Nee, tot er een positieve staal is, moet je er van uitgaan dat hij toen niet gebruikte. Ik mag jou ook geen inbreker noemen totdat ik je betrap met een breekijzer in de hand en de juwelen van m'n vrouw in je broekzak.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:14 schreef RiftNL het volgende:
[..]
True maar hij gebruikte dus ook tijdens de Lotto tijd.
Geen onzin verkondigen...quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:11 schreef forzaudinese het volgende:
Van den Broeck heb ik nooit geloofwaardig gevonden opeens stond hij vorig jaar bij de absolute wereld top als klassement renner en berg topper.Uci houdt hem ook niet voor niks in de gaten!( zie uitgelekte verdachte lijst)
gho, momenteel nog niet echt. Voorlopig is de enige link dat hij ex-renner is en dat hij met het tourbusje rondrijdt, maar er moet nog wel wat bijkomen voor je echt specifieke renners mag gaan beschuldigen. Het zijn ook niet altijd de beste renners die het eerst pakken (zie bvb lotz).quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:14 schreef BusterPosey het volgende:
Kan me toch wel voorstellen dat het voor VDB2 en Gilbert een beetje heet onder de voeten zal worden door dit verhaal.
BMC (Cadel Evans). Enige link met Gilbert is dat ze beiden voor OLO hebben gereden gedurende hun carriere. Gilbert zelf zat niet eens bij Lotto toen Vansevenant daar reed.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:14 schreef BusterPosey het volgende:
Kan me toch wel voorstellen dat het voor VDB2 en Gilbert een beetje heet onder de voeten zal worden door dit verhaal.
Heeft Vansevenant ook nog banden met andere teams overigens?
Dus nu ben je al verdacht als je een beetje chagrijnig op een journalist reageert.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:34 schreef forzaudinese het volgende:
VDB voelt een enorme druk om te presteren in de tour omdat hij de enigste Belg is die wat kan presteren in de Tour voor het klassement.Zag je hoe hij vorig jaar reageerde op een jounalist aan de finish die hem gewoon wat wou vragen...die jongen voelt de druk enorm.Zou me niks verbazen als hij naar verboden middelen grijpt.
Waarom zet de UCI hem zo hoog op de verdachte lijst???Dat doen ze niet zomaar lijkt me...
Ja, en dat garandeert dus niet dat iemand lekker voor de camera kletst. kan hier niet naar het filmpje kijken, maar het zegt alleen wat als hij in vergelijking met anders, heel raar reageert. Als je snapt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:42 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zie op dat filmpje een hele zenuwachtige man, niet in de camera kijkend, niet naar de interviewer kijkend. Terwijl hij tijdens zijn profcarriere ongetwijfeld mediatraining heeft gehad.
Schapen....doet me denken aan Eddy Planckaert.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als je al die excuses ook leest.. Je zou je toch kapot schamen als wielrenner?
Toen ik 6 jaar was en iets stouts had gedaan, zei ik wel eens dat de schapen in het weitje achter ons huis het hadden gedaan. Het gemiddelde excuus van een profwielrenner zit qua geloofwaardigheid daar nog een paar niveau's onder. Zielig gewoon.
We doen veel te moeilijk tegenwoordig.quote:In 1990 was hij weer terug bij Post en hij won verrassend Parijs-Roubaix. Hij verklaarde na afloop doodleuk dat hij zich had laten injecteren met cellen van schapenbloed en dat was een van de eerste vormen van bloeddoping in de wielersport. Maar daar werd toen nog niet op gecontroleerd, laat staan moeilijk over gedaan en Planckaert staat nog steeds op de erelijst van de Hel van het Noorden.
Jaja, het circus is weer begonnen...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:02 schreef forzaudinese het volgende:
Morgen zullen de Franse Kranten ook wel uit pakken zeker??1 dag voor de ploegpresentatie
Doping maakt geen super athleten daar moet je ook nog wat talent voor hebben, en geluk ook.quote:
Geluk - ook in de zin dat je goed op die doping reageert. Is voor iedereen verschillend.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:11 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Doping maakt geen super athleten daar moet je ook nog wat talent voor hebben, en geluk ook.
Het hele peleton voldoet aan die criteria, jammer genoeg lijkt het de laatste jaren erop dat degene die er dan nog net boven uitsteekt aan de doping zat. Hopelijk is dit bij Gilbert niet het geval.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Talent dat je koersinzicht hebt, in een peloton mee kan draaien.
Geluk dat je niet vol op je bek ga met je lijf vol of leeg van doping.
Dan werkt de doping ja, wat heb je eraan als je niet in een groep kunt fietsen, geen koersinzicht hebt, of een poot breekt?
talent maakt óók geen super-athleten (Wet van Eddy Boumans)´..quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:11 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Doping maakt geen super athleten daar moet je ook nog wat talent voor hebben, en geluk ook.
Want?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Het net rond Gilbert en VDB lijkt zich te sluiten...
Gilbert heeft volgens jullie dus al gewonnenquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou het zeer arrogant spelen en Gilbert met veel vertoon zijn zege op de Mont des Alouettes aan Vansevenant laten opdragen.
Ja, wij Belgen hebben met zijn allen afgesproken dat ik namens iedereen mag spreken, kwestie van het jou wat gemakkelijker te maken om te veralgemenen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gilbert heeft volgens jullie dus al gewonnen
Nicequote:Op woensdag 29 juni 2011 19:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, wij Belgen hebben met zijn allen afgesproken dat ik namens iedereen mag spreken, kwestie van het jou wat gemakkelijker te maken om te veralgemenen.
Als renner was hij natuurlijk al meesterknecht en was hij gewend zichzelf op te offeren voor het grotere teambelang...quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:34 schreef Ferdii het volgende:
hij is gewoon de zondebok voor een aantal renners, ga daar maar van uit.
Inderdaad om vanuit zijn underdog positie als gids voor vips het handeltje te runnenquote:Op woensdag 29 juni 2011 21:36 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Als renner was hij natuurlijk al meesterknecht en was hij gewend zichzelf op te offeren voor het grotere teambelang...
Heerlijk, complottheoriën verder voeden
dan ben je vast de enige die vlamingen en walen op een lijn krijgtquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, wij Belgen hebben met zijn allen afgesproken dat ik namens iedereen mag spreken, kwestie van het jou wat gemakkelijker te maken om te veralgemenen.
Ah , voor eigen gebruik natuurlijk. Dan is daarmee ook de zaak van de baan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 07:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Het volgende schandaal...
http://www.hln.be/hln/nl/(...)5-dosissen-epo.dhtml
"Een Belgische gelegenheidsverzorger bij het BMC-wielerteam van Cadel Evans en Greg Van Aveermaet zit sinds maandag in de cel. De dertiger uit Zonnebeke bekende dat hij een grote dosis epo het land in probeerde smokkelen. Het spul was "voor eigen gebruik" met als doel zijn sputterende wielercarrière nieuw leven in te blazen, zo melden de Coreliokranten."
Je zal je nog verbazen wat er nog aan klassieke epo doorheen gaat, als jij niet wekelijks getest wordt dan kun je nog epo doen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 07:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ah , voor eigen gebruik natuurlijk. Dan is daarmee ook de zaak van de baan.
Wel benieuwd om wat voor EPO het gaat. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze in het profpeloton nog de klassieke epo zouden gaan gebruiken. Wat mij hier wel plausibeler lijkt is dat die kwast het amateur-peloton zit te bevoorraden ...
Nou winnaars mentaliteit hangt er vanaf hoe ver je komt met die doping plaats 1,2 of 3 dan ja maar als je van plaats 20 naar 6 gaat, tjsa.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
talent maakt óók geen super-athleten (Wet van Eddy Boumans)´..
punt is gewoon dat een super-athleet het totaalpakket moet hebben, én talent, én keihard trainen, de juiste mentaliteit én daarnaast een goede Soigneur die hem op de belangrijke momenten en zonder te overdrijven de belangrijke en modernste middeltjes toesteekt...
doping kan en zal hierbij het verschil uitmaken of een renner bv op 97-98% blijft zitten of de 100 of zelfs 101-102% haalt..
Overigens kun je al afvragen of een weigering van sporter voor die 2-3% extra géén doping te nemen, niet ook een falen van mentaliteit is.. een sporter die dat kiest en het risico neemt net een paar procentjes tekort te komen op het moment supréme is toch uiteindelijk geen 'winnaar' en mist die winnaars-mentaliteit...
Om de vips de ultieme Tour belevenis te geven!quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:37 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Inderdaad om vanuit zijn underdog positie als gids voor vips het handeltje te runnen
Astarloza werd in de Tour van 2009 betrapt op eerste generatie EPO.quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:36 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Je zal je nog verbazen wat er nog aan klassieke epo doorheen gaat, als jij niet wekelijks getest wordt dan kun je nog epo doen.
en precies dàt is dus géén winnaarsmentaliteit... iemand die dat 'niet interessant genoeg' vind om wat extra te doen, zal snel zn prestatieplafond bereiken en nooit verderkomen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou winnaars mentaliteit hangt er vanaf hoe ver je komt met die doping plaats 1,2 of 3 dan ja maar als je van plaats 20 naar 6 gaat, tjsa.
Ik vind het hele peleton verdachtquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dus nu ben je al verdacht als je een beetje chagrijnig op een journalist reageert.Kom op.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens Matschinger (de dope leverancier van Kohl) in de docu Levy gisteren, kan je nog gerust 1e generatie epo in kleine dosis gebruiken zonder gepakt te worden. Kohl was ruim 100x getest en 1x gepaktquote:Op donderdag 30 juni 2011 08:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Astarloza werd in de Tour van 2009 betrapt op eerste generatie EPO.
quote:Martin Verkerk twijfelt aan verhaal Landis
Een te hoge waarde testosteron door alcoholconsumptie? Kom bij de revaliderende tennisser Martin Verkerk niet aan met die flauwekul. De Alphenaar vindt het verhaal van Floyd Landis, de betrapte Amerikaanse Tourwinnaar wiens contra-expertise afgelopen weekeinde ook al verkeerd uitpakte, op z’n minst ongeloofwaardig.
“Floyd Landis had het over twee biertjes en vier whisky. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er waarschijnlijk helemaal niks van klopt. Ik was een keertje lekker doorgezakt, in de tijd dat ik het tennis na mijn schouderoperatie niet meer zag zitten. Ik had tig wodka-cola gedronken en een doos van die Flügeltjes. De volgende ochtend ging de telefoon, was het zo’n Nederlandse knakker van de dopingcontrole. Ik dacht: shit, heb ik weer. Maar, wat denk je, toen ik de uitslag binnenkreeg? Nul, niks. Dus die Landis met zijn vier whisky…”
SOWIESO vERKERKquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:48 schreef Reya het volgende:
Dat verhaal van Landis doet me terugdenken aan deze reactie:
[..]
quote:Zoektocht naar ‘Rode-Lantaarndrug’ in volle gang
Vansevenant nog steeds niet betrapt
Ex-wielrenner Wim Vansevenant is nog steeds niet betrapt op het gebruik van verdovende middelen. Een groot probleem voor de wielrenners die in de voetsporen van de eeuwige winnaar van de Rode Lantaarn in de Tour de France willen treden. Op welk middel reed de laconieke Belg jarenlang op zijn gemak de Tour uit?
De tijd begint te dringen voor renners als Sven Krauss, Brett Daniel Lancaster en Addy Engels. Over twee weken begint de Tour, en nog steeds is het geheim van Vansevenant niet bekend. Ploegarts Guido Achterberg van de debuterende ploeg Skil-Shimano, waarvan veel renners in de race zijn voor de Rode Lantaarn, heeft nog hoop: “Wim gebruikte vermoedelijk niet zozeer stimulerende middelen, maar juist verdovende middelen. Je gaat er niet harder door fietsen, maar je voelt de pijn niet meer. Het houdt je sterk genoeg om in je eigen tempo een etappe te koersen. Dat is precies wat onze renners nodig hebben om de Tour te voltooien en toch genoeg kracht over te houden om verder een goed seizoen te draaien.”
Hoe ze achter het geheim van ‘Sevie’ gaan komen is voor de meeste renners nog een raadsel, maar wie het vindt heeft goud in handen. Dat weet ook Addy Engels, die al enkele vruchteloze pogingen ondernam. Zo ging hij langs bij de huisarts waar Vansevenant al sinds zijn geboorte komt. De spreekwoordelijke Belgische gastvrijheid lijkt in Eernegem niet te bestaan; dokter Vandendicke smijt de deur dicht voor iedere onbekende. Een zoektocht door Vansevenants vuilnis leverde al even weinig resultaat op.
De potentiële opvolgers van Vansevenant denken overigens dat de Rode Lantaarn in 2009 geen troostprijs is, maar juist het uitgangspunt voor een uitstekende eindklassering. Wielerunie UCI jaagt op middelen waar je snéller van gaat fietsen, niet het Wimwondermiddel om in leven te blijven. Volgens dopingzondaar Bernard Kohl gebruikt maar liefst 90 procent van de renners vooral stimulerende middelen. Tegelijk worden de controlemechanismen steeds geavanceerder. “Als de UCI dit jaar eindelijk goed werk levert is het dus met de lanterne rouge mogelijk om een top-20 klassering te rijden, en geen hond die je controleert,” aldus een optimistische Addy Engels.
Vind het nogal slechte argumenten. Bij georganiseerd dopinggebruik denk ik bijvoorbeeld juist aan grote hoeveelheden die al in bezit zijn, niet dat er vlak voor de Tour nog flink besteld moet worden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:12 schreef SuikerVuist het volgende:
Volgens dopingexpert Jean-Pierre de Mondenard zijn er verschillende elementen in het Vansevenant verhaal die kunnen wijzen op georganiseerd dopinggebruik binnen een team.
« Avec ce genre de coureurs éduqués de longue date – il a été mis hors course en 1997 aux 3-Jours de La Panne pour un hématocrite de 51,8 contre les 50 autorisés – on a du mal à croire qu’il n’a pas trouvé ce qu’il cherchait. Il a sans doute été séduit par les effets qu’on lui présentait. Quant à vouloir accompagner son fils, à 450 dollars l’ampoule, ça fait cher la balade. » Selon lui, « plusieurs éléments indiquent que c’est pour une pratique dopante à l’échelle d’une équipe : les quantités importantes, la sophistication du produit, le fait qu’il soit sans doute indécelable… et la commande faite juste avant le Tour. »
http://www.lesoir.be/spor(...)hez-lotto-848396.php
Genoeg om Gilbert door de eerste week van de Tour te loodsen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee hoeveel je nodig hebt, maar zo'n doos als hierboven heeft hij besteld, eentje met 6 van die flesjes in.
Ik hoop niet dat iemand dat als een soort Yakult achter over slaat elke ochtend.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee hoeveel je nodig hebt, maar zo'n doos als hierboven heeft hij besteld, eentje met 6 van die flesjes in.
Mee eens, in de zin dat hij geen sterke argumenten aandraagt dat het in dit geval om georganiseerd dopinggebruik zou gaan.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vind het nogal slechte argumenten. Bij georganiseerd dopinggebruik denk ik bijvoorbeeld juist aan grote hoeveelheden die al in bezit zijn, niet dat er vlak voor de Tour nog flink besteld moet worden.
Hij heeft naar eigen zeggen 2 keer zo'n doos besteld, dacht ik. Eerste keer gaf geen problemen. Hoe dan ook, het gerecht zal hem niet voor niets in staat van verdenking van handel in dopingproducten hebben gesteld.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ afbeelding ]
Vreemd dat ze bij QS langskomen, als er een team is waar ik weinig verdachte prestaties zie dan is het dat welquote:
Misschien is er wel een tip binnengekomen , of willen ze Chavanel treffen ofzo ...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:13 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Vreemd dat ze bij QS langskomen, als er een team is waar ik weinig verdachte prestaties zie dan is het dat wel
Misschien een TdF official thuis uitgegleden over zijn nieuwe vloerquote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:13 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Vreemd dat ze bij QS langskomen, als er een team is waar ik weinig verdachte prestaties zie dan is het dat wel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |