abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98726416
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uiteraard, vermoedelijk betekend marktconform in deze context: "de som geld die alle partijen nodig hadden om akkoord te gaan met de zinloze sloop van de woningen". Ik noem het dan ook zinloze kapitaalvernietiging en verspilling van gemeenschapsgelden.
De woningen leeg laten staan leid alleen maar tot verkrotting met vermoedelijk criminaliteit en overlast tot gevolg. Het is dus begrijpelijk dat er in krimpgebieden word ingegrepen, maar de conclusie dat het op deze wijze niet meer mag gebeuren kan ik uiteraard onderschrijven.

Mij lijkt het redelijker om pas in te grijpen als er daadwerkelijk overlast is en de schade te verhalen op de eigenaar waarbij deze 'gratis' zijn eigendom mag overdoen op de gemeente, die dan enkel de sloopkosten op zich neemt.
pi_98726417
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:02 schreef Frenkyboy het volgende:
Het scheelt dat de overheid in principe oneindig diepe zakken heeft ja...
Dat lijkt maar zo, de overheid heeft ieder jaar een onwijs groot tekort waarover rente moet worden betaald. Dit soort grappen gaan dus ten koste van nuttige uitgaven.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98726513
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:25 schreef lutser.com het volgende:

De woningen leeg laten staan leid alleen maar tot verkrotting met vermoedelijk criminaliteit en overlast tot gevolg. Het is dus begrijpelijk dat er in krimpgebieden word ingegrepen, maar de conclusie dat het op deze wijze niet meer mag gebeuren kan ik uiteraard onderschrijven.
Dus in de krimpgebieden neemt de overlast en criminaliteit toe omdat er leegstand is? Leegstand die het gevolg is van het wegtrekken van mensen? Hoe leid een afname van de bevolking tot een toename van overlast en criminaliteit?

quote:
Mij lijkt het redelijker om pas in te grijpen als er daadwerkelijk overlast is en de schade te verhalen op de eigenaar waarbij deze 'gratis' zijn eigendom mag overdoen op de gemeente, die dan enkel de sloopkosten op zich neemt.
Het lijkt mij ook dat de overheid op andere manieren kan ingrijpen tegenover eigenaren die hun eigendom laten verkrotten.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98726811
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus in de krimpgebieden neemt de overlast en criminaliteit toe omdat er leegstand is? Leegstand die het gevolg is van het wegtrekken van mensen? Hoe leid een afname van de bevolking tot een toename van overlast en criminaliteit?
Leegstand trekt drugsverslaafden, krakers en criminelen die wel anonieme gratis ruimte kunnen gebruiken aan. Helaas heb ik hier geen cijfers van.

quote:
Het lijkt mij ook dat de overheid op andere manieren kan ingrijpen tegenover eigenaren die hun eigendom laten verkrotten.
Dat gaat de komende jaren een belangrijke discussie worden in de krimpgebieden, je suggesties zijn denk ik welkom.
pi_98729549
Ik zou "wordt" in de tweede zin van de TT even met dt schrijven. Een goed begin is namelijk het halve werk w/
pi_98730870
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:27 schreef xenobinol het volgende:

Dat valt nogal tegen in Nederland. In Belgie hebben ze bijvoorbeeld een 'verkrottingstax', maar weet niet hoe succesvol dat is.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:10:17 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98733559
Ze hebben geen eens een oplossing voor leegstand in kantoren, sterker nog, er wordt nog volop bijgebouwd, zolang er kopers zijn en grond, gaat de business door

quote:
In Ganzedijk hebben corporatie, gemeente, provincie en rijk leergeld betaald”, concludeert de stichting. “Geen van de partijen kon zich een nieuwe uitglijder permitteren. Met de huidige aanpak is 2,2 miljoen euro gemoeid. Door sloopwoningen voor marktconforme prijzen aan te kopen, draagt de gemeenschap de kosten, terwijl eigenaren, hypotheekverstrekkers en huurders zijn gespaard. De investering per woning is te hoog om dit elders te herhalen.”

Een derde van de Nederlandse gemeenten krijgt tot 2040 te maken met bevolkingskrimp. Volgens het SEV zetten partijen stapjes voorwaarts en zoeken ze per situatie naar een passende strategie.

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 27-06-2011 20:17:25 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 juni 2011 @ 20:18:53 #33
323876 michaelmoore
pi_98733971
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat valt nogal tegen in Nederland. In Belgie hebben ze bijvoorbeeld een 'verkrottingstax', maar weet niet hoe succesvol dat is.
Dat was er in Nederland vroeger ook, een OVW, onbewoonbaar verklaarde woning, kreeg je en bord op de deur en mocht niet verkocht worden voor meer dan 3000 gulden, tot er water en toilet binnen in de woning was
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 juni 2011 @ 23:08:08 #34
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98743498
quote:
Waar halen banken hun geld vandaan?
Het verpakken en doorverkopen van hypotheken was tot de bankencrisis een beproefd fenomeen, maar is acuut gestopt toen de banken éen voor éen omvielen. Securitiseren, zoals dat verpakken wordt genoemd, bestaat sindsdien niet meer. Behalve in Nederland, zo blijkt in Goudzoekers. En is dat nou goed of juist niet? De banken moeten natuurlijk wel érgens hun geld vandaan halen. Dat gebeurt nu weer op allerlei andere manieren, waar De Nederlandse Bank nogal bezorgd over is, maar waar de economen het niet over eens raken. In Goudzoekers houden we ‘het nieuwe bankieren’ tegen het licht en bekijken of dat zo veilig wel is. Want dat wordt ons wel beloofd..

bron: Goudzoekers
Leerstof voor mensen die nog steeds in sprookjes geloven.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  maandag 27 juni 2011 @ 23:13:52 #35
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98743815
Ik ben al enige tijd, met vrouwlief op de woningmarkt aan het kijken voor ons eerste koophuis.
Al diverse bezichtigingen gedaan en nu gestuit op een woning die we wellicht willen kopen.

Ik heb een vraag waar slechts heel globaal antwoord op te geven is:
Vraagprijs is 225.000
Is een openingsbod van 199.000 dan een beetje redelijk? Ik hoor al van 3 mensen om me heen dat ze zelfs lager zouden beginnen, wetende dat de huidige "bewoners" er al niet meer wonen.

Situatie: woning staat nu 9 maanden te koop, bewoners zijn VANDAAG in hun nieuwe huis getrokken, dus de woning die wij willen kopen staat vanaf heden leeg (met dus een vraagprijs van 225k.

Woning is op zich prima in orde, nieuwe keuken, nieuwe ketel, badkamer moet vervangen....

[ Bericht 5% gewijzigd door joers1 op 27-06-2011 23:23:38 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_98744463
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:13 schreef joers1 het volgende:
Ik ben al enige tijd, met vrouwlief op de woningmarkt aan het kijken voor ons eerste koophuis.
Al diverse bezichtigingen gedaan en nu gestuit op een woning die we wellicht willen kopen.

Vraagprijs is 225.000
Is een openingsbod van 199.000 dan een beetje redelijk? Ik hoor al van 3 mensen om me heen dat ze zelfs lager zouden beginnen, wetende dat de huidige "bewoners" er al niet meer wonen.

Situatie: woning staat nu 9 maanden te koop, bewoners zijn VANDAAG in hun nieuwe huis getrokken, dus de woning die wij willen kopen staat vanaf heden leeg (met dus een vraagprijs van 225k.

Woning is op zich prima in orde, nieuwe keuken, nieuwe ketel, badkamer moet vervangen....
'Nee' heb je, 'Ja' kun je krijgen...

Al denk ik niet dat je veel kans maakt, proberen staat vrij natuurlijk. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98744507
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:13 schreef joers1 het volgende:

Vraagprijs is 225.000
Is een openingsbod van 199.000 dan een beetje redelijk?

In dat geval heb je als koper alle macht. De verkopers willen echt niet met een dubbele hypotheeklast komen te zitten. Er wordt geen drol verkocht momenteel, jullie zijn de baas. Verkopers zullen een eindbod van 205 absoluut gaan accepteren. !!

Hoger gaan zitten is geld weggooien.

Laat ook gewoon even weten aan de verkopend makelaar dat alle banken er vanuit gaan dat de markt nog met minimaal 10% inzakt. En dan nog die badkamer die je moet vernieuwen. Poeh, dan is 205 nog veel, maargoed je hebt 199K als opening gedaan. Ik zou persoonlijk zonder blikken of blozen geopend hebben op 175K
  maandag 27 juni 2011 @ 23:29:26 #38
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98744618
Hoho...ik HEB nog niks gedaan...MORGEN willen we een bod GAAN DOEN ...:)
pi_98744674
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

'Nee' heb je, 'Ja' kun je krijgen...

Al denk ik niet dat je veel kans maakt, proberen staat vrij natuurlijk. ^O^
Dit is natuurlijk een droom openingsbod voor de verkopende partij, en al helemaal gezien het feit dat ze vanaf heden dubbel moeten gaan betalen als hun oude woning te koop blijft staan.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:31:15 #40
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98744709
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:30 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een droom openingsbod voor de verkopende partij, en al helemaal gezien het feit dat ze vanaf heden dubbel moeten gaan betalen als hun oude woning te koop blijft staan.
...dat is inderdaad wat ik van alle kanten hoor....
Maakt het dan nog uit, dat de oorspronkelijke vraagprijs, bijna 10 maanden geleden, 239k was? Of gewoon lekker, zonder blikken of blozen dieper onder de 200k gaan?
pi_98744761
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:29 schreef joers1 het volgende:
Hoho...ik HEB nog niks gedaan...MORGEN willen we een bod GAAN DOEN ...:)
Check ook even op JAAP of ze al een keer de prijs naar beneden hebben aangepast :)

Zo nee, dan heb je waarschijnlijk nog een stuk meer speling.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:32:46 #42
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98744797
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:32 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Check ook even op JAAP of ze al een keer de prijs naar beneden hebben aangepast :)

Zo nee, dan heb je waarschijnlijk nog een stuk meer speling.
hij WAS 239.000 10 maanden geleden...is bijna 6 maanden geleden naar 225 aangepast. Vandaar dat i kniet te laag wilde starten...maar aan de andere kant? What's to loose?
pi_98744946
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:31 schreef joers1 het volgende:

...dat is inderdaad wat ik van alle kanten hoor....
Maakt het dan nog uit, dat de oorspronkelijke vraagprijs, bijna 10 maanden geleden, 239k was? Of gewoon lekker, zonder blikken of blozen dieper onder de 200k gaan?
Oke, mn vraag is al beantwoord :) Ze zijn dus al 1 keer 15K gezakt. Dat is een klein beetje ongunstig voor jullie.

175 was licht overdreven natuurlijk, maar als je het echt wilt hebben zou ik 192.500 openen en op max 205 kopen.

Voer motieven aan als:
- verwachte prijsdaling komende 2 jaar van 10%
- mogelijk verdwijnen van overdrachtsbelasting wat je 6% scheelt in financiering
- nieuwe badkamer

Gaat goedkomen, voor het weekend is dat huis van jullie w/
  maandag 27 juni 2011 @ 23:37:18 #44
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98745023
Ik hoop het :)
Ik weet niet waarom...maar ik heb sinds vanavond ineens twijfels... Zie het ineens zwart in. Ik heb zo'n vermoeden dat de woning niet beneden de 210k weggaat.
pi_98745244
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:37 schreef joers1 het volgende:
Ik hoop het :)
Ik weet niet waarom...maar ik heb sinds vanavond ineens twijfels... Zie het ineens zwart in. Ik heb zo'n vermoeden dat de woning niet beneden de 210k weggaat.
Elke maand dat de verkopers langer wachten kost het hen ongeveer 1000 euro.

Of ze het nu voor 205K aan jou wegdoen, of in November voor 210K aan een ander, maakt per saldo niks uit.

Verkopers zijn nu echt gebaat bij snelle verkoop. Als ik de verkoper was en je zou 205 willen geven, zou ik je huilend in je armen vallen. :Y

Erg belangrijk: Laat je niks wijsmaken door de verkopend makelaar. Print desnoods dit topic uit, markeer mijn tekst met groene stift, en duw het onder zn neus. ;)
  maandag 27 juni 2011 @ 23:43:13 #46
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98745312
Mijn zus gaat morgen mee (die is financieel nogal onderlegd, als hoofd inkoop van een van 's werelds grootse truckbouwers :) Onderhandelen is aan haar wel besteed

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:41 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Verkopers zijn nu echt gebaat bij snelle verkoop. Als ik de verkoper was en je zou 205 willen geven, zou ik je huilend in je armen vallen. :Y

Koertom: beginnen ergens rond de 195k? :)
pi_98745645
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:43 schreef joers1 het volgende:
Mijn zus gaat morgen mee (die is financieel nogal onderlegd, als hoofd inkoop van een van 's werelds grootse truckbouwers :) Onderhandelen is aan haar wel besteed

[..]

Precies, als ze weigeren, biedt je gewoon opnieuw, maar blijf goed nadenken over wat het huis voor jou waard is en vergeet uiteraard niet dat er nog genoeg andere huizen te koop staan ;)
  maandag 27 juni 2011 @ 23:49:04 #48
323876 michaelmoore
pi_98745668
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:43 schreef joers1 het volgende:

[..]

eerst vragen om de uiterste prijs, dan koffie drinken en alles flink afkraken en wel vriendelijk blijven

Dan nog eens vragen om de uiterste prijs
zuinig kijken en de andere panden nog eens zachtjes bespreken met elkaar

Nee schuddend door het pand lopen

NIET bieden
Laat dat je zus maar doen
  maandag 27 juni 2011 @ 23:53:51 #49
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98745915
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:48 schreef inXs het volgende:

[..]

Precies, als ze weigeren, biedt je gewoon opnieuw, maar blijf goed nadenken over wat het huis voor jou waard is en vergeet uiteraard niet dat er nog genoeg andere huizen te koop staan ;)
Voor ons echt niet meer dan 205k waard....daar zijn we wel over uit.
pi_98746540
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:53 schreef joers1 het volgende:

[..]

Voor ons echt niet meer dan 205k waard....daar zijn we wel over uit.
Dan 205K bieden en de gevolgen accepteren.Take it or leave it. Zowel voor jullie als voor de verkopers.

Ga niet mee in de kromme belevingswereld van sommigen hier... Elke euro die jij eraf probeert te halen moet de ander bijleggen en die zijn daar meestal niet echt voor in de stemming.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')