abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98813658
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:09 schreef Mathemaat het volgende:

De meeste moslims proberen dit soort geboden op een simplistische manier uit te leggen. Want je kunt eigenlijk niet zo simpel spreken over het niet letterlijk nemen of in de tijdgeest plaatsten binnen de islamitische wetgeving.

Ik zal je het gebod zo uitleggen:
Het doden van een ongelovige is verboden, behalve tijdens jihad op het slagveld zolang de ongelovige verzet. Wanneer is er sprake van jihad? Er is sprake van jihad tijdens oorlog.
Zoals ik het lees is er oorlog zolang er ongelovigen zijn.
pi_98813741
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat kan een probleem zijn. Dat hoeft het niet te zijn, dat is namelijk geheel aan de ouders en de manier waarop ze in het leven staan. Zo kan ik tal van voorbeelden uit mijn omgeving opnoemen waarbij het "andersom" het geval is, en de autochtone familie de dochter praktisch hebben verbannen.
Nou mijn Pa stond ook niet echt te juichen :P dat geef ik toe, maar dat is alweer wat
jaartjes terug en het is meer angst voor het onbekende denk ik.

Maar zoals het nu is kan ik me voorstellen dat je als vader even schrikt als je dochter
met een Moslim thuis komt, de ene Moslim is de andere niet natuurlijk, net zoals de ene
Kaaskop de andere niet is.

Een boer uit Friesland kan zijn vrouw natuurlijk ook in elkaar meppen, mag ook niet..

en dat is nu eigenlijk precies wat ik bedoel, vroeger gingen de mensen uit hun dak
over elkaars kleur tegenwoordig is het meer over de religie en dat komt omdat sommige
mensen die religies zo letterlijk na willen leven dat het echt middeleeuws is.

ik wordt daar eigenlijk heeeeeeeel moe van :')
pi_98813747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:28 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dus je wil zeggen dat het vlees van een mishandeld dier per definitie onrein is, omdat de dier mishandeld is?
Inderdaad. Indien diegene die het geslachte mishandelde dier opeet ook WEET dat het dier gedurende zijn leven is gemarteld, dan is er geen sprake meer van "halal" vlees.
Allah Al Watan Al Malik
pi_98813777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het verklaart in ieder geval waarom je zulke dubieuze visies hebt over moslims. Zou ik ook hebben over ongelovigen als ik websites van Bin Laden zou bezoeken.
Dat heeft in een heleboel kranten gestaan, ik googelde even en dit was de eerste hit :')

Hier was erg veel ophef over toen hoor,,,
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:32:15 #280
3542 Gia
User under construction
pi_98813781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:04 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik vind het hypocriet dat een paar duizend joden verboden wordt om hun vlees op hun eigen traditionele manier te slachten, die niet (of anders nauwelijks) meer leed veroorzaakt,
Als ze dit kunnen aantonen, krijgen ze ontheffing en mogen ze wél ritueel slachten.

Maar ja, ze kunnen dit niet aantonen.
pi_98813785
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nah... niet alle Kaaskoppen zijn Boerenlullen natuurlijk net zoals niet alle Moslims boerenlullen zijn, maar eh... dan nog een vraagje.

Wat zou je ervan vinden als je dochter dan wel gewone vrienden en vriendinnen heeft die
ongelovig zijn of een ander geloof hebben? Want voorzover ik weet worden de kinderen
op Islamitische Scholen geleerd dat zij geen vrienden mogen zijn van ongelovigen.

De reden die ze geven is deze : ''Alleen moslims kunnen immers goede mensen zijn.''

Ik kan je talloze voorbeelden geven maar hier is één bron

http://www.dutch.faithfre(...)pic.php?f=25&t=15162

Dit is toch triest? Of niet?
Zo gaat de multiculturele samenwerking toch nooit lukken?

Als de kaaskoppen dit zouden doen op onze Nederlandse scholen dan zou
het land te klein zijn en iedereen moord en brand schreeuwen over racisme, maar dit
mag wel?
Paar ongelovige vriendinnen mag zolang ze maar niet beïnvloed wordt door hun doen en denken, dit geldt voor gelovige vriendinnen. Moslim of geen moslim vrienden is weer uit den boze.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_98813801
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad. Indien diegene die het geslachte mishandelde dier opeet ook WEET dat het dier gedurende zijn leven is gemarteld, dan is er geen sprake meer van "halal" vlees.
Kun je een bron geven?
pi_98813828
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat heeft in een heleboel kranten gestaan, ik googelde even en dit was de eerste hit :')

Klopt, ergo is het niet iets wat elke dag aan de orde is. Anders stond het ook niet in de krant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_98813853
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hiero

http://www.parool.nl/paro(...)e-culturen-uit.dhtml
pi_98813860
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:32 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Kun je een bron geven?
Vraag het je lokale imam - of enig andere godsdienstgeleerde. Het concept halal omvat veel meer dan de wijze van slacht. Dat zou je toch wel moeten weten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_98813929
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:32 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Paar ongelovige vriendinnen mag zolang ze maar niet beïnvloed wordt door hun doen en denken, dit geldt voor gelovige vriendinnen. Moslim of geen moslim vrienden is weer uit den boze.
Want?
Allah Al Watan Al Malik
pi_98813943
O gij die gelooft, eet van de goede dingen, waarmede Wij u hebben voorzien en dank God, indien gij Hem alleen aanbidt. Hij heeft u slechts het gestorvene, het bloed, het varkensvlees en datgene, waarover een andere naam, dan die van God is uitgeroepen, verboden. Maar hij, die gedwongen is en dit niet wenst en geen overtreder is, op hem rust geen zonde. Want God is Vergevensgezind, Genadevol.

Bron, Wiki.

Gedwongen kun je opvatten als wettelijk en dan is er verder toch geen probleem?
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:36:47 #288
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98813972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ze dit kunnen aantonen, krijgen ze ontheffing en mogen ze wél ritueel slachten.

Maar ja, ze kunnen dit niet aantonen.
Dus waarom verbied je mij iets als je niet kan aantonen dat het erger is? Het is van tweeën één.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_98813999
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, ergo is het niet iets wat elke dag aan de orde is. Anders stond het ook niet in de krant.
ja zo lust ik er nog wel een paar :')
ik kan nu wel meer voorbeelden gaan zoeken maar dan gaan we helemaal ''off topic'' wat we toch al zijn :P maar er zijn natuurlijk niet veel nederlandse leerkrachten op Islamitische Scholen
en als die er wel zijn zijn er maar weinig die hun mond open durven te doen.

nog één voorbeeldje? wordt hier ook gewoon van tafel geveegd trouwens

pi_98814049
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
Dit klinkt meer als armzalig gehuil van een niet-gelovigen. Je haalt je eigen post compleet onderuit door de toonzetting.
Laat ik het anders formuleren: waarom zou ik intens medeleven moeten tonen met het grote 'onrecht' dat gelovigen wordt aangedaan, als diezelfde gelovigen zelf voortdurend bezig zijn om hun moraal, hun (bijbelse of koraanse) opvattingen op te dringen via onder meer de politiek?

En wat de toonzetting betreft: verdiep je eens in de denigrerende toon waarop gelovigen spreken over niet-gelovigen, alsof ze moreel superieur zijn. Her en der in die religieuze sprookjesboeken worden niet-gelovigen als dom en dwaas weggezet, of wordt zelfs opgeroepen tot terreur.

Waarom zou ik als niet-gelovige dan medelijden moeten hebben met zielige moslims en joden die voortaan niet meer op hun primitieve en barbaarse manier dieren mogen slachten? Omdat gelovigen zich altijd zo sterk hebben gemaakt voor mijn rechten? Laat me niet lachen...
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:39:05 #291
3542 Gia
User under construction
pi_98814062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

ik kan nu wel meer voorbeelden gaan zoeken maar dan gaan we helemaal ''off topic'' wat we toch al zijn :P maar er zijn natuurlijk niet veel nederlandse leerkrachten op school en als die er wl
zijn zijn er maar weinig die hun mond open durven te doen.

Heb hier ook ooit een heel dubieus schoolreglement zien staan van een islamitische basisschool.
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:39:32 #292
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_98814081
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mee eens, maar zie ook wat ik hierboven al zei (pakken wat je pakken kunt etc).
[..]
Dit is niets nieuws.
[..]
Ik hou gewoon van rationele argumentatie en feiten. Niet van: "Het staat in dit ouwe boek, dus doen we het zo," of "We hebben het altijd zo gedaan, dus waarom veranderen?"

En het spijt me zeer, maar ik heb nog geen enkel rationeel onderbouwd argument van die kant gehoord. Alleen maar emotionele betogen. Daar kan ik helemaal niks mee.
Daarnaast stoor ik me ook wel aan het 'maar het is wetenschappelijk helemaal niet bewezen dat die dieren meer lijden' verhaal - gisteren bij KvdB ook.
Ja, er zal vast wel 1 mafkees met een onderzoekje gekomen zijn dat 'bewijst' dat ritueel slachten geen extra dierenleed oplevert. Uiteraard uit religieuze hoek geïnitieerd. Maar daar tegenover staan 10 onderzoeken die het tegendeel bewijzen.
Net zoals de sigarettenfabrikanten jarenlang met onderzoeken hebben staan zwaaien dat roken gezond is.

Maar als ik als totale leek op dit gebied even naar de feiten kijk hoe ze een koe slachten, en dat het beest bij ritueel de keel doorsnijden soms nog minutenlang leeft; trek ik dat 'bewijs' dat het minder leed oplevert sterk in twijfel. Zeker wanneer ik dat vergelijk met een beest wat in een tiende van een seconde bewusteloos gemaakt is.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:25 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat laatste in klinkklare onzin. Er zijn talloze rapporten die elkaar tegenspreken, en dat is ook door de tegenstanders breed uitgemeten.

En over godsdienstvrijheid, ook dat is met vele juridische argumenten beargumenteerd. Er is zelfs een hele website voor opgezet waar het allemaal terug te vinden is. www.kosjerslachten.nl
Het contactformulier op die site doet mij echter vermoeden dat ze niet geheel objectief zijn:
quote:
Alle contacten vanuit het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap (NIK) en de Joodse Gemeente Amsterdam (NIHS) met de media lopen via D
pi_98814109
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vraag het je lokale imam - of enig andere godsdienstgeleerde. Het concept halal omvat veel meer dan de wijze van slacht. Dat zou je toch wel moeten weten.
Wat ik denk en voel doet er niet toe zodat ik islamitische recht kan begrijpen op een juiste manier.
pi_98814113
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:35 schreef thumbnail het volgende:
O gij die gelooft, eet van de goede dingen, waarmede Wij u hebben voorzien en dank God, indien gij Hem alleen aanbidt. Hij heeft u slechts het gestorvene, het bloed, het varkensvlees en datgene, waarover een andere naam, dan die van God is uitgeroepen, verboden. Maar hij, die gedwongen is en dit niet wenst en geen overtreder is, op hem rust geen zonde. Want God is Vergevensgezind, Genadevol.

Bron, Wiki.

Gedwongen kun je opvatten als wettelijk en dan is er verder toch geen probleem?
Klopt, maar gelovigen maken er graag een probleem van... Ook "gestorvene" is niet aan de orde bij een dier dat alleen verdoofd is.
pi_98814131
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ik kan nu wel meer voorbeelden gaan zoeken maar dan gaan we helemaal ''off topic'' wat we toch al zijn :P maar er zijn natuurlijk niet veel nederlandse leerkrachten op Islamitische Scholen
en als die er wel zijn zijn er maar weinig die hun mond open durven te doen.

Lust je er nog wel een paar? Wil je zeggen dat dit overal aan de orde is? Serieus, je overdrijvingen doen je standpunten echt geen goed. Feit is dat er een aantal Islamitische scholen zijn die dubieuze gedachtegoed verspreiden. Die moet je aanpakken. Feit is dat er nog veel meer Islamitische scholen zijn, waarbij er niets aan de hand is. Een ander feit is dat de het overgrote deel van de moslims niet op Islamitische scholen zit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_98814132
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb hier ook ooit een heel dubieus schoolreglement zien staan van een islamitische basisschool.
ja klopt, was van een Islamitische Basisschool in Amsterdam, maar ik wilde niet teveel off topic
gaan maar ik zei al dat ik talloze voorbeelden kon noemen.

helaas trouwens -O-
pi_98814166
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want?
Als jezelf emotioneel bindt met mensen, dan neem je hun gewoontes over.
pi_98814205
quote:
15s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:40 schreef Elfletterig het volgende:

Klopt, maar gelovigen maken er graag een probleem van... Ook "gestorvene" is niet aan de orde bij een dier dat alleen verdoofd is.
Gelovigen voelen zich verheven boven de rest blijkt maar weer.
pi_98814218
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lust je er nog wel een paar? Wil je zeggen dat dit overal aan de orde is? Serieus, je overdrijvingen doen je standpunten echt geen goed. Feit is dat er een aantal Islamitische scholen zijn die dubieuze gedachtegoed verspreiden. Die moet je aanpakken. Feit is dat er nog veel meer Islamitische scholen zijn, waarbij er niets aan de hand is. Een ander feit is dat de het overgrote deel van de moslims niet op Islamitische scholen zit.
Ik denk niet dat jij ''de andere kant'' wilt zien :N
Dat heb ik al vaker gezien in jouw posten, zo hardnekkig als de pest.

jammer..
pi_98814236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:40 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Wat ik denk en voel doet er niet toe zodat ik islamitische recht kan begrijpen op een juiste manier.
Zonder gedachtens en gevoelens, ook geen begrip van het islamitische recht. Of denk je dat Allah (swt) een gevoelloos en gedachteloos mens op de aarde heeft willen zetten? Een soort van robot?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')