abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2011 @ 16:58:11 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98725347
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dus? Ik snap niet veel van het bericht wat zeggen ze nou?

btw nu weer 40 km van Tripoli. Ik volg het niet meer de ene bron zei vandaag 80 km dan was het weer 60 of 50 en nu weer 40? Wat is het nou?
Vanaf Bir Al Ghanam naar het centrum van Tripoli is het 98 km over de weg.

Maar Tripoli is vrij groot, en de grens is onduidelijk. Soms hebben ze het bijvoorbeeld over Tajoura als buitenwijk en soms over Tajoura als dorp. Dus je kan van afstanden maken wat je wilt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 juni 2011 @ 16:58:43 #77
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_98725375
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dus? Ik snap niet veel van het bericht wat zeggen ze nou?

btw nu weer 40 km van Tripoli. Ik volg het niet meer de ene bron zei vandaag 80 km dan was het weer 60 of 50 en nu weer 40? Wat is het nou?
Ik ben blij met een beetje positief nieuws hoor!! :D Het is altijd fijn te horen dat je de opperhand hebt op je vijand!!

En de freedomfighters staan niet stil natuurlijk. Mijn man is natuurlijk geen nieuwszender maar ik geloof hem wel. Hij heeft direct contact met de freedomfighters dusssssss ik ben heel blij met dit nieuws!!
pi_98725698
Thanks papierversnipperaar het is me duidelijk!

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:58 schreef houda het volgende:

[..]

Ik ben blij met een beetje positief nieuws hoor!! :D Het is altijd fijn te horen dat je de opperhand hebt op je vijand!!

En de freedomfighters staan niet stil natuurlijk. Mijn man is natuurlijk geen nieuwszender maar ik geloof hem wel. Hij heeft direct contact met de freedomfighters dusssssss ik ben heel blij met dit nieuws!!
Leuk positief nieuws maar ik begrijp nog steeds geen fuck van wat het nou eigenlijk zegt. De Navo en de rebellen gaan nu echt samenwerken of wat?
Incelfrikandel
  maandag 27 juni 2011 @ 17:07:09 #79
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_98725790
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Thanks papierversnipperaar het is me duidelijk!

[..]

Leuk positief nieuws maar ik begrijp nog steeds geen fuck van wat het nou eigenlijk zegt. De Navo en de rebellen gaan nu echt samenwerken of wat?
Zed werken al samen hoor??! De freedomfighters doen werk als scouts voor de nato.. Dus denk dat dit bericht gewoon betekend dat het de goede kan op gaat. :)
  maandag 27 juni 2011 @ 17:10:05 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98725912
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Thanks papierversnipperaar het is me duidelijk!

Google maps is your friend. :+

quote:
Routebeschrijving naar Tripoli, Libië
Voorgestelde routes

1. 1 uur 40 min.
Gharyan Rd/‫طريق غريان‬‎
98,0 km
2. 1 uur 52 min.
‫طريق الهضبة‬‎
111 km
3. 2 uur 4 min.
Gharyan Rd/‫طريق غريان‬‎ en Airport Hwy
105 km


Onbekende weg

1. Vertrek in noordoostelijke richting


42,8 km
2. Sla rechtsaf richting Gharyan Rd/طريق غريان‎


4,3 km
3. Sla rechtsaf naar de Gharyan Rd/طريق غريان‎


1,0 km
4. Keer hier om


44,8 km
5. Neem de oprit naar de Second Ring Rd


1,4 km
6. Sla af naar Airport Hwy


2,0 km
7. Neem op de rotonde de 2e afslag naar Sharia Abu Hridah


700 m
8. Flauwe bocht naar rechts naar de Sharia al-Jala'a


600 m
9. Sla linksaf


130 m
10. Sla rechtsaf


270 m
11. Sla linksaf


41 m

Tripoli
Libië
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98726142
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:26 schreef houda het volgende:

Nou blijkbaar wel want ze hebben bijvoorbeeld heel Benghazi gered van de dood!! En ik was daar zelf dus ik ben er ook nog eens persoonlijk bij betrokken en ik ben heeeeeeeeeeeel blij met de NATO!!! Ik zou ze wel kunnen kussen bij wijze van spreken natuurlijk :)
Ook alleen maar omdat het zo uitkomt. In Bahrein gaan ze niemand redden van de dood, in Saudi-Arabië ook niet, Syrië is ook niet interessant, en over Gaza zullen we het maar helemaal niet hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98726297
quote:
Traitors keep out," reads graffiti at the entrance of a housing project in an impoverished neighborhood of Misrata, the rebel-held city grappling with the physical and emotional scars of Col. Moammar Gadhafi's siege since March.

A group of men sipping tea in the courtyard on a recent afternoon say the "traitors" are those who hail from Tawergha, a small town 25 miles to the south inhabited mostly by black Libyans, a legacy of its 19th-century origins as a transit town in the slave trade.

Many Misratans are convinced that Tawerghans were responsible for some of the worst atrocities committed during their city's siege, including allegedly raping women in front of their relatives and helping Gadhafi forces identify and kidnap rebel sympathizers and their families.

The feud between Misrata and Tawergha offers a stark example of the challenges Libya will face in reconciling communities that found themselves on opposite sides of the conflict when Col. Gadhafi leaves power

(...)

Before the siege, nearly four-fifths of residents of Misrata's Ghoushi neighborhood were Tawergha natives. Now they are gone or in hiding, fearing revenge attacks by Misratans, amid reports of bounties for their capture.

The rebel leadership in the eastern city of Benghazi says it is working on a post-Gadhafi reconciliation plan. But details are fuzzy and rebel leaders often resort to platitudes when dismissing suggestions of discord, saying simply that "Libya is one tribe."

(...)

Though the rebel's political leadership says it will take steps to avoid reprisals if they capture the town, others are calling for the expulsion of Tawerghans from the area.

Ibrahim al-Halbous, a rebel commander leading the fight near Tawergha, says all remaining residents should leave once if his fighters capture the town. "They should pack up," Mr. Halbous said. "Tawergha no longer exists, only Misrata."
http://online.wsj.com/art(...)395143328336026.html

De kans op een bloederige stammenoorlog, op een Somalië aan de Middellandse Zee, lijkt me allesbehalve verwaarloosbaar.
pi_98728184
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ook alleen maar omdat het zo uitkomt.
1 In Bahrein gaan ze niemand redden van de dood,
2 in Saudi-Arabië ook niet,
3 Syrië is ook niet interessant,
4 en over Gaza zullen we het maar helemaal niet hebben.
Is dit slecht?

Ik geef ook amper geld aan goede doelen maar als het me uitkomt om iets liefdadig te doen doe ik het ook. Moet ik dat voortaan maar niet meer doen?

1: De VS kan niet een Iraans gezind land veroorloven in de Golf, zoek de locatie maar op.
2: SA is nog niet misdaden tegen de menselijkheid aan het plegen, en hun olie is dikker dan bloed.
3: Syrie is Ruslands Bahrein, een proxy kolonie in het midden oosten.
4: Israel is nou eenmaal een bondgenoot van USA en bondgenoten moet je steunen.

Zijn dit slechte dingen? Ja, maar hypocrisie maakt de Libische interventie niet immoreel.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_98729627
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:06 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Is dit slecht?

Ik geef ook amper geld aan goede doelen maar als het me uitkomt om iets liefdadig te doen doe ik het ook. Moet ik dat voortaan maar niet meer doen?
Niet om de collectante het bed in te krijgen en dan als oud vuil te behandelen.

quote:
Zijn dit slechte dingen? Ja, maar hypocrisie maakt de Libische interventie niet immoreel.
Wel amoreel en vooral halfslachtig. De onderliggende drijfveren zou je best immoreel kunnen noemen, nu pakt het dan heel misschien nog goed uit, dezelfde logica pakt vaker slecht uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juni 2011 @ 18:53:43 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98730102
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ook alleen maar omdat het zo uitkomt. In Bahrein gaan ze niemand redden van de dood, in Saudi-Arabië ook niet, Syrië is ook niet interessant, en over Gaza zullen we het maar helemaal niet hebben.
Dan moeten we daar wat aan doen, ipv het ingrijpen in Libië af te fikken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 juni 2011 @ 18:55:30 #86
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98730182
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://online.wsj.com/art(...)395143328336026.html

De kans op een bloederige stammenoorlog, op een Somalië aan de Middellandse Zee, lijkt me allesbehalve verwaarloosbaar.
De dictaturen hebben er dan ook alles aan gedaan om dat zo te krijgen. het is een gedeelte van hun machtsbasis. Helemaal in Syrië en Bahrein, waar een minderheid aan de macht is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 juni 2011 @ 21:40:23 #87
1234 HiZ
Istanbullu
pi_98737896
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ook alleen maar omdat het zo uitkomt. In Bahrein gaan ze niemand redden van de dood, in Saudi-Arabië ook niet, Syrië is ook niet interessant, en over Gaza zullen we het maar helemaal niet hebben.
Ah de laatste verdedigingslinie van het moreel failliet; als je niet al het onrecht van de wereld tegelijk oplost mag je ook helemaal geen enkel onrecht meer aanpakken.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:02:27 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98767855
quote:
NAVO-chef wil grotere inzet Nederland in Libië

NAVO-chef Anders Fogh Rasmussen zal, bij zijn eerste officiële bezoek aan Nederland over twee weken, aandringen op een grotere militaire bijdrage aan de oorlog in Libië. Dat zegt hij vanmiddag in een interview met NRC Handelsblad.

In het interview met NRC-redacteur Juurd Eijsvoogel zegt Rasmussen dat hij de bijdrage die Nederland nu levert waardeert. Toch hoopt hij op meer:

“…de boodschap die ik overbreng, ook aan andere landen, is dat de zwaarste last nu door slechts acht lidstaten gedragen wordt. Daarom spoor ik landen aan om toestemming te geven voor flexibele inzet van hun materieel, vliegtuigen bijvoorbeeld, zodat die ook gebruikt kunnen worden voor aanvallen op doelen op de grond.”

De NAVO zou bijvoorbeeld graag zien dat Nederlandse F-16’s, die nu helpen bij het afdwingen van het vliegverbod, ook ingezet kunnen worden voor bombardementen.

Rasmussen, die op 14 juli premier Rutte zal bezoeken, is blij dat Nederland besloten heeft zijn bijdrage aan de oorlog in Libië met drie maanden te verlengen. Minister Hillen (Defensie, CDA) heeft gewaarschuwd dat daarna het geld op is. Rasmussen waarschuwt echter voor het vroegtijdig stoppen van de missie:

„(Het is) belangrijk dat we het goede signaal afgeven aan de Libische bevolking en aan Gaddafi: dat we net zolang zullen doorgaan als nodig is. Het zou gevaarlijk zijn als we nu al zeggen wanneer we ermee stoppen. Dan zou Gaddafi denken: ik hoef alleen maar af te wachten.”

Het is, zo stelt Rasmussen vast, uitgesloten dat de NAVO in Libië grondtroepen zal inzetten. De Amerikaanse minister van Defensie, Robert Gates, verweet de NAVO onlangs dat het bondgenootschap in Libië al na elf weken door zijn munitie heen was. Die kritiek wijst Rasmussen van de hand. Maar hij kan zich wel vinden in de opvatting van de Amerikaan dat de Europese bondgenoten in het algemeen een grotere bijdrage aan de NAVO zullen moeten leveren. Het optreden in Libië, waarbij Frankrijk en Groot-Brittannië het voortouw hebben, is wat hem betreft een model voor de toekomst.
Dat is mooi, want Hillen heeft gezegd dat als NATO daar om vroeg.....

Bombarderen die hap! ^O^
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98770880
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ah de laatste verdedigingslinie van het moreel failliet; als je niet al het onrecht van de wereld tegelijk oplost mag je ook helemaal geen enkel onrecht meer aanpakken.
Je snapt het niet. De NATO, met dit soort selectieve ingrijpen, met het halfslachtig ingrijpen, het ICC met de aanklacht, is een grote aanjager van het onrecht. Ook als dat nu toevallig even goed zou uitpakken voor de Libiërs, wat heel toevallig zou zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98771318
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je snapt het niet. De NATO, met dit soort selectieve ingrijpen, met het halfslachtig ingrijpen, het ICC met de aanklacht, is een grote aanjager van het onrecht. Ook als dat nu toevallig even goed zou uitpakken voor de Libiërs, wat heel toevallig zou zijn.
'Selectief ingrijpen' is de enige mogelijke vorm van ingrijpen. Niemand kan overal ingrijpen. Nergens ingrijpen wel, maar dat is minder aantrekkelijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:13:03 #91
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98771351
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je snapt het niet. De NATO, met dit soort selectieve ingrijpen, met het halfslachtig ingrijpen, het ICC met de aanklacht, is een grote aanjager van het onrecht.
Ghaddafi is begonnen. Je kan de NATO er niet de schuld van geven dat er nog veel meer onrecht is om te bestrijden.
quote:
Ook als dat nu toevallig even goed zou uitpakken voor de Libiërs, wat heel toevallig zou zijn.
Toevallig my ass. Het is gewoon een keuze of je een volksopstand laat neerslaan of niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:40:53 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98775652
quote:
Duitse rel over levering bommen aan NAVO in Libië

In Duitsland is een rel losgebarsten over een aanbod van de regering aan de NAVO om bommen en raketten ter beschikking te stellen voor de operaties tegen Libië. De oppositie is woedend omdat zij niet was geïnformeerd door het kabinet en over het aanbod in weekblad Der Spiegel moest lezen.


Ook verwijt de oppositie het kabinet-Merkel hypocrisie. Officieel doet Berlijn niet mee aan de NAVO-operatie tegen het Kaddafibewind, mede omdat veel Duitsers oorlogsmoe zijn na allerlei incidenten in Afghanistan. In feite doen alleen 8 van de 28 NAVO-landen mee aan de bombardementen, vooral de Britten en de Fransen, die door hun voorraden geavanceerde bommen en raketten heen raken.

Het kabinet-Merkel zou nu volgens critici een wit voetje willen halen bij de NAVO-partners door 'stiekem' wapens aan te bieden voor de Libië-operatie.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98776204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ghaddafi is begonnen. Je kan de NATO er niet de schuld van geven dat er nog veel meer onrecht is om te bestrijden.
Begonnen waarmee. Orde herstellen in zijn land? Waar een absolute minderheid rotzooi lopen te trappen? Groot gelijk heeft hij.
Als de Friezen hier de afsluitdijk doorzagen en Groningen in de fik steken, kun je er ook op rekenen dat Mark Rutte er ordediensten op af stuurt. Het zou toch wat zijn, dat hier ineens Amerikaanse en Franse straaljagers het hele land platbombarderen om die Friezen alle macht te geven.
pi_98776509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Begonnen waarmee. Orde herstellen in zijn land? Waar een absolute minderheid rotzooi lopen te trappen? Groot gelijk heeft hij.
Als de Friezen hier de afsluitdijk doorzagen en Groningen in de fik steken, kun je er ook op rekenen dat Mark Rutte er ordediensten op af stuurt. Het zou toch wat zijn, dat hier ineens Amerikaanse en Franse straaljagers het hele land platbombarderen om die Friezen alle macht te geven.
Tripoli, Misurata, Benghazi, Tobruk, Yefren, Nalut, Az Zawiya stonden allemaal op straat te demonstreren op de 17de van Februari. Gadhaffi heeft toen bevolen met internationaal illegaal geweld de demonstranten aan te vallen.
Het Oosten kon zich bevrijden vanwege strategisch voordeel.

JE SNAPT HET NIET.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_98776893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:59 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Tripoli, Misurata, Benghazi, Tobruk, Yefren, Nalut, Az Zawiya stonden allemaal op straat te demonstreren op de 17de van Februari. Gadhaffi heeft toen bevolen met internationaal illegaal geweld de demonstranten aan te vallen.
Het Oosten kon zich bevrijden vanwege strategisch voordeel.

JE SNAPT HET NIET.
Ik ben blij dat jij het snapt. Laten we er even voor gaan zitten;

Hoeveel mensen demonstreerden die dag waar jij aan refereert. En ik hoop dat je een mooie bron voor me hebt. In het geval je alleen lager onderwijs hebt genoten: Een mooie voetnoot, waaruit blijkt dat je informatie betrouwbaar, valide en bewezen is.
pi_98776923
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Begonnen waarmee. Orde herstellen in zijn land? Waar een absolute minderheid rotzooi lopen te trappen? Groot gelijk heeft hij.
Als de Friezen hier de afsluitdijk doorzagen en Groningen in de fik steken, kun je er ook op rekenen dat Mark Rutte er ordediensten op af stuurt. Het zou toch wat zijn, dat hier ineens Amerikaanse en Franse straaljagers het hele land platbombarderen om die Friezen alle macht te geven.
Zijn land? sinds wanneer is libie van gadaffi?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:10:01 #97
2651 svann
night-hawk
pi_98777022
Door sommigen wordt de libische StaatsTV goed te ontvangen blijkbaar.
Al Qaida trekt samen met de westerse kruisvaarders op om Libië te teisteren.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_98777056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:07 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Zijn land? sinds wanneer is libie van gadaffi?
Sinds hij daar economische voorspoed, stabiliteit, onderwijs, voedsel, drinken, sociale voorzieningen heeft gebracht en de inwoners dus (de kans op) een fatsoenlijk leven heeft gegeven: Zo goed als uniek in Afrika.

Let op wat we na het tijdperk Khadaffi krijgen: Chaos, armoede, anarchie, tribalisme, extremisme.

Aan u de keuze.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:14:55 #99
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98777229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Begonnen waarmee.
Met een COUP, met het terroriseren en leegstelen van Libië en met het met luchtafweer uit elkaar schieten van ongewapende vreedzame demonstranten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:17:24 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98777342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:10 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Sinds hij daar economische voorspoed, stabiliteit, onderwijs, voedsel, drinken, sociale voorzieningen heeft gebracht en de inwoners dus (de kans op) een fatsoenlijk leven heeft gegeven: Zo goed als uniek in Afrika.

Let op wat we na het tijdperk Khadaffi krijgen: Chaos, armoede, anarchie, tribalisme, extremisme.

Aan u de keuze.
Precies de propaganda van het gemiddelde MO-regime. Helaas trappen we daar sinds Egypte niet meer in. :W
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')