abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98878785
Mooie SE :)!

Dan moet de rest van je resultaten wel erg hoog liggen, chapeau :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:21:29 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_98879319
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook al was mijn belegging scriptie behoorlijk laag becijferd, heb er toch nog een cum laude uit weten te halen! Zijn die 3 jaar niet voor niks geweest. Uni is eindelijk afgelopen.

Nu kan ik beginnen met mijn appeal.
Haha, zeer knap!

(had niet anders verwacht, eigenlijk)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_98882334
Ik heb een zooi aandelen op de NASDAQ gekocht, maar heb natuurlijk weer even niet gedacht aan de valutaschommelingen en aangezien de euro sterker wordt.....

Hoe kan ik dat het best afdekken? Pakketje sprinters EUR/USD long?
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:06:29 #54
256829 Sokz
Livin' the life
pi_98883963
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:32 schreef Bowny het volgende:
Ik heb een zooi aandelen op de NASDAQ gekocht, maar heb natuurlijk weer even niet gedacht aan de valutaschommelingen en aangezien de euro sterker wordt.....

Leen USD.
pi_98889831
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:07 schreef tony_clifton- het volgende:
Mooie SE :)!

Dan moet de rest van je resultaten wel erg hoog liggen, chapeau :)
Cheers! Dank allen! Het hing ook wel aan een zijden draadje maar heb een aantal vakken dit laatste semester nog erg goed weten af te ronden. Geen spijt van gehad om mijn bachelor in Londen te doen.

En natuurlijk ook een betere case om mijn scriptie te verdedigen want dat cijfer staat haaks op alle andere cijfers wat ik heb gehaald. Plus mijn huidige werk zitten we iig nog in de goede richting om ergens goed te eindigen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98893203
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:32 schreef Bowny het volgende:

Je kan ook een put USD/EUR kopen. Als je daarbij bereid bent om een klein verlies risico van de USD zelf te nemen, is dat vermoedelijk de goedkoopste oplossing.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 07:51:16 #57
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_98895643
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Cheers! Dank allen! Het hing ook wel aan een zijden draadje maar heb een aantal vakken dit laatste semester nog erg goed weten af te ronden. Geen spijt van gehad om mijn bachelor in Londen te doen.

En natuurlijk ook een betere case om mijn scriptie te verdedigen want dat cijfer staat haaks op alle andere cijfers wat ik heb gehaald. Plus mijn huidige werk zitten we iig nog in de goede richting om ergens goed te eindigen.
Feli!! *O* , wat was nu het commentaar op je scriptie of weet je dat nog steeds niet?
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:28:14 #58
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_98911538
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook al was mijn belegging scriptie behoorlijk laag becijferd, heb er toch nog een cum laude uit weten te halen! Zijn die 3 jaar niet voor niks geweest. Uni is eindelijk afgelopen.

Nu kan ik beginnen met mijn appeal.
Gefeliciteerd!
The more debt, the better
pi_98912966
Congratz S-E
pi_98914667
Gefeliciteerd SE.

Wie heeft de fucking dip dit keer gekocht :+?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:00:09 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98915876
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:34 schreef piepeloi55 het volgende:
Gefeliciteerd SE.

Wie heeft de fucking dip dit keer gekocht :+?
Ik (zoals altijd). Allen net iets te vroeg. Maar toch al weer winstgevend, muv Philips. Nog drie dagen zoals de afgelopen drie dagen en ik begin mijn posities langzaam weer af te bouwen.
Wat betreft ING heb ik nét de duurste put geschreven die er tijdens de dip was, dat is mooi!
The End Times are wild
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:15:52 #62
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98916555
Ook gefeliciteerd SE ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:00 schreef LXIV het volgende:

Wat betreft ING heb ik nét de duurste put geschreven die er tijdens de dip was, dat is mooi!
Wat bedoel je met de duurste put?

PS: vreemd lettertype op fok vandaag.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_98925614
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

die markt is heel erg verbrokkeld zo op het eerste oog, maar in Azie is het bijvoorbeeld Blue Dart. Maar da's dan volgens mij weer eigendom van DHL (Deutsche Post) dacht ik, vaak laten die dit soort couriers voor lokale markt onder hun eigen naam opereren, en doen ze zelf onder hun merknaam het 'high profile' internationale deel :)

Zo opereert TNT op de Chinese markt volgens mij ook onder een locale naam (cq. bedrijf wat ze hebben overgenomen)

Kweet niet, wat spuugt Bloomberg uit? :)
Ik heb er nog eens verder naar gekeken en BB spuugde het volgende uit aan grootste post order bedrijven. UPS met een mark. cap van 72B en een revenue van 50b terwijl DHL een mark cap heeft 23b met een revenue van 68b. Wat voor de rest opvalt is een 90% daling in CF bij PostNL wat duidelijk stukken erger is dan bij de competitors en ze zijn de enige die een daling in de omzet hebben gemiddeld genomen over de laatste 5 jaar.

En hoe komt het eigenlijk dat het working capital van PostNL zo groot is? 1b minder dan die van UPS bijv?

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:05:41 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98925666
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:15 schreef JimmyJames het volgende:
Ook gefeliciteerd SE ^O^

[..]

Wat bedoel je met de duurste put?

PS: vreemd lettertype op fok vandaag.
De put die voor het hoogste bedrag geschreven is in die serie.
The End Times are wild
pi_98931268
Lekker TT gekocht. Ben benieuwd wat ze gaan doen.. :)
pi_98932651
S-E welke opleiding deed je?
pi_98935144
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:25 schreef PaulieWalnuts het volgende:
S-E welke opleiding deed je?
BSc Financial economics, een mix tussen micro & macro economics, finance & investments en econometrics.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:14:07 #68
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98935281
Ga je nog een master doen?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_98936029
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 00:14 schreef JimmyJames het volgende:
Ga je nog een master doen?
Not sure. Ik kan eventueel via mijn werk een gesponsorde part time master doen. Maar laten we eerst maar eens even wachten hoe ik door mijn 1e evaluatie gesprek zal komen hier in Londen. Ik wil eigenlijk ook wel gaan voor een flinke academische carriere met een PhD.

Maar full time werken voor een kort poosje is ook een mogelijkheid. Mijn huidige baan is toch best tricky maar heeft ook nog wel wat mogelijkheden qua carriere.
pi_98946744
quote:
Obama wil eind aan belastingvoordeeltjes

Artikel Reacties WASHINGTON (AFN) - De Amerikaanse president Barack Obama wil een einde maken aan belastingvoordelen voor bedrijven en rijke mensen, om zodoende het Amerikaanse overheidstekort terug te dringen. Dat zei Obama zaterdag tijdens zijn wekelijkse praatje voor radio en internet.

De Democraten van Obama staan achter die voorstellen, de Republikeinen menen dat die de economie zullen schaden. ,,Het zou leuk zijn als we elk belastingvoordeel kunnen behouden, maar we kunnen het ons niet veroorloven'', aldus Obama.
Wel geinig hoe iemand 2 tegenstrijdige uitspraken kan doen in dezelfde week! De media gebruiken om de buhne te paaien/ beinvloeden en de onderhandelingspositie kracht bij te zetten. :+

Eigenlijk slaan die belastingvoordelen ook nergens op, aangezien ze alleen gelden voor de 'rijken' die in de VS al relatief ontzien worden. Dit is imo onontkomelijk om het begrotingstekort aan te pakken.
pi_98952185
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:45 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Wel geinig hoe iemand 2 tegenstrijdige uitspraken kan doen in dezelfde week! De media gebruiken om de buhne te paaien/ beinvloeden en de onderhandelingspositie kracht bij te zetten. :+

Eigenlijk slaan die belastingvoordelen ook nergens op, aangezien ze alleen gelden voor de 'rijken' die in de VS al relatief ontzien worden. Dit is imo onontkomelijk om het begrotingstekort aan te pakken.
Mja, maar ik snap dat argument ook niet. In welke mate schadigt het de economie dat de rijken niet zoveel meer kunnen kopen? Niet zo erg als het gegeven dat een boel arme mensen niet meer een brood kunnen kopen lijkt me.
pi_98979951
Gefeliciteerd S_E :) Ik hoop mijn bachelor volgend jaar binnen te harken :) Zit zelf eigenlijk te denken aan een master in het buitenland oid.
  zondag 3 juli 2011 @ 14:19:47 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98980411
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar ik snap dat argument ook niet. In welke mate schadigt het de economie dat de rijken niet zoveel meer kunnen kopen? Niet zo erg als het gegeven dat een boel arme mensen niet meer een brood kunnen kopen lijkt me.
Ja, dat is een bepaalde manier van denken.

Hier in Nederland werd het plan om de overdrachtsbelasting tot 100K vrij te stellen (en daarna op 6%) afgeschoten omdat de rijken hiervan relatief minder zouden profiteren. (bij een huis van 200K zou het voordeel 3% zijn, bij een huis van 600K nog maar 1%). Dan denk ik: wat maakt dat nu uit? Ze hebben toch allebei die 6K voordeel. Net alsof een rijke veel blijer is met die 6K dan een 'arme'.
The End Times are wild
pi_98989360
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:19 schreef LXIV het volgende:
Hier in Nederland werd het plan om de overdrachtsbelasting tot 100K vrij te stellen (en daarna op 6%) afgeschoten omdat de rijken hiervan relatief minder zouden profiteren. (bij een huis van 200K zou het voordeel 3% zijn, bij een huis van 600K nog maar 1%). Dan denk ik: wat maakt dat nu uit? Ze hebben toch allebei die 6K voordeel. Net alsof een rijke veel blijer is met die 6K dan een 'arme'.
Tot 100K vind ik vrij weinig gezien de gemiddelde verkoopprijs, maar tot 250-300K had prima gekunt. Ik snap nog wel dat de hypotheekrenteaftrek meer ten gunste komt van de beter verdienende, aangezien die in Nederland al relatief zwaar (en progressief) belast worden. Maar met de 'tijdelijke' vrijstelling van de overdrachtsbelasting ontgaat me dit idee, omdat het bedoelt is de huizenmarkt uit het slop te halen. Daar hebben huizen (ver) boven de gemiddelde prijs maar weinig invloed op.

Niet dat dit soort maatregelen gaan helpen, de huizenmarkt is namelijk verstoord door een te hoge prijs die vraag en aanbod niet naar elkaar brengt. Een verlaging in deze vorm is een druppel op een gloeiende plaat, waarbij het ook nog eens de vraag is hoe en of de vrijstelling word doorberekend in de prijs.
pi_98989530
Wat ik trouwens erger vind is dat het spaarloon hierdoor verdwijnt. Dat was een van de weinige fiscaal voordelige vormen om toch nog iets van 'zekerheid' voor later op te bouwen. Iets dat niet onbelangrijk is voor mensen onder de 40/50 gezien het nieuw pensioenakkoord en de daarbij komende onzekerheden en fictieve rekenmethodes. Nog los van eventuele crisis en daarbijkomende pensioenverlagingen (iets dat bij een volgende crisis zeker gaat gebeuren, gezien de huidige dekkingsgraden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')