abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99019785
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:39 schreef Auti het volgende:
Afgelopen zaterdag las ik in de krant dat ruim 70% van de werkgevers aangeeft niet van plan te zijn om in de komende 5 jaar een Wajonger in dienst te nemen.
Toch demotiveert mij zoiets niet om een baan te vinden. Het is voor een deel ook gewoon geluk en connecties hebben. Ik ben niet voor niks zo lang bij de post gebleven. Niet omdat ik het werk zo geweldig vond, maar het gaf me wel structuur en geen gat in m'n c.v.. Ik ga nog liever een paar uur per dag schoonmaken, dan helemaal niks doen. Zeker omdat structuur voor autisten zo belangrijk is. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Maximum op 04-07-2011 13:57:16 ]
signatuurloos
pi_99019988
edit: laat maar
signatuurloos
  maandag 4 juli 2011 @ 13:58:33 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99020041
Iedere dag niets doen is dat ook structuur?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_99020104
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:58 schreef Maanvis het volgende:
Iedere dag niets doen is dat ook structuur?
Voor mij niet, maar voor andere misschien wel.
signatuurloos
pi_99021370
Ik denk dat niemand daar beter van wordt. In eerste instantie klinkt het heel erg leuk, als je uberhaupt al iets van luiheid in je hebt zitten, maar het gaat heel snel vervelen en van daaruit kan je alleen maar nog meer in de problemen komen. Als je echt langdurig thuis zit dan ga je daar wel aan onderdoor.. daar heb ik ook geen zin in, dan ben ik nog liever dood.
-weg-
pi_99022640
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nu wordt dus meteen bewezen wat ik net zei :D. Als je geen wajong had gehad maar gewoon een beetje raar was dan was je wel aangenomen of uitgenodigd op gesprek.
Het rare is dan als ik niks zeg en ik val uit is de werkgever boos met alle gevolgen vandien, zeg ik het wel vanwege subsidies voor de werkgever etc krijg je dus een muts die het onderscheid tussen allochtonen en autochtonen en wajongers niet eens weet????
  maandag 4 juli 2011 @ 15:11:28 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99022722
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:09 schreef missyB het volgende:

[..]

Het rare is dan als ik niks zeg en ik val uit is de werkgever boos met alle gevolgen vandien, zeg ik het wel vanwege subsidies voor de werkgever etc krijg je dus een muts die het onderscheid tussen allochtonen en autochtonen en wajongers niet eens weet????
Heb je daar veel ervaring mee, met het niets zeggen en toch uitvallen?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_99024615
niet veel maar wel meegemaakt.
niks zeggen en achteraf horen had het maar wel gezegd dan hadden we wat kunnen doen , nu zijn de arbeidsverhoudingen zo verstoord dat we dat maar niet meer doen he.

Tot aan het wel zeggen en men denkt een volledige volwaardige kracht voor weinig te hebben en een enorme druk opvoert als je 3 dagen ziek bent wat nog niet eens met je beperking te maken heeft maar een complicatie na kleine ingreep.

ook wel ergens begonnen en niets gezegd dat d ebaan mij echt te zwaar was hoe graag ik ook wilde en dan gewoon bijltje erbij neer gooien en even zwelgen in zelfmedelijden, dat ook ja
  maandag 4 juli 2011 @ 17:39:02 #59
297051 schaal_9
Caissière B
pi_99028875
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Er hoeft ook geen stimulans te zijn om goed je best te doen op je werk. Het is je werk, ik neem aan dat je daar niet met de pet naar gooit. Zo wel, dan ga je maar lekker in de bijstand, en dan zoek je 't maar uit.

De overheid hoeft mensen die een labeltje hebben geen snoepje voor te houden, kom op zeg. De hele tendens in deze reeks is geweest dat mensen om het hardst roepen dat ze heus wel willen werken, maar dan lees ik zo'n post, en dan denk ik van, ja praten over 'het loont pas weer' geeft toch echt iets anders weer.

Het is net alsof men vooral per se die wajong wil houden, naast je werk daarnaast. Dus blijkbaar kun je wel werken. Dat is dus nou precies wat ik bedoelde met, "als je het vangnet weg haalt blijken heel veel mensen wel te kunnen vliegen want dan moéten ze".
Zou de stimulans om je uiterste best te doen niet minder groot worden als je financieel niets hebt te verliezen? Misschien niet, als je erg gedreven bent. Maar er is geen druk in de zin als je je baan kwijtraakt ga je er financieel niet meer op achteruit. En omgekeerd als je je best hebt gedaan en salarisverhoging krijgt, dit volledig op de uitkering wordt gekort.

Je stelt in feite dat iemand met een handicap en een resterende verdiencapaciteit van (bijvoorbeeld) 70% van het minimumloon het geen cent breder zou mogen hebben dan iemand in de bijstand. Leuk bedacht als je bijvoorbeeld zelf een arbeidshandicap hebt, maar toch meer dan het bijstandsniveau verdient (of denkt te gaan verdienen). Niet iedereen heeft die mogelijkheid (ook niet als zij werken met begeleiding). Het raakt dan vooral anderen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 4 juli 2011 @ 17:56:12 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99029558
Vandaag reed ik langs iemand van +/- 21 in een rolstoel, hij kon alleen met zijn linkerhand rolstoelen en zijn rechterhand had ie spastisch voor zich ondertussen kon ie een beetje sturen met zijn voeten. Hij bewoog zich voort met een snelheid van 0,5 km/h.
Kun je je voorstellen dat iemand die zo'n bestaan heeft wat meer wajong of andere subsidie mag krijgen zodat ie een fatsoenlijke elektrische rolstoel kan krijgen? Dus ik hoop dat zoveel mogelijk wajong-ers gaan werken zodat deze jongen gewoon zijn elektrische rolstoel kan krijgen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_99029995
zo n persoon kan aanspraak doen op wmo, pgb,dullaertsstichting etc.
het zou mij trouwens niet verbazen als dit niet zijn reguliere rolstoel was maar bijv een lener omdat er iets loos is met zijn eigen exemplaar.
Mocht hij die elektrische rolstoel niet hebben zal hij die ook vast niet krijgen door wajongers uit de wajong te knikkeren
pi_99031866
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:07 schreef missyB het volgende:
zo n persoon kan aanspraak doen op wmo, pgb,dullaertsstichting etc.
het zou mij trouwens niet verbazen als dit niet zijn reguliere rolstoel was maar bijv een lener omdat er iets loos is met zijn eigen exemplaar.
Mocht hij die elektrische rolstoel niet hebben zal hij die ook vast niet krijgen door wajongers uit de wajong te knikkeren
Altijd dat soort redenaties.. Er gaat te veel geld naar de wajong, we moeten er voor zorgen dat er meer gaat naar minder mensen. En dan naar mensen die het echt nodig hebben. Ipv lui die de hele dag zitten te fokken.
  maandag 4 juli 2011 @ 19:01:30 #63
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99032025
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:56 schreef Maanvis het volgende:
Vandaag reed ik langs iemand van +/- 21 in een rolstoel, hij kon alleen met zijn linkerhand rolstoelen en zijn rechterhand had ie spastisch voor zich ondertussen kon ie een beetje sturen met zijn voeten. Hij bewoog zich voort met een snelheid van 0,5 km/h.
Kun je je voorstellen dat iemand die zo'n bestaan heeft wat meer wajong of andere subsidie mag krijgen zodat ie een fatsoenlijke elektrische rolstoel kan krijgen? Dus ik hoop dat zoveel mogelijk wajong-ers gaan werken zodat deze jongen gewoon zijn elektrische rolstoel kan krijgen :).
Jij komt af en toe echt te wereldvreemd over gast, sorry dat ik het zeg.
pi_99039517
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:01 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Jij komt af en toe echt te wereldvreemd over gast, sorry dat ik het zeg.
Als je ff door z'n postgeschiedenis heenkijkt, snap je waarom.

Verdoe je tijd niet aan dit soort idioten.

Dat geld voor 1 ieder hier die aanspraak maakt op dit soort regelingen, je hoeft je niet aan een aantal internethelden te verantwoorden.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:10:06 #65
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_99041502
quote:
15s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:57 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Altijd dat soort redenaties.. Er gaat te veel geld naar de wajong, we moeten er voor zorgen dat er meer gaat naar minder mensen. En dan naar mensen die het echt nodig hebben. Ipv lui die de hele dag zitten te fokken.
En zou jij zou zeker de grens kunnen bepalen wanneer iemand anders écht behoeftig zou zijn en wanneer niet?
no chicken mc nuggets.
pi_99065230
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:10 schreef LulaHoola het volgende:

[..]

En zou jij zou zeker de grens kunnen bepalen wanneer iemand anders écht behoeftig zou zijn en wanneer niet?
Nee, dat kan hij niet. En dat kunnen maanvis en CoolGuy ook niet om de doodsimpele reden dat ze gewoonweg niet voldoende weet hebben van wat er hier speelt en omdat ze simpelweg niet willen leren. Ze zijn hier om hun mening te verkondigen en deels voor hun eigen vermaak.

Er wordt nmm ook te veel gepost door mensen die hun mening allang hebben klaar liggen en als een discussie niet gaat zoals zij willen, gaan ze moeilijk zitten doen, whatever it takes, zolang ze maar gelijk hebben.

Ze lezen andere reacties niet om te kijken of er wat bij staat waarvan ze zouden kunnen leren, ze lezen de reacties alleen maar om te kijken of er wat bij staat wat niet strookt met hun mening om er vervolgens tegenin te gaan, desnoods met grof geschut of op kinderlijk niveau.

Helaas pindakaas maar ik heb geen zin om zulke mensen serieus te gaan nemen. Liever besteed ik m'n tijd met mensen die wel wat te melden hebben
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 14:44:48 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99065836
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, dat kan hij niet. En dat kunnen maanvis en CoolGuy ook niet om de doodsimpele reden dat ze gewoonweg niet voldoende weet hebben van wat er hier speelt en omdat ze simpelweg niet willen leren. Ze zijn hier om hun mening te verkondigen en deels voor hun eigen vermaak.

Er wordt nmm ook te veel gepost door mensen die hun mening allang hebben klaar liggen en als een discussie niet gaat zoals zij willen, gaan ze moeilijk zitten doen, whatever it takes, zolang ze maar gelijk hebben.

Ze lezen andere reacties niet om te kijken of er wat bij staat waarvan ze zouden kunnen leren, ze lezen de reacties alleen maar om te kijken of er wat bij staat wat niet strookt met hun mening om er vervolgens tegenin te gaan, desnoods met grof geschut of op kinderlijk niveau.

Helaas pindakaas maar ik heb geen zin om zulke mensen serieus te gaan nemen. Liever besteed ik m'n tijd met mensen die wel wat te melden hebben
Maar vervolgens neem je het zo serieus dat je er een hele post aan vuil maakt.

On-topic:
Ik blijf er bij dat er minder mensen de wajong zo hard nodig hebben als dat er nu mensen zijn met een wajong uitkering.

Dat neemt niet weg, dat mensen die de wajong daadwerkelijk nodig hebben, die gewoon zonder meer moeten krijgen. Echter, wil je die scheiding echt kunnen maken, dan zul je op de een of andere manier moeten inregelen dat de selectie strenger wordt. Daarnaast zou je ook moeten inregelen dat het diagnosticeren anders verloopt.

En dat dan, niet om de wajongers als geheel dwars te zitten, maar om te zorgen dat geld dat momenteel naar de mensen gaat die de situatie misbruiken, juist gaat naar de mensen die er volledig recht op hebben.

Overigens, ik zie niemand meer echt praten over de eigenwaarde icm een wajong uitkering?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_99066509
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet gaan zeiken dat het topic op slot kan gaan, dat mensen niet ontopic gaan en dat je zelf er moe van wordt. Blijf dan gewoon weg, lees het niet of reageer niet. Aan jou de keus.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2011 15:02:50 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:24:21 #69
244933 trovey
Nachtoele
pi_99067398
En daar gaan we weer. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:52:36 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99068537
zitten er weer horzels in de lucht oid?

gaan we weer wat minder op de man spelen enzo... ieder zijn of haar mening lijkt me een prima basis

strengere selectie lijkt me trouwens prima maar dan moet er idd wel iets veranderen aan de diagnosering en een wat meer tailored (hoe zeg je dat in het Nederlands?) aanpak/plan van de mensen in de wajong. Helaas is voor dat laatste geen geld en voor het eerste geen tijd

[ Bericht 1% gewijzigd door Re op 05-07-2011 16:14:11 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_99069047
de laatste keer dat ik gekeurd werd zat ik trouwens bij die hele strenge keuringen hoe streng willen de anti wajongers het hebben dan???

ik ben het er mee eens dat er meer mensen in wajong zitten dan er iin zouden moeten zitten, als ik kijk in mijn omgeving maar nog steeds heb ik hier het idee dat er een aantal zijn die op de stoel van de keuringsarts gaan zitten en daar ook fijn willen zitten om wat voor reden dan ook. Het is dodelijk vermoeiend daar ook maar enige zinnige discussie mee te voeren want het gaat puur om gelijk willen halen en hebben, dat is imo geen discussie voeren.
En wat betreft eigenwaarde en wajong daar waar het topic om gestart is gaat het al tig delen totaal niet over op een zijdelingse reactie na.
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 16:10:39 #72
16180 crew  CoolGuy
pi_99069291
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:05 schreef missyB het volgende:
de laatste keer dat ik gekeurd werd zat ik trouwens bij die hele strenge keuringen hoe streng willen de anti wajongers het hebben dan???

ik ben het er mee eens dat er meer mensen in wajong zitten dan er iin zouden moeten zitten, als ik kijk in mijn omgeving maar nog steeds heb ik hier het idee dat er een aantal zijn die op de stoel van de keuringsarts gaan zitten en daar ook fijn willen zitten om wat voor reden dan ook. Het is dodelijk vermoeiend daar ook maar enige zinnige discussie mee te voeren want het gaat puur om gelijk willen halen en hebben, dat is imo geen discussie voeren.
En wat betreft eigenwaarde en wajong daar waar het topic om gestart is gaat het al tig delen totaal niet over op een zijdelingse reactie na.
Dus kun je proberen om on topic te gaan natuurlijk. Anders kun je toch beter niet reageren, of kan het topic beter op slot gegooid worden toch?

Ik ben overigens niet anti-wajong. Ik ben anti-wajong-misbruik. Dat is heel wat anders.
pi_99070896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus kun je proberen om on topic te gaan natuurlijk. Anders kun je toch beter niet reageren, of kan het topic beter op slot gegooid worden toch?

Ik ben overigens niet anti-wajong. Ik ben anti-wajong-misbruik. Dat is heel wat anders.
veel reacties in deze reeks nodigen gewoon niet uit om te reageren. en als je wel reageert ben je je 8 vd 10 keer aan het verantwoorden tegenover wat internetnerds. ~:)
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 16:51:01 #74
16180 crew  CoolGuy
pi_99070981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:49 schreef dawg het volgende:

[..]

veel reacties in deze reeks nodigen gewoon niet uit om te reageren. en als je wel reageert ben je je 8 vd 10 keer aan het verantwoorden tegenover wat internetnerds. ~:)
Dan reageer je op de dingen die wel uitnodigen om te reageren. Maar klagen over dat er niks uitnodigt om te reageren, maar dan precies juist wel op die dingen die blijkbaar niet uitnodigen om te reageren toch reageren is de situatie in stand houden.

Daar dan over klagen is een beetje hypocriet ~:)

[ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 05-07-2011 16:59:52 ]
pi_99071527
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan reageer je op de dingen die wel uitnodigen om te reageren. Maar klagen over dat er niks uitnodigt om te reageren, maar dan precies juist wel op die dingen die blijkbaar niet uitnodigen om te reageren toch reageren is de situatie in stand houden.

Daar dan over klagen is een beetje hypocriet ~:)
je begrijpt best waar ik op doel. en misschien reageren sommigen niet op de reacties die jij bedoelt, juist vanwege hun verlaagd gevoel van eigenwaarde door de situatie waarin zij zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')