Robin Hood streed toch juist tegen de hoge belastingen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 01:14 schreef gohan16 het volgende:
Huizenkopers gaan minder belasting betalen, terwijl de huurtoeslag omlaag gaat. Omgekeerde Robin hood, zoals Emile Roemer al zei.![]()
Dat zou nog mooier zijn, aangezien we er wel van uit kunnen gaan dat de compensatiemaatregelen (bank-belasting en versoberen spaarloonregeling) gewoon in stand gehouden zullen worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
'Lagere overdrachtsbelasting permanent'
Scherp opgemerktquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Robin Hood streed toch juist tegen de hoge belastingen?
Dus de mensen die nu al netto veruit het meeste belasting betalen, moeten nog maar even flink meer gaan betalen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:57 schreef Scorpie het volgende:
Wat mij betreft beginnen ze met een inperking van de HRA boven de 5 ton.
Het moet toch ergens vandaan komen. Ze kunnen toch niet zomaar iets drastisch verminderen zonder ergens anders consequenties te trekken. Wat er links afgaat, komt er rechts gewoon weer bij.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:42 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoorde gisteren een hoogleraar op de radio vertellen dat hij denkt dat de overdrachtsbelasting op korte termijn volledig verdwijnt en dat het grootste deel van wat de Staat hierdoor misloopt, geind gaat worden door een nieuw soort bezittersbelasting (naast OZB of in plaats van) . Jaarlijks moet je dus dokken voor het huis waar je in woont.
Verhuisboete verdwijnt, woonboete wordt verder verhoogd.
We will see.
Zo werken belastingen natuurlijk niet helemaalquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:10 schreef IDisposable het volgende:
Wat er links afgaat, komt er rechts gewoon weer bij.
Niet iedereen is slim genoeg om hoger onderwijs te volgen. Een bouwvakker werkt ook hard en zal ook aanspraak op de huurtoeslag kunnen maken en dus nodig hebben.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Daarnaast heeft een groot deel van de minima zelf gefaald en verkeerde keuzes gemaakt in het leven (school verprutsen en ook op de arbeidsmarkt niet op zoek gaan naar de echte kansen). Met die groep heb ik dan ook echt geen medelijden.
Kun je uitleggen waarom je dat denkt? Dat geldt namelijk slechts als je je huis cash af kunt tikken, je maximale hypotheek zal daardoor immers dramatisch dalen (omdat je netto hypotheeklasten sterk stijgen), en zeer waarschijnlijk veel meer dalen dan de huizenprijs van de woning die je nu nog net zou kunnen kopen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:01 schreef gohan16 het volgende:
HRA mag wat mij betreft ook afgeschaft worden. Worden de huizen tenminste wat betaalbaarder.
Dit.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom je dat denkt? Dat geldt namelijk slechts als je je huis cash af kunt tikken, je maximale hypotheek zal daardoor immers dramatisch dalen (omdat je netto hypotheeklasten sterk stijgen), en zeer waarschijnlijk veel meer dalen dan de huizenprijs van de woning die je nu nog net zou kunnen kopen.
Oftewel: Ik denk dat een woning door het afschaffen van de HRA dan voor het leeuwendeel van de mensen juist onbetaalbaarder wordt.
Ik wil ook met terugwerkende kracht mijn rijbewijs vanaf mijn 17e. En met terugwerkende kracht 130 rijden op alle snelwegen. Jij moet ook met terugwerkende kracht een stuk studiebeurs inleveren. En iedereen moet met terugwerkende kracht zijn KDV subsidie terug betalen. En straks met terugwerkende kracht de BPM over hun inieminie-autotjes.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:10 schreef Nerdmans het volgende:
Dan wil ik mun 4 % terug met terugwerkende kracht..
hmzz antidateren ????
Zet dat maar uit je hoofd.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:01 schreef gohan16 het volgende:
HRA mag wat mij betreft ook afgeschaft worden. Worden de huizen tenminste wat betaalbaarder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:24 schreef PierreBetfair het volgende:
Whuzzy, deze al gelezen
Nu welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:10 schreef Nerdmans het volgende:
Dan wil ik mun 4 % terug met terugwerkende kracht..
hmzz antidateren ????
Zie maar eens een notaris te vinden die gaat antedateren, veel geluk.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kanslozer dan antidateren kun je het niet maken. Doe dan niets, of dateer het vooruit.
quote:Veelgestelde vragen: tijdelijke verlaging van de overdrachtsbelasting
1. Wanneer gaat deze maatregel in?
De maatregel gaat met terugwerkende kracht in voor woningen verkregen op en na
15 juni 2011. Het gaat hierbij om het moment van het ondertekenen van de akte bij
de notaris.
2. Geldt de maatregel voor alle onroerende zaken?
Deze maatregel geldt alleen voor woningen en dus bijvoorbeeld niet voor
bedrijfspanden. In het beleidsbesluit van 1 juli 2011, nr. BLKB 2011/1290M staat een
nadere toelichting met voorbeelden.
3. Geldt deze maatregel ook voor: 2e woningen en/of recreatiewoningen?
Ja, deze maatregel geldt ook voor 2e woningen en recreatiewoningen.
4. Geldt deze maatregel ook voor verhuurde woningen?
Ja, deze maatregel geldt ook voor verhuurde woningen.
5. Geldt deze maatregel ook voor de grond waar de woning op staat?
Ja, de maatregel geldt ook voor de ondergrond en de tuin van de woning. Zie voor
specifieke bijzonderheden onderdeel 3.1 van het beleidsbesluit.
6. Geldt deze maatregel ook voor garages/schuren/serres/uit- en aanbouwen?
Ja, mits deze zaken zich bevinden op het perceel van de woning. Zie voor specifieke
bijzonderheden onderdeel 3.1 van het beleidsbesluit. Een garage in hetzelfde
gebouwencomplex behoort ook tot de woning.
7. Ik heb (kort) voor 15 juni een woning gekocht, geldt deze maatregel ook
voor mij?
Nee, de maatregel geldt niet voor u. De maatregel geldt alleen voor woningen die op
of na 15 juni zijn overgedragen bij de notaris. Het gaat hierbij om de datum waarop
de akte van levering bij de notaris is ondertekend. De datum van het tekenen van de
“voorlopige” koopakte is niet van belang. U kunt geen geld terugkrijgen.
8. Ik heb tussen 15 juni en 1 juli een woning gekocht en overgedragen
gekregen bij de notaris, wat moet ik nu doen?
De maatregel is geldig voor alle woningen die verkregen zijn op of na 15 juni. De
teveel betaalde overdrachtsbelasting krijgt u dus terug. Voor de afhandeling hiervan
kunt u contact opnemen met uw notaris.
9. Mijn woning wordt niet alleen gebruikt als woning, maar ook deels als
bedrijfsruimte, geldt deze maatregel dan ook voor mij?
Uitgangspunt is dat alleen over de waarde van het deel dat bestemd is voor
bewoning 2% wordt toegepast. Is dit deel meer dan 90%, dan geldt de 2% voor
pand. Voor specifieke vragen hierover kunt u ook bij uw notaris terecht.
Of HRA naar inkomen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:01 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Niet iedereen is slim genoeg om hoger onderwijs te volgen. Een bouwvakker werkt ook hard en zal ook aanspraak op de huurtoeslag kunnen maken en dus nodig hebben.
Overigens is het motto van Robin Hood stelen van de rijken en geven aan de armen.
Das raar, dat zou betekenen dat je toch 208k hebt betaald terwijl.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:27 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Kreeg van mijn adviseur te horen dat het ons ¤ 8320 aan voordeel oplevert.
Of heb jij een speciale regeling?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:07 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Ts heeft na 2,5 jaar eindelijk zijn huis verkocht.
Na ruim 2 maanden zoeken ,kijken bezichtigen,eindelijk een huis gevonden wat helemaal aan onze wensen voldoet.
Vraagprijs 219,500. ,nu exact 1 jaar te koop.
Zelfde huis van de buren is vorig jaar met groot dakkapel ( dus groter) verkocht voor 207.000
Wij deden gister een openingsbod van 194.000
Lijkt me niet een absurd start bedrag![]()
Kregen we vandaag antwoord dat we niet serieus genomen worden met dit bedrag,![]()
En dat ze pas in onderhandeling willen vanaf 2 ton.
Direct een eindbod gedaan van 205 , take it or leave it.![]()
Meer willen we er niet voor betalen.
Subklacht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |