Dan zal je ergens C:\X\grafiek.xls moeten vervangen door \grafiek.xls. Geen idee waar though..quote:Op maandag 4 juli 2011 16:42 schreef yozd het volgende:
Ik heb een Word bestand met daarin een koppeling naar een Excel grafiek.
Word bestand: info.doc
Excel bestand met grafiek: grafiek.xls
Beide bestanden staan in directory X. In directory A t/m K staan ook bestanden met de naam grafiek.xls . Als ik info.doc in al die dirs copy, wil ik eigenlijk dat die de grafiek overneemt die in de desbetreffende dir staat. Hoe doe ik dat?
Als ik hem nu copy, blijft die namelijk een koppeling houden met C:\X\grafiek.xls, terwijl ik die dir dus "dynamisch" wil hebben.
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=4456quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:35 schreef sloopkogel het volgende:
Is het mogelijk om met Excel 2010 het volgende te doen.
Ik wil met de muis over een cel gaan (cel met tekst ) en dan moet er een foto te voorschijn komen.
Weet iemand of dat mogelijk is en hoe pas ik dat toe?
Many thanx......!
en hier:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:01 schreef DaFan het volgende:
[..]
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=4456
Als ik Alt-F9 intik in het Word bestand kan je inderdaad het path veranderen, maar als ik daarna de koppeling bijwerk (Ctrl+A en daarna Ctrl+F9, dan vindt die de koppeling niet meer).quote:Op maandag 4 juli 2011 17:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan zal je ergens C:\X\grafiek.xls moeten vervangen door \grafiek.xls. Geen idee waar though..
Ik kijk er waarschijnlijk overheen, maar ik vind die optie nergens?quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:43 schreef Deetch het volgende:
Is bij mijn 2007 word niet zo. Als je link aanpast zoals ik zei gaat het bij mij wel goed.
1 2 3 4 5 6 | Bedrijf A - Bestuurder A1 - 100 Bedrijf A - Bestuurder A2 - 150 Bedrijf B - Bestuurder B1 - 155 Bedrijf C - Bestuurder C1 - 120 Bedrijf C - Bestuurder C2 - 140 Bedrijf C - Bestuurder C3 - 100 |
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:18 schreef DaFan het volgende:
[ afbeelding ]
F1 =
=AVERAGE(IF($A$1:$A$6=E1;$C$1:$C$6))
Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter.
En dan slepen naar beneden.
Rechts onderin zit een schuifbalk voor in- en uitzoomen. Of is dat niet wat je bedoelt?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:50 schreef sloopkogel het volgende:
Ik werk met Excel 2010 en ik wil mijn worksheet verkleinen zodat het net zo groot is als mijn beeldscherm. Zodat ik geen schuifbalkjes meer heb maar alles overzichtelijk in 1 oogopslag zonder te scrollen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
Many thanks......
Dis is niet wat ik eigenlijk bedoel.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:14 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Rechts onderin zit een schuifbalk voor in- en uitzoomen. Of is dat niet wat je bedoelt?
Celbreedte en hoogte kleiner maken en je lettertype verkleinen..quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:37 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Dis is niet wat ik eigenlijk bedoel.
Ik wil het permanent zo hebben......
Klein kickje + wat verduidelijking.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:54 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb in B1:B196 namen (dus tekst-data) staan. Ik wil hierop graag de 'random-toets' toepassen. Heb wat gegoogled maar het lukt mij niet echt.
Iemand?
Je kunt de INDEX-functie gebruiken. Die pakt een bepaalde cel uit een matrix op basis van een kolom- en rijnummer. Als kolom pak je 1, en als rij een ASELECT-waarde (wel afronden!)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:43 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Klein kickje + wat verduidelijking.
In B1:B196 dus de tekstdata. Ik wil in een andere cel dan een willekeurige waarde uit een van die cellen krijgen, zodat ik met F9 dus telkens die andere waarde krijg.
Met '=aselecttussen' lukt het met cijfers wel, maar tekst is dus een ander verhaal..
Ik heb wat gespeeld, maar krijg telkens nog een waarde- of verwijzingserror dus er gaat iets fout, logisch ook want ik snap het nog niet helemaal.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt de INDEX-functie gebruiken. Die pakt een bepaalde cel uit een matrix op basis van een kolom- en rijnummer. Als kolom pak je 1, en als rij een ASELECT-waarde (wel afronden!)
*Nevermind*quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:57 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ik heb wat gespeeld, maar krijg telkens nog een waarde- of verwijzingserror dus er gaat iets fout, logisch ook want ik snap het nog niet helemaal.
Heb nu dit: =INDEX(B1:B196,ASELECTTUSSEN(B1,B196),1)
Je moet doen:quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:57 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ik heb wat gespeeld, maar krijg telkens nog een waarde- of verwijzingserror dus er gaat iets fout, logisch ook want ik snap het nog niet helemaal.
Heb nu dit: =INDEX(B1:B196,ASELECTTUSSEN(B1,B196),1)
Tja, dat kan ook. Maar RIJ(B1) is meestal 1quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:03 schreef DaFan het volgende:
[..]
Je moet doen:
=INDEX(B1:B196,ASELECTTUSSEN(RIJ(B1),RIJ(B196)),1)
Ik ga er altijd maar vanuit dat de formule ook op andere plekken moet werkenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja, dat kan ook. Maar RIJ(B1) is meestal 1
npquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:06 schreef EddyAlbena het volgende:
Ha! Het werkt, super. Beiden bedankt, die extra uitleg vind ik ook wel handig, snap het nu namelijk ook.
Handmatig kan het sowieso wel. Je kunt van een cel inderdaad een hyperlink maken, je doelbestand opgeven en dan bij 'Bladwijzer' het juiste werkblad kiezen. Dat is alleen nogal bewerkelijk. Ik zal eens kijken of ik een geautomatiseerde manier voor je heb.quote:
Je zou een macro kunnen maken die iedere dat het bestand opgeslagen wordt je automagisch een mail stuurt, alleen moet Outlook daar wel voor aan staan geloof ik..quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:29 schreef OA het volgende:
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een melding in de mail te krijgen als een excelbestand is bewerkt cq. opgeslagen?
Ik heb wel al gezocht, maar ik snap het niet
="A"&H1quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:58 schreef Allantois het volgende:
(Excel 2003, NL)
Hoi, heb als excel noob een vraag waar ik via internet niet uit kom.
Ik heb in een cel een uitkomst staan die via meerdere berekeningen elders een bepaalde waarde geeft. Deze waarde is bv 999. Nu wil ik uit deze rij (dus de 999e rij) de waarde van de cel uit een kolom opvragen, bijvoorbeeld A999.
Even geschetst wat ik wil:
H1 = 999 (via meerdere berekeningen)
K1 = A999
Ergo:
H1 = x
K1 = Ax
Hier moet een makkelijke functie voor zijn, maar ik kan hem niet vinden. Ik dacht al makkelijk in K1 de functie "=A(H1)" te doen, maar dat werkt helaas niet
Nu krijg ik heel netjes A999 te staan, maar ik wil de waarde van de cel van A999 overnemen.quote:
=INDIRECT("A"&H1)quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:37 schreef Allantois het volgende:
[..]
Nu krijg ik heel netjes A999 te staan, maar ik wil de waarde van de cel van A999 overnemen.
Volgens mij kan je wel meer dan 1 x-as invoegen, maar ik weet niet precies hoe. Ik werk nooit met grafieken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:36 schreef Levolution het volgende:
Ik heb een leuke vraag. Ik wil graag een staafdiagram met meerdere reeksen gebruiken, maar wel zodanig dat deze 'gescatterd' zijn. Als ik voor een staafdiagram kies, worden de data van de x-as algemeen gecategoriseerd. Bij een scatter grafiek is dit niet het geval; elke reeks heeft dan zijn eigen x-as data. Kan dit ook gerealiseerd worden met een staafdiagram?
Waarom doe je niet in A2:A71 1-70 invullenquote:Op zondag 17 juli 2011 13:24 schreef Maartel het volgende:
Oke, ik weet niet eens zeker of Excel hier het geschikst voor is, maar ik heb min of meer 70 kandidaten die allemaal tegen elkaar op moeten (in duo's, dus elke kandidaat heeft 69 battles).
Nu is dit al veel werk, maar in de tabel die ik gemaakt heb steeds eindeloos op en neer slepen om bij de een een nul en bij de ander een één in te vullen lijkt niet erg efficient.
Is er een manier waarop iig de helft vanzelf ingevuld wordt? (of idealiter een manier/programma dat gewoon in een pop-upje elke combinatie laat verschijnen waarbij ik snel de score in kan vullen)
Uhm, misschien begreep ik het verkeerd, ik dacht bij 'combinatie' aan dat er in elk vakje '1-0' '0-1' etc zou staanquote:Op zondag 17 juli 2011 14:16 schreef DaFan het volgende:
Ja ik bedoel ook een 70x70 tabel, dan is elk veld eronder een combinatie toch?
Maar ik begrijp dat je dat niet wilt?
Haha ok nou dan houdt het voor even op.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:55 schreef Maartel het volgende:
Nee, dat uitgangspunt ken ik wel, maar als in A3 1 staat moet in B2 juist een nul staan, da's t onhandige
Jep, alleen ben ik daar niet echt in thuis, en vrees ik vervolgens net zo lang bezig te zijn om alle cellen van juiste codes te voorzienquote:Op zondag 17 juli 2011 14:55 schreef DaFan het volgende:
[..]
Haha ok nou dan houdt het voor even op.
Of je moet me IFs werken enzo.
Slepen of Copy-Paste.. als je kopieert past ie ook automatisch de celreferentie aan.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:58 schreef Maartel het volgende:
Ah, ik heb de code te pakken!
=ALS(BL6=1;0;1)
als er in die cel een 1 staat wordt t in een andere cel een 0 en andersom..
Alleen hoe krijg ik dit nou makkelijk in alle (of iig de helft van) de cellen gezet zonder dat dat me net zoveel werk kost als handmatig invullen?
Als je een cel selecteerd dan heb je rechtsonderin een groot blokje zitten. Deze kun je naar onder (boven, links rechts) slepen. Hiermee zal hij de conditites van de cel meenemen. Formules stijl etcquote:Op zondag 17 juli 2011 19:58 schreef Maartel het volgende:
Ah, ik heb de code te pakken!
=ALS(BL6=1;0;1)
als er in die cel een 1 staat wordt t in een andere cel een 0 en andersom..
Alleen hoe krijg ik dit nou makkelijk in alle (of iig de helft van) de cellen gezet zonder dat dat me net zoveel werk kost als handmatig invullen?
Ja dat klopt, alleen neemt ie het dan niet correct mee omdat het niet om rechte rijen of een consequente formule gaat..quote:Op zondag 17 juli 2011 20:29 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Als je een cel selecteerd dan heb je rechtsonderin een groot blokje zitten. Deze kun je naar onder (boven, links rechts) slepen. Hiermee zal hij de conditites van de cel meenemen. Formules stijl etc
Gelukkig heeft DaFan al wat werk voor je gedaan, zijn formule wisselt namelijk die cellen om. Alleen omdat de enen en nullen moeten worden omgewisseld wordt het dan:quote:Op zondag 17 juli 2011 20:37 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ja dat klopt, alleen neemt ie het dan niet correct mee omdat het niet om rechte rijen of een consequente formule gaat..
E4 is bijvoorbeeld gelinkt aan G2, terwijl E5 gelinkt is aan H2
Op een moment dat ik ga slepen maakt ie er echter G3 van.
Het vervelende is dat je hem moet doortrekken naar een driehoekig gebied. Je kunt hem slepen over het vierkant, maar dan krijg je een hoop kringverwijzingen. Ben bang dat je toch nog 69 handelingen uit moet voeren om je blad vol te krijgen.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Sub InsertRows() Dim i As Double Dim LastRow As Double LastRow = Cells(65536, 1).End(xlUp).Row For i = LastRow To 2 Step -1 Rows(i).Insert Shift:=xlDown Next i End Sub |
1 2 3 4 | hallo hallo hallo hallo |
1 2 3 4 5 6 7 | hallo > > hallo > > etc... |
Nog een "Rowsquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:33 schreef Martijn85 het volgende:
Ik heb een lijst in excel (2010, EN) waar ik na elke niet-lege cel in kolom A 2 rijen wil invoegen.
Had al een code gevonden die 1 rij doet, maar krijg het niet voor elkaar om dit aan te passen
[ code verwijderd ]
dus:
[ code verwijderd ]
moet worden:
[ code verwijderd ]
Iemand enig idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Sub InsertRows() Dim i As Double Dim LastRow As Double LastRow = Cells(65536, 1).End(xlUp).Row For i = LastRow To 2 Step -1 Rows(i).Insert Shift:=xlDown Rows(i).Insert Shift:=xlDown Next i End Sub |
Is de tekst die voor en na de omschrijving staat altijd hetzelfde/even lang? Zoals bijvoorbeeld "aaaa zoekterm bbbbb". Er zitten dan 5 karakters voor en 6 karakters na de zoekterm.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:51 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil verticaal zoeken alleen staat er nog tekst voor en tekst na de omschrijving die ik verticaal wil zoeken. Hoe splits ik die cel?
dmv de functie Hyperlink()quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:33 schreef sloopkogel het volgende:
Ik zit met het volgende probleem in excel.
Ik heb 2 excel-files.
In de eerste excel-file wil ik een hyperlink maken en als ik daar op klik wil ik naar de andere excel-file toe.
Die bestaat uit 52 werkbladen ( aantal weken ). Hoe krijg ik het voorelkaar om naar de juiste werkblad te gaan?
dus ik klik op de hyperlink en vervolgens kom ik op de juiste werkblad van de andere excel file uit....
Wie weet het?
Thanx
Kan je daarmee ook het werkblad naar keuze openen? Een excelfile openen lukt wel, maar hoe geef je dan aan welk tabblad je automatisch geopend wil hebben?quote:
Normaal gesproken link je naar een tabblad door [filename.xlsx]'naam van tabblad'!A1 te doen, dat kan in hyperlink() ookquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:57 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Kan je daarmee ook het werkblad naar keuze openen? Een excelfile openen lukt wel, maar hoe geef je dan aan welk tabblad je automatisch geopend wil hebben?
Ik zou daar wel iets op kunnen verzinnen (als ik wat langer na zou denken), maar dan niet mbv Hyperlink()
Het zal best wel door de functie hyperlink kunnen maar hoe kom ik op die werkbladen van de andere file?quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:57 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Kan je daarmee ook het werkblad naar keuze openen? Een excelfile openen lukt wel, maar hoe geef je dan aan welk tabblad je automatisch geopend wil hebben?
Ik zou daar wel iets op kunnen verzinnen (als ik wat langer na zou denken), maar dan niet mbv Hyperlink()
Hoe zou dan zo'n programmeerregel eruit zien?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:00 schreef qu63 het volgende:
[..]
Normaal gesproken link je naar een tabblad door [filename.xlsx]'naam van tabblad'!A1 te doen, dat kan in hyperlink() ook
Thanksquote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nog een "Rows.Insert Shift:=xlDown" doen?
Dus:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Sub InsertRows() Dim c As Range Dim TotalRows As Long TotalRows = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row For I = TotalRows To 2 Step -1 Set c = Range("A" & I) If c.Offset(-1, 0) <> c Then c.Rows("1:2").EntireRow.Insert Shift:=xlDown End If Next I End Sub |
In deze post staat er een en ander over. Misschien dat je daarmee verder kan?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:33 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Het zal best wel door de functie hyperlink kunnen maar hoe kom ik op die werkbladen van de andere file?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Sub InsertRows() Dim c As Range Dim TotalRows As Long TotalRows = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row For i = TotalRows To 2 Step -1 Set c = Range("A" & i) If c.Offset(-1, 0).Value = "" Or c.Value = "" Then Else c.Rows("1:2").EntireRow.Insert Shift:=xlDown End If Next i End Sub |
Hij is fijnquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:23 schreef Deetch het volgende:
Dat komt omdat deze regel in je code staat:
If c.Offset(-1, 0) <> c Then
Als je deze code nou eens probeert?
[ code verwijderd ]
nuttig hoorquote:
Ik wilde wat posten, bedacht dat ik er misschien toestemming van een mod voor nodig had en klikte terug. Kreeg een error en mijn deels-post werd gepost. Daarom heb ik het weggehaald.quote:
1 2 3 4 5 6 | =VERGELIJKEN(A1;$B$1:$B$766;0 ) =VERGELIJKEN(A2;$B$1:$B$766;0 ) =VERGELIJKEN(A3;$B$1:$B$766;0 ) =VERGELIJKEN(A4;$B$1:$B$766;0 ) =VERGELIJKEN(A5;$B$1:$B$766;0 ) etc |
Dat is dus juist niet wat ik wil.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:46 schreef hendrik2009 het volgende:
Zie hier:
Dubbele records verwijderen of een lijst met unieke records maken in Excel
http://support.microsoft.com/kb/262277
Kan dus via je advanced filter
Oh, sorry, niet goed gelezen. Een countif in kolom C dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is dus juist niet wat ik wil.
Ik wil de unieke verwijderen of een lijst met dubbele maken
Als Excel 2010 er het zelfde uitziet als 2007:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:56 schreef borisz het volgende:
Noobvraagje. Ben op een een of andere manier mijn 'formulebalk of functiebalk' kwijt geraakt en het lukt mij niet meer om die balk weer terug te krijgen. Iemand een idee?
(Excel 2010)
Niet als de tekst links van het percentage staat..quote:Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef JDude het volgende:
Komen percentages vaker dan 1 keer voor? Zo nee, dan kun je verticaal zoeken (VERT.ZOEKEN / VLOOKUP) gebruiken.
Een beetje met kolommen schuiven moet wel lukken toch? En als percentage en tekst in 1 cel staan, dan kan 'ie beter maar gewoon stoppen met Excel gebruikenquote:Op maandag 25 juli 2011 16:04 schreef qu63 het volgende:
Niet als de tekst links van het percentage staat..
Dan gaat het niet nee, maar dat zei ik al.quote:En wat doe je als 80% meer dan 1x in je lijst voorkomt als hoogste waarde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |