Ik heb ook wat problemen mijn hypotheek te betalen, misschien omzetten naar een nieuwe 30e jarige lening voor 3%?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:17 schreef tony_clifton- het volgende:
Who's next nu? Spanje, Portugal of Ierland?
Ben je too big to fail of heb je symbolische waarde in je straatquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:22 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ik heb ook wat problemen mijn hypotheek te betalen, misschien omzetten naar een nieuwe 30e jarige lening voor 3%?
Ik vrees dat de straat alleen bij de executieverkoop op komt dagen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:24 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ben je too big to fail of heb je symbolische waarde in je straat?
Bij Jan Kees gaat de vlag bijna uit, terwijl die Grieken ondertussen helemaal los gaan in Athene.quote:De Jager
Minister Jan Kees de Jager houdt nog een slag om de arm als het Griekse parlement instemt met het totaalpakket aan bezuinigingen. ''Morgen wordt er nog gestemd over de wetgeving. Dus vandaag is nog niet de dag om de vlag uit te hangen", zei De Jager in een debat in de Tweede Kamer.
http://www.nu.nl/buitenla(...)zuinigingsplan-.html
Dit dus!quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:50 schreef flyguy het volgende:
Uitstel van executie. Niets meer en niets minder.
Volgens mij is het niet zo zwart-wit. Ik heb wel eens met jeugd gesproken uit Griekenland, en die baalden enorm van het systeem dat van familie- en vriendjespolitiek aan elkaar hing. Iemand met diploma's en de juiste wil werd overgeslagen ten koste van het neefje van de directeur. (bij staatsbedrijven). Voor de mensen die iets kunnen hoeft het helemaal niet slecht te zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, ambtenaren worden met 15% gekort op salaris. Pensioen leeftijd naar 65. Btw voor uit eten gaan etc. met een 10% omhoog. Ik wist het wel als ik Griek was. Ik zou emigreren. Het zal daar nog lang onrustig wezen.
Uiteindelijk zal de beurs wel een keer crashen, ja. Misschien pas over enkele jaren als de AEX weer op 600 staatquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:25 schreef piepeloi55 het volgende:
Maar nog belangrijker: de perceptie van 'almachtige' autoriteiten word weer bevestigd. Er is weer een ogenschijnlijk (en tijdelijk) vangnet gespannen onder de schuldencrisis. Het kaartenhuis is weer voorlopig gestut. Ik heb het vermoeden dat we heel hard gaan crashen als die perceptie onjuist blijkt te zijn ergens in de komende jaren.
Tot die tijd: BUY THE DIP!!
Misschien komt hij eerst op de 1000 en crashed hij dan tot 500. Je weet het nooit.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:52 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal de beurs wel een keer crashen, ja. Misschien pas over enkele jaren als de AEX weer op 600 staat![]()
Ja, ze staan laag vandaag. Is een 100%'s a pari aflossing per 2013 dan een optie? Ik dacht dat dit over de loop der jaren zou gebeuren. Min of meer als 'hedge' heb ik ook perps van Aegon die op 55% noteren, daar verdien ik dan weer als er afgelost wordt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Trouwens LXIV: vandaag weer wat ASR obligaties gekocht @ 110,1
Als ze ze per 1-1-2013 a pari zouden aflossen is het rendement gelijk aan spaarrekening, en anders tikt 'ie tegen 8,2% effectief per jaar door.
Daar doe ik het dan wel voor
Is inderdaad erg taai. Ik heb zelf die revised editie met commentaar van Jason Zweig. Die is ideaal. Beetje afwisseling.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:36 schreef flyguy het volgende:
Wat is The Intelligent Investor taaie stof trouwens. Dat boek kan volgens mij echt 90% korter, want alles wordt zo langdradig uitgelegd en versimpeld. Maar dat neemt weg dat er wel een goed punt of twee te bespeuren valt.
Geloof me: vergeleken met 'Security Analysis' is The Intelligent Investor een spannend jongensboek.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:36 schreef flyguy het volgende:
Wat is The Intelligent Investor taaie stof trouwens. Dat boek kan volgens mij echt 90% korter, want alles wordt zo langdradig uitgelegd en versimpeld. Maar dat neemt weg dat er wel een goed punt of twee te bespeuren valt.
Idd!quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:26 schreef bascross het volgende:
[..]
Is inderdaad erg taai. Ik heb zelf die revised editie met commentaar van Jason Zweig. Die is ideaal. Beetje afwisseling.
Verkiezingstijd .quote:Obama wil economie verder stimuleren
WASHINGTON (AFN) - De Amerikaanse president Barack Obama vindt dat nieuwe stimulerende maatregelen nodig zijn om de Amerikaanse economie een oppepper te geven. Hij zei dat op een persconferentie op het Witte Huis.
Het Congres moet volgens hem goedkeuring geven aan leningen ter bevordering van de huizenbouw en een verlenging van belastingvoordelen voor de middeninkomens om het werkloosheidspercentage van 9,1 procent verder omlaag te brengen.
,,Er zijn meer stappen die we nu kunnen nemen om het bedrijfsleven te helpen banen te creëren in dit land'', zei hij. Maar dergelijke maatregelen staan wel op gespannen voet met de besprekingen om het Amerikaanse begrotingstekort terug te dringen. Verdere stimuleringsmaatregelen kunnen het tekort met honderden miljarden dollars vergroten, terwijl het Witte Huis en het Amerikaanse parlement juist proberen dit met ruim 1 biljoen dollar omlaag te brengen.
Ik vond eigenlijk het voorwoord van W. Buffett het meest pakkende omdat hij in een paar regels exact omschrijft waar beleggen om draait. Heden ten dage lijkt complexiteit het credo te zijn terwijl simpelheid nog steeds onovertroffen is. Het advies dat in het voorwoord wordt meegegeven is om die reden goud waard terwijl maar weinig mensen dat realiseren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:11 schreef tony_clifton- het volgende:
Idd!
Ik moet zelfs zeggen dat ik tot nog toe enkel 't gedeelte van JZ gelezen heb. Geeft zowat de samenvatting van wat Graham schrijft en maakt 't actueler.
Ik blijf het enig wat cheesy vinden maar hij heeft natuurlijk wel gelijk. Wat betreft de complexiteit helemaal een goed punt. Die zijn er met name voor portfolio managers en private bankers om hun clienten een gemakkelijk verhaal aan te naaien. Je hebt maar een handjevol ratio's nodig om te zien of een bedrijf winstgevend is. Maar je kunt met ook een tig tal ratio's een enorm slecht bedrijf maskeren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:28 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik vond eigenlijk het voorwoord van W. Buffett het meest pakkende omdat hij in een paar regels exact omschrijft waar beleggen om draait. Heden ten dage lijkt complexiteit het credo te zijn terwijl simpelheid nog steeds onovertroffen is. Het advies dat in het voorwoord wordt meegegeven is om die reden goud waard terwijl maar weinig mensen dat realiseren.
[ afbeelding ]
Dat klopt, ik had ze harder zien zakken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, ze staan laag vandaag. Is een 100%'s a pari aflossing per 2013 dan een optie? Ik dacht dat dit over de loop der jaren zou gebeuren. Min of meer als 'hedge' heb ik ook perps van Aegon die op 55% noteren, daar verdien ik dan weer als er afgelost wordt.
Overigens heb jij toch in dec 2010 voor 117% verkocht? Dan heeft het netto niets uitgemaakt of je nu verkocht had of was blijven zitten! Al ging het de afgelopen week wel hard omlaag!
Gisteren heeft het hier héél hard gewaaid in Boxtel! Veel bomen in de speeltuin liggen om.
Gebruikers van social media zijn nou niet echt 'merk-trouw' en bedrijfsmodellen van die sites zijn gebaseerd op de activiteiten van de gebruikers op de (sub)site(s), en de daar bijkomende reclame-gelden. En daar zit de grote cru als het gaat om langetermijnbeleggingen in die sector.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Het kan rap gaan met de valuatie van die social media websites. Justin Timberlake kocht Myspace voor een 35 miljoen terwijl Murdoch het kocht voor 580 miljoen. Tjsah... dat zijn dure missers.
Ik denk dat 't vooral afhangt van wie 't gebruikt. Vroeger had iedereen ICQ, tot MSN Messenger op de proppen kwam. Ik weet nog dat ik 't niet kon geloven waarom iedereen switchte omdat ICQ zeker in 't begin echt gewoon beter was.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:26 schreef flyguy het volgende:
[..]
Gebruikers van social media zijn nou niet echt 'merk-trouw' en bedrijfsmodellen van die sites zijn gebaseerd op de activiteiten van de gebruikers op de (sub)site(s), en de daar bijkomende reclame-gelden. En daar zit de grote cru als het gaat om langetermijnbeleggingen in die sector.
Dat bedoel ik dus met merk-trouw.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:33 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik denk dat 't vooral afhangt van wie 't gebruikt. Vroeger had iedereen ICQ, tot MSN Messenger op de proppen kwam. Ik weet nog dat ik 't niet kon geloven waarom iedereen switchte omdat ICQ zeker in 't begin echt gewoon beter was.
Moh, ik denk wel er een paar hier zijn om te blijven. Net zoals Google heeft Facebook zich zijn 'vakgebied' eigen gemaakt door innovatie. Ik zie gewoon niet in hoe je beter kan doen. Of jawel, maar je zal FB nooit meer kunnen bijbenen.quote:
Dat soort websites zijn best handig om snel even te zien wie waar zit qua werk of als je student bent snel ff kijken of er iemand nog wat nieuws te melden heeft omtrent een bepaald examen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:33 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik denk dat 't vooral afhangt van wie 't gebruikt. Vroeger had iedereen ICQ, tot MSN Messenger op de proppen kwam. Ik weet nog dat ik 't niet kon geloven waarom iedereen switchte omdat ICQ zeker in 't begin echt gewoon beter was.
Wel denk ik dat 't maar tijdelijk is.
95% van mijn facebookvriendjes zijn niet interessant, dan zijn er nog een paar die facebook dagelijks gebruiken voor zelfpromotie (check mijn nieuwe blabla), wat enorm irritant is. Met de mensen waar ik mee omga spreek ik liever af op café ofzo.
Eigenlijk heb ik mijn account nog om te kunnen controleren dat foto's waar ik opsta verwijderd kunnen worden.
Persoonlijk vind ik niets positiefs aan facebook, buiten dat 't niet moeilijk is om een bericht naar iemand te sturen.
De iPad is overrated!quote:Maar then again, de iPad vond ik ook overrated en daar was ik ook fout in.
Ziet er best geinig uit heb alleen nog niet echt een idee waarom het specifiek anders zal zijn dan Facebook.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:05 schreef JimmyJames het volgende:
Google heeft trouwens net een nieuwe sociale feature gelanceerd: Google +
nope, zijn van voor die tijd. Het is ook geen haircut, ze hebben simpelweg het recht om die stukken a pari vervroegd af te lossen als het niet meer meetelt voor de kapitaalseisen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:25 schreef dvr het volgende:
Zijn die ASR-obligaties niet met staatsgarantie uitgegeven? In dat geval kan ik me niet voorstellen dat ze een haircut zouden krijgen.
Zygna (Farmville e.d.) die bezig is met een ipo die de waarde op zo'n 10-15 miljard zetquote:Op donderdag 30 juni 2011 14:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat soort websites zijn best handig om snel even te zien wie waar zit qua werk of als je student bent snel ff kijken of er iemand nog wat nieuws te melden heeft omtrent een bepaald examen.
Ik ben er 100% van overtuigd dat dit soort bedrijven enorm overvalued zijn en het wel degelijk tech bubble 2.0 genoemd kan worden. Neem nou een website LivingSocial. Een dagelijkse coupon/reclame website die onderhandelingen hebben over een IPO van mogelijk 10 tot 15 billion $! Ik ben er zeker van dat we over een aantal jaar echt wel weer een competitor van Facebook zullen krijgen.
Daar kun je heel wat schaapjes en trekkers voor kopen! Zeker virtuele!quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zygna (Farmville e.d.) die bezig is met een ipo die de waarde op zo'n 10-15 miljard zet
In elk geval veel stieren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar kun je heel wat schaapjes en trekkers voor kopen! Zeker virtuele!
Nice!quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:12 schreef LXIV het volgende:
In 2 dagen is de porto 12% gestegen. Bizar.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook al was mijn belegging scriptie behoorlijk laag becijferd, heb er toch nog een cum laude uit weten te halen! Zijn die 3 jaar niet voor niks geweest. Uni is eindelijk afgelopen.
Nu kan ik beginnen met mijn appeal.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook al was mijn belegging scriptie behoorlijk laag becijferd, heb er toch nog een cum laude uit weten te halen! Zijn die 3 jaar niet voor niks geweest. Uni is eindelijk afgelopen.
Nu kan ik beginnen met mijn appeal.
Werd tijd ook!Denk dat ze voor deze week wel 30% gedaald waren in de laatste maanden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:14 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Nice!
Ik zag zojuist dat AMG vandaag bijna 9% is gestegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |