abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 11:58:25 #1
70532 loveli
N
pi_98902724
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 11:58:42 #2
70532 loveli
N
pi_98902733
Game on!
crap in = crap out
pi_98902767
:W
pi_98902774
Het is juist makkelijker strijken met nog wat natte kleding, weet niet of het goed is of niet maar ik doe het gewoon.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 12:00:03 #5
70532 loveli
N
pi_98902786
Nu maar hopen dat de volgende nummer 1539 opent :P
crap in = crap out
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:00:12 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98902791
Mini, lekker hoor! *O* Laatste loodjes!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98902813
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:00 schreef loveli het volgende:
Nu maar hopen dat de volgende nummer 1539 opent :P
Spam het topic dan even vol! :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98902837
Had Xixi de Banho verwacht als TT! :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:05:27 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98903017
Huuuu, wat een stom lettertype!

Weer thuis :). Even eten en wat mensen van hier betalen :P en een lijstje maken van dingen die ik in de stad wil/moet doen.
Niet meer actief op Fok!
pi_98903210
Ik heb nooit haren in het doucheputje....

Ha, bijna lunchtijd! Productieve morgen gehad, gelukkig!
pi_98903287
Oh, m'n ogen doen echt pijn! :') _O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:14:39 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98903380
:o salaris binnen. Is 1 euro meer dan ik op school verdiende :') (maar toen werkte ik 28 uur, nu 36)
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 12:15:22 #13
70532 loveli
N
pi_98903404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:14 schreef Viking84 het volgende:
:o salaris binnen. Is 1 euro meer dan ik op school verdiende :') (maar toen werkte ik 28 uur, nu 36)
Minder tijd om het uit te geven.
crap in = crap out
pi_98903449
Damn nu zit ik ook met comic sans. En zo te zien hebben ze er ook nog eens cleartype overheen gegooid. Ik ben weg voor vandaag!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_98903490
In text-only heb je geen comic-sans!
Edit: En mobiel ook.
pi_98903537
Jeej, mijn viewpad is goedgekeurd :) nou nog de codes voor de smileys leren :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98903602
Thank God it's Friday!!

Ik heb altijd haren in het doucheputje, ik verlies echt bossen bij iedere wasbeurt.

Lijstje:

O - 2 vk crackers met pindakaas, gekookt eitje, halve banaan
T - appel
L - tosti van 1 vk bth met half 20+ kaas en half Old Amsterdam met tomaat en ketchup :9 1 vk bth met hummus, 1 met vlees. Tomaat en komkommer
T - 150 ml yoghurt, handje noten
D - bloemkool, gegrilde tomaten, aardappeltjes en een groentenburger
S - uur wandelen
T - koffie verkeerd met 1 tl suiker, yoghurt
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_98903612
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:17 schreef V1z0R het volgende:
In text-only heb je geen comic-sans!
Edit: En mobiel ook.
Het is gewoon good old oranjegeel hier, zonder CSMS
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:23:02 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98903667
Ik ben ook een haarbal, dus losse haren aplenty! Vond mn mams leuk met haar blankhouten vloer :7

Ik heb geen mobiel interwebz!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:23:42 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98903688
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Minder tijd om het uit te geven.
Nouhououououou :'). Dat valt nog tegen. Ik ga straks weer naar de stad nml :P. Kijken voor nw hardloopschoenen en kopen als ik m'n oude voor een leuk prijsje kan inwisselen.

Ik vind t wel wennen om wekelijks geld te krijgen ipv maandelijks. Moet wel even een raming maken ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_98903711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:16 schreef Chicolate het volgende:
Damn nu zit ik ook met comic sans. En zo te zien hebben ze er ook nog eens cleartype overheen gegooid. Ik ben weg voor vandaag!
Ach, zo'n ramp is het toch ook weer niet? Ik vind het wel grappig voor een dagje :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98903731
Als het ook maar echt voor een dagje is! ;)
pi_98903785
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:25 schreef Perruche het volgende:
Als het ook maar echt voor een dagje is! ;)
Rond middernacht heb je weer het standaard lettertype! :Y
pi_98903903
quote:
Wel tof om weer geld binnen te krijgen! :)

Ik heb echt nog géén idee wat ik vandaag ga eten. Dit keer wel ontbeten: meergranenbrood met pindakaas.
Zo ook maar eens lunchen, en koffie. O+
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_98903969
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nouhououououou :'). Dat valt nog tegen. Ik ga straks weer naar de stad nml :P. Kijken voor nw hardloopschoenen en kopen als ik m'n oude voor een leuk prijsje kan inwisselen.

Niet naar die eikels van de hardloopwinkel in de Schoolstraat gaan hč!
Run2Day op de Fluwelen Burgwal is aardig en goed, en de Runners World in de Weimarstraat (niet echt meer de stad weliswaar) is ook oké.
pi_98904409
Zonder bui naar Haarlem gefietst, daar binnen het half uur 3 jurkjes + bolero gescoord, nu aan een kopje koffie wachtend op mijn lunch (groentenquiche).

En mijn zus belde net, ik krijg een nichtje erbij *O* O+ !!!

Nu even bijlezen.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_98904526
Wat leuk Phaidra, gefeliciteerd!

Wow het is druk vandaag :') ik zit ineens op support, lang niet meer gedaan! En we hebben ook nog 1 persoon minder. heb al 16 requests en pas de helft is af huhu.
pi_98904538
Gefeliciteerd Phaidra :)

Haarlem is zo'n leuke stad om te winkelen! Laatste keer dat ik er was was er ook een hele leuke farmers market met allemaal Engelse producten en biologische toestanden, weet iemand of dat standaard is?
pi_98904565
Goed gedaan Phaidra, 3 jurkjes in een half uur! :D
En gefeliciteerd!! :) Leuk zeg! :)

Wat is er mis met de hardloopwinkel Laureline?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98904613
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:47 schreef Phaidra het volgende:
Zonder bui naar Haarlem gefietst, daar binnen het half uur 3 jurkjes + bolero gescoord, nu aan een kopje koffie wachtend op mijn lunch (groentenquiche).

Nu even bijlezen.
Dat klinkt als een goeie dag! :D Gefeliciteerd!
Everything has changed
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:53:49 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98904625
Jurkjes zien, Phaidra! :D En gefelie met je aankomende nichtje! O+
pi_98904638
lijsjun.

O: 150 ml yoghurt, 4 el muesli
S: 75 min fitness
L: volkoren sneetje pindakaas, volkoren sneetje philadelphia light/tomaat
S: vriendin helpen verhuizen
T: appel, plakje ontbijtkoek
D: gebakken aardappels, asperges, tartaartje
T: 150 ml yoghurt, kiwi

[ Bericht 1% gewijzigd door Siral op 01-07-2011 13:09:04 ]
pi_98904661
comic sans?

*HUIL*
pi_98904695
Siral dat is echt veel te weinig. Doe dan 250 ml yoghurt. Of niet zoveel sporten. :P
Hoe gaat het verder?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:56:56 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98904716
quote:
Wie nu nog zegt dat het onderwijs slecht verdient geloof ik niet meer. Wat ik al niet deed, want ik verdiende vroeger ook aardig goed op de hbo`s waar ik werkte
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_98904723
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:56 schreef Perruche het volgende:
Siral dat is echt veel te weinig. Als je yoghurt eet smorgens doe dan minstens 250 ml. Dit is 3x niks.

Hoe gaat het verder?
ik begon met 200.. maar kreeg het voor geen meter weg elke keer..

verder gaat het wel prima i guess.. heel prikkelbaar, stond net die pindakaas op mn brood te smeren met zenuwen van hier tot tokio.. bah..
pi_98904780
Waar komen die zenuwen eigenlijk vandaan? En heb je een beetje geslapen?

Dan moet je misschien zoveel sporten, of neem nog een T, maar je kan niet (ik herhaal - niet) 75 minuten fitnessen en mensen verhuizen op een dubbele boterham en 4 happen yoghurt.
pi_98904831
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:58 schreef Perruche het volgende:
Waar komen die zenuwen eigenlijk vandaan? En heb je een beetje geslapen?

Dan moet je misschien zoveel sporten, of neem nog een T, maar je kan niet (ik herhaal - niet) 75 minuten fitnessen en mensen verhuizen op een dubbele boterham en 4 happen yoghurt.
een boterham is trouwens 1 sneetje bij mij, sommige mensen denken vaak dat het er 2 zijn?

Door die pindakaas... dan word ik gewoon vet chagerijnig en prikkelbaar ofzo, gaat mijn moeder ondertussen wat vragen als ik mijn brood smeer en dan loop ik met die pot te smijten en lades te knallen. Bah. Kan er niet eens van genieten ofzo, maar ik 'moet' wel. Ben weer een halve kilo afgevallen sinds zondag. zucht.

ik weet het niet meer.
pi_98904841
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:56 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wie nu nog zegt dat het onderwijs slecht verdient geloof ik niet meer. Wat ik al niet deed, want ik verdiende vroeger ook aardig goed op de hbo`s waar ik werkte
Nou.... ik zag pas een vacature voor docent bij de Hogeschool Rotterdam en dat was dus schaal 10. Maximum 3740 euro.
Dat vind ik nou niet echt veel voor een docent op een HBO instelling.
of klink ik nu heel erg verwend? :o
Doe wat je niet durft.
pi_98904861
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:57 schreef Siral het volgende:

[..]

ik begon met 200.. maar kreeg het voor geen meter weg elke keer..

verder gaat het wel prima i guess.. heel prikkelbaar, stond net die pindakaas op mn brood te smeren met zenuwen van hier tot tokio.. bah..
Is het een idee om als je het niet opkrijgt even te wachten en de rest als T te nemen?

Die zenuwen, is dat niet gewoon een suikerdip?
Everything has changed
pi_98904879
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:01 schreef Mini. het volgende:

[..]

Is het een idee om als je het niet opkrijgt even te wachten en de rest als T te nemen?

Die zenuwen, is dat niet gewoon een suikerdip?
geen idee ik heb net mn brood op, kan wel janken? zit hier met trilhandjes.
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 13:01:43 #42
70532 loveli
N
pi_98904882
Text only is ook niet echt fijn voor je ogen :{ Van mij mag het snel middernacht worden.
crap in = crap out
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:03:02 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98904922
*binnenwalst

Ik heb een jumpsuit gekocht :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brakke foto's, I know, maar ik vind 'm wel tof! :)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 13:03:14 #44
70532 loveli
N
pi_98904932
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
^^
crap in = crap out
pi_98904937
quote:

[..]

Ik was ook altijd verbaasd over klagende onderwijzers :@ (qua salaris en werktijden) maar ja misschien heb ik ongelijk en is het een kei-zware baan die ruk verdient. Maar ik denk dat het wel meevalt in vergelijking met bedrijfsleven. Misschien niet in vergelijking met de publieke sector.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:03:40 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98904954
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ja, en wat loveli zegt :P
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 13:05:35 #47
70532 loveli
N
pi_98905010
XM, ik heb een hekel aan jumpsuits, maar jou staat ie goed!
crap in = crap out
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:05:55 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98905019
quote:

[..]

Is ook niet zo (vind ik). Ik zat in de eerste schaal en ik kreeg 2500 bruto obv fulltime. Beslist niet slecht, hoor.
Niet meer actief op Fok!
pi_98905020
Leuk XM, staat je goed!

Hey en Siral, is het niet een idee om een tijdje ergens anders te logeren? Vriendin ofzo? Ik weet niet hoor, maar ik heb het gevoel dat je (terecht of onterecht) je verschrikkelijk "afzet" tegen je ouders en dat dat je gezondheid niet ten goede komt...
pi_98905026
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
*binnenwalst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leuk! ik zou willen dat ik ook zoiets aankon.. ik heb een te kort lijf voor die dingen :P
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 13:06:29 #51
70532 loveli
N
pi_98905040
Siral, hoe is het met je hulplijnen? Je mag er een bellen.
crap in = crap out
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:06:35 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98905044
Ik vond dat ik wel een cadeautje mocht :)
pi_98905051
Staat je mooi XM, en wat zie je er slank uit!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:03 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik was ook altijd verbaasd over klagende onderwijzers :@ (qua salaris en werktijden) maar ja misschien heb ik ongelijk en is het een kei-zware baan die ruk verdient. Maar ik denk dat het wel meevalt in vergelijking met bedrijfsleven. Misschien niet in vergelijking met de publieke sector.
Het is wel een baan waarbij je volgens mij veel extra uren maakt die je niet extra betaald krijgt. Dingen nakijken, tig formulieren invullen over kinderen met problemen, vergaderingen, ouderavonden... Dat zie ik tenminste bij mijn schoonouders die in het onderwijs zitten.
Everything has changed
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:07:14 #54
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98905072
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vond dat ik wel een cadeautje mocht :)
Eens!

Ik kan hem niet zo goed zien op de foto's, maar wat ik zie is mooi O+ Slanke den!
pi_98905085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:05 schreef Perruche het volgende:
Leuk XM, staat je goed!

Hey en Siral, is het niet een idee om een tijdje ergens anders te logeren? Vriendin ofzo? Ik weet niet hoor, maar ik heb het gevoel dat je (terecht of onterecht) je verschrikkelijk "afzet" tegen je ouders en dat dat je gezondheid niet ten goede komt...
Ik zet me niet af tegen mijn ouders, ik word er gewoon zo moe van dat ik niet weet wat ik moet eten.. en als ik dan voor de keus ga; pindakaas. Wat dus echt voor mij iets "engs" is, en mensen gaan dan op mijn lip staan, dan word ik zo zenuwachtig, ik heb geen idee..

Ik wil verdomme m'n eetlijst..
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:08:02 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98905101
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:47 schreef Phaidra het volgende:

Nu even bijlezen.
Gefeli! :o.

En wat kun jij snel shoppen! Ik ga een hele middag en kom met niks thuis :'). Ik wil ook bolero's :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_98905105
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:05 schreef loveli het volgende:
XM, ik heb een hekel aan jumpsuits, maar jou staat ie goed!
Eens!
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:08:29 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98905117
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:32 schreef Laureline het volgende:

[..]

Niet naar die eikels van de hardloopwinkel in de Schoolstraat gaan hč!
Run2Day op de Fluwelen Burgwal is aardig en goed, en de Runners World in de Weimarstraat (niet echt meer de stad weliswaar) is ook oké.
Nee ik ga naar Run2Day, want inruilkorting ;).
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 13:08:33 #59
70532 loveli
N
pi_98905120
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Nou.... ik zag pas een vacature voor docent bij de Hogeschool Rotterdam en dat was dus schaal 10. Maximum 3740 euro.
Omgerekend naar guldens is het best wat. *kijkt naar eigen salarisstrook en is ook verwend wat betreft salaris*
crap in = crap out
pi_98905171
Het is in elk geval een stuk meer dan ik straks als AIO ga verdienen. :') Ach ja, eigen keuze enzo.
Everything has changed
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:10:30 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98905185
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik vind dat wel veel, maar ik ben niks gewend qua salarissen :'). Als ik ongeveer 1400 á 1500 euro per maand krijg (netto), vind ik dat zeer royaal. Het is genoeg voor de huur en andere vaste lasten, het is genoeg om te eten, het is genoeg om te sparen en het is genoeg om leuke dingen van te kopen. Ik ben ongeveer de helft van dat bedrag kwijt aan vaste lasten + eten, dus kun je nagaan dat ik best tevreden ben :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:10:38 #62
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_98905189
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
*binnenwalst

SPOILER
Leuk!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:11:10 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98905209
Leuk, XM! Keertje aandoen naar het werk? ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_98905233
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:51 schreef Novem het volgende:
Gefeliciteerd Phaidra :)

Haarlem is zo'n leuke stad om te winkelen! Laatste keer dat ik er was was er ook een hele leuke farmers market met allemaal Engelse producten en biologische toestanden, weet iemand of dat standaard is?
Yep, is er elke zaterdag :Y !

Thanks voor de felicitaties (ze wordt pas in november verwacht hoor ;) ) Iedereen dacht dat het weer een jongetje zou worden, dus echt een verrassing!

Foto's volgen vanmiddag misschien, zo eerst nog naar huis fietsen :P . Het was echt een superleuk winkeltje (toevallig tegenover de Run2Day) en alles paste perfect. De zeldzaamheid :D .
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:13:03 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98905258
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:03 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nou ja, wat ik persoonlijk het nadeel vind van het onderwijs, is dat je ook in je eigen tijd bezig moet met het maken van lesmateriaal, het nakijkwerk, het mentorschap (als je mentor bent, kun je altijd gebeld worden door een ouder)... veel mensen denken: lekker makkelijk, leraar zijn, om 15 uur vrij enzo, maar er komt zoveel meer bij kijken en het is ook gewoon een intensieve baan.
Niet meer actief op Fok!
pi_98905260
Morgen ga ik trouwens naar de stad met mijn zus en moeder, en daarna naar een tapas restaurant. Doen ze om me af te leiden en te motiveren, ze willen me echt steunen..

Maar het levert me nu al stress op..
pi_98905316
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Yep, is er elke zaterdag :Y !

Ah tof, dan ga ik binnenkort weer eens kijken.
pi_98905394
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Omgerekend naar guldens is het best wat. *kijkt naar eigen salarisstrook en is ook verwend wat betreft salaris*
Eens! Maar ik schrok eigenlijk gewoon van het schaal 10 niveau wat voor die functie staat. In mijn overheidsperiode was dat namelijk gewoon een HBO functie en ik vind docent op een HBO opleiding nou niet echt een gemiddelde HBO functie ofzo.
Doe wat je niet durft.
pi_98905414
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:13 schreef Siral het volgende:
Morgen ga ik trouwens naar de stad met mijn zus en moeder, en daarna naar een tapas restaurant. Doen ze om me af te leiden en te motiveren, ze willen me echt steunen..

Is het niet een idee dat je familie ook een keer met die maatschappelijk werker gaat praten, over wat ze het beste kunnen doen om jou te helpen? Zo te horen willen ze dat heel graag, maar misschien werken sommige dingen die ze met de beste bedoelingen doen wel averechts.
Everything has changed
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:19:17 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98905440
En ik ging alleen ff naar de stad voor een aantal supplementen en probiotica. Liep er echt tegenaan :). Thnx :Y.

Maar merk wel dat even lopen en fietsen de pijn wel triggert, dus nu even rustig aan tot ik richting fysio ga.
pi_98905486
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:13 schreef Siral het volgende:

lieve lieve lieve lieve Siral. Wil je asjeblieft nu een psychiater bellen? Jij red dit niet om in je eentje op te lossen. En ook niet met de hulp van een dietiste/maatschappelijke werker. Er moet wat in jouw hoofd gebeuren, en je faalt absoluut niet als je daar profesionele hulp bij krijgt...
pi_98905497
Looking good XM en ik geloof niets van een bijna overgewicht bij een lijf wat er zo uit ziet in een jumpsuit!! :9~
pi_98905528
Leuk, inderdaad XM! ik wil ook een jumpsuit, volgens mij staat dat lange mensen inderdaad goed! Ik ga zondag denk ik naar stockholm, dan ga ik er eens naar kijken....

Oh, en ik vind 3700 echt veel geld. Dat krijg ik pas als ik gepromoveerd ben. Dan zou mijn startsalaris, in de wetenschappelijke wereld, daar ongeveer zitten.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:21:57 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98905529
Leuke jurkjes van Smashed Lemon in de sale bij shopvip, alleen niet voor mij, want strapless :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:22:10 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98905536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

lieve lieve lieve lieve Siral. Wil je asjeblieft nu een psychiater bellen? Jij red dit niet om in je eentje op te lossen. En ook niet met de hulp van een dietiste/maatschappelijke werker. Er moet wat in jouw hoofd gebeuren, en je faalt absoluut niet als je daar profesionele hulp bij krijgt...
Wat zij zegt. Dit is too much om zelf aan te pakken en ook de Slankies zijn niet bij machte om je hier écht goed mee te helpen.
pi_98905554
quote:

[..]

Eens! Siral meis, soms is het moediger om hulp te vragen dan om het koste wat kost zelf te willen doen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:22:49 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98905570
En ik vind 3700 ook veel. Daar kom ik niet bij in de buurt :N.
pi_98905574
XM, staat je prachtig :o ! En fijn dat je al snel bij de uroloog terecht kan :* .
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_98905603
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik vind 3700 ook veel. Daar kom ik niet bij in de buurt :N.
wij in totaal niet eens met ons gezinsinkomen :D mooi salaris!!!
pi_98905654
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:22 schreef MarMar het volgende:

[..]

Eens! Siral meis, soms is het moediger om hulp te vragen dan om het koste wat kost zelf te willen doen.
Ik denk dat als ik uiteindelijk mijn eeltijst heb het toch wel veel geruststelling geeft hoor..
Dan hoef ik zelf niet meer aan te kloten met eten, dat is wat me zo stresserig maakt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:18 schreef Mini. het volgende:

[..]

Is het niet een idee dat je familie ook een keer met die maatschappelijk werker gaat praten, over wat ze het beste kunnen doen om jou te helpen? Zo te horen willen ze dat heel graag, maar misschien werken sommige dingen die ze met de beste bedoelingen doen wel averechts.
Ik vind het wel leuk, maar ik zat bij wijze vanmorgen al op de kaart te kijken wat ik in godsnaam dan "kan/mag" eten.. En misschien is het gewoon ff een drempel die ik over moet en is het straks kei leuk!

quote:

[..]

Misschien wel ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:22 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wat zij zegt. Dit is too much om zelf aan te pakken en ook de Slankies zijn niet bij machte om je hier écht goed mee te helpen.
Uhu.. ik snap dat ook heel goed, ik vraag jullie ook niets, ik vind het alleen heel fijn dat ik soms ff mijn ei hier kwijt kan..
pi_98905679
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:21 schreef Viking84 het volgende:
Leuke jurkjes van Smashed Lemon in de sale bij shopvip, alleen niet voor mij, want strapless :P.
Ooh, die zijn inderdaad cute! O+ Jammer dat ze toch niet meer aan zouden komen voor ik op vakantie ga.

Mijn Freya's zaten trouwens allemaal niet mooi. ;(
Everything has changed
pi_98905700
Ik ga m'n steek karretje in de auto gooien en naar die vriendin.. ff wat afleiding.. bah..

Thanks voor jullie steun!
pi_98905715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:03 schreef loveli het volgende:

[..]

^^
^^

Leuk jumpsuitdingie XM!

HKPW: Volgens mij ben je verwend :P Tenminste als ik de max aanhoud :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98905717
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gefeli! :o.

En wat kun jij snel shoppen! Ik ga een hele middag en kom met niks thuis :'). Ik wil ook bolero's :Y.
Dit was waarschijnlijk een once in a lifetime ding, er zitten ook 2 dezelfde jurkjes bij, maar met verschillende opdruk :P .
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:28:01 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98905735
Morgen even naar de opticien. Heb sinds ik ziek ben wat last van floaters in m'n linkeroog en sowieso een wat branderig gevoel in m'n ogen. Dat kan héél goed door vermoeidheid/lage weerstand/stress/all of the above komen, maar EDS wil ook nog wel eens een netvliesloslating veroorzaken. Dus, morgen ff een check-up of er iets mis is. Denk het niet, maar ik sluit het maar liever uit :).
pi_98905758
voel je je wat beter, XM?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:29:11 #87
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98905775
Ik snap mijn kledingkast niet - adhv 1 jurkje blijf ik constant, de ander zegt dat ik dikker ben geworden, en de ander lijkt nu ineens leuker te staan dan eerst :')

3700 :o ik wil! :+
pi_98905799
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:06 schreef Mini. het volgende:
Staat je mooi XM, en wat zie je er slank uit!

[..]

Het is wel een baan waarbij je volgens mij veel extra uren maakt die je niet extra betaald krijgt. Dingen nakijken, tig formulieren invullen over kinderen met problemen, vergaderingen, ouderavonden... Dat zie ik tenminste bij mijn schoonouders die in het onderwijs zitten.
:')

ik zit in het bedrijfsleven, ik heb geen 9 tot 5. Ik heb een 9 tot het klaar is.
Dus dat soort opmerkingen vind ik zo meh.

Misschien zit het verschil erin dat ik mijn werk leuk vind en het accepteer dat het er bij hoort. :s)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:31:05 #89
344469 Amsel
zonder t
pi_98905844
Ooooh Siral :* Gewoon even een knuf, meer kunnen we niet doen.

Over het salaris in het onderwijs: Het startsalaris is prima, niks mis mee. Maar daarna zit je zit al snel aan je top, en die top is een stuk lager dan voor een hoop andere beroepen die hetzelfde opleidingsniveau vereisen. Wat betreft werkdruk e.d., daar kies je zelf voor, je weet waar je aan begint. Al dacht ik daar ook wel eens anders over als een moeder op zondagavond om 22:00 nog belde over een slecht proefwerkcijfer o.i.d.
pi_98905884
quote:

[..]

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
pi_98905887
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:29 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:')

ik zit in het bedrijfsleven, ik heb geen 9 tot 5. Ik heb een 9 tot het klaar is.
Dus dat soort opmerkingen vind ik zo meh.

Misschien zit het verschil erin dat ik mijn werk leuk vind en het accepteer dat het er bij hoort. :s)
Hey, ik zeg ook niet dat dat bij andere mensen niet zo is. Als ik straks AIO ben maak ik ook veel meer uren dan de 36 per week die in mijn contract staan. Alleen hebben veel mensen volgens mij niet door hoeveel tijd onderwijzers nog eens kwijt zijn aan administratie e.d.

Vik, heb je trouwens gezien dat er ook jurkjes met mouwen en rokjes bij staan?
Everything has changed
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:32:11 #92
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98905891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:28 schreef Jagärtrut het volgende:
voel je je wat beter, XM?
Ik ben opgelucht dat er een afspraak met de uroloog staat. Dat geeft me rust, na het getob en de antibioticaroulette door de huisarts. Dus wat dat betreft, gaat het beter. Maar de pijn is er nog. Ik eet nog steeds belabberd, vandaar m'n tripje naar de stad voor wat supplementen e.d. Ik krijg nu onvoldoende herstelmateriaal uit m'n maaltijden en ik wil wel graag beter worden :).
pi_98905913
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik snap mijn kledingkast niet - adhv 1 jurkje blijf ik constant, de ander zegt dat ik dikker ben geworden, en de ander lijkt nu ineens leuker te staan dan eerst :')

3700 :o ik wil! :+
Hop, ga linkbuilden dan! Niet terugkomen totdat je 3700 hebt! :6 :D

Mijn schaal gaat tot 4400, maar zitten ook nog wat extraatjes bij.
Laatste tijd lekker rustig, helemaal in vergelijking met vorig jaar, maar zit dus ook vaak zat wat overuren bij.
Wat _aurum_ zegt dus eigenlijk...
pi_98906004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:32 schreef Mini. het volgende:

[..]

Hey, ik zeg ook niet dat dat bij andere mensen niet zo is. Als ik straks AIO ben maak ik ook veel meer uren dan de 36 per week die in mijn contract staan. Alleen hebben veel mensen volgens mij niet door hoeveel tijd onderwijzers nog eens kwijt zijn aan administratie e.d.

ja, dat kan misschien wel zo zijn. Dat mensen alleen naar de lange vakanties kijken.
pi_98906050
ik heb volgens mij niet eens een loonschaal, als ik meer knaken wil dan moet ik gewoon meer gaan verkopen :Y
pi_98906069
Leraarsalaris is niet zo slecht Idd, voor promovendi (niet arts) vind ik het wel vrij mager, al is dat natuurlijk een geweldige investering in je toekomst.
pi_98906089
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:32 schreef Mini. het volgende:

[..]

hoeveel ga jij verdienen, mag ik vragen?

Ik verdien nu belabberd, vind ik, voor iemand met een 2-jarig master diploma en enige relevante werkervaring. Maar mijn salaris gaat gegarandeerd elk jaar omhoog, en als ik straks gepromoveerd ben is het best okay!
pi_98906112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:36 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb volgens mij niet eens een loonschaal, als ik meer knaken wil dan moet ik gewoon meer gaan verkopen :Y
wat doe jij eigenlijk?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:38:33 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98906150
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:32 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hop, ga linkbuilden dan! Niet terugkomen totdat je 3700 hebt! :6 :D

Mijn schaal gaat tot 4400, maar zitten ook nog wat extraatjes bij.
Laatste tijd lekker rustig, helemaal in vergelijking met vorig jaar, maar zit dus ook vaak zat wat overuren bij.
Wat _aurum_ zegt dus eigenlijk...
Bareuh, verdiende dat maar zo! :+ :') Dan mag ik wel 5 dagen per week ruim 15 uur per dag gaan werken ofzo :+

Overigens hebben de Engelsen maar beperkte uren voor me voorlopig hoorde ik van de week, dus zelfs al zou ik zoveel uur kunnen linkbuilden zonder hersendood te worden, dan nog heb ik er niet genoeg opdrachten voor :+
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:40:49 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98906235
Mijn huidige schaal loopt tot 3600 ongeveer, maar ik vermoed dat ik nog wel door kan groeien naar een volgende schaal bij mijn huidige baas :). Bibliotheeksector word je niet rijk van. Maar ik kan me goed redden, kan sparen, dus ik ben best tevreden. En de verhouding werk/vrije tijd is bij ons gewoon plezierig. Om 17 uur gaat het pand ook gewoon dicht en dat is voor mij heel goed, aangezien ik echt voldoende rust moet nemen. 9-tothetafis banen zijn leuk, maar niet geschikt voor iemand die wat krakkemikkig in elkaar zit :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')