Somalië ligt toch geheel boven NAP?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zelfs een land als Zwitserland is al een beter voorbeeld dan Somalie.
In Somalie hebben kleine clubjes veel te veel macht, ook formeel. Er is oorlog, geen godsdienstvrijheid, piraterij, allemaal zaken die ingaan tegen het NAP.
Je meent het??quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:18 schreef GSbrder het volgende:
Goh, deze TT kan op alles slaan dat besproken wordt in de SC.
Zolang je ze nog kan voeren is er nog vrijheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Discussies over vrijheid moeten altijd gevoerd blijven worden.
Daarom moet je ze blijven voeren.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Zolang je ze nog kan voeren is er nog vrijheid.
Goeiequote:
Nou, moeten..quote:
quote:0 1-12,000
18 12,001-16,000
24 16,001-22,000
26 22,001-26,000
32 26,001-32,000
36 32,001-40,000
38 40,001-60,000
40 60,001-100,000
45 100,001 and over
Een land met een minarettenverbod bedoel je?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zelfs een land als Zwitserland is al een beter voorbeeld dan Somalie.
Heel leuk maar een centrale overheid ontbreekt precies wat je wilt. Dat dit in de praktijk niet het gewenste effect heeft, tja...quote:In Somalie hebben kleine clubjes veel te veel macht, ook formeel. Er is oorlog, geen godsdienstvrijheid, piraterij, allemaal zaken die ingaan tegen het NAP.
Tja, zolang 'jullie' niet verder komen dan theorietjes die niet praktisch toepasbaar zijn en daar heilig van overtuigd blijven dan kan ik weinig anders concluderen dan dat jullie een utopische droomwereld voor ogen hebben...quote:
En wat doet je denken dat het wel zou kunnen?quote:
Tja, daarover ging de discussie niet volgens mij.quote:Er zijn wel ontelbare voorbeelden van markten die vrijer zijn en betere, goedkopere producten leveren dan markten die strenger gereguleerd worden of waar meer belasting over geheven wordt.
Niet per definitie. Een land als Somalie zou bijvoorbeeld gebaat kunnen zijn bij een stabiele centrale overheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:
Maar het belangrijkste punt van B_A werd genegeerd: elk land dat een kleinere overheid kent, gaat er op vooruit ten opzichte van een grote overheid.
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijkerquote:
Zwitserland is het provinciestadje van Europa.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
Zwitserland een grote en actieve overheid?
Het heeft een kleinere en gedecentraliseerde overheid, een minarettenverbod is geen voorbeeld van een grote overheid, want er waren welgeteld 4 moskeeen met een minaret. Dit is eerder een voorbeeld van een in zichzelf gekeerd bergdorp dat een hekel heeft aan invloeden van buitenaf, zowel overheden als religies.
Niet heel veel kleiner dan de onze in elk geval. Ook een net, aangeharkt en geregeld landje.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
Zwitserland een grote en actieve overheid?
Dat soort verboden past dus wel prima in je NAP? Goh, het is een selectief laagje chroom, wie had dat nou gedacht...quote:Het heeft een kleinere en gedecentraliseerde overheid, een minarettenverbod is geen voorbeeld van een grote overheid, want er waren welgeteld 4 moskeeen met een minaret. Dit is eerder een voorbeeld van een in zichzelf gekeerd bergdorp dat een hekel heeft aan invloeden van buitenaf, zowel overheden als religies.
Ik ben eigenlijk nog best benieuwd hoe het daar allemaal af gaat lopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar gaat de sociaaldemocratische regering vast wat aan doen
Net als bijvoorbeeld Nederland of Oostenrijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Zwitserland is het provinciestadje van Europa.
Nee, dat soort verboden past niet in het NAP. Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:32 schreef du_ke het volgende:
Dat soort verboden past dus wel prima in je NAP? Goh, het is een selectief laagje chroom, wie had dat nou gedacht...
Oostenrijk is een bergdorp. Nederland is een havenstad.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Net als bijvoorbeeld Nederland of Oostenrijk.
Je geeft het aan als beter (of zelfs goed) voorbeeld toch?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat soort verboden past niet in het NAP. Waar zeg ik dat?
Maar allemaal, kneuterig en aangeharkt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Oostenrijk is een bergdorp. Nederland is een havenstad.
Een beter voorbeeld dan Somalie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je geeft het aan als beter (of zelfs goed) voorbeeld toch?
Ja, dat wel, zeker tegenwoordig.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar allemaal, kneuterig en aangeharkt.
jaja, heb je ook nog een goed voorbeeld beschikbaar? Of blijft het bij theoretisch gedroom?quote:
Ach liever enigszins kneuterig en aangeharkt dan burgeroorlogen denk ik dan maar weerquote:
Er ís een tussenweg. Al zien veel mensen dat niet in deze tijden van extremen en polarisatie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach liever enigszins kneuterig en aangeharkt dan burgeroorlogen denk ik dan maar weer
Vermoeiend jong ben je ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
jaja, heb je ook nog een goed voorbeeld beschikbaar? Of blijft het bij theoretisch gedroom?
Grappig want juist de economische theorieën die meer voor het individu pleiten gebruiken de praxeologie als wetenschappelijk middel, wat juist overeenkomt met de praktijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
jaja, heb je ook nog een goed voorbeeld beschikbaar? Of blijft het bij theoretisch gedroom?
Je zag de "enigszins" hoop ikquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Er ís een tussenweg. Al zien veel mensen dat niet in deze tijden van extremen en polarisatie.
Waar zit die tussenweg?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Er ís een tussenweg. Al zien veel mensen dat niet in deze tijden van extremen en polarisatie.
haha nou ben ik vermoeiend en niet de zogenaamd libertarische neuzelaarsquote:
Aha, vanwege de gigantische werkeloosheid?quote:Estland is een leuk voorbeeldje.
Jij vraagt voorbeelden. Kan je voorbeelden geven van een perfecte democratie?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
haha nou ben ik vermoeiend en niet de zogenaamd libertarische neuzelaars!?
Wat heeft werkeloosheid hiermee te maken?quote:Aha, vanwege de gigantische werkeloosheid?
CDA?quote:
Nee maar ik loop dan ook niet zo utopisch ergens achter aan. ik zet juist volop kanttekeningen bij dat soort theorie door te verwijzen naar de echte mensen wereld.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij vraagt voorbeelden. Kan je voorbeelden geven van een perfecte democratie?
Dat je vermoedelijk wat verouderde data gebruikt bij je adoratie van Estlandquote:[..]
Wat heeft werkeloosheid hiermee te maken?
Meer midden is vrij moeilijk te vinden in Nederland.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zijn rechtsaf geslagen as you know.
D66quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Meer midden is vrij moeilijk te vinden in Nederland.
D66. En PvdA ook nog wel steeds, al mogen ze nog wel iets opschuiven imho.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Meer midden is vrij moeilijk te vinden in Nederland.
Jij loopt utopisch achter de democratie aan, want het is, in jouw ogen, nog de beste vorm die er bestaat. Verwijzingen naar de echte mensen wereld gaan mank omdat daar geen correcte vorm wordt gevonden van een vrije markt economie. Dit blijft overigens het ontwijken van mijn vraag; geef eens jouw ideale democratische land.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar ik loop dan ook niet zo utopisch ergens achter aan. ik zet juist volop kanttekeningen bij dat soort theorie door te verwijzen naar de echte mensen wereld.
Ik adoreer Estland niet. Ik word gedwongen een praktijkvoorbeeld aan te halen.quote:Dat je vermoedelijk wat verouderde data gebruikt bij je adoratie van Estland.
De D66 is progressief. Of reken jij met slechts één as?quote:
None taken. Maar wie heeft het over ’’over geven’’ aan een economische systematiek?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:49 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt me wel leip om je volledig over te geven aan een economische systematiek die nooit in de praktijk is gebracht.
No offense, GS.
Ik zie je.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zit hier lekker onzichtbaar te wezen
Niet op alle gebieden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De D66 is progressief. Of reken jij met slechts één as?
Nah goed, jij bent warm voorstander van een vrije markt die op dit moment niet bestaat. Je wilt het liberalisme meenemen naar onbekend terrein. Op papier klinkt een geheel vrije markt zonder enige vorm van interventie misschien aardig, maar het is nog onbeproefd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
None taken. Maar wie heeft het over ’’over geven’’ aan een economische systematiek?
Dat kan je later altijd nog doen als je groot bentquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:51 schreef Friek_ het volgende:
Mooi dat het morgen afgelopen is met die hitte, anders zou ik nog een dag rondslenteren en onnodig veel bier consumeren.
Het CDA is ook niet rechts op alle gebieden.quote:
Dat is correct. En er is een verschil tussen een bepaald utopie of ideaalbeeld van een ideale samenleving - dat vereist namelijk ook een ideaal type mens - en een politieke overtuiging die hoopt de huidige maatschappij liberaler en vrijer te maken, de huidige tekortkomingen van mens en maatschappij in acht nemende.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nah goed, jij bent warm voorstander van een vrije markt die op dit moment niet bestaat. Je wilt het liberalisme meenemen naar onbekend terrein. Op papier klinkt een geheel vrije markt zonder enige vorm van interventiemisschien aardig, maar het is nog onbeproefd.
Het CDA onder Balkenende misschien nog wel, het huidige echt niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het CDA is ook niet rechts op alle gebieden.
Sterker nog; ik acht het CDA dichter op de horizontale as bij het absolute midden dan D66 op de verticale as staat bij de oorsprong.
Het D66 onder Pechtold is ook een anti-partij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Het CDA onder Balkenende misschien nog wel, het huidige echt niet.
Er is nog hoop voor KV en zijn weddenschapquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef Friek_ het volgende:
PVV dreigt gedoogsteun te heroverwegen
Oei oei, het debiele hondje begint te blaffen.
Erik! Erik!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef Friek_ het volgende:
Ik voel een fles Rum mijn kant op komenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Erik! Erik!
Ik voel een fles whiskey mijn kant op schuiven.
Ik ben in dat opzicht ook een dromer hoor, daar niet van. En dat wordt alleen maar erger naarmate ik meer boeken verslind.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is correct. En er is een verschil tussen een bepaald utopie of ideaalbeeld van een ideale samenleving - dat vereist namelijk ook een ideaal type mens - en een politieke overtuiging die hoopt de huidige maatschappij liberaler en vrijer te maken, de huidige tekortkomingen van mens en maatschappij in acht nemende.
Waarom dat?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voel een fles Rum mijn kant op komen
Whahahahahahahaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef Friek_ het volgende:
IK geloof er vooralsnog geen jota vanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Whahahahahahaha
Als de PVV het kabinet hierom laat vallen wil niemand ze zelfs nog als gedoogpartner
Maar ze zijn er dom genoeg voor, laat maar komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |