Wel leuk dat jij dat schrijft Cat, ik heb een normale lichaamstemp van 36 (en lage bloeddruk, eind vd zwangerschap had ik nog 110/70. Vrij laag dus. Toen ik ziek was, was'ie vaak zelfs nog lager (temp soms zelfs 35.5!) en ik moet zeggen dat ik die "opvliegers" ook helemaal niet als lastig ervaar. Misschien heeft het idd ook met je normale lichaamstemp te maken. Ik krijg het warm, zweet wat en kwartiertje later doe ik mijn vest weer aan. Misschien als je normale temp 37,5 is en je bloeddruk bv 130/ 85, je ook meer last hebt van de opvliegers??
Dat is natuurlijk voor vrouwen wel iets heel belangrijks. Het is een definitief iets. Maar ook dat houdt bv niet op je 40e op. Ik ken inmiddels een aantal vrouwen die na hun 40e zwanger raakten (bewust en onbewust) en allen kregen zij een gezonde baby. Het lijkt me alleen zo zwaar op die leeftijd. Een baby is een relatief makkelijk "iets", daarna wordt het pas drukker en veeleisender en dat minstens zo'n 16 jaar lang; dan gaan ze uit en lig je 's nachts wakker of ze wel veilig thuiskomen

Een collega van mij kreeg haar dochter op haar 44e. Zij is dus 60 als haar dochter eenmaal uitgaat ed. Ik moet persoonlijk er niet aan denken om op die leeftijd nog in zo'n periode te zitten.