Lekker populaire opmerking, maar dat is niet wat ik bedoel. Je kunt simpelweg niet stellig zeggen dat het nooit voordelig is om je hypothecaire lening af te lossen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja duh. Als je het geld niet in je hypotheek steekt, maar in plaats daarvan er mee naar de hoeren gaat, dan is het niet fiscaal voordeliger.
Kijk nog eens naar de uitleg van BVZ, die geeft *een* mogelijkheid, een van de simpelsten.
Dat is dan ook niet wat ik origineel zei he. Mijn originele opmerking was dat meestal de adviseur zal zeggen dat het voordeliger is om het *niet* in je hypotheek te stoppen. Je zult mij nooit horen zeggen dat het nooit slim is om dat te doen. Over populaire opmerkingen gesproken, wat jij doet is mijn generieke opmerking nemen en dan roepen "nou er zijn heussss wel gevallen waarin het beter is om wel af te lossen hoorrrrrrr!!11one". Tja, dat zal best. Maar in de meeste gevallen nietquote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Lekker populaire opmerking, maar dat is niet wat ik bedoel. Je kunt simpelweg niet stellig zeggen dat het nooit voordelig is om je hypothecaire lening af te lossen.
Ik heb overigens geen uitleg nodig, maar dat terzijde.
Ik reageerde dan alleen op het stukje 'fiscaal is het gunstiger om het geld ergens anders in te stoppen'.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:11 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet wat ik origineel zei he. Mijn originele opmerking was dat meestal de adviseur zal zeggen dat het voordeliger is om het *niet* in je hypotheek te stoppen. Je zult mij nooit horen zeggen dat het nooit slim is om dat te doen. Over populaire opmerkingen gesproken, wat jij doet is mijn generieke opmerking nemen en dan roepen "nou er zijn heussss wel gevallen waarin het beter is om wel af te lossen hoorrrrrrr!!11one". Tja, dat zal best. Maar in de meeste gevallen niet
Altijd handig om één stukje uit context te trekken en daar dan op te reagerenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik reageerde dan alleen op het stukje 'fiscaal is het gunstiger om het geld ergens anders in te stoppen'.
Dus jij draait de stelling om en zegt dat het slechts "gevallen" zijn waarbij het fiscaal voordeliger is, in plaats van dat dat de norm is en dat het slechts in "gevallen" niet voordelig is... Dat is ook een stelling natuurlijk.quote:Er zijn gevallen waarbij het inderdaad voordelig is.
Daarboven die je anders hetzelfde, aangezien je insinueert dat het slechts in "gevallen" voordeliger is om niet af te lossen, maar het geld anders te beheren. Maar goed, dat is misschien een semantische discussie.quote:Maar ik houd er persoonlijk niet zo van als mensen dat soort dingen stellig gaan verkondigen, want dan help je weer onwaarheden de wereld in.
Zo komen we er wel uit inderdaadquote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:26 schreef Whuzz het volgende:
Laat ik het zo stellen:
Alhoewel het meestal fiscaal voordeliger is om geld dat je over hebt níet in je hypotheek te steken, maar op een andere wijze rendabel te maken kan het voorkomen dat het in een specifiek geval wél gunstiger is. Bekijk elk situatie daarom op zichzelf en overleg met een financieel expert.
Happy?
Ik dacht aanstaande maandag. Het kan nog wel even duren voordat de wet in werking treedt. Pin me er niet op vast, heb het alleen van horen zeggen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:49 schreef Idioteque het volgende:
[..]
De vraag is dan hoe ver terug dit dan gaat...
Voor de huidige overdrachsbelasting is het zo dat de datum van passeren (overdracht) geldt, dus ik neem aan dat dat ook in dit geval zo is! Dat is ook de datum dat je pas het huis "koopt" lijkt me, daarvoor kan je de overeenkomst (zij het tegen betaling) nog ontbinden..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:46 schreef Lips het volgende:
OMG, dit zou wel heel goed uitkomen!!! (Hey, Comic Sans opeens)
Heb 14 juli overdracht van m'n huis, maar dan moet het dus wel gelden voor de overdrachtsdatum en niet voor de datum van tekenen (die was eind mei).
Ik heb zojuist contact gehad met mijn hypotheekadviseur. Hij denkt dat het gaat om de datum van passeren (omdat dat nu ook het geval is)! Ik ga er maar even vanuit dat hij gelijk heeft..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:53 schreef bijdehand het volgende:
Dacht dat dat comic sans aan m'n computer lag![]()
Maar het is denk ik de datum die in de notariële akte staat, de datum waarop je naar de notaris bent geweest.
Ik hoop ook dat hij gelijk heeftquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb zojuist contact gehad met mijn hypotheekadviseur. Hij denkt dat het gaat om de datum van passeren (omdat dat nu ook het geval is)! Ik ga er maar even vanuit dat hij gelijk heeft..
Dat is toch de datum dat je de akte tekent, of niet?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb zojuist contact gehad met mijn hypotheekadviseur. Hij denkt dat het gaat om de datum van passeren (omdat dat nu ook het geval is)! Ik ga er maar even vanuit dat hij gelijk heeft..
Eehm, nee, want je tekent toch ook al bij moment van "koop" een voorlopig contract?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is toch de datum dat je de akte tekent, of niet?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eehm, nee, want je tekent toch ook al bij moment van "koop" een voorlopig contract?
Het gaat in ieder geval om de datum dat je eigenaar wordt en dat is de dag dat je het huis betaaltvan overdracht, dus als je bij de notaris zit...en de transportakte tekent
Whuzz in actionquote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]Als je het teveel leent, dan neem je het uiteraard op voor een verbouwing en trekt er dan gewoon HRA over. Jij haalt twee antwoorden van mij door elkaar.
1) Moet ik een nieuwe aanvraag indienen? -> Nee, de huidige aanvraag is gewoon geldig, je neemt minder op uit de hypotheek en betaalt daar dan ook geen rente over. (en duh, dus ook geen HRA over dat deel)
2) Is het beter om mijn eigen geld in de hypotheek te steken om een lagere hypotheek te krijgen? -> Beter is subjectief, maar fiscaal gunstiger is om je eigen geld ergens anders te steken.
Combineer dat met het antwoord van BVZ en volgende keer graag niet meteen beginnen met "blabla financieel adviseur".
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat is een vrij overbodige opmerking in jouw geval![]()
Niets geleerd in AEX? Dat soort dingen mag je gewoon achterwege laten hoor, voegt niets toe.quote:
Inderdaad. Hetzelfde als wat een bankspaarhypotheek al doet. Speciaal gecreëerd om de schuld langer hoog te houden, zodat er meer HRA verkregen kan worden.quote:Maar Whuzz, wat je hiet in feite doet is je schuld opvoeren omdat je je spaargeld er niet in wilt stoppen.
Een duurdere oplossing? Kijk nog eens goed naar het voorbeeld dat BVZ geeft. Het is dan duurder om je geld in je hypotheek te storten dan om het in een deposito te stoppen.quote:Er zijn genoeg mensen die die keuze maken omdat ze "snelle cash" achter de hand willen houden, maar het is wel een duurdere oplossing. HRA of niet boeit dan inderdaad maar weinig.
Zoals voorspeldquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:02 schreef silliegirl het volgende:
Mijn adviseur gaf ook aan dat hij verwacht dat de offerte voor de hypotheek gewoon gelijk blijft en we dus minder eigen geld hoeven in te brengen... Ik ben voor!
Ga je nou serieus hier ook verder met trollen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat is een vrij overbodige opmerking in jouw geval![]()
Niet op in gaan. Gewoon modje mailenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga je nou serieus hier ook verder met trollen?
Ik heb Netsplitter al gepmedquote:
Hmja ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:35 schreef Whuzz het volgende:
Heeft er iemand al Funda-huizen gespot die in prijs omhoog zijn gegaan om de tax-verlaging in eigen zak te steken?
Dat is dus net 5 keer besproken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:41 schreef DancePlaza het volgende:
mijn passeerdatum is 15 juli, dus het zou betekenen dat ik dan het verlaagde overdrachtsbelasting (2%) betaal.
Alleen dit dit bedrag wordt gefinanceerd vanuit mijn hypotheek. Dus ook meegerekend, dus dan zou dat ik dat iets van 4% ga overhouden vanuit de hypotheek.
Wat ga ik doen met het geld dat ik overhou hieraan.
Terugstorten in je hypotheek of gebruiken voor een verbouwing oid?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:41 schreef DancePlaza het volgende:
mijn passeerdatum is 15 juli, dus het zou betekenen dat ik dan het verlaagde overdrachtsbelasting (2%) betaal.
Alleen dit dit bedrag wordt gefinanceerd vanuit mijn hypotheek. Dus ook meegerekend, dus dan zou dat ik dat iets van 4% ga overhouden vanuit de hypotheek.
Wat ga ik doen met het geld dat ik overhou hieraan.
Dat laatste kan alleen in overleg met je bank.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Terugstorten in je hypotheek of gebruiken voor een verbouwing oid?
woa, da's allemaal wel héél erg op het randje.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:43 schreef Migg het volgende:
hier onduidelijkheid alom, ik moet vandaag om 15.00 uur naar de notaris. Mn adviseur vertelde me dat hij denkt dat ik net naast de pot pis. Daarom de notaris maar even gebeld, die zei dat als er voor 15.00 duidelijkheid, dat het dan geregeld is en dat we anders via een volmacht (van de verkopers begreep ik), uitstel kunnen krijgen om de zaak bijvoorbeeld maandag af te handelen.
Jeetje zeg, dat is klote. Hoop voor je dat je er wel voor in aanmerking komt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:43 schreef Migg het volgende:
hier onduidelijkheid alom, ik moet vandaag om 15.00 uur naar de notaris. Mn adviseur vertelde me dat hij denkt dat ik net naast de pot pis. Daarom de notaris maar even gebeld, die zei dat als er voor 15.00 duidelijkheid, dat het dan geregeld is en dat we anders via een volmacht (van de verkopers begreep ik), uitstel kunnen krijgen om de zaak bijvoorbeeld maandag af te handelen.
Dat laatste lijkt me niet meer dan logisch..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
woa, da's allemaal wel héél erg op het randje.
Maar goed, beter dat dan gister de boel getekend hebben
Of krijg je dan persoonlijk compensatie van Maxime "niet je aankoop uitstellen" Verhagen?
Zo begreep ik dat ook ja, al wist iemand me vanmorgen te vertellen dat die week terugwerkende kracht op losse schroeven stond, zelf lees ik dat nergens terug.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:49 schreef SicSicSics het volgende:
Als het besluit aangenomen wordt dan doen ze dat toch met terugwerkende kracht vanaf begin deze week?
Lijkt me niet. Hooguit vanaf vandaag (01-07).quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:49 schreef SicSicSics het volgende:
Als het besluit aangenomen wordt dan doen ze dat toch met terugwerkende kracht vanaf begin deze week?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:50 schreef Whuzz het volgende:
Lijkt me niet. Hooguit vanaf vandaag (01-07).
Van nu.nlquote:Terugwerkende kracht
De overdrachtsbelasting wordt zeer waarschijnlijk met terugwerkende kracht per 15 juni verlaagd. Ingewijden hebben dat gemeld. Het kabinet stelt vrijdag definitief de datum vast.
Het is nog niet zeker!quote:
ZOMG, jij kan echt nergens tegen. Sorry hoor, ik zal voortaan uiterst voorzichtig zijn met wat ik tegen je zeg.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef Scorpie het volgende:
Ga je nou serieus hier ook verder met trollen?
Dank je wel, ik waardeer het.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
ZOMG, jij kan echt nergens tegen. Sorry hoor, ik zal voortaan uiterst voorzichtig zijn met wat ik tegen je zeg.
En ik zou het waarderen wanneer je me niet meer per PM lastig valt met zielige opmerkingen. Lekker in het geniep mensen beledigen, zodat verder het niemand ziet. Held, stop daar svp mee.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dank je wel, ik waardeer het.
Ontopic; is er al iets bekend over het besluit of gaat dat pas om 3 uur van start?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:31 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
En ik zou het waarderen wanneer je me niet meer per PM lastig valt met zielige opmerkingen. Lekker in het geniep mensen beledigen, zodat verder het niemand ziet. Held, stop daar svp mee.
Dank U !
Dan mag je nu weer als een schijnheil ontopic gaan posten.
WHOHOOquote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:52 schreef rac het volgende:
Ik ben gelukkig !!!!
Wij hadden de 20e Juni de overdracht, Wat was ik aan het balen toen ik gister het nieuws hoorde, Voelde echt als of al dat geld door mijn maag mijn neus werd door geboord.
Nu begijp ik dus dat we het geld gaan terug krijgen .
Opluchting tot en met!!
Yes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |