abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98942460
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98942592
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 01:14 schreef gohan16 het volgende:
Huizenkopers gaan minder belasting betalen, terwijl de huurtoeslag omlaag gaat. Omgekeerde Robin hood, zoals Emile Roemer al zei. 8)7 :N
Robin Hood streed toch juist tegen de hoge belastingen?
pi_98942623
quote:
Dat zou nog mooier zijn, aangezien we er wel van uit kunnen gaan dat de compensatiemaatregelen (bank-belasting en versoberen spaarloonregeling) gewoon in stand gehouden zullen worden.
pi_98942644
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:14 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Robin Hood streed toch juist tegen de hoge belastingen?
Scherp opgemerkt
pi_98942797
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:57 schreef Scorpie het volgende:
Wat mij betreft beginnen ze met een inperking van de HRA boven de 5 ton.
Dus de mensen die nu al netto veruit het meeste belasting betalen, moeten nog maar even flink meer gaan betalen?
Vergeten jullie soms dat iemand die bruto 2 ton verdient en 50k hypotheekrente betaald netto alsnog grofweg 70.000 euro per jaar aan belasting betaald? Dat staat grofweg gelijk aan het onderhouden van 3 bijstandsgezinnen, naast het eigen gezin.
Moet iemand die hard aan z'n eigen succes gewerkt heeft nu nog maar een extra netto modaal salaris aan de staatskas doneren? Denk je dat zulke mensen dan niet nog meer geprikkeld worden om het land te verlaten, waardoor Nederland er juist op achteruit gaat?
Wanneer je dergelijke bedragen wilt ophalen bij een kleine groep, dan wordt die groep zo onevenredig belast dat dat zeer waarschijnlijk negatieve bijwerkingen gaat hebben.

En nee, mijn inkomen komt lang niet in de buurt van de 6 cijfers. Ik moet het ook gewoon met modaal doen. Ook daar is niks op tegen.
pi_98943211
Hoorde gisteren een hoogleraar op de radio vertellen dat hij denkt dat de overdrachtsbelasting op korte termijn volledig verdwijnt en dat het grootste deel van wat de Staat hierdoor misloopt, geind gaat worden door een nieuw soort bezittersbelasting (naast OZB of in plaats van) . Jaarlijks moet je dus dokken voor het huis waar je in woont.

Verhuisboete verdwijnt, woonboete wordt verder verhoogd.

We will see.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:10:34 #157
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_98943962
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:42 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoorde gisteren een hoogleraar op de radio vertellen dat hij denkt dat de overdrachtsbelasting op korte termijn volledig verdwijnt en dat het grootste deel van wat de Staat hierdoor misloopt, geind gaat worden door een nieuw soort bezittersbelasting (naast OZB of in plaats van) . Jaarlijks moet je dus dokken voor het huis waar je in woont.

Verhuisboete verdwijnt, woonboete wordt verder verhoogd.

We will see.
Het moet toch ergens vandaan komen. Ze kunnen toch niet zomaar iets drastisch verminderen zonder ergens anders consequenties te trekken. Wat er links afgaat, komt er rechts gewoon weer bij.
Jeffster! _O_
pi_98944355
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:10 schreef IDisposable het volgende:

Wat er links afgaat, komt er rechts gewoon weer bij.
Zo werken belastingen natuurlijk niet helemaal :) De vraag is uiteindelijk wáár het dan vandaan gaat komen en of dat hetzelfde netto effect heeft. Die hefbomen werken voor elke maatregel anders.

Als je belastingen van hoogte X bij hoge inkomens vandaan haalt, hebben deze een ander effect dan dat je die bij de lage inkomens vandaan haalt. In het eerste geval zullen de bestedingen minder dalen dan in het tweede geval, wat weer zorgt voor minder BTW-inkomsten en minder belastinginkomensten door werknemers van bijv. winkels.

Een maatregel zoals hierboven geopperd (een extra woonbelasting) is eigenlijk een heel vreemde. Je gaat een maatregel die mensen op korte termijn minder in hun portemonnee voelen inruilen voor een maatregel die mensen (en dan ook iedereen) direct voelen.(met als bij-effect dat er minder geld beschikbaar is voor de economie; het verlagen van de overdrachtsbelasting zorgt niet voor meer geld in de economie. Er wordt over het algemeen gewoon minder geleend, wat marginaal invloed heeft op de rentelasten (en bijbehorende lage aftrek).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:01:12 #159
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_98957549
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Daarnaast heeft een groot deel van de minima zelf gefaald en verkeerde keuzes gemaakt in het leven (school verprutsen en ook op de arbeidsmarkt niet op zoek gaan naar de echte kansen). Met die groep heb ik dan ook echt geen medelijden.
Niet iedereen is slim genoeg om hoger onderwijs te volgen. Een bouwvakker werkt ook hard en zal ook aanspraak op de huurtoeslag kunnen maken en dus nodig hebben.

Overigens is het motto van Robin Hood stelen van de rijken en geven aan de armen.

HRA mag wat mij betreft ook afgeschaft worden. Worden de huizen tenminste wat betaalbaarder.

[ Bericht 6% gewijzigd door gohan16 op 02-07-2011 19:06:27 ]
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_98957858
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:01 schreef gohan16 het volgende:
HRA mag wat mij betreft ook afgeschaft worden. Worden de huizen tenminste wat betaalbaarder.
Kun je uitleggen waarom je dat denkt? Dat geldt namelijk slechts als je je huis cash af kunt tikken, je maximale hypotheek zal daardoor immers dramatisch dalen (omdat je netto hypotheeklasten sterk stijgen), en zeer waarschijnlijk veel meer dalen dan de huizenprijs van de woning die je nu nog net zou kunnen kopen.

Oftewel: Ik denk dat een woning door het afschaffen van de HRA dan voor het leeuwendeel van de mensen juist onbetaalbaarder wordt.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:29:06 #161
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98958372
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kun je uitleggen waarom je dat denkt? Dat geldt namelijk slechts als je je huis cash af kunt tikken, je maximale hypotheek zal daardoor immers dramatisch dalen (omdat je netto hypotheeklasten sterk stijgen), en zeer waarschijnlijk veel meer dalen dan de huizenprijs van de woning die je nu nog net zou kunnen kopen.

Oftewel: Ik denk dat een woning door het afschaffen van de HRA dan voor het leeuwendeel van de mensen juist onbetaalbaarder wordt.
Dit.

Blijft grappig dat mensen denken dat iets betaalbaarder wordt als ze er minder staatssubsidie op krijgen. Da's hetzelfde als zeggen dat huurhuizen betaalbaarder worden als we de huursubsidie afschaffen ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98958518
Mja, een afschaffing van de HRA kan niet gepaard gaan met het verlagen van de algemene tarieven. Voor een groot deel van de consumenten is die belastingteruggave gewoon iets dat aan het gezin besteed wordt oftewel: dat gaat gewoon de economie in, waardoor een deel van de HRA ook weer als belasting terugkomt (BTW, IB, accijnzen).

Daarmee zou het nettoloon dus omhoog moeten gaan. Het zal waarschijnlijk wel iéts aan de verstrekkingsnormen doen, maar inderdaad niet alles. Ook ik denk dat het uiteindelijk minder betaalbaar wordt. (en de huizenmarkt helemaal op slot gooit, want het gaat wel zorgen voor lagere prijzen, waar een deel die lagere prijs niet accepteert...)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_98959557
@Five_Horizons

De overdrachtsbelasting wordt hoe je het ook wend of keert uiteindelijk altijd meegefinancierd in de hypotheek. (Als je die niet hoeft te betalen kan je hypotheek per definitie dus altijd dat bedrag lager zijn, of je nu zelf geld inbrengt of niet maakt niet uit.)

Jij bent goed met getallen toch? Mijn vraag is: over de rente over het bedrag van de overdrachtsbelasting wordt dus 30 jaar lang HRA genoten. Wat kost dat allemaal bij elkaar wel niet?

Oftewel, hoeveel van de 1,2 miljard die nu 'zogenaamd' wordt misgelopen was de staat evengoed kwijt geweest aan HRA in de komende 30 jaar?

(Ik zeg 'zogenaamd', want de verkoop van een huis levert uiteraard ook de bouwmarkt, de keukenboer, de schilder, de stucadoor, de behanger, verhuisbedrijven enz. enz. omzet op, maar die indirecte opbrengsten even buiten beschouwing gelaten.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 02-07-2011 20:24:08 ]
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:10:24 #164
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98959629
Dan wil ik mun 4 % terug met terugwerkende kracht..

hmzz antidateren ????
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:14:32 #165
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98959746
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:10 schreef Nerdmans het volgende:

hmzz antidateren ????
Ik wil ook met terugwerkende kracht mijn rijbewijs vanaf mijn 17e. En met terugwerkende kracht 130 rijden op alle snelwegen. Jij moet ook met terugwerkende kracht een stuk studiebeurs inleveren. En iedereen moet met terugwerkende kracht zijn KDV subsidie terug betalen. En straks met terugwerkende kracht de BPM over hun inieminie-autotjes.

Of werkt dat gewoon niet zo? :P
pi_98959892
quote:

Zet dat maar uit je hoofd.

Huizenbezitters zijn de spil van de Nederlandse economie. Daar komt het geld vandaan om menig huurder/steuntrekker in levensonderhoud van te voorzien en om nog wat prestigeprojectjes van politici van te bekostigen.

HRA gaan ze echt niet rigoureus aanpakken.
pi_98960011
Whuzzy, deze al gelezen w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:49:04 #168
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98960749
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:24 schreef PierreBetfair het volgende:
Whuzzy, deze al gelezen w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu wel :P
pi_98961670
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:10 schreef Nerdmans het volgende:

hmzz antidateren ????
8)7 Kanslozer dan antidateren kun je het niet maken. Doe dan niets, of dateer het vooruit.
pi_99011762
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

8)7 Kanslozer dan antidateren kun je het niet maken. Doe dan niets, of dateer het vooruit.
Zie maar eens een notaris te vinden die gaat antedateren, veel geluk.

Overigens hierbij de V&A bij het besluit:
quote:
Veelgestelde vragen: tijdelijke verlaging van de overdrachtsbelasting
1. Wanneer gaat deze maatregel in?
De maatregel gaat met terugwerkende kracht in voor woningen verkregen op en na
15 juni 2011. Het gaat hierbij om het moment van het ondertekenen van de akte bij
de notaris.

2. Geldt de maatregel voor alle onroerende zaken?
Deze maatregel geldt alleen voor woningen en dus bijvoorbeeld niet voor
bedrijfspanden. In het beleidsbesluit van 1 juli 2011, nr. BLKB 2011/1290M staat een
nadere toelichting met voorbeelden.

3. Geldt deze maatregel ook voor: 2e woningen en/of recreatiewoningen?
Ja, deze maatregel geldt ook voor 2e woningen en recreatiewoningen.

4. Geldt deze maatregel ook voor verhuurde woningen?
Ja, deze maatregel geldt ook voor verhuurde woningen.

5. Geldt deze maatregel ook voor de grond waar de woning op staat?
Ja, de maatregel geldt ook voor de ondergrond en de tuin van de woning. Zie voor
specifieke bijzonderheden onderdeel 3.1 van het beleidsbesluit.

6. Geldt deze maatregel ook voor garages/schuren/serres/uit- en aanbouwen?
Ja, mits deze zaken zich bevinden op het perceel van de woning. Zie voor specifieke
bijzonderheden onderdeel 3.1 van het beleidsbesluit. Een garage in hetzelfde
gebouwencomplex behoort ook tot de woning.

7. Ik heb (kort) voor 15 juni een woning gekocht, geldt deze maatregel ook
voor mij?
Nee, de maatregel geldt niet voor u. De maatregel geldt alleen voor woningen die op
of na 15 juni zijn overgedragen bij de notaris. Het gaat hierbij om de datum waarop
de akte van levering bij de notaris is ondertekend. De datum van het tekenen van de
“voorlopige” koopakte is niet van belang. U kunt geen geld terugkrijgen.

8. Ik heb tussen 15 juni en 1 juli een woning gekocht en overgedragen
gekregen bij de notaris, wat moet ik nu doen?
De maatregel is geldig voor alle woningen die verkregen zijn op of na 15 juni. De
teveel betaalde overdrachtsbelasting krijgt u dus terug. Voor de afhandeling hiervan
kunt u contact opnemen met uw notaris.

9. Mijn woning wordt niet alleen gebruikt als woning, maar ook deels als
bedrijfsruimte, geldt deze maatregel dan ook voor mij?
Uitgangspunt is dat alleen over de waarde van het deel dat bestemd is voor
bewoning 2% wordt toegepast. Is dit deel meer dan 90%, dan geldt de 2% voor
pand. Voor specifieke vragen hierover kunt u ook bij uw notaris terecht.
pi_99020001
quote:

[..]

Niet iedereen is slim genoeg om hoger onderwijs te volgen. Een bouwvakker werkt ook hard en zal ook aanspraak op de huurtoeslag kunnen maken en dus nodig hebben.

Overigens is het motto van Robin Hood stelen van de rijken en geven aan de armen.

Of HRA naar inkomen.
Dus afschaffen en dan een soort van kooptoeslag voor mensen tot bijv 42.000 per jaar verdienen naar inkomen.
Mensen die erboven zitten krijgen dan niks die zullen niet snel in de problemen komen omdat ze al genoeg verdienen komen ze wel in de problemen verkoop het huis en koop iets goedkopers.

Ik heb toch liever lage prijzen een hoge rente zonder HRA en zonder K.K.
Ofwel 80.000 een huis 8% rente geen HRA mogelijk.
Dan loont sparen dus heb je bijv 40.000 spaargeld heb je nog maar 40K aan hypotheek nodig.
Dus wie geld spaart en niet alles verspilt maakt kans op een koophuis.

Nu is het zo extreem hoge prijzen en een lage rente 5/6% ofzo we hebben rentes van 10/12% gehad met lage prijzen.
Ofwel lage rente en een hoge schuld.

Sparen voor een koophuis is totaal niet interessant zelfs 40.000 euro op een gemiddelde woning van 2 ton is een schijntje.
Interessant he ?
pi_99034572
Morgen meteen maar een bezichtiging gepland
  maandag 4 juli 2011 @ 21:27:42 #173
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_99038865
Kreeg van mijn adviseur te horen dat het ons ¤ 8320 aan voordeel oplevert.
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_99049430
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:27 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Kreeg van mijn adviseur te horen dat het ons ¤ 8320 aan voordeel oplevert.
Das raar, dat zou betekenen dat je toch 208k hebt betaald terwijl.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:07 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Ts heeft na 2,5 jaar eindelijk zijn huis verkocht.
Na ruim 2 maanden zoeken ,kijken bezichtigen,eindelijk een huis gevonden wat helemaal aan onze wensen voldoet.

Vraagprijs 219,500. ,nu exact 1 jaar te koop.
Zelfde huis van de buren is vorig jaar met groot dakkapel ( dus groter) verkocht voor 207.000

Wij deden gister een openingsbod van 194.000
Lijkt me niet een absurd start bedrag :)

Kregen we vandaag antwoord dat we niet serieus genomen worden met dit bedrag, :D
En dat ze pas in onderhandeling willen vanaf 2 ton.

Direct een eindbod gedaan van 205 , take it or leave it. :{w
Meer willen we er niet voor betalen.

Subklacht
Of heb jij een speciale regeling?
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_99706307
Help!!!
Onze ontbindende voorwaarden verliepen afgelopen vrijdag. Na veel dingen die mis gegaan zijn, is het die vrijdag bij de bank gelukt om de hypotheek rond te krijgen.
Totdat..... ik afgelopen maandag bij de hypotheker de belasting voor voorlopige teruggaaf in ging vullen.
Daar vroeg ik hem nogmaals (via assistente ook al gevraagd en ik zou gebeld worden) hoe het nu zat met die 4%.
We konden hem of terug laten storten in de hypotheek of ter verbetering van het huis. Dan moet dat in een bouwdepot.
Wij kozen voor de laatste optie daar we graag rolluiken en een zonnescherm wilde. We moesten dan binnen 3 dagen een specifikatie inleveren.
Vandaag (een dag eerder dus) lever ik die specifikatie in en daar vertelt de assistente me dat het hierdoor nog niet rond is.
Ze zegt ik wil je niet ongerust maken maar ik denk dat de offerte aangepast moet worden.
Lang verhaal even kort.
Dit moet nu dus inderdaad en het is niet eens zeker of we hierdoor de passeer datum van 29 Juli gaan halen.
Maar dat kan ons dan toch een boete kosten als de verkopende partij er niet blij mee is?
De hypotheker zelf zegt dat het allemaal wel goed komt, maar zekerheid kan hij niet geven.Vertrouwen hebben wij er niet echt in.
Dus niet door onze schuld, maar door een fijne regeling van de verlaging van de overdrachtsbelasting en de paniek en het geregel bij de banken en hypotheekadviseurs hebben wij dus straks een boete als deze datum niet gehaald word? Of is dat niet zo?
Wat kan ik hier verder aan doen?
Graag advies.

Jessie
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')