Ik zie geld als een constant fluctuerend tijdframe waarin en waarmee relatief gelijkwaardige diensten of producten kunnen worden aangeschaft.quote:
Dat is inderdaad waar, en die wordt gegarandeerd door het land zelf, die is dus verantwoordelijk voor de waarde, en een land zal goed willen presteren zo dus vertrouwen te scheppen in die valutaquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:48 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ik zie geld als een constant fluctuerend tijdframe waarin en waarmee relatief gelijkwaardige diensten of producten kunnen worden aangeschaft.
Hoezo blijven de prijzen van lokale producten gelijk? Als de geldhoeveelheid toeneemt, zakt het toch in waarde tegenover andere goederen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:22 schreef meth77 het volgende:
[..]
Met devaluatie
Prijzen van importproducten stijgen, van lokale produkten blijft hetzelfde
Consumenten bestedingen blijven gelijk
De export wordt per direct goedkoper
BNP zal per direct stijgen
Schuldratio gaat dalen
Met loonsverlagingen
Prijzen alle produkten blijven gelijk, maar mensen worden armer
Consumenten bestedingen dalen
Export wordt niet goedkoper voorlopig
BNP zal per direct dalen
Schuldratio neemt toe
Geld is een tijdframe?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:48 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ik zie geld als een constant fluctuerend tijdframe waarin en waarmee relatief gelijkwaardige diensten of producten kunnen worden aangeschaft.
Op welke manier worden die 'gegarandeerd'?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, en die wordt gegarandeerd door het land zelf, die is dus verantwoordelijk voor de waarde, en een land zal goed willen presteren zo dus vertrouwen te scheppen in die valuta
Een lager vertrouwen zal waardedaling en dus hogere rente tot gevolg hebben
Maar een valutakoers koppelen aan wat dan ook is uit den boze, want dan geeft het geen inzage meer in de economie van dat land
Garantie in die zin dat de stabiele koers van een munt vertrouwen schept, en dat dit land dus zal zorgen voor koopkracht-behoud met minimale inflatie of een hoge rentequote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:02 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Op welke manier worden die 'gegarandeerd'?
Hoe ziet zo'n 'garantie' er uit, wie geeft hem af, en in welke vorm?
Banken moeten zorgen dat jouw geld bij hen veilig is, helaas is het verschil tussen dieven en banken een beetje vaag gewordenquote:En dat met 'verantwoordelijkheid' en 'goed presteren'.... geld dat ook voor banken? Dacht je toevallig dat je spaarcentjes daar veilig waren en een crisis uit den boze zou zijn? Gaven banken niet ook 'garanties'?
Banken bewaren je hoeveelheid geld en landen bewaken de koers van je geldquote:Of zit er tussen banken en landen op dat punt een verschil?
Een koers zegt niet zo veel, want wordt slechts gemeten in ander papier.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Garantie in die zin dat de stabiele koers van een munt vertrouwen schept, en dat dit land dus zal zorgen voor koopkracht-behoud met minimale inflatie of een hoge rente
Ook hier dus geen 'garanties', in tegendeel.quote:Banken moeten zorgen dat jouw geld bij hen veilig is, helaas is het verschil tussen dieven en banken een beetje vaag geworden
Banken wisselen jouw geld graag in voor stukjes huisfonds, zodat je hoeveelheid geld een hoeveelheid in iets anders is, wisselen ze het na tien jaar weer terug dan is de hoeveelheid geld opeens fors minder geworden.
Dat doen ze dus eigenlijk niet, of niet goed, maar ze zeggen van wel.quote:Banken bewaren je hoeveelheid geld en landen bewaken de koers van je geld
Persoonlijk zou ik liever valuta aanhouden in Turks Lira, Poolse Zloty en Zwitserse Franken dan in Euro's, want als er geen zwakke landen uit de euro gaan dan zal er toch fors geprint moeten gaan wordenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Het meeste geld is digitaal. Banken bewaren vooral bitjes.
Waar is de tijd dat je met goud en zilver bij de Ah kan betalen
Ik ook.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik liever valuta aanhouden in Turks Lira, Poolse Zloty en Zwitserse Franken dan in Euro's
Waarom zou goud of zilver betaalmiddel moeten zijn?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Het meeste geld is digitaal. Banken bewaren vooral bitjes.
Waar is de tijd dat je met goud en zilver bij de Ah kan betalen
En je denkt dat de Turken of Polen dan graag hun munt relatief duur laten staan?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik liever valuta aanhouden in Turks Lira, Poolse Zloty en Zwitserse Franken dan in Euro's, want als er geen zwakke landen uit de euro gaan dan zal er toch fors geprint moeten gaan worden
Totale onzin!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik liever valuta aanhouden in Turks Lira
onzinquote:, Poolse Zloty
dat dan weer welquote:en Zwitserse Franken
Ik weet dat je flink vriendjes bent van het Angelsaksische bash nieuws over de Euro, maar zelfs zij moeten toegeven dat de Euro nu een redelijk sterke, succesvolle en stabiele munt is.quote:dan in Euro's, want als er geen zwakke landen uit de euro gaan dan zal er toch fors geprint moeten gaan worden
De koers wordt bepaald op de dealingrooms, dat hebben landen niet of nauwelijks zelf in de hand en dat moet ook zo.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:40 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En je denkt dat de Turken of Polen dan graag hun munt relatief duur laten staan?
Of dat de States graag een 'sterke dollar' zien?
Voor Griekenland, Portugal, Spanje en Italie is de koers van de Euro nu veel te hoog, voor Nederland en Duitsland is het prima zoquote:[..]
Ik weet dat je flink vriendjes bent van het Angelsaksische bash nieuws over de Euro, maar zelfs zij moeten toegeven dat de Euro nu een redelijk sterke, succesvolle en stabiele munt is.
Turkije is nu al zijn munt aan het devalueren, laat staan als er een economische crisis daar uitbreekt -> zie post in ander topic.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ik denk dat Polen en Turkije prima verder kunnen met een dure munt en dat die munt nog wel duurder kan en zal worden
voorlopig is de koers in euro gestegen met 18% in een jaar tijdquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:03 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Turkije is nu al zijn munt aan het devalueren, laat staan als er een economische crisis daar uitbreekt -> zie post in ander topic.
quote:De Turkse economie kende in het eerste trimester van 2011 een spectaculaire groei van 11 procent. Daar staat tegenover dat het handelstekort blijft stijgen, blijkt uit officiële gegevens die vrijgegeven werden door het Turkse Instituut voor de Statistiek (TUIK).
Het kwartaalgroeicijfer van 11 procent maakt Turkije, de 17e mondiale economie, koploper van de G20-landen en van de opkomende economieën, gevolgd door Argentinië, dat een groei van 9,9 procent optekende.
De import steeg en de export naar Europa vlakte af. Volgens het TUIK steeg het handelstekort, dat 6,9 miljard euro bedroeg in mei, ver boven de verwachtingen.
Het handelstekort is een van de grote problemen voor de Turkse economie. Er wordt te veel ingevoerd - voornamelijk brandstoffen - in vergelijking met de uitvoer. De Turkse economie groeide in 2010 met 8,9 procent.
----------------------------
Erg netjes van Turkije. Volgens de minister president van Turkije, zal Turkije voor 2023 in de lijst met de top 10 sterkste economieën ter wereld horen.
Ja dat kun je ook zeggen van China en Australiëquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:17 schreef piepeloi55 het volgende:
Investeerders zijn met overliquiditeiten op zoek naar risico (en het liefst in 'opkomende' economie nu de westerse groei hapert), vooral nu de perceptie van almachtige autoriteiten word uitgedragen. Daar wegen een paar miljard valuta verkopen van een centrale bank niet tegenop, al proberen ze het keer op keer toch.
Als je klikt op mijn post in een ander topic, zie je dat Turkije vol economische onevenwichtigheden zit en dat gaat vroeg of laat in reverse. Wat denk je dat de Turkse politiek/centrale bank dan gaat doen?
Een economie die hard groeit kan ook hard terugvallen, dat zelfde zag je met polenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:27 schreef piepeloi55 het volgende:
Of anders gesteld: Wat denk je dat het effect is als er geen 'vangnet' geboden kan worden bij een crisis a la eind 2008/begin 2009 met een mediane leeftijd van 28 (groot 'TESTOSTERON'-gehalte zoals sommige het omschrijven) en een temperamentvolle en veel eisende bevolking? En hoe denk je dat de politiek/centrale bank erop in gaat spelen?
[ afbeelding ]
China en Australie balanceren ook op het randje van de afgrond!(Net als de westerse wereld) Zo opkomend zijn veel opkomende economien helemaal niet, tenminste zwaar overdreven en veel kunstmatig gestimuleerd.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat kun je ook zeggen van China en Australië
Ik zou mijn geld wetten op Turkije , en nadere landen met een jonge hoogopgeleide goedkope bevolking
neen , ollanderquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:33 schreef piepeloi55 het volgende:
p.s. laat me raden je bent van Turkse komaf?
Daar ga je weer.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voorlopig is de koers in euro gestegen met 18% in een jaar tijd
[..]
Dat is redelijk simpel: een eenheid geld is een tijdelijk vervanging voor het gewenste eindproduct, wat je bij ruilhandel direct zou krijgen. Dat geeft geld zowel een tijdswaarde als "product"waarde.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:00 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Geld is een tijdframe?
Kan je dat toelichten?
Ok.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:16 schreef flyguy het volgende:
[..]
Dat is redelijk simpel: een eenheid geld is een tijdelijk vervanging voor het gewenste eindproduct, wat je bij ruilhandel direct zou krijgen. Dat geeft geld zowel een tijdswaarde als "product"waarde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |