Toch demotiveert mij zoiets niet om een baan te vinden. Het is voor een deel ook gewoon geluk en connecties hebben. Ik ben niet voor niks zo lang bij de post gebleven. Niet omdat ik het werk zo geweldig vond, maar het gaf me wel structuur en geen gat in m'n c.v.. Ik ga nog liever een paar uur per dag schoonmaken, dan helemaal niks doen. Zeker omdat structuur voor autisten zo belangrijk is.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:39 schreef Auti het volgende:
Afgelopen zaterdag las ik in de krant dat ruim 70% van de werkgevers aangeeft niet van plan te zijn om in de komende 5 jaar een Wajonger in dienst te nemen.
Voor mij niet, maar voor andere misschien wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:58 schreef Maanvis het volgende:
Iedere dag niets doen is dat ook structuur?
Het rare is dan als ik niks zeg en ik val uit is de werkgever boos met alle gevolgen vandien, zeg ik het wel vanwege subsidies voor de werkgever etc krijg je dus een muts die het onderscheid tussen allochtonen en autochtonen en wajongers niet eens weet????quote:Op maandag 4 juli 2011 13:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nu wordt dus meteen bewezen wat ik net zei. Als je geen wajong had gehad maar gewoon een beetje raar was dan was je wel aangenomen of uitgenodigd op gesprek.
Heb je daar veel ervaring mee, met het niets zeggen en toch uitvallen?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:09 schreef missyB het volgende:
[..]
Het rare is dan als ik niks zeg en ik val uit is de werkgever boos met alle gevolgen vandien, zeg ik het wel vanwege subsidies voor de werkgever etc krijg je dus een muts die het onderscheid tussen allochtonen en autochtonen en wajongers niet eens weet????
Zou de stimulans om je uiterste best te doen niet minder groot worden als je financieel niets hebt te verliezen? Misschien niet, als je erg gedreven bent. Maar er is geen druk in de zin als je je baan kwijtraakt ga je er financieel niet meer op achteruit. En omgekeerd als je je best hebt gedaan en salarisverhoging krijgt, dit volledig op de uitkering wordt gekort.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er hoeft ook geen stimulans te zijn om goed je best te doen op je werk. Het is je werk, ik neem aan dat je daar niet met de pet naar gooit. Zo wel, dan ga je maar lekker in de bijstand, en dan zoek je 't maar uit.
De overheid hoeft mensen die een labeltje hebben geen snoepje voor te houden, kom op zeg. De hele tendens in deze reeks is geweest dat mensen om het hardst roepen dat ze heus wel willen werken, maar dan lees ik zo'n post, en dan denk ik van, ja praten over 'het loont pas weer' geeft toch echt iets anders weer.
Het is net alsof men vooral per se die wajong wil houden, naast je werk daarnaast. Dus blijkbaar kun je wel werken. Dat is dus nou precies wat ik bedoelde met, "als je het vangnet weg haalt blijken heel veel mensen wel te kunnen vliegen want dan moéten ze".
Altijd dat soort redenaties.. Er gaat te veel geld naar de wajong, we moeten er voor zorgen dat er meer gaat naar minder mensen. En dan naar mensen die het echt nodig hebben. Ipv lui die de hele dag zitten te fokken.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:07 schreef missyB het volgende:
zo n persoon kan aanspraak doen op wmo, pgb,dullaertsstichting etc.
het zou mij trouwens niet verbazen als dit niet zijn reguliere rolstoel was maar bijv een lener omdat er iets loos is met zijn eigen exemplaar.
Mocht hij die elektrische rolstoel niet hebben zal hij die ook vast niet krijgen door wajongers uit de wajong te knikkeren
Jij komt af en toe echt te wereldvreemd over gast, sorry dat ik het zeg.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:56 schreef Maanvis het volgende:
Vandaag reed ik langs iemand van +/- 21 in een rolstoel, hij kon alleen met zijn linkerhand rolstoelen en zijn rechterhand had ie spastisch voor zich ondertussen kon ie een beetje sturen met zijn voeten. Hij bewoog zich voort met een snelheid van 0,5 km/h.
Kun je je voorstellen dat iemand die zo'n bestaan heeft wat meer wajong of andere subsidie mag krijgen zodat ie een fatsoenlijke elektrische rolstoel kan krijgen? Dus ik hoop dat zoveel mogelijk wajong-ers gaan werken zodat deze jongen gewoon zijn elektrische rolstoel kan krijgen.
Als je ff door z'n postgeschiedenis heenkijkt, snap je waarom.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:01 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Jij komt af en toe echt te wereldvreemd over gast, sorry dat ik het zeg.
En zou jij zou zeker de grens kunnen bepalen wanneer iemand anders écht behoeftig zou zijn en wanneer niet?quote:Op maandag 4 juli 2011 18:57 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Altijd dat soort redenaties.. Er gaat te veel geld naar de wajong, we moeten er voor zorgen dat er meer gaat naar minder mensen. En dan naar mensen die het echt nodig hebben. Ipv lui die de hele dag zitten te fokken.
Nee, dat kan hij niet. En dat kunnen maanvis en CoolGuy ook niet om de doodsimpele reden dat ze gewoonweg niet voldoende weet hebben van wat er hier speelt en omdat ze simpelweg niet willen leren. Ze zijn hier om hun mening te verkondigen en deels voor hun eigen vermaak.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:10 schreef LulaHoola het volgende:
[..]
En zou jij zou zeker de grens kunnen bepalen wanneer iemand anders écht behoeftig zou zijn en wanneer niet?
Maar vervolgens neem je het zo serieus dat je er een hele post aan vuil maakt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, dat kan hij niet. En dat kunnen maanvis en CoolGuy ook niet om de doodsimpele reden dat ze gewoonweg niet voldoende weet hebben van wat er hier speelt en omdat ze simpelweg niet willen leren. Ze zijn hier om hun mening te verkondigen en deels voor hun eigen vermaak.
Er wordt nmm ook te veel gepost door mensen die hun mening allang hebben klaar liggen en als een discussie niet gaat zoals zij willen, gaan ze moeilijk zitten doen, whatever it takes, zolang ze maar gelijk hebben.
Ze lezen andere reacties niet om te kijken of er wat bij staat waarvan ze zouden kunnen leren, ze lezen de reacties alleen maar om te kijken of er wat bij staat wat niet strookt met hun mening om er vervolgens tegenin te gaan, desnoods met grof geschut of op kinderlijk niveau.
Helaas pindakaas maar ik heb geen zin om zulke mensen serieus te gaan nemen. Liever besteed ik m'n tijd met mensen die wel wat te melden hebben
Dan moet je ook niet gaan zeiken dat het topic op slot kan gaan, dat mensen niet ontopic gaan en dat je zelf er moe van wordt. Blijf dan gewoon weg, lees het niet of reageer niet. Aan jou de keus.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, dat kan hij niet. En dat kunnen maanvis en CoolGuy ook niet om de doodsimpele reden dat ze gewoonweg niet voldoende weet hebben van wat er hier speelt en omdat ze simpelweg niet willen leren. Ze zijn hier om hun mening te verkondigen en deels voor hun eigen vermaak.
Er wordt nmm ook te veel gepost door mensen die hun mening allang hebben klaar liggen en als een discussie niet gaat zoals zij willen, gaan ze moeilijk zitten doen, whatever it takes, zolang ze maar gelijk hebben.
Ze lezen andere reacties niet om te kijken of er wat bij staat waarvan ze zouden kunnen leren, ze lezen de reacties alleen maar om te kijken of er wat bij staat wat niet strookt met hun mening om er vervolgens tegenin te gaan, desnoods met grof geschut of op kinderlijk niveau.
Helaas pindakaas maar ik heb geen zin om zulke mensen serieus te gaan nemen. Liever besteed ik m'n tijd met mensen die wel wat te melden hebben
Dus kun je proberen om on topic te gaan natuurlijk. Anders kun je toch beter niet reageren, of kan het topic beter op slot gegooid worden toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:05 schreef missyB het volgende:
de laatste keer dat ik gekeurd werd zat ik trouwens bij die hele strenge keuringen hoe streng willen de anti wajongers het hebben dan???
ik ben het er mee eens dat er meer mensen in wajong zitten dan er iin zouden moeten zitten, als ik kijk in mijn omgeving maar nog steeds heb ik hier het idee dat er een aantal zijn die op de stoel van de keuringsarts gaan zitten en daar ook fijn willen zitten om wat voor reden dan ook. Het is dodelijk vermoeiend daar ook maar enige zinnige discussie mee te voeren want het gaat puur om gelijk willen halen en hebben, dat is imo geen discussie voeren.
En wat betreft eigenwaarde en wajong daar waar het topic om gestart is gaat het al tig delen totaal niet over op een zijdelingse reactie na.
veel reacties in deze reeks nodigen gewoon niet uit om te reageren. en als je wel reageert ben je je 8 vd 10 keer aan het verantwoorden tegenover wat internetnerds.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus kun je proberen om on topic te gaan natuurlijk. Anders kun je toch beter niet reageren, of kan het topic beter op slot gegooid worden toch?
Ik ben overigens niet anti-wajong. Ik ben anti-wajong-misbruik. Dat is heel wat anders.
Dan reageer je op de dingen die wel uitnodigen om te reageren. Maar klagen over dat er niks uitnodigt om te reageren, maar dan precies juist wel op die dingen die blijkbaar niet uitnodigen om te reageren toch reageren is de situatie in stand houden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:49 schreef dawg het volgende:
[..]
veel reacties in deze reeks nodigen gewoon niet uit om te reageren. en als je wel reageert ben je je 8 vd 10 keer aan het verantwoorden tegenover wat internetnerds.
je begrijpt best waar ik op doel. en misschien reageren sommigen niet op de reacties die jij bedoelt, juist vanwege hun verlaagd gevoel van eigenwaarde door de situatie waarin zij zitten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan reageer je op de dingen die wel uitnodigen om te reageren. Maar klagen over dat er niks uitnodigt om te reageren, maar dan precies juist wel op die dingen die blijkbaar niet uitnodigen om te reageren toch reageren is de situatie in stand houden.
Daar dan over klagen is een beetje hypocriet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |