Je teamleden kunnen zomaar moorddadige psychopaten zijn die weten waar je huis woont dus het is altijd in je eigen belang om begrijpelijke, gestructureerde en onderhoudbare code te maken. Ook in perl. Mensen die denken dat dat niet kan in perl zijn gewoon incompetent en produceren voornamelijk geheimtaal om dat feit te verbergen. Als ik in een peer review onbegrijpelijke geheimcode tegenkom dan schop ik de maker onder zijn hol en mag ie het overdoen. Ooit komt namelijk de dag dat ik bugs moet fixen in die code of het moet aanpassen en dan wil ik niet meer moeite kwijt zijn dan strict noodzakelijk. Heb betere dingen te doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:44 schreef Henno het volgende:
Als je zelf wil bepalen wat je doet, dan kan je gewoon Perl gebruiken om je geheimtaal te schrijven waar de rest van je team niks van begrijpt
Kijk wel even uit dat je geen framework (.NET) met een taal (PHP) gaat vergelijkenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:42 schreef SecurityException het volgende:
[..]
Ah wat lief, een taalpuristje.Grappig ook dat je meteen het woordje 'Editor' gebruikt. Jij bent er dus zo één die denkt dat je alleen in PHP maar 'echt' kunt programmeren, uiteraard het liefst in Notepad (of Notepad+ voor de luxe-aanhangers) en in Visual Studio alles aan het Drag & Droppen bent?
Dat vermeende hoge ontwikkeltempo dat je bij Python en PHP zou moeten hebben, ligt hem volgens veel fanatici in het feit dat er niks gecompileerd hoeft te worden en je derhalve snel wijzigingen kunt doorvoeren, zelfs op bijvoorbeeld een productieserver (ik zou dat zelf niet willen, overigens). Niet dat je er bij bijvoorbeeld C# niet voor kunt kiezen om de boel JIT te laten compileren, maar goed...
Ik kijk als voorbeeld naar het maken van een behoorlijke applicatie. C# biedt veel meer elegante oplossingen om bijvoorbeeld veelgebruikte controls/combinaties van velden in een User Control te stoppen, is er veel beter op ingericht om aparte logica op aparte lagen te verwerken en is sowieso, vanwege het .NET framework dat er als het ware al in zit, al completer dan PHP. Het is absoluut een persoonlijke voorkeur, maar ik krijg toch veel liever een mooie solution in Visual Studio voor mijn kiezen waar zaken als een DAL en business objects in corresponderende bestandstypen verwerkt zijn, dan zo'n PHP 'applicatie' in Eclipse of Zend Studio waar je fijn in allerlei .php bestandjes mag gaan zoeken waar alles staat. Herbruikbare code schrijven, vooral voor gebruik in teamverband, is gewoon veel beter aangepakt in C#.NET in vergelijking met PHP. Vrij logisch dat dat direct invloed heeft op het uiteindelijke ontwikkeltempo.
Eh, zou kunnenquote:Op donderdag 14 juli 2011 07:33 schreef Pheno het volgende:
Het wordt toch automatisch een reeks als je "open nieuw deel" doet als deze gesloten is
Oneens. C(++) is te low-level, wat het ontwikkelingsproces vertraagt. Computers hebben tegenwoordig genoeg capaciteit om voor minstens 95% van al het programmeerwerk niet meer van dat soort low-level talen afhankelijk te zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2011 06:47 schreef henrivo het volgende:
In C(++) zit meer toekomst dan in Java (of een andere taal voor desktopapplicaties). Mee eens? Oneens? Onderbouwing zou leuk zijn
Oneens.quote:Op donderdag 14 juli 2011 06:47 schreef henrivo het volgende:
Okee jongens, tijd voor een stelling:
In C(++) zit meer toekomst dan in Java (of een andere taal voor desktopapplicaties). Mee eens? Oneens? Onderbouwing zou leuk zijn
De OP wordt vanmiddag volledig geupdate voor een eventueel vervolg en daarom wil ik bij deze vragen of er de behoefte is om hier een reeks van maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tjah toekomst kan ook zitten in niche branches, dat iets minder populair is wil niet zeggen dat er geen toekomst in zit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 06:47 schreef henrivo het volgende:
De OP wordt vanmiddag volledig geupdate voor een eventueel vervolg en daarom wil ik bij deze vragen of er de behoefte is om hier een reeks van maken?
Je kan ook voor native C kiezen voor je android ontwikkeling. Maar dat is inderdaad niet echt een zinnige keuze.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 05:44 schreef Lod het volgende:
In combinatie met Android kun je nou niet bepaald zeggen dat Java het makkelijkst is. Je hebt immers geen keus.
Waarom niet?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:09 schreef HarryP het volgende:
[..]
Je kan ook voor native C kiezen voor je android ontwikkeling. Maar dat is inderdaad niet echt een zinnige keuze.
dat neemt ook steeds verder af omdatquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:28 schreef Daeron het volgende:
Ik denk dat de toekomst voor software ontwikkeling in Nederland uiteindelijk meer richting de architectuur zal gaan dan richting het daadwerkelijke codeer werk. Je ziet toch dat bedrijven steeds vaker een ontwikkelafdeling in de lage lonen landen hebben waar de ontwerpen heen gestuurd worden en waar dan (een deel van) de applicatie terug komt.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het gaat niet om het inhuren van een extern bedrijf en daar de software laten ontwikkelen, maar om een interne afdeling die in een ander land zit waar de software ontwikkeld wordt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat neemt ook steeds verder af omdat
1. Het toch wel lastig communiceren is
2. Ze daar ook door hebben dat ze goedkoop zijn. Managers hebben de afgelopen jaren honderden procenten loonsverhoging gekregen
3. De kwaliteit vaak ondermaats is.
Intern of niet, in geval van communicatie met en afhankelijk zijn van een bedrijf in het buitenland blijf je toch zitten met tijdzone- en cultuurverschillen. Erg vervelend als een project zo tegen een deadline aan begint te lopen, en je kunt niet direct respons krijgen van je ontwikkelteam.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:41 schreef Daeron het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het gaat niet om het inhuren van een extern bedrijf en daar de software laten ontwikkelen, maar om een interne afdeling die in een ander land zit waar de software ontwikkeld wordt.
Daardoor is de communicatie en de kwaliteit vaak van hoger niveau omdat het volgens de standaarden van het bedrijf gebeurt en de management lagen worden ook verminderd omdat het bedrijf daar zelf invloed op heeft.
Neemt niet weg dat zowel afstand als taal grote barrieres kunnen zijn. Het is vele malen efficienter om gewoon op dezelfde locatie als een functioneel ontwerper te zitten zodat je even langs kan lopen met een "hoe had je dat bedoeld"-vraag.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:41 schreef Daeron het volgende:
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het gaat niet om het inhuren van een extern bedrijf en daar de software laten ontwikkelen, maar om een interne afdeling die in een ander land zit waar de software ontwikkeld wordt.
Daardoor is de communicatie en de kwaliteit vaak van hoger niveau omdat het volgens de standaarden van het bedrijf gebeurt en de management lagen worden ook verminderd omdat het bedrijf daar zelf invloed op heeft.
Of er überhaupt toekomst zit in desktopapplicaties is een betere vraag.quote:Op donderdag 14 juli 2011 06:47 schreef henrivo het volgende:
Als frontenddeveloper ben ik biased, maar ik denk het niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of er überhaupt toekomst zit in desktopapplicaties is een betere vraag.
Zeker wel. Door de komst van HTML5 gaat er veel veranderen aan presentatie, maar aan de programmatuur die er achter ligt zal niet veel veranderen. Sowieso, als je naar Windows 8 kijkt, ziet dat er heel anders uit, maar zodra je een programma opent zit je naar het schijnt gewoon nog in de 'ouwe', bekende interface te werken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of er überhaupt toekomst zit in desktopapplicaties is een betere vraag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |