abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:44:34 #1
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_98811940

Op 1 juli is het zo ver: De schorsing van Neêrlands meest flamboyante wielrenner is ten einde. Ooit aangemerkt als het grootste talent sinds Boogerd (of nog verder terug), een potentiëel Tourwinnaar, en later verguisd door nagenoeg iedere wielerliefhebber of -volger.

Zijn terugkeer zal niet volledig onopgemerkt blijven: Journalist en Filmmaker Geertjan Lassche heeft Dekker anderhalf jaar lang gevolgd. Het resultaat is een bijzondere sportdocumentaire die op 27 juni op 20.30 uur bij de EO op Nederland 3 werd uitgezonden, met de titel: 'Niemand kent mij' bron

Preview documentaire:

Uitzending gemist:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1105474#

Tevens verscheen deze week het boek 'Schoon Genoeg', waarin Thomas Dekker vertelt over "het verhaal van zijn wielercarrière tot nu toe: van de in PDM-kleuren gespoten Concorde Aquila-fiets die hij voor zijn elfde verjaardag kreeg, tot zijn schorsing wegens dopinggebruik in 2009 en vervolgens zijn comeback in 2011." bron

Bol.com:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)011249062/index.html

Tenslotte kwam deze week in de media dat de rentree van Dekker waarschijnlijk nog iets langer op zich laat wachten:
quote:
Thomas Dekker zal niet direct na afloop van zijn schorsing terugkeren in het peloton. Dat vertelde Jonathan Vaughters tegen het Algemeen Dagblad. De teambaas van Garmin-Cervélo wil de 26-jarige Dekker een tweede kans geven in zijn opleidingsploeg, maar gaf toe dat een definitieve rentree nog op zich laat wachten.

De schorsing van Dekker loopt op 1 juli aanstaande af. "De kans dat hij dan al bij ons rijdt is ontzettend klein. Ik sta in nauw contact met Thomas, we spreken elkaar geregeld. Maar niet alle tests die we met hem willen uitvoeren zijn gereed, dus zijn komst is nog niet definitief."

Dekker zou graag bij de Amerikaanse formatie terug willen keren, omdat deze bekend staat om zijn zero-tolerance beleid omtrent dopinggebruik. De afgelopen maanden onderging Dekker diverse tests onder begeleiding van Garmin-trainer Adrie van Diemen. Daarnaast houdt hij al anderhalf jaar een weekboek bij, waarin al bijn activiteiten naast de fiets staan omschreven. Dekker hoopt op deze manier Garmin te overtuigen.

Waarschijnlijk zal de komst van Dekker bij de opleidingsploeg van Garmin begin augustus afgerond worden. Vaughters wil zich eerst volledig focussen op de Tour de France. De bedoeling is dat Dekker na enkele maanden bij het Chipotle Development Team volgend seizoen zijn opwachting maakt bij Garmin-Cervélo.
Hij gaat echter wel aan de start verschijnen van een aantal kermiskoersen in Belgie:
quote:
Dekker mag vanaf 1 juli weer rijden en zal dat aanvankelijk doen in het shirt van materiaalsponsor Math Salden.

De verwachting is dat hij daarna gaat koersen voor de opleidingsploeg van Garmin, het Chipotle Development Team.

Jonathan Vaughters zwaait bij die ploeg de scepter. De Amerikaan, die een fel anti-dopingbeleid voert, was ook aanwezig bij de presentatie in Amsterdam.

''Ik ben hier om hem te supporteren. Ik sta anti-doping voor, dan moet ik er ook zijn als renners daar veel werk van maken'', zei hij.

Vaughters wilde niet bevestigen dat het plan is dat Dekker voor Chiplote gaat rijden. ''We zijn echt nog niet zo ver. Ik vaar op de uitkomsten van de testen die Adrie van Diemen doet.'' Afgelopen week deed Dekker zijn vijfde test.

Vaughters was overigens niet verrast dat Dekker in 2009 betrapt werd. ''Nee, ik kende zijn bloedwaarden. Ik wist dat het ging komen.''

De 26-jarige Dekker bevestigde eveneens niet dat hij voor het team van Vaughters gaat rijden. ''Een ploeg is er nog niet'', zei hij. ''We hebben wel gesproken, maar er zijn geen handtekeningen gezet.''

Komende maand rijdt Dekker voor Salden acht koersen, waaronder profwedstrijden op het hoogste niveau. Volgens de renner kan hij weer op profniveau mee.

''Het is fijn om weer te gaan koersen. Dat is het allerbelangrijkste. Ik heb wedstrijdritme nodig. ''Ik weet niet wat de reacties zullen zijn in het peloton. Ik heb mijn schorsing uitgezeten. Dit is een heel mooie dag.''
Kortom, de mediamachine rondom de persoon Thomas Dekker draait weer op volle toeren.

Persoonlijk zou in dit topic vooral willen vooruitkijken: Gaat Dekker deze tweede kans grijpen, krijgt hij alsnog de carrière die hij eigenhandig al bijna weggegooid had, of zal het vooral een mooie herinnering met een enorme smet blijken te zijn? Iemand veroordelen over zijn verleden hebben we in andere topics al voldoende gedaan, laat dit vooral een (kritische) kijk op de toekomst worden!

[ Bericht 12% gewijzigd door Coelho op 29-06-2011 11:58:02 (OP aangepast aan de actualiteit) ]
pi_98812005
Ik twijfel aan zijn doorzettingsvermogen. Al was de documentaire niet echt duidelijk wat betreft trainingsarbeid. Ik vond dat hij bij die tests aardig door het ijs zakte.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_98813161
Wat ik gister in bed bedacht: waarom deed hij niet om de dag zo'n test, 1 dag herstel beetje uitrijden en 1 dag volle bak. Volgens mij bouw je dan echt als een gek conditie op.
pi_98813758
Hij kan toch ook gewoon zelf trainen? Die test zal best geld kosten. Komt nog eens bij dat Dekker echt niet de enige klant van die dokter is. Hij kan zonder zo'n test ook gewoon conditie opbouwen. Het is natuurlijk nonsense om te gaan mokken dat je geen conditie op kan bouwen als je niet koerst.
pi_98814401
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:14 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wat ik gister in bed bedacht: waarom deed hij niet om de dag zo'n test, 1 dag herstel beetje uitrijden en 1 dag volle bak. Volgens mij bouw je dan echt als een gek conditie op.
Daar heb je niks aan om een jaar voor einde schorsing top te zijn. Je moet wel trainen, maar een schorsing kan en moet je ook gebruiken om je lichaam te sparen. Het heeft voor- en nadelen.
pi_98814426
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hij kan toch ook gewoon zelf trainen? Die test zal best geld kosten. Komt nog eens bij dat Dekker echt niet de enige klant van die dokter is. Hij kan zonder zo'n test ook gewoon conditie opbouwen. Het is natuurlijk nonsense om te gaan mokken dat je geen conditie op kan bouwen als je niet koerst.
Je kan wel conditie opbouwen als je niet koerst, alleen wedstrijdhardheid krijg je er niet mee.
pi_98814449
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:14 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Conditie voor een uurtje, een wedstrijd duurt 6 uur.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_98814612
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:49 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Je kan wel conditie opbouwen als je niet koerst, alleen wedstrijdhardheid krijg je er niet mee.
Maar hij (of die pipo die om hem heenloopt) zit te zeuren dat de andere die getest zijn wel koersen. Heeft geen fuck met conditie te maken.
pi_98814720
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Maar hij (of die pipo die om hem heenloopt) zit te zeuren dat de andere die getest zijn wel koersen. Heeft geen fuck met conditie te maken.
Dat was een trainingskamp na een seizoen, dan zijn renners op hun slechtst. Maar ze hebben wel een seizoen in de benen maar ook 2 maanden rust gehad. Dekker heeft een half jaar niet gefietst en moet zonder wedstrijden in vorm raken. Als je zelf niet wielrent begrijp je wellicht niet wat wedstrijdhardheid betekent.
pi_98814886
Het vermogen om door te bijten?
Ik snap ook wel dat het makkelijker is om door pijn / vermoeidheid heen te gaan als er mensen om je heen rijden. Die andere die getest waren moesten ook gewoon alleen rijden en hadden dus ook geen steun.
Bovendien geef je zelf aan dat de anderen op hun slechtst waren. Dan lijkt het me dat hij daar bij moet aanhaken. Die dokter zegt toch ook gewoon dat je hier mee niet bij ploegen aan kan komen?
Ze moedigen hem op een gegeven moment ook aan met:" Kom op Thomas, op karakter." Toen dacht ik dus:"Dat is nou juist het probleem."
pi_98816040
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:50 schreef marcodej het volgende:

[..]

Conditie voor een uurtje, een wedstrijd duurt 6 uur.
Kan hij mooi gaan veldrijden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:29:56 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98816056
Hij zat vanmiddag bij Tijd voor Twee op radio2 zijn nieuwe boekje te promoten met ongeveer hetzelfde verontwaardigde toontje als in de documentaire. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_98817766
Hij gaat het nog zwaar krijgen om terug te komen denk ik. Het luxe leventje bevalt hem uistekend.
pi_98824833
Ja, dat luxe-leventje is wel heel luxe.. 2 jaar schorsing en nu die docu + boek, allemaal om z'n Porsche en z'n huizen maar te houden zeker.

:Y :X
Acid burns your mind
You will never find
Only darkness inside
Turn, turn off your mind
pi_98838652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:42 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Ja, dat luxe-leventje is wel heel luxe.. 2 jaar schorsing en nu die docu + boek, allemaal om z'n Porsche en z'n huizen maar te houden zeker.

:Y :X
Zo duur is die Porsche ook niet als je er jaren mee rijdt. Je hebt ook mensen die kopen om de twee jaar een volgeladen Audi A6. Maar ja veel mensen zien niet dat dat duur is.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:01:50 #16
3185 Adelante
To let it go now
pi_98841137
Thomas Dekker topics in een reeks.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_98850370
Mooie docu.

Het gevoel dat overblijft is dat Thomas een keer een schop onder zijn kont vanuit zijn eigen omgeving zou moeten krijgen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:28:33 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98866362
Deze gast gaat het nooit redden gezien zijn levensstijl waarin als vroeger vanzelf ging en alles hem aan kwam waaien. Houdt er nu een veel te luxe levensstijl op na om ooit nog in de top mee te draaien. Wilde ooit te snel van jonge knecht naar patron van de ploeg toegroeien en greep toen naar Epo. Dat tekent dus zijn mentaliteit. erg jammer, maar helaas weer een super talent dat verloren gaat.

En Dekker veldrijden ...... die koopt al een paar nieuwe witte schoenen na een regenbuitje.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_98925523
Thomas heeft een nieuwe fiets :D

zaterdag 2 juli 2011 @ 00:55:17 #20
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_98937064
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:02 schreef kikoooooo het volgende:
Thomas heeft een nieuwe fiets :D

[ afbeelding ]
Heeft hij die getweet of zo? Wat is zijn twitter eigenlijk?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:13:35 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98961511
Mooie fiets, maar wel heel erg bling bling. Toont een beetje wat een luxe paard hij eigenlijk is. Afijn we zullen het op 6 juli wel zien......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:35:08 #23
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_98964278
Idd veel bling bling maar het gaat uiteindelijk toch om de prestaties. Ik heb wel een beetje een dubbel gevoel bij hem. Aan de ene kant gun ik het hem wel maar aan de andere kant is die ook verrekte zelf ingenomen.
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_98972918
Die fiets is geregeld door Math Salden. Ik hou er niet van maar vind het niet protserige dan en doorsnee fiets tegenwoordig.
pi_98977049
Wat een haters hier, T. Dekker stond bekend als een enorm trainingsbeest. Bij profwielrenners komt niet alles aanwaaien....
- verwijderd door admin -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')