abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98855417
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 07:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ah , voor eigen gebruik natuurlijk. Dan is daarmee ook de zaak van de baan.

Wel benieuwd om wat voor EPO het gaat. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze in het profpeloton nog de klassieke epo zouden gaan gebruiken. Wat mij hier wel plausibeler lijkt is dat die kwast het amateur-peloton zit te bevoorraden ...
Je zal je nog verbazen wat er nog aan klassieke epo doorheen gaat, als jij niet wekelijks getest wordt dan kun je nog epo doen.
Haters gonna hate.
pi_98855429
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

talent maakt óók geen super-athleten (Wet van Eddy Boumans)´..

punt is gewoon dat een super-athleet het totaalpakket moet hebben, én talent, én keihard trainen, de juiste mentaliteit én daarnaast een goede Soigneur die hem op de belangrijke momenten en zonder te overdrijven de belangrijke en modernste middeltjes toesteekt...

doping kan en zal hierbij het verschil uitmaken of een renner bv op 97-98% blijft zitten of de 100 of zelfs 101-102% haalt..

Overigens kun je al afvragen of een weigering van sporter voor die 2-3% extra géén doping te nemen, niet ook een falen van mentaliteit is.. een sporter die dat kiest en het risico neemt net een paar procentjes tekort te komen op het moment supréme is toch uiteindelijk geen 'winnaar' en mist die winnaars-mentaliteit...
Nou winnaars mentaliteit hangt er vanaf hoe ver je komt met die doping plaats 1,2 of 3 dan ja maar als je van plaats 20 naar 6 gaat, tjsa.
Haters gonna hate.
pi_98855456
Jongens toch
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_98855570
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:37 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Inderdaad om vanuit zijn underdog positie als gids voor vips het handeltje te runnen :P
Om de vips de ultieme Tour belevenis te geven!
pi_98855683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:36 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Je zal je nog verbazen wat er nog aan klassieke epo doorheen gaat, als jij niet wekelijks getest wordt dan kun je nog epo doen.
Astarloza werd in de Tour van 2009 betrapt op eerste generatie EPO.
pi_98855908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:37 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Nou winnaars mentaliteit hangt er vanaf hoe ver je komt met die doping plaats 1,2 of 3 dan ja maar als je van plaats 20 naar 6 gaat, tjsa.
en precies dàt is dus géén winnaarsmentaliteit... iemand die dat 'niet interessant genoeg' vind om wat extra te doen, zal snel zn prestatieplafond bereiken en nooit verderkomen.

juist de échte 'winnaar' zal _alles_ doen om een paar plekken hoger te komen, óók om ipv de 20e plaats opeens tien plaatsen hoger te komen; Nét zolang, tot hij wél op het podium komt, enkel _is_ dat nu eenmaal ook een lange weg die je moet gaan zònder dat je easy-does-it zo eventjes direkt al met stip op één binnenkomt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:36:59 #132
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_98856403
Belgische oud-renner die Sven S heet is kennelijk betrapt met een lading epo bij de grens...part time verzorger van BMC. Het spul was uiteraard voor eigen gebruik O-) O-) O-)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:37:11 #133
11102 knep
Mountainfreak
pi_98856412
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:36 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dus nu ben je al verdacht als je een beetje chagrijnig op een journalist reageert. _O- Kom op.
Ik vind het hele peleton verdacht :Y). Afgezien van een paar prutsers :).
Doping is zo'n wezenlijk onderdeel van de wielersport dat ik me niet kan voorstellen dat er niet meer gepakt wordt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:40:44 #134
11102 knep
Mountainfreak
pi_98856490
quote:
17s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:36 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, wij Belgen hebben met zijn allen afgesproken dat ik namens iedereen mag spreken, kwestie van het jou wat gemakkelijker te maken om te veralgemenen.
_O-
pi_98856614
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:56 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Astarloza werd in de Tour van 2009 betrapt op eerste generatie EPO.
Volgens Matschinger (de dope leverancier van Kohl) in de docu Levy gisteren, kan je nog gerust 1e generatie epo in kleine dosis gebruiken zonder gepakt te worden. Kohl was ruim 100x getest en 1x gepakt :').
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:48:44 #136
66825 Reya
Fier Wallon
pi_98856648
Dat verhaal van Landis doet me terugdenken aan deze reactie:

quote:
Martin Verkerk twijfelt aan verhaal Landis

Een te hoge waarde testosteron door alcoholconsumptie? Kom bij de revaliderende tennisser Martin Verkerk niet aan met die flauwekul. De Alphenaar vindt het verhaal van Floyd Landis, de betrapte Amerikaanse Tourwinnaar wiens contra-expertise afgelopen weekeinde ook al verkeerd uitpakte, op z’n minst ongeloofwaardig.

“Floyd Landis had het over twee biertjes en vier whisky. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er waarschijnlijk helemaal niks van klopt. Ik was een keertje lekker doorgezakt, in de tijd dat ik het tennis na mijn schouderoperatie niet meer zag zitten. Ik had tig wodka-cola gedronken en een doos van die Flügeltjes. De volgende ochtend ging de telefoon, was het zo’n Nederlandse knakker van de dopingcontrole. Ik dacht: shit, heb ik weer. Maar, wat denk je, toen ik de uitslag binnenkreeg? Nul, niks. Dus die Landis met zijn vier whisky…”
pi_98908776
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:48 schreef Reya het volgende:
Dat verhaal van Landis doet me terugdenken aan deze reactie:

[..]

SOWIESO vERKERK w/ _O_ _O_
pi_98920313
Uit 2009:

quote:
Zoektocht naar ‘Rode-Lantaarndrug’ in volle gang
Vansevenant nog steeds niet betrapt

Ex-wielrenner Wim Vansevenant is nog steeds niet betrapt op het gebruik van verdovende middelen. Een groot probleem voor de wielrenners die in de voetsporen van de eeuwige winnaar van de Rode Lantaarn in de Tour de France willen treden. Op welk middel reed de laconieke Belg jarenlang op zijn gemak de Tour uit?

De tijd begint te dringen voor renners als Sven Krauss, Brett Daniel Lancaster en Addy Engels. Over twee weken begint de Tour, en nog steeds is het geheim van Vansevenant niet bekend. Ploegarts Guido Achterberg van de debuterende ploeg Skil-Shimano, waarvan veel renners in de race zijn voor de Rode Lantaarn, heeft nog hoop: “Wim gebruikte vermoedelijk niet zozeer stimulerende middelen, maar juist verdovende middelen. Je gaat er niet harder door fietsen, maar je voelt de pijn niet meer. Het houdt je sterk genoeg om in je eigen tempo een etappe te koersen. Dat is precies wat onze renners nodig hebben om de Tour te voltooien en toch genoeg kracht over te houden om verder een goed seizoen te draaien.”

Hoe ze achter het geheim van ‘Sevie’ gaan komen is voor de meeste renners nog een raadsel, maar wie het vindt heeft goud in handen. Dat weet ook Addy Engels, die al enkele vruchteloze pogingen ondernam. Zo ging hij langs bij de huisarts waar Vansevenant al sinds zijn geboorte komt. De spreekwoordelijke Belgische gastvrijheid lijkt in Eernegem niet te bestaan; dokter Vandendicke smijt de deur dicht voor iedere onbekende. Een zoektocht door Vansevenants vuilnis leverde al even weinig resultaat op.

De potentiële opvolgers van Vansevenant denken overigens dat de Rode Lantaarn in 2009 geen troostprijs is, maar juist het uitgangspunt voor een uitstekende eindklassering. Wielerunie UCI jaagt op middelen waar je snéller van gaat fietsen, niet het Wimwondermiddel om in leven te blijven. Volgens dopingzondaar Bernard Kohl gebruikt maar liefst 90 procent van de renners vooral stimulerende middelen. Tegelijk worden de controlemechanismen steeds geavanceerder. “Als de UCI dit jaar eindelijk goed werk levert is het dus met de lanterne rouge mogelijk om een top-20 klassering te rijden, en geen hond die je controleert,” aldus een optimistische Addy Engels.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:12:53 #139
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_98920648
Volgens dopingexpert Jean-Pierre de Mondenard zijn er verschillende elementen in het Vansevenant verhaal die kunnen wijzen op georganiseerd dopinggebruik binnen een team.

« Avec ce genre de coureurs éduqués de longue date – il a été mis hors course en 1997 aux 3-Jours de La Panne pour un hématocrite de 51,8 contre les 50 autorisés – on a du mal à croire qu’il n’a pas trouvé ce qu’il cherchait. Il a sans doute été séduit par les effets qu’on lui présentait. Quant à vouloir accompagner son fils, à 450 dollars l’ampoule, ça fait cher la balade. » Selon lui, « plusieurs éléments indiquent que c’est pour une pratique dopante à l’échelle d’une équipe : les quantités importantes, la sophistication du produit, le fait qu’il soit sans doute indécelable… et la commande faite juste avant le Tour. »

http://www.lesoir.be/spor(...)hez-lotto-848396.php
pi_98920887
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:12 schreef SuikerVuist het volgende:
Volgens dopingexpert Jean-Pierre de Mondenard zijn er verschillende elementen in het Vansevenant verhaal die kunnen wijzen op georganiseerd dopinggebruik binnen een team.

« Avec ce genre de coureurs éduqués de longue date – il a été mis hors course en 1997 aux 3-Jours de La Panne pour un hématocrite de 51,8 contre les 50 autorisés – on a du mal à croire qu’il n’a pas trouvé ce qu’il cherchait. Il a sans doute été séduit par les effets qu’on lui présentait. Quant à vouloir accompagner son fils, à 450 dollars l’ampoule, ça fait cher la balade. » Selon lui, « plusieurs éléments indiquent que c’est pour une pratique dopante à l’échelle d’une équipe : les quantités importantes, la sophistication du produit, le fait qu’il soit sans doute indécelable… et la commande faite juste avant le Tour. »

http://www.lesoir.be/spor(...)hez-lotto-848396.php
Vind het nogal slechte argumenten. Bij georganiseerd dopinggebruik denk ik bijvoorbeeld juist aan grote hoeveelheden die al in bezit zijn, niet dat er vlak voor de Tour nog flink besteld moet worden.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:24:03 #141
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98921197

Geen idee hoeveel je nodig hebt, maar zo'n doos als hierboven heeft hij besteld, eentje met 6 van die flesjes in.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:26:15 #142
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_98921300
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ afbeelding ]

Geen idee hoeveel je nodig hebt, maar zo'n doos als hierboven heeft hij besteld, eentje met 6 van die flesjes in.
Genoeg om Gilbert door de eerste week van de Tour te loodsen.
pi_98921444
quote:
[ afbeelding ]

Ik hoop niet dat iemand dat als een soort Yakult achter over slaat elke ochtend. :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:21:16 #144
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_98923848
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vind het nogal slechte argumenten. Bij georganiseerd dopinggebruik denk ik bijvoorbeeld juist aan grote hoeveelheden die al in bezit zijn, niet dat er vlak voor de Tour nog flink besteld moet worden.
Mee eens, in de zin dat hij geen sterke argumenten aandraagt dat het in dit geval om georganiseerd dopinggebruik zou gaan.

Dat het op zich een prima dopingproduct voor duursporters zou kunnen zijn, waar in het wielrennen nog niet op getest wordt, vind ik wel interessant.

quote:
[ afbeelding ]

Hij heeft naar eigen zeggen 2 keer zo'n doos besteld, dacht ik. Eerste keer gaf geen problemen. Hoe dan ook, het gerecht zal hem niet voor niets in staat van verdenking van handel in dopingproducten hebben gesteld.

Althans, dat begreep ik uit de berichtgeving.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:03:24 #145
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_98925570
Quick Step-bus in beslag genomen door Franse gendarmes

De autobus van Quick Step is vrijdag in beslag genomen door de Franse politie in Challans. De gendarmes vielen om 17u30 binnen in het hotel van Quick Step en brachten de teambus onder begeleiding van vier anonieme politiewagens naar de kazerne in La Roche-sur-Yon, 50 kilometer van het hotel. Daar werd de bus onderzocht.

Enkel ploegleider Wilfried Peeters en de buschauffeur werden naar La Roche-sur-Yon gevoerd. De renners bleven in het hotel. Volgens bronnen van het Franse persagentschap AFP zal de bus in de politiekazerne van La Roche-sur-Yon in het kader van een antidopingonderzoek grondig uitgekamd worden. De Franse justitie voert al de hele week een grootscheepse zoekactie naar verboden middelen.

Quick-Step verbleef aan de vooravond van de 98e Tour de France in Challans. Het team van Tom Boonen was na een persconferentie in Les Herbiers nog iets gaan eten. Toen de bus even later aan het hotel arriveerde werd ze tegengehouden door de Franse politie.

'Strijd tegen doping'

'Bedoeling is een grondige controle van het voertuig te doen in het kader van de strijd tegen de doping', zei de leiding van de gendarmerie in Parijs. De operatie werd gepiloteerd door de recherche van Angers en het Centraal Bureau voor de Strijd tegen Milieuvervuiling en de Volksgezondheid (Oclaesp) en zou in een vooronderzoek van het parket van Parijs kaderen.

'Weten van niets'

Alessandro Tegner reageerde alvast verrast tegenover onze journalisten ter plaatse. 'We weten enkel dat de politie de bus wil onderzoeken. Naar de exacte reden hebben we het raden. Voorlopig weten helemaal van niets,' verklaarde Tegner.

De Ronde van Frankrijk start zaterdag in de Vendée met een rit van Passage du Gois naar Mont des Alouettes.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:13:09 #146
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98925996
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
QS artikel
Vreemd dat ze bij QS langskomen, als er een team is waar ik weinig verdachte prestaties zie dan is het dat wel :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:21:07 #147
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_98926332
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:13 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Vreemd dat ze bij QS langskomen, als er een team is waar ik weinig verdachte prestaties zie dan is het dat wel :)
Misschien is er wel een tip binnengekomen , of willen ze Chavanel treffen ofzo ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:22:54 #148
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_98926395
In het andere topic staat dat de bus alweer vrijgegeven is, zonder "vangst"
pi_98926572
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:13 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Misschien een TdF official thuis uitgegleden over zijn nieuwe vloer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')