abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:22:10 #201
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_98947959
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:19 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ok.

Ik zou daar dan een "tijdelijke en onzekere vervanging" van maken.

Daarom heb ik mijn definitie er ook constant fluctuerend bij gezet.
The more debt, the better
pi_98948013
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:22 schreef flyguy het volgende:

[..]

Daarom heb ik mijn definitie er ook constant fluctuerend bij gezet.
Ik vind "tijdelijke vervanging" helderder dan "een tijdframe waarin en waarmee", maar ik begrijp wat je bedoelt.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:36:27 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98950299
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:19 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En het lijkt me dan ook logisch de waarde van geld (een tijdelijke vervanging) niet te meten in die van ander geld (een andere tijdelijke vervanging),
maar in koopkracht/producten (bijvoorbeeld goud).
Daar (producten) draait het immers uiteindelijk om.

(Dat laatste mede voor mensen die geprogrammeerd zijn met (vage) verhalen over 'dealingrooms waar alles wel ff geregeld zou worden in het belang van iedereen'.)
Je kunt met dat geld ook andere tijdelijke vervanging kopen, dat noemen we de valutahandel
http://www.wwohn.nl/valutahandel-wordt-letterlijk-kinderspel/
http://www.etoro.com/

quote:
Valutahandel is in feite het speculeren van de waarde van de ene valuta uitgedrukt in de andere valuta.
http://www.perfectindicator.nl/nl/uitleg-forex-valutahandel.html
Wat beïnvloedt valuta’s? Dat is in een woord uitgedrukt: Informatie. Informatie is wat iedere financiële markt drijft, maar de forexmarkt in het bijzonder. Informatie is de meest waardevolle grondstof die de mens kan bezitten.

Forex betekent: een enorme liquiditeit die niet door een bank valt te manipuleren, heel veel ordermogelijkheden, 24 uur per dag open, geen minimum accountsize daarnaast prima toepasbaar om tot op de kleinste eenheid (pip) moneymanagement toe te passen. Immers je kunt op de forexmarkt exact de positiegrootte invoeren en na de gedane trade de verzilverde winst exact herinvesteren in de nieuwe positie door met aantallen “pips” te positie te gaan verzwaren. Daarmee kan het totaal rendement worden verhoogd bij gelijkblijvend risico..

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 02-07-2011 15:41:45 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98954369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je kunt met dat geld ook andere tijdelijke vervanging kopen, dat noemen we de valutahandel
http://www.wwohn.nl/valutahandel-wordt-letterlijk-kinderspel/
http://www.etoro.com/

[..]

Al koop je er toiletpapier van.

Het ging om het bepalen van de waarde van valuta.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:36:03 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98954499
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:32 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Al koop je er toiletpapier van.

Het ging om het bepalen van de waarde van valuta.
Ja dat is de koers, door goede berichten omtrent de rijkdom en betrouwbaarheid en BNP van een land, kan die stijgen zodat je er meer goud of olie voor kan kopen

Het zijn in feite gegarandeerde IOU's die alleen door dat land mogen worden uitgegeven, ik zou liever een IOU kopen van Turkije dan van Egypte, maar de dollar heeft meer draagvlak, dus stabieler in geval van een crisis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98954689
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat is de koers, door goede berichten omtrent de rijkdom en betrouwbaarheid en BNP van een land, kan die stijgen zodat je er meer goud of olie voor kan kopen

Het zijn in feite gegarandeerde IOU's die alleen door dat land mogen worden uitgegeven, ik zou liever een IOU kopen van Turkije dan van Egypte, maar de dollar heeft meer draagvlak, dus stabieler in geval van een crisis
Nou blijf je een beetje vastzitten in je programma lijkt het.

Leg nu eens uit wat die garantie is, en wie hem afgeeft. Waar kan ik hem vinden?

En kreeg je in het geval van Argentinië of Zimbabwe (hyperinflaties) dan andere 'garanties'?

Volgens mij zegt de koers alleen maar hoeveel van een andere valuta ik kan kopen voor mijn geld, maar het bezit van geld is niet het uiteindelijke doel van geld, dus heb je er niet zoveel aan.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:44:13 #207
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98954883
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:39 schreef GoudIsEcht het volgende:
Volgens mij zegt de koers alleen maar hoeveel van een andere valuta ik kan kopen voor mijn geld, maar het bezit van geld is niet het uiteindelijke doel van geld, dus heb je er niet zoveel aan.
Het staat jouw vrij om er obligaties , aandelen , olie of suiker van te kopen, anderen vinden die papiertjes wel handig, mits de koers stabiel blijft, en ik vind de koers vande Euro wel stabieler dan vroeger de locale valuta zoals Frank en Mark , de Mark die continu steeg en de frank en Escudo die maar door daalden
pi_98954992
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het staat jouw vrij om er obligaties , aandelen , olie of suiker van te kopen, anderen vinden die papiertjes wel handig, mits de koers stabiel blijft
Dus als Bernanke en Trichet allebij als gekken gaan bijdrukken maakt het jou weinig uit dat je aan het eind van het jaar nog maar de helft kunt kopen voor je geld, want de koers is zo lekker stabiel?

Dat lijkt mij niet erg handig...

Ik denk dan ook, en daar ging het eerder over, dat je voor de waarde van een valuta beter naar andere zaken dan de koers kunt kijken.

Ook met de 'stabiele eurokoers' koop je er een stuk minder olie of goud van dan tien jaar terug.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:51:41 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98955219
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:46 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dus als Bernanke en Trichet allebij als gekken gaan bijdrukken maakt het jou weinig uit dat je aan het eind van het jaar nog maar de helft kunt kopen voor je geld, want de koers is zo lekker stabiel?

Dat lijkt mij niet erg handig...
Ach als je dan ook maar dubbel loon krijgt
quote:
Ik denk dan ook, en daar ging het eerder over, dat je voor de waarde van een valuta beter naar andere zaken dan de koers kunt kijken.

Ook met de 'stabiele eurokoers' koop je er een stuk minder olie of goud van dan tien jaar terug.
Dat is jouw beslissing om het in goud, aandelen of obligaties te beleggen , ieders vrije keuze
Ik hou het op aandelen voorlopig
momenteel heb ik het op Phillips, koop iedere maand wat stukken bij
http://www.telegraaf.nl/d(...)not_so_simple__.html
pi_98956444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:51 schreef michaelmoore het volgende:

Ach als je dan ook maar dubbel loon krijgt
Jij wil tot je dood werken? Spaargeld of pensioenen spelen geen rol?

Interessante visie...
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:05:07 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98957657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:27 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Jij wil tot je dood werken? Spaargeld of pensioenen spelen geen rol?

Interessante visie...
nou , ik krijg ook pensioen hoor, in euro's, niet in goud of aandelen, ^O^ -O-
pi_98957798
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou , ik krijg ook pensioen hoor, in euro's, niet in goud of aandelen, ^O^ -O-
Maar hopen dat de koersen lekker 'stabiel' blijven dan...
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:18:15 #213
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98958018
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:10 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Maar hopen dat de koersen lekker 'stabiel' blijven dan...
Tja , als de wereldeconomie instort dan is de handel ook stuk, en olie en goud ook niets meer waard.
Maar aandelen zijn nu relatief goedkoop als je naar het historisch dividendrendement kijkt en momenteel oversold
pi_98961008
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja , als de wereldeconomie instort dan is de handel ook stuk, en olie en goud ook niets meer waard.
Maar aandelen zijn nu relatief goedkoop als je naar het historisch dividendrendement kijkt en momenteel oversold
Goud en olie gaf ik aan om te illustreren hoe weinig een 'stabiele koers' van een munt nou eigenlijk zegt.

Aan het eind van de rit wil je met je geld gewoon tastbare zaken als goud en olie. En die zijn dus alleen maar duurder geworden, alle babbels over 'dealingrooms' en 'stabiele koersen' ten spijt.

Daar heeft het instorten van de economie nog niets mee te maken.

Bovendien is dat altijd weer zo'n extreem verhaal. Als of het óf een 'goed lopende economie' is en papiergeld op je spaarrekening, of een totale crash en blikken erwtensoep.

Wie de afgelopen tien jaar goud kocht is vandaag blij, wie in aandelen ging waarschijnlijk een stuk minder.

Waar het om gaat is dat er steeds meer schulden zijn terwijl er in het Westen niet veel meer of hoogwaardiger werk gedaan wordt. Wie gaan dan al die schulden betalen? Onproductieve schuld is dodelijk.

En wat dacht je van al die digits die dagelijks over de schermen flitsen? Wat zijn die nou werkelijk waard als ze op straat spullen zouden gaan kopen?
  zondag 3 juli 2011 @ 11:56:39 #215
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98976146
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:57 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]Aan het eind van de rit wil je met je geld gewoon tastbare zaken als goud en olie. En die zijn dus alleen maar duurder geworden, alle babbels over 'dealingrooms' en 'stabiele koersen' ten spijt.
Uiteraard, daarom zal geld altijd blijven bestaan, het is het enige duidelijk afgesproken goed hanteerbare eenheid van waarde, we willen toch functioneren en boodschappen doen , al is het geld dan digitaal geworden, een brood kost nog steeds 1,58 euro en het salaris is nog steeds 2000 euro
  zondag 3 juli 2011 @ 12:00:44 #216
39581 Salvad0R
universal
pi_98976239
Goud is ook allang vermonopolied. Dan krijg je dezelfde kutgeintjes als nu, dat de waarde van valuta kunstmatig hoog/laag wordt gehouden.

Het beste is een valuta waarvan de waarde niet gebaseerd op iets tastbaars als goud of zilver, maar direct gecontroleerd door vertegenwoordigers van de samenleving, in plaats van gecontroleerd door private entiteiten.
  zondag 3 juli 2011 @ 12:10:56 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98976485
quote:
4s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:00 schreef Salvad0R het volgende:
Het beste is een valuta waarvan de waarde niet gebaseerd op iets tastbaars als goud of zilver, maar direct gecontroleerd door vertegenwoordigers van de samenleving, in plaats van gecontroleerd door private entiteiten.
De waarde van valuta is en blijft in handen van de internationale valutahandel, waarbij vertrouwen belangrijk is
  zondag 3 juli 2011 @ 12:17:08 #218
39581 Salvad0R
universal
pi_98976652
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De waarde van valuta is en blijft in handen van de internationale valutahandel, waarbij vertrouwen belangrijk is
Bij mijn weten wordt de waarde van valuta niet bepaald door iets non-concreets als "internationale valutahandel", maar door de private ondernemingen als de ECB, het IMF en de BIS.
  zondag 3 juli 2011 @ 13:04:17 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98978078
quote:
4s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:17 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Bij mijn weten wordt de waarde van valuta niet bepaald door iets non-concreets als "internationale valutahandel", maar door de private ondernemingen als de ECB, het IMF en de BIS.
Ja dat zouden ze willen
Dab zou de euro niet zo heftig reageren op mogelijk onheil met Griekenland, als eurogebied niet zoveel problemen had dan stonden we allang weer op 1,60 tegen de dollar en vanaf de start van 0,85 naar 1,60 is een verdubbeling, dus met dezelfde hoeveelheid euros kun je nu twee huizen kopen in de USA, in aanmerking nemend dat die huizen met soms 150% in waarde gedaald zijn , wel 6 stuks
pi_98990852
quote:
4s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:17 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als je dit zegt moet je je eerst afvragen hoe die waarde gemeten wordt.

Weet jij het? Wat is 'de waarde' van een valuta op enig moment? Waar kunnen we dat vinden?
pi_98990909
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Uiteraard, daarom zal geld altijd blijven bestaan, het is het enige duidelijk afgesproken goed hanteerbare eenheid van waarde, we willen toch functioneren en boodschappen doen , al is het geld dan digitaal geworden, een brood kost nog steeds 1,58 euro en het salaris is nog steeds 2000 euro
Maar, die waarde wordt nu - als ik je goed begrijp - dus uitgedrukt in tastbare zaken als brood en arbeid?

Dan zouden we dus naar de koopkracht moeten kijken, of niet?
pi_98990930
quote:
4s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:00 schreef Salvad0R het volgende:
Goud is ook allang vermonopolied. Dan krijg je dezelfde kutgeintjes als nu, dat de waarde van valuta kunstmatig hoog/laag wordt gehouden.

Heb jij wel eens vertegenwoordigers van de samenleving gezien?
  zondag 3 juli 2011 @ 20:28:26 #223
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98994973
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:43 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Heb jij wel eens vertegenwoordigers van de samenleving gezien?
valutahandelaren, die vertegenwoordigen de vrije samenleving
pi_99012053
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

valutahandelaren, die vertegenwoordigen de vrije samenleving
Dat zijn mannen van Goldman die hun bonussen van de belastingbetaler krijgen.

Jij houdt er een opmerkelijke definitie van vrijheid op na.

En van vertegenwoordiging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')