Dan zal je ergens C:\X\grafiek.xls moeten vervangen door \grafiek.xls. Geen idee waar though..quote:Op maandag 4 juli 2011 16:42 schreef yozd het volgende:
Ik heb een Word bestand met daarin een koppeling naar een Excel grafiek.
Word bestand: info.doc
Excel bestand met grafiek: grafiek.xls
Beide bestanden staan in directory X. In directory A t/m K staan ook bestanden met de naam grafiek.xls . Als ik info.doc in al die dirs copy, wil ik eigenlijk dat die de grafiek overneemt die in de desbetreffende dir staat. Hoe doe ik dat?
Als ik hem nu copy, blijft die namelijk een koppeling houden met C:\X\grafiek.xls, terwijl ik die dir dus "dynamisch" wil hebben.
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=4456quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:35 schreef sloopkogel het volgende:
Is het mogelijk om met Excel 2010 het volgende te doen.
Ik wil met de muis over een cel gaan (cel met tekst ) en dan moet er een foto te voorschijn komen.
Weet iemand of dat mogelijk is en hoe pas ik dat toe?
Many thanx......!
en hier:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:01 schreef DaFan het volgende:
[..]
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=4456
Als ik Alt-F9 intik in het Word bestand kan je inderdaad het path veranderen, maar als ik daarna de koppeling bijwerk (Ctrl+A en daarna Ctrl+F9, dan vindt die de koppeling niet meer).quote:Op maandag 4 juli 2011 17:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan zal je ergens C:\X\grafiek.xls moeten vervangen door \grafiek.xls. Geen idee waar though..
Ik kijk er waarschijnlijk overheen, maar ik vind die optie nergens?quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:43 schreef Deetch het volgende:
Is bij mijn 2007 word niet zo. Als je link aanpast zoals ik zei gaat het bij mij wel goed.
1 2 3 4 5 6 | Bedrijf A - Bestuurder A1 - 100 Bedrijf A - Bestuurder A2 - 150 Bedrijf B - Bestuurder B1 - 155 Bedrijf C - Bestuurder C1 - 120 Bedrijf C - Bestuurder C2 - 140 Bedrijf C - Bestuurder C3 - 100 |
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:18 schreef DaFan het volgende:
[ afbeelding ]
F1 =
=AVERAGE(IF($A$1:$A$6=E1;$C$1:$C$6))
Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter.
En dan slepen naar beneden.
Rechts onderin zit een schuifbalk voor in- en uitzoomen. Of is dat niet wat je bedoelt?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:50 schreef sloopkogel het volgende:
Ik werk met Excel 2010 en ik wil mijn worksheet verkleinen zodat het net zo groot is als mijn beeldscherm. Zodat ik geen schuifbalkjes meer heb maar alles overzichtelijk in 1 oogopslag zonder te scrollen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
Many thanks......
Dis is niet wat ik eigenlijk bedoel.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:14 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Rechts onderin zit een schuifbalk voor in- en uitzoomen. Of is dat niet wat je bedoelt?
Celbreedte en hoogte kleiner maken en je lettertype verkleinen..quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:37 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Dis is niet wat ik eigenlijk bedoel.
Ik wil het permanent zo hebben......
Klein kickje + wat verduidelijking.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:54 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb in B1:B196 namen (dus tekst-data) staan. Ik wil hierop graag de 'random-toets' toepassen. Heb wat gegoogled maar het lukt mij niet echt.
Iemand?
Je kunt de INDEX-functie gebruiken. Die pakt een bepaalde cel uit een matrix op basis van een kolom- en rijnummer. Als kolom pak je 1, en als rij een ASELECT-waarde (wel afronden!)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:43 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Klein kickje + wat verduidelijking.
In B1:B196 dus de tekstdata. Ik wil in een andere cel dan een willekeurige waarde uit een van die cellen krijgen, zodat ik met F9 dus telkens die andere waarde krijg.
Met '=aselecttussen' lukt het met cijfers wel, maar tekst is dus een ander verhaal..
Ik heb wat gespeeld, maar krijg telkens nog een waarde- of verwijzingserror dus er gaat iets fout, logisch ook want ik snap het nog niet helemaal.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt de INDEX-functie gebruiken. Die pakt een bepaalde cel uit een matrix op basis van een kolom- en rijnummer. Als kolom pak je 1, en als rij een ASELECT-waarde (wel afronden!)
*Nevermind*quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:57 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ik heb wat gespeeld, maar krijg telkens nog een waarde- of verwijzingserror dus er gaat iets fout, logisch ook want ik snap het nog niet helemaal.
Heb nu dit: =INDEX(B1:B196,ASELECTTUSSEN(B1,B196),1)
Je moet doen:quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:57 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ik heb wat gespeeld, maar krijg telkens nog een waarde- of verwijzingserror dus er gaat iets fout, logisch ook want ik snap het nog niet helemaal.
Heb nu dit: =INDEX(B1:B196,ASELECTTUSSEN(B1,B196),1)
Tja, dat kan ook. Maar RIJ(B1) is meestal 1quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:03 schreef DaFan het volgende:
[..]
Je moet doen:
=INDEX(B1:B196,ASELECTTUSSEN(RIJ(B1),RIJ(B196)),1)
Ik ga er altijd maar vanuit dat de formule ook op andere plekken moet werkenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja, dat kan ook. Maar RIJ(B1) is meestal 1
npquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:06 schreef EddyAlbena het volgende:
Ha! Het werkt, super. Beiden bedankt, die extra uitleg vind ik ook wel handig, snap het nu namelijk ook.
Handmatig kan het sowieso wel. Je kunt van een cel inderdaad een hyperlink maken, je doelbestand opgeven en dan bij 'Bladwijzer' het juiste werkblad kiezen. Dat is alleen nogal bewerkelijk. Ik zal eens kijken of ik een geautomatiseerde manier voor je heb.quote:
Je zou een macro kunnen maken die iedere dat het bestand opgeslagen wordt je automagisch een mail stuurt, alleen moet Outlook daar wel voor aan staan geloof ik..quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:29 schreef OA het volgende:
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een melding in de mail te krijgen als een excelbestand is bewerkt cq. opgeslagen?
Ik heb wel al gezocht, maar ik snap het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |