Be careful what you wish forquote:Op maandag 27 juni 2011 12:55 schreef Tinkepink het volgende:
Bwo. Net na het eten ineens misselijkMijn lunch was rode sla met tonijn (heel blikje), ui, tomaat, augurk en dressing. Is toch niet te zwaar ofzo?
Van wie? Zal wel met calcium te maken hebben. Kun je ook op andere manieren oplossen (eierschillenquote:Op maandag 27 juni 2011 13:18 schreef Probability het volgende:
je 'moet' 2 plakken kaas en iets van 300? ml zuivel per dag consumeren, dat zal niet zonder reden zijn?
Het gaat om balans. Calcium gecombineerd met magnesium is wel goed.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:30 schreef Probability het volgende:
calcium schijnt ook weer niet goed te zijn?
quote:Op maandag 27 juni 2011 13:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het uitermate vervelend als huisartsen elkaar tegenspreken. Moest toch bellen voor extra antibiotica, en toen vroeg ik naar mijn onregelmatige cyclus. Toen de mirena eruit ging, zei die huisarts: het kan nog wel een jaar onregelmatig blijven. Ik heb nu de volgende cycli gehad: 22 - 23 -23 -28 - 21. En nou vroeg ik het net weer, zegt dus een andere huisarts: ja.. nee, het kán, maar ja Mirena onderdrukt je cyclus niet, dus je zou verwachten dat het snel wel weer normaal is.
En ik kan daar dus niet tegen, want ik ga dus googlen en dan lees ik alleen maar dingen over vervroegde overgang en nouja, ik moet ook gewoon niet op google kijken.
Morgen..quote:Op maandag 27 juni 2011 13:39 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
dat laatste inderdaad. Wanneer heb je dat onderzoek?
[Gezond Slank] #1531 Jaja...quote:
Ik werd niet meer ongesteld tijdens mirena. Of ik nog een cyclus had.. geen idee. Had soms wel wat PMS-verschijnselen, maar heb het niet bijgehouden. Voor Mirena was ik wel regelmatig, zo gemiddeld rond de 29 dagen, kon een dag of 2 meer zijn, meestal niet minder.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:40 schreef loveli het volgende:
Mirena bevat een progestageen = zwangerschapshormoon en zorgt er in veel gevallen voor dat je geen eisprong hebt.
Had je een cyclus tijdens de mirena? Heb je zin om elke dag te temperaturen of over een staafje te plassen? Je komt er snel genoeg achter of je een eisprong hebt. Hoe regelmatig was je voor de mirena? Mijn cyclus is boven de 30 ook korter geworden, dat is vrij normaal schijnt als je ouder wordt.
Als je een dieet met veel soya (fyto-oestrogenen) volgt hebn je een langere cyclus.
31quote:Op maandag 27 juni 2011 13:43 schreef Probability het volgende:
xm, jij bent iets van 30, toch? of zit ik verkeerd?
Geen cyclus tijdens de mirena dus. In m'n twenties zat ik ook op 29 dagen, nu op 26 gemiddeld.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik werd niet meer ongesteld tijdens mirena. Of ik nog een cyclus had.. geen idee. Had soms wel wat PMS-verschijnselen, maar heb het niet bijgehouden. Voor Mirena was ik wel regelmatig, zo gemiddeld rond de 29 dagen, kon een dag of 2 meer zijn, meestal niet minder.
Ok, dus jij staat niet te kijken van onregelmatigheid na 4 maand na verwijdering?quote:Op maandag 27 juni 2011 13:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Geen cyclus tijdens de mirena dus. In m'n twenties zat ik ook op 29 dagen, nu op 26 gemiddeld.
Ik heb geen ervaring met de mirena, maar ik sta er niet van te kijken dat je cyclus korter is geworden. 21, 22 en 23 dagen is wel kort. Ik zou gaan temperaturen of je ene eisprong hebt, of over teststaafjes gaan plassen. Dan heb je wat zekerheid.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ok, dus jij staat niet te kijken van onregelmatigheid na 4 maand na verwijdering?
In Adroid heb je ook gewoon je MyAT gegaan en wat nog mooier is, op de eerste en laatste pagina van een topic staat een pijltje en als je daar op klikt ga je naar het vorige of het volgende topic (afhankelijk van of je aan het begin of einde van het topic bent natuurlijk).quote:Op maandag 27 juni 2011 13:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
[Gezond Slank] #1531 Jaja...
Maar even om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen: waarom eigenlijk? In de tijd dat je op een link wacht, ben je toch allang naar je MyAT gegaan via mobiel? Of kan dat niet op een android?
Nouja, als ik idd tijdens de mirena geen eisprong meer heb gehad (zoals ook met de pil gebeurt) dan kan het kloppen dat het nu een zooitje is. Lees veel verhalen over onregelmatige cycli na pil (hormoon)gebruik.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met de mirena, maar ik sta er niet van te kijken dat je cyclus korter is geworden. 21, 22 en 23 dagen is wel kort. Ik zou gaan temperaturen of je ene eisprong hebt, of over teststaafjes gaan plassen. Dan heb je wat zekerheid.
Lange cyclus is vaker een aanwijzing voor geen eisprong dan een korte.
Bah, te ver wegquote:Op maandag 27 juni 2011 13:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, V1z0R, we hebben hier nog 4 werkplekken vrij. Uitzicht op de A20.
Nee gesloten topics verdwijnen hier. Pijltje is wel een goeie thanksquote:Op maandag 27 juni 2011 13:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
In Adroid heb je ook gewoon je MyAT gegaan en wat nog mooier is, op de eerste en laatste pagina van een topic staat een pijltje en als je daar op klikt ga je naar het vorige of het volgende topic (afhankelijk van of je aan het begin of einde van het topic bent natuurlijk).
Ergo: ik snap de vraag van Vik ook niet.
Dat pijltje had ik ook nog niet doorquote:Op maandag 27 juni 2011 14:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee gesloten topics verdwijnen hier. Pijltje is wel een goeie thanks
Vanmorgen maag-darm stoornis, nu koorts en geen honger. De emmer is mijn beste vriendje nuquote:
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meet was errrg leuk! Duuf en ik zijn op weg naar huis, ging niet meer voor mij, maar heb het langer volgehouden dan ik dacht. Fijn om er ff uit te zijn geweest en iedereen was superlief.
quote:
quote:Op zondag 26 juni 2011 00:36 schreef uniekhoorn het volgende:
hai vanuit logeerkamer Phaidra. Kutweer maar zo heerlijk opgelost. Jongens wat kunnen jullie koken! Super. Fijne meet!
quote:
quote:Op zondag 26 juni 2011 01:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hee ik zit nog in de trein hoor! De laatste trein overigens. Die ontzettend druk is!
Ik vond het bijzonder leuk en gezellig!
quote:
quote:Op zondag 26 juni 2011 09:48 schreef Ewelina het volgende:
Hoi. Was leuk en heb heerlijk gegeten gister.
quote:Op zondag 26 juni 2011 11:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor de kijkers thuis: Perruche leek compleet van de wereld tijdens het uitlikken van de cakevorm.
quote:Op zondag 26 juni 2011 11:22 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
HKPW nog even afgezet op de trein, wel tour de Hoofddorp gehad omdat iemand (we noemen geen namen) niet meer wist in welk Bastion hotel hij zat
Dus toen mochten we ons haasten om op tijd de laatste trein te hebben, but all's well that ends well
Dat was ik dusquote:Op zondag 26 juni 2011 11:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Zelfde iemand wiens hoofd boekdelen sprak toen Perruche vertelde over naakte vrouwen in haar sportschool?
quote:Op zondag 26 juni 2011 11:28 schreef Phaidra het volgende:
Haha, we hoorden het vanochtend idd. Er zijn ook zoveel hotels in de omgeving. Ik vond het gezellig
! En hulde voor uniek, toen ik beneden kwam, had ze al van alles opgeruimd en schoongemaakt
![]()
!
quote:Op zondag 26 juni 2011 11:33 schreef Phaidra het volgende:
Thanx! Het ging wonderbaarlijk soepel en zonder al te veel gestress. Het was makkelijker geweest als we ook buiten hadden kunnen zitten, maar het paste zo precies!
Puff, we hebben gister al gezongen, maar nu echt gefeliciteerd!
quote:Op zondag 26 juni 2011 11:42 schreef Phaidra het volgende:
Ja, aurum zag er anders uit dan ik me had voorgesteld! Je hebt prachtig haar!
quote:Op zondag 26 juni 2011 11:44 schreef Perruche het volgende:
Oh ja! Coco is echt een cutie, met d'r Limburgse accent!
quote:Op zondag 26 juni 2011 12:15 schreef V1z0R het volgende:
Hoi, ben ook weer thuis, heb uniek veilig afgezet en kreeg zelfs nog complimentjes over m'n rijden
Meet was erg leuk inderdaad! Phaidra en man bedankt voor alles incluus het ontbijt! En aurum bedankt voor het brengen, gelukkig was HPKW nog op tijd
hoe moest ik nou weten dat je 2 Bastions hebt in Hoofddorp
Sommigen waren inderdaad anders dan voorgesteld
* V1z0R doet een Perr-dansje
^^ pretty much sums it up...quote:Op zondag 26 juni 2011 13:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
Haaaai!
Het was leukEn lekker!
En my oh my, wat een gastvrijheid van Phaidra & vriend
Wat hebben jullie goed voor ons gezorgd
![]()
Klinkt als mijn normale cyclus XM. En ik heb me er nooit zorgen over gemaakt. Irritant is het wel daarentegen.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het uitermate vervelend als huisartsen elkaar tegenspreken. Moest toch bellen voor extra antibiotica, en toen vroeg ik naar mijn onregelmatige cyclus. Toen de mirena eruit ging, zei die huisarts: het kan nog wel een jaar onregelmatig blijven. Ik heb nu de volgende cycli gehad: 22 - 23 -23 -28 - 21. En nou vroeg ik het net weer, zegt dus een andere huisarts: ja.. nee, het kán, maar ja Mirena onderdrukt je cyclus niet, dus je zou verwachten dat het snel wel weer normaal is.
En ik kan daar dus niet tegen, want ik ga dus googlen en dan lees ik alleen maar dingen over vervroegde overgang en nouja, ik moet ook gewoon niet op google kijken.
ik ookquote:Op maandag 27 juni 2011 14:36 schreef Syrena het volgende:
Ik heb wel gewoon het gesloten topic in MyAt op mijn Android
Oh bah, buikgriep is vreselijk, beterschap! Ook jammer met dit mooie weer!quote:Op maandag 27 juni 2011 14:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Vanmorgen maag-darm stoornis, nu koorts en geen honger. De emmer is mijn beste vriendje nu
Om met dat laatste te beginnen: volgens mij kan er nog wel wat bij Jag. Een snelle berekening komt bij mij uit op ongeveer 1000 kcal en dat is volgens mij te weinig bij jouw lengte.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Lijstje:
O: 4 volkorenbeschuiten met hagelslag. Niets anders in huis!
L: gevulde salade met salami en kikkererwten
T: 4 aardbeien
T: misschien nog wat
D: ik heb zin in vis, dus wellicht een vispakketje uit de oven ofzo...even kijken in de super..
ik ben van plan om hier wat minder te gaan posten. Ik vind dat er erg veel offtopic gepraat word, en iedereen doet maar een mededeling en kletst wat langs elkaar heen. Ik wil dit topic vooral gaan gebruiken om lijstjes te posten, en hier ook commentaar op te krijgen.
Was vroeger dus wel regelmatig... maar goed, morgen echo. Do.ochtend terug naar de huisarts om alles te bespreken, echo, hoe verder, etc. Pijn lijkt wel stuk minder sinds start menstruatie, dus ben wel 'benieuwd' naar de echo.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Klinkt als mijn normale cyclus XM. En ik heb me er nooit zorgen over gemaakt. Irritant is het wel daarentegen.
ja, d'r komt ook nog wel wat bij. Voor T even naar de supermarkt zo, of een ijsje. En m'n D moet redelijk uitgebreid worden, ivm redelijk magere L. Zat trouwens wel behoorlijk wat dressing over de salade.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Om met dat laatste te beginnen: volgens mij kan er nog wel wat bij Jag. Een snelle berekening komt bij mij uit op ongeveer 1000 kcal en dat is volgens mij te weinig bij jouw lengte.
Ja, dat lijkt ook wel vaak zo...quote:Op maandag 27 juni 2011 14:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
@ Progje: Ik vind het weinig, maar ik vind dat jij altijd erg weinig eet!
ik doe absoluut pertinent niet aan koolhydraten skippen. dan verander ik in een monster, word ik ongelukkig en ga ik vreten. ik gedij bij veel niet te snelle koolhydraten. thanks, but no thanks.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:59 schreef V1z0R het volgende:
Novem, bij je D mag wat mij betreft nog wel een stukje vlees of iets anders met eiwitten.
Zo 1-2-3 bekeken is de E/K/V een beetje scheef en de hoeveelheid aan de lage kant.
Omdat je voor je D ook sport zijn eiwitten des te belangrijker.
Jagar, in plaats van dat ijsje iets met eiwitten? Zie ik niet echt veel van in je lijstje op de vis na.
kwak, hoe goed kun jij tegen koolhydraten? Aangezien jij in de ochtend en middag al helderop wat koolhydraten binnenkrijgt is het misschien een idee deze te skippen bij je D? (<- works for me)
Ja, aan de ene kant wel, aan de andere kant ben ik blij met V.'s opmerking over de eiwitten, en kan ik nu gericht gaan denken wat ik als T ga nemen...quote:Op maandag 27 juni 2011 15:08 schreef Perruche het volgende:
Jagar, commentaar is natuurlijk altijd fijn, maar dan wel een compleet lijstje postentoch? ik bedoel je weet zelf ook wel dat je O niet fantastisch is, je L wel maar ja, daarna valt er niets over te zeggen want je weet nog niet wat je gaat eten
Tja, dan is dat niet echt een oplossing.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik doe absoluut pertinent niet aan koolhydraten skippen. dan verander ik in een monster, word ik ongelukkig en ga ik vreten. ik gedij bij veel niet te snelle koolhydraten. thanks, but no thanks.
Daar heb je ook wel een puntquote:Op maandag 27 juni 2011 15:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, aan de ene kant wel, aan de andere kant ben ik blij met V.'s opmerking over de eiwitten, en kan ik nu gericht gaan denken wat ik als T ga nemen...
Viz, jij kent kwak misschien niet zo goed, maar m.i. is ze absoluut niet geholpen met allerhande dieten. Kwak moet gewoon normaal eten en zeker niet experimenteren.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:13 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Tja, dan is dat niet echt een oplossing.
Het is trouwens gebleken dat het fysiologisch effect van snelle koolhydraten al deels plaats vind wanneer het alleen al geproefd wordt. Misschien zou je hiermee kunnen experimenteren?
jupz. dus ik zit nu aan lekkere verse boterhammen (bruin + extra pitjes) een lekkere dikke groene paprika en plakjes kipfilet.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:18 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Viz, jij kent kwak misschien niet zo goed, maar m.i. is ze absoluut niet geholpen met allerhande dieten. Kwak moet gewoon normaal eten en zeker niet experimenteren.
lief!quote:Op maandag 27 juni 2011 15:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Thuis! En vriendje heeft een slinger met 'hartelijk gefeliciteerd' opgehangen![]()
![]()
Thanks, ja, je hebt gelijk, qua calorieen zit ik net aan de 15/1600 denk ik, heb vanavond alleen geen tijd om uitgebreid te koken en heb geen boodschappen in huis.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:59 schreef V1z0R het volgende:
Novem, bij je D mag wat mij betreft nog wel een stukje vlees of iets anders met eiwitten.
Zo 1-2-3 bekeken is de E/K/V een beetje scheef en de hoeveelheid aan de lage kant.
Omdat je voor je D ook sport zijn eiwitten des te belangrijker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Doe je er ook een visolie bij?quote:Op maandag 27 juni 2011 15:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje so far
O: banaan
L: 2 bth pindakaas + pil
D: spinaziewraps
Ja, ik weet dat het belabberd is. *multivitamine inneemt
Fruit, gekoelde rose, rauwkost met dip.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:36 schreef Probability het volgende:
ik ga zo varen! iemand suggesties voor lekkere hapjes om mee te nemen?
Van het weekend had ik wraps gemaakt met roomkaas, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en rucola. Volgens mij vielen ze wel in de smaakquote:Op maandag 27 juni 2011 15:39 schreef Novem het volgende:
oh nee, je bent vega! hmm, linzenwraps dan maar
Wat Tink zei en niet vergeten zonnebrandcrème mee te nemen!quote:Op maandag 27 juni 2011 15:36 schreef Probability het volgende:
ik ga zo varen! iemand suggesties voor lekkere hapjes om mee te nemen?
quote:
Njah ik heb ook mijn vegetarische voornemens al uit het raam gegooid... om bovenstaande redenen. Nu koop ik anuwelijks vlees en ook uit eten probeer ik "bewust" te kiezen voor iets met weinig vlees. maar als ik iets met vlees superlekker vind eet ik het ook gewoon...! Vergeleken bij de "standaard" van 120 gram vlees per dag, ofzo, zit ik daar echt ver onder.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:46 schreef Novem het volgende:
Phaidra, klinkt lekker, haha!
Ik ben een jaar geleden vegetarier geworden, zwaar gemotiveerd en super idealistisch, maar na 3 maanden kon ik het gewoon niet meer aan, waar ik ook uit eten ging was de keuze altijd iets met mozzerella met aubergine, geitenkaas met rucola of feta met spinazie. Ik heb nooit zoveel kaas gegeten als in die 3 maanden.
Nu eet ik dus weer vlees en probeer ik mijn geweten te sussen door alleen maar bio vlees, zuivel, kaas en eieren te kopen
dan ben je toch geen slechte moeder, maar een goede moeder? Doe is niet zo leipquote:Op maandag 27 juni 2011 15:34 schreef Tinkepink het volgende:
[Slechte moeder]
Ik heb mijn kinderen voor de tv gezet. Met een bak ijs. Het is hier zo warm dat ik het onverantwoord vind ze buiten te laten spelen.
[/Slechte moeder]
Ik heb tot nu toe ook niet bijster goed gegeten (daarentegen bestond mijn voedingspatroon dit weekend uit koolhydraten, goede en slechte maar vooral veel)
o. omelet van 2 eieren
s. 1,5 uur sportschool
t. stukje 70% chocolade
l. salade van hele krop rode sla + blikje tonijn in eigen sap + hele ui + 1 tomaat + 6 augurkjes + dressing
t. geen trekWel veel water
d. geen idee. Het plan was bbq, maar daar heb ik geen zin in.
trouwdag? of ruzie?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:05 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
dan ben je toch geen slechte moeder, maar een goede moeder? Doe is niet zo leipvoor het lieve vriendje van Maria!
Die van mij kwam thuis met bloemen, dus dan kan je wel raden hoelaat het is![]()
Ik zit exclusief D en bonbon op ca. 750 kcal. Lijkt me best ok of niet? Ik kan eventueel nog een handje amandelen eten als mijn D laag uit zou vallen.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lijstje:
O: brinta
T: koffie met melk x2, boterham roomkaas + komkommer
L: 2 boterhammen fricandeau
T: automatenchoco, vruchtenkwark, stuk komkommer
D: nog onbekend
T: bonbon
Zijn slechte planningskills en ons hele huishouden wat in de soep looptquote:
hangt er vanaf wat je D is? Als het een blaadje sla is, dan is het niet genoegquote:Op maandag 27 juni 2011 16:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zit exclusief D en bonbon op ca. 750 kcal. Lijkt me best ok of niet? Ik kan eventueel nog een handje amandelen eten als mijn D laag uit zou vallen.
Aw en dan wel met bloemen komenquote:Op maandag 27 juni 2011 16:08 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Zijn slechte planningskills en ons hele huishouden wat in de soep loopt
Wij hebben eigenlijk nooit ruzie.
Meer een waarom doe je dit zo / sense you make it not. En dan begrijpen we eigenlijk wel waar de ander vandaan komt........ook al zou de ander het anders aanpakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |