ik moest vanmiddag dus naar Leidschendam en ik snap Google Maps op m'n foon nog niet helemaal (hij liet een satellietfoto zien en dat wil ik niet, ik wil gewoon de straatnamen zien), dus toen ik eenmaal bij het juiste winkelcentrum was, wist ik de naam van de winkel niet meer :'). Noes!
Niet meer actief op Fok!
pi_98923610
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:03 schreef Isabeau het volgende:
sigme, wat voor kookboek is dat eigenlijk? :D
ELECTRO KOOKBOEK
ELFDE DRUK
(115e t/m 126e duizend)

Uit het voorwoord:

Ik weet, dat honderden huisvrouwen met ongeduld op deze uitgave wachten. En terecht, want dit kookboek biedt niet alleen practische richtlijnen voor het specifiek electrisch koken, maar houdt ook rekening met het feit, dat, wie de verantwoording draagt voor de samenstelling en bereiding der maaltijden, ķķk weten moet, wat zij in verband met de voedingswaarde der levensmiddelen, den huisgenooten bieden moet. Daarom werd in deze druk een hoofdstuk ingelascht, waarin een voedingsmiddelentabel met de daarbij behoorende toelichting, is afgedrukt.
Met bijzonder vreugde zij opgemerkt, dat in dit boek een aantal eenvoudige recepten werd opgenomen, die door de nood der tijden in den oorlog ontstonden en die toch werkelijk niet mogen worden vergeten.

Mei '48.
pi_98923869
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]

ELECTRO KOOKBOEK
ELFDE DRUK
(115e t/m 126e duizend)

Uit het voorwoord:

Ik weet, dat honderden huisvrouwen met ongeduld op deze uitgave wachten. En terecht, want dit kookboek biedt niet alleen practische richtlijnen voor het specifiek electrisch koken, maar houdt ook rekening met het feit, dat, wie de verantwoording draagt voor de samenstelling en bereiding der maaltijden, ķķk weten moet, wat zij in verband met de voedingswaarde der levensmiddelen, den huisgenooten bieden moet. Daarom werd in deze druk een hoofdstuk ingelascht, waarin een voedingsmiddelentabel met de daarbij behoorende toelichting, is afgedrukt.
Met bijzonder vreugde zij opgemerkt, dat in dit boek een aantal eenvoudige recepten werd opgenomen, die door de nood der tijden in den oorlog ontstonden en die toch werkelijk niet mogen worden vergeten.

Mei '48.
Aaaaah, 1948, dat verklaart een boel :D

Ik ben echt dōl op dat soort oude kookboeken O+ (en boeken voor den vrouwmensch hygiene ed O+ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')