Is dat de goeie link die je nu geeft?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:50 schreef MagicMedicine het volgende:
Ik heb de door jou geposte filmpjes hier inderdaad niet bekeken, ik ben hier alleen om een ander een andere visie op het schilderij te geven. Ik vind het 'bewijzen' van ufo's door middel van historische objecten zo'n 'wie zoekt zal vinden' iets, je kunt in zoveel dingen een ufo of alien zien.
Jij noemt het 'oog' debiel, dat is jouw mening. Zelf vind ik het best mooi, helemaal voor zo'n lelijke pixelige afbeelding. Lees dit anders eens:
http://www.crystalinks.com/ufohistory.html
Daar staat precies wat het moet voorstellen.
Sorry, dat was jouw link. Hier is de goeie:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is dat de goeie link die je nu geeft?
Bedankt voor de linkquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:05 schreef MagicMedicine het volgende:
[..]
Sorry, dat was jouw link. Hier is de goeie:
http://www.sprezzatura.it/Arte/Arte_UFO_5_eng.htm
Dat bedoel ik helemaal niet. Jij hebt echt geen idee waar je het allemaal over hebt. Het is duidelijk dat je een obsessie hebt met aliens. Er zijn geen aliens op aarde. Dat is 100% zeker. Het kan best dat er andere intelligente rassen ergens leven. Maar als jij eens wist hoe groot het universum was, dan wist je dat de kans dat ze hierheen komen kleiner is dan 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001%.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Slaat helemaal nergens op wat je nu zegt, want ik besef me maar al te goed hoe groot de afstanden zijn.
Ik besef me dat als aliens hier op aarde aanwezig zijn dat ze dan sneller kunnen reizen dan het licht. Voor ons lijkt dat nu onmogelijk, maar ook binnen onze kennis van het universum lijkt er toch plaats te zijn voor reizen sneller dan het licht in de vorm van wormholes.
Misschien moet jij je beseffen dat de mens wel vaker heeft gedacht te weten hoe het universum in elkaar zit en er dan later toch compleet naast bleek te zitten. Die manier van denken is zelfs niet vreemd voor de knapste koppen binnen de wetenschap.
Iets meer dan honderd jaar geleden dachten geleerde mensen nog dat iets door de mens gemaakt en zwaarder is dan lucht niet zou kunnen vliegen.... De realiteit is toch iets anders gebleken.
Kun je mij dan uitleggen waar ik precies de mist in ga?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:44 schreef Draganta het volgende:
[..]
Dat bedoel ik helemaal niet. Jij hebt echt geen idee waar je het allemaal over hebt.
Hoe kom je tot deze uitspraak? 100% zeker?quote:Het is duidelijk dat je een obsessie hebt met aliens. Er zijn geen aliens op aarde. Dat is 100% zeker.
Dit meen je toch niet? Hoe kun je nou tot zo'n uitspraak komen? Kun jij mij uitleggen hoe je komt tot deze conclusie?quote:Het kan best dat er andere intelligente rassen ergens leven. Maar als jij eens wist hoe groot het universum was, dan wist je dat de kans dat ze hierheen komen kleiner is dan 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001%.
Heb je een link naar dit bewijs? (serieuze vraag)quote:PS. Iets dat sneller als het licht gaat (als het uberhaupt kan) dematerialiseert. Dat is geen theorie, dat is bewezen.
Ik zit op het moment in een wormhole. Don't fuck with things you know nothing about! Zei mijn opa altijd. Je bent gewaarschuwd!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kun je mij dan uitleggen waar ik precies de mist in ga?
[..]
Hoe kom je tot deze uitspraak? 100% zeker?
[..]
Dit meen je toch niet? Hoe kun je nou tot zo'n uitspraak komen? Kun jij mij uitleggen hoe je komt tot deze conclusie?
[..]
Heb je een link naar dit bewijs? (serieuze vraag)
En hebben wij mensen bijv. al eens een wormhole gemaakt dan? Volgens mij nog niet, maar blijkbaar weet jij meer?
Er zijn ook best wel mooie en complexe cirkels gemaakt door mensen ben ik achter gekomen. Ik ben alleen nog niet overtuigd dat de meest complexe ook door mensen zijn gemaakt. Maar er schijnen in de UK alleen al, zo'n vier teams van mensen te zijn die heel serieus bezig zijn met het maken van cirkels.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:04 schreef TTTNL het volgende:
[ afbeelding ]
deze is gemaakt door mensen, was een keer bij "try before you die" aan die graancirkel heeft zon chick van BNN nog meegewerkt.
Als er een intelligent civilizatie bij ons in de buurt was, hadden we allang contact gemaakt. Het is echter doodstil in de ruimte. Maakt niet uit denk je dan, want buiten de melkweg zijn er nog extreem veel andere stelsels. Helaas liggen deze zo ver weg, dat zelfs als we zo snel als het licht kunnen reizen, het nog miljoenen jaren zou duren om er te komen. En ik heb het pas over de delen van het universum die wij kunnen waarnemen. Wie weet wat daar achter nog allemaal ligt!!!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kun je mij dan uitleggen waar ik precies de mist in ga?
[..]
Hoe kom je tot deze uitspraak? 100% zeker?
[..]
Dit meen je toch niet? Hoe kun je nou tot zo'n uitspraak komen? Kun jij mij uitleggen hoe je komt tot deze conclusie?
[..]
Heb je een link naar dit bewijs? (serieuze vraag)
En hebben wij mensen bijv. al eens een wormhole gemaakt dan? Volgens mij nog niet, maar blijkbaar weet jij meer?
Dit stelsel is het dichtbijzijnde...quote:De Andromedanevel (M31) is een sterrenstelsel met een spiraalvormige structuur, in het sterrenbeeld Andromeda. Het stelsel heeft dezelfde vorm als de Melkweg, maar is wel een stuk groter. De afstand wordt geschat tussen 2,4 en 2,9 miljoen lichtjaar
Dat laatste is de theorie van Einstein. Daar moet je toch bekend mee zijnquote:De lichtsnelheid in een vacuüm is de maximale snelheid voor materie en informatie. Een deeltje dat geen rustmassa bezit, zoals het foton (lichtdeeltje), reist altijd met de lichtsnelheid. Een deeltje met massa gaat altijd langzamer, want er zou een oneindige hoeveelheid energie nodig zijn om het tot de lichtsnelheid te versnellen. De theorie van Einstein laat echter ook de mogelijkheid van tachyonen toe: deeltjes die altijd sneller gaan dan het licht en oneindig veel energie nodig hebben om tot de lichtsnelheid af te remmen. Of ze daadwerkelijk bestaan, is onbekend en kan ook in beginsel niet worden aangetoond
Er zijn openbare rapporten verschenen (die jezelf kunt inkijken!) die de overheden van de wereld adviseren om dit soort informatie geheim te houden, door de implicaties die dit contact zou hebben voor onze samenleving. Naar alle waarschijnlijkheid zullen de beurzen kelderen en er zal een enorme identiteitscrisis ontstaan onder de honderdenmiljoenen gelovigen over de wereld. Als ik een overheid was, zou ik ook heel voorzichtig omgaan met de ontdekking van buitenaards leven.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef Draganta het volgende:
[..]
Als er een intelligent civilizatie bij ons in de buurt was, hadden we allang contact gemaakt.
Je hebt het steeds over de lichtsnelheid als limiet (wat ik uiteraard begrijp). Betekent dat dan dat jij er 100% zeker van bent dat wij zelfs over een paar miljoen jaar van technologische vooruitgang, wij nog steeds niet sneller kunnen reizen dan het licht?quote:Het is echter doodstil in de ruimte. Maakt niet uit denk je dan, want buiten de melkweg zijn er nog extreem veel andere stelsels. Helaas liggen deze zo ver weg, dat zelfs als we zo snel als het licht kunnen reizen, het nog miljoenen jaren zou duren om er te komen. En ik heb het pas over de delen van het universum die wij kunnen waarnemen. Wie weet wat daar achter nog allemaal ligt!!!
Oh oh! Ik heb hier te maken met fundamentalist die niet wil dat ik van het gebaande pad afwijk! Ik moet braaf achter de wetenschap aanlopen en mag niet af en toe zelf een beetje nadenken en speculeren blijkbaarquote:Dit stelsel is het dichtbijzijnde...
Dat laatste is de theorie van Einstein. Daar moet je toch bekend mee zijn. Je hebt pas het recht om het te betwisten als je zelf ee theorie + onderbouwing hebt.
Waarom zou ik het niet over Wormholes hebben? Misschien moet jij je huiswerk eens doen. Wormholes worden niet uitgesloten door E=MC2... ze worden juist mogelijk gemaakt door deze theorie! Einstein heeft ons geleerd dat je ruimtetijd kunt buigen en door gebruik te maken van dit aspect van de ruimtetijd, kun je short-cuts creeeren in theorie. En deze theorie wordt serieus genomen door veel vooraanstaande wetenschappers. Ook snaartheorie heeft trouwens geen enkel probleem met wormholes.quote:PS. Waarom heb je het steeds over wormholes. Die dingen bestaan waarschijnlijk niet eens. Ik had op zn minst verwacht dat je quantm mechanica er bij ging halen, dan zou ik je nog serieus kunnen nemen. Maar je hebt gewoon een obsessie met aliens. Is niks mis mee, maar doe niet alsof het feiten zijn.
Je hebt het over de rapporten die nog niet zo lang geleden vrij waren gemaakt voor iedereen? Die heb ik inderdaad gezien. Overal stond er bij dat het MOGELIJK was. En ze hadden het niet eens over aliens, maar over UFO's Je weet wat een UFO is? Als ik ongeauthoriseerd een vliegveld op vlieg met een zelfgemaakt vliegtuigje, en ik maak geen radiocontact, ben ik ook een UFO, ze weten mijn identiteit namelijk nietquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er zijn openbare rapporten verschenen (die jezelf kunt inkijken!) die de overheden van de wereld adviseren om dit soort informatie geheim te houden, door de implicaties die dit contact zou hebben voor onze samenleving. Naar alle waarschijnlijkheid zullen de beurzen kelderen en er zal een enorme identiteitscrisis ontstaan onder de honderdenmiljoenen gelovigen over de wereld. Als ik een overheid was, zou ik ook heel voorzichtig omgaan met de ontdekking van buitenaards leven.
Yep daar ben ik zeker van. Je kunt je ontwikkelen zoveel je wilt, natuurwetten zijn natuurwetten. Die verdwijnen niet als men zich ontwikkeld. Hoe ambitieus dat ook klinkt. Het enige wat ik interessant vind is het feit dat het met quantum mechanica in theorie mogelijk is om oneindig veel energie te verkrijgen. Maar helaas weten wij nog niks hier over, en kunnen we er beter voorzichtig mee omgaan.quote:Je hebt het steeds over de lichtsnelheid als limiet (wat ik uiteraard begrijp). Betekent dat dan dat jij er 100% zeker van bent dat wij zelfs over een paar miljoen jaar van technologische vooruitgang, wij nog steeds niet sneller kunnen reizen dan het licht?
Nee inderdaad, als je in 1850 tegen iemand zei: over 110 jaar lopen er mensen op de maan rond, hadden ze je uitgelachen. Maar we hebben het zelf met onze eigen ogen in de deeltjesversnellers gezien. Het kost al extreem veel energie om ze in de buurt te laten komen van lichtsnelheid. Sneller zal ons ook niet lukken, dat is in strijd met de natuurwetten. Materie bestaat niet meer als het op zo'n snelheid komt. We hebben nog niet de hele theorie van Einstein kunnen bewezen, maar dat wat we al hebben kunnen testen, komt allemaal overeen met zijn theorie. Het is dus aannemelijker om te zeggen dat hij gelijk had, dan andersom.quote:Oh oh! Ik heb hier te maken met fundamentalist die niet wil dat ik van het gebaande pad afwijk! Ik moet braaf achter de wetenschap aanlopen en mag niet af en toe zelf een beetje nadenken en speculeren blijkbaar![]()
De reden waarom ik zo makkelijk over de lichtsnelheid als limiet heenstap is de geschiedenis van de wetenschap. Het is wel vaker voorgekomen dat we dingen zeker wisten en dat er dan plotseling een revolutionaire ontdekking werd gedaan (zoals E=MC2) die de hele wetenschappelijke wereld op zijn kop zet. Ik zeg verder niet dat dit bewijst dat we sneller kunnen dan het licht, ik zeg alleen dat we misschien een beetje voorzichtig moeten zijn met het roepen dat iets niet kan. Ik heb het vermoeden dat het jou ontbreekt aan een beetje historisch besef. Misschien moet je de BBC docu "Atom" eens gaan kijken, dan wordt je nl. heel goed meegenomen de geschiedenis van de wetenschap in en de docu laat je echt ervaren hoe de wereld er in de loop van de vorige eeuw steeds uitzag en hoe deze steeds veranderde op een manier die niemand had verwacht.
Wormgaten bestaan op papier, om bepaalde onenigheden in berekeningen te verklaren. Zelfs al zouden ze bestaan, je zou er niet in kunnen gaan, en er vervolgens weer heel uit komen. Als je het over wormgaten hebt, vertel er dan alles bij, en niet alleen dat ze bestaan.quote:Waarom zou ik het niet over Wormholes hebben? Misschien moet jij je huiswerk eens doen. Wormholes worden niet uitgesloten door E=MC2... ze worden juist mogelijk gemaakt door deze theorie! Einstein heeft ons geleerd dat je ruimtetijd kunt buigen en door gebruik te maken van dit aspect van de ruimtetijd, kun je short-cuts creeeren in theorie. En deze theorie wordt serieus genomen door veel vooraanstaande wetenschappers. Ook snaartheorie heeft trouwens geen enkel probleem met wormholes.
Dan lijken wij dus meer op elkaar dan ik dachtquote:Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe dingen werken hoor vriend, ik lees genoeg wetenschappelijke boeken en mn grootste hobby is het kijken van wetenschappelijke documentaires. Ik ben verder hoogopgeleid en ben 29 jaar. Ik ben dus geen broekie die net om de hoek komt kijken.
Een verklaring staat in de link die ik gaf , ff stukje lezen van dr. ir. Eltjo Haselhof .quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:29 schreef mousy31 het volgende:
Ik weet dat sommige gemaakt zijn door mensen, maar herinner me iets over een graancirkel waarin de knopen van de tarwe ontploft waren, net of ze in een magnetron hadden gezeten. Zou graag willen weten hoe dat te verklaren is. Ook meeten ze in die cirkel een soort van straling. Ik ga ff kijken of ik t bewuste artikel nog vinden kan.
ja heb t gelezen maar vind t nog steeds vaagquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:24 schreef Summers het volgende:
[..]
Een verklaring staat in de link die ik gaf , ff stukje lezen van dr. ir. Eltjo Haselhof .
Door dit filmpje kan ik me er wel iets bij voorstellen , het begint ook in het midden en eindigt naar buiten toequote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:45 schreef mousy31 het volgende:
[..]
ja heb t gelezen maar vind t nog steeds vaag
Dat filmpje is dus een hoaxquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Door dit filmpje kan ik me er wel iets bij voorstellen , het begint ook in het midden en eindigt naar buiten toe
Weet je nog hoeveel tijd het gekost heeft om door mensen te maken en op welk tijdstip ze dat deden (Dag/nacht) ?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:04 schreef TTTNL het volgende:
[ afbeelding ]
deze is gemaakt door mensen, was een keer bij "try before you die" aan die graancirkel heeft zon chick van BNN nog meegewerkt.
Ze deden het met een hele groep mensen snachts, dan hadden ze zon plank met 2 touwen eraan en dan hield je met je handen die touwen vast en drukte je elke keer het graan naar beneden met die plank, ik zou zeggen, hier is de aflevering en kijk het zelf nog eens.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Weet je nog hoeveel tijd het gekost heeft om door mensen te maken en op welk tijdstip ze dat deden (Dag/nacht) ?
Hee tof, bedankt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:39 schreef TTTNL het volgende:
[..]
Ze deden het met een hele groep mensen snachts, dan hadden ze zon plank met 2 touwen eraan en dan hield je met je handen die touwen vast en drukte je elke keer het graan naar beneden met die plank, ik zou zeggen, hier is de aflevering en kijk het zelf nog eens.
http://sites.bnn.nl/page/(...)16825cc0e0e0276abfba
Wie ben jij om dat te bepalen? Je collega mod had besloten dat hij goed stond in GC, dus waarom moet hij nou naar TRU?quote:
Goeie linkquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:37 schreef Summers het volgende:
Deze link vind je dan misschien wel interessant Probably_on_pcp
Wetenschappelijk onderzoek naar graancirkels
Ten eerste, volgens mij lees je goed waar ik het over had. Ik had het hierover een rapport dat gaat over de eventuele gevolgen van contact met ET voor de menselijke samenleving. En er zijn verder genoeg mensen (zoals ook Michio Kaku) die zeggen dat het hen geen goed idee lijkt om in de openbaarheid te treden met deze informatie door de breekbaarheid van onze samenleving. Dus er zijn genoeg mensen (waaronder ik) die geheimhouding voor het moment een goed idee vinden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:30 schreef Draganta het volgende:
Je hebt het over de rapporten die nog niet zo lang geleden vrij waren gemaakt voor iedereen? Die heb ik inderdaad gezien. Overal stond er bij dat het MOGELIJK was. En ze hadden het niet eens over aliens, maar over UFO's Je weet wat een UFO is? Als ik ongeauthoriseerd een vliegveld op vlieg met een zelfgemaakt vliegtuigje, en ik maak geen radiocontact, ben ik ook een UFO, ze weten mijn identiteit namelijk niet.
Begin deze eeuw dacht men dat je nooit sneller zou kunnen vliegen dan het geluid. De sonicboom zou zo krachtig zijn dat een toestel aan flarden zou worden gereten. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het onmogelijke toch vaak mogelijk is gebleken. Dat is alles wat ik wil zeggen en als ik serieuze docu's kijk over reizen tussen de sterren en serieuze wetenschappers sluiten dan niet uit dat we op een dag toch sneller kunnen dan het licht, wie ben ik dan om te zeggen dat ze ongelijk hebben en dat het helemaal niet kan?quote:Yep daar ben ik zeker van. Je kunt je ontwikkelen zoveel je wilt, natuurwetten zijn natuurwetten. Die verdwijnen niet als men zich ontwikkeld. Hoe ambitieus dat ook klinkt. Het enige wat ik interessant vind is het feit dat het met quantum mechanica in theorie mogelijk is om oneindig veel energie te verkrijgen. Maar helaas weten wij nog niks hier over, en kunnen we er beter voorzichtig mee omgaan.
Klopt helemaal, maar nogmaals als serieuze wetenschappers de mogelijkheid open houden dat we op een dag wel sneller kunnen dan het licht, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet kan?quote:Nee inderdaad, als je in 1850 tegen iemand zei: over 110 jaar lopen er mensen op de maan rond, hadden ze je uitgelachen. Maar we hebben het zelf met onze eigen ogen in de deeltjesversnellers gezien. Het kost al extreem veel energie om ze in de buurt te laten komen van lichtsnelheid. Sneller zal ons ook niet lukken, dat is in strijd met de natuurwetten. Materie bestaat niet meer als het op zo'n snelheid komt. We hebben nog niet de hele theorie van Einstein kunnen bewezen, maar dat wat we al hebben kunnen testen, komt allemaal overeen met zijn theorie. Het is dus aannemelijker om te zeggen dat hij gelijk had, dan andersom.
Ik zal wel eens gaan kijken. Bedankt voor de tipquote:Dan lijken wij dus meer op elkaar dan ik dacht. Alleen denken wij er compleet anders over, is toch niks mis mee? Ik beveel je by the way een heel goed tijdschrift aan: Wetenschap in beeld (die ken je vast al) Special: Het helaal. Het is een supermooi naslagwerk van de meest gangbare theorieen over het universum. Echt super interessant. Kun je op google zoeken.
Ik denk dat elke psycholoog je kan vertellen dat de grootste fantasten niet de meest stabiele persoonlijkheden zijn. Dat zo'n persoon zich dan bijv. opwerkt tot Majoor-Generaal van de luchtmacht is erg klein.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:39 schreef Maurice76 het volgende:
Effe een paar willekeurige opmerkingen mijnerzijds. Ik zie het topic nu pas, dus ik ga niet een enorme lap tekst neerplempen als reactie op veel van de berichten in dit topic (onder het mom van, ik wil vanavond ook nog andere dingen doen).
Er wordt nogal wat gerefereerd aan de "honderden geloofwaardige getuigen". Dat is een aanname an sich, ik ken deze mensen namelijk helemaal niet. De conclusie dat ze geloofwaardig zijn, is alleen te maken op basis van hun achtergrond en het motief om daar te staan en die verklaring af te geven. Een dergelijk onderzoek zou echter nogal wat tijd vergen, ben ik bang, gezien het feit dat het er honderden zijn. Het feit dat ze hooggeplaatst zijn (geweest) in het leger en/of in de politiek maakt ze eerder ongeloofwaardig dan niet, in mijn ogen.
Ik snap je verhaal en ik vond dit soort dingen ook altijd erg aanvaardbaar als verklaring, totdat ik me ging verdiepen in het onderwerpquote:Daarnaast is het menselijk brein een niet te onderschatten bron van storingen en mis-informatie. Dit kan zowel doelbewust (bijv. mensen die graancirkels maken in een poging anderen te doen geloven dat het door aliens gemaakt is) als onbewust (bijv. onbewuste aannames over wat men heeft gezien of ervaren en dat als waarheid postuleren) zijn. Ook kennen we nog niet alles. In tegenstelling tot wat Draganta beweert, weten we nog lang niet alles op het vlak van de natuurkundige wetten en de quantum mechanica. Wel is bewezen dat er een verband bestaat tussen energie, materie en de ruimte. Einstein heeft hiervoor de theorie geopperd, wetenschappers hebben dat later aangetoond met o.a. deeltjesversneller experimenten of waarnemingen in het universum.
Kan het hier alleen maar mee eens zijn.quote:Het is dus helemaal niet zo gek te veronderstellen dat het mogelijk zou kunnen zijn om de ruimte zelf te manipuleren. Er zijn bijvoorbeeld theorieen opgesteld met betrekking tot het krommen van de ruimte, waar wij nu op mechanisch niveau nog helemaal geen fluit mee kunnen. Ook de snaartheorie haakt hier op in, die pas sluitend te maken is als men uitgaat van 11 dimensies. Wij kennen er slechts 4: 3 in de ruimte, 1 in tijd. Aangezien ons menselijke brein niet in een meer-dimensionale ruimte zit, is het ook onmogelijk voor te stellen hoe dat eruit ziet. De extra dimensies in de theorie zijn dus ook volledig abstracte concepten. Maar het feit dat de theorie er is en niet lijkt te worden tegen gesproken door onze eigen directe waarnemingen - onze bekende dimensies worden er namelijk keurig in omvat - zou kunnen betekenen dat die extra dimensies er ook echt zijn. Alleen wij snappen niet hoe die werken en in elkaar steken. Even heel erg richting de science fiction: misschien dat we ons enorm snel kunnen verplaatsen zodra we die andere dimensies wel kunnen beinvloeden, veel sneller dan het gangbare licht in onze bekende dimensies.
Tja het bewijs schijnt er echt te zijn, maar ik heb zelf nooit onderzoek gedaan dus ik kan er niet echt over meepraten. Het enige wat ik er van kan zeggen is dat er nog steeds mensen schenen te zijn die zeiden dat iets wat door de mens gemaakt is en zwaarder is dan lucht niet kan vliegen, zelfs nadat de Wright brothers al hadden gedemonstreerd dat het kon!quote:Nog even een stukje met betrekking tot de graancirkels en electromagnetische velden en dergelijke. Het zou toch vrij makkelijk aantoonbaar moeten zijn wanneer er sprake is van dit soort fenomenen. Het stukje van Mousy31 rept er wel over, maar dat artikel is doorspekt van aannames in plaats van wetenschappelijk bewijs. Het vreemde is dat het onderzoek dat er genoemd wordt, al ruim 20 jaar gedaan zou worden. Is het dan niet raar dat er niet al veel meer concrete informatie over bekend zou zijn?
Twee dagen geleden was ik er weer van overtuigd dat ze allemaal door de mens gemaakt zouden kunnen zijn. Maar dan zie ik deze docu en dan begin ik toch echt weer heel erg te twijfelen:quote:Overigens, P_o_p, het feit dat graancirkels bewust zo complex zijn met ASCII vertalingen en dergelijke om ze authentiek te laten zijn in plaats van een hoax, kan ook juist door de hoax'er zo opgevat worden - die ze daarmee juist zo belachelijk complex maakt, om maar als authentiek bestempeld te worden. Het menselijk brein is erg creatief, ik herhaal het maar een keer. Je krijgt dan een beetje het idee van "maar jij weet dat ik weet dat jij weet, dus ik weet dat ...". Je krijgt twee zijden in dit verhaal - de hoaxers ten opzichte van de believers - die elkaar te slim af proberen te zijn.
Is een ander boek, Het Alien Logboekquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:07 schreef heartz het volgende:
Misschien moet ik 'regeren vanuit het duister' toch maar eens gaan lezen
Elders hoorde ik dat idd.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:10 schreef Darklight het volgende:
[..]
Is een ander boek, Het Alien Logboek
Maar 'regeren vanuit het duister' is ook goed
Het schijnt dat het gewas binnen in de cirkel het volgende jaar sneller groeit dan het andere gewas. Men is nu aan het testen wat er gebeurt als je gewas blootstelt aan elektrische pulsen bij het zaaien. Het schijnt dat het gewas dan idd sneller gaat groeien. Ik ben nog op zoek naar meer informatie hiervoer.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:46 schreef heartz het volgende:
In het filmpje zie je idd veel researchers enz.
Ze vinden een soort ijzer in het graan?
Mobieltjes, camera's enz lijken het niet te doen in zo'n 'veld'.
Wat heeft dat 'proteinelevel' er precies mee te maken?
En die handen...
En dat is nog maar de helft
Vreemd allemaal idd.
Waarom vraag je dat? Je gaat toch niet iets geloven omdat het op een tv zender wordt gezegd? Als je echt geinteresseerd bent in de waarheid dan zul je zelf op zoek moeten gaan en dingen moeten verifieren.quote:Maar nogmaals kunnen we ufotv als betrouwbaar beschouwen?
Ik heb toch het filmpje gekeken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Als je echt geinteresseerd bent in de waarheid dan zul je zelf op zoek moeten gaan en dingen moeten verifieren.
Aangezien ik zo weinig tijd heb, ben ik best wel benieuwd naar je (eventuele) bevindingenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ben nu bezig om te kijken hoe dat nou zit met dat vijfde theorem van Euclides die gevonden zou zijn in de cirkels. Als het echt waar is, zou daar toch iets van bekend moeten zijn in de wiskundige wereld. Tot nu toe heb ik nog niets gevonden, dus ik probeer Allan Brown te vinden en wil hem een email sturen om te vragen hoe het nou zit, aangezien hij beweert dat hij hem gevonden heeft.
quote:In 2002, Channel 4 television gave a team of special effect engineers 12 weeks to design and build an UFO that will trick witnesses and get media coverage. They base their ship on eyewitness reports and video footage and begin what turned out to be a frustrating and difficult project.
Written by bob the moo
http://www.imdb.com/title/tt0395806/plotsummary
Jaquote:Op zondag 3 juli 2011 00:16 schreef heartz het volgende:
Misschien een vreemde vraag...
Maar ik vraag me toch af of ze zo ver zijn geavanceerde ufo's en aliens te ontwerpen en te maken?
Of draaf ik nu helemaal door....
Awwwquote:
Mwa ik dacht meer dat ik oprecht interesse toondequote:Op zondag 3 juli 2011 00:20 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Awww... laten we het er op houden dat je gewoon erg enthousiast bent over dit onderwerp?
Aan de andere kant zijn deze lui wel allemaal in een positie geweest waarin ze veel mensen onder zich hebben gehad, leiding en sturing hebben gegeven. Zij zijn bekend met groepspsychologie, weten hoe ze mensen kunnen laten doen en denken wat zij willen om ze een bepaalde kant op te sturen. Manipulatief is misschien niet het goede woord, maar ze zijn wel in staat om mensen te beinvloeden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik denk dat elke psycholoog je kan vertellen dat de grootste fantasten niet de meest stabiele persoonlijkheden zijn. Dat zo'n persoon zich dan bijv. opwerkt tot Majoor-Generaal van de luchtmacht is erg klein.
Ook als deze mensen allemaal pathologische leugenaars zijn, dan is het vreemd dat dat pathologisch liegen er pas uitkomt als ze met pensioen zijn. Want als je tijdens je carriere enorm onwaarschijnlijke verhalen bij elkaar liegt, maak je echt geen promotie.
Kortom, erg enthousiast!quote:
Met veel enthousiasme!quote:Op zondag 3 juli 2011 00:27 schreef heartz het volgende:
[..]
Nee oprecht geinteresseerd.
Dat zei ik toch al
Die kant wil ik absoluut niet op met dit topic. Geen NWO conspiracies graagquote:Op zondag 3 juli 2011 01:03 schreef heartz het volgende:
Ik denk, dat we niet moeten uitsluiten dat dit een groepje 'geleerden' is die is inschakeld om 'mensen voor de gek te houden' en misschien zelfs daarmee te experimenteren ofzo...
Of draaf ik weer door
Ik kan helaas de docu niet vinden online...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:49 schreef heartz het volgende:
Dit soort geluiden zijn er namelijk ook:
[..]
Tja.. het enige wat ik kan zeggen als je alle stukjes bewijs bij elkaar pakt, dat dan de alien-hypothese gewoon past. Het probleem hierbij is dat je een enkele enorme aanname doet die enorme implicaties heeft. Mensen zijn daar bang voor.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:25 schreef Maurice76 het volgende:
Aan de andere kant zijn deze lui wel allemaal in een positie geweest waarin ze veel mensen onder zich hebben gehad, leiding en sturing hebben gegeven. Zij zijn bekend met groepspsychologie, weten hoe ze mensen kunnen laten doen en denken wat zij willen om ze een bepaalde kant op te sturen. Manipulatief is misschien niet het goede woord, maar ze zijn wel in staat om mensen te beinvloeden.
Daarnaast zullen ze zich ook wel terdege beseffen dat hun verklaring als het ware "verzwaard" wordt door hun (voormalige) rol. Alsof hun verklaring daarmee "echter" of meer waard is dan die van Jan met de Pet, de onbekende soldaat onderaan de ladder. Die verkleuring is mijns inziens onwenselijk.
Ik ga morgen voor je kijkenquote:Op zondag 3 juli 2011 01:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik kan helaas de docu niet vinden online...
zo ontwikkeld zijn zij dus blijkbaar nietquote:Op zondag 3 juli 2011 00:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik niet snap is dat zo'n ontwikkelde beschaving probeert te communiceren door pictogrammen in het graan, die ook nog eens alleen vanuit de lucht kunnen worden gezien.
Waarom maken ze zich niet gewoon kenbaar?
Waarschijnlijk omdat mensen het dan nog niet zouden geloven. Ze zouden misschien denken dat het een soort van Hollywood stunt is. En nog belangrijker: heel veel mensen zouden daar niet mee kunnen omgaan. Henk en Ingrid hebben het al druk genoeg met die rare moslims, wat moeten ze dan met een superieure buitenaardse intelligentie?quote:Op zondag 3 juli 2011 00:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik niet snap is dat zo'n ontwikkelde beschaving probeert te communiceren door pictogrammen in het graan, die ook nog eens alleen vanuit de lucht kunnen worden gezien.
Waarom maken ze zich niet gewoon kenbaar?
Bizarquote:Op zondag 3 juli 2011 09:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien nog wel interessanter dan graancirkels, zijn sneeuwcirkels! Bij deze sneeuwcirkels lijkt het me helemaal moeilijk of eigenlijk onmogelijk om te verbergen dat het mensenwerk is. Hoe zorg je er in godsnaam voor dat niemand je voetstappen ziet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig k had deze nog nooit gezien.quote:Op zondag 3 juli 2011 09:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien nog wel interessanter dan graancirkels, zijn sneeuwcirkels! Bij deze sneeuwcirkels lijkt het me helemaal moeilijk of eigenlijk onmogelijk om te verbergen dat het mensenwerk is. Hoe zorg je er in godsnaam voor dat niemand je voetstappen ziet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De 'Alien Hypothese' past net zo goed als de hypothese dat God neerdaalde uit de hemel om eens een lekker mozaïek te tekenen.. Just sayin'.quote:Op zondag 3 juli 2011 01:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Tja.. het enige wat ik kan zeggen als je alle stukjes bewijs bij elkaar pakt, dat dan de alien-hypothese gewoon past. Het probleem hierbij is dat je een enkele enorme aanname doet die enorme implicaties heeft. Mensen zijn daar bang voor.
Eh.. Veel van die sightings zijn ook niet bepaald goed gedocumenteerd en wetenschappelijk benaderd. Ik zeg niet dat het allemaal onzin is, maar om het nou maar allemaal te geloven omdat het alternatief een 'rommelig zooitje' is vind ik wel héél makkelijk.. Want dan valt er voor veel van die UFO sightings en graancirkels ook nog wel wat te zeggen.quote:De andere hypotheses om alles te verklaren zijn een rommelig zooitje met allerlei leuke en interessante stellingen die vaak geen rekening houden met bepaalde specifieke sightings die goed gedocumenteerd zijn. Ik vind de alternatieve hypotheses ook net zo verontrustend eigenlijk maar de skeptici zijn gewoon blij dat ze iets hebben verklaard en gaan door met hun leven. Deze skeptici zouden juist enorm gealarmeerd moeten zijn dat hooggeplaatste officieren beweren/liegen/hallucineren dat ze vliegende schotels hebben gezien en dat deze hun kernkoppen onklaar hebben gemaakt.
Hij zijn dan ook altijd EX medewerkers van die basissen.. Zelden zijn het verklaringen van gerespecteerde leden van de staff die nog altijd actief zijn. Om niet te zeggen nooit.quote:Maar het enige waar de skeptici zich op lijken te focussen is het weerleggen van de alien-hypothese en de gevolgen van de alternatieve verklaringen zijn dan blijkbaar niet alarmerend. Dat zegt natuurlijk al een heleboel. Als mensen oprecht zouden geloven dat we niet door aliens bezocht worden, dan zouden ze zich enorme zorgen moeten maken om het feit dat nucleaire basissen bewaakt worden door blijkbaar enorme gekken.
De discussie met jou is ook niet bepaald makkelijk.. Jij bevind je verre van het midden van deze discussie. Jij vind elke verklaring die niet met het buitenaardse te maken heeft niet goed genoeg. Nou weet ik ook het fijne niet van die cirkels, maar om ze dan maar direct toe te schrijven aan intelligent buitenaards wezen, omdat de alternatieve hypothese is dat er slimme mensen op aarde bestaan, en dat sommige soldaten gek zijn/liegen gaat me ook wel weer 'n beetje verquote:Maar in geen van de discussies met skeptici komt er ook maar iets naar voren van woede of angst over deze bedreiging voor de wereldveiligheid die hallucinerende of pathologische liegende militairen op een nucleaire basis met zich meebrengt.
Heel mooi! Maar is dit echt of fotosoep?quote:Op zondag 3 juli 2011 09:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien is dat de beste manier van communiceren? Nou ja, misschien wel..quote:Op zondag 3 juli 2011 01:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat mensen het dan nog niet zouden geloven. Ze zouden misschien denken dat het een soort van Hollywood stunt is. En nog belangrijker: heel veel mensen zouden daar niet mee kunnen omgaan. Henk en Ingrid hebben het al druk genoeg met die rare moslims, wat moeten ze dan met een superieure buitenaardse intelligentie?
Er zijn onderzoeken naar gedaan en het zou een enorme druk zetten op onze maatschappij als er plotselling contact zou zijn. En de aliens zijn zich er waarschijnlijk van bewust dat het een stap voor stap proces moet zijn. Mensen vragen zich vaak af waarom er nooit een ufo van dichtbij is gefotografeerd. Ik denk dat als er aliens zijn ze er goed aan doen om niet te dichtbij te komen. Veel mensen zouden in paniek raken.
En kunst maken in gewassen is misschien wel de beste manier van communiceren. Wanneer je een signaal vanuit de ruimte zendt of onze tv-zenders hijacked om een boodschap uit te spreken, zullen veel mensen zeggen dat het een truc was of er zal paniek ontstaan. Sowieso alles wat digitaal is, is voor veel mensen niet na te trekken dus ze zullen altijd skeptisch zijn. Wanneer je enorme kunstwerken met daarin verwerkt de taal van het universum (wiskunde en geometrie) maakt, heb je iets tastbaarders als bewijs. En hoe gecompliceerder je ze maakt en hoe geavanceerder de wiskundige taal wordt, hoe meer mensen zich zullen gaan afvragen of echt alles door mensen gemaakt kan zijn. Op deze manier start je langzaam een discussie en zo creeer je meer en meer bewustzijn mbt bezoekers vanuit de ruimte.
Tegelijkertijd zijn er ook veel verhalen over alien abductions en operaties. Slachtoffers worden soms duizenden kilometers verderop gevonden, binnen zeer kort tijdsbestek. Die verhalen druisen juist weer in tegen de enorme zorgvuldigheid die je hier beschrijft.quote:Op zondag 3 juli 2011 01:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En nog belangrijker: heel veel mensen zouden daar niet mee kunnen omgaan. Henk en Ingrid hebben het al druk genoeg met die rare moslims, wat moeten ze dan met een superieure buitenaardse intelligentie?
Punt is wel dat er over de hele wereld graan wordt verbouwd, in welke vorm dan ook. Het is vrij beschikbaar en relatief eenvoudig te manipuleren.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien is dat de beste manier van communiceren? Nou ja, misschien wel..
Ze doen dan wel een hoop moeite om met een in hun ogen zeer primitief ras te communiceren.
Zou je hem niet gewoon hier http://www.imdb.com/title/tt0395806/ kunnen kijken?quote:Op zondag 3 juli 2011 01:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik kan helaas de docu niet vinden online...
Mooie docu erg interessant maar dat robbert van den broeke er bij betrokken is maakt dat gedeelte erg ongeloofwaardig voor me, t is een charlatan. Maar die graancirkel van een alien met die disc met code vond k erg mooi.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Twee dagen geleden was ik er weer van overtuigd dat ze allemaal door de mens gemaakt zouden kunnen zijn. Maar dan zie ik deze docu en dan begin ik toch echt weer heel erg te twijfelen:
Ik weet het verder ook niet, maar het blijft natuurlijk een intrigerend verhaal
Dat laatste is simpel. UFO staat niet gelijk aan een eventuele bezoeker van een andere planeet. Het is een niet-geïdentificeerd vliegend object, en de Amerikanen denken bijvoorbeeld dat de Russen een nieuwe prototype vliegtuigen aan het testen zijn. Zodra je dit bekend maakt kan je geen informatie meer verzamelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En er zijn er ook genoeg die verklaren dat ze jaren lang hun mond hebben gehouden omdat ze bang waren om belachelijk gemaakt te worden. Vergeet niet dat ze een stempel opgedrukt krijgen en daarmee hun carriere op het spel zetten.
Daarbij zijn er in de afgelopen jaren veel landen geweest die hun UFO files hebben vrijgegeven en daaruit lijkt toch echt te blijken dat er meer aan de hand is. Waarom moeten overheden uberhaupt al hun UFO files classificeren als er toch niets aan de hand is?
Als ik op basis van deze sneeuwcirkels alleen zou denken dat we bezocht worden door aliens dan zou ik idd een steekje los hebben.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:56 schreef arucard het volgende:
Het lijkt jou moeilijk of onmogelijk, dus zullen de aliens het wel zijn geweest.
Ik vond het ook een belachelijk idee dat aliens zich op deze manier zouden manifesteren, maar als je er echt over na gaat denken zijn graan- en sneeuwcirkels juist misschien wel de enige juiste manier om ons voor te bereiden op de realisatie dat we niet alleen zijn in het heelal.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:12 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Prachtig k had deze nog nooit gezien.
Eigenlijk maakt mij het niet zoveel uit of graancirkels een hoax of echt zijn. Ik vind sommige echter adembenemend mooi. Zelf denk k dat aliens wel bestaan t heelal is zo groot we zijn vast niet de enige. Maar of ze op deze manier zouden communiseren? Nah denk t niet...Misschien dat we ooit achter de waarheid zullen komen....
Wazige getuigenverklaringenquote:Op zondag 3 juli 2011 11:34 schreef Jeff89 het volgende:
De 'Alien Hypothese' past net zo goed als de hypothese dat God neerdaalde uit de hemel om eens een lekker mozaïek te tekenen.. Just sayin'.
Heeft ook ongeveer evenveel bewijs.. Wazige getuigenverklaringen, en kerken vol 'believers'
Wat jij hier zegt is dus een enorme misvatting. Ook ik dacht tot voor kort dat er weinig goed gedocumenteerd bewijs was en ik zat er echt enorm naast! Ik ben nog steeds verbaasd over het aantal goed gedocumenteerde sightings. Ik weet serieus waar niet eens goed waar ik moet beginnen, zoveel goed gedocumenteerde cases zijn er. Maar nogmaals, je zult zelf met een openmind eens wat docu's moeten gaan kijken bijv. of in ieder geval die persverklaringen van de Disclosure Project met hulp van The National Press Club.quote:Eh.. Veel van die sightings zijn ook niet bepaald goed gedocumenteerd en wetenschappelijk benaderd. Ik zeg niet dat het allemaal onzin is, maar om het nou maar allemaal te geloven omdat het alternatief een 'rommelig zooitje' is vind ik wel héél makkelijk.. Want dan valt er voor veel van die UFO sightings en graancirkels ook nog wel wat te zeggen.
Met deze uitspraak maak je duidelijk dat je je absoluut niet hebt verdiept in ook maar iets wat hiermee te maken heeft. Jouw verklaring getuigt van een zekere close-mindedness en luiheid.quote:Hij zijn dan ook altijd EX medewerkers van die basissen.. Zelden zijn het verklaringen van gerespecteerde leden van de staff die nog altijd actief zijn. Om niet te zeggen nooit.
De verklaringen die gegeven worden door de skeptici zijn vaak luie verklaringen van mensen die zich niet in de materie hebben verdiept. Het is absoluut waar dat het overgrote deel van de ufo's verklaard kan worden door luchtballonnen, spiegelingen enz. Maar er blijft gewoon een klein deel over dat niet verklaard kan worden. En ik sta absoluut open voor alle verklaringen, dat is ook de hele reden dat ik hier al zo lang mee bezig ben. Ik blijf zoeken naar antwoorden. Als ik zo graag wil believen, dan was ik allang gestopt met deze discussies.quote:De discussie met jou is ook niet bepaald makkelijk.. Jij bevind je verre van het midden van deze discussie. Jij vind elke verklaring die niet met het buitenaardse te maken heeft niet goed genoeg.
Als je het fijne niet weet van graancirkels, dan ben ik blij dat je ze niet gelijk wil toeschrijven aan aliens. Dat is alleen maar een teken van een gezonde manier van denken. Daarom moet je ook proberen zoveel mogelijk te leren om tot een echte conclusie te komen. En ik ben de afgelopen dagen heen en weer gegaan in het "wel/niet" door allerlei informatie die binnenkwam, maar er blijven gewoon bepaalde zaken die ongelooflijk merkwaardig zijn en die in mijn ogen heel moeilijk verklaard kunnen worden door het argument van hoaxers.quote:Nou weet ik ook het fijne niet van die cirkels, maar om ze dan maar direct toe te schrijven aan intelligent buitenaards wezen, omdat de alternatieve hypothese is dat er slimme mensen op aarde bestaan, en dat sommige soldaten gek zijn/liegen gaat me ook wel weer 'n beetje ver
Ik heb geen flauw idee. Ik weet alleen dat de foto's staan op een site van een skigebied, dus geen ufo site. Ik neem verder even aan dat mensen die een skigebied beheren niet zomaar voor de gein photoshop foto's op hun site gaan zetten.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heel mooi! Maar is dit echt of fotosoep?
Ik moet zeggen dat ik daar nog niets over heb gehoord. Sowieso als het op abductions aankomt, dan worden de getuigenverklaringen wat minder geloofwaardig omdat veel met regressietherapie weer naar boven wordt gehaald.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:34 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zijn er ook veel verhalen over alien abductions en operaties. Slachtoffers worden soms duizenden kilometers verderop gevonden, binnen zeer kort tijdsbestek. Die verhalen druisen juist weer in tegen de enorme zorgvuldigheid die je hier beschrijft.
Die gast is idd erg irritant. Ik wist ook niet dat het een charlatan was (tot gisteren) maar ik nam hem al niet serieus door de manier waarop hij praat en dingen verwoord. Hij komt niet echt bepaald over als een nuchtere en wijze man.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:38 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Mooie docu erg interessant maar dat robbert van den broeke er bij betrokken is maakt dat gedeelte erg ongeloofwaardig voor me, t is een charlatan. Maar die graancirkel van een alien met die disc met code vond k erg mooi.
Dat is een goed punt. Alleen zijn er wel situaties waarbij mensen praten over vliegtuigen die stil kunnen staan, kunnen versnellen tot Mach 10 of meer vanuit stilstand en die geen geluid maken. En van veel van de meest intrigerende sightings geeft men nog geen documenten vrij vreemd genoeg. Het lijkt erop dat de overheden vooralsnog alleen de info over de wat minder intrigerende cases heeft vrijgegeven.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:24 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dat laatste is simpel. UFO staat niet gelijk aan een eventuele bezoeker van een andere planeet. Het is een niet-geïdentificeerd vliegend object, en de Amerikanen denken bijvoorbeeld dat de Russen een nieuwe prototype vliegtuigen aan het testen zijn. Zodra je dit bekend maakt kan je geen informatie meer verzamelen.
Wat trouwens ook nog even interessant is om te vermelden is dat meer dan 95% van de Britse cirkels gemaakt zijn op grond met erg veel kalk erin en daaronder weer een laag grondwater. Stel dat het aliens zijn, dan sturen ze misschien een soort van drone op het veld af en weet deze gebruik te maken van de elektromagnetische eigenschappen van de grondlaag om zo een graancirkel te creeeren.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:36 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Punt is wel dat er over de hele wereld graan wordt verbouwd, in welke vorm dan ook. Het is vrij beschikbaar en relatief eenvoudig te manipuleren.
Prachtig! Het lijkt wel kantwerk.quote:Op zondag 3 juli 2011 09:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb iets proberen te vinden over deze robot, maar helaas nog geen hele filmpjes. En nogmaals, er zitten zulke complexe geometrieen verborgen in de cirkels en er schijnen zelfs wiskundige oplossingen voor eeuwenoude problemen in de cirkels te zitten. Waarom zouden hele intelligente mensen geen naam en faam willen maken in de academische wereld en blijven ze aankutten met grappen in het graan?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
Mensen hadden gewoon een robot geprogrammeerd die willekeurige vormen in graan kan maken, we met symmetrie. Dus dat verklaart alles, want ze kunnen een robot ook voorprogrammeren met een bepaalde vorm waarin een boodschap vershuilt. dit is niet zo mooilijk.
Ik lig op mijn bed.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En dat alles vanuit je luie stoel achter je pc
Dat zou op zich misschien kunnen, dat op die plekken de condities optimaal zijn. Wat mooi zou zijn is om dit dan ook buiten Engeland te controleren. Door middel van het bepalen van de buiging van de planten en de resterende electromagnetische energie zou het mogelijk moeten zijn om het kaf van het koren te scheiden. Van degenen die "echt" zijn, hoeveel hebben dan dezelfde lokale eigenschappen? Is dat van die kalkgrond en daaronder water dan ook van toepassing op alle andere "echte" graancirkels? Zijn er andere condities die mogelijk hetzelfde resultaat opleveren?quote:Op zondag 3 juli 2011 21:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat trouwens ook nog even interessant is om te vermelden is dat meer dan 95% van de Britse cirkels gemaakt zijn op grond met erg veel kalk erin en daaronder weer een laag grondwater. Stel dat het aliens zijn, dan sturen ze misschien een soort van drone op het veld af en weet deze gebruik te maken van de elektromagnetische eigenschappen van de grondlaag om zo een graancirkel te creeeren.
quote:Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Als ik op basis van deze sneeuwcirkels alleen zou denken dat we bezocht worden door aliens dan zou ik idd een steekje los hebben.
Maar zoals ik al meerdere malen heb gezegd heb ik de afgelopen weken heel veel onderzoek gedaan en er is gewoon een hele shitload aan informatie die deze hypothese steunt. Alleen jij bent niet bereid zelf serieus dingen te onderzoeken en de informatie komt echt niet naar jou toe hoor.
Prima als jij niet serieus wil gaan kijken naar alle beschikbare info, maar blijf hier dan gewoon weg uit dit topic.
Ik heb het idee dat alleen de Engelsen hier echt serieus mee bezig zijn (in de zin van grondanalyses en dergelijke) omdat de grootste graancirkel dichtheid in Engeland te vinden is volgens mij.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:32 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Dat zou op zich misschien kunnen, dat op die plekken de condities optimaal zijn. Wat mooi zou zijn is om dit dan ook buiten Engeland te controleren. Door middel van het bepalen van de buiging van de planten en de resterende electromagnetische energie zou het mogelijk moeten zijn om het kaf van het koren te scheiden. Van degenen die "echt" zijn, hoeveel hebben dan dezelfde lokale eigenschappen? Is dat van die kalkgrond en daaronder water dan ook van toepassing op alle andere "echte" graancirkels? Zijn er andere condities die mogelijk hetzelfde resultaat opleveren?
Er zijn wel experimenten naar gedaan en daar is eigenlijk redelijk wat over te vinden op het internet. Dit soort analyses kun je overal vinden:quote:Aangezien we een aantal eigenschappen kennen, ben ik echt benieuwd naar experimenten op dit vlak. Moet toch niet al te moeilijk zijn om iets te reproduceren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |