abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99667370
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 01:15 schreef childintime het volgende:
Dat is de ontkenning 8-) Ik stond daar ook niet bij stil op die leeftijd. Omdat alles verder nog als "normaal" was. Ik moet wel zeggen dat sinds ik idd het besef heb dat ik er volop inzit, ik er veel makkelijker mee om kan gaan en bij een aankomende "bui" sneller even met de hond ga wandelen en tot 10 tel.
Is dat het denk je ?
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:29:24 #204
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99733065
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:18 schreef Weissman het volgende:

[..]

Is dat het denk je ?
Het is in onze maatschappij toch nog een ondergeschoven kindje; veel vrouwen "schamen" zich er nog voor (alsof dat iets helpt, volgens mij heb je dan alleen maar meer "last") en praten er vooral niet over.

Ik heb het bv juist op mijn werk gezegd. Ik draai 24 uurs diensten; sommige periodes voel ik me als een vaatdoek door de hevige menstruatie (hoewel dat nu wat af lijkt te gaan nemen). Ik kan wel niets zeggen, maar aan je functioneren merken ze toch wel dat er iets aan de hand is, alleen weet niemand dan wat dat is. Een collega van mij vond het vreselijk dat ze opvliegers had, schaamde zich ervoor. Wat kun je daar nou aan doen; daar vraag je zelf niet om. Ik zeg het gewoon "sorry jongens, ik moet even uitluchten", dan beginnen zij te lachen en moet ik er zelf ook om lachen. Ik heb aan mezelf wel gemerkt hoe meer ik het probeer weg te stoppen, hoe erger het lijkt te worden.

Het boeit me eerlijk gezegd niet; ik heb zelf weinig invloed op wat er met mijn lichaam gebeurt. Ik kan me er maar beter bij neerleggen; je druk erom maken werkt niet bepaald mee aan het proces.

Ik denk wel dat in Westerse maatschappijen vrouwen veel meer overlast ondervinden. Dat blijkt alleen al doordat veel vrouwen er alles aan doen er zo jong mogelijk uit te zien anders hoor je er niet meer bij. Ik walg af en toe van al die programma's (of de zgn "bekende" vrouwen in Nederland) dat vrouwen zich maar vol laten spuiten en op laten rekken om maar vooral geen rimpels te krijgen. Als je er als vrouw als 20 uit wilt blijven zien, kun je moeilijk toegeven dat je in de overgang bent lijkt mij. Je probeert uiterlijk niet ouder te worden maar "helaas" gaat dat innerlijk gewoon door.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:48:17 #205
111260 Charmian
a little joy
pi_99761265
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:29 schreef childintime het volgende:

[..]

Het is in onze maatschappij toch nog een ondergeschoven kindje; veel vrouwen "schamen" zich er nog voor (alsof dat iets helpt, volgens mij heb je dan alleen maar meer "last") en praten er vooral niet over.

Ik heb het bv juist op mijn werk gezegd. Ik draai 24 uurs diensten; sommige periodes voel ik me als een vaatdoek door de hevige menstruatie (hoewel dat nu wat af lijkt te gaan nemen). Ik kan wel niets zeggen, maar aan je functioneren merken ze toch wel dat er iets aan de hand is, alleen weet niemand dan wat dat is. Een collega van mij vond het vreselijk dat ze opvliegers had, schaamde zich ervoor. Wat kun je daar nou aan doen; daar vraag je zelf niet om. Ik zeg het gewoon "sorry jongens, ik moet even uitluchten", dan beginnen zij te lachen en moet ik er zelf ook om lachen. Ik heb aan mezelf wel gemerkt hoe meer ik het probeer weg te stoppen, hoe erger het lijkt te worden.

Het boeit me eerlijk gezegd niet; ik heb zelf weinig invloed op wat er met mijn lichaam gebeurt. Ik kan me er maar beter bij neerleggen; je druk erom maken werkt niet bepaald mee aan het proces.

Ik denk wel dat in Westerse maatschappijen vrouwen veel meer overlast ondervinden. Dat blijkt alleen al doordat veel vrouwen er alles aan doen er zo jong mogelijk uit te zien anders hoor je er niet meer bij. Ik walg af en toe van al die programma's (of de zgn "bekende" vrouwen in Nederland) dat vrouwen zich maar vol laten spuiten en op laten rekken om maar vooral geen rimpels te krijgen. Als je er als vrouw als 20 uit wilt blijven zien, kun je moeilijk toegeven dat je in de overgang bent lijkt mij. Je probeert uiterlijk niet ouder te worden maar "helaas" gaat dat innerlijk gewoon door.
Ik had een collega die zat ineens in d'r hempie toen ze een opvlieger had. Ik lag helemaal in een deuk... Gewoon schijt aan hebben want jij kan er toch niks aan doen dat je in de overgang zit, het overkomt je. Ikzelf wil soms nog wel eens opeens een snauw geven (ik hoor mezelf dan heel lelijk doen), maar ik heb het gewoon gezegd en me bij voorbaat verontschuldigd dat gedurende 2 weken in de maand mijn hormonen mij soms erg onaardig laten zijn. En dan is er echt wel begrip voor die buien.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_99761509
Ik heb het zelf niet eens door, dat van die snauwbuien. Pas achteraf denk ik : oeps, was ik dat? :@
pi_99761826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:56 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb het zelf niet eens door, dat van die snauwbuien. Pas achteraf denk ik : oeps, was ik dat? :@
_O-

Herkenbaar :@ Ik heb vandaag heel erg geprobeerd mensen klantvriendelijk te woord te staan aan de telefoon, maar dat is best lastig als ze een kwartier lang zitten te zeuren... *is niet in de allerbeste stemming momenteel*.

Hebben jullie ook dat je zulke vreselijke dips kan hebben? Het leven is fantastisch, alles gaat z'n gangetje, maar soms... man, dan zie ik het even niet meer zitten.
pi_99764747
MIjn leven is meer een dip als dat het fantastich is ;( Gaat ook wel weer over.
pi_99775267
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:05 schreef PaarsBeestje het volgende:

Hebben jullie ook dat je zulke vreselijke dips kan hebben? Het leven is fantastisch, alles gaat z'n gangetje, maar soms... man, dan zie ik het even niet meer zitten.
It comes and goes. Ups and Downs.
Maar zo ziet mijn hele leven eruit, dus heeft weinig te maken met hormonen ;)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:09:09 #210
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99776992
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:05 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

_O-

Herkenbaar :@ Ik heb vandaag heel erg geprobeerd mensen klantvriendelijk te woord te staan aan de telefoon, maar dat is best lastig als ze een kwartier lang zitten te zeuren... *is niet in de allerbeste stemming momenteel*.

:Y Hebben jullie ook de behoefte om "iets" te doen? Ik zou al jaren graag de Nijmeegse lopen. Maar omdat alles lichamelijk zo onvoorspelbaar is momenteel, durf ik dat niet aan ( ik moet er toch niet aan denken dat ik precies in die week menstrueer, na 2 of 3 maanden niks en daar met pakken allways en ob rond te gaan lopen :{w ). De laatste tijd gaat het vrij goed en zat ik te denken om me misschien voor volgend jaar toch in te schrijven. En ik heb als wens naar Noorwegen te gaan. Volgend jaar, in de vakantie een week of 4 daar rond te trekken.

Ik heb echt een jaar of 5 geen zin gehad in dit soort dingen, maar nu begint het toch wel erg aantrekkelijk te worden. Zou dat te maken hebben met een meer stabiele hormoonbalans?
pi_99777625
nu je het er over hebt, ik zie overal dozen maandverband liggen. veel meer dan je nodig zou hebben denk ik. is het toch die ontkenningsfase bij haar ? _O-
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:28:26 #212
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99777989
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:21 schreef Weissman het volgende:
nu je het er over hebt, ik zie overal dozen maandverband liggen. veel meer dan je nodig zou hebben denk ik. is het toch die ontkenningsfase bij haar ? _O-
Ik denk het wel..... ;) Mijn dochter is nu bijna 19. Er is een periode geweest dat we dus veel gebruikten. Maar sinds ik in de overgang ben, wordt er wel erg veel gebruikt! Zij zit netjes op eens per maand, maar ik kan die dingen soms verslinden (zowat een pak per dag is niet gek).

Normaal gesproken gebruikt een vrouw 1 pakje allways of ob per maand. Ik heb de afgelopen jaren soms wel 3 pakken per maand gebruikt...... :')
pi_99778219
wtf :o

the horror _O-
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:37:06 #214
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99778426
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:32 schreef Weissman het volgende:

the horror _O-
:D
pi_99788893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:28 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik denk het wel..... ;) Mijn dochter is nu bijna 19. Er is een periode geweest dat we dus veel gebruikten. Maar sinds ik in de overgang ben, wordt er wel erg veel gebruikt! Zij zit netjes op eens per maand, maar ik kan die dingen soms verslinden (zowat een pak per dag is niet gek).

Normaal gesproken gebruikt een vrouw 1 pakje allways of ob per maand. Ik heb de afgelopen jaren soms wel 3 pakken per maand gebruikt...... :')
Dit heeft alweer een hoge herkenbaarheidsfactor :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:32 schreef Weissman het volgende:

the horror _O-
_O-

Eng hè? Vrouwen die over hevige ongesteldheid praten... >:)
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:15 schreef Sorella het volgende:
MIjn leven is meer een dip als dat het fantastich is ;( Gaat ook wel weer over.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:34 schreef Bluezz het volgende:

[..]

It comes and goes. Ups and Downs.
Maar zo ziet mijn hele leven eruit, dus heeft weinig te maken met hormonen ;)
Ik merk toch wel heel erg het verschil moet ik zeggen. Gisteren zat ik snotterend (gelukkig waren er verder geen collega's in de buurt en heeft niemand wat gemerkt) achter m'n bureau omdat de printer het niet deed (en alles ziiiihiiiit teeeeheeggeeen!). _O-

Gelukkig kan ik daar dan vandaag weer hartelijk om lachen, maar als het verschil tussen diepe dalen en m'n normale gedrag wat minder groot zou zijn, dan zou ik dat toch wel heel erg op prijs stellen. Ik vind mezelf op off-days (of off-uren in sommige gevallen) zo'n zeurmuts, dat herken ik eigenlijk helemaal niet van mezelf.
pi_99789165
Wat ik ook heb, mijn geheugen werkt niet meer zoals het zou moeten.
Verleden week was ik bij een client die heeft mijn werkbriefje (zorg) afgetekend, ik heb hem in mijn handen gehad en toen ik thuis kwam was mijn briefje weg, ik in de stress want er staan nog meer clienten op, client opgebeld bleek het briefje op dezelfde plek te liggen als waar ik het vandaan gepakt had.
Ik wist begot niet meer hoe ik de koffer van mijn scooter op slot moest doen dus ik al tegen mijn man van die koffer is stuk, was dus gewoon kwestie van sleutel er inlaten en dan omdraaien maar het treurigste was dat ik dus ook niet meer wist hoe ik de stang van de stofzuiger in de slang moest krijgen.
Mijn zoon stond zo beschimmeld te kijken toen ik vroeg doe jij het even ;(.

Nou zijn dit redelijk treurige voorbeelden en dan zijn er natuurlijk de kleine dingetjes zoals vergeten waar je een brief neergelgd heb of de afstandsbediening of ergens aan beginnen en het niet afmaken omdat je oog op iets anders valt, maar het lijkt wel erger sinds mijn operatie ;(
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 juli 2011 @ 12:23:20 #217
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99789632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:09 schreef childintime het volgende:

:Y Hebben jullie ook de behoefte om "iets" te doen? Ik zou al jaren graag de Nijmeegse lopen. Maar omdat alles lichamelijk zo onvoorspelbaar is momenteel, durf ik dat niet aan ( ik moet er toch niet aan denken dat ik precies in die week menstrueer, na 2 of 3 maanden niks en daar met pakken allways en ob rond te gaan lopen :{w ). De laatste tijd gaat het vrij goed en zat ik te denken om me misschien voor volgend jaar toch in te schrijven. En ik heb als wens naar Noorwegen te gaan. Volgend jaar, in de vakantie een week of 4 daar rond te trekken.

Ik heb echt een jaar of 5 geen zin gehad in dit soort dingen, maar nu begint het toch wel erg aantrekkelijk te worden. Zou dat te maken hebben met een meer stabiele hormoonbalans?
Hebben je man en jij al matching bicycles en dezelfde jacks? Dan is het niet de overgang maar de middelbare leeftijd :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:25:30 #218
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99789686
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:23 schreef Rewimo het volgende:

Hebben je man en jij al matching bicycles en dezelfde jacks? Dan is het niet de overgang maar de middelbare leeftijd :P
_O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:39:34 #219
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99790099
Om eerlijk te zijn krijg ik door dit topic nou niet echt het idee dat het allemaal wel meevalt met de overgang. Dat nachtzweten en die opvliegers zou ik niet zo mee zitten, maar die hormonale buien lijken me echt een drama. Heb zo'n hekel aan gejank :@ en mensen die onredelijk uitvallen naar hun omgeving :@
Ik heb een collega die volgens mij in de overgang zit, inclusief gekat en gesnauw, en ik merk dat ik er maar weinig geduld mee heb.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_99790269
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:39 schreef Tinkepink het volgende:
Om eerlijk te zijn krijg ik door dit topic nou niet echt het idee dat het allemaal wel meevalt met de overgang. Dat nachtzweten en die opvliegers zou ik niet zo mee zitten, maar die hormonale buien lijken me echt een drama. Heb zo'n hekel aan gejank :@ en mensen die onredelijk uitvallen naar hun omgeving :@
Ik heb een collega die volgens mij in de overgang zit, inclusief gekat en gesnauw, en ik merk dat ik er maar weinig geduld mee heb.
Je collega hoeft zich natuurlijk niet op die manier te gedragen, vaak is dat toch wel een keuze. Ik ben sneller geirriteerd, maar ik denk dat er (behalve m'n kamergenoot, maar we zitten vaak een beetje heerlijk tegen elkaar aan te zeuren) weinig collega's en vooral al helemaal geen klanten iets van merken als ik wat minder goed in m'n vel zit.

Punt is een beetje dat je er verder niets aan kunt doen. Je zit soms in zak en as (en hoe slecht het gisteren ging, zo goed gaat het vandaag.. wereldhumeur echt! *O* ) en je hebt er totaal geen controle over. Dat vind ik persoonlijk het lastigste aspect van alles. De rest kan me eigenlijk niet zo veel schelen (al zou ik graag weer eens uitslapen enzo).
pi_99792945
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:57 schreef PaarsBeestje het volgende:

Eng hè? Vrouwen die over hevige ongesteldheid praten... >:)

[..]

Praten is niet eng, maar het gedrag in de praktijk is eng,
De helft van de tijd soms onaardig zijn...uh, dat schrikt af ja.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:48 schreef Charmian het volgende:

maar ik heb het gewoon gezegd en me bij voorbaat verontschuldigd dat gedurende 2 weken in de maand mijn hormonen mij soms erg onaardig laten zijn.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:26:05 #222
111260 Charmian
a little joy
pi_99797389
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:57 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Praten is niet eng, maar het gedrag in de praktijk is eng,
De helft van de tijd soms onaardig zijn...uh, dat schrikt af ja.

[..]

Gelukkig vinden mensen mij nog steeds lief ondanks af en toe dat snauwtje, het valt dus bij mij wel mee.
Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat een (mannelijke) collega 's ochtend heel beteuterd binnenkwam en dat wij vroegen 'waarom?'. Bleek dat het thuis niet meer uit te houden was en hij naar zijn zus was gevlucht. Zijn vrouw was door de overgang in een waar monster veranderd :D
Maar het gaat over hoor, echt waar!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:27:56 #223
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99797478
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:26 schreef Charmian het volgende:

[..]

Gelukkig vinden mensen mij nog steeds lief ondanks af en toe dat snauwtje, het valt dus bij mij wel mee.
Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat een (mannelijke) collega 's ochtend heel beteuterd binnenkwam en dat wij vroegen 'waarom?'. Bleek dat het thuis niet meer uit te houden was en hij naar zijn zus was gevlucht. Zijn vrouw was door de overgang in een waar monster veranderd :D
Maar het gaat over hoor, echt waar!
Weet je dat wel zeker, dat ze je nog wel lief vinden? Of zeggen ze dat alleen maar om de lieve vrede te bewaren?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_99797915
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker, dat ze je nog wel lief vinden? Of zeggen ze dat alleen maar om de lieve vrede te bewaren?
:o
Dat is wel een hele directe vraag... _O-
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:38:22 #225
111260 Charmian
a little joy
pi_99798001
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

pfff zeg dat nou niet...dan heb ik weer wat om over te janken omdat ik me onzeker ga voelen. Daarnet ff naar de 4-daagse gekeken en daar waren ze alweer hoor die waterlanders...zo mooi gezicht *snik* *snik*, gisteren Junior Masterchef: zo lief voor elkaar die kinders *snik* snik*.
Ik vind mezelf op deze momenten echt een driewerf :') waard.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:41:13 #226
111260 Charmian
a little joy
pi_99798135
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:36 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

:o
Dat is wel een hele directe vraag... _O-
Ach nou ja, ik hoor mezelf snauwen en kan dan ook wel sorry zeggen. Dat scheelt alweer een stuk en ik word nog steeds niet genegeerd ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Charmian op 22-07-2011 15:48:47 (lelijke t weggehaald) ]
pi_99798355
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:41 schreef Charmian het volgende:

[..]

Ach nou ja, ik hoor mezelf snauwen en kan dan ook wel sorry zeggen. Dat scheelt alweer een stuk en ik wordt nog steeds niet genegeerd ;)
Gelukkig maar! :+
Ik probeer (lukt meestal wel eigenlijk) gewoon niet te grommen naar een ander. Ik heb er alleen mezelf maar mee als mensen met een grote boog om me heen gaan lopen, omdat ze niet weten hoe ik nu weer ga reageren. Dat ik me af en toe (of soms gewoon regelmatig) rot voel, is mijn probleem en niet dat van een ander.

Slikken hier mensen eigenlijk aanvullende medicijnen of middeltjes tegen de overgang? Ik weet dat ze er zijn, maar heb het nog niet nader bekeken.
pi_99810181
Ik ben nog (lang) niet in de overgang en als ik het patroon van mijn moeder en oma volg dan duurt dat zeker nog een jaar of 10/15. Maar bij mijn moeder merk ik er eigenlijk weinig van. Zelf zegt ze ook dat ze er nauwelijks last van heeft, zowel fysiek als emotioneel. De opvliegers verwelkomt ze, normaal is ze de eeuwige koukleum. En moodswings heeft ze niet.

Ik ben benieuwd hoe het voor mij gaat zijn. In een opzicht in ieder geval wel moeilijk, want als mijn leventje blijft zoals het nu is, wordt het dan écht duidelijk dat ik geen kinderen ga krijgen (gebrek aan partner en ik wil geen alleenstaande moeder zijn, ik vind mezelf er nu eigk al te oud voor ivm risico's op handicaps). Niet dat ik broeds ben, maar dan wordt het echt definitief. :{

Dikke :* aan de dames die het er zwaar mee hebben!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:36:05 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99811739
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:00 schreef Cat22 het volgende:

Dikke :* aan de dames die het er zwaar mee hebben!
En hun mannen dan, die het allemaal maar moeten meemaken en er begrip voor moeten hebben?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_99812626
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:36 schreef golfer het volgende:

[..]

En hun mannen dan, die het allemaal maar moeten meemaken en er begrip voor moeten hebben?
Ja hallo! Als ik die een :* ga geven dan krijg ik allemaal hormonale dames achter me aan! :o :X
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_99813070
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja hallo! Als ik die een :* ga geven dan krijg ik allemaal hormonale dames achter me aan! :o :X
_O-
pi_99813152
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het doet, Cat... zodra er een tong aan te pas komt, dan ga ik inderdaad wel hormonaal doen, vermoed ik...
pi_99816410
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:02 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het doet, Cat... zodra er een tong aan te pas komt, dan ga ik inderdaad wel hormonaal doen, vermoed ik...
Ik zal me volgende week bescheiden gedragen. :@
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:19:33 #234
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99858725

Wel leuk dat jij dat schrijft Cat, ik heb een normale lichaamstemp van 36 (en lage bloeddruk, eind vd zwangerschap had ik nog 110/70. Vrij laag dus. Toen ik ziek was, was'ie vaak zelfs nog lager (temp soms zelfs 35.5!) en ik moet zeggen dat ik die "opvliegers" ook helemaal niet als lastig ervaar. Misschien heeft het idd ook met je normale lichaamstemp te maken. Ik krijg het warm, zweet wat en kwartiertje later doe ik mijn vest weer aan. Misschien als je normale temp 37,5 is en je bloeddruk bv 130/ 85, je ook meer last hebt van de opvliegers??

Dat is natuurlijk voor vrouwen wel iets heel belangrijks. Het is een definitief iets. Maar ook dat houdt bv niet op je 40e op. Ik ken inmiddels een aantal vrouwen die na hun 40e zwanger raakten (bewust en onbewust) en allen kregen zij een gezonde baby. Het lijkt me alleen zo zwaar op die leeftijd. Een baby is een relatief makkelijk "iets", daarna wordt het pas drukker en veeleisender en dat minstens zo'n 16 jaar lang; dan gaan ze uit en lig je 's nachts wakker of ze wel veilig thuiskomen 8)7 Een collega van mij kreeg haar dochter op haar 44e. Zij is dus 60 als haar dochter eenmaal uitgaat ed. Ik moet persoonlijk er niet aan denken om op die leeftijd nog in zo'n periode te zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')