Mja, goed plan, druk de makelaar (en dus indirect de verkoper) even met zijn neus op het feit dat je als koper niet serieus bent te nemen...quote:Op maandag 27 juni 2011 23:41 schreef PierreBetfair het volgende:
Erg belangrijk: Laat je niks wijsmaken door de verkopend makelaar. Print desnoods dit topic uit, markeer mijn tekst met groene stift, en duw het onder zn neus.
Elke maand kost hen 1000 euro, dat zou ik niet zomaar vergeten. Die verkopers zullen ook wel beseffen dat het tegenwoordig niet vreemd is wanneer je huis anderhalf of 2 jaar te koop staat. 20 mille down the drain aan extra hypotheek, fijn is datquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan 205K bieden en de gevolgen accepteren.Take it or leave it. Zowel voor jullie als voor de verkopers.
Ga niet mee in de kromme belevingswereld van sommigen hier... Elke euro die jij eraf probeert te halen moet de ander bijleggen en die zijn daar meestal niet echt voor in de stemming.
Probeer het zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:14 schreef PierreBetfair het volgende:
Elke maand kost hen 1000 euro, dat zou ik niet zomaar vergeten. Die verkopers zullen ook wel beseffen dat het tegenwoordig niet vreemd is wanneer je huis anderhalf of 2 jaar te koop staat. 20 mille down the drain aan extra hypotheek, fijn is dat........en de kans dat de huizenmarkt nog verder in waarde is gedaald. Dat gaat knaken kosten voor de verkopers. TS is koning en kan de prijs flink uitmelken
Wat denk jij, ik ga even serieus reageren op die knipoog.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja, goed plan, druk de makelaar (en dus indirect de verkoper) even met zijn neus op het feit dat je als koper niet serieus bent te nemen...
In dat geval, gewoon 120.000 bieden. Wellicht heb je geluk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:15 schreef joers1 het volgende:
De koper is koning...dat swieso....zeker in deze tijd
...jij bekijkt alles wel héél zwart-wit....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In dat geval, gewoon 120.000 bieden. Wellicht heb je geluk.
Ik zie nergens een knipoog, en voor de slowchat zit je in het verkeerde topic...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:16 schreef PierreBetfair het volgende:
Wat denk jij, ik ga even serieus reageren op die knipoog.
Precies achter de tekst die je vet hebt gemarkeerd misschien. Pls ga weg hier en blijf weg hier. met je 120K bod en ander getrollquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik zie nergens een knipoog, en voor de slowchat zit je in het verkeerde topic...
Nee,zo zwart/wit zie ik het nou ook weer niet. Maar verplaats je eens in de wereld van de verkoper. Die gaat jou echt geen 30.000 euro korting geven die hij daarna moet afbetalen. Dan maar het risico op 35.000 korting na 6 jaar ofzo.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:17 schreef joers1 het volgende:
...jij bekijkt alles wel héél zwart-wit....
maar...ik dank je voor je bijdrages, want elke visie is er eentje die me kan helpen
Ah, ik zie je knipoog inmiddels. Goed dat je zelf al aangeeft dat je jouw uitspraken niet echt serieus moet nemen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:20 schreef PierreBetfair het volgende:
Precies achter de tekst die je vet hebt gemarkeerd misschien.
Te weinig bieden? 199.000 lijkt me best een normaal bod 10-15% onder de vraagprijs is behoorlijk standaard.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Te weinig bieden is gewoon niet reeel, en om eerlijk te zijn, als je dat bij mij zou doen ben ik er gelijk klaar mee. Al biedt je daarna 2x de marktwaarde
Een woning die leeg staat brengt sowieso 20.000 minder op, omdat ieder kan zien dat men omhoog zitquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:22 schreef joers1 het volgende:
Even opfrissen...voor de mensen die het nu kwijt zijn:
Ik ben al enige tijd, met vrouwlief op de woningmarkt aan het kijken voor ons eerste koophuis.
Al diverse bezichtigingen gedaan en nu gestuit op een woning die we wellicht willen kopen.
Ik heb een vraag waar slechts heel globaal antwoord op te geven is:
Vraagprijs is 225.000
Is een openingsbod van 199.000 dan een beetje redelijk? Ik hoor al van 3 mensen om me heen dat ze zelfs lager zouden beginnen, wetende dat de huidige "bewoners" er al niet meer wonen.
Situatie: woning staat nu 9 maanden te koop, bewoners zijn VANDAAG in hun nieuwe huis getrokken, dus de woning die wij willen kopen staat vanaf heden leeg (met dus een vraagprijs van 225k.
Woning is op zich prima in orde, nieuwe keuken, nieuwe ketel, badkamer moet vervangen....
Onze max is 205.000
Iemand met interessante visie?
Nee dat is onzin, ze maken je doodquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In dat geval, gewoon 120.000 bieden. Wellicht heb je geluk.
Dat dus, die mensen willen er vanaf, tegen elke prijsquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:14 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Elke maand kost hen 1000 euro, dat zou ik niet zomaar vergeten. Die verkopers zullen ook wel beseffen dat het tegenwoordig niet vreemd is wanneer je huis anderhalf of 2 jaar te koop staat. 20 mille down the drain aan extra hypotheek, fijn is dat
Ligt helemaal aan het huis, maar als het al 9 maanden te koop staat. Zijn ze al in prijs gezakt?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:22 schreef joers1 het volgende:
Even opfrissen...voor de mensen die het nu kwijt zijn:
Ik ben al enige tijd, met vrouwlief op de woningmarkt aan het kijken voor ons eerste koophuis.
Al diverse bezichtigingen gedaan en nu gestuit op een woning die we wellicht willen kopen.
Ik heb een vraag waar slechts heel globaal antwoord op te geven is:
Vraagprijs is 225.000
Is een openingsbod van 199.000 dan een beetje redelijk? Ik hoor al van 3 mensen om me heen dat ze zelfs lager zouden beginnen, wetende dat de huidige "bewoners" er al niet meer wonen.
Situatie: woning staat nu 9 maanden te koop, bewoners zijn VANDAAG in hun nieuwe huis getrokken, dus de woning die wij willen kopen staat vanaf heden leeg (met dus een vraagprijs van 225k.
Woning is op zich prima in orde, nieuwe keuken, nieuwe ketel, badkamer moet vervangen....
Onze max is 205.000
Iemand met interessante visie?
Dat kost ze nu dus al 9000 euro extraquote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:01 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan het huis, maar als het al 9 maanden te koop staat. Zijn ze al in prijs gezakt?
Misschien hebben ze dat nieuwe huis pas sinds kort, dat weet je niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kost ze nu dus al 9000 euro extra
een leeg huis te koop is een absolute ramp, vreet rente, WOZ en Water en Stroom en toezichtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:06 schreef Mercer het volgende:
[..]
Misschien hebben ze dat nieuwe huis pas sinds kort, dat weet je niet.
Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op maandag 27 juni 2011 23:27 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Laat ook gewoon even weten aan de verkopend makelaar dat alle banken er vanuit gaan dat de markt nog met minimaal 10% inzakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |