Somalië ligt toch geheel boven NAP?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zelfs een land als Zwitserland is al een beter voorbeeld dan Somalie.
In Somalie hebben kleine clubjes veel te veel macht, ook formeel. Er is oorlog, geen godsdienstvrijheid, piraterij, allemaal zaken die ingaan tegen het NAP.
Je meent het??quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:18 schreef GSbrder het volgende:
Goh, deze TT kan op alles slaan dat besproken wordt in de SC.
Zolang je ze nog kan voeren is er nog vrijheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Discussies over vrijheid moeten altijd gevoerd blijven worden.
Daarom moet je ze blijven voeren.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Zolang je ze nog kan voeren is er nog vrijheid.
Goeiequote:
Nou, moeten..quote:
quote:0 1-12,000
18 12,001-16,000
24 16,001-22,000
26 22,001-26,000
32 26,001-32,000
36 32,001-40,000
38 40,001-60,000
40 60,001-100,000
45 100,001 and over
Een land met een minarettenverbod bedoel je?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zelfs een land als Zwitserland is al een beter voorbeeld dan Somalie.
Heel leuk maar een centrale overheid ontbreekt precies wat je wilt. Dat dit in de praktijk niet het gewenste effect heeft, tja...quote:In Somalie hebben kleine clubjes veel te veel macht, ook formeel. Er is oorlog, geen godsdienstvrijheid, piraterij, allemaal zaken die ingaan tegen het NAP.
Tja, zolang 'jullie' niet verder komen dan theorietjes die niet praktisch toepasbaar zijn en daar heilig van overtuigd blijven dan kan ik weinig anders concluderen dan dat jullie een utopische droomwereld voor ogen hebben...quote:
En wat doet je denken dat het wel zou kunnen?quote:
Tja, daarover ging de discussie niet volgens mij.quote:Er zijn wel ontelbare voorbeelden van markten die vrijer zijn en betere, goedkopere producten leveren dan markten die strenger gereguleerd worden of waar meer belasting over geheven wordt.
Niet per definitie. Een land als Somalie zou bijvoorbeeld gebaat kunnen zijn bij een stabiele centrale overheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:
Maar het belangrijkste punt van B_A werd genegeerd: elk land dat een kleinere overheid kent, gaat er op vooruit ten opzichte van een grote overheid.
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijkerquote:
Zwitserland is het provinciestadje van Europa.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
Zwitserland een grote en actieve overheid?
Het heeft een kleinere en gedecentraliseerde overheid, een minarettenverbod is geen voorbeeld van een grote overheid, want er waren welgeteld 4 moskeeen met een minaret. Dit is eerder een voorbeeld van een in zichzelf gekeerd bergdorp dat een hekel heeft aan invloeden van buitenaf, zowel overheden als religies.
Niet heel veel kleiner dan de onze in elk geval. Ook een net, aangeharkt en geregeld landje.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
Zwitserland een grote en actieve overheid?
Dat soort verboden past dus wel prima in je NAP? Goh, het is een selectief laagje chroom, wie had dat nou gedacht...quote:Het heeft een kleinere en gedecentraliseerde overheid, een minarettenverbod is geen voorbeeld van een grote overheid, want er waren welgeteld 4 moskeeen met een minaret. Dit is eerder een voorbeeld van een in zichzelf gekeerd bergdorp dat een hekel heeft aan invloeden van buitenaf, zowel overheden als religies.
Ik ben eigenlijk nog best benieuwd hoe het daar allemaal af gaat lopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar gaat de sociaaldemocratische regering vast wat aan doen
Net als bijvoorbeeld Nederland of Oostenrijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Zwitserland is het provinciestadje van Europa.
Nee, dat soort verboden past niet in het NAP. Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:32 schreef du_ke het volgende:
Dat soort verboden past dus wel prima in je NAP? Goh, het is een selectief laagje chroom, wie had dat nou gedacht...
Oostenrijk is een bergdorp. Nederland is een havenstad.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Net als bijvoorbeeld Nederland of Oostenrijk.
Je geeft het aan als beter (of zelfs goed) voorbeeld toch?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat soort verboden past niet in het NAP. Waar zeg ik dat?
Maar allemaal, kneuterig en aangeharkt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Oostenrijk is een bergdorp. Nederland is een havenstad.
Een beter voorbeeld dan Somalie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je geeft het aan als beter (of zelfs goed) voorbeeld toch?
Ja, dat wel, zeker tegenwoordig.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar allemaal, kneuterig en aangeharkt.
jaja, heb je ook nog een goed voorbeeld beschikbaar? Of blijft het bij theoretisch gedroom?quote:
Ach liever enigszins kneuterig en aangeharkt dan burgeroorlogen denk ik dan maar weerquote:
Er ís een tussenweg. Al zien veel mensen dat niet in deze tijden van extremen en polarisatie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach liever enigszins kneuterig en aangeharkt dan burgeroorlogen denk ik dan maar weer
Vermoeiend jong ben je ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
jaja, heb je ook nog een goed voorbeeld beschikbaar? Of blijft het bij theoretisch gedroom?
Grappig want juist de economische theorieën die meer voor het individu pleiten gebruiken de praxeologie als wetenschappelijk middel, wat juist overeenkomt met de praktijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
jaja, heb je ook nog een goed voorbeeld beschikbaar? Of blijft het bij theoretisch gedroom?
Je zag de "enigszins" hoop ikquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Er ís een tussenweg. Al zien veel mensen dat niet in deze tijden van extremen en polarisatie.
Waar zit die tussenweg?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Er ís een tussenweg. Al zien veel mensen dat niet in deze tijden van extremen en polarisatie.
haha nou ben ik vermoeiend en niet de zogenaamd libertarische neuzelaarsquote:
Aha, vanwege de gigantische werkeloosheid?quote:Estland is een leuk voorbeeldje.
Jij vraagt voorbeelden. Kan je voorbeelden geven van een perfecte democratie?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
haha nou ben ik vermoeiend en niet de zogenaamd libertarische neuzelaars!?
Wat heeft werkeloosheid hiermee te maken?quote:Aha, vanwege de gigantische werkeloosheid?
CDA?quote:
Nee maar ik loop dan ook niet zo utopisch ergens achter aan. ik zet juist volop kanttekeningen bij dat soort theorie door te verwijzen naar de echte mensen wereld.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij vraagt voorbeelden. Kan je voorbeelden geven van een perfecte democratie?
Dat je vermoedelijk wat verouderde data gebruikt bij je adoratie van Estlandquote:[..]
Wat heeft werkeloosheid hiermee te maken?
Meer midden is vrij moeilijk te vinden in Nederland.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zijn rechtsaf geslagen as you know.
D66quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Meer midden is vrij moeilijk te vinden in Nederland.
D66. En PvdA ook nog wel steeds, al mogen ze nog wel iets opschuiven imho.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Meer midden is vrij moeilijk te vinden in Nederland.
Jij loopt utopisch achter de democratie aan, want het is, in jouw ogen, nog de beste vorm die er bestaat. Verwijzingen naar de echte mensen wereld gaan mank omdat daar geen correcte vorm wordt gevonden van een vrije markt economie. Dit blijft overigens het ontwijken van mijn vraag; geef eens jouw ideale democratische land.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar ik loop dan ook niet zo utopisch ergens achter aan. ik zet juist volop kanttekeningen bij dat soort theorie door te verwijzen naar de echte mensen wereld.
Ik adoreer Estland niet. Ik word gedwongen een praktijkvoorbeeld aan te halen.quote:Dat je vermoedelijk wat verouderde data gebruikt bij je adoratie van Estland.
De D66 is progressief. Of reken jij met slechts één as?quote:
None taken. Maar wie heeft het over ’’over geven’’ aan een economische systematiek?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:49 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt me wel leip om je volledig over te geven aan een economische systematiek die nooit in de praktijk is gebracht.
No offense, GS.
Ik zie je.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zit hier lekker onzichtbaar te wezen
Niet op alle gebieden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De D66 is progressief. Of reken jij met slechts één as?
Nah goed, jij bent warm voorstander van een vrije markt die op dit moment niet bestaat. Je wilt het liberalisme meenemen naar onbekend terrein. Op papier klinkt een geheel vrije markt zonder enige vorm van interventie misschien aardig, maar het is nog onbeproefd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
None taken. Maar wie heeft het over ’’over geven’’ aan een economische systematiek?
Dat kan je later altijd nog doen als je groot bentquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:51 schreef Friek_ het volgende:
Mooi dat het morgen afgelopen is met die hitte, anders zou ik nog een dag rondslenteren en onnodig veel bier consumeren.
Het CDA is ook niet rechts op alle gebieden.quote:
Dat is correct. En er is een verschil tussen een bepaald utopie of ideaalbeeld van een ideale samenleving - dat vereist namelijk ook een ideaal type mens - en een politieke overtuiging die hoopt de huidige maatschappij liberaler en vrijer te maken, de huidige tekortkomingen van mens en maatschappij in acht nemende.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nah goed, jij bent warm voorstander van een vrije markt die op dit moment niet bestaat. Je wilt het liberalisme meenemen naar onbekend terrein. Op papier klinkt een geheel vrije markt zonder enige vorm van interventiemisschien aardig, maar het is nog onbeproefd.
Het CDA onder Balkenende misschien nog wel, het huidige echt niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het CDA is ook niet rechts op alle gebieden.
Sterker nog; ik acht het CDA dichter op de horizontale as bij het absolute midden dan D66 op de verticale as staat bij de oorsprong.
Het D66 onder Pechtold is ook een anti-partij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Het CDA onder Balkenende misschien nog wel, het huidige echt niet.
Er is nog hoop voor KV en zijn weddenschapquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef Friek_ het volgende:
PVV dreigt gedoogsteun te heroverwegen
Oei oei, het debiele hondje begint te blaffen.
Erik! Erik!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef Friek_ het volgende:
Ik voel een fles Rum mijn kant op komenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Erik! Erik!
Ik voel een fles whiskey mijn kant op schuiven.
Ik ben in dat opzicht ook een dromer hoor, daar niet van. En dat wordt alleen maar erger naarmate ik meer boeken verslind.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is correct. En er is een verschil tussen een bepaald utopie of ideaalbeeld van een ideale samenleving - dat vereist namelijk ook een ideaal type mens - en een politieke overtuiging die hoopt de huidige maatschappij liberaler en vrijer te maken, de huidige tekortkomingen van mens en maatschappij in acht nemende.
Waarom dat?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voel een fles Rum mijn kant op komen
Whahahahahahahaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef Friek_ het volgende:
IK geloof er vooralsnog geen jota vanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Whahahahahahaha
Als de PVV het kabinet hierom laat vallen wil niemand ze zelfs nog als gedoogpartner
Maar ze zijn er dom genoeg voor, laat maar komen
Mooi toch. Ik schipper nog wel eens tussen ideologie en pragmatische politieke overwegingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben in dat opzicht ook een dromer hoor, daar niet van. En dat wordt alleen maar erger naarmate ik meer boeken verslind.
Nee.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
Als het kabinet valt moeten jullie mij een maandlang Keizer Koos noemen.
Aangezien ik een fles krijg zodra ik op #1 van de daglijsten kom.quote:
No f****** wayquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
Een dag misschien. Misschien ook niet.quote:
Nee hoor. Ik heb nu al zin in Rutte-IIquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
Leuk hoor; door deze Griekenland affaire krijgen we de volgende verkiezingen alleen maar meer PVV-stemmersquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
IK geloof er vooralsnog geen jota van![]()
Maar het zou wel leuk zijn
Ik loop er dus vanuit pragmatische overwegingen achter aan. Daar is niks utopisch aan lijkt me.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij loopt utopisch achter de democratie aan, want het is, in jouw ogen, nog de beste vorm die er bestaat.
Die gaan niet mank omdat ik van mening ben dat je moet kijken naar realistische ideeën. En daarbij verder moet kijken dan je utopische gedroom. Daarom verwijs ik naar de echte mensen wereld waar het niet zo simpel is allemaal.quote:Verwijzingen naar de echte mensen wereld gaan mank omdat daar geen correcte vorm wordt gevonden van een vrije markt economie.
ideaal is het nooit maar praktisch gezien verwijs ik naar de moderne westerse democratieën die we hier en in de omliggende landen vinden. Niks is perfect of ideaal.quote:Dit blijft overigens het ontwijken van mijn vraag; geef eens jouw ideale democratische land.
Vrijer maar het gaat er slechter. Is dat waar je heen wilt?quote:Ik adoreer Estland niet. Ik word gedwongen een praktijkvoorbeeld aan te halen.
Estland is vrijer dan Nederland. Vandaar.
Mooi toch?? Wil wel eens zien wat er dan gebeurtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Leuk hoor; door deze Griekenland affaire krijgen we de volgende verkiezingen alleen maar meer PVV-stemmers
Ze zijn progressief maar heel goed te plaatsen in het midden van het NL politieke landschap.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De D66 is progressief. Of reken jij met slechts één as?
Pragmatisme is beter voor je gemoedsrust.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooi toch. Ik schipper nog wel eens tussen ideologie en pragmatische politieke overwegingen.
Mwah.. slecht voor ons internationaal aanzienquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mooi toch?? Wil wel eens zien wat er dan gebeurt
Ok Keizer Koos, dat heb ik er graag voor overquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, de PVV zal het toch nooit doen. Zou echt de domste zet ooit zijn. Even een beetje schreeuwen, beetje schelden, zeggen dat je opkomt voor Henk en Ingrid en vervolgens weer doodleuk verder gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is nog hoop voor KV en zijn weddenschap
PaarsPlus.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb nu al zin in Rutte-II
Maar minder voor de discussies.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pragmatisme is beter voor je gemoedsrust.
40 zetels voor VVD en 35 voor D66quote:
Maar Henk en Ingrid zijn toch niet zo dom dat ze zich nooit achter hun oren gaan krabben?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:59 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ach, de PVV zal het toch nooit doen. Zou echt de domste zet ooit zijn. Even een beetje schreeuwen, beetje schelden, zeggen dat je opkomt voor Henk en Ingrid en vervolgens weer doodleuk verder gaan.
Je gaat het halen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Aangezien ik een fles krijg zodra ik op #1 van de daglijsten kom.
Slecht voor nog wel meer dingen.. Maar het lijkt me erg mooi dat dat dan (hopelijk) voor eens en altijd duidelijk wordtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mwah.. slecht voor ons internationaal aanzien
Geen flauw idee.quote:
Het wordt erg saai, inderdaad.quote:
Ach de VVD wil toch maar al te graag met ze regeren dus die zal het niet uitmakenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Leuk hoor; door deze Griekenland affaire krijgen we de volgende verkiezingen alleen maar meer PVV-stemmers
Ze trekken die keutel wel weer in.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ben ik trouwens de enige die dat bericht heeft gelezen. Mensen, de PVV heeft er voorwaarden aan verbonden. En elke malloot weet dat extra bezuinigingen helemaal niet nodig zijn als gevolg van de steun aan Griekenland.
Geven ze toch mooi een excuus aan Rutte om zich van die fascisten te ontdoen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ben ik trouwens de enige die dat bericht heeft gelezen. Mensen, de PVV heeft er voorwaarden aan verbonden. En elke malloot weet dat extra bezuinigingen helemaal niet nodig zijn als gevolg van de steun aan Griekenland.
Bezuinigingen zijn ook niet nodig als je banken redt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, HALLO, het is de PVV he?? Het moet indien nodig wel weer in te trekkken zijn, die keutelquote:Op woensdag 29 juni 2011 00:02 schreef KoosVogels het volgende:
Vooralsnog heb ik iets meer vertrouwen in de ING dan in de Griekse privatiseringenquote:Op woensdag 29 juni 2011 00:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bezuinigingen zijn ook niet nodig als je banken redt.
Sterker nog, het levert je 15 - 18 % rente op
Goed zo.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vooralsnog heb ik iets meer vertrouwen in de ING dan in de Griekse privatiseringen
Dat lukt alleen als de VVD nog veel meer de PVV lijn gaat volgen. Is dat wat je wiltquote:
Nee. Daarnaast heeft het CDA nog altijd 21 zetels waar wat vanaf kan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat lukt alleen als de VVD nog veel meer de PVV lijn gaat volgen. Is dat wat je wilt?
JJH is al pittenquote:Op woensdag 29 juni 2011 00:08 schreef GSbrder het volgende:
Trouwens, ik vrees dat ik het net niet gehaald heb
1 420 JJH
2 376 GSbrder
Deed 'ie dat maar, ik geloof er helemaal niks van helaasquote:Op woensdag 29 juni 2011 00:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ik gun Rutte wel een eind aan zijn eerste kabinet. Denk dat die man zichzelf elke nacht in slaap huilt.
Morgen keuringen, gesprekken met sponsoren en een diner.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
JJH is al pitten
Je kunt dus met een voorsprong beginnen![]()
quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben ervan overtuigd. Rutte had simpelweg geen andere keus dan regeren met de PVV. Hij heeft daarvoor echter een hoge prijs betaald. Als de boel klapt, kan hij eindelijk een normaal kabinet leiden.
Natuurlijk had hij wél een keusquote:Op woensdag 29 juni 2011 00:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben ervan overtuigd. Rutte had simpelweg geen andere keus dan regeren met de PVV. Hij heeft daarvoor echter een hoge prijs betaald. Als de boel klapt, kan hij eindelijk een normaal kabinet leiden.
Ja, de VVD wint toch wel. Ik ben bevooroordeeld, maar niet achterlijk.quote:
De totale links-rechts verschuivingen zijn beperkt in Nederland. Van het CDA kan wel iets af maar dan zou D66 PvdA en GL geheel leeg moeten trekken en dat zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee. Daarnaast heeft het CDA nog altijd 21 zetels waar wat vanaf kan.
Dat valt wel mee, denk ik. Heb daar ooit nog eens een geslaagd topic aan gewijd. Geen zin om die nu naar boven te halen overigens.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk had hij wél een keus, hij wou gewoon niet anders dan deze rare gedoogconctructie
Keuze is er altijd. Maar hij was vooraf al iets te dol op de PVV om ze te negerenquote:Op woensdag 29 juni 2011 00:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, jij had een theorie toch??quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, denk ik. Heb daar ooit nog eens een geslaagd topic aan gewijd. Geen zin om die nu naar boven te halen overigens.
Tsja, het bestaan van een rechts kabinet is ook het gevolg van de groei van de PVV ten koste van de SP e.d. Als die kiezers het licht zouden zien en Wilders lieten vallen, kwam het ooit nog goed.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
De totale links-rechts verschuivingen zijn beperkt in Nederland. Van het CDA kan wel iets af maar dan zou D66 PvdA en GL geheel leeg moeten trekken en dat zie ik niet gebeuren.
Er komt wel wat PVV volk bij SP en PvdA vandaan maar meer dan een zetel of 5-10 beweegt het niet tussen links en rechts. verder ontkomen we inderdaad niet aan de grote middenpartijen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, het bestaan van een rechts kabinet is ook het gevolg van de groei van de PVV ten koste van de SP e.d. Als die kiezers het licht zouden zien en Wilders lieten vallen, kwam het ooit nog goed.
Verder zitten we muurvast en altijd opgescheept met PvdA, VVD en CDA.
Met die laatste hopelijk niet zo lang meer.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verder zitten we muurvast en altijd opgescheept met PvdA, VVD en CDA.
Ik help het je hopenquote:Op woensdag 29 juni 2011 00:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Met die laatste hopelijk niet zo lang meer.
Ik help het je ook hopen, maar als Wilders het verneukt of te extreem gaat doen zitten 10-15 van die zetels weer bij het CDA.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Met die laatste hopelijk niet zo lang meer.
Niet gestraft hier, vind het altijd wel mooi, samen met de kleine door de stortbuien lopen, heerlijk man.quote:Op woensdag 29 juni 2011 08:49 schreef Voorschrift het volgende:
God heeft terecht de mensen onder de rivieren gestraft, hier boven de rivieren stelde het geen moer voor. Heb tot een uur of 1 a 2 nog gewoon buiten staan drinken, paar druppeltjes en voor de rest een schouwspel van 'droog' onweer door de hemel en dat was het wel.
Vrijwillig door de regen lopen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 08:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet gestraft hier, vind het altijd wel mooi, samen met de kleine door de stortbuien lopen, heerlijk man.
Nee maar dan wordt alles zo nat, je haar door de war, plakkerig, koud, bah.quote:
quote:
Jahaa, niet normaal meer dat noodweer!quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
ZOHEY! HEBBEN JULLIE HET OOK ALLEMAAL OVERLEEFD!?
Klopt, mij is het ook erg tegengevallen, van de aangekondigde Untergang is in de oost niet erg veel van terecht gekomen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 08:47 schreef Voorschrift het volgende:
Goedemorgen!
Ik heb de tranen in m'n ogen, dat jullie dit noodweer overleefd hebben zeg, wat een geluk, het ging me tekeer zeg, die 10 druppels en 5 flitsen, ik had 't niet meer!
Nee, ik ben dood van schrijf deze posts vanaf de hemelpoort. God zegt dat jullie de groeten moeten heb en ik ga zometeen met jezus op het terras van een heerlijke sigaar genieten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
ZOHEY! HEBBEN JULLIE HET OOK ALLEMAAL OVERLEEFD!?
Doe de groeten aan de rest van de zondigers.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, ik ben dood van schrijf deze posts vanaf de hemelpoort. God zegt dat jullie de groeten moeten heb en ik ga zometeen met jezus op het terras van een heerlijke sigaar genieten.
Ik bedoel maar, heb tot midden in de nacht op de Oude Markt gezeten, behalve wat wind en leuke flitsen was er helemaal niks, begon pas te regenen rond 3 ofzo.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Klopt, mij is het ook erg tegengevallen, van de aangekondigde Untergang is in de oost niet erg veel van terecht gekomen.
Maar gelukkig wel heerlijk koele temperaturen.
Oja, op elke priester wachten hier 72 kleine jongens, voor diegene die dat ambiëren!quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Doe de groeten aan de rest van de zondigers.
Ik vond hun motivatie in de krant ook zo mooi "meten is weten".quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:15 schreef KoosVogels het volgende:
En weer een lumineus idee van onze vrienden van de PVV:
PVV: Ook derde generatie immigrant 'allochtoon' noemen
72 Eric Saade's.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oja, op elke priester wachten hier 72 kleine jongens, voor diegene die dat ambiëren!
Mn vader is dus een allochtoon omdat zijn oma Duits wasquote:Op woensdag 29 juni 2011 09:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vond hun motivatie in de krant ook zo mooi "meten is weten".
I'd rather rule in hell than serve in heaven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het spijt me, jezus vertelt me net dat homo's eeuwig branden in de hel.
Volgens de definitie ben ik ook allochtoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mn vader is dus een allochtoon omdat zijn oma Duits was
Hihi, ik ben en blijf gewoon een autochtoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mn vader is dus een allochtoon omdat zijn oma Duits was
Hitler roeide mensen met het "verkeerde" geloof uit, dus die zal wel ergens in de hemel rondlopen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
I'd rather rule in hell than serve in heaven.
Bovendien lijkt Hitler me een interessantere gesprekspartner dan Moeder Theresa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar je neukt wel buiten over de grens, als ik jouw informatie hieromtrent goed begrepen heb.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hihi, ik ben en blijf gewoon een autochtoon.
Raszuivere Arische Nederlander.
V_P hebben juist Arisch bloed door de aderen stromen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hihi, ik ben en blijf gewoon een autochtoon.
Raszuivere Arische Nederlander.
Soms vraag ik me af of jij selectief leest, al vaker heb ik hier verteld dat ik geen zuiver Arisch bloed heb, omdat ik gemixt ben met het bloed der haakneuzen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
V_P hebben juist Arisch bloed door de aderen stromen.
Hij is deels Joods, die vlag gaat niet op.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
V_P hebben juist Arisch bloed door de aderen stromen.
Effe vergeten. Maar vergeet niet dat joden het Volk van God zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of jij selectief leest, al vaker heb ik hier verteld dat ik geen zuiver Arisch bloed heb, omdat ik gemixt ben met het bloed der haakneuzen.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hitler roeide mensen met het "verkeerde" geloof uit, dus die zal wel ergens in de hemel rondlopen.
Althans, volgens de definitie van het Vaticaan.Ach er zal ook wel goed volk in de hemel rondlopen waar wel mee te converseren is, hoe saai ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Dat verandert mijn afkomst niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar je neukt wel buiten over de grens, als ik jouw informatie hieromtrent goed begrepen heb.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach er zal ook wel goed volk in de hemel rondlopen waar wel mee te converseren is, hoe saai ook.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met een nare heksenstem: "hallo VS, welkom in de hemel, wat ben jij een leuke knul zeg!"
In zoverre ik het via Fok kan beoordelen zit dat wel goed, zowel privé als zakelijk behoor je tot de groep van meest gruwelijke zondaars (in de ogen van het geloof dan), dus maak je daarover geen zorgen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Goede reden om een soort Mr. Montgomery Burns te worden en naar de hel te gaan.
Maak je maar geen zorgen. Rechtsmensen gaan sowieso naar de hel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Goede reden om een soort Mr. Montgomery Burns te worden en naar de hel te gaan.
Ik heb heerlijk geslapen.quote:
Ja precies, als ik zie wat de eisen zijn om in de hemel te komen dan laat maar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In zoverre ik het via Fok kan beoordelen zit dat wel goed, zowel privé als zakelijk behoor je tot de groep van meest gruwelijke zondaars (in de ogen van het geloof dan), dus maak je daarover geen zorgen.
Eigenlijk is het wel een opmerkelijke observatie, dat de meest interessante mensen in de hel terecht komen.
Dan zit ik dus in goed gezelschap, en mag jij je ergeren tot in den eeuwigheid.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen. Rechtsmensen gaan sowieso naar de hel.
Ik koester niet de illusie dat ik wel naar het paradijs ga, maar ik bedoel enkel dat rechts zijn al voldoende is voor een veroordeling.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan zit ik dus in goed gezelschap, en mag jij je ergeren tot in den eeuwigheid.
Hah, dan is het meer een hel voor jou dan voor ons, lekker als linksmensch Koos de eeuwigheid trotseren met rechtsen, oh en een paar Stalinistische Ethi's en haar idool.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik koester niet de illusie dat ik wel naar het paradijs ga, maar ik bedoel enkel dat rechts zijn al voldoende is voor een veroordeling.
Ik denk niet dat Moeder Theresa in de hemel te vinden is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
I'd rather rule in hell than serve in heaven.
Bovendien lijkt Hitler me een interessantere gesprekspartner dan Moeder Theresa.
Wat heeft ze misdaan dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Moeder Theresa in de hemel te vinden is.
The missionary position: Mother Teresa in theory and practice van Christoffer Hitchens is een alleraardigst boek over haar.
Als de hel zou bestaan, dan hangt 99.9 procent van alle mensen die ooit hebben geleefd daar rond.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hah, dan is het meer een hel voor jou dan voor ons, lekker als linksmensch Koos de eeuwigheid trotseren met rechtsen, oh en een paar Stalinistische Ethi's en haar idool.
M.a.w. het is bijna net zoals leven op Aarde maar dan met iets meer global warming.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als de hel zou bestaan, dan hangt 99.9 procent van alle mensen die ooit hebben geleefd daar rond.
Je blijft maar denken dat het hilarisch is om me aan stalin te linken hè?quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hah, dan is het meer een hel voor jou dan voor ons, lekker als linksmensch Koos de eeuwigheid trotseren met rechtsen, oh en een paar Stalinistische Ethi's en haar idool.
Ja sorry, je UI van Lenin staat me nog vers in het geheugen lieverd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je blijft maar denken dat het hilarisch is om me aan stalin te linken hè?
Helaas houdt het gewoon op als je sterft.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
M.a.w. het is bijna net zoals leven op Aarde maar dan met iets meer global warming.
Nouja, goed vooruitzicht.
We gaan niet naar de hel, we leven al in de hel met enge linksmensen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen. Rechtsmensen gaan sowieso naar de hel.
Helaas?quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas houdt het gewoon op als je sterft.
Oh net zoals Nazi's niet meer bestaan zeker?quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:45 schreef remlof het volgende:
Stalinisten bestaan niet meer in Europa Voorschrift
Die bestaan helaas nog wel. Maar waar jij het over stalinisten hebt bedoel je socialisten en die vind je in Nederland alleen nog bij de SP, een paar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh net zoals Nazi's niet meer bestaan zeker?
Het komt er kortweg op neer dat ze de armen liet lijden om haar eigen doelen te bereiken. Ze was meer geinteresseerd in het lijden verlengen dan te helpen.quote:
Aldus de heilig verklaarde Theresa.quote:I think it is very beautiful for the poor to accept their lot, to share it with the passion of Christ. I think the world is being much helped by the suffering of the poor people.
In wezen beschuldigt Hitchens haar ervan dezelfde zaken waar de PvdA in Nederland van wordt beschuldigd.quote:
Bovendien zijn er weinig commi's die een repressief regime aanbidden. Zelfs de oorspronkelijke commi's die leefden in de tijd van Stalin waren behoorlijk gedesillusioneerd door de daadwerkelijke invulling van hun politieke ideologiequote:Op woensdag 29 juni 2011 09:45 schreef remlof het volgende:
Stalinisten bestaan niet meer in Europa Voorschrift
Daar ben ik ook van overtuigd, er is geen ziel of bewustzijn wat verder leeft. Het is net als slapen, het licht gaat uit en je merkt niets meer voor de eeuwigheid.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas houdt het gewoon op als je sterft.
Ach communisme leid per definitie naar een vorm van Stalinisme, gezien de machtsstromen binnen de partij.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Die bestaan helaas nog wel. Maar waar jij het over stalinisten hebt bedoel je socialisten en die vind je in Nederland alleen nog bij de SP, een paar.
Oh-oh, evil bitch.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het komt er kortweg op neer dat ze de armen liet lijden om haar eigen doelen te bereiken. Ze was meer geinteresseerd in het lijden verlengen dan te helpen.
[..]
Aldus de heilig verklaarde Theresa.
Je bedoelt die partij die zo hard voor sociale vangnetten heeft gestreden dat haar achterban is gehalveerd? Laat me niet lachenquote:Op woensdag 29 juni 2011 09:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
In wezen beschuldigt Hitchens haar ervan dezelfde zaken waar de PvdA in Nederland van wordt beschuldigd.
Ja dan mag ze branden in de hel uiteraard.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
In wezen beschuldigt Hitchens haar ervan dezelfde zaken waar de PvdA in Nederland van wordt beschuldigd.
In dat geval zouden ook alle socialisten en hulpverleners in de hel komen, die arme kindjes in Afrika net genoeg eten geven zodat ze niet doodgaan maar nog jarenlang een ellendig leven hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het komt er kortweg op neer dat ze de armen liet lijden om haar eigen doelen te bereiken. Ze was meer geinteresseerd in het lijden verlengen dan te helpen.
[..]
Aldus de heilig verklaarde Theresa.
Ik doelde op het bewust in stand houden van een groep 'zielige mensen' om zieltjes te winnen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bedoelt die partij die zo hard voor sociale vangnetten heeft gestreden dat haar achterban is gehalveerd? Laat me niet lachen
Uw woordkeus is waarlijk aimabel mijnheer.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik doelde op het bewust in stand houden van een groep 'zielige mensen' om zieltjes te winnen.
Binnen de RK-kerk interpreteert men vangnetten simpelweg net wat anders.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bedoelt die partij die zo hard voor sociale vangnetten heeft gestreden dat haar achterban is gehalveerd? Laat me niet lachen
Bron: FP.quote:Egyptische veiligheidstroepen hebben dinsdagavond traangas ingezet om zo'n vijfduizend betogers uiteen te drijven in het centrum van Caïro. Tientallen mensen raakten gewond. Het is de ernstigste onrust sinds de volksopstand eerder dit jaar.
De meeste demonstranten zijn familieleden van de meer dan 850 dodelijke slachtoffers die vielen tijdens de revolutie die tot het aftreden van oud-president Hosni Mubarak leidde. De betogers zijn boos over de langzame gang van zaken rond de vervolging van degenen verantwoordelijk voor de slachtoffers.
De confrontatie begon dinsdag toen veiligheidstroepen een sit-indemonstratie van familie van de omgekomen demonstranten bij een gebouw van de staatstelevisie opbraken. Dinsdagavond kwamen de betogers opnieuw samen voor het ministerie van binnenlandse zaken, waar het tot confrontaties met de veiligheidstroepen kwam. De onrust verplaatste zich vervolgens naar het Tahrirplein, het centrum van de volksopstand begin dit jaar. Toen de demonstranten met stenen begonnen te gooien, zette de veiligheidstroepen traangas is.
De demonstranten vergeleken het machtsvertoon van de veiligheidstroepen met dat door die van Mubarak, vlak voor zijn val. "Het geweld van de veiligheidstroepen is hetzelfde", zegt Al Maataz Hassan, een ingenieur. "Ze beschuldigen de mensen ervan tuig te zijn en slaan de protesten dan hardhandig neer. Het is dezelfde mentaliteit als voor de revolutie."
Ach, had er iemand verwacht dat dit zonder slag of stoot zou gaan dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:
@Koos:
[..]
Bron: FP.
Zei 't je toch, Arabische lente my ass, kan bijna een glimlach niet onderdrukken, naïeve Arabieren.
Nee, maar ze verwachten wel dat het succesvol is/wordt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, had er iemand verwacht dat dit zonder slag of stoot zou gaan dan?
Kijk, het totalitaire mannetje staat weer te juichen als het leger wordt ingezet tegen mensen. En dan mij beschuldigen van het Stalinisme steunen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:
@Koos:
[..]
Zei 't je toch, Arabische lente my ass, kan bijna een glimlach niet onderdrukken, naïeve Arabieren.
Maar ach, ze hebben in ieder geval een Generaal als dictator in plaats van Mubarak, huzzah!
Ik juich totaal niet, had alleen enkele maanden terug toen het begon een discussie met Koos over de "Arabische lente" in Egypte, en zei dat ze gewoon terugvallen naar wat er al was, alleen niet meer een politiek dynastie regime maar met een militair regime. Koos zei dat 't te pessimistisch was, maar enkele maanden verder zitten hun "bevrijders" protesterende rouwenden in elkaar te slaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Kijk, het totalitaire mannetje staat weer te juichen als het leger wordt ingezet tegen mensen. En dan mij beschuldigen van het Stalinisme steunen.
Wat is dan dat alles dat er op wijst? Ik lees b.v. in de analyses in The Economist toch een stuk meer nuance. Natuurlijk kan het best zo zijn dat het straks 'same shit, different dictator' is, maar er zijn ook nog legio andere scenario's denkbaar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar ze verwachten wel dat het succesvol is/wordt.
Zelfs dat is te hoopvol, alles wijst er op dat fikkie een andere naam krijgt en klaar is Kees.
Jij dacht dat succes na een handjevol maanden al wordt bereikt. Na de Franse revolutie duurde het meerdere jaren voordat het land tot rust kwam.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar ze verwachten wel dat het succesvol is/wordt.
Zelfs dat is te hoopvol, alles wijst er op dat fikkie een andere naam krijgt en klaar is Kees.
Waar zegt hij dat?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Kijk, het totalitaire mannetje staat weer te juichen als het leger wordt ingezet tegen mensen. En dan mij beschuldigen van het Stalinisme steunen.
Ja, maar de kans op die scenario's loopt wat scheef aan de te wensen uitkomst voor de bevolking, ik hou 't voor waarschijnlijker aan dat het straks gewoon same shit is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is dan dat alles dat er op wijst? Ik lees b.v. in de analyses in The Economist toch een stuk meer nuance. Natuurlijk kan het best zo zijn dat het straks 'same shit, different dictator' is, maar er zijn ook nog legio andere scenario's denkbaar.
Wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:06 schreef eriksd het volgende:
Dat livetopic over egypte toen, met al die emotionele mensen. Wat een zooitje sukkels waren dat.
Waarom loopt die scheef?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar de kans op die scenario's loopt wat scheef aan de te wensen uitkomst voor de bevolking, ik hou 't voor waarschijnlijker aan dat het straks gewoon same shit is.
Teveel optimisme voor ons realisme en cynisme inderdaad.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:06 schreef eriksd het volgende:
Dat livetopic over egypte toen, met al die emotionele mensen. Wat een zooitje sukkels waren dat.
Het getuigt van domheid.quote:
Kijk naar de ontwikkeling in Tunesië en kijk naar Egypte, dan kan je makkelijk aanwijzen welke de goede kant op gaat en welke nog steeds op gelijke voet verder gaat.quote:
Het kan misschien nog wel tien jaar duren voordat het proces dat nu in gang is gezet eindigt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Teveel optimisme voor ons realisme en cynisme inderdaad.
Moebarak was gewoon een legerman. Het leger heeft derhalve altijd de macht gehad.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:
@Koos:
[..]
Maar ach, ze hebben in ieder geval een Generaal als dictator in plaats van Mubarak, huzzah!
Waarom? Ik voelde ook een zekere mate van betrokkenheid. Al heeft dat ook andere oorzaken.quote:
Dat wel, maar het was wel een familie dynastie in de maak, hij schoof z'n zoon al naar voren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:10 schreef waht het volgende:
[..]
Moebarak was gewoon een legerman. Het leger heeft derhalve altijd de macht gehad.
Nah, het mislukt wel faliekant.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kan misschien nog wel tien jaar duren voordat het proces dat nu in gang is gezet eindigt.
En dat vinden de generaals niet goed nee.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat wel, maar het was wel een familie dynastie in de maak, hij schoof z'n zoon al naar voren.
Beetje het Assad idee.
Laten we eerst maar eens de verkiezingen afwachten. De partijen zijn in ieder geval optimistisch.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kijk naar de ontwikkeling in Tunesië en kijk naar Egypte, dan kan je makkelijk aanwijzen welke de goede kant op gaat en welke nog steeds op gelijke voet verder gaat.
Ja daarom hielpen ze de betogers, en schieten ze ze nu neer met traangas en rubberen kogels.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:11 schreef waht het volgende:
[..]
En dat vinden de generaals niet goed nee.
Oh oke, omdat jij het zegt zal het vast zo zijn.quote:
Gewoon twee landen naast elkaar leggen en dan beweren dat dit er op wijst dat het nooit goed gaat komen is natuurlijk een weinig steekhoudend argument. Egypte is een stuk groter dan Tunesië met ook weer een hele andere problematiek. Ze gaan sowieso nog wel sociale onrusten krijgen wanneer er gesneden / geherstructureerd gaat worden in het absurde subsidiebeleid e.d.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kijk naar de ontwikkeling in Tunesië en kijk naar Egypte, dan kan je makkelijk aanwijzen welke de goede kant op gaat en welke nog steeds op gelijke voet verder gaat.
Waar wedden we om dat achteraf de uitslag niet bevalt en ze het gewoon ongeldig verklaren? Of dat geheel toevallig de partij met de steun van het leger glorieus wint.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens de verkiezingen afwachten. De partijen zijn in ieder geval optimistisch.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:
@Koos:
[..]
Het is de meest waarschijnlijke uitkomst.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh oke, omdat jij het zegt zal het vast zo zijn.
Dan heeft die faler wel vaak verloren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen generaal, zelfs een veldmaarschalk: Field Marshal Mohamed Hussein Tantawi Soliman, Chairman of the Supreme Council of the Armed Forces of Egypt.
Heeft gevochten in de Sinaioorlog van 1956, de Zesdaagse oorlog van 1967, de Yom-Kippur oorlog in 1973 en de Golfoorlog tegen Irak in 1991. Dat zijn nog eens echte leiders, niet van zulke halfzachte afdelingshoofden personeel bij Unilever.
Tsja, het glas is nou eenmaal (zeker in het Midden-Oosten) altijd half leeg.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon twee landen naast elkaar leggen en dan beweren dat dit er op wijst dat het nooit goed gaat komen is natuurlijk een weinig steekhoudend argument. Egypte is een stuk groter dan Tunesië met ook weer een hele andere problematiek. Ze gaan sowieso nog wel sociale onrusten krijgen wanneer er gesneden / geherstructureerd gaat worden in het absurde subsidiebeleid e.d.
Er komen verkiezingen aan, er komt een grondwet, enz. Met betrekking tot al die ontwikkelingen is het eigenlijk gewoon koffiedik kijken.
Natuurlijk kun je dan de veilige optie kiezen en zeggen dat het 'toch wel niets zal worden', maar de geschiedenis kent wel meerdere van dit soort voorbeelden waarbij de situatie hopeloos leek.
Dat topic over Libië was nog veel hilarischer, ik werd uitgelachen omdat ik in Februari beweerde dat het met Ghadaffi best nog wel eens NIET afgelopen kon zijn, tegen de algemene tendens dat hij binnen enkele dagen weg zou zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:06 schreef eriksd het volgende:
Expert in het onderspit delven aan Israeli's?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen generaal, zelfs een veldmaarschalk: Field Marshal Mohamed Hussein Tantawi Soliman, Chairman of the Supreme Council of the Armed Forces of Egypt.
Heeft gevochten in de Sinaioorlog van 1956, de Zesdaagse oorlog van 1967, de Yom-Kippur oorlog in 1973 en de Golfoorlog tegen Irak in 1991. Dat zijn nog eens echte leiders, niet van zulke halfzachte afdelingshoofden personeel bij Unilever.
En dat baseer jij op het feit dat een groep demonstranten in puin in geslagen? Wacht nou eerst maar eens af.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waar wedden we om dat achteraf de uitslag niet bevalt en ze het gewoon ongeldig verklaren? Of dat geheel toevallig de partij met de steun van het leger glorieus wint.
Het glas is altijd half leeg in de ogen van mensen die historisch besef ontberen. In werkelijkheid is het glas half gevuld.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tsja, het glas is nou eenmaal (zeker in het Midden-Oosten) altijd half leeg.
De zoveelste groep, dat gaat constant door dat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat baseer jij op het feit dat een groep demonstranten in puin in geslagen? Wacht nou eerst maar eens af.
Goed onderbouwd. Je geeft ook blijk van uitgebreide kennis over het land in kwestie. Je hebt mij overtuigd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:13 schreef waht het volgende:
[..]
Het is de meest waarschijnlijke uitkomst.
Expert in het omgaan met teleurstellingen en tegenslagen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Expert in het onderspit delven aan Israeli's?
M.b.t. de rest van de wereld? Ja.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het glas is altijd half leeg in de ogen van mensen die historisch besef ontberen. In werkelijkheid is het glas half gevuld.
Jij beseft dat revoluties processen zijn waar meerdere jaren overheen gaan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De zoveelste groep, dat gaat constant door dat.
Dit is gewoon de meest extreme tot nu toe weer.
Dank. Ter aanvulling: de regio is het strijdtoneel van grootmachten. Stabiliteit is onwenselijk, lokale belangen zijn irrelevant.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed onderbouwd. Je geeft ook blijk van uitgebreide kennis over het land in kwestie. Je hebt mij overtuigd.
Ja precies, en het kan nog leuk worden nu andere dictators als Assad exact hetzelfde kunnen doen, en de NAVO geen reet geeft om Syrië, die gast gaat daar zitten tot z'n dood volgens mij.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat topic over Libië was nog veel hilarischer, ik werd uitgelachen omdat ik in Februari beweerde dat het met Ghadaffi best nog wel eens NIET afgelopen kon zijn, tegen de algemene tendens dat hij binnen enkele dagen weg zou zijn.
Soms kan ik het niet laten om af en toe de vaste users te vragen waarom hij nog steeds niet weg is, omdat ik de afgelopen maanden constant heb gehoord dat het nu toch echt niet lang meer kon duren.
Mooi.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:16 schreef waht het volgende:
[..]
Dank. Ter aanvulling: de regio is het strijdtoneel van grootmachten. Stabiliteit is onwenselijk, lokale belangen zijn irrelevant.
Het is geen revolutie man, alleen een ander gezicht zit op de dictatuur geplakt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij beseft dat revoluties processen zijn waar meerdere jaren overheen gaan?
En dat natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:17 schreef eriksd het volgende:
Luister, het zal mij verder ook allemaal wordt zijn hoor. Zolang ze elkaar de hersens inslaan hebben wij er geen last van.
Alhoewel de bindende factor zometeen wel weer haat tegen israel zal zijn.
Dat doet de PvdA dus juist niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik doelde op het bewust in stand houden van een groep 'zielige mensen' om zieltjes te winnen.
Ja, dezelfde mensen als voor de "revolutie" slaan nu nog de inwoners in elkaar, er is nog steeds censuur, er is nog niks veranderd, Mubarak zit lekker ergens in een villa weggestopt en wordt verder met rust gelaten en hoeft zich vooralsnog niet te verantwoorden "want; ziek".quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:19 schreef eriksd het volgende:
Naief links manifesteert zich weer. Het blijft genieten.
De NAVO heeft nergens om te geven, het is een militaire en geen politieke organisatie. Het zijn altijd nog de westerse regeringen die hun wensen kenbaar maken en de NAVO die er vervolgens een militaire invulling aangeeft.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja precies, en het kan nog leuk worden nu andere dictators als Assad exact hetzelfde kunnen doen, en de NAVO geen reet geeft om Syrië, die gast gaat daar zitten tot z'n dood volgens mij.
Wij nog niet, maar Europa heeft zeker last van die talloze vluchtelingen die vanuit Noord-Afrika per expresboot overkomen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:17 schreef eriksd het volgende:
Luister, het zal mij verder ook allemaal wordt zijn hoor. Zolang ze elkaar de hersens inslaan hebben wij er geen last van.
Alhoewel de bindende factor zometeen wel weer haat tegen israel zal zijn.
Niet? Ik hoor in elke "bijdrage" van bijv. Cohen wel weer de allerzwaksten langskomen, ongeacht het onderwerp. Zelfs een gezin met bijstand + een volledig werkend inkomen is nu "allerzwakst".quote:
Typischquote:Op woensdag 29 juni 2011 10:19 schreef eriksd het volgende:
Zullen we eerst de verkiezingen even afwachten, wat er nu zit is niets meer dan een interim-bestuur.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, dezelfde mensen als voor de "revolutie" slaan nu nog de inwoners in elkaar, er is nog steeds censuur, er is nog niks veranderd, Mubarak zit lekker ergens in een villa weggestopt en wordt verder met rust gelaten en hoeft zich vooralsnog niet te verantwoorden "want; ziek".
Maar nee, er is een revolutie gaande, want de rechterhand van Mubarak heeft het overgenomen, en niet hij meer!
quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Zullen we eerst de verkiezingen even afwachten, wat er nu zit is niets meer dan een interim-bestuur.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:19 schreef eriksd het volgende:
Zoals de Oost-Pruisen in 1945!quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:20 schreef von_Preussen het volgende:
Wij nog niet, maar Europa heeft zeker last van die talloze vluchtelingen die vanuit Noord-Afrika per expresboot overkomen.
Ze komen er voor op ja, ze houden ze niet in stand. Is ook nergens voor nodig met een regering zoals die er nu zit, die laat de groep allerarmsten alleen maar enorm groeien.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet? Ik hoor in elke "bijdrage" van bijv. Cohen wel weer de allerzwaksten langskomen, ongeacht het onderwerp. Zelfs een gezin met bijstand + een volledig werkend inkomen is nu "allerzwakst".
De PvdA heeft geen enkel belang bij het ontbreken van een "onderklasse", dwz een klasse die zich erg zielig voelt. Die stemmen toch geen PvdA meer.
In stand houden zieligheid is stemmen op de PvdA.
Welke middelen zou jij dan willen aanspreken, c.q. vertel mij eens wat wij nog "over" hebben?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:22 schreef waht het volgende:
Militair kan Europa bijzonder weinig doen. Niet omdat we de middelen niet hebben maar omdat we verdeeld zijn. En dat is doodzonde. Aan de andere kant hebben we Amerika daardoor echt nodig.
Ja Europese legers zijn een beetje een lachertje aan het worden, een beetje conventionele oorlogsvoering kunnen we al niet meer aan denk ik als er een grootmacht voor de deur staat. Maar ach, we hebben altijd nog de kernwapens van Frankrijk en Engeland mocht het nodig zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De NAVO heeft nergens om te geven, het is een militaire en geen politieke organisatie. Het zijn altijd nog de westerse regeringen die hun wensen kenbaar maken en de NAVO die er vervolgens een militaire invulling aangeeft.
Probleem is echter dat ook al zou de politiek wél wat geven om Syrië, de bommen (door de bezuinigingen de afgelopen 10 jaar) gewoonweg op zijn. Nadat de Nederlandse voorraad al werd geplunderd om de operatie in Libië door te kunnen laten gaan wordt momenteel de Duitse voorraad gebruikt, omdat het voor de rest gewoonweg op is.![]()
Dus wat blijft er dan nog voor Syrië over? Gaan we PvdA-leden per vliegtuig erheen sturen met clusterbommen vol rooibosthee.
Zwak wordt niet bepaald door de hoeveelheid subsidie die je (niet meer) krijgt, maar door je onmogelijkheid mee te draaien met de samenleving. Deze groep groeit, volgens jou? Hoe dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze komen er voor op ja, ze houden ze niet in stand. Is ook nergens voor nodig met een regering zoals die er nu zit, die laat de groep allerarmsten alleen maar enorm groeien.
Mochten we in de situatie komen dat er kernwapens nodig zijn is het naief te denken dat Engeland en Frankrijk ons helpen, in een dergelijke situatie kiest elk land voor z'n eigen belang.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja Europese legers zijn een beetje een lachertje aan het worden, een beetje conventionele oorlogsvoering kunnen we al niet meer aan denk ik als er een grootmacht voor de deur staat. Maar ach, we hebben altijd nog de kernwapens van Frankrijk en Engeland mocht het nodig zijn.
De allerarmsten is het nu geworden zelfs. Wie zijn dat dan, die allerarmsten annex allerzwaksten?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze komen er voor op ja, ze houden ze niet in stand. Is ook nergens voor nodig met een regering zoals die er nu zit, die laat de groep allerarmsten alleen maar enorm groeien.
Hij is dan ook bij elke demonstratie en staking van de partij om eens even in te wrijven hoe slecht die mensen het wel niet hebben en hoe hij ze daar wel in zal helpen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:23 schreef eriksd het volgende:
Wereldvreemd zooitje blijft het toch die PvdA.
Maar wel het morele vingertje en even lukraak allerzwaksten aanwijzen: zo! nu gaan we voor je opkomen want jij kan dat zelf niet!
Ik doelde niet op militaire middelen die snel operationeel kunnen zijn maar op economische middelen die geïnvesteerd kunnen worden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Welke middelen zou jij dan willen aanspreken, c.q. vertel mij eens wat wij nog "over" hebben?
Het is inderdaad veel stoerder om cynisch te zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:19 schreef eriksd het volgende:
Eh?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mochten we in de situatie komen dat er kernwapens nodig zijn is het naief te denken dat Engeland en Frankrijk ons helpen, in een dergelijke situatie kiest elk land voor z'n eigen belang.
Dat jij denkt in termen van stoerheid zegt meer over jou in deze, ouwe nobele voorvechterquote:Op woensdag 29 juni 2011 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel stoerder om cynisch te zijn.
Ooit wel eens in het Midden-Oosten geweest, erik? Of lul je vooral uit je reet?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat jij denkt in termen van stoerheid zegt meer over jou in deze, ouwe nobele voorvechter
Waar heb je het over, ik ben de PvdA niet, wmb heffen ze zichzelf op, dan sluit ik me wel aan bij GL of D66quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
De allerarmsten is het nu geworden zelfs. Wie zijn dat dan, die allerarmsten annex allerzwaksten?
Het is gewoon een simpel feit dat jullie er belang bij hebben een groep als zielig te labelen. Anders is er simpelweg geen electoraat meer. Ik snap niet dat je zo eromheen blijft draaien terwijl het gewoon evident is.
Ik wel, en ik geef Erik gelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit wel eens in het Midden-Oosten geweest, erik? Of lul je vooral uit je reet?
Het is een beetje de nieuwe politieke correctheid hè. Mocht je vroeger geen kwaad woord over immigratie of de multiculturele samenleving uiten, zo mag je tegenwoordig geen goed woord meer over de PvdA uiten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:26 schreef Reya het volgende:
Ik begrijp niet zo goed wat hier tegen de PvdA heerst. Ik onderschrijf de filosofie en een deel van de programmapunten allerminst, maar het idee dat deze partij louter zou bestaan middels het uitbuiten van zieligheid lijkt me onjuist.
Subtiele verschillen tussen partijen worden 'speerpunten' waardoor we niets anders te horen krijgen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:26 schreef Reya het volgende:
Ik begrijp niet zo goed wat hier tegen de PvdA heerst. Ik onderschrijf de filosofie en een deel van de programmapunten allerminst, maar het idee dat deze partij louter zou bestaan middels het uitbuiten van zieligheid lijkt me onjuist.
Ik geef mijn in Egypte wonende familie gelijk.quote:
Dit is wel hoe de partij zich presenteert, immers, slogans als Het moet eerlijker en iemand die steeds loopt te hameren op de zwakkeren, speelt op zijn minst in op het sentiment van zielige burgers die gepakt zouden worden onder Rutte-I.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:26 schreef Reya het volgende:
Een echte diehard supporter.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Waar heb je het over, ik ben de PvdA niet, wmb heffen ze zichzelf op, dan sluit ik me wel aan bij GL of D66
Dat is het ook, maar het is zo makkelijk scoren voor de rechtse wannabe's hier.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:26 schreef Reya het volgende:
Jouw familie is weinig representatief voor de rest van de ellende daar en in de regio, en dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik geef mijn in Egypte wonende familie gelijk.
Alhoewel persoonlijke ervaringen nuttig zijn is het niet noodzakelijk om die te hebben voor het vormen van een mening. Soms is het juist beter om die niet te hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heh? Ik ben er niet geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoiets geeft Koos weer de munitie om te zeggen dat wij het vooral van theorie-wijsheden en boeken moeten hebben, in plaats van met de voeten in de modder te staan en door schade en schande wijs geworden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:29 schreef waht het volgende:
[..]
Alhoewel persoonlijke ervaringen nuttig zijn is het niet noodzakelijk om die te hebben voor het vormen van een mening. Soms is het juist beter om die niet te hebben.
Uiteindelijk is de instelling van het volk doorslaggevend. En nee, ik stel niet dat succes is verzekerd, integendeel. Er zijn echter zowel hoopvolle als zorgwekende tekens. Persoonlijk ben ik erg benieuwd hoe de verkiezingen verlopen. Pas daarna kun je een fatsoenlijk oordeel vellen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jouw familie is weinig representatief voor de rest van de ellende daar en in de regio, en dat weet je zelf ook wel.
Nee, je kunt inderdaad beter enig historisch besef hebben en fatsoenlijke blaadjes met achtergrondinformatie lezen. Vooralsnog zie ik de cynici echter alleen maar een niet onderbouwd 'het wordt daar toch nooit wat' neerplempen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:29 schreef waht het volgende:
[..]
Alhoewel persoonlijke ervaringen nuttig zijn is het niet noodzakelijk om die te hebben voor het vormen van een mening. Soms is het juist beter om die niet te hebben.
Of de VVD al dan niet 'liberaal' is, lijkt me een vermoeiend etymologisch debat zonder enige uitkomst.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar het is zo makkelijk scoren voor de rechtse wannabe's hier.
Terwijl ze beter te rade kunnen gaan bij de VVD en wat die met haar liberale beginselen doet.
Volgens jullie redenering had de Arabische Lente al nooit plaats kunnen vinden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zoiets geeft Koos weer de munitie om te zeggen dat wij het vooral van theorie-wijsheden en boeken moeten hebben, in plaats van met de voeten in de modder te staan en door schade en schande wijs geworden.
Hmm. Gister was het toegeven dat je ergens niet veel van wist dan juist wel weer een carte blanche hiervoor. Ik snap het allemaal niet meer.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zoiets geeft Koos weer de munitie om te zeggen dat wij het vooral van theorie-wijsheden en boeken moeten hebben, in plaats van met de voeten in de modder te staan en door schade en schande wijs geworden.
Temperamentvol volkje dat gaat rellen? Lijkt mij evident dat het daar roerig kan zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens jullie redenering had de Arabische Lente al nooit plaats kunnen vinden.
Heeft het ook niet, dat is jouw naïeve perceptie van de zaken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens jullie redenering had de Arabische Lente al nooit plaats kunnen vinden.
Dat is dan slechts schijn, ik ben persoonlijk erg geïnteresseerd in het Midden Oosten en baseer mijn mening op meer dan een gevoel. We zouden het bijvoorbeeld ook over Oman kunnen hebben, een land dat grotendeels buiten de media is gebleven. Deels omdat het daar relatief goed gaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, je kunt inderdaad beter enig historisch besef hebben en fatsoenlijke blaadjes met achtergrondinformatie lezen. Vooralsnog zie ik de cynici echter alleen maar een niet onderbouwd 'het wordt daar toch nooit wat' neerplempen.
Och, jij zag het al aankomen, natuurlijk. Iedereen was hoogst verrast dat de Egyptenaren zich eindelijk durfde te verzetten tegen de ordetroepen van Mubarak, maar volgens jou gebeurt dit om de haveklap?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Temperamentvol volkje dat gaat rellen? Lijkt mij evident dat het daar roerig kan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |