abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98837332
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:58 schreef Disana het volgende:
Er is volgens mij wel onderzoek naar daders die zelf ooit slachtoffer waren op het gebied van incest en (huiselijk) geweld.

[..]

http://www.frederike.nl/c(...)view_records=1&ww=on
ja idd wij hebben ook deze onderzoeken hier ..
maar of dit nu geld voor heel Israel . dat vind ik nu weer te veel van het goede
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 21:10:15 #227
137949 Disana
pi_98837524
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:06 schreef C_N het volgende:

[..]

maar of dit nu geld voor heel Israel . dat vind ik nu weer te veel van het goede
quote:

Nogmaals: dat zie ik PS niet zeggen. Ik zie hem zeggen dat het mee kan spelen, en daar lijkt mij niets verkeerds aan want niemand zal ontkennen dat Israël vol beschadigde mensen zit.
pi_98837657
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:10 schreef Disana het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals: dat zie ik PS niet zeggen. Ik zie hem zeggen dat het mee kan spelen, en daar lijkt mij niets verkeerds aan want niemand zal ontkennen dat Israël vol beschadigde mensen zit.
Hij haalt toch echt deze aan
quote:
Net zoals slachtoffers van seksueel misbruik vaak zelf dader worden, zijn de Israëli's hun frustratie op de Palestijnen aan het botvieren.
Dus gsaat mijn post hier toch wel degelijk op :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_98837688
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:10 schreef Disana het volgende:

[..]

[..]

zijn de Israëli's hun frustratie op de Palestijnen aan het botvieren..
einde quote

ik denk iedereen die een Israëlische nationaliteit heeft is een Israeli.
en samen zijn dat israeli's. Mousje
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:13:42 #230
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98837715
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Kies jij je woorden nou bewust zo, alsof het een vaststaand feit zou zijn, of is dat een foutje?

Want dat het bij een enkeling zo zou zijn is zeker mogelijk, ook Israëliërs zijn mensen die uitermate menselijk reageren, maar zoals jij het daar neer zet suggereer je dat het structureel is, en dat geloof ik dus voor nog geen meter.
Structureel voor (oorlogs)trauma's. Dat zou kunnen

quote:
http://www.cogis.nl/uploads/documents/211.pdf

Intergenerationele overdracht van trauma is een
omstreden onderwerp. Recent verscheen er een
onderzoek waarin geen meta-analytisch bewijs
werd gevonden voor traumatisering van de derde
generatie Holocaust overlevenden (Sagi-Schwartz
et al., 2008). Dit onderzoek bouwt voort op eerdere
studies waarin eveneens geen meta-analytisch
bewijs werd gevonden voor traumatisering
van de tweede generatie (van IJzendoorn et al.,
2003).
Als er geen wetenschappelijk bewijs voor is gevonden,
waarom blijft de vraag naar intergenerationele
overdracht dan toch relevant? De meeste
ouders met oorlogservaringen ontwikkelen geen
ernstige klachten, zij zijn bovendien goed in staat
om hun kinderen de nodige verzorging en begeleiding
te geven. De klinische praktijk laat echter
iets anders zien en blijkt te worden geconfronteerd
met de directe en indirecte gevolgen van
traumatisering,
namelijk: niet getraumatiseerde
kinderen rapporteren nachtmerries die traumatische
ervaringen van hun ouders representeren,
tekenen een kapotgeschoten wereld of weigeren
panisch om van hun ouders gescheiden te worden.
Dit sluit aan bij bevindingen dat zowel ouderlijke
angsten als depressie hun invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van het kind.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:15:53 #231
pi_98837843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar dat onderzoek kan je toch niet vergelijken met een hele bevolkingsgroep? Dat is zo'n beetje zeggen dat alle indianen moorden omdat veel van hun voorvaderen werden vermoord.

Dus zouden we nooit vluchtelingen moeten toelaten die zijn verdreven of waar de familie van is uitgemoord want zijn potentiële misdadigers?
Nou bestempel jij getraumatiseerde mensen als misdadiger? Die mensen hebben hulp nodig. En omdat na WOII "het land moest worden opgebouwd" hebben veel getraumatiseerd mensen geen hulp gehad.

Er was een mevrouw die terug kwam uit een concentratie kamp, die kreeg te horen: "Wees maar blij dat je niet hier was, want de hongerwinter was heel erg, hoor!"
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_98837855
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Dan moeten we dus acuut stoppen met mensen uit oorlogsgebieden hierheen halen, want de kinderen daarvan zouden wel eens...

Echt, ik denk niet dat dit opgaat voor een hele land
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:17:03 #233
pi_98837929
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar dat onderzoek kan je toch niet vergelijken met een hele bevolkingsgroep? Dat is zo'n beetje zeggen dat alle indianen moorden omdat veel van hun voorvaderen werden vermoord.

Dus zouden we nooit vluchtelingen moeten toelaten die zijn verdreven of waar de familie van is uitgemoord want zijn potentiële misdadigers?
We hebben het ook al gehad over de bevolking (aan beide kanten) de gegijzeld werden door haviken.

Je bent wel heel ongenuanceerd bezig, Paddy.
pi_98837962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou bestempel jij getraumatiseerde mensen als misdadiger? Die mensen hebben hulp nodig. En omdat na WOII "het land moest worden opgebouwd" hebben veel getraumatiseerd mensen geen hulp gehad.

Er was een mevrouw die terug kwam uit een concentratie kamp, die kreeg te horen: "Wees maar blij dat je niet hier was, want de hongerwinter was heel erg, hoor!"
Ik deed dat niet, dat deed jij met die zin :)

En die vrouw die dat zei (als in enkel persoon) wist gewoon niet wat er in die kampen gebeurde
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We hebben het ook al gehad over de bevolking (aan beide kanten) de gegijzeld werden door haviken.

Je bent wel heel ongenuanceerd bezig, Paddy.

Spiegel mijn beste :)
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 21:20:22 #235
137949 Disana
pi_98838172
Moet je 'de Israeli's' niet lezen als 'het land Israël'? Zo las ik het, en niet als 'iedere inwoner van Israël'.

En als je dat dan zegt over het land en hoe het de Palestijnen behandelt, is het dan verkeerd om te denken dat het verleden hier iets mee te maken heeft?
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:23:20 #236
pi_98838383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik deed dat niet, dat deed jij met die zin :)
Nee. Ik gaf een objectief mogelijke oorzaak voor bepaald gedrag. Dat jij dat op een bepaalde manier interpreteert, is jou verantwoordelijkheid, niet die van mij. Net zoals kritiek hier stelselmatig word gezien als haat.
quote:
En die vrouw die dat zei (als in enkel persoon) wist gewoon niet wat er in die kampen gebeurde

[..]
Het was de algehele houding: het is voorbij. Getraumatiseerde mensen kregen geen hulp.
pi_98838408
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:20 schreef Disana het volgende:
Moet je 'de Israeli's' niet lezen als 'het land Israël'? Zo las ik het, en niet als 'iedere inwoner van Israël'.

En als je dat dan zegt over het land en hoe het de Palestijnen behandelt, is het dan verkeerd om te denken dat het verleden hier iets mee te maken heeft?
in mijn ogen gaat dat niet op voor een heel land dat is een absurde stelling .
dan geld dat de palestijnen nu tegen Israel vechten omdat ze een oorlogs trauma hebben door jordanie binnen vallen en later libanon..en door die twee landen in de pan werden gehakt .
en nu dus tegen Israel vechten inverband hun oorlogs trauma .
nee zo kan ik er nog wel wat .
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:27:30 #238
pi_98838681
Ah! Studiemateriaal :9

quote:
Transgenerationele overdracht van le non-dit: een receptiegeschiedenis
De opvattingen over transgenerationele overdracht van een non-dit, een geheim, komen voor de Tweede Wereldoorlog slechts zijdelings ter sprake in het werk van Freud, Groddeck en Jung. De bestudering van de naoorlogse denkers rond transgenerationele overdracht, ondermeer familietherapeuten Bowen en Boszormenyi-Nagy en psychoanalytisch geïnspireerde therapeuten zoals Abraham, Török en Ancelin-Schützenberger, maakt wel duidelijk dat de vooroorlogse psychoanalytische freudiaanse traditie, samen met Lacan, de theoretische fundering vormde voor zowat alle belangrijke stromingen in de huidige klinische praktijk. Deze literatuurstudie focust op de denkers die deze stromingen het sterkst hebben beïnvloed. Hierbij was niet alleen de originaliteit van hun denken van belang. Doorheen de hele bestudeerde periode bleek duidelijk dat de klinische praktijk en de confrontatie met getraumatiseerde tweedegeneratiepatiënten de theorievorming sterk heeft beïnvloed. Een scharniermoment in deze receptiegeschiedenis is de Tweede Wereldoorlog geweest en dan vooral de gevolgen van de Holocaust.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:31:11 #239
pi_98838947
quote:

[..]

Dat maakt niet uit. Een paar kinderen of zelfs kleinkinderen die officier of politicus zijn is voldoende.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

woensdag 29 juni 2011 @ 21:34:07 #240
pi_98839166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:23 schreef C_N het volgende:

[..]

dan geld dat de palestijnen nu tegen Israel vechten omdat ze een oorlogs trauma hebben door jordanie binnen vallen en later libanon..en door die twee landen in de pan werden gehakt .
Je draait het om. Ik heb het in eerste instantie over slachtoffers die getraumatiseerd zijn, in dit geval holocaust-slachtoffers.

Je hebt in zoverre gelijk dat daders ook vaak getraumatiseerd raken door hun daden, maar daar is zeer weinig over te vinden. Dat soort mensen willen vaak niet over hun daden praten, dus zoeken ze geen hulp.
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 21:34:24 #241
137949 Disana
pi_98839185
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:23 schreef C_N het volgende:

Als je het over de Palestijnen wilt hebben: ja, ik denk zeker dat er inmiddels heel veel mensen met een trauma rondlopen van alle geweld en gevangenschap en verdrijving die hen is aangedaan. Waarom gooien kinderen stenen. Die impuls krijgen ze van hun ouders mee.
pi_98839544
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Nou nee, die stelling onderschrijft nou juist dat het individueel is.
quote:
namelijk: niet getraumatiseerde kinderen rapporteren nachtmerries die traumatische ervaringen van hun ouders representeren, tekenen een kapotgeschoten wereld of weigeren
panisch om van hun ouders gescheiden te worden. Dit sluit aan bij bevindingen dat zowel ouderlijke
angsten als depressie hun invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van het kind.
Die schade die daar beschreven wordt verschilt mi weinig van het kind van gescheiden ouders dat zich van alles in het hoofd haalt.
pleased to meet you
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:44:30 #243
pi_98839907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou nee, die stelling onderschrijft nou juist dat het individueel is.

[..]
Daar hebben we het al over gehad: Bevolking/haviken
quote:
Die schade die daar beschreven wordt verschilt mi weinig van het kind van gescheiden ouders dat zich van alles in het hoofd haalt.
Nee, de kinderen lijken werkelijk last te hebben van hun ouders trauma, en die (gedeeltelijk) over te nemen. Er is ook zeker verschil tussen kinderen van gescheiden ouders en kinderen van seksueel misbruikte ouders.
pi_98851121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar hebben we het al over gehad: Bevolking/haviken
Nou, als ik naar de reeks significante politici kijk, diegenen die je zou kunnen omschrijven als haviken, zit daar toch geen een bij die zelf, of wiens ouders, direct te maken hebben gehad met de holocaust. Misschien de pogroms in Polen en Rusland, want daar liggen toch de meeste roots. Maar de conclusie dat ze zich daarom af zouden kunnen reageren op de Palestijnen, nah. Ze zullen feller vechten want terug naar die horror, dat wil niemand, maar doelbewust kwaadaardig, nee. Daarvoor heb je toch een speciale soort mentaliteit nodig, kleine mensen met kleine hartjes achter nog kleinere bureautjes

quote:
Nee, de kinderen lijken werkelijk last te hebben van hun ouders trauma, en die (gedeeltelijk) over te nemen. Er is ook zeker verschil tussen kinderen van gescheiden ouders en kinderen van seksueel misbruikte ouders.
Ik denk dat je hier een verkeerde conclusie trekt vanuit scheve vergelijking .. kinderen die in hun jeugd mishandeld zijn vallen soms terug op patronen die zij kennen uit hun jeugd, niet omdat ze het zo graag willen maar omdat ze gewoon niet beter weten, ze hebben het nooit anders geleerd.
Ik denk dat dat niet op gaat voor de overlevenden van de holocaust, die weten wel degelijk het verschil, de meesten waren geen kleine kinderen
pleased to meet you
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:12:22 #245
pi_98851859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, als ik naar de reeks significante politici kijk, diegenen die je zou kunnen omschrijven als haviken, zit daar toch geen een bij die zelf, of wiens ouders, direct te maken hebben gehad met de holocaust. Misschien de pogroms in Polen en Rusland, want daar liggen toch de meeste roots. Maar de conclusie dat ze zich daarom af zouden kunnen reageren op de Palestijnen, nah. Ze zullen feller vechten want terug naar die horror, dat wil niemand, maar doelbewust kwaadaardig, nee. Daarvoor heb je toch een speciale soort mentaliteit nodig, kleine mensen met kleine hartjes achter nog kleinere bureautjes

[..]
Dat is precies mijn punt. De meeste mensen die slechte dingen doen zijn niet kwaadaardig, misschien wel niemand. Ghaddafi is een psychopaat, veel misdadigers komen in TBS, moet ik doorgaan? Bestaat kwaadaardig wel?

Vanwege trauma's die wellicht van generatie op generatie worden doorgegeven en zelfs culturele effecten kunnen hebben (denk aan Joegoslavische misdadigers dis zo'n "goede"naam hebben in Amsterdam) gebeuren de meest vreselijke dingen. Maar doelbewust en welbewust kwaadaardig? Misschien bestaat dat helemaal niet.

Maar de effecten zijn hetzelfde.
quote:
Ik denk dat je hier een verkeerde conclusie trekt vanuit scheve vergelijking .. kinderen die in hun jeugd mishandeld zijn vallen soms terug op patronen die zij kennen uit hun jeugd, niet omdat ze het zo graag willen maar omdat ze gewoon niet beter weten, ze hebben het nooit anders geleerd.
Ik denk dat dat niet op gaat voor de overlevenden van de holocaust, die weten wel degelijk het verschil, de meesten waren geen kleine kinderen
Heb ik ooit gezegd dat de Israëliërs kwaadaardig zijn? Ik heb gezegd dat ze slechte dingen doen en misdaden plegen. En dat is makkelijk. Als je je niet aan de wet houdt, ben je een misdadiger. Maar ben je dan welbewust kwaadaardig? Ik geloof best dat de Israëliërs denken dat ze zichzelf verdedigen en in hun recht staan. De reacties in deze reeks spreken boekdelen.
pi_98857746
Het ging er toch niet over of mensen trauma's hebben of die overnemen van een vorige generatie. PP suggereert dat mensen met een trauma VAAK zelfs verschrikkelijke dingen gaan doen. Dus je hebt het niet over een paar je zegt vaak....oftewel bijna altijd. Daar ging het over en niet of mensen wel of geen trauma erven of hebben opgelopen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:44:57 #247
pi_98858118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:31 schreef Reiniertje het volgende:
Het ging er toch niet over of mensen trauma's hebben of die overnemen van een vorige generatie.
Ja daar gaat het juist wel over.
quote:
PP suggereert dat mensen met een trauma VAAK zelfs verschrikkelijke dingen gaan doen. Dus je hebt het niet over een paar je zegt vaak....oftewel bijna altijd. Daar ging het over en niet of mensen wel of geen trauma erven of hebben opgelopen.
Vaak heeft niets te maken met aantallen mensen. Als ik vaak ga skiën betekend dat niet dat iedereen in Nederland gaat skiën.

Misschien vallen jullie over een minimaal gebrek aan subtiliteit in mijn eerste post hierover, maar dat is de schuld van de Israël aanhangers in deze thread die VAAK zeer onbeschoft posten. Ik pas me alleen maar aan.

Ik zie het gezeur over details over mijn trauma-punt puur als afleidingsmanoeuvre.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:58:03 #248
176916 Karrs
2007-2017
pi_98860535
Een stuk of vijf journalisten hebben het maar opgegeven en hebben de "Gazaboot" verlaten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)zaboot__.html?p=22,2
quote:
Censuur op Gazaboot

Woedend om de paranoia, de dictatoriale sfeer, het onderling wantrouwen en de regelrechte tegenwerking aan boord, hebben alle Nederlandse journalisten het schip verlaten waarmee Nederlandse activisten de confrontatie zoeken met Israëlische mariniers bij de Gazastrook.

(...)

Ook freelancer Bud Wichers, ervaren crisisverslaggever, haakte af, waarmee ook zijn reportage voor EénVandaag in het water viel: „De feiten waren telkens in tegenspraak met wat ons was voorgespiegeld. De vertrouwensbreuk was op een gegeven moment onherstelbaar.”

'Transparant'

Martijn Dekker, woordvoerder van de stichting Nederland-Gaza, schaamt zich diep voor het collectieve vertrek van de journalisten. Dekker, promovendus Politieke Antropologie aan de VU in Amsterdam, noemt de ruzie tussen de activisten en de verslaggevers „schokkend”: „Vier journalisten die consequent hetzelfde verhaal vertellen, daar kan je niet omheen. Die geslotenheid, dat is tegenovergesteld aan hetgeen we beweren te zijn, namelijk open en transparant.”
Pfffff... :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:00:00 #249
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98860618
Typisch :')
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 12:23:00 #250
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_98861469
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:58 schreef Karrs het volgende:
Een stuk of vijf journalisten hebben het maar opgegeven en hebben de "Gazaboot" verlaten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)zaboot__.html?p=22,2

[..]

Pfffff... :')
En dan heb je nog van die Palestijn aanhangers die maar krampachtig blijven schreeuwen dat het alles behalve om de provocatie te doen is.
:')

Ook uit het artikel:

Volgens de vier vertrokken redacteuren werden ze gecensureerd door de activisten, die niet gediend waren van kritische vragen, bijvoorbeeld over de financiering van het actieschip, dat voor bijna drie ton werd gekocht. Dat geld is ondermeer bijeengeschraapt door collectes bij Nederlandse moskeeën, zo onthulde deze krant eerder.
Vara-redactrice Hasna El Maroudi besloot te vertrekken, omdat de organisatie niet wilde zeggen welke medeopvarenden er waren: Ik wilde niet verrast worden door de aanwezigheid van figuren of organisaties waar ik niks mee te maken wil hebben. Ook bleef onduidelijk hoe de financiering van de boot geregeld is. Ook daar heb ik herhaaldelijk naar gevraagd, maar het antwoord bleef hangen in een vaag web van stichtingen, koepels en overkoepelende organisaties. Hasna El Maroudi is voormalig NRC-columnist.

Hamas-kopstuk
Nu blijkt dat het beruchte Hollandse Hamas-kopstuk Amin Abou Rashed ook aanwezig is geweest de afgelopen dagen bij trainingen van de scheepsbemanning in Griekenland. El Maroudi : Amin was aanwezig op de dag dat de Nederlandse delegatie een deel van de non-violence training volgde. Wilfred van de Poll, journalist van de Trouw, sprak even met Amin over zijn aanwezigheid en zijn rol binnen de organisatie. Het brein achter de vloot heeft de aankoop van de boot geregeld. Ook heeft hij voor een leeuwendeel van de financiering gezorgd.
El Maroudi: Tijdens het avondmaal tierde Anne de Jong (één van de drijvende krachten achter de vloot, red.) kwaad dat het allemaal leugens zijn en dat Amin een vreselijk lieve man is, die zich met ongelooflijk veel liefde inzet voor de Palestijnen. Hoe graag ik haar ook op haar blauwe ogen zou willen geloven, kan ik dat niet. Simpelweg omdat zijn betrokkenheid bij de vloot geheim is gehouden tot aankomst in Griekenland. Niet alleen voor de buitenwereld, maar ook voor de opvarenden.

Sjezus.

[ Bericht 25% gewijzigd door 3-voud op 30-06-2011 12:28:06 ]
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')