Dat deel van het probleem moet je niet onderschatten. Net zoals slachtoffers van seksueel misbruik vaak zelf dader worden, zijn de Israëli's hun frustratie op de Palestijnen aan het botvieren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:10 schreef SilkTie het volgende:
En dan heb ik het nog niet over de Holocaust-overlevenden, diegenen die geheel geschonden uit de oorlog zijn gekomen en nooit een normaal leven hebben kunnen opbouwen. Niemand die zich om hen kommert, ze hebben te weinig geld om te leven maar net teveel om te sterven. En ze lopen iedere keer weer tegen een muur van onbehouwen idiotie omdat een klein ventje met een klein hersencelletje van een of ander groot kantoor de kleine regeltjes belangrijker vindt zonder ook maar op enige wijze creatief probeert een triest geval enige verlichting te bieden.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat deel van het probleem moet je niet onderschatten. Net zoals slachtoffers van seksueel misbruik vaak zelf dader worden, zijn de Israëli's hun frustratie op de Palestijnen aan het botvieren.
Nee echt, hoe kun je dat zeggenquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat deel van het probleem moet je niet onderschatten. Net zoals slachtoffers van seksueel misbruik vaak zelf dader worden, zijn de Israëli's hun frustratie op de Palestijnen aan het botvieren.
Vol verwachting klopt ons hartquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:49 schreef C_N het volgende:
leuk we gaan mee op de marine boten . om de flotilla te begroeten die naar Asdoth onderweg is .
dat zal een leuke foto serie worden .
he een open deurquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Grappig, Israël is volgens mij trouwens nog steeds het enige land ter wereld waar vrouwen in gevechtssituaties worden 'toegelaten'.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:03 schreef C_N het volgende:
1st woman commands sniper platoon
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4089028,00.html
Misbruik ik jou seksueel dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:52 schreef C_N het volgende:
[..]
he een open deur![]()
je spreekt uit jou eigen seksuele ervaring nu ??![]()
en zo vier jij nu ook je frustraties bot op FOK ??![]()
![]()
zo niet dan slaat dezen vergelijking echt nergens op
Gewoon logisch nadenken en posten.quote:
Jouw idee van logica is op z'n minst opmerkelijkquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gewoon logisch nadenken en posten.
you dont get it hequote:Op woensdag 29 juni 2011 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misbruik ik jou seksueel dan?
Dat je dit schrijft...ongeloofelijk. Zijn je hersens door je eigen naam gegaan ofzo?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik moet bv denken aan de Balkan, waar trauma's wegens oorlogsmisdaden uit het verleden in het volgende conflict motivatie zijn om beestachtig tekeer te gaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:51 schreef Reiniertje het volgende:
[..]
Dat je dit schrijft...ongeloofelijk. Zijn je hersens door je eigen naam gegaan ofzo?
Maar goed kom maar op. Wat is vaak en vanuit welk onderzoek haal je die cijfers(vaak)
( vaak bw; vaker, het -st een groot aantal keren; dikwijls)
je heb echt een rare manier van denken .quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik moet bv denken aan de Balkan, waar trauma's wegens oorlogsmisdaden uit het verleden in het volgende conflict motivatie zijn om beestachtig tekeer te gaan.
Dus trauma's opgelopen door het plegen van oorlogsmisdaden in het verleden waren een motivatie om later beestachtig tekeer te gaan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik moet bv denken aan de Balkan, waar trauma's wegens oorlogsmisdaden uit het verleden in het volgende conflict motivatie zijn om beestachtig tekeer te gaan.
In het geval van de Balkan? Die zaken gaan terug tot de middeleeuwen. In het geval van Israel? De holocaust.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:28 schreef Reiniertje het volgende:
[..]
Dus trauma's opgelopen door het plegen van oorlogsmisdaden in het verleden waren een motivatie om later beestachtig tekeer te gaan?
Van welk trauma zijn die eerdere oorlogsmisdaden dan? Geboorte trauma?
Bewijs? Ik heb het over menselijke reacties op trauma's. Moet ik nu bewijzen dat veel Israëliërs getraumatiseerd zijn door de holocaust? Begon jij daar niet zelf over?quote:En dan nog wat: Jij denkt aan. Kom eens met bewijs daarover ipv je vermoeden uitspreken alsof het de waarheid is.
Kies jij je woorden nou bewust zo, alsof het een vaststaand feit zou zijn, of is dat een foutje?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://www.frederike.nl/c(...)view_records=1&ww=onquote:Frenken heeft het in dat verband over de 'VVV' in de jeugd van de dader: verwerping, verwaarlozing en verlating.
Maar dat onderzoek kan je toch niet vergelijken met een hele bevolkingsgroep? Dat is zo'n beetje zeggen dat alle indianen moorden omdat veel van hun voorvaderen werden vermoord.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:58 schreef Disana het volgende:
Er is volgens mij wel onderzoek naar daders die zelf ooit slachtoffer waren op het gebied van incest en (huiselijk) geweld.
[..]
http://www.frederike.nl/c(...)view_records=1&ww=on
Ik zie Papierversnipperaar niet zeggen dat alle holocaust-slachtoffers en hun nabestaanden zich schuldig maken aan wandaden jegens Palestijnen vanwege hun trauma. Ik zie hem schrijven dat je er rekening mee moet houden dat slachtoffers daders kunnen worden. Dit naar aanleiding van een alinea van SilkTie die beschrijft hoe holocaust-overlevenden getreiterd worden bij loketten: waarom doen de treiteraars zo, waarom leven ze zich uit op de voorgaande generatie die de oorlog overleefde.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:03 schreef paddy het volgende:
Maar dat onderzoek kan je toch niet vergelijken met een hele bevolkingsgroep? Dat is zo'n beetje zeggen dat alle indianen moorden omdat veel van hun voorvaderen werden vermoord.
Dus zouden we nooit vluchtelingen moeten toelaten die zijn verdreven of waar de familie van is uitgemoord want zijn potentiële misdadigers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |