ahhhhhh wat een lieve... en ja tegenwoordig moeten de Opa's oppassen !quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:48 schreef Karina het volgende:
Je grootvader, Casper
dat van die knie, zou tegenwoordig helemaal verkeerd worden uitgelegd![]()
En best wel erg van mijzelf dat ik dat nu denkquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ahhhhhh wat een lieve... en ja tegenwoordig moeten de Opa's oppassen !![]()
eigenlijk best wel sneu
Nah... ik heb mijn Opa niet zo lang gekend hoor maar ik zat ook altijd bij hem op schoot,quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:17 schreef Karina het volgende:
[..]
En best wel erg van mijzelf dat ik dat nu denk
Wat is Golvert toch weer vrouw-vriendelijk attent hè...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 07:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben heul niet oud, wel een beetje raaren jij bent een zure ouwe vent
Ah, nog een fan.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:01 schreef Plumootje het volgende:
Wat is Golvert toch weer vrouw-vriendelijk attent hè...
die is best wel mooi...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:55 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Mijn pa kende van huis uit het begrip poeziealbum niet. Toen er een nichtje mee aan kwam zetten, een exemplaar vol stichtelijke rijmpjes over een zonnestraaltje voor Jezus zijn en zo, bestudeerde hij het fenomeen zorgvuldig en schreef het volgende:
Bouw je huis waar ’t jou belieft
Leef er zoals ’t jou gerieft
En achter ’t venster, kleine guit,
Lach de hele wereld uit.
Ik heb het altijd onthouden, omdat het zo typerend voor hem was. Naar buiten toe 100% aangepast en in lijn met zijn opvoeding en omgeving, van binnen toch iets van een rebel. Knap ook hoe hij feilloos die oubollige taal en stijl nabootste.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:44 schreef Karina het volgende:
Wie weet ze nog?
Ik vond mijn oude poeziealbum, eerste versje dat erin staat is nogal fout
[..]
ook donequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:32 schreef Karina het volgende:
Leuk hoorEn grappig te zien dat de versjes vaak op elkaar lijken maar soms toch NET even anders zijn.
En ik ben wel benieuwd naar die godsdienstige versjes, ik ken ze helemaal niet.
Van sommige zinnen zou je bijna bang worden:quote:
Vroeger was men er dol op lijkt het welquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Van sommige zinnen zou je bijna bang worden:
Dat zal je heel veel besparen
Van je laat're levenssmart
Toen mochten we op school nog zingen van Moriaantje zo zwart als roet, die ging wandelen al zonder hoed. Daar zouden tegenwoordig kamervragen over komenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:33 schreef Karina het volgende:
Het zijn best lieve versjes eigenlijkIn de OP staat er eentje over een nikkertje
van mijn opa. Vroeger deed men niet zo moeilijk
Ja dat liedje ken ik ook nog helemaal uit mijn hoofdquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Toen mochten we op school nog zingen van Moriaantje zo zwart als roet, die ging wandelen al zonder hoed. Daar zouden tegenwoordig kamervragen over komen
LOL !quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat liedje ken ik ook nog helemaal uit mijn hoofdNu krijg je pek en veren als je dat als leraar zou laten zingen door je klas.
Dit is de tijd van de nieuwe preutsheid en politieke correctheidquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL !
En ik maar denken dat men in vroeger tijden kleinzielig en benepen was.
Goed plan, ik zal morgen ofzo ook 's kijken of ik iets moois op de foto krijg. Ik heb wel een scanner maar die krijgt zelfs mijn dochter niet meer zo ver dat hij werkt richting pcquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:42 schreef Karina het volgende:
[..]
Dit is de tijd van de nieuwe preutsheid en politieke correctheid
Volgens mij staat er in mijn album ook een beetje godsdienstig getint versje, van mijn oma, maar ik kan het niet zo goed lezen, dat ouderwetse handschrift.
Ik zit trouwens te denken, ik heb geen scanner, maar wel een camera, van de week eens kijken of ik een redelijke foto kan maken, dan zie je ook de plaatjes en er staat ook nog een hele mooie tekening in van een juf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |