abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99582708
Is ze bekend met die moodswings?
pi_99582882
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:57 schreef Bluezz het volgende:
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Als ze met 45 jaar er middeni in zit, heeft ze wellicht wel een idee dat ze in de overgang zit onbewust maar is ze wellicht lang niet bekend met alle bijkomende gevolgen. Sommige vrouwen veranderen nogal in die tijd qua karakter. Ongeduldig, snel geirriteerd, etc.
pi_99583523
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:57 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb het een paar keer heeeeel erg voorzichtig proberen duidelijk te maken maar toen barstte ze weer uit dat ZIJ altijd gelijk had en dat ik niet zo moest overdrijven :')
pi_99584139
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:21 schreef Weissman het volgende:

Ik heb het een paar keer heeeeel erg voorzichtig proberen duidelijk te maken maar toen barstte ze weer uit dat ZIJ altijd gelijk had en dat ik niet zo moest overdrijven :')
Hóe heb je het proberen duidelijk te maken? Alleen beschuldigend werkt averechts ;)
Hou het bij jezelf en zeg waar jij last van hebt.
pi_99595867
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Hóe heb je het proberen duidelijk te maken? Alleen beschuldigend werkt averechts ;)
Hou het bij jezelf en zeg waar jij last van hebt.
Dat laatste op een hele voorzichtige manier werkt goed ^O^

Oh en heb het gevraagd en nee ze zit niet in de overgang maar had andere issues de laatste tijd; vandaar haar opgekropte agressie.

Praten doet wonderen *O*
pi_99596386
:Y
Ouders houden veel voor zichzelf.
Ik merk het bij mezelf ook t.o.v. mijn kinderen.. wil ze er niet mee belasten bijv. als er iets is.
En mijn ouders deden het net zo.
  maandag 18 juli 2011 @ 01:15:49 #197
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99604584
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:22 schreef Weissman het volgende:

[..]

Zij is 45, ik 24. Mua, vanwege een hevige depressie in het verleden is mijn hormoonbalans aardig aangetast :')

[..]

Kweenie, mss moet ik het een keer vragen. Lijkt me wel een beetje raar :@ Ik zal er rekening mee houden ;)

[..]

Hulde voor je zoon ^O^ ze is enorm onvoorspelbaar en het lijkt allemaal alleen maar erger te worden. Vooral die woede-uitbarstingen uit het niets :{w Dan sta ik er echt bij van :{ :? :{
Ja dat onvoorspelbare is wel iets wat erbij hoort. Dingen die je jaren gewoon hebt gedaan (troep van anderen in huis opruimen bv) kunnen je dan ineens zo irriteren dat je meteen de confrontatie aangaat.

Dat is de ontkenning 8-) Ik stond daar ook niet bij stil op die leeftijd. Omdat alles verder nog als "normaal" was. Ik moet wel zeggen dat sinds ik idd het besef heb dat ik er volop inzit, ik er veel makkelijker mee om kan gaan en bij een aankomende "bui" sneller even met de hond ga wandelen en tot 10 tel.
pi_99608487
Ach de kinderen bereidden zich al enige tijd voor heb ik het idee.. Want elke verjaardag vanaf mijn 45e ongeveer werd er tegen me gezegd..Gefeliciteerd, weer een jaar dichter bij de overgang.. *)

Tegenwoordig is het vervangen door AOW.. en hebben ze er geen last meer van zeggen ze..ja duh er woont geen een van de drie meer thuis... En inderdaad het weten maakt het "makkelijker" dan ga ik even naar boven..even op de fiets weg..al ben ik meestal alleen thuis dus op de katten na heeft er niemand last van..
~*~Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter !~*~
  maandag 18 juli 2011 @ 15:48:52 #199
111260 Charmian
a little joy
pi_99622388
Misschien is dit nog een aardige site om door te nemen: www.careforwomen.nl

Heb zelf al sinds een paar jaar last van overgangsverschijnselen (zelfdiagnostiek). Ik noem het PMS-verschijnselen in het kwadraat. Stemmingswisselingen, janken om niets, prikkelbaar, last van hoofdpijntjes, buikkrampen etc. net als vroeger, vóór ik de pil slikte. Nu met pil komt het gewoon weer allemaal terug. Van mij mag het zo over zijn maar ik vrees dat ik gestraft wordt met een jaar of 10.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 15:54:22 #200
5428 crew  miss_sly
pi_99622666
Als je de pil slikt, heb je toch juist minder last van overgangsverschijnselen, over het algemeen? Is het dan niet een idee om eens naar een andere pil te kijken? Of lees ik je post verkeerd en slik je de pil niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 18 juli 2011 @ 16:08:22 #201
111260 Charmian
a little joy
pi_99623244
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:54 schreef miss_sly het volgende:
Als je de pil slikt, heb je toch juist minder last van overgangsverschijnselen, over het algemeen? Is het dan niet een idee om eens naar een andere pil te kijken? Of lees ik je post verkeerd en slik je de pil niet?
Nee hoor, je leest het goed ik slik nog steeds de pil. Maar sinds een paar jaar merk ik dat er langzaam een hormonenkermis aan de gang is omdat ik dus sinds de pil slik geen last heb gehad van al die vervelende verschijnselen. Een andere pil zou de oplossing kunnen zijn maar ik overweeg eigenlijk om te stoppen. Maar dan heb je inderdaad dat ene verhaal dat zegt dat de pil slikken de overgangsverschijnselen verminderd. Ik weet het nog niet, er is nu nog redelijk mee te leven.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:39:55 #202
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99647598
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:48 schreef Charmian het volgende:
Misschien is dit nog een aardige site om door te nemen: www.careforwomen.nl

Heb zelf al sinds een paar jaar last van overgangsverschijnselen (zelfdiagnostiek). Ik noem het PMS-verschijnselen in het kwadraat. Stemmingswisselingen, janken om niets, prikkelbaar, last van hoofdpijntjes, buikkrampen etc. net als vroeger, vóór ik de pil slikte. Nu met pil komt het gewoon weer allemaal terug. Van mij mag het zo over zijn maar ik vrees dat ik gestraft wordt met een jaar of 10.
Ik moet zeggen dat ik dat wel had voor de pil. Na dochter's geboorte (18 jaar geleden) geen pil meer gebruikt en nauwelijks ergens last van gehad.

Ik heb nog wel even gedacht dat als het heel erg zou worden, ik de pil zou gaan slikken, maar dat schijnt juist niet zo goed voor je te zijn op deze leeftijd. Zo als het er nu naar uitziet ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb/ heb hoeven doen.

Ik vraag me weleens af of problemen van vrouwen in de Westerse culturen erger zijn dan in andere culturen. In onze cultuur hangt toch altijd nog een taboesfeer. Overgang is "not done", erover praten nog minder en vrouwen die erin zitten of het achter de rug hebben nog minder. Op de 1 of andere manier wordt vrouwen in Westerse culturen een beetje het gevoel opgedrongen alsof je geen vrouw meer bent daarna. Ik denk juist, dat je daarna veel stabieler bent (geen last meer van sterke hormoonveranderen door de maand heen), je veel meer op 1 emotionele lijn zit.

Ik zie het iig als een bevrijding als ik dit achter de rug heb :D
pi_99667370
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 01:15 schreef childintime het volgende:
Dat is de ontkenning 8-) Ik stond daar ook niet bij stil op die leeftijd. Omdat alles verder nog als "normaal" was. Ik moet wel zeggen dat sinds ik idd het besef heb dat ik er volop inzit, ik er veel makkelijker mee om kan gaan en bij een aankomende "bui" sneller even met de hond ga wandelen en tot 10 tel.
Is dat het denk je ?
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:29:24 #204
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99733065
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:18 schreef Weissman het volgende:

[..]

Is dat het denk je ?
Het is in onze maatschappij toch nog een ondergeschoven kindje; veel vrouwen "schamen" zich er nog voor (alsof dat iets helpt, volgens mij heb je dan alleen maar meer "last") en praten er vooral niet over.

Ik heb het bv juist op mijn werk gezegd. Ik draai 24 uurs diensten; sommige periodes voel ik me als een vaatdoek door de hevige menstruatie (hoewel dat nu wat af lijkt te gaan nemen). Ik kan wel niets zeggen, maar aan je functioneren merken ze toch wel dat er iets aan de hand is, alleen weet niemand dan wat dat is. Een collega van mij vond het vreselijk dat ze opvliegers had, schaamde zich ervoor. Wat kun je daar nou aan doen; daar vraag je zelf niet om. Ik zeg het gewoon "sorry jongens, ik moet even uitluchten", dan beginnen zij te lachen en moet ik er zelf ook om lachen. Ik heb aan mezelf wel gemerkt hoe meer ik het probeer weg te stoppen, hoe erger het lijkt te worden.

Het boeit me eerlijk gezegd niet; ik heb zelf weinig invloed op wat er met mijn lichaam gebeurt. Ik kan me er maar beter bij neerleggen; je druk erom maken werkt niet bepaald mee aan het proces.

Ik denk wel dat in Westerse maatschappijen vrouwen veel meer overlast ondervinden. Dat blijkt alleen al doordat veel vrouwen er alles aan doen er zo jong mogelijk uit te zien anders hoor je er niet meer bij. Ik walg af en toe van al die programma's (of de zgn "bekende" vrouwen in Nederland) dat vrouwen zich maar vol laten spuiten en op laten rekken om maar vooral geen rimpels te krijgen. Als je er als vrouw als 20 uit wilt blijven zien, kun je moeilijk toegeven dat je in de overgang bent lijkt mij. Je probeert uiterlijk niet ouder te worden maar "helaas" gaat dat innerlijk gewoon door.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:48:17 #205
111260 Charmian
a little joy
pi_99761265
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:29 schreef childintime het volgende:

[..]

Het is in onze maatschappij toch nog een ondergeschoven kindje; veel vrouwen "schamen" zich er nog voor (alsof dat iets helpt, volgens mij heb je dan alleen maar meer "last") en praten er vooral niet over.

Ik heb het bv juist op mijn werk gezegd. Ik draai 24 uurs diensten; sommige periodes voel ik me als een vaatdoek door de hevige menstruatie (hoewel dat nu wat af lijkt te gaan nemen). Ik kan wel niets zeggen, maar aan je functioneren merken ze toch wel dat er iets aan de hand is, alleen weet niemand dan wat dat is. Een collega van mij vond het vreselijk dat ze opvliegers had, schaamde zich ervoor. Wat kun je daar nou aan doen; daar vraag je zelf niet om. Ik zeg het gewoon "sorry jongens, ik moet even uitluchten", dan beginnen zij te lachen en moet ik er zelf ook om lachen. Ik heb aan mezelf wel gemerkt hoe meer ik het probeer weg te stoppen, hoe erger het lijkt te worden.

Het boeit me eerlijk gezegd niet; ik heb zelf weinig invloed op wat er met mijn lichaam gebeurt. Ik kan me er maar beter bij neerleggen; je druk erom maken werkt niet bepaald mee aan het proces.

Ik denk wel dat in Westerse maatschappijen vrouwen veel meer overlast ondervinden. Dat blijkt alleen al doordat veel vrouwen er alles aan doen er zo jong mogelijk uit te zien anders hoor je er niet meer bij. Ik walg af en toe van al die programma's (of de zgn "bekende" vrouwen in Nederland) dat vrouwen zich maar vol laten spuiten en op laten rekken om maar vooral geen rimpels te krijgen. Als je er als vrouw als 20 uit wilt blijven zien, kun je moeilijk toegeven dat je in de overgang bent lijkt mij. Je probeert uiterlijk niet ouder te worden maar "helaas" gaat dat innerlijk gewoon door.
Ik had een collega die zat ineens in d'r hempie toen ze een opvlieger had. Ik lag helemaal in een deuk... Gewoon schijt aan hebben want jij kan er toch niks aan doen dat je in de overgang zit, het overkomt je. Ikzelf wil soms nog wel eens opeens een snauw geven (ik hoor mezelf dan heel lelijk doen), maar ik heb het gewoon gezegd en me bij voorbaat verontschuldigd dat gedurende 2 weken in de maand mijn hormonen mij soms erg onaardig laten zijn. En dan is er echt wel begrip voor die buien.
pi_99761509
Ik heb het zelf niet eens door, dat van die snauwbuien. Pas achteraf denk ik : oeps, was ik dat? :@
pi_99761826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:56 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb het zelf niet eens door, dat van die snauwbuien. Pas achteraf denk ik : oeps, was ik dat? :@
_O-

Herkenbaar :@ Ik heb vandaag heel erg geprobeerd mensen klantvriendelijk te woord te staan aan de telefoon, maar dat is best lastig als ze een kwartier lang zitten te zeuren... *is niet in de allerbeste stemming momenteel*.

Hebben jullie ook dat je zulke vreselijke dips kan hebben? Het leven is fantastisch, alles gaat z'n gangetje, maar soms... man, dan zie ik het even niet meer zitten.
pi_99764747
MIjn leven is meer een dip als dat het fantastich is ;( Gaat ook wel weer over.
pi_99775267
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:05 schreef PaarsBeestje het volgende:

Hebben jullie ook dat je zulke vreselijke dips kan hebben? Het leven is fantastisch, alles gaat z'n gangetje, maar soms... man, dan zie ik het even niet meer zitten.
It comes and goes. Ups and Downs.
Maar zo ziet mijn hele leven eruit, dus heeft weinig te maken met hormonen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')