Sorry dat je mijn grapje zo serieus opneemt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 02:50 schreef snetje het volgende:
ik weet zulke fokkers ook te waarderen! serieus ... maar de grens bij een grap qua een dronken snet
en het mij niet serieus nemen qua overgang allenig omdat ik 43 ben ..dat doet zeer !!
Pfff heftig, je komt dan direkt in de overgang ja. Lijkt me een vreemde gewaarwording als dat niet geleidelijk gaat zoals normaal (dan begint het beetje bij beetje), maar het je ineens als een soort tsunami overspoeltquote:Op vrijdag 8 juli 2011 07:57 schreef Sorella het volgende:
Ik had op elke eierstok een cyste dus mijn eierstokken moesten eruit en heb meteen de complete baarmoeder ook laten verwijderen (ik had geen zin om toch weer elke 5 jaar voor een baarmoederhals kanker onderzoek naar het ziekenhuis te moeten gaan)
Ongeveer 2 weken later begon bij mij de overgang.
Dat mijn baarmoeder eruit is heb ik geen problemen mee dat kon en kan ik nog steeds toe juichen, maar mijn eierstokken dat is een heel ander verhaal aangezien die de hormoonhuishouding regelen die dus nu ontregelt is (toen ik hoorde dat die eruit moesten heb ik een traantje weg gepinkt, vooral omdat ik voor een vermoedelijke liesbreuk naar het ziekenhuis ging en 6 weken later lag ik op de operatietafel)
Zit ik hier een heel verhaal te schrijven, ligt m'n verbinding eruit op het moment dat ik het postquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Sorry dat je mijn grapje zo serieus opneemt.
Overigens? Ben je al bij je arts geweest met die (op de overgang lijkende) klachten? Misschien is er bij jou wel wat anders aan de hand, want 43 is echt heel jong om zonder verdere medische afwijkingen al in de overgang te geraken?
En dit topic is dus zeker niet exclusief voor vrouwen, zoals op Fok! geen enkele topic alleen voor 1 groep zou zijn. (Op het Keldertje na, dan).
Gelukkig is het ook alweer over geloof ik. Ik zal verder maar niet in details treden, vanwege de tere zieltjes van de meelezende mannenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:06 schreef Bluezz het volgende:
Shit en Bah Rewimo, daar zit je ook niet op te wachten![]()
/herkenbaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kingstown is je zeer dankbaar.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Gelukkig is het ook alweer over geloof ik. Ik zal verder maar niet in details treden, vanwege de tere zieltjes van de meelezende mannen
Liever niet. Dank je.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:50 schreef Rewimo het volgende:
Gelukkig is het ook alweer over geloof ik. Ik zal verder maar niet in details treden, vanwege de tere zieltjes van de meelezende mannen
quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:52 schreef Bluezz het volgende:
Lijkt me beter jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.waarom moet ik nou persé altijd op een spoiler klikken.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:52 schreef Bluezz het volgende:
Lijkt me beter jaNeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Ik las een tijdje terug dat vrouwen in Aziatische landen nauwelijks enige hinder ondervinden van de overgang. De overgang (en vooral vrouwen na de overgang) wordt daar gezien als een soort van statussymbool. Vrouwen na de overgang hebben een bepaalde positie in die landen. Ik vraag me dus af of onze klachten erger lijken te zijn omdat we in een Westers land wonen waar de overgang "not done" is en er vooral niet teveel ruchtbaarheid aan gegeven moet worden.....?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:31 schreef Bluezz het volgende:
Je kunt het zeker met humor bekijken, maar ik vind het wel vaak onderschat.
Als mensen je die klote-opvliegers ziet krijgen begint echt iedereen te lachen, na 4 jaar ben ik dat echt wel een beetje zat eerlijk gezeit
Dat is wel raar van die arts. Het is toch algemeen bekend dat de overgang een periode van zo ongeveer 10 jaar beslaat. Net als de beginnende menstruatie bij pubers. Het is echt niet zo dat je pas in de overgang bent als je niet meer menstrueert. Ik ben 49 en heb al een jaar of 4 last van allerlei verschijnselen (onregelmatige menstruatie, zweten, hartkloppingen, soms een onverklaarbare pestbui). De overgang is niet alleen het stoppen van de menstruatie. Het is het hele proces; aan het stoppen van de menstruatie gaat heel veel vooraf en dat laat je niet onbemoeid.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:35 schreef s10eke het volgende:
Ach het valt mee snet... tenminste bij mij.. Heb betrekkelijk weinig last van gehad..en inderdaad begon ook op jouw leeftijd nu al met voor traject (niet zo vreemd want vroege overgang zit in de familie) Ik had dan wel een thermostaat verbod hier...(het was altijd of te warm of te koud naar mijn zin) En geloof me.. jij in de overgang met je hormonen en 3 pubers is een knalfeest af en toe..
Tegenwoordig alleen nog hartkloppingen op de meest rare tijden..en dan maar even rustig aan en gaat het wel weer..
Volgens mijn arts werd er pas over overgang gesproken als je tenminste 1 jaar niet ongesteld was geweest.. Er is nooit geprikt bij mij...maar aangezien de maandelijkse ongemakken nu al 3 jaar niet meer zijn denk ik wel dat ik de overgang gehad heb/ erin zit...
Ps..het hoeft niet altijd zo erg te zijn als bij onze gemeenschappelijk engelse vriendin...
Ik weet 100% zeker dat er geen eitjes meer rondzwerven, menstrueren doe ik ook sinds een paar maanden niet meer, maar dat heeft verder niets met de overgang te maken.quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:34 schreef childintime het volgende:
[..]
Dat is dus ook het verraderlijke vind ik. Je weet niet precies wanneer het ophoudt. Het kan 5 maanden wegblijven, maar het is dan niet gezegd dat er niet toch nog een verdwaald ei ergens rondhangt......Dat was dus ook in m'n droom laatst zoDe oudste vrouw die natuurlijk zwanger was, was 56.
Ik wist helemaal niet dat het wel 10 jaar kan durenquote:Op donderdag 14 juli 2011 02:41 schreef childintime het volgende:
[..]
Dat is wel raar van die arts. Het is toch algemeen bekend dat de overgang een periode van zo ongeveer 10 jaar beslaat. Net als de beginnende menstruatie bij pubers. Het is echt niet zo dat je pas in de overgang bent als je niet meer menstrueert. Ik ben 49 en heb al een jaar of 4 last van allerlei verschijnselen (onregelmatige menstruatie, zweten, hartkloppingen, soms een onverklaarbare pestbui). De overgang is niet alleen het stoppen van de menstruatie. Het is het hele proces; aan het stoppen van de menstruatie gaat heel veel vooraf en dat laat je niet onbemoeid.
Dit is ook het ergste bij mij, de humeurige en huilbuien vallen heel erg mee en kunnen gerelativeerd worden, de opvliegers overdag is ook nog wel mee te leven maar s,nachts is het een groot dramaquote:Op donderdag 14 juli 2011 08:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Het vervelendste vind ik zweetpartijen 's nachts (die ik dus al even heb mogen meemaken), ik slaap al zo slecht en als je DAT er ook nog een keertje bijkrijgt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |