abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:09:00 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99193433
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 02:50 schreef snetje het volgende:

ik weet zulke fokkers ook te waarderen! serieus ... maar de grens bij een grap qua een dronken snet
en het mij niet serieus nemen qua overgang allenig omdat ik 43 ben ..dat doet zeer !!
Sorry dat je mijn grapje zo serieus opneemt.
Overigens? Ben je al bij je arts geweest met die (op de overgang lijkende) klachten? Misschien is er bij jou wel wat anders aan de hand, want 43 is echt heel jong om zonder verdere medische afwijkingen al in de overgang te geraken?

En dit topic is dus zeker niet exclusief voor vrouwen, zoals op Fok! geen enkele topic alleen voor 1 groep zou zijn. (Op het Keldertje na, dan). ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_99195460
Je kan je trouwens ook laten testen bij de huisarts of je in de overgang bent.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 juli 2011 @ 14:26:21 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99198860
Klopt, bij mij hebben ze ook getest en inderdaad bevestigd (alleen was dat door de gyn, dus in het ziekenhuis).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:39:27 #154
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99261197
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 07:57 schreef Sorella het volgende:
Ik had op elke eierstok een cyste dus mijn eierstokken moesten eruit en heb meteen de complete baarmoeder ook laten verwijderen (ik had geen zin om toch weer elke 5 jaar voor een baarmoederhals kanker onderzoek naar het ziekenhuis te moeten gaan)
Ongeveer 2 weken later begon bij mij de overgang.
Dat mijn baarmoeder eruit is heb ik geen problemen mee dat kon en kan ik nog steeds toe juichen, maar mijn eierstokken dat is een heel ander verhaal aangezien die de hormoonhuishouding regelen die dus nu ontregelt is (toen ik hoorde dat die eruit moesten heb ik een traantje weg gepinkt, vooral omdat ik voor een vermoedelijke liesbreuk naar het ziekenhuis ging en 6 weken later lag ik op de operatietafel)
Pfff heftig, je komt dan direkt in de overgang ja. Lijkt me een vreemde gewaarwording als dat niet geleidelijk gaat zoals normaal (dan begint het beetje bij beetje), maar het je ineens als een soort tsunami overspoelt :o En respect dat je er zo mee om kunt gaan! (hoewel ik goed kan begrijpen dat als je toch zoiets ingrijpends moest ondergaan, je meteen die beslissing nam)

Ik vond het wel erg; ik heb een conisatie gehad (wat niets voorsteld bij een totale baarmoederverwijdering), gevoelsmatig vond ik dat heel vervelend, Ik liet liever een kies eruit halen dan dat (stomme vergelijking, maar emotioneel doet dat me veel minder, terwijl je daar in het dagelijks leven misschien veel meer last van kunt hebben :P ).
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:56:44 #155
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99261844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Sorry dat je mijn grapje zo serieus opneemt.
Overigens? Ben je al bij je arts geweest met die (op de overgang lijkende) klachten? Misschien is er bij jou wel wat anders aan de hand, want 43 is echt heel jong om zonder verdere medische afwijkingen al in de overgang te geraken?

En dit topic is dus zeker niet exclusief voor vrouwen, zoals op Fok! geen enkele topic alleen voor 1 groep zou zijn. (Op het Keldertje na, dan). ;)
Zit ik hier een heel verhaal te schrijven, ligt m'n verbinding eruit op het moment dat ik het post :( Daar krijg ik dus een opvlieger van :')

Ik ben blij dat er hier een man post; de gevolgen van de overgang ondervinden zowel vrouwen als mannen. Dit soort dingen zit nog steeds in een soort "verdoemhokje", terwijl we er uiteindelijk allemaal mee te maken krijgen. Ervaringen delen, kan zorgen voor meer acceptatie en onzekerheid wegnemen. En je kunt er een beetje humor van maken ;)
pi_99361698
Je kunt het zeker met humor bekijken, maar ik vind het wel vaak onderschat.
Als mensen je die klote-opvliegers ziet krijgen begint echt iedereen te lachen, na 4 jaar ben ik dat echt wel een beetje zat eerlijk gezeit :(
pi_99361841
Ach het valt mee snet... tenminste bij mij.. Heb betrekkelijk weinig last van gehad..en inderdaad begon ook op jouw leeftijd nu al met voor traject (niet zo vreemd want vroege overgang zit in de familie) Ik had dan wel een thermostaat verbod hier...(het was altijd of te warm of te koud naar mijn zin) En geloof me.. jij in de overgang met je hormonen en 3 pubers is een knalfeest af en toe..

Tegenwoordig alleen nog hartkloppingen op de meest rare tijden..en dan maar even rustig aan en gaat het wel weer..

Volgens mijn arts werd er pas over overgang gesproken als je tenminste 1 jaar niet ongesteld was geweest.. Er is nooit geprikt bij mij...maar aangezien de maandelijkse ongemakken nu al 3 jaar niet meer zijn denk ik wel dat ik de overgang gehad heb/ erin zit...
Ps..het hoeft niet altijd zo erg te zijn als bij onze gemeenschappelijk engelse vriendin...
~*~Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter !~*~
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 12:37:36 #158
5428 crew  miss_sly
pi_99361893
Humor kan het wat draaglijker maken, maar het kan ook op helemaal het verkeerde moment komen.

Ik heb jaren erg veel hormonen geslikt/gespoten ivm het proberen zwanger te worden, en van die hormonale onbalans werd ik toch soms ook wel vrij humorloos, hoor :@ En ook vrij moeilijk in de hand te houden op zo'n moment. Kunst is wel om dat dan achteraf in te zien van jezelf ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 juli 2011 @ 16:57:13 #159
13151 crew  Rewimo
pi_99372721
Lichamen zijn rare dingen 8)7 Na een verandering in mijn eetpatroon besluit het ineens om maar weer eens een lading prut te lozen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99373191
Shit en Bah Rewimo, daar zit je ook niet op te wachten :{w

/herkenbaar
pi_99401766
de overgang verloopt voor iedere vrouw toch op een andere manier.
Zelf zit ik nu 6 jaar in de overgang en de opvliegers zijn hevig!
Maar gelukkig tijdens de nacht niet.........dus daar heb ik weer mazzel bij!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 juli 2011 @ 12:50:59 #162
13151 crew  Rewimo
pi_99408252
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:06 schreef Bluezz het volgende:
Shit en Bah Rewimo, daar zit je ook niet op te wachten :{w

/herkenbaar
Gelukkig is het ook alweer over geloof ik. Ik zal verder maar niet in details treden, vanwege de tere zieltjes van de meelezende mannen :P
pi_99408293
Lijkt me beter ja :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99408300
quote:
12s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:50 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Gelukkig is het ook alweer over geloof ik. Ik zal verder maar niet in details treden, vanwege de tere zieltjes van de meelezende mannen :P
Kingstown is je zeer dankbaar.
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:09:48 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99408999
quote:
12s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:50 schreef Rewimo het volgende:

Liever niet. Dank je. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 13:37:20 #166
9859 crew  Karina
Woman
pi_99410156
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:52 schreef Bluezz het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D waarom moet ik nou persé altijd op een spoiler klikken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_99414069
>:)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 juli 2011 @ 17:42:05 #168
13151 crew  Rewimo
pi_99419833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:52 schreef Bluezz het volgende:
SPOILER
Nee :N

SPOILER
  donderdag 14 juli 2011 @ 02:34:11 #169
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99441678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:31 schreef Bluezz het volgende:
Je kunt het zeker met humor bekijken, maar ik vind het wel vaak onderschat.
Als mensen je die klote-opvliegers ziet krijgen begint echt iedereen te lachen, na 4 jaar ben ik dat echt wel een beetje zat eerlijk gezeit :(
Ik las een tijdje terug dat vrouwen in Aziatische landen nauwelijks enige hinder ondervinden van de overgang. De overgang (en vooral vrouwen na de overgang) wordt daar gezien als een soort van statussymbool. Vrouwen na de overgang hebben een bepaalde positie in die landen. Ik vraag me dus af of onze klachten erger lijken te zijn omdat we in een Westers land wonen waar de overgang "not done" is en er vooral niet teveel ruchtbaarheid aan gegeven moet worden.....?

Ik kan me voorstellen dat je het gedrag van anderen zat bent. Ik maak er misbruik van }) We hadden een teamvergadering en ik was iets belangrijks vergeten. Ik zei toen gewoon "ik zit in de overgang, ik mag dat".......En het werd direkt geaccepteerd :') Het is wel een beetje oneerlijk dat mannen van al die dingen geen last hebben. Die hebben een constante hormoonbalans; wij worden heen en weer geslingerd en moeten altijd maar dezelfde, opgewekte houding hebben terwijl je hoofd op hol slaat en je lichaam niet meer bij je lijkt te passen.....
  donderdag 14 juli 2011 @ 02:41:48 #170
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99441792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:35 schreef s10eke het volgende:
Ach het valt mee snet... tenminste bij mij.. Heb betrekkelijk weinig last van gehad..en inderdaad begon ook op jouw leeftijd nu al met voor traject (niet zo vreemd want vroege overgang zit in de familie) Ik had dan wel een thermostaat verbod hier...(het was altijd of te warm of te koud naar mijn zin) En geloof me.. jij in de overgang met je hormonen en 3 pubers is een knalfeest af en toe..

Tegenwoordig alleen nog hartkloppingen op de meest rare tijden..en dan maar even rustig aan en gaat het wel weer..

Volgens mijn arts werd er pas over overgang gesproken als je tenminste 1 jaar niet ongesteld was geweest.. Er is nooit geprikt bij mij...maar aangezien de maandelijkse ongemakken nu al 3 jaar niet meer zijn denk ik wel dat ik de overgang gehad heb/ erin zit...
Ps..het hoeft niet altijd zo erg te zijn als bij onze gemeenschappelijk engelse vriendin...
Dat is wel raar van die arts. Het is toch algemeen bekend dat de overgang een periode van zo ongeveer 10 jaar beslaat. Net als de beginnende menstruatie bij pubers. Het is echt niet zo dat je pas in de overgang bent als je niet meer menstrueert. Ik ben 49 en heb al een jaar of 4 last van allerlei verschijnselen (onregelmatige menstruatie, zweten, hartkloppingen, soms een onverklaarbare pestbui). De overgang is niet alleen het stoppen van de menstruatie. Het is het hele proces; aan het stoppen van de menstruatie gaat heel veel vooraf en dat laat je niet onbemoeid.
pi_99444277
Ach had er kennelijk niet teveel last van..Bloed geprikt is er ook nooit.. En ik had die verschijnselen ook allemaal..zelfs al eerder dan 49.. op de leeftijd van snet ongeveer.. Ik ben ook echt wel mondig maar vond de last die ik er van had wel aanvaadbaar dus ook niet gevraagd...(mss ook wel omdat bloed prikken een ware nachtmerrie is hier bij mij)
~*~Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter !~*~
  Moderator donderdag 14 juli 2011 @ 08:23:52 #172
9859 crew  Karina
Woman
pi_99444381
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:34 schreef childintime het volgende:

[..]

Dat is dus ook het verraderlijke vind ik. Je weet niet precies wanneer het ophoudt. Het kan 5 maanden wegblijven, maar het is dan niet gezegd dat er niet toch nog een verdwaald ei ergens rondhangt......Dat was dus ook in m'n droom laatst zo :') De oudste vrouw die natuurlijk zwanger was, was 56.
Ik weet 100% zeker dat er geen eitjes meer rondzwerven, menstrueren doe ik ook sinds een paar maanden niet meer, maar dat heeft verder niets met de overgang te maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 02:41 schreef childintime het volgende:

[..]

Dat is wel raar van die arts. Het is toch algemeen bekend dat de overgang een periode van zo ongeveer 10 jaar beslaat. Net als de beginnende menstruatie bij pubers. Het is echt niet zo dat je pas in de overgang bent als je niet meer menstrueert. Ik ben 49 en heb al een jaar of 4 last van allerlei verschijnselen (onregelmatige menstruatie, zweten, hartkloppingen, soms een onverklaarbare pestbui). De overgang is niet alleen het stoppen van de menstruatie. Het is het hele proces; aan het stoppen van de menstruatie gaat heel veel vooraf en dat laat je niet onbemoeid.
Ik wist helemaal niet dat het wel 10 jaar kan duren :@ ik houd me nooit zo bezig met dit soort dingen. Het vervelendste vind ik zweetpartijen 's nachts (die ik dus al even heb mogen meemaken), ik slaap al zo slecht en als je DAT er ook nog een keertje bijkrijgt :{
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_99451210
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:23 schreef Karina het volgende:

[..]

Het vervelendste vind ik zweetpartijen 's nachts (die ik dus al even heb mogen meemaken), ik slaap al zo slecht en als je DAT er ook nog een keertje bijkrijgt :{
Dit is ook het ergste bij mij, de humeurige en huilbuien vallen heel erg mee en kunnen gerelativeerd worden, de opvliegers overdag is ook nog wel mee te leven maar s,nachts is het een groot drama ;(
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:39:38 #174
244933 trovey
Nachtoele
pi_99451514
Heeft iemand van jullie die natuurlijke middeltjes al eens geprobeerd (Dr Vogel en kruidenmiddelen en zo)?

* trovey doet vergelijkend warenonderzoek voor als ze het ooit nodig zal hebben :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_99473043
Ik heb spul van de homeophaat geprobeerd en hielp bij mij niet, ook iets bij de trekpleister en de tuinen vandaan hielp ook niet.
Sry dat ik geen namen meer weet.
Als ik de stad in ga en het niet vergeet zal ik eens kijken hoe het heet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')