Hij gaat echter wel aan de start verschijnen van een aantal kermiskoersen in Belgie:quote:Thomas Dekker zal niet direct na afloop van zijn schorsing terugkeren in het peloton. Dat vertelde Jonathan Vaughters tegen het Algemeen Dagblad. De teambaas van Garmin-Cervélo wil de 26-jarige Dekker een tweede kans geven in zijn opleidingsploeg, maar gaf toe dat een definitieve rentree nog op zich laat wachten.
De schorsing van Dekker loopt op 1 juli aanstaande af. "De kans dat hij dan al bij ons rijdt is ontzettend klein. Ik sta in nauw contact met Thomas, we spreken elkaar geregeld. Maar niet alle tests die we met hem willen uitvoeren zijn gereed, dus zijn komst is nog niet definitief."
Dekker zou graag bij de Amerikaanse formatie terug willen keren, omdat deze bekend staat om zijn zero-tolerance beleid omtrent dopinggebruik. De afgelopen maanden onderging Dekker diverse tests onder begeleiding van Garmin-trainer Adrie van Diemen. Daarnaast houdt hij al anderhalf jaar een weekboek bij, waarin al bijn activiteiten naast de fiets staan omschreven. Dekker hoopt op deze manier Garmin te overtuigen.
Waarschijnlijk zal de komst van Dekker bij de opleidingsploeg van Garmin begin augustus afgerond worden. Vaughters wil zich eerst volledig focussen op de Tour de France. De bedoeling is dat Dekker na enkele maanden bij het Chipotle Development Team volgend seizoen zijn opwachting maakt bij Garmin-Cervélo.
Kortom, de mediamachine rondom de persoon Thomas Dekker draait weer op volle toeren.quote:Dekker mag vanaf 1 juli weer rijden en zal dat aanvankelijk doen in het shirt van materiaalsponsor Math Salden.
De verwachting is dat hij daarna gaat koersen voor de opleidingsploeg van Garmin, het Chipotle Development Team.
Jonathan Vaughters zwaait bij die ploeg de scepter. De Amerikaan, die een fel anti-dopingbeleid voert, was ook aanwezig bij de presentatie in Amsterdam.
''Ik ben hier om hem te supporteren. Ik sta anti-doping voor, dan moet ik er ook zijn als renners daar veel werk van maken'', zei hij.
Vaughters wilde niet bevestigen dat het plan is dat Dekker voor Chiplote gaat rijden. ''We zijn echt nog niet zo ver. Ik vaar op de uitkomsten van de testen die Adrie van Diemen doet.'' Afgelopen week deed Dekker zijn vijfde test.
Vaughters was overigens niet verrast dat Dekker in 2009 betrapt werd. ''Nee, ik kende zijn bloedwaarden. Ik wist dat het ging komen.''
De 26-jarige Dekker bevestigde eveneens niet dat hij voor het team van Vaughters gaat rijden. ''Een ploeg is er nog niet'', zei hij. ''We hebben wel gesproken, maar er zijn geen handtekeningen gezet.''
Komende maand rijdt Dekker voor Salden acht koersen, waaronder profwedstrijden op het hoogste niveau. Volgens de renner kan hij weer op profniveau mee.
''Het is fijn om weer te gaan koersen. Dat is het allerbelangrijkste. Ik heb wedstrijdritme nodig. ''Ik weet niet wat de reacties zullen zijn in het peloton. Ik heb mijn schorsing uitgezeten. Dit is een heel mooie dag.''
Daar heb je niks aan om een jaar voor einde schorsing top te zijn. Je moet wel trainen, maar een schorsing kan en moet je ook gebruiken om je lichaam te sparen. Het heeft voor- en nadelen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:14 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wat ik gister in bed bedacht: waarom deed hij niet om de dag zo'n test, 1 dag herstel beetje uitrijden en 1 dag volle bak. Volgens mij bouw je dan echt als een gek conditie op.
Je kan wel conditie opbouwen als je niet koerst, alleen wedstrijdhardheid krijg je er niet mee.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hij kan toch ook gewoon zelf trainen? Die test zal best geld kosten. Komt nog eens bij dat Dekker echt niet de enige klant van die dokter is. Hij kan zonder zo'n test ook gewoon conditie opbouwen. Het is natuurlijk nonsense om te gaan mokken dat je geen conditie op kan bouwen als je niet koerst.
Conditie voor een uurtje, een wedstrijd duurt 6 uur.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:14 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wat ik gister in bed bedacht: waarom deed hij niet om de dag zo'n test, 1 dag herstel beetje uitrijden en 1 dag volle bak. Volgens mij bouw je dan echt als een gek conditie op.
Maar hij (of die pipo die om hem heenloopt) zit te zeuren dat de andere die getest zijn wel koersen. Heeft geen fuck met conditie te maken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:49 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je kan wel conditie opbouwen als je niet koerst, alleen wedstrijdhardheid krijg je er niet mee.
Dat was een trainingskamp na een seizoen, dan zijn renners op hun slechtst. Maar ze hebben wel een seizoen in de benen maar ook 2 maanden rust gehad. Dekker heeft een half jaar niet gefietst en moet zonder wedstrijden in vorm raken. Als je zelf niet wielrent begrijp je wellicht niet wat wedstrijdhardheid betekent.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Maar hij (of die pipo die om hem heenloopt) zit te zeuren dat de andere die getest zijn wel koersen. Heeft geen fuck met conditie te maken.
Kan hij mooi gaan veldrijdenquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:50 schreef marcodej het volgende:
[..]
Conditie voor een uurtje, een wedstrijd duurt 6 uur.
Zo duur is die Porsche ook niet als je er jaren mee rijdt. Je hebt ook mensen die kopen om de twee jaar een volgeladen Audi A6. Maar ja veel mensen zien niet dat dat duur is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:42 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Ja, dat luxe-leventje is wel heel luxe.. 2 jaar schorsing en nu die docu + boek, allemaal om z'n Porsche en z'n huizen maar te houden zeker.
![]()
![]()
Heeft hij die getweet of zo? Wat is zijn twitter eigenlijk?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:02 schreef kikoooooo het volgende:
Thomas heeft een nieuwe fiets
[ afbeelding ]
Daar is niks van te zien in de documentaire.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:28 schreef groenen het volgende:
Wat een haters hier, T. Dekker stond bekend als een enorm trainingsbeest. Bij profwielrenners komt niet alles aanwaaien....
twitter:DekkerThomas twitterde op vrijdag 01-07-2011 om 13:44:58Dit programma staat nu vast: 6 juli St. Niklaas, 7 juli Melle, 18 juli Dentergem, 21 juli Ninove, 25 juli Westrozebeke, 31 juli Buggenhout reageer retweet
Het harde werk zie je ook niet. Hoe wil je in een docu laten zien dat ie hard traint. Hij traint ELKE dag.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Daar is niks van te zien in de documentaire.
Door te laten zien hoe kapot hij is na zo'n training ipv te laten zien dat hij als een lampens zit te ontbijten voor hij gaat trainen, Die beelden stralen op en top motivatie uit.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:54 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het harde werk zie je ook niet. Hoe wil je in een docu laten zien dat ie hard traint. Hij traint ELKE dag.
Hij boekte weinig vooruitgang in de tests, ik kan me niet voorstellen dat dit alleen komt omdat hij geen doping meer gebruikt. Hij zal harder moeten trainen wil hij echt weer aan de top terugkomen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:54 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het harde werk zie je ook niet. Hoe wil je in een docu laten zien dat ie hard traint. Hij traint ELKE dag.
Hou toch op met die tests zeg. Tuurlijk moet ie trainen maar hij moet wel de kans krijgen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij boekte weinig vooruitgang in de tests, ik kan me niet voorstellen dat dit alleen komt omdat hij geen doping meer gebruikt. Hij zal harder moeten trainen wil hij echt weer aan de top terugkomen.
Hij krijgt de kans niet om te trainen?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:17 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hou toch op met die tests zeg. Tuurlijk moet ie trainen maar hij moet wel de kans krijgen.
Die tests waren toch mede gedaan om terug te keren bij een ploeg (Garmin)? Dan lijkt me dat je daar toch vooruitgang in wilt laten zien.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:30 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nee een kans om terug te keren bij een ploeg.
Klopt, maar dat moet je ook als symbolisch zien. Die resultaten vindt Vaugthers interessant, maar hij wil ook weten hoe bereid Dekker is om terug te keren. Dekker zit gewoon niet in een luxe positie en ploegen weten dat en kunnen dus veel eisen stellen. Maar uiteindelijk wil een ploeg em wel hebben denk ik.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die tests waren toch mede gedaan om terug te keren bij een ploeg (Garmin)? Dan lijkt me dat je daar toch vooruitgang in wilt laten zien.
Ik kon alleen vinden dat het tussen 12 en 18 uur was. Verder niets anders of waar je bijvoorbeeld tussentijds informatie kon vinden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Die koers, is die al begonnen?
In dat soort koersen wordt alles opgeraapt wat niet in de tour rondrijdt. Dus van klasbakken tot veldrijders die aan hun voorbereiding op het winterseizoen bezig zijn. Gaat echt nergens over want een gat van een halve minuut wordt in dat soort kermiskoersen binnen een paar kilometer dicht gereden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:35 schreef 045represent het volgende:
Wat voor categorie is die wedstrrijd eigenlijk? Elite amateurs of profs zonder contract?
Ik geloof dat de liveticker van de Kermiskoers Grote Prijs Stadsbelangen dit jaar buiten werking is.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:28 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ik kon alleen vinden dat het tussen 12 en 18 uur was. Verder niets anders of waar je bijvoorbeeld tussentijds informatie kon vinden.
twitter:adpertijs twitterde op woensdag 06-07-2011 om 19:07:26Thomas Dekker is binnen in St Niklaaas. Eeckhout wint spurt pel Deker liet lopen en is tevreden. 'maar ik moet niet te vroeg juichen' reageer retweet
quote:Thomas Dekker maakt rentree na twee jaar
Thomas Dekker heeft sinds twee jaar weer zijn eerste wedstrijd gekoerst. De 26-jarige renner, die een schorsing uitzat vanwege dopinggebruik, werd zeventigste in de kermiskoers van het Belgische Sint-Niklaas.
''Het is zalig weer renner te zijn'', zei Dekker aan de meet. De Belg Niko Eeckhout won de rit. Dekker rijdt een maand lang kermiskoersen en hoopt zich zodoende weer voorzichtig in de picture te rijden bij profteams. Hij wordt momenteel ondersteund door fietsenspeciaalzaak Math Salden uit Limbricht.
''Hier heb ik lang naar uitgekeken", aldus Dekker tegen het ANP. ''Het ging warempel heel goed. De wind was vrij gunstig en ik fietste de hele wedstrijd netjes vooraan in de grote groep."
"Ik ben er twee jaar uit geweest en moest dus echt weer ondergaan hoe het voelt om in een peloton te rijden. De laatste twee kilometer heb ik me laten uitzakken. Ik wilde geen ongelukken zoeken.''
Dat vind je ook van Basso, Vinoukorov, Contador en vele anderen?quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:32 schreef Piperidine het volgende:
Goede plek hoor, 70e.
Dat hij maar lekker in zulke wedstrijdjes mag ploeteren, in de echte wielerwereld hoeft hij niet meer te komen.
Ja.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat vind je ook van Basso, Vinoukorov, Contador en vele anderen?
Helemaal geen verschil, er staat nergens dat je eerder terug mag komen als je een sympathiek karakter hebt. Dat je het de ene renner meer gunt dan de andere, a la maar straf is straf en daarna moet het ook klaar zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:38 schreef Piperidine het volgende:
Nee, ik ben geen moraalridder. Al is lego wel leuk.
Vind het andersom eigenlijk vreemder; dus degene die geen hekel hebben aan Contador/Dekker & co houden dus van op een niet eerlijke manier winnen?
En is er een verschil tussen Dekker/Contador/Vino en Ricco/Landis?
Maar je vindt nog steeds dat iemand die z'n straf heeft uitgezeten niet opnieuw mag beginnen?quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:55 schreef Piperidine het volgende:
Ik weet zeker dat bij een mogelijke straf van 5-6 jaar veel minder renners zullen gebruiken.
Twee jaar is gewoon te kort is wel gebleken.
Nee, iedereen verdient wel een tweede kans, maar dat wil niet zeggen dat ik nog steeds hetzelfde naar bijvoorbeeld Dekker kijk.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar je vindt nog steeds dat iemand die z'n straf heeft uitgezeten niet opnieuw mag beginnen?
Dat niet maar hij heeft wel een soort van voorbeeldfunctie gehad. En hij was veel op tv, kan me dus best voorstellen dat er mensen zijn die het met hem gehad hebben. Desalniettemin is nu zijn schorsing over en begint hij met een schone lei en ik hoop dat het hem ook echt lukt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:48 schreef golfer het volgende:
2 jaar schorsing achter de rug. Dus gestraft. Straf uitgezeten en weer opnieuw proberen.
Of gelden voor sporters strengere regels dan bij misdadigers die gevangenisstraf hebben gehad?
quote:DekkerThomas Thomas Dekker
Zo dat is toch anders wakker worden.. Ik voel de beentjes wel, al dat aanzetten en die snelheid.. Nu even goed ontbijten en dan naar melle.
Er is een andere manier?quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:38 schreef Piperidine het volgende:
Vind het andersom eigenlijk vreemder; dus degene die geen hekel hebben aan Contador/Dekker & co houden dus van op een niet eerlijke manier winnen?
Heb je ook een hekel aan een sprinter die op een berg aan een auto hangt om daarna de massasprint te winnen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:56 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Niet erg vinden dat renners gebruiken en vals spelen. Ik vind dat wel erg, is gewoon bedrog.
Nou ja met een strafblad heb je wel problemen met solliciteren maar dat heeft Dekker nu ook. Als de wielerwereld nog steeds doping gebruikt is er ook geen enkel probleem om Dekker in te lijven. Maar ze doen alsof het clean is.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:48 schreef golfer het volgende:
2 jaar schorsing achter de rug. Dus gestraft. Straf uitgezeten en weer opnieuw proberen.
Of gelden voor sporters strengere regels dan bij misdadigers die gevangenisstraf hebben gehad?
Lekker relevant, alsof er sprinters zijn die bergetappes winnen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Heb je ook een hekel aan een sprinter die op een berg aan een auto hangt om daarna de massasprint te winnen?
quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:35 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Lekker relevant, alsof er sprinters zijn die bergetappes winnen.
Dit bevordert ook zeker de discussie. Dekker en andere gebruikers hebben gewoon een tijdje vals gespeeld en lijkt mij dat niemand dat goed vindt voor de wielersport. Helemaal niet te vergelijken met een sprinter die aan een auto zou hangen.quote:
Dan moet jij maar NOOIT MEER naar wielrennen kijken.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:56 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Niet erg vinden dat renners gebruiken en vals spelen. Ik vind dat wel erg, is gewoon bedrog.
quote:
Inderdaad. Van arrogant tot aardig en van charmant tot onuitstaanbaar. Dat is Dekker. Er zijn genoeg mensen die arrogant overkomen maar heel aardig zijn voor insiders.quote:
Beiden natuurlijk. Hij spreekt met beiden tot de verbeelding. Als Dekker een ideale schoonzoon was had ik het geen interessante renner gevonden. Als ie nooit gepresteerd had evenmin.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:10 schreef scoloo het volgende:
Draait het nu om hoe hij is of om hoe goed hij rijd?
En wat heb jij ooit gepresteerd? Ervaring in over een parcours jakkeren met een peleton?quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:51 schreef JimboSlice het volgende:
Thomas Dekker Kon mij handhaven. Toen het begon te regenen op het bochtig parkoers, in de remmen geknepen, wil zaterdag weer heel aan de start staan..
That's the spirit....
Dat ben ik inderdaad wel met je eens. Zo had ik er nog niet over nagedacht.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:16 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Beiden natuurlijk. Hij spreekt met beiden tot de verbeelding. Als Dekker een ideale schoonzoon was had ik het geen interessante renner gevonden. Als ie nooit gepresteerd had evenmin.
twitter:DekkerThomas twitterde op vrijdag 08-07-2011 om 14:03:13Wat vinden jullie ervan..?? http://yfrog.com/kgq3akij reageer retweet
Dit moet een grap zijn?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:07 schreef SanAnt het volgende:
twitter:DekkerThomas twitterde op vrijdag 08-07-2011 om 14:03:13Wat vinden jullie ervan..?? http://yfrog.com/kgq3akij reageer retweet
Toch weer die naalden in z'n lijf...quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:07 schreef SanAnt het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |