abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99217308
Zelfs Delphi o|O .
pi_99217609
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:24 schreef Catbert het volgende:

[..]

Java ook :)
Dat wist ik dan weer niet, leuk dat het daar ook mee kan.
pi_99218210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:44 schreef Henno het volgende:

Als je zelf wil bepalen wat je doet, dan kan je gewoon Perl gebruiken om je geheimtaal te schrijven waar de rest van je team niks van begrijpt :')
Je teamleden kunnen zomaar moorddadige psychopaten zijn die weten waar je huis woont dus het is altijd in je eigen belang om begrijpelijke, gestructureerde en onderhoudbare code te maken. Ook in perl. Mensen die denken dat dat niet kan in perl zijn gewoon incompetent en produceren voornamelijk geheimtaal om dat feit te verbergen. Als ik in een peer review onbegrijpelijke geheimcode tegenkom dan schop ik de maker onder zijn hol en mag ie het overdoen. Ooit komt namelijk de dag dat ik bugs moet fixen in die code of het moet aanpassen en dan wil ik niet meer moeite kwijt zijn dan strict noodzakelijk. Heb betere dingen te doen.

Perl vind ik een van de meest expressieve talen die er zijn. Je kan er tiefuslelijk in vloeken maar ook hemeltergend mooie poezie in schrijven. En het is geschikt voor alles, van oneliners tot aan ubercomplexe applicaties.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:48:39 #229
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_99218546
-

[ Bericht 100% gewijzigd door FoolWithMokey op 08-07-2011 20:48:45 ]
Sisco Certified
pi_99223874
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:42 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Ah wat lief, een taalpuristje. O+ Grappig ook dat je meteen het woordje 'Editor' gebruikt. Jij bent er dus zo één die denkt dat je alleen in PHP maar 'echt' kunt programmeren, uiteraard het liefst in Notepad (of Notepad+ voor de luxe-aanhangers) en in Visual Studio alles aan het Drag & Droppen bent? :D

Dat vermeende hoge ontwikkeltempo dat je bij Python en PHP zou moeten hebben, ligt hem volgens veel fanatici in het feit dat er niks gecompileerd hoeft te worden en je derhalve snel wijzigingen kunt doorvoeren, zelfs op bijvoorbeeld een productieserver (ik zou dat zelf niet willen, overigens). Niet dat je er bij bijvoorbeeld C# niet voor kunt kiezen om de boel JIT te laten compileren, maar goed...

Ik kijk als voorbeeld naar het maken van een behoorlijke applicatie. C# biedt veel meer elegante oplossingen om bijvoorbeeld veelgebruikte controls/combinaties van velden in een User Control te stoppen, is er veel beter op ingericht om aparte logica op aparte lagen te verwerken en is sowieso, vanwege het .NET framework dat er als het ware al in zit, al completer dan PHP. Het is absoluut een persoonlijke voorkeur, maar ik krijg toch veel liever een mooie solution in Visual Studio voor mijn kiezen waar zaken als een DAL en business objects in corresponderende bestandstypen verwerkt zijn, dan zo'n PHP 'applicatie' in Eclipse of Zend Studio waar je fijn in allerlei .php bestandjes mag gaan zoeken waar alles staat. Herbruikbare code schrijven, vooral voor gebruik in teamverband, is gewoon veel beter aangepakt in C#.NET in vergelijking met PHP. Vrij logisch dat dat direct invloed heeft op het uiteindelijke ontwikkeltempo.
Kijk wel even uit dat je geen framework (.NET) met een taal (PHP) gaat vergelijken :') Er zijn echt talloze PHP frameworks (CakePHP, Lithium, CodeIgniter, Symfony e.d.) die gewoon netjes MVC doen met ORM, database abstraction, request routing, etc... aparte logica op aparte lagen verwerken zeg maar ;)

Ik hoor regelmatig iets als "Ruby on Rails is echt veeel beter dan PHP!!!!1einz!!". Maar nog nooit van CakePHP gehoord hebben, wat zo ongeveer een Rails kloon is in PHP.
(Ook dan is RoR nog beter imo, dat komt voornamelijk omdat het framework zwaar leunt op features in Ruby waar in PHP geen net equivalent voor is... intensieve metaprogramming e.d.)
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  donderdag 14 juli 2011 @ 06:47:53 #231
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_99443706
Okee jongens, tijd voor een stelling:

In C(++) zit meer toekomst dan in Java (of een andere taal voor desktopapplicaties). Mee eens? Oneens? Onderbouwing zou leuk zijn :)

De OP wordt vanmiddag volledig geupdate voor een eventueel vervolg en daarom wil ik bij deze vragen of er de behoefte is om hier een reeks van maken? :)
pi_99443940
Het wordt toch automatisch een reeks als je "open nieuw deel" doet als deze gesloten is :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:05:08 #233
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_99444195
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 07:33 schreef Pheno het volgende:
Het wordt toch automatisch een reeks als je "open nieuw deel" doet als deze gesloten is :P
Eh, zou kunnen :P Zo vaak open ik ook geen topics :P
pi_99446814
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 06:47 schreef henrivo het volgende:
In C(++) zit meer toekomst dan in Java (of een andere taal voor desktopapplicaties). Mee eens? Oneens? Onderbouwing zou leuk zijn :)
Oneens. C(++) is te low-level, wat het ontwikkelingsproces vertraagt. Computers hebben tegenwoordig genoeg capaciteit om voor minstens 95% van al het programmeerwerk niet meer van dat soort low-level talen afhankelijk te zijn.
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:31:16 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99446893
Thabit zegt het idd vrij correct.
Vanuit welke visie kijk je naar het programmeren en de taal.
Puur vanuit een technische optiek, of vanuit ontwikkelkosten optiek, hoe goed je het werk door een team kan laten doen, de totale kosten, dus inclusief het debuggen, testen, etc.
Hoe goed kan de code worden onderhouden, nieuwe versies gemaakt etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 00:25:58 #236
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_102719228
quote:

De OP wordt vanmiddag volledig geupdate voor een eventueel vervolg en daarom wil ik bij deze vragen of er de behoefte is om hier een reeks van maken? :)
Oneens.
Nooit gedacht dat ik nog eens iets zou doen in Java als Microsoft fanboy (C#) maar ontwikkelen voor Android is in Java nu eenmaal het makkelijkste.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 05:44:36 #237
13250 Lod
Sapere aude!
pi_102721923
In combinatie met Android kun je nou niet bepaald zeggen dat Java het makkelijkst is. Je hebt immers geen keus.
GNU Terry Pratchett
pi_102736825
quote:

Tjah toekomst kan ook zitten in niche branches, dat iets minder populair is wil niet zeggen dat er geen toekomst in zit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:09:37 #239
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_102755805
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 05:44 schreef Lod het volgende:
In combinatie met Android kun je nou niet bepaald zeggen dat Java het makkelijkst is. Je hebt immers geen keus.
Je kan ook voor native C kiezen voor je android ontwikkeling. Maar dat is inderdaad niet echt een zinnige keuze.
pi_102755936
ik kan c# en een beetje java, maar ik heb leren programmeren in qbasic
Finally, someone let me out of my cage
pi_102756818
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:09 schreef HarryP het volgende:

[..]

Je kan ook voor native C kiezen voor je android ontwikkeling. Maar dat is inderdaad niet echt een zinnige keuze.
Waarom niet?
pi_102762958
Ik denk dat de toekomst voor software ontwikkeling in Nederland uiteindelijk meer richting de architectuur zal gaan dan richting het daadwerkelijke codeer werk. Je ziet toch dat bedrijven steeds vaker een ontwikkelafdeling in de lage lonen landen hebben waar de ontwerpen heen gestuurd worden en waar dan (een deel van) de applicatie terug komt.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:30:04 #243
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102762998
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:28 schreef Daeron het volgende:
Ik denk dat de toekomst voor software ontwikkeling in Nederland uiteindelijk meer richting de architectuur zal gaan dan richting het daadwerkelijke codeer werk. Je ziet toch dat bedrijven steeds vaker een ontwikkelafdeling in de lage lonen landen hebben waar de ontwerpen heen gestuurd worden en waar dan (een deel van) de applicatie terug komt.
dat neemt ook steeds verder af omdat

1. Het toch wel lastig communiceren is
2. Ze daar ook door hebben dat ze goedkoop zijn. Managers hebben de afgelopen jaren honderden procenten loonsverhoging gekregen
3. De kwaliteit vaak ondermaats is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102763242
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat neemt ook steeds verder af omdat

1. Het toch wel lastig communiceren is
2. Ze daar ook door hebben dat ze goedkoop zijn. Managers hebben de afgelopen jaren honderden procenten loonsverhoging gekregen
3. De kwaliteit vaak ondermaats is.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het gaat niet om het inhuren van een extern bedrijf en daar de software laten ontwikkelen, maar om een interne afdeling die in een ander land zit waar de software ontwikkeld wordt.

Daardoor is de communicatie en de kwaliteit vaak van hoger niveau omdat het volgens de standaarden van het bedrijf gebeurt en de management lagen worden ook verminderd omdat het bedrijf daar zelf invloed op heeft.
pi_102763450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:41 schreef Daeron het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het gaat niet om het inhuren van een extern bedrijf en daar de software laten ontwikkelen, maar om een interne afdeling die in een ander land zit waar de software ontwikkeld wordt.

Daardoor is de communicatie en de kwaliteit vaak van hoger niveau omdat het volgens de standaarden van het bedrijf gebeurt en de management lagen worden ook verminderd omdat het bedrijf daar zelf invloed op heeft.
Intern of niet, in geval van communicatie met en afhankelijk zijn van een bedrijf in het buitenland blijf je toch zitten met tijdzone- en cultuurverschillen. Erg vervelend als een project zo tegen een deadline aan begint te lopen, en je kunt niet direct respons krijgen van je ontwikkelteam.

Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit, afgezien van het feit of het bedrijf in kwestie intern of extern is. Ik heb al genoeg Indiase broncode voorbij zien komen en doorgaans wordt ik er niet blij van; inconsistent, rommelig, slecht ingedeeld, debiele benaming van variabelen, geen documentatie / diagrammen, enzovoorts. Van die typische broncode waar één persoon zich volop gestort heeft, maar waar niemand anders ooit wijs uit zal komen. Goede broncode is begrijpbaar, leesbaar en schaalbaar. Ik ben van mening dat outsourcen/offshoren op lange termijn alleen maar meer kost, tenzij je eenmalig effe snel iets gemaakt moet hebben. Maar dan nog, huur ik liever een fanatieke student in dan een Indiër.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:55:11 #246
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102763526
dus dat dus
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:12:57 #247
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102763972
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:41 schreef Daeron het volgende:

Neemt niet weg dat zowel afstand als taal grote barrieres kunnen zijn. Het is vele malen efficienter om gewoon op dezelfde locatie als een functioneel ontwerper te zitten zodat je even langs kan lopen met een "hoe had je dat bedoeld"-vraag.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:19:06 #248
12221 Tijn